- Strona główna
- Postępowanie ID 456449
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
Naprawa dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota
Wystawiający
-
UżytkownikMonika Dominikowska
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2021-05-11 12:57:00
-
Składania2021-05-27 10:00:00
-
Otwarcie ofert2021-05-27 10:15:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajRobota budowlana
Wymagania i specyfikacja
Naprawa dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota.
Postępowanie,
którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem:
RZP.271.24.2021.KZP
Wykonawcy powinni we wszelkich
kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie.
Postępowanie o udzielenie
zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne prowadzone jest w
trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych zwanej dalej „ustawą Pzp".
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością
prowadzenia negocjacji.
Zamówienie będzie finansowane z
budżetu Gminy Białe Błota.
Nazwa zadania nadana przez
Zamawiającego:
Naprawa
dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota.
Przedmiotem
zamówienia są roboty budowlane polegające na naprawie dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota.
Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w kosztorysie
ofertowym oraz tomach II i III niniejszego SWZ.
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2021-07-05
14:26:22
|
Monika Dominikowska |
Nr
pisma:
RZP.271.24.13.2021.KZP Nr sprawy: RZP.271.24.2021.KZP Białe Błota, dnia 05.07.2021 r. Dotyczy postępowania pn.: Naprawa dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ Oraz Odrzuceniu ofert Działając na podstawie art. 253 ust. 1 i 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. poz. 2019 ze zm.) – dalej zwaną ustawą Pzp, zamawiający Gmina Białe Błota, zawiadamia o: I. Wyborze najkorzystniejszej oferty: W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym, o którym mowa w ust. 275 pkt 1 ustawy Pzp, jako ofertę najkorzystniejszą wybrano: Nr 3 złożoną przez DROMAKS Piotr Myszkier, Ul. Żytnia 25, 85-356 Bydgoszcz z ceną brutto 540 498,90 zł (słownie złotych: pięćset czterdzieści tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt osiem 90/100) Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty: Faktyczne: Niepodlegająca odrzuceniu oferta odpowiada wszystkim wymaganiom ustawy Pzp oraz SWZ, została oceniona jako najkorzystniejsze uzyskując najwyższą liczbę punktów obliczoną zgodnie z zastosowanymi kryteriami oceny ofert. Prawne: Oferta najkorzystniejsza wybrana została zgodnie z art. 239 ustawy Pzp na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Poniżej zestawienie Wykonawców, którzy złożyli oferty wraz z punktacją przyznaną w ofercie w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktacją: Nr oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena oferty (brutto) pkt w kryterium cena okres udzielenia gwarancji na roboty cząstkowe nawierzchni utwardzonych bitumicznych i naprawy nawierzchni z kostki betonowej pkt w kryterium okres udzielenia gwarancji na ułożenie nawierzchni bitumicznej pkt w kryterium Czas reakcji pkt w kryterium łączna liczba punktów 1 Przedsiębiorstwo EL-KAJO Sp. z o.o.Ul. J. Matejki 1A ; 85-061 Bydgoszcz oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12 2 DROMAKS Piotr Myszkier, Ul. Żytnia 25, 85-356 Bydgoszcz 540 498,90 60,00 12 miesięcy 10 60 miesięcy 10 do 6 godzin 20 100,00 3 Zakład Usług Komunalnych Juliusz, Roman Pilarski s.c. Ul. Młyńska 22; 89-100 Nakło nad Notecią 694 175,10 46,72 36 miesięcy 0 60 miesięcy 10 do 6 godzin 20 76,72 4 BPRD Sp. z o.o. Ul. Glinki 148; 85-861 Bydgoszcz oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12 5 PROJBUD Drogownictwo Sp. z o.o. Ul. Jagiellońska 1, 85-067 Bydgoszcz oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 8 II. Odrzuceniu ofert: W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym, o którym mowa w ust. 275 pkt 1 ustawy Pzp, dokonano odrzucenia niżej wymienionych ofert: 1. Ofertę nr 1 złożoną przez Przedsiębiorstwo EL-KAJO Sp. z o.o.Ul. J. Matejki 1A ; 85-061 Bydgoszcz, Podstawa prawna: art. 226 ust 1 pkt. 12 – wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą; Uzasadnienie faktyczne: • Zamawiający w toku badania ofert w dniu 16.06.2021 r. przesłał do Wykonawców wniosek o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Zgodnie z art. 307 ust. 3 ustawy Pzp „przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą”. W wyznaczonym terminie, tj. do dnia 25 czerwca do godziny 12:00 Wykonawca nie złożył pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. W związku z powyższym, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 12 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. 2. Ofertę nr 4 złożoną przez BPRD Sp. z o.o. Ul. Glinki 148; 85-861 Bydgoszcz Podstawa prawna: art. 226 ust 1 pkt. 12 – wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą; Uzasadnienie faktyczne: • Zamawiający w toku badania ofert w dniu 16.06.2021 r. przesłał do Wykonawców wniosek o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Zgodnie z art. 307 ust. 3 ustawy Pzp „przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą”. W wyznaczonym terminie, tj. do dnia 25 czerwca do godziny 12:00 Wykonawca nie złożył pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. W związku z powyższym, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 12 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. 3. Ofertę nr 5 złożoną przez PROJBUD Drogownictwo Sp. z o.o. Ul. Jagiellońska 1, 85-067 Bydgoszcz Podstawa prawna: art. 226 ust 1 pkt. 8 – oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia; Uzasadnienie faktyczne: • Zamawiający w toku badania ofert w dniu 01.06.2021 r. na podstawie art. 224 ust. 2 ustawy Pzp przesłał do Wykonawcy wezwanie do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny oferty. W przedmiotowym postępowaniu złożono 5 ofert. Średnia arytmetyczna cen złożonych ofert wynosi 542 484,86 zł brutto. Wartość szacunkowa zamówienia, ustalona przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania wynosi 699 993,00 zł brutto Wątpliwości Zamawiającego wzbudziła cena oferty brutto wynosząca 402 166,95 zł, co w porównaniu do wartości szacunkowej zamówienia, ustalonej przed wszczęciem postępowania stanowi 57,45%. Zamawiający w szczególności zwrócił uwagę Wykonawcy, czy w cenie oferty uwzględnione zostały wszystkie elementy dotyczące przedmiotu zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca w wyznaczonym terminie przesłał wyjaśnienia, w tym omówienie kalkulacji i kalkulację szczegółową – tj. kosztorys szczegółowy. Jednocześnie szczegółową kalkulację i jej omówienie zastrzegł jako tajemnicę przedsiębiorstwa. Zamawiający po szczegółowym przeanalizowaniu złożonych wyjaśnień, w dniu 15.06.2021 r., zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, wezwał Wykonawcę do wyjaśnienia treści oświadczeń i dokumentów złożonych w odpowiedzi na wezwanie z dnia 01.06.2021 r. Wątpliwości Zamawiającego wzbudziły w szczególności szczegółowe kalkulacje Wykonawcy w zakresie pozycji 28, 49, 38, 32, 42, 51, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i 1 kosztorysu, w tym porównanie wskazanych pozycji kosztorysu do średniej arytmetycznej cen dla tych samych pozycji pozostałych ofert, co szczegółowo zostało opisane w wezwaniu do wyjaśnień. Zamawiający między innymi zwrócił uwagę Wykonawcy, iż jego zdaniem w poszczególnych pozycjach: • zaniżono koszty materiału, • nakłady przyjęte dla robocizny i sprzętu odbiegają od wartości wynikających z odpowiednich KNR-ów, • przyjęto różne koszty dla tego samego materiału dla innych pozycji kosztorysowych, • przyjęto zaniżone normy dla zużycia materiału. W odpowiedzi na wezwanie Wykonawca przesłał wyjaśnienia, w treści których podkreśla m.in.: • iż zaproponowane ceny są cenami realnymi i mają związek z decyzjami biznesowymi Wykonawcy i oszacowaniem przez niego ryzyk związanych z pracami, • pozycje wyceniono odmiennie w związku z kalkulacją biznesową, co do przewidywanej częstotliwości występowania poszczególnych prac, W treści złożonych wyjaśnień Wykonawca nie odniósł się do wątpliwości Zamawiającego w zakresie przyjęcia w niektórych pozycjach znacznie zaniżonych norm zużycia materiału i jednocześnie podtrzymał wcześniejsze wyjaśnienia. Reasumując powyższe: Wykonawca nie przedstawił wiarygodnych argumentów, które potwierdzałyby dokonanie prawidłowej wyceny poszczególnych pozycji kosztorysu ofertowego. Wyjaśnienia odnoszące się do ryzyka biznesowego związanego z przewidywaną przez Wykonawcę częstotliwością występowania poszczególnych prac są wątpliwe i niejasne. Wykonawca nie może kalkulować ceny oferty poprzez celowe zaniżanie kosztów pozycji kosztorysowych, które jego zdaniem nie będą występowały w toku realizacji umowy. To Zamawiający określa, jakiego rodzaju prace planuje wykonać. W tym celu Zamawiający w dokumentach zamówienia zawarł kosztorys ofertowy zawierający pozycje i powiązane z nimi ilości właściwe dla ilości i rodzaju prac, jakie będą realizowane w wyniku udzielenia zamówienia publicznego w przedmiotowym postępowaniu. W związku z powyższym Zamawiający nie może uznać wyjaśnień Wykonawcy opartych na ryzyku biznesowym i własnej ocenie prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych prac. Zamawiający nie może uznać wyjaśnień Wykonawcy który nie wyjaśnił przyjęcia w poszczególnych pozycjach rażąco zaniżonych norm zużycia materiału, czy zaniżonych nakładów robocizny. Takie działanie Wykonawcy dowodzi, iż cena całkowita przedstawiona w ofercie nie jest ceną realną, a została jedynie skalkulowana przez Wykonawcę w taki sposób, aby uzyskać jak największą ilość punktów w kryterium ceny. Tym samym sposób kalkulacji ceny nie potwierdza możliwości wykonania za cenę przedstawioną w ofercie prac przewidzianych w dokumentach zamówienia. W związku z powyższym, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 8 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, która zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia. Załączniki |
2021-05-27
13:01:38
|
Monika Dominikowska |
Nr
sprawy:
RZP.271.24.2021.KZP Nr pisma: RZP.271.24.2.2021.KZP Białe Błota, dnia 27. 05.2021 r. Dotyczy postępowania pn.: Naprawa dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy PZP, zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego Zgodnie z art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2020 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.; zwaną dalej ustawą PZP), Zamawiający Gmina Białe Błota niezwłocznie po otwarciu ofert, które odbyło się 27.05.2021 r. po godz. 10:15, zamieszcza informacje dotyczące zestawienia ofert: Nr oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena oferty (brutto) okres udzielenia gwarancji na roboty cząstkowe nawierzchni utwardzonych bitumicznych i naprawy nawierzchni z kostki betonowej okres udzielenia gwarancji na ułożenie nawierzchni bitumicznej Czas reakcji 1 Przedsiębiorstwo EL-KAJO Sp. z o.o. Ul. J. Matejki 1A ; 85-061 Bydgoszcz; NIP 5540309867 511 575,45 12 miesięcy 60 miesięcy 6-24 godzin 2 DROMAKS Piotr Myszkier, Ul. Żytnia 25, 85-356 Bydgoszcz, NIP 9531785694 540 498,90 12 miesięcy 60 miesięcy do 6 godzin 3 Zakład Usług Komunalnych Juliusz, Roman Pilarski s.c. Ul. Młyńska 22; 89-100 Nakło nad Notecią; NIP 5581823207 694 175,10 36 miesięcy 60 miesięcy do 6 godzin 4 BPRD Sp. z o.o. Ul. Glinki 148; 85-861 Bydgoszcz NIP 5540309100 564 007,89 12 miesięcy 60 miesięcy do 6 godzin 5 PROJBUD Drogownictwo Sp. z o.o. Ul. Jagiellońska 1, 85-067 Bydgoszcz ; NIP 9671430117 402 166,95 12 miesięcy 60 miesięcy do 6 godzin Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 600 000,00 zł brutto. Załączniki |
2021-05-27
10:00:00
|
Komunikat Zamawiającego | Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 600 000 zł brutto |
2021-05-17
14:17:35
|
Monika Dominikowska |
Nr
sprawy:
RZP.271.24.2021.KZP Nr pisma: RZP.271.24.1.2021.KZP Białe Błota, dnia 17. 05.2021 r. Dotyczy postępowania pn.: Naprawa dróg utwardzonych na terenie Gminy Białe Błota WYJAŚNIENIE TREŚCI SWZ wraz ze zmianami I. W związku ze zwróceniem się Wykonawców do Zamawiającego o wyjaśnienie SWZ, działając w trybie art. 284 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (dalej zwana ustawą Pzp), Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami: Pytanie 1: Dotyczy zdolności zawodowej wykonawcy i posiadanej wiedzy oraz doświadczenia: Czy Zamawiający dopuści wykazanie się wykonaniem co najmniej jednej roboty, polegającej na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni bitumicznej, o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto? Są to prace o tym samym charakterze co obecnie wymagane w SWZ. Powyższe pozwoli zwiększyć konkurencję w niniejszym postępowaniu. Odpowiedź: Zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału w postępowaniu wykazanie się wykonaniem co najmniej jednej roboty, polegającej na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni bitumicznej, o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto. W związku z powyższym zmianie ulega zapis pkt 7.2.3)a) tomu I SWZ oraz treść pkt. 5.4.) ogłoszenia o zamówieniu nr 2021/BZP 00051007/01 z dnia 11.05.2021 r. II. W związku z udzielonymi wyjaśnieniami treści SWZ, Zamawiający działając w trybie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, oraz pkt. 13.10. SWZ, Zamawiający informuje o dokonaniu następujących zmian SWZ: Punkt 7.2.3)a) tomu I SWZ otrzymuje brzmienie: 7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 3) zdolności technicznej lub zawodowej: a) Wykonawcy: Wiedza i doświadczenie Wykonawca zobowiązany jest wykazać się doświadczeniem w wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotą budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni bitumicznej lub wykonaniu remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych wraz z robotami towarzyszącymi, o wartości brutto nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają następująco: przynajmniej jeden z tych wykonawców musi posiadać doświadczenie w zakresie określonym w pkt a) i/lub b) z tym że wymóg posiadania ww. doświadczenia dotyczy wykonawców zamierzających bezpośrednio realizować zamówienie. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. III. W konsekwencji dokonanych zmian treści SWZ zmianie ulegają zapisy sekcji V pkt 5.4) ogłoszenia o zamówieniu nr 2021/BZP 00051007/01 z dnia 11.05.2021 r. IV. Zmiana treści SWZ, staje się obowiązująca dla wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia z dniem ich zamieszczenia na dedykowanej platformie zakupowej oraz stronie internetowej Zamawiającego w miejscu udostępnienia SWZ. Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?