FAQ

1. Co to jest platforma zakupowa?

Platforma Zakupowa Open Nexus to miejsce gdzie spotykają się kupcy i dostawcy by prowadzić negocjacje handlowe. Kupujący wystawiają zapytania ofertowe i aukcje elektroniczne w celu otrzymania najlepszych ofert. Przetargi elektroniczne organizowane są przez firmy z sektora B2B, a także instytucje podlegające pod Prawo Zamówień Publicznych. Postępowania trwające są codziennie aktualizowane, dzięki czemu platforma zakupowa daje wiele możliwości pozyskania nowych klientów. Składanie ofert w Open Nexus jest darmowe, dzięki czemu każdy dostawca może odnotować wzrost sprzedaży bez ponoszenia kosztów.


2. Jak platforma zakupowa wpływa na wzrost sprzedaży?

         

Wzrost sprzedaży uwarunkowany jest większą ilością klientów lub większym wolumenem zawieranych transakcji. Platforma zakupowa Open Nexus oferuje nie tylko nowe rynki zbytu dla dostawców ale też możliwość uczestniczenia w negocjacjach wielomilionowych przetargów,  projektów czy kontraktów rocznych, które wpływają na wielkość sprzedaży. Kupcy poszukują sprzedawców towarów i usług wystawiając RFX (zapytania o informacje, zapytania ofertowe czy aukcje elektroniczne). Oferujący może także nawiązać stałą współpracę z wybraną firmą dołączając do jej grup dostawców. Platforma zakupowa jest elektronicznym narzędziem pozwalającym dostawcom zwiększyć ilość transakcji zakończonych sprzedażą, a także zyskać renomę wśród przedsiębiorstw produkcyjnych, firm usługowych czy instytucji państwowych stając się ich stałym partnerem biznesowym.



3. Skąd pewność że widok aukcji jest aktualny, czy trzeba go odświeżać ? 

          

System automatycznie odświeży tabelę z pozycjami zakupowymi w aukcji elektronicznej w następujących odstępach czasu:  od 1 godz. do 60 sek. - gdy do końca postępowania zostało więcej niż 2 godziny czasu (strona będzie odświeżała się coraz częściej); 60 sek. - gdy do końca postępowania zostało od 2 godz. do 1 godz.;  30 sek. - gdy do końca postępowania zostało mniej niż 1 godz.
Samodzielnie możesz odświeżyć widok w aukcji klikając w przycisk znajdujący się nad tabelą z pozycjami zakupowymi.



4. Co oznacza czerwony wykrzyknik przy cenie w aukcji elektronicznej?



Czerwony wykrzyknik przy cenie w aukcji elektronicznej oznacza, że podana wartość przekracza cenę maksymalną podaną przez kupca. Cena maksymalna to cena jaką kupiec wprowadził podczas wystawiania postępowania, by określić górny pułap cen, który chciałby osiągnąć na drodze aukcji elektronicznej.



5. Co w sytuacji gdy pomylę cenę lub zrobię błąd w aukcji elektronicznej?

   

W przypadku błędnego wprowadzenia ceny podczas wypełniania formularza w aukcji elektronicznej prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta. Uzyskasz pomoc dzwoniąc pod numer 61 646 00 24 - działamy codziennie od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 17.00 .



6. Ile będzie dogrywek?



Ilość dogrywek uwarunkowana jest ilością złożonych ofert, gdzie każda kolejna przedłuża postępowanie o czas określony w dogrywce przez kupca.



7. Czy jako dostawca muszę się rejestrować przed aukcją?



Rejestracja nie jest wymagana, aczkolwiek podczas składania kolejnego postąpienia, każdorazowo musimy potwierdzać zmienioną ofertę poprzez link w wiadomości e-mail, co wydłuża czas składania na naszą niekorzyść.



8. Czy moja firma musi być zweryfikowana jeżeli chcę złożyć ofertę w zapytaniu ofertowym/aukcji elektronicznej?



Weryfikacja związana jest z warunkiem, który przypisuje do konkretnego postępowania osoba kupująca, należy zwrócić uwagę na parametr: "Czy w tym postępowaniu wymagana jest weryfikacja dostawcy? Tak/Nie", lecz weryfikujemy tylko firmy posiadające konto, dlatego też jest to również warunek informujący nas czy należy posiadać konto.



9. Jak mogę zweryfikować moją firmę?



Prześlij nam dokumenty rejestracyjne firmy (np. NIP, REGON, KRS) na biuro@opennexus.com Następnie dane zostaną sprawdzone przez pracownika Centrum Wsparcia Klienta i Twoja firma zostanie zweryfikowana. Po co się weryfikować? Żeby mieć możliwość składania ofert we wszystkich dostępnych dla Ciebie postępowaniach. W wybranych postępowaniach kupujący nie przyjmują ofert od niezweryfikowanych firm. Weryfikacja to proces jednorazowy. Jeżeli jesteś już zweryfikowany, nie musisz robić tego ponownie. Możesz sprawdzić czy jesteś zweryfikowany logując się na platformie zakupowej.



10. Czy rejestracja jest darmowa?



Drogi dostawco, wszystkie operację, których się podejmujesz na platformie zakupowej Open Nexus nie wiążą się z żadnymi opłatami czy prowizjami.



11. Czy muszę zaakceptować regulamin oraz warunki postępowania składając ofertę?



Tak, potwierdzenie regulaminu oraz warunków postępowania jest obowiązkowe przez złożeniem oferty.



12. Ile razy mogę złożyć ofertę w zapytaniu ofertowym?



Standardowo można złożyć jedną ofertę w postępowaniu, chyba że osoba kupująca pozwala na składanie wielu różnych ofert. Zabieg ten jest jednak stosowany nieczęsto, w wyjątkowych sytuacjach.



13. Gdzie mogę znaleźć regulamin platformy zakupowej?



Regulamin internetowej platformy handlowej Open Nexus dostępny jest na stronie:Regulamin



14. Gdzie mogę zostawić uwagi podczas składania oferty?



Jeżeli chcesz dodać swoje uwagi lub dodatkowe pliki podczas składania oferty umieść je w polu "Komentarz do oferty". Jeżeli Twoje spostrzeżenia odnoszą się do danej pozycji zakupowej, zostaw komentarz obok pola gdzie wpisujesz cenę za jednostkę miary.



15. Jak mam dodać załączniki do postępowania?


 
 



16. Wypełniłem formularz na stronie postępowania. Czy to już wszystko co muszę zrobić żeby złożyć ofertę?



Należy jeszcze potwierdzić złożoną ofertę. Istnieją dwa sposoby potwierdzenia oferty.

1) Posiadając konto na platformie zakupowej, gdzie sam fakt bycia zalogowanym użytkownikiem automatycznie potwierdza ofertę - jeżeli nie jesteśmy zalogowani zostaniemy poproszeni o zalogowanie się do konta, które zostało przez nas utworzone.

2) W przypadku gdy nie posiadamy konta na platformie zakupowej, po wypełnieniu formularza składania oferty zostaniemy przekierowani do kroku drugiego, gdzie zostaniemy poproszeni o podanie danych kontaktowych. Po wykonaniu tego procesu system generuje wiadomość na adres e-mail podany w formularzu, który zawiera link potwierdzający złożenie oferty - wystarczy raz kliknąć i wszystko gotowe.



17. Kiedy będę wiedział czy moja oferta została wybrana?



O wyborze ofert decyduje kupiec. Kiedy otrzymane oferty zostaną ocenione przez osobę wystawiającą postępowanie otrzymasz odpowiedź e-mail z informacją zwrotną. Oferta może zostać zaakceptowana lub odrzucona na danej pozycji zakupowej.



18. Co jeżeli od czasu złożenia oferty minęło już dużo czasy a ja nadal nie mam informacji zwrotnej od kupca czy moja oferta została wybrana?



Możesz skontakować się bezpośrednio z osobą wystawiającą postępowanie korzystając z przycisku "Zadaj pytanie" umieszczonego na stronie postępowania. Kontakt z kupcem możliwy jest przez cały czas, w trakcie trwania postępowania oraz po jego zakończeniu.

19. Czym są, i w jakim celu stosuje się Tagi?



Otóż tagi to nic innego jak słowa kluczowe. Tagi (słowa kluczowe) mają opisywać zakres oferty Twojej firmy – uwzględniają towary oraz usługi. Kupcy wyszukują dostawców i wykonawców na podstawie tagów. Poprawnie uzupełnione tagi zwiększają szansę na otrzymanie powiadomienia o postępowaniu na rzeczy którymi zajmuje się Twoja firma. Decyzja o wysłaniu zaproszenia należy do kupca.



20. Jak uzupełnić i ile tagów wpisać?



Podczas wpisywania tagów dot. naszej firmy wyświetlają się proponowane tagi. Najlepiej skorzystać z proponowanych słów kluczowych. Jeżeli żadne z nich nie opisuje zakresu oferty Twojej firmy, wówczas można zaproponować własne. Ważne by były to krótkie sformułowania, np. kable zamiast sprzedaję kable. Warto pamiętać, że zbyt duży poziom szczegółowości tagów, może utrudnić wyszukanie Twojej firmy przez kupca. Zachęcamy do wprowadzenia jak największej ilości tagów związanych z ofertą Twojej firmy. Jednak najlepiej rozpocząć od tagów najbardziej trafnie opisujących oferowany przez Ciebie towar / usługi.