Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: 27/DIR/UŁ/2023 Rozbudowa budynku Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Łódzkiego przy ul. Styrskiej 20/24 w Łodzi

Sławomir Jaroszczak
Uniwersytet Łódzki
Termin:
Zamieszczenia : 16-11-2023 13:05:00
Składania : 18-12-2023 09:30:00
Otwarcia : 18-12-2023 10:00:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Robota budowlana

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa budynku Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Łódzkiego przy ul. Styrskiej 20/24 w Łodzi. W zakres prac wchodzi m.in.:

·   Budowa nowego budynku CWFiS UŁ – roboty budowlane, sanitarne, elektryczne, drogowe, wzmocnienie podłoża, roboty wykończeniowe;

·       Wzmocnienie podłoża istniejącej hali sportowej CWFiS UŁ;

·       Roboty remontowe i rozbiórkowe istniejącej hali sportowej CWFiS UŁ;

·    Zmiana lokalizacji siłowni zewnętrznej znajdującej się obok CWFiS UŁ i przeniesienie jej obok VIII Domu Studenta Uniwersytetu Łódzkiego.


Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej (stanowiącej Załącznik nr 10 do SWZ), kosztorysach nakładczych (stanowiących Załącznik nr 11 do SWZ) - do pobrania w wersji elektronicznej  na Platformie.

W załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Zał. nr 7 do SWZ_Wykaz prac_.docx docx 60.5 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 6 do SWZ_Wykaz robót_umowy o pracę.docx docx 29.16 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 5 do SWZ_ Projekt umowy.docx docx 112.51 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 4 do SWZ_Ośw._grupa kapitałowa.docx docx 59.31 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 3a do SWZ_ośw. podmiotu udostępn. zasoby dot. spełn. warunków udziału.docx docx 28.01 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 3 do SWZ_Ośw. dot. spełnienia warunków udziału.docx docx 27.88 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 2 do SWZ_Ośw. dot. przesłanek wykluczenia.docx docx 35.27 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 1 do SWZ_Formularz oferty.docx docx 68.45 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
SWZ_Rozbudowa CWFiS UŁ.docx docx 152.9 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf pdf 152.35 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 8 do SWZ_Wykaz osób.docx docx 71.74 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 9 do SWZ_Zobowiązanie do oddania zasobów.docx docx 28.46 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 10.1 do SWZ_Dokumentacja projektowa (1).zip zip 215734.3 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 10.2 do SWZ_Dokumentacja projektowa (2).zip zip 303533.79 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
Zał. nr 11 do SWZ_Kosztorysy nakładcze.zip zip 3172.86 2023-11-16 13:05:00 Postępowanie
proj wyk. wzmocnienia jet grounding 2013.pdf pdf 4016.53 2023-11-22 09:06:04 Publiczna wiadomość
opinia techniczna 2015.pdf pdf 9925.06 2023-11-22 09:06:04 Publiczna wiadomość
Raport z badań 2022.pdf pdf 15893.51 2023-11-22 09:06:04 Publiczna wiadomość
raport z badań wykres.pdf pdf 3168.04 2023-11-22 09:06:04 Publiczna wiadomość
Zał. nr 5 do SWZ_ Projekt umowy_aktualizacja 22.11.2023.docx docx 112.49 2023-11-22 12:39:22 Publiczna wiadomość
SWZ_Rozbudowa CWFiS UŁ_aktualizacja z dn. 23.11.2023 r.docx docx 154.47 2023-11-23 14:54:57 Publiczna wiadomość
SWZ_Rozbudowa CWFiS UŁ_aktualizacja z dn. 27.11.2023 r.docx docx 154.71 2023-11-27 12:58:59 Publiczna wiadomość
Zał. nr 8 do SWZ_Wykaz osób_aktualizacja 29.11.2023.docx docx 71.63 2023-11-29 13:40:06 Publiczna wiadomość
Zał. nr 9 do SWZ_Zobowiązanie do oddania zasobów_aktualizacja 29.11.2023.docx docx 28.74 2023-11-29 13:40:06 Publiczna wiadomość
SWZ_Rozbudowa CWFiS UŁ_aktualizacja z dn. 01.12.2023 r.docx docx 155.09 2023-12-01 11:51:21 Publiczna wiadomość
Protokół z wizji lokalnej z dnia 04.12.2023.pdf pdf 267.69 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
Lista obecności z dnia 04.12.2023.PDF PDF 692.66 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew.pdf pdf 2503.27 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
PR_1_Inwentaryzacja.pdf pdf 442.57 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
PR_2_Wyburzenia.pdf pdf 255.45 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
PR_3_Remont.pdf pdf 565.67 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
412.3_REMONT_2023.11.27.dwg dwg 1981.54 2023-12-04 14:28:48 Publiczna wiadomość
SWZ_Rozbudowa CWFiS UŁ_aktualizacja z dn. 04.12.2023 r.docx docx 155.51 2023-12-04 14:38:42 Publiczna wiadomość
Zał. nr 8 do SWZ_Wykaz osób_aktualizacja 04.12.2023.docx docx 71.64 2023-12-04 14:38:42 Publiczna wiadomość
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia_04.12.2023.pdf pdf 38.52 2023-12-04 14:38:42 Publiczna wiadomość
Zał. nr 2 do SWZ_Ośw. dot. przesłanek wykluczenia_aktualizacja 12.12.2023.docx docx 35.35 2023-12-12 14:28:08 Publiczna wiadomość
informacja z otarcia ofert.pdf pdf 702.41 2023-12-18 13:55:22 Publiczna wiadomość
Unieważnienie.pdf pdf 239.56 2023-12-19 12:03:34 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-12-19 12:03 Anna Sochala Zamawiający, działając na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), unieważnia przedmiotowe postępowanie.

Podstawa prawna: art. 255 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie: W wyznaczonym terminie składania ofert, tj. do dnia 18.12.2023 r. do godz. 09:30,
w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło 7 ofert. Ponieważ cena tej oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny oferty, postępowanie nr 27/DIR/UŁ/2023 należy unieważnić

Unieważnienie.pdf

2023-12-18 13:55 Sławomir Jaroszczak Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji o wartości nie przekraczającej progów unijnych, o jakich mowa w art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) zwanej dalej Ustawą, tj. o wartości poniżej 5.382.000 euro, co stanowi równoważność kwoty 23.969.275 zł, którego przedmiotem jest: „ Rozbudowa budynku Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Łódzkiego przy ul. Styrskiej 20/24 w Łodzi
(Nr sprawy 27/DIR/UŁ/2023) Zamawiający, działając na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), informuje, że po godz. 10.00 dnia
18.12.2023 r. otwarte zostały Oferty . Wykaz w załączeniu

informacja z otarcia [...].pdf

2023-12-18 09:30 Komunikat Zamawiającego Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 10 000 000,00 zł brutto
2023-12-13 10:24 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi Zamawiającego na przesłane w dniu 11.12.2023 r. pytania Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie 1.
Prosimy o przesłanie pełnej dokumentacji, gdzie będą zaznaczone miejsca wykonania odwiertów pod gruntową pompę ciepła. Brak w tej chwili możliwości określenie prawdziwych kosztów robót.
Odpowiedź Zamawiającego:
Miejsca odwiertów pod gruntową pompę ciepła są zaznaczone na planie zagospodarowania terenu - branża sanitarna.

Pytanie 2.
W którym kosztorysie należy uwzględnić przeniesienie istniejącego węzła ciepłowniczego?
Odpowiedź Zamawiającego:
Nie przewidziano przenoszenia istniejącego węzła cieplnego.

Pytanie 3.
Czy Oferent powinien wliczyć koszt demontażu i utylizacji sieci w śladzie projektowanego budynku czy tylko i wyłącznie ich zaślepienie?"
Odpowiedź Zamawiającego:
W projekcie przebudowy sieci gazowej przewidziano tylko włączenie nowoprojektowanego przyłącza i zaślepienie starego.
2023-12-12 14:28 Sławomir Jaroszczak Na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający publikuje w załączeniu aktualizację Załącznika nr 2 do SWZ_Oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia. W zaktualizowanym załączniku skorygowana została nazwa przedmiotowego zamówienia.

Zał. nr 2 do SWZ_Ośw [...].docx

2023-12-11 09:10 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź Zamawiającego na przesłane w dniu 11.12.2023 r. pytanie Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie:
Czy odbycie wizja lokalnej jest obowiązkowe przez Wykonawcę składającego ofertę? Jeśli tak Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z prośbą o wyznaczenie kolejnego terminu i miejsca wizji lokalnej oraz osoby, z którą można się kontaktować w sprawie wizji lokalnej.

Odpowiedź:
Odbycie wizji lokalnej nie jest obowiązkowe. Złożenie oferty jest możliwe, pomimo braku udziału w wizji lokalnej.
2023-12-07 14:16 Sławomir Jaroszczak W związku z wpłynięciem w dniu 07.12.2023 r. wniosku o odbycie wizji lokalnej, Zamawiający informuje, że wizja lokalna dla wszystkich zainteresowanych Wykonawców odbyła się dnia 04.12.2023 r.
2023-12-07 14:11 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi Zamawiającego na przesłane w dniu 06.12.2023 r. pytania Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Część 3.

21. Pytanie
Dotyczy §19 ust. 1 pkt 1) wzoru umowy. Wskazać należy, iż kary umowne ustalone w przedmiotowej umowie dla Wykonawcy są rażąco wygórowane, nieadekwatne do chronionego dobra, a ustalone w takiej wysokości mogą prowadzić do bezpodstawnego wzbogacenia się jednej ze stron umowy. Zamawiający ustalając wysokości kar umownych winien rozważyć fakt, iż określenie restrykcyjnych lub nieproporcjonalnych do wartości przedmiotu zamówienia kar umownych może powodować, że do postępowania o zamówienie publiczne zostanie złożona mała liczba ofert, lub wykonawcy uwzględnią w cenie ofert wysokość kar umownych, co spowoduje wzrost ceny ofertowej lub nieuzasadnioną rozbieżność między cenami w sytuacji gdy wykonawcy będą odmiennie wyceniać samo ryzyko i jego podstawy. Również Prokuratoria Generalna wydała zalecenia dla Zamawiających, by kary umowne były adekwatne do przewinienia. Zaznaczyć dodatkowo należy, że Zamawiający przewidział szereg kar dla Wykonawcy (aż 11), a dla siebie tylko dwie – równowaga stron w takiej sytuacji w ogóle nie istnieje. W związku z powyższym wnosimy o zmianę kar umownych poprzez:
a) zmniejszenie wysokości kary do 0,01% albo zmianę podstawy naliczania kary na 0,5% wartości wadliwego elementu - ppkt b);
b) wykreślenie ppkt e), albowiem w umowie nie ma zapisu, do którego miałaby się ta kara odnosić;
c) zmniejszenie wysokości kary umownej do 500,00 zł w ppkt f), g), h) oraz j) wzoru umowy.
Odpowiedź:
Treść §19 ust. 1 pkt. 1) projektu umowy pozostaje bez zmian.

22. Pytanie
Dotyczy §19 ust. 4 wzoru umowy. Wnosimy o obniżenie maksymalnej łącznej wysokości kar umownych do 20%.
Odpowiedź:
Treść §19 ust. 4 projektu umowy pozostaje bez zmian.

23. Pytanie
Dotyczy §20 ust. 4 wzoru umowy. Wnosimy o wykreślenie słów: „z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada” albowiem niezależnie od powodów odstąpienia od umowy, Zamawiający zobowiązany jest roboty odebrać, wykonać inwentaryzację robót w toku oraz rozliczyć roboty wykonane.
Odpowiedź:
Treść §20 ust. 4 projektu umowy pozostaje bez zmian.

24. Pytanie
Dotyczy §21 ust. 4 wzoru umowy. Wnosimy o jego wykreślenie. Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy, zaś „ryczałt polega na umówieniu z góry wysokości wynagrodzenia w kwocie absolutnej, przy wyraźnej lub dorozumianej zgodzie stron na to, że wykonawca nie będzie domagać się wynagrodzenia wyższego. Zamawiający zaś nie może domagać się obniżenia tego wynagrodzenia nawet w sytuacji, gdyby wykonawca poniósł niższe koszty wykonania zamówienia niż wynikałoby ze złożonej oferty.” (zob. wyrok Sądu Najwyższego z dnia 20 listopada 1998 r. sygn. II CKN 913/97). Podobne stanowisko prezentuje Krajowa Izba Odwoławcza, która wskazała, że „zgadzając się na wynagrodzenie ryczałtowe zamawiający, jak i wykonawca muszą zdawać sobie sprawę, że w trakcie realizacji zamówienia oraz po jego wykonaniu nie będzie można żądać podwyższenia ani też obniżenia wynagrodzenia” (zob. wyrok KIO z 2.10.2013 r., KIO 2191/13; wyrok KIO z 24.11.2017 r., KIO 2389/17).
Odpowiedź:
Treść §21 ust. 4 projektu umowy pozostaje bez zmian.
Zamawiający wyjaśnia, że do zmiany umowy może dojść tylko na podstawie pisemnego aneksu, który muszą podpisać obie strony.

25. Pytanie
Dotyczy §22 ust. 1 wzoru umowy. Wnosimy o zmianę poziomu od którego można ubiegać się o waloryzację wynagrodzenia do 2%. Wprowadzony przez Zamawiającego próg zmierza do obejścia prawa i powoduje, że waloryzacja wynagrodzenia jest iluzoryczna. Zgodnie z przepisami pzp oraz kodeksu cywilnego, zapisy waloryzacyjne mają na celu odzyskanie równowagi stron w przypadku zmiany cen materiałów i usług, a co za tym idzie, wprowadzone warunki waloryzacyjne mają być realne i możliwe do skorzystania.
Odpowiedź:
Treść §22 ust. 1 projektu umowy pozostaje bez zmian.

26. Pytanie
Dotyczy §22 ust. 10 wzoru umowy. Wnosimy o wprowadzenie maksymalnej wysokości zmiany na poziomie 20% (czyli poziom 120%), i tym samym dostosowanie zapisu do orzecznictwa KIO (wyrok z dnia 2022-10-25, sygnatury akt: KIO 2532/22, KIO 2536/22, KIO 2544/22).
Odpowiedź:
Treść §22 ust. 10 projektu umowy pozostaje bez zmian.
Zamawiający wyjaśnia, że stosownie do stanowiska wyrażonego w przytoczonym orzeczeniu, maksymalna wysokość zmiany musi być skorelowana z poziomem inflacji. Jak wynika bowiem z uzasadnienia „W ocenie Izby, zważywszy na aktualny poziom inflacji, która przekracza 17% i rozbieżne prognozy co do zmian tego poziomu, mając na uwadze, że okres obowiązywania Umowy wynosi 72 miesiące, dla zachowania zgodności z zasadami współżycia społecznego, za uzasadnione należy uznać podwyższenie tego progu. Chodzi bowiem o to, aby nie doszło do zdecydowanego zachwiania równowagi ekonomicznej stron na niekorzyść Wykonawcy, jak też, aby nadmierne podwyższenie wynagrodzenia nie doprowadziło do negatywnych konsekwencji dla Zamawiającego”.
Należy więc zauważyć, że okres realizacji przedmiotu umowy wynosi 12 miesięcy oraz na dzień sporządzania odpowiedzi, GUS podał, że poziom inflacji za miesiąc listopad 2023 wynosi 6,5 %. Nie wydaje się więc uzasadnione uwzględnienie złożonego wniosku, bowiem zapisy zawarte w projekcie umowy dokładnie odzwierciedlają przesłanki podniesione przez KIO.
2023-12-07 14:09 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi Zamawiającego na przesłane w dniu 06.12.2023 r. pytania Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Część 2.

14. Pytanie
Dotyczy §9 ust. 1 pkt 1) w części o treści: „w której określony będzie okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, dostawy lub usługi”. Wnosimy o wykreślenie zapisu. Podnosimy, że w ramach udzielonej gwarancji odpowiedzialność ponosi Wykonawca, zaś na niektóre dostawy czy usługi nikt gwarancji nie udziela, a co za tym idzie, świadczenie będzie niemożliwe do wykonania.
Odpowiedź:
Zapis §9 ust. 1 pkt 1) projektu umowy o przywołanej w pytaniu 14 treści pozostaje bez zmian.

15. Pytanie
Dotyczy §11 ust. 1 i 3 wzoru umowy. Wnosimy o skrócenie terminów określonych w tych zapisach do 7 dni celem maksymalnego zoptymalizowania procesów związanych ze zlecaniem robót podwykonawcom, zwłaszcza że okres realizacji przedmiotu umowy wynosi zaledwie 12 m-cy.
Odpowiedź:
Terminy określone w §11 ust. 1 i 3 projektu umowy pozostają bez zmian.

16. Pytanie
Dotyczy §13 ust. 2 wzoru umowy. Wnosimy o określenie terminu, w którym Zamawiający dokona odbioru częściowego poprzez dodanie na końcu zdania słów: „w terminie 3 dni od zgłoszenia gotowości do odbioru”.
Odpowiedź:
Treść §13 ust. 2 projektu umowy pozostaje bez zmian. Zamawiający dokonuje odbioru częściowego bez zbędnej zwłoki.

17. Pytanie
Dotyczy §13 ust. 7 wzoru umowy. Wnosimy o skorygowanie zapisu i dostosowanie go do §14 ust. 6 wzoru umowy.
ODP. §13 ust. 7 projektu umowy otrzymuje brzmienie: „Zamawiający wyznaczy datę i rozpocznie czynności odbioru końcowego w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego”.

18. Pytanie
Dotyczy §13 ust. 24 wzoru umowy. Wnosimy o wykreślenie zapisu w całości bądź w części „której usunięcie jest łatwe i możliwe do wykonania w krótkim terminie (najpóźniej 7 dniowym) i niewielkim kosztem.” Zapis taki stoi bowiem w sprzeczności z bezwzględnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz ugruntowaną linią orzeczniczą. Nie można istotności wady uzależniać od możliwości i czasu naprawy. Często błahe usterki, które w żadnym stopniu nie wpływają na możliwość użytkowania przedmiotu umowy są czasochłonne w naprawie np. z uwagi na konieczność oczekiwania na dostawę. Zgodnie zaś z wyrokiem Sądu Najwyższego, „Z wadami istotnymi mamy bowiem do czynienia, gdy czynią one towar bezwartościowym, bezużytecznym, nie posiadającym cech wskazujących jego przydatność. Uniemożliwiają one czynienie właściwego użytku z przedmiotu umowy, wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem.” A co za tym idzie, wszelkie inne wady są wadami nieistotnymi. Pozostawienie zapisu bez zmian spowoduje, że będzie on nieskuteczny z mocy prawa.
Odpowiedź:
Treść §13 ust. 24 projektu umowy pozostaje bez zmian.

19. Pytanie
Dotyczy §15 ust. 1 wzoru umowy. Wnosimy o wykreślenie słowa: „bezusterkowego”, albowiem zgodnie z art. 647 kc podstawowym obowiązkiem Zamawiającego jest odbiór wykonanych robót. Nawet jeśli w robotach są wady, to Zamawiający ma obowiązek je odebrać, zaś w protokole ustalić jakie wady zostały stwierdzone podczas odbioru wraz z wyznaczeniem terminu na ich usunięcie. Takie stanowisko wyraził m.in. SN w wyroku z dnia 7.03.2013 r. wydanego w sprawie prowadzonej pod sygn. akt II CKN 476/12, w którym wskazano, że: „w sytuacji, gdy wykonawca zgłosił zakończenie robót budowlanych wykonanych zgodnie z projektem i zasadami wiedzy technicznej inwestor jest zobowiązany do ich odbioru. W protokole niezbędne jest więc zawarcie ustaleń, co do jakości wykonanych robót, w tym ewentualny wykaz wszystkich ujawnionych wad z terminami ich usunięcia (…)”. Podobne stanowisko prezentowane jest przez KIO m.in. w wyroku z dnia 8.11.2019 r. wydanym pod sygn. akt KIO 2017/29. Pozostawienie zapisu bez zmian spowoduje, że zapis będzie nieważny z mocy prawa.
Odpowiedź:
Treść §15 ust. 1 projektu umowy pozostaje bez zmian.

20. Pytanie
Dotyczy §15 ust. 7 wzoru umowy. Wnosimy o zmianę zapisu poprzez zastąpienie słów: „dla określonego w umowie przedmiotu umowy” słowami: „dla naprawianego elementu”. Wskazać należy, że zapis o dotychczasowej treści jest sprzeczny z kodeksem cywilnym oraz orzecznictwem sądów powszechnych i KIO.
Odpowiedź: Treść §15 ust. 7 projektu umowy pozostaje bez zmian.
Zgodnie z treścią art. 581 § 1 i 2 k.c.
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
Natomiast kwestionowane postanowienie umowne stanowi:
„Po odbiorze robót związanych z usunięciem wad z tytułu gwarancji lub rękojmi, okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas od zgłoszenia do usunięcia wady dla określonego w umowie przedmiotu umowy”.
Z uwagi na powyższe, nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, że bez wprowadzenia proponowanej zmiany dotychczasowy zapis jest sprzeczny z k.c. lub orzecznictwem sądów powszechnych i KIO.

2023-12-07 14:05 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi Zamawiającego na przesłane w dniu 06.12.2023 r. pytania Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Część 1.

1. Pytanie:
W pozycji nr 33: Podkłady z ubitych materiałów sypkich na podłożu gruntowym; piasek gr. 20 cm ubijany warstwami, został błędnie obliczony obmiar. Wnosimy o potwierdzenie że zgodnie z projektem należy wykonać 250 m3.
Odpowiedź:
Zgodnie z Rozdz. XVIII pkt 6 SWZ „Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych.”

2. Pytanie:
W pozycji nr 34: Podkłady betonowe na podłożu gruntowym, beton C16/20 gr. 15 cm, został błędnie obliczony obmiar. Wnosimy o potwierdzenie że zgodnie z projektem należy wykonać 180 m3.
Odpowiedź:
Zgodnie z Rozdz. XVIII pkt 6 SWZ „Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych.”

3. Pytanie:
W pozycji nr 34: Izolacje poziome - ułożenie warstwy hydroizolacyjnej z folii, został błędnie obliczony obmiar. Wnosimy o potwierdzenie że zgodnie z projektem należy wykonać 1200 m2.
Odpowiedź:
Zgodnie z Rozdz. XVIII pkt 6 SWZ „Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych.”

4. Pytanie:
Wnosimy o potwierdzenie że w zakresie zadania jest wykonanie zewnętrznego słupa stalowego oraz fundamentów dla niego zgodnie z projektem wykonawczym, część konstrukcyjna rys. KS-4. Brak pozycji w przedmiarze robót.
Odpowiedź:
Zgodnie z Rozdz. XVIII pkt 6 SWZ „Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych.” Zamawiający potwierdza, że wykonanie zewnętrznego słupa stalowego oraz fundamentów dla niego zgodnie z projektem wykonawczym, część konstrukcyjna rys. KS-4 jest w zakresie zadania.

5. Pytanie:
Wnosimy o potwierdzenie że w zakresie zadania jest wykonanie dźwigarów dachowych BSH SI GL28h - drewno klejone warstwowo, zgodnie z projektem wykonawczym, część konstrukcyjna rys. K-4, zgodnie z zestawieniem drewna. Obmiar w pozycji nr 78 powinien wynosić 136,88 m3.
Odpowiedź:
Zgodnie z Rozdz. XVIII pkt 6 SWZ „Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych.” Do wyceny należy przyjąć drewno klasy GL28h.

6. Pytanie:
Wnosimy o informacje czy pale na części istniejącej należy wykonać na głębokość zgodnie z projektem z 2013r. czy z aktualnym projektem?
Odpowiedź:
Pale należy wykonać zgodnie z aktualną dokumentacją projektową.

7. Pytanie:
Wnosimy o potwierdzenie że posadzka w Sali judo może zostać wykonana z płyty z polistyrenu ekspandowanego EPS oraz podanie w jakiej klasie wytrzymałości na ściskanie musi być, aby spełnia wymogi styropianu twardego?
Odpowiedź:
Należy zastosować styropian EPS 200 lub twardszy.

8. Pytanie:
Czy wzmocnienie konstrukcji na części istniejącej należy zabezpieczyć ogniowo w osi 18 oraz zabudować?
Odpowiedź:
Wzmocnienie konstrukcji części istniejącej w osi 18 należy zabezpieczyć ogniowo do REI 60, obudować płytami GK i pomalować.

9. Pytanie:
Czy należy wykonać kolumny jet grouting w obszarze hali między osią G a F? Spowoduje to rozebranie warstw podłogi oraz rozkopanie w głąb aby dostać się do fundamentów.
Odpowiedź:
Pale zaprojektowane pomiędzy osiami G a F w osi 16 i 17 należy wykonać z drugiej strony ściany bliżej osi G z uwagi na łatwy dostęp z piwnicy. Nie będzie wtedy konieczności wykonywania robót z poziomu hali sportowej.

10. Pytanie
Dotyczy rozdz. III ust. 2 pkt 2 SWZ oraz rozdz. XIX ust. 2 pkt 2.2.1 oraz 2.2.2 SWZ. Wnosimy o skrócenie minimalnych i maksymalnych okresów gwarancyjnych zarówno dla robót budowlano-instalacyjnych (minimalny 36 m-cy, maksymalny 60 m-cy), jak i dla urządzeń i wyposażenia (minimalny 12 m-cy, maksymalny 36 m-cy). Ustalenie zbyt długiego okresu gwarancji w rzeczywistości działa na szkodę Zamawiającego, gdyż powoduję wyższą cenowo ofertę. Nadto obowiązkiem Zamawiającego będzie przestrzeganie wszelkich wytycznych dotyczących prawidłowego użytkowania obiektu w tym okresie, co będzie generowało dodatkowe koszty po stronie Zamawiającego. Nieprzestrzeganie zasad użytkowania określonych w gwarancji przez cały okres jej trwania spowoduje utratę tejże gwarancji. Wskazać należy, że również Prokuratoria Generalna prezentuje stanowisko, aby Zamawiający wyważał warunki przetargowe, tak by były realne do wykonania.
Odpowiedź:
Okresy gwarancji wskazane w rozdz. III ust. 2 pkt 2 SWZ oraz rozdz. XIX ust. 2 pkt 2.2.1 oraz 2.2.2 SWZ pozostają bez zmian.

11. Pytanie
Dotyczy rozdz. III ust. 3 SWZ, rozdz. XIX ust. 2 pkt 2.2.2 SWZ (minimalne warunki gwarancji) oraz §4 ust. 3 wzoru umowy. Wnosimy o potwierdzenie, że koszt materiałów eksploatacyjnych i naturalnie zużywających się będą pokrywane przez Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zapisy rozdz. III ust. 3 SWZ otrzymują następujące brzmienie:
„Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje czynności serwisowe urządzeń zainstalowanych w ramach realizacji zamówienia, wykonywane 1 raz w roku w oferowanym okresie gwarancji. Wszystkie czynności serwisowe urządzeń, wynikające z gwarancji i serwisu, łącznie z zakupem i wymianą materiałów eksploatacyjnych i naturalnie zużywających się muszą zapewnić całkowitą sprawność urządzeń w trakcie ich eksploatacji”.

12. Pytanie
Dotyczy rozdz. XIX ust. 2.2.2 „Uwaga” SWZ. Wnosimy o wykreślenie zapisu. Wskazujemy, że odpowiedzialność za wady ponowi Wykonawca i nie ma konieczności przerzucania tożsamej odpowiedzialności na podwykonawcę. Poza tym, wielu podwykonawców nie udziela aż tak długich gwarancji na realizowane roboty, zaś wydłużenie gwarancji będzie wiązało się z ponoszeniem dodatkowych kosztów.
Odpowiedź:
Uwaga w rozdz. XIX ust. 2.2.2 SWZ pozostaje bez zmian.

13. Pytanie
Dotyczy §4 ust. 2 zdanie drugie projektu umowy. Wnosimy o wykreślenie słów: „prac projektowych”, albowiem przedmiotem umowy są roboty budowlane, które mają zostać zrealizowane na podstawie dokumentacji projektowej udostępnionej przez Zamawiającego Ponadto, zgodnie z ugruntowanym stanowiskiem judykatury oraz doktryny, dostarczona Wykonawcy przez Zamawiającego dokumentacja projektowa winna spełniać wymogi, o których mowa w Prawie budowlanym. Powinna ona być kompletna oraz zawierać rozwiązania zgodne z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej. Z przepisów Prawa budowlanego wynika, że to obowiązkiem projektanta jest opracowanie projektu w sposób spełniający w/w wymogi oraz w sposób, który uczyni go przydatnym do konkretnych warunków użytkowych, zgodnie z przeznaczeniem obiektu. Zatem projekt wykonany przez projektanta i dostarczony Wykonawcy przez Zamawiającego winien zawierać wszystkie niezbędne rozwiązania dla prawidłowego wykonania robót budowalnych stanowiących przedmiot umowy. Na Wykonawcy nie ciąży obowiązek sprawdzenia dostarczonej przez Inwestora dokumentacji projektowej. Wykonawca musi jedynie umieć odczytać projekt i prowadzić inwestycję zgodnie z nim i zasadami sztuki budowlanej, a w razie ujawnienia się wad w projekcie, które mogłyby uniemożliwić prawidłowe wykonanie robót, lub konieczność wykonania robót dodatkowych – zawiadomić o tym Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody zmianę zapisów §4 ust. 2 projektu umowy w wyżej określonym zakresie. Projekt nie obejmuje wszystkich szczegółów realizacyjnych i nie stanowi projektowej dokumentacji warsztatowej, która jest w zakresie Wykonawcy prac. Opracowany projekt zawiera wszystkie niezbędne rozwiązania dla prawidłowego wykonania robót budowalnych stanowiących przedmiot umowy, ale nie opisuje wszystkich szczegółów wykonawczych.
2023-12-06 09:44 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź Zamawiającego na przesłane w dniu 05.12.2023 r. pytanie Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie 1.
Kto jest właścicielem gazociągu, który ma być przebudowany ?
Odpowiedź Zamawiającego:
Właścicielem gazociągu jest Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o.

Pytanie 2.
Czy Zamawiający dopuszcza rezygnację z wymiany istniejącego gazociągu na
odcinakach G1-G2 i G7-G8 ?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie dopuszcza rezygnacji z wymiany istniejącego gazociągu na odcinakach G1-G2 i G7-G8 z uwagi na uzgodnienia z PSG.
2023-12-05 15:17 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź Zamawiającego na przesłane w dniu 04.12.2023 r. pytanie Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

1. Pytanie
W poz. 157 d.1.4.3 uwzględniono "Dostawa i montaż paneli ściennych akustycznych w pom. 0.17, 0.18, 0.19" - 1 kpl. Prosimy o informację czy ilość paneli akustycznych należy przyjąć zgodnie z rys. ARANŻACJI WNĘTRZ PW_AR_13.
Odpowiedź:
Zgodnie z Rozdz. XVIII pkt 6 SWZ „Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych.” Ilość paneli akustycznych należy zatem przyjąć zgodnie z projektem aranżacji.

2. Pytanie
Jaką grubość sufitu akustycznego należy ująć w ofercie? Zgodnie z rzutem PW_AR_14 podano gr. 4cm, natomiast w Opisie Technicznym gr. 2cm.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w salach 0.17, 0.18, 0.19 ma nie być wykonywany żaden sufit, lecz będą widoczne belki konstrukcyjne oraz blacha nośna. Rysunek 39-PW-AR_14 pojawił się omyłkowo. Nie należy wyceniać tego zakresu prac.

3. Pytanie
Prosimy o potwierdzenie, że drzwi 01, 02 z rys. PW12 należy wycenić jako płytowe - brak opisu na zestawieniu.
Odpowiedź:
Drzwi 01 i 02 należy wycenić jako płytowe.

4. Pytanie
W Opisie Technicznym uwzględniono drzwi stalowe z przeszkleniem. Na zestawieniu stolarki drzwi z przeszkleniem oznaczono jako aluminiowe. Prosimy o wyjaśnienie ww. rozbieżności.
Odpowiedź:
Wszystkie drzwi z przeszkleniem należy wycenić jako aluminiowe.

5. Pytanie
Prosimy o wskazanie koloru i grubości blachy trapezowej.
Odpowiedź:
Zgodnie z dokumentacją projektową.

6. Pytanie
Prosimy o potwierdzenie, że rolety wielkogabarytowe wewnętrzne uwzględnione na str. 48 OT, należy wycenić tylko w pom. 0.17, 0.18, 0.19 - w przedmiarze brak pozycji dot. rolet.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza konieczność wycenienia i wykonania rolet tylko w pomieszczeniach 0.17, 0.18, 0.19.

7. Pytanie
Zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert do 20.12.2023 r. Naszą prośbę uzasadniamy faktem, iż ze względu na ryczałtowy charakter zamówienia Oferenci muszą dokładnie prześledzić projekt oraz na własną rękę dokonać analizy udostępnionych przedmiarów. Zmiana cen materiałów wpływa na czas oczekiwania na oferty materiałowe i usługi podwykonawców wszystkich branż, a terminy ważności ofert są bardzo krótkie. Niekorzystnym czynnikiem jest również okres przedświąteczny, który powoduje trudności w uzyskaniu ofert na materiały i usługi od podwykonawców w oczekiwanych przez nas terminach.
Przedłużenie terminu składania ofert umożliwi wszystkim oferentom nie tylko złożenie ofert, ale prawidłowe i rzetelne ich przygotowanie.
Odpowiedź:
Zamawiający przedłużył w dniu 04.12.2023r. termin składania ofert do 18.12.2023r.

Dodatkowo Zamawiający zwraca uwagę, iż na rysunkach konstrukcyjnych elementy drewniane zostały oznaczone klasą GL28h, natomiast w opisie konstrukcji widnieje zapis GL28c. Zamawiający wyjaśnia, iż do wyceny i do realizacji należy przyjąć klasę elementów drewnianych GL28h.
2023-12-05 11:31 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź Zamawiającego na przesłane w dniu 05.12.2023 r. pytanie Wykonawcy dotyczące zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie:
Czy Zamawiający dysponuje wzorem Harmonogramu rzeczowo-finansowego, który według zapisu w Rozdziale XIV pkt 2 lit c) SWZ ma być dołączony do Oferty? Jeśli tak, prosimy o udostępnienie.

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie narzuca wzoru harmonogramu rzeczowo-finansowego. Zgodne z Rozdz. III pkt 10 SWZ „Wykonawca winien przedstawić i dołączyć do oferty harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zakresu robót uwzględniający podział na asortymenty robót i realizacji prac w podziale tygodniowym – zgodnie z Rozdziałem XIV pkt 2 lit c) SWZ.”
2023-12-04 15:20 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 30.11.2023 r. pytania Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Część 2.

31. Pytanie: Czy stężenia na dachu należy zabezpieczyć ogniowo do klasy R30?
Odpowiedź: W pasie ochronnym tj na odcinku od osi 21 do osi 23 należy zabezpieczyć do R 30. Na długości 8,0m od hali istniejącej należy zabezpieczyć zgodnie z pkt. 7 opisu konstrukcji.

32. Pytanie: Czy wzmocnienie istniejącej hali należy zabezpieczyć PPOŻ?
Odpowiedź: Istniejąca ściana w osi 19 nie wymaga zabezpieczenia pożarowego.
Ścianę w osi 20 zaprojektowano jako ścianę oddzielenia pożarowego o odporności REI 120.

33. Pytanie: Czy nad częścią remontowaną należy wykonać sufit podwieszany?
Odpowiedź: Tak, zgodnie z opisem projektu remontu pkt 4.3. Aranżacja i uwagami na rysunku o nr PR_7_A.

34. Pytanie: Zwracamy się z pytaniem o potwierdzenie/doprecyzowanie mocy ciepła kaskady gruntowych pomp ciepła. Na jakie konkretnie zapotrzebowanie na c.o. mają zostać dobrane pompy ciepła?
Odpowiedź: Zapotrzebowanie budynku wynosi ok. 40kW.

35. Pytanie: Prosimy o podanie współczynnika ciepłą dla styropianu twardego zaprojektowanego na gruncie w Sali judo.
Odpowiedź: Współczynnik przewodzenia ciepła powinien wynosić 0,03 [W/(m·K)].

36. Pytanie: Czy Zamawiający potwierdza posadowienie fundamentów w osi I i 27 na wysokości około 70 cm p.p.p.t. powyżej poziomu przemarzania gruntów?
Odpowiedź: Podwaliny, ławy i stopy opierają się na palach, które opierają sie na gruncie nośnym>1,1m.

37. Pytanie: Czy w zakresie zadania jest wykonanie opaski wokół nowo projektowanie hali? Brak ilości w przedmiarze.
Odpowiedź: Tak.

38. Pytanie: Jaka jest ilość pali do wykonania w istniejącym budynku? Między osią 18 a 19 została powielona ilość pali które zostały wykonane wcześniej.
Odpowiedź: Ilość pali do wykonania zgodnie z dokumentacją projektową.

39. Pytanie: Jaka jest ilość pali do wykonania pod nowo projektowany budynek? Zgodnie z rzutem fundamentów 131 sztuk czy z przedmiarem 99 szt?
Odpowiedź: Ilość pali do wykonania zgodnie z dokumentacją projektową.
2023-12-04 15:19 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 30.11.2023 r. pytania Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Część 1.

1. Pytanie: Jaki kolor płytek ma zostać wykonany na podłodze w łazienkach pkt. 8.2.5. czy ma być niebieski czy tak jak w charakterystyce: blado brzoskwiniowy lub pudrowy róż?
Odpowiedź: Kolor niebieski. W charakterystyce nastąpiła omyłka pisarska. Zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej, ostateczny wybór materiałów należy do Zamawiającego na etapie realizacji robót.

2. Pytanie: Jaki kolor płytek ma zostać wykonany na podłodze w łazienkach pkt. 8.2.6. czy ma być zielony czy tak jak w charakterystyce: blado brzoskwiniowy lub pudrowy róż?
Odpowiedź: Kolor zielony. W charakterystyce nastąpiła omyłka pisarska. Zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej, ostateczny wybór materiałów należy do Zamawiającego na etapie realizacji robót.

3. Pytanie: Czy w wycenie należy uwzględnić zabezpieczenie wykopu?
Odpowiedź: Tak. Zabezpieczenie wykopów to obowiązek wynikający z przepisów BHP.

4. Pytanie: Prosimy o potwierdzenie że zgodnie z opisem konstrukcji należy wykonać zasypki z piasku przemieszanego z cementem.
Odpowiedź: Prace należy wykonać zgodnie z dokumentację projektową.

5. Pytanie: Czy w zakres zadania obejmującym prace odtworzeniowe po wykonaniu wzmocnienia fundamentów w istniejącym budynku jest wykonanie w 100% nowych okładzin posadzek, ścian i sufitów?
Odpowiedź: Należy odtworzyć zniszczone i zabrudzone elementy i przewrócić do stanu sprzed rozpoczęcia prac w zakresie w jakim będzie to wymagane do przeprowadzenia wzmocnienia.

6. Pytanie: Jaki ma być standard wykonania prac odtworzeniowych? Wnosimy o doszczegółowienie tego zakresu.
Odpowiedź: Należy przywrócić elementy do stanu pierwotnego sprzed rozpoczęcia prac w analogicznym standardzie rozwiązań przyjętych w projekcie w zakresie wykończenia wnętrz.

7. Pytanie: Jakie prace naprawcze należy wykonać w istniejącej hali w miejscach spękania na słupach na zewnętrzne ścianie szczytowej?
Odpowiedź: Należy usunąć pęknięcia rozwiązaniami systemowymi do tego typu napraw.
Prace naprawcze należy podzielić na dwie grupy: A: powierzchniowe, B: inwazyjne.
Ad. A: dotyczą mikropęknięć, polegają na skuciu warstwy wierzchniej, wykonanie bruzd w miejscu powstałego pęknięcia, a następnie wykonanie warstwy szczepnej (np: UNIGRUNT) w celu nałożenia zaprawy wiążącej ( wskazane jest zastosowanie siatki ), - typ i rodzaj materiału leży po stronie Wykonawcy,
Ad. B: powstałe na skutek nieprawidłowego osiadania, polegają na sprawdzeniu w pierwszej kolejności warstw ziemnych ( tj. warstw w miejscu posadowienie fundamentu ), grunt wadliwy należy wymienić odcinkowo co 1m, odpowiednio zagęścić, dodatkowo zaleca się wzmocnienie muru jedną z metod: 1-płaskownikami i siatką, 2-poprzez zbrojenie poprzeczne z stalowych prętów, lub 3-poprzez zastosowanie zbrojenia zszywającego. Dobór rozwiązania należy dostosować do sytuacji, przed wcześniejszej konsultacji z konstruktorem.

8. Pytanie: Nowo projektowane przyłącze kończy się przy ścianie istniejącego budynku. Wnosimy o uzupełnienie dokumentacji o cześć w budynku istniejącym.
Odpowiedź: Podłączenie przyłącza ks zostało uwzględnione w PW.

9. Pytanie: Wnosimy o uściślenie oraz inwentaryzację w zakresie połączenia centralnego ogrzewania oraz wody w istniejącym budynku z nową częścią.
Odpowiedź: W PW uwzględniono połączenie, szczegółowe rozwiązania możliwe będą po wykonaniu prac rozbiórkowych istniejących warstw posadzkowych w części remontowanej.

10. Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie jaką trasą należy prowadzić przewody wody oraz centralnego ogrzewania w istniejącym budynku.
Odpowiedź: Instalacje należy prowadzić w istniejącej części w suficie podwieszany korytarza równolegle do istniejących instalacji.

11. Pytanie: Czy przełożenie sieci ciepłowniczej nastąpi w okresie grzewczym. Czy ze względu na krótki czas realizacji zadania do przekładki sieci będzie można przystąpić zaraz po podpisaniu umowy?
Odpowiedź:Termin przełożenia sieci ciepłowniczej jest do domówienia na etapie realizacji. Do przekładki sieci będzie można przystąpić niezwłocznie. Zamawiający czeka na potwierdzenie dotyczące możliwości realizacji tej części zadania przez Veolia.

12. Pytanie: Wnosimy na tym etapie o ustalenie kto: czy Wykonawca czy Veolia będzie wykonywać przekładkę węzła cieplnego. Ze względu na krótki czas realizacji te kwestie muszą zostać ustalone jak najszybciej.
Odpowiedź: Zamawiający czeka na informację z Veolia. Należy wycenić zakres prac, zgodnie z zapisem Rozdz. III pkt 2 ppkt 3 SWZ „W przypadku realizacji węzła cieplnego przez Zakład Sieci Cieplnej Veolia, który będzie stanowić jego własność, Zamawiający wyłączy z zakresu przedmiotu zamówienia realizację węzła i pomniejszy wartość umowy o koszt wykonania węzła cieplnego.”

13. Pytanie: Czy należy wykonać nową trasę czy istnieje możliwość wykorzystania kanału technicznego aby prowadzić instalację elektryczną do stacji transformatorowej.
Odpowiedź: Należy wykonać nowa trasę, która będzie niezależna.

14. Pytanie: W pomieszczeniu technicznym -1.07. w projekcie konstrukcyjnym nie zostało uwzględnione przegłębienie w posadzce. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.
Odpowiedź: Pogłębienie znajduje się na rysunku szczegółowym płyty fundamentowej PF-2.

15. Pytanie: Wnosimy o uściślenie dostępności do obszaru robót po przekazaniu placu budowy.
Odpowiedź: Roboty będą mogły być prowadzone w każdym obszarze zaraz po zawarciu umowy. Teren budowy zostanie przekazany niezwłocznie.

16. Pytanie: Prosimy o potwierdzenie że prace w istniejącej hali będzie można rozpocząć zaraz po podpisaniu umowy.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza możliwość prowadzenia robót w istniejącej hali sportowej zaraz po zawarciu umowy.

17. Pytanie: Czy w zakresie zadania jest wykonanie rolet wewnętrznych? Jeśli tak to proszę o podanie ich ilości oraz specyfikacji.
Odpowiedź: Tak. Zgodnie z dokumentacją projektową.

18. Pytanie: Czy w zakresie zadania jest dostarczenie gaśnic? Jeśli tak to proszę o podanie ich ilości.
Odpowiedź:
Tak. Zgodnie z dokumentacją projektową.

19. Pytanie: Czy w zakresie zadania jest wykonanie oznakowania ppoż?
Odpowiedź: Tak.

20. Pytanie: Czy w zakresie zadania jest dostarczenie Master Key do wszystkich drzwi?
Odpowiedź: Tak.

21. Pytanie: Czy warunek dźwiękoszczelności dla drzwi wewnętrznych będzie spełniony w przypadku drzwi o klasie izolacyjności Rw=27 dB?
Odpowiedź: Parametry drzwi należy dobrać zgodnie z normą PN-B-02151-03:2015-10 “Akustyka budowlana - Ochrona przed hałasem w budynkach - Wymagania dotyczące izolacyjności akustycznej przegród w budynkach i elementów budowlanych”

22. Pytanie: Czy drzwi dwuskrzydłowe należy wyposażyć w samozamykacz tylko na skrzydle czynnym czy na skrzydle czynnym i biernym?
Odpowiedź: Drzwi dwuskrzydłowe należy wyposażyć w samozamykacze na skrzydle czynnym i biernym, zgodnie z zestawieniem.

23. Pytanie: Czy na obiekcie występują drzwi dwuskrzydłowe które należy wyposażyć w Regulator Kolejności Zamykania drzwi(RKZ)? Jeśli tak to prosimy o wskazanie na których?
Odpowiedź: Tak, na wszystkich.

24. Pytanie: Czy na obiekcie występują drzwi które należy wyposażyć w okucia antypaniczne? Jeśli tak to prosimy o wskazanie na których?
Odpowiedź: Drzwi znajdujące się na drodze ewakuacyjnej należy wyposażyć w okucia antypaniczne.

25. Pytanie: Zgodnie z opisem technicznym projektu wykonawczego "PROJEKT WEWNĘTRZNEJ INSTALACJI WODY ZIMNEJ I C.W.U., KANALIZACJI SANITARNEJ I DESZCZOWEJ ORAZ CENTRALNEGO OGRZEWANIA" pkt. 7.12. Ochrona przeciwpożarowa - "W pomieszczeniu maszynowni należy zamontować atestowane drzwi o klasie odporności ogniowej EI30 i szerokości min. 90cm z samozamykaczem i wyposażeniem antypanicznym." Wskazane wytyczne nie zostały uwzględnione w branży architektonicznej. Czy należy je uwzględnić?
Odpowiedź: Tak.

26. Pytanie: Wnosimy o określenie klasy odporności ogniowej dla klapy dymowej w pomieszczeniu 1.02.
Odpowiedź: Zgodnie z rysunkiem „39-PW-3_2023.10.24” klasa odporności pożarowej klapy dymowej wynosi EI60.

27. Pytanie: Wnosimy o potwierdzenie że witryna wydzielająca pomieszczenie informacyjnej nie wymaga klasy odporności ogniowej.
Odpowiedź: Witryna wydzielająca pomieszczenie informacyjnej nie wymaga klasy odporności ogniowej.

28. Pytanie: Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie sufit w pomieszczeniach: 0.17, 0.18, 0.19 na podkonstrukcji? Zaprojektowane rozwiązanie sufitu klejonego nie pozwoli na uzyskanie efekty wskazanego na rysunku PWAR 14.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż w salach 0.17, 0.18, 0.19 ma nie być wykonywany żaden sufit. Będą widoczne belki konstrukcyjne oraz blacha nośna. Rysunek 39-PW-AR_14 pojawił się omyłkowo. Nie należy wyceniać tego zakresu prac.

29. Pytanie: Czy Zamawiający dopuszcza w pomieszczeniach: 0.17, 0.18, 0.19 wykonanie sufitu w klasie odporności na uszkodzenia mechaniczne 2A lub 3A?
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż w salach 0.17, 0.18, 0.19 ma nie być wykonywany żaden sufit. Będą widoczne belki konstrukcyjne oraz blacha nośna. Rysunek 39-PW-AR_14 pojawił się omyłkowo. Nie należy wyceniać tego zakresu prac.

30. Pytanie: Czy konstrukcję drewniana dachu należy zabezpieczyć dodatkowo do kl. R30?
Odpowiedź: Belki dźwigarów dachowych od osi A do osi I należy zabezpieczyć do R30, min. na długości 5,0 m licząc od osi 21. Jeśli może wiązać się z uzyskaniem różnych odcieni na dźwigarze wówczas należy pozostała część zabezpieczyć impregnatem drewno o podobnej barwie, (impregnat / lakier ochronny do drewna ). Na długości 8,0m od hali istniejącej należy zabezpieczyć zgodnie z pkt. 7 opisu konstrukcji.

2023-12-04 14:38 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź Zamawiającego na przesłany w dniu 30.11.2023 r. wnioseke Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Wniosek Wykonawcy:
Z uwagi na złożoność projektu, czasochłonne prace ofertowe, sezon chorobowy wśród pracowników zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert co najmniej o tydzień.

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu składania i otwarcia ofert co najmniej o tydzień - tj. do dnia 18.12.2023 r. Wydłużeniu ulega również termin związania ofertą. W załączeniu zaktualizowane dokumenty uwzględniające wskazane powyżej zmiany: Specyfikacja Warunków Zamówienia, aktualizacja Załącznika nr 8 do SWZ_Wykaz osób oraz Ogłoszenie o zmianie zamówienia.

SWZ_Rozbudowa CWFiS [...].docx

Zał. nr 8 do SWZ_Wyk [...].docx

Ogłoszenie o zmianie [...].pdf

2023-12-04 14:28 Sławomir Jaroszczak Zamawiający publikuje protokół z wizji lokalnej, która odbyła się w dniu 04.12.2023 r. wraz z listą obecności oraz innymi załącznikami wskazanymi w protokole.
Odpowiedzi na pytania dotyczące przedmiotowego postępowania są wiążące dla wszystkich Wykonawców zainteresowanych udziałem w postępowaniu i należy je uwzględnić sporządzając i składając ofertę.

Protokół z wizji lok [...].pdf

Lista obecności z dn [...].PDF

Wniosek o wydanie ze [...].pdf

PR_1_Inwentaryzacja. [...].pdf

PR_2_Wyburzenia.pdf

PR_3_Remont.pdf

412.3_REMONT_2023.11 [...].dwg

2023-12-01 15:06 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 30.11.202 r. pytanie Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie 1.:
Z uwagi na rozbieżne informacje w opisie do projektu „Przeniesienia siłowni zewnętrznej” i w kosztorysach nakładczych prosimy o potwierdzenie:
a. należy zdemontować 8 urządzeń istniejącej siłowni
b. wykonawca dokonuje zakupu 3 urządzeń
c. wykonawca montuje wszystkie 11 urządzeń w nowej lokalizacji
d. jako podłoże siłowni zewnętrznej w nowej lokalizacji wykonawca wykonuje trawnik. Nie przewiduje się żadnych innych podłóż poza trawnikiem.

Odpowiedź Zamawiającego:
W opisie projektu przeniesienia siłowni wskazano na konieczność przeniesienia 11 urządzeń. W zakresie Wykonawcy jest przeniesienie we wskazane miejsce wszystkich urządzeń siłowni wraz z ich fundamentami oraz matami, które znajdują się pomiędzy urządzeniami, a w których zasiana jest trawa. Obszar wokół przeniesionych urządzeń musi być obłożony matami, w których należy zasiać trawę. Gdyby okazało się, że liczba istniejących mat będzie niewystarczająca, w zakresie Wykonawcy jest dokupienie i uzupełnienie brakujących mat.

Pytanie 2.:
Prosimy o potwierdzenie, że drogę pożarową wykonujemy zgodnie z projektem drogowym a nie zgodnie z rysunkiem 039_PZT-01 (rysunek PZT zawiera większy zakres drogi do wykonania).

Odpowiedź Zamawiającego:
Drogę pożarową należy wykonać zgodnie z projektem drogowym. W przypadku konieczności wykonania odwiertów pod pompę gruntową w istniejącej drodze, drogę należy rozebrać w wymaganym zakresie i następnie ją odtworzyć po zakończeniu prac.

Pytanie 3.:
Prosimy o informacje o profilowaniu zewnętrznym płyt warstwowych.

Odpowiedź Zamawiającego:
Płyta warstwowa mikroprofilowana. Zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej ostateczny wybór materiałów wymaga akceptacji Zamawiającego na etapie realizacji.
2023-12-01 14:51 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 01.12.202 r. pytanie Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania: \

Pytanie:
Proszę o informację, czy można zmienić producenta opraw oświetleniowych, w projekcie podany jest dokładny produkt danego producenta. Zmiana opraw projektowych na oprawy o takich samych bądź wyższych parametrach technicznych."

Odpowiedź Zamawiającego:
Zgodnie z zapisami Rozdz. III pkt 4 SWZ "Wskazane w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę są jedynie rozwiązaniami przykładowymi wyznaczającymi standard zastosowanych materiałów, urządzeń, systemów i technologii. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne a w przypadku każdorazowego wskazania przyjąć należy, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne”."
Ponadto wyjaśniamy, że zgodnie z zapisem Rozdz. III pkt 4 SWZ "ofertą równoważną jest przedmiot o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniający minimalne parametry określone przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą szczegółową specyfikację, w której w sposób niebudzący wątpliwości Zamawiającego będzie wynikać, iż zaoferowany asortyment jest o takich samych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia."
2023-12-01 11:51 Sławomir Jaroszczak Na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający publikuje w załączeniu aktualizację Specyfikacji Warunków Zamówienia z dnia 01.12.2023 r. Aktualizacja dotyczy pkt. XVII.6 SWZ, który otrzymuje brzmienie:
"Podstawą do wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w tym nie ujęte w załączonych kosztorysach nakładczych/przedmiarach – patrz uwaga w pkt. III.7 SWZ) oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego, tzn. za umówione wynagrodzenie wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót i usług z nimi związanych."

SWZ_Rozbudowa CWFiS [...].docx

2023-12-01 11:38 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 29.11.202 r. pytania Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
Pytanie 1.:
Prosimy o wskazanie miejsca w przedmiarze gdzie ujęta jest wymiana parapetów w remontowanej części budynku na parapety z konglomeratu – taki opis widnieje na kładach ścian części remontowanej budynku.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zgodnie z Rozdz. III pkt 9 SWZ „Wykonawca powinien w trakcie realizacji umowy uwzględnić i wykonać wszystkie postanowienia zawarte w dokumentacji projektowej dotyczącej przedmiotowego zamówienia”. Załączona do dokumentacji postępowania dokumentacja projektowa stanowi podstawę do określenia ceny oferty. Kosztorysy nakładcze pełnią funkcję pomocniczą. Wyceny należy dokonać na podstawie dokumentacji projektowej.

Pytanie 2.:
Czy do Wykonawcy należy dostawa i montaż drabinek gimnastycznych w części remontowanej budynku. Brak drabinek w zestawieniu wyposażenia w części dotyczącej remontowanej części budynku.
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak, do Wykonawcy należy dostawa i montaż drabinek gimnastycznych w części remontowanej budynku. Zgodnie z Rozdz. III pkt 9 SWZ „Wykonawca powinien w trakcie realizacji umowy uwzględnić i wykonać wszystkie postanowienia zawarte w dokumentacji projektowej dotyczącej przedmiotowego zamówienia”. Załączona do dokumentacji postępowania dokumentacja projektowa stanowi podstawę do określenia ceny oferty. Kosztorysy nakładcze pełnią funkcję pomocniczą. Wyceny należy dokonać na podstawie dokumentacji projektowej.

Pytanie 3.:
Prosimy o informację czy po stronie Wykonawcy jest wykonanie robót budowlanych opisanych na str. 5 opisu ”Projektu Remontu Sali ćwiczeń w budynku CWFiS UŁ”:
a. „- usunięcie istniejących warstw podłogowych wraz z izolacją akustyczną (parter, piwnica)
b. - likwidacja schodów wewnętrznych (piwnica).”
Powyższych prac brak w przedmiarze. W przypadku konieczności wykonania tych prac prosimy o ich lokalizację oraz informację czy warstwę izolacji akustycznej należy odtworzyć (jaka grubość).
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak, po stronie Wykonawcy jest wykonanie opisanych wyżej robót. Lokalizacja robót:
Ad. a) – Między innymi w miejscach po wyburzanych ścianach.
Ad. b) – Zgodnie z rzutem piwnicy (np. rysunek „39-PW-1_2023.10.24”) pomiędzy osiami ‘A’ i ‘B’ oraz ‘18’ i ‘19’.
Warstwę izolacji należy odtworzyć, grubość analogiczna do istniejącej.
Zgodnie z Rozdz. III pkt 9 SWZ „Wykonawca powinien w trakcie realizacji umowy uwzględnić i wykonać wszystkie postanowienia zawarte w dokumentacji projektowej dotyczącej przedmiotowego zamówienia”. Załączona do dokumentacji postępowania dokumentacja projektowa stanowi podstawę do określenia ceny oferty. Kosztorysy nakładcze pełnią funkcję pomocniczą. Wyceny należy dokonać na podstawie dokumentacji projektowej.

Pytanie 4.:
Prosimy o wskazanie rysunku konstrukcyjnego podestu na dachu w osiach F-G/21-22. Prosimy również o wskazanie gdzie w przedmiarze znajduje się ten podest.
Odpowiedź Zamawiającego:
Rysunek podestu znajduje się w pliku o nazwie „39-PW-17_2023.10.24” w projekcie wykonawczym architektury.
Zgodnie z Rozdz. III pkt 9 SWZ „Wykonawca powinien w trakcie realizacji umowy uwzględnić i wykonać wszystkie postanowienia zawarte w dokumentacji projektowej dotyczącej przedmiotowego zamówienia”. Załączona do dokumentacji postępowania dokumentacja projektowa stanowi podstawę do określenia ceny oferty. Kosztorysy nakładcze pełnią funkcję pomocniczą. Wyceny należy dokonać na podstawie dokumentacji projektowej.

Pytanie 5.:
Projekt podestów technicznych na dachu nie przewiduje wykonania barierek ochronnych tych podestów. Prosimy o informację czy Inwestor potwierdza brak konieczności wykonania tych barierek.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zgodnie z rysunkiem rzutu dachu oraz rysunkiem „39-PW-17_2023.10.24” w projekcie wykonawczym architektury podest techniczny jest wyposażony w barierki. Zamawiający wymaga wykonania barierek przy podestach technicznych.

Pytanie 6.:
Obecnie w projekcie nie ma informacji w temacie zmian w układzie pomiarowym w związku z budową instalacji PV – rozumiemy, że dostępna moc z instalacji PV konsumowana będzie na bieżąco – takie było założenie przed aktualizacją SWZ?
Odpowiedź Zamawiającego:
Odpowiedź: Wyprodukowana przez instalacje fotowoltaiczną energia elektryczna będzie zużywana na bieżąco przez obiekt, natomiast nadwyżka wyprodukowanej energii będzie przesyłana do sieci elektroenergetycznej.

Pytanie 7.:
Projektowana instalacja PV w ogłoszonym przetargu ma moc poniżej 50kWp, żeby spełniać warunek mikro instalacji. W aktualizacji SWZ występuje moc „powyżej 100kW”. Zwracamy się z prośbą o przesłanie wyjaśnienia skąd ta różnica? Czy będzie to dodatkowy zakres przetargu, czy w kontekście przyszłej rozbudowy?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zwiększenie całkowitej mocy instalacji PV powyżej 100 kWp wiąże się z rozstrzygnięciem postępowania przez UŁ dot. budowy instalacji PV na budynkach zasilanych z tego samego przyłącza co hala sportowa będąca obiektem obecnego postępowania.

Pytanie 8.:
Zgodnie z aktualnym SWZ, przyszły Wykonawca ma wystąpić do PGE o warunki przyłączenia instalacji PV – wydane warunki mogą wprowadzić zmiany do przyłącza, układu pomiarowego itp. – czy ewentualne zmiany mają być wprowadzone jeszcze w zakresie prowadzonego przetargu? Mogą również wprowadzać dodatkowe koszty, które obecnie nie są ujęte w kosztorysach nakładczych.
Odpowiedź Zamawiającego:
Na etapie ofertowania do przetargu należy doliczyć koszty związane z przyłączeniem instalacji PV do sieci OSD zgodnie z uzgodnionym przez Wykonawcę projektem wykonawczym instalacji PV w PGE Dystrybucja S.A.. Należy uwzględnić koszty z ewentualną przebudową układu pomiarowego, EAZ, telemetrią i telemechaniką.

Pytanie 9:
Prosimy o podanie producenta świetlików okrągłych fi 100cm EI30, który występuje w projekcie. Producent referencyjny podany z zestawieniu ( Velux ) nie produkuje tego typu świetlików - odporność EI30 przy średnicy 100cm.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zgodnie z Rozdz. III pkt 4 SWZ „Wskazane w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę są jedynie rozwiązaniami przykładowymi wyznaczającymi standard zastosowanych materiałów, urządzeń, systemów i technologii. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne a w przypadku każdorazowego wskazania przyjąć należy, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne”.
2023-11-30 12:14 Sławomir Jaroszczak W związku z wpłynięciem w dniu 30.11.2023 r. wniosku o odbycie wizji lokalnej, Zamawiający w nawiązaniu do zapisów pkt. IV.12 SWZ, wyznacza termin wizji lokalnej dla wszystkich Wykonawców zainteresowanych wzięciem udziału w postępowaniu - na dzień 04.12.2023 r. (poniedziałek) o godz. 12.00.
Miejsce spotkania pod adresem ul. Styrska 20/24 w Łodzi, zbiórka przed wejściem głównym do budynku.
2023-11-29 13:40 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 27.11.202 r. pytania Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
Pytanie 1:
Czy stopa fundamentowa na przecięciu osi I/26 jest do wykonania? Widnieje ona na rysunkach architektury, natomiast nie ma jej na rysunkach konstrukcyjnych i nie została uwzględniona w kosztorysie nakładczym.
Odpowiedź Zamawiającego:
Należy wykonać wg projektu konstrukcji.
Pytanie 2:
Prosimy o wskazanie gdzie w kosztorysie uwzględnione jest wykonanie wzmocnienia stropu i ściany konstrukcją stalową w remontowanej części budynku istniejącego (rys. D-4_Wzmocnienie stropu i ściany).
Odpowiedź Zamawiającego:
Nie zostało to uwzględnione w kosztorysie nakładczym, lecz należy uwzględnić to w ofercie.
Zgodnie z Rozdz. III pkt 7 SWZ "Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzanie przez Wykonawcę zmian do kosztorysów, lecz zmiany te (zarówno pozycje jak i obmiary) muszą znaleźć się w osobno stworzonym dziale pod nazwą "Obliczenia Wykonawcy" zawartym każdorazowo w osobnej branży".
Pytanie 3.:
W ocenie Oferenta w pkt 3.2.4. pkt 2 lit d) SWZ jest błąd. Zamawiający określając warunki udziału w postępowaniu wskazał, że Wykonawca ma wykazać - wielkość średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy robót budowlanych w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert (okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upłynął termin składania ofert w postępowaniu), a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wynosi minimum 15 osób (w tym 10 osoby na stanowiskach robotniczych). W ocenie oferenta winno być „na stanowiskach kierowniczych” o czym świadczy to, iż zgodnie z SWZ w Rozdziale VIII pkt 2.3 – Zamawiający wskazuje, że wezwie Wykonawcę do przedłożenia „Oświadczenia na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy robót budowlanych oraz liczebności kadry kierowniczej w ostatnich trzech latach (okresy wyrażone w latach liczy wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert) a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ).
Również w załączniku nr 8 Zamawiający wymaga podania przeciętnej liczby zatrudnionych w podanych okresach ze wskazaniem liczby „kadry kierowniczej”. W ocenie Oferenta zachodzi zatem niespójność zapisów pkt 3.2.4. pkt 2 lit d) SWZ z zapisami Rozdziału VIII pkt 2.3 SWZ oraz załącznika nr 8 do SWZ.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający publikuje w załączeniu zaktualizowany Załącznik nr 8 do SWZ_Wykaz osób. Zmiana dotyczy punktu
Przeciętna liczba zatrudnionych" i polega na zastąpieniu frazy "w tym kadra kierownicza", frazą "w tym na stanowiskach robotniczych".
Pytanie 4.:
W załączniku nr 9 – Zamawiający wymaga podpisania tego załącznika przez „Wykonawcę”. W ocenie Oferenta ten załącznik powinien być podpisany przez Podmiot udostępniający zasoby.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający publikuje w załączeniu zaktualizowany Załącznik nr 9 do SWZ_Zobowiązanie do oddania zasobów. Zmiana dotyczy wskazania osoby upoważnionej do podpisania załącznika

Zał. nr 8 do SWZ_Wyk [...].docx

Zał. nr 9 do SWZ_Zob [...].docx

2023-11-27 15:18 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź na przesłany w dniu 27.11.202 r. wniosek Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Wniosek Wykonawcy:
Prosimy o zamieszczenie schematu strukturalnego rozdzielni TMD

Odpowiedź Zamawiającego:
TMD, czyli tablica maszynowni dźwigu jest na wyposażeniu samej windy i zawiera wszystkie układy automatyki łącznie z zabezpieczeniami. Zamawiający przewiduje jedynie kabel zasilający, a TMD jest dostarczana jako komplet z dźwigiem.
2023-11-27 12:58 Sławomir Jaroszczak Na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający publikuje w załączeniu aktualizację Specyfikacji Warunków Zamówienia z dnia 27.11.2023 r. Aktualizacja dotyczy pkt. III.2 SWZ - Uwagi i polega na:
1) zmianie i uzupełnieniu treści uwagi nr 4,
2) dopisaniu uwag nr 5 i nr 6.

SWZ_Rozbudowa CWFiS [...].docx

2023-11-24 15:03 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź na przesłany w dniu 24.11.202 r. wniosek Wykonawcy dotyczący zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
Wniosek Wykonawcy:
Z uwagi na złożoność technologii posadowienia budynku nowoprojektowanego i oraz wzmocnienia podłoża pod budynkiem istniejącym zwracamy się z wnioskiem o przesunięcie terminu złożenia ofert na dzień 05.01.2024r.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający informuje, że termin składania i otwarcia ofert wskazany w pkt. XV SWZ pozostaje bez zmian.
2023-11-23 14:54 Sławomir Jaroszczak Na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający publikuje w załączeniu aktualizację Specyfikacji Warunków Zamówienia z dnia 23.11.2023 r.
Aktualizacja polega na dopisaniu uwagi nr 4 w pkt. III.2 na str. 3 SWZ.

SWZ_Rozbudowa CWFiS [...].docx

2023-11-22 12:39 Sławomir Jaroszczak Na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający publikuje w załączeniu aktualizację Załącznika nr 5 do SWZ_Projekt umowy. Aktualizacja dotyczy zapisu § 20 ust. 1 projektu umowy.

Zał. nr 5 do SWZ_ Pr [...].docx

2023-11-22 09:06 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 284 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 21.11.202 r. pytania Wykonawcy dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie 1.:
Prosimy o udostępnienie projektu wzmocnienia w technologii jet - grounting z marca 2013 r.

Odpowiedź:
Zamawiający załącza projekt wzmocnienia w technologii jet grouting z marca 2013r.
Dodatkowo Zamawiający załącza opinię techniczną z lutego 2015r. oraz raport z badań pomiarów monitorujących wielkość zmian rozwarcia szczeliny dylatacyjnej z 2022r.

Pytanie 2.:
Prosimy o przekazanie badań gruntowych dla Inwestycji.

Odpowiedź:
Badania gruntowe znajdują się w pliku o nazwie "ZL_3_2023.05.31" stanowiący element Projektu Budowlanego w "Zał. nr 10.1 do SWZ_Dokumentacja projektowa (1)".

proj wyk. wzmocnieni [...].pdf

opinia techniczna 20 [...].pdf

Raport z badań 2022. [...].pdf

raport z badań wykre [...].pdf

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 4045