- Strona główna
- Postępowanie ID 469868
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
AS/BZP/01/2021 Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie
Wystawiający
-
UżytkownikZamówienia Publiczne
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2021-06-11 15:18:00
-
Składania2021-06-24 10:00:00
-
Otwarcie ofert2021-06-24 10:15:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2021-08-26
08:45:30
|
Zamówienia Publiczne |
Ogłoszenie
o
wyniku
postępowania
Załączniki |
2021-07-20
13:03:12
|
Zamówienia Publiczne |
Zamawiający
zamieszcza
informację
o
wyniku
postępowania
w
części
2.
Załączniki |
2021-07-19
08:20:40
|
Zamówienia Publiczne |
Zamawiający
zamieszcza
sprostowanie
do
informacji
z
dnia
12
lipca
2021
r.
o
wyniku
postępowania-
część
1
Załączniki |
2021-07-13
17:33:04
|
Zamówienia Publiczne |
Zamawiający
zamieszcza
zawiadomienie
o
odrzuceniu
oferty.
Załączniki |
2021-07-13
15:21:04
|
Zamówienia Publiczne | Komunikat został wycofany przez Zamawiającego. |
2021-07-12
14:34:58
|
Zamówienia Publiczne |
Zamawiający
zamieszcza
informację
o
wyniku
postepowania
w
części
1.
Załączniki |
2021-06-29
14:53:07
|
Zamówienia Publiczne |
Informacja
z
otwarcia
ofert
-
po
poprawieniu
omyłki
rachunkowej
Załączniki |
2021-06-24
14:22:30
|
Zamówienia Publiczne |
Informacja
z
otwarcia
ofert
Załączniki |
2021-06-24
10:00:00
|
Komunikat Zamawiającego |
Zamawiający
działając
na
podstawie
art.
222
ust.
4
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
-
Prawo
zamówień
publicznych,
udostępnia
na
stronie
internetowej
prowadzonego
postępowania
informację
o
kwocie,
jaką
zamierza
przeznaczyć
na
sfinansowanie
zamówienia:
1. Dla części 1 - 2 183 660 zł brutto, 2. Dla części 2 - 7380 zł brutto. |
2021-06-21
16:23:44
|
Zamówienia Publiczne |
Szczecin,
21.06.2021
r.
Znak sprawy: AS/BZP/01/2021 Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie” ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW (pakiet nr 3) ORAZ ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT Zamawiający udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi oraz na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza zmiany treści SWZ: Pytanie nr 1 Nawiązując do postępowania „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie” i odpowiedzi z dnia 18.06.2021 zwracam się z wnioskiem o zmianę zapisów SWZ dotyczących kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego. Wyżej wymienione uprawnienia są konieczne jedynie do montażu systemu alarmowego bądź jego konserwacji. W opinii wykonawcy kwalifikacje te powinny mieć osoby szkolące pracowników ochrony fizycznej, oraz osoby odpowiedzialne za dział techniczny, a nie osoby bezpośrednio pracujące na obiekcie. Nawiązując do rekomendacji Zamawiajacego dt. przejęcia aktualnych pracowników świadczących usługę ochrony osób i mienia wykonawca informuję, że w/w osoby nie posiadają wpisu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego. Odpowiedź Zamawiający dokonuje modyfikacji SWZ poprzez usunięcie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 pkt. 4 lit. b SWZ. Konsekwencją powyższej zmiany jest wykreślenie lit. b Załącznika nr 2 do SWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania, usunięcie Załącznika nr 5 do SWZ (wykaz usług) oraz usunięcie wykazu usług z Rozdziału VI ust. 2 lit. e SWZ. Zamawiający informuje, że w wyniku udzielonych wyżej odpowiedzi i zmiany terminu składania ofert, zmianie ulega SWZ w poniższym zakresie: Rozdz. IX ust. 1 Było: „Wykonawca jest związany ofertą do dnia 22 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.” Jest ” Wykonawca jest związany ofertą do dnia 23 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.” Rozdz. XI ust. 2 i 4 SWZ Było: „Termin składania ofert upływa w dniu 23.06.2021 roku, o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.06.2021 r. o godzinie 10:15.” Jest: „Termin składania ofert upływa w dniu 24.06.2021 roku, o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.06.2021 r. o godzinie 10:15.” Wprowadzone zmiany i wyjaśnienia stają się częścią SWZ wiążącą dla Wykonawców, Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert. Załączniki |
2021-06-18
13:44:54
|
Zamówienia Publiczne |
Znak
sprawy:
AS/BZP/01/2021 Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie” ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW (pakiet nr 2) Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019), wykonawcy zwrócili się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. W związku z powyższym, zamawiający udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi oraz na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza zmiany treści SWZ: Pytanie nr 1 Proszę o informację jak Wykonawca ma kalkulować wysokość minimalnego wynagrodzenia, skoro na dzień składnia ofert nie znamy jeszcze jego wysokości w 2022 r.? Zamawiający, jednakże zgodnie z zapisami umowy nie będzie waloryzował wynagrodzenie przez okres od 01-08-2021 r. do 31-07-2022 r. Odpowiedź Zamawiający informuje, iż termin waloryzacji wynagrodzenia określony w § 10 ust. 3 wzoru umowy dotyczy waloryzacji wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia zgodnie z dyspozycją art. 439 ustawy Pzp. Natomiast zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, są możliwe niezależnie od terminu określonego w § 10 ust. 3 wzoru umowy (zgodnie z dyspozycją art. 436 pkt 4 ustawy Pzp). Jednakże w celu doprecyzowania postanowień umownych Zamawiający modyfikuje wzór umowy w następujący sposób: 1) § 10 ust. 7 Załącznika nr 6a do SWZ przyjmuje brzmienie: „Wynagrodzenie Wykonawcy określone w § 4 ust. 1 ulegnie zmianie niezależnie od terminu określonego w ust. 3 o poniesione przez Wykonawcę koszty: 1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej odpowiednim aktem prawnym – zmianie ulegnie wyłącznie kwota VAT w stopniu wynikającym z wprowadzonej zmiany, przy zachowaniu stałej ceny netto; 2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, 4) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.” 2) § 10 ust. 7 Załącznika nr 6b do SWZ przyjmuje brzmienie: „Wynagrodzenie Wykonawcy określone w § 4 ust. 1 ulegnie zmianie niezależnie od terminu określonego w ust. 3 o poniesione przez Wykonawcę koszty: 1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej odpowiednim aktem prawnym – zmianie ulegnie wyłącznie kwota VAT w stopniu wynikającym z wprowadzonej zmiany, przy zachowaniu stałej ceny netto; 2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, 4) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.” Pytanie nr 2 Proszę o wyjaśnienie zapisu par.11 pkt 27 umowy, który stanowi, że Wykonawca ma dokonywać napraw systemu alarmowego. Czy Zamawiający oczekuje, aby Wykonawca we własnym zakresie i z własnych funduszy wymieniał czujki, niesprawne kamery, akumulatory? Odpowiedź Zamawiający informuje, iż nie ma takiego postanowienia w treści umowy. Przedmiotowe postanowienie znajduje się w ust. 27 Załącznika nr 7a do SWZ Opis przedmiotu zamówienia dla części 1 oraz ust. 8 Załącznika nr 7b do SWZ Opis przedmiotu zamówienia dla części 2. Zamawiający informuje, iż wykreśla ust. 27 Załącznika nr 7a do SWZ oraz ust. 8 Załącznika nr 7b do SWZ. W konsekwencji zmianie ulega numeracja kolejnych ustępów. Pytanie nr 3 Zgodnie z umową pracownicy ochrony mają sprawdzać wyposażenie sal raz na dobę. Jak pracownik ochrony niemający wykształcenia np. muzycznego ma dokonać sprawdzenia zgodności wyposażania sal z kartą pomieszczenia w której znajdują się instrumenty o skomplikowanych nazwach? Odpowiedź Zmawiający informuje, że pracownik ochrony powinien sprawdzać zgodność wyposażenia sali z kartą ewidencyjną wyposażenia sali w ramach prawidłowego świadczenia usługi ochrony, po numerze ewidencyjnym przedmiotu. Pytanie nr 4 Zgodnie z zapisami umowy pracownik ochrony ma odnotować każdorazowo czynność wnoszenia/wynoszenia wyposażenia poza obiekt. Czy osoba, która wynosi/wnosi wyposażenie będzie zobowiązana każdorazowo zgłosić się do portiera w celu potwierdzenia tej czynności? Czy portiernia o tym fakcie każdorazowo będzie poinformowana przez osoby wyznaczone do kontaktu z ramienia Akademii Sztuki? Odpowiedź Zamawiający informuje, że pracownik ochrony będzie informowany o wnoszeniu/wynoszeniu wyposażenia poza obiekt. Jednakże w sytuacjach, gdy tych informacji nie będzie posiadał, zobowiązany jest do weryfikacji incydentu i poinformowaniu właściwych pracowników Zamawiającego. Pytanie nr 5 Pracownicy ochrony mają dbać o teren zewnętrzny min. o czystość w miejscach wyznaczonych do palenia papierosów. Czy Zamawiający dopuszcza, aby pracownik ochrony podczas pełnienia służby opuszczał portiernię (wstrzymując jej obsługę) w celu wywiązania się z tego obowiązku? Odpowiedź Zmawiający wymaga opuszczania portierni przez pracownika ochrony w celu prawidłowej realizacji usługi ochrony. Wprowadzone zmiany i wyjaśnienia stają się częścią SWZ wiążącą dla Wykonawców, Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert. Załączniki |
2021-06-18
10:07:57
|
Iwona Dżugan |
Znak
sprawy:
AS/BZP/01/2021 Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie” ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW ORAZ ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019), wykonawcy zwrócili się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. W związku z powyższym, zamawiający udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi oraz na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza zmiany treści SWZ: Pytanie nr 1 Czy Zamawiający w grupie pracowników ochrony pełniących bezpośrednią ochronę fizyczną na obiektach, wymaga aby trzech z tych pracowników posiadali wpis na listę Kwalifikowanych Pracowników Zabezpieczania Technicznego? Czy Zamawiający oczekuje iż Wykonawca dysponuje trzema pracownikami z wpisem na listę Kwalifikowanych Pracowników Zabezpieczania Technicznego? Odpowiedź Zgodnie z Rozdz. V ust. 2 pkt. 4 lit b SWZ Wykonawca wykaże co najmniej trzy osoby skierowane do realizacji przedmiotowego zamówienia i odpowiedzialne za świadczenie usług ochrony posiadające wpis na listę osób kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego i co najmniej 12 miesięczne doświadczenie zawodowe, polegające na wykonywaniu czynności obsługi i konserwacji systemów zabezpieczenia technicznego. Mając na uwadze powyższe Zamawiający wymaga, aby trzech z pracowników ochrony pełniących bezpośrednią ochronę fizyczną na obiektach posiadało wpis na listę Kwalifikowanych Pracowników Zabezpieczenia Technicznego. Pytanie nr 2 Czy każda roboczogodzina pracownika ma zostać wypracowana w ramach umowy o pracę? Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody na zatrudnienie osób świadczących usługi ochrony na podstawie umów cywilnoprawnych, każda roboczogodzina wypracowana przez osoby wykonujące czynności określone w § 9 umowy musi być wykonywana przez osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy. Pytanie nr 3 Czy Zamawiający dopuszcza aby godziny wynikające z absencji chorobowej i urlopowej były wypracowane na podstawie umów cywilno-prawnych? Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody na zatrudnienie osób świadczących usługi ochrony na podstawie umów cywilnoprawnych, każda roboczogodzina wypracowana przez osoby wykonujące czynności określone w § 9 umowy musi być wykonywana przez osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy. Pytanie nr 4 Czy Zamawiający zezwala na zatrudnienie pracowników ochrony z orzeczonym stopniem niepełnosprawności? Jeśli tak, to czy zamawiający dopuszcza osoby z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim? Odpowiedź Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia pracowników ochrony z orzeczonym stopniem niepełnosprawności. Zamawiający nie zastrzega dopuszczalnego stopnia niepełnosprawności, pod warunkiem, że stopień niepełnosprawności nie będzie uniemożliwiał prawidłowego wykonywania obowiązków związanych ze świadczeniem usługi ochrony, m.in. związanych z przemieszczaniem się, oceną wzrokową i komunikacją werbalną. Pytanie nr 5 Zwracamy się o udostepnienie informacji czy na obecnego wykonawcę usługi ochrony zostały nałożone kary umowne. Jeśli tak to to prosimy o informację z jakiego tytułu oraz w jakiej wysokości. Odpowiedź Zamawiający informuje, iż powyższe pytanie nie jest wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Powyższe stanowi przedmiot wniosku o udzielenie informacji publicznej w związku z powyższym Zamawiający rozpozna wniosek odrębną korespondencją. Pytanie nr 6 W nawiązaniu do §5 wzoru umowy dot. kar umownych wnosimy o ich obniżenie o 50% gdyż stosunek wysokości kar do wartości zamówienia jest nieproporcjonalny i rażąco wygórowany. Uzasadnienie: W procedurze udzielania i realizacji zamówień publicznych to Zamawiający jest w pozycji uprzywilejowanej względem wykonawców, umożliwiającej mu narzucanie warunków dotyczących realizacji zamówienia, jednak powinien on tak ukształtować treść umowy aby realizacja zamówienia w ogóle była możliwa. Zatem zastrzeganie kar umownych nie powinno być celem samym w sobie, ale środkiem dyscyplinującym wykonawcę. Nie można również zapominać, że podstawową funkcją kary umownej jest naprawienie szkody (zryczałtowane odszkodowanie), a zatem stawka kary umownej nie powinna być ustalona abstrakcyjnie, lecz z uwzględnieniem przewidywanej szkody, jaka może powstać po stronie Zamawiającego. Jednakże postanowienie projektu umowy nie zostało oparte na powyższych założeniach, stąd wniosek o jego zmianę. Zaproponowane przez wykonawcę zmiany poprzez obniżenie wysokości kar umownych i dostosowanie do wymienionych przypadków, ma z jednej strony zapewnić, iż w dalszym ciągu kary umowne będą spełniały funkcję represyjną, z drugiej zaś, że zaczną spełniać funkcję odszkodowawczą, a nie „zarobkową”. Odpowiedź Zamawiający dokonuje modyfikacji załącznika nr 6a wzoru umowy dla części 1 w następujący sposób: § 6 ust. 1 pkt. 1 otrzymuje brzmienie: 1) z tytułu pozostawania w zwłoce w stosunku do wyznaczonego terminu przystąpienia do wykonywania usług ochrony (w tym nieuprawnionego pozostawienia obiektu bez ochrony), a także z tytułu każdorazowego pozostawania w zwłoce w stosunku do wyznaczonych godzin rozpoczęcia ochrony, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 500 zł (słownie: pięćset złotych) za każdy przypadek zwłoki w terminie przystąpienia do wykonywania usług lub za każdą rozpoczęta godzinę zwłoki. § 6 ust. 1 pkt. 7 otrzymuje brzmienie: 7) Za nieprzestrzeganie wymagań Zamawiającego co do zmian pracy pracowników ochrony tj. jeżeli długość pracy jednego pracownika na jednej zmianie przekroczy – 12 godzin, lub jeżeli następująca po 12 godzinnej pracy przerwa dla danej osoby wynosi mniej niż 11 godzin w ciągu doby, lub jeżeli pracownikowi nie zapewniono co najmniej 35 godzinnego nieprzerwalnego odpoczynku od pracy w każdym w tygodniu, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy taki przypadek osobno. § 6 ust. 1 pkt. 10 otrzymuje brzmienie: 10) Za nieprzestrzeganie wszystkich wewnętrznych Zarządzeń Kanclerza i Rektora Akademii Sztuki w Szczecinie, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy taki przypadek. § 6 ust. 1 pkt. 12 otrzymuje brzmienie: 12) Za nieprzedłożenie dowodu/dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę o których mowa w § 9 ust. 1 Umowy, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy taki przypadek. Pytanie nr 7 Proszę o udzielenie informacji odnośnie firmy, która obecnie świadczy usługę ochrony oraz jakie jest miesięczne wynagrodzenie za świadczoną usługę. Odpowiedź Zamawiający informuje, iż powyższe pytanie nie jest wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Powyższe stanowi przedmiot wniosku o udzielenie informacji publicznej w związku z powyższym Zamawiający rozpozna wniosek odrębną korespondencją. Zamawiający informuje, że w wyniku udzielonych wyżej odpowiedzi i zmiany terminu składania ofert, zmianie ulega SWZ w poniższym zakresie: Rozdz. IX ust. 1 Było: „Wykonawca jest związany ofertą do dnia 20 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.” Jest ” Wykonawca jest związany ofertą do dnia 22 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.” Rozdz. XI ust. 2 i 4 SWZ Było: „Termin składania ofert upływa w dniu 21.06.2021 roku, o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.06.2021 r. o godzinie 10:15.” Jest: „Termin składania ofert upływa w dniu 23.06.2021 roku, o godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.06.2021 r. o godzinie 10:15.” Wprowadzone zmiany i wyjaśnienia stają się częścią SWZ wiążącą dla Wykonawców, Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert. Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?