Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: AS/BZP/01/2021 Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie

Awatar Pracownika
Zamówienia Publiczne
Akademia Sztuki w Szczecinie
Termin:
Zamieszczenia : 11-06-2021 15:18:00
Składania : 24-06-2021 10:00:00
Otwarcia : 24-06-2021 10:15:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
20210611 SWZ na usługi ochrony.pdf pdf 666.24 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Ogłoszenie BZP.pdf pdf 101.16 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 1 do SWZ - formularz ofertowy.docx docx 49.15 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 2 do SWZ - oświadczenie o spełnianiu warunków oraz braku podstaw wykluczenia.docx docx 45.18 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 3 do SWZ - oświadczenie o grupie kapitałowej.docx docx 41.17 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 4 i 5 do SWZ - wykaz usług i wykaz osób.docx docx 41.6 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 6a do SWZ - wzór umowy dla cześci 1.pdf pdf 486.36 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 6b do SWZ - wzór umowy dla części 2.pdf pdf 472.69 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 7a do SWZ - OPZ dla części 1.pdf pdf 244.29 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210611Załącznik nr 7b do SWZ - OPZ dla części 2.pdf pdf 200.42 2021-06-11 15:18:00 Postępowanie
20210618 odpowiedzi na pytania.pdf pdf 277.14 2021-06-18 10:37:09 Postępowanie
20210618 SWZ usługi ochrony.pdf pdf 367.04 2021-06-18 10:37:09 Postępowanie
20210618ogłoszenie o zmianie.pdf pdf 32.78 2021-06-18 10:37:09 Postępowanie
20210618Załącznik nr 6a do SWZ - wzór umowy dla cześci 1.pdf pdf 283.23 2021-06-18 10:37:09 Postępowanie
20210618 odpowiedzi na pytania.pdf pdf 101.73 2021-06-18 13:40:03 Postępowanie
20210618Załącznik nr 6a do SWZ - wzór umowy dla cześci 1ver.2.pdf pdf 288.86 2021-06-18 13:40:03 Postępowanie
20210618Załącznik nr 6b do SWZ - wzór umowy dla części 2.pdf pdf 280.47 2021-06-18 13:40:03 Postępowanie
20210618Załącznik nr 7a do SWZ - OPZ dla części 1.pdf pdf 146.27 2021-06-18 13:40:03 Postępowanie
20210618Załącznik nr 7b do SWZ - OPZ dla części 2.pdf pdf 104.74 2021-06-18 13:40:03 Postępowanie
20210621 odpowiedzi na pytania.pdf pdf 263.75 2021-06-21 16:26:36 Postępowanie
20210621 SWZ usługi ochrony.pdf pdf 367.64 2021-06-21 16:26:41 Postępowanie
20210621ogoszenie o zmianie.pdf pdf 59.48 2021-06-21 16:26:46 Postępowanie
20210621Załącznik nr 2 do SWZ - oświadczenie o spełnianiu warunków oraz braku podstaw wykluczenia.docx docx 45.26 2021-06-21 16:26:48 Postępowanie
20210621Załącznik nr 4 i 5 do SWZ - wykaz usług i wykaz osób.docx docx 41.77 2021-06-21 16:26:50 Postępowanie
08d934be-0439-0cac-4773-de00010bb6f0-ogłoszenie o zmianie opublikowane.pdf pdf 60.2 2021-06-22 12:06:46 Postępowanie
20210618 SWZ usługi ochrony.pdf pdf 367.04 2021-06-18 10:07:57 Publiczna wiadomość
20210618ogłoszenie o zmianie.pdf pdf 32.78 2021-06-18 10:07:57 Publiczna wiadomość
20210618Załącznik nr 6a do SWZ - wzór umowy dla cześci 1.pdf pdf 283.23 2021-06-18 10:07:57 Publiczna wiadomość
20210618Załącznik nr 6a do SWZ - wzór umowy dla cześci 1ver.2.pdf pdf 288.86 2021-06-18 13:44:54 Publiczna wiadomość
20210618Załącznik nr 6b do SWZ - wzór umowy dla części 2.pdf pdf 280.47 2021-06-18 13:44:54 Publiczna wiadomość
20210618Załącznik nr 7a do SWZ - OPZ dla części 1.pdf pdf 146.27 2021-06-18 13:44:54 Publiczna wiadomość
20210618Załącznik nr 7b do SWZ - OPZ dla części 2.pdf pdf 104.74 2021-06-18 13:44:54 Publiczna wiadomość
20210621 odpowiedzi na pytania.pdf pdf 263.75 2021-06-21 16:23:44 Publiczna wiadomość
20210621 SWZ usługi ochrony.pdf pdf 367.64 2021-06-21 16:23:44 Publiczna wiadomość
20210621ogoszenie o zmianie.pdf pdf 59.48 2021-06-21 16:23:44 Publiczna wiadomość
20210621Załącznik nr 2 do SWZ - oświadczenie o spełnianiu warunków oraz braku podstaw wykluczenia.docx docx 45.26 2021-06-21 16:23:44 Publiczna wiadomość
20210621Załącznik nr 4 i 5 do SWZ - wykaz usług i wykaz osób.docx docx 41.77 2021-06-21 16:23:44 Publiczna wiadomość
20210624 zbiorcze zestawienie ofert OCHRONA.pdf pdf 49.77 2021-06-24 14:22:30 Publiczna wiadomość
20210628 zbiorcze zestawienie ofert OCHRONA po poprawieniu omyłki.pdf pdf 610.9 2021-06-29 14:53:07 Publiczna wiadomość
Wybór oferty cz.1 Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów AS w Szczecinie.pdf pdf 107.93 2021-07-12 14:34:58 Publiczna wiadomość
20210719 Sprostowanie informacji o wyborze oferty cz 1.pdf pdf 265.04 2021-07-19 08:20:41 Publiczna wiadomość
20210713_Zawiadomienie_o_odrzuceniu_oferty_-_SIGN[1].pdf pdf 534.5 2021-07-13 17:33:04 Publiczna wiadomość
Wybór oferty cz.2 Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów AS w Szczecinie.pdf pdf 82.17 2021-07-20 13:03:12 Publiczna wiadomość
ogłoszenie o wyniku postępowania ochrona cz.1 i 2.pdf pdf 81.88 2021-08-26 08:45:30 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-08-26 08:45 Zamówienia Publiczne Ogłoszenie o wyniku postępowania

ogłoszenie o wyniku [...].pdf

2021-07-20 13:03 Zamówienia Publiczne Zamawiający zamieszcza informację o wyniku postępowania w części 2.

Wybór oferty cz.2 Św [...].pdf

2021-07-19 08:20 Zamówienia Publiczne Zamawiający zamieszcza sprostowanie do informacji z dnia 12 lipca 2021 r. o wyniku postępowania- część 1

20210719 Sprostowani [...].pdf

2021-07-13 17:33 Zamówienia Publiczne Zamawiający zamieszcza zawiadomienie o odrzuceniu oferty.

20210713_Zawiadomien [...].pdf

2021-07-13 15:21 Zamówienia Publiczne Komunikat został wycofany przez Zamawiającego.
2021-07-12 14:34 Zamówienia Publiczne Zamawiający zamieszcza informację o wyniku postepowania w części 1.

Wybór oferty cz.1 Św [...].pdf

2021-06-29 14:53 Zamówienia Publiczne Informacja z otwarcia ofert - po poprawieniu omyłki rachunkowej

20210628 zbiorcze [...].pdf

2021-06-24 14:22 Zamówienia Publiczne Informacja z otwarcia ofert

20210624 zbiorcze [...].pdf

2021-06-24 10:00 Komunikat Zamawiającego Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia:
1. Dla części 1 - 2 183 660 zł brutto,
2. Dla części 2 - 7380 zł brutto.
2021-06-21 16:23 Zamówienia Publiczne Szczecin, 21.06.2021 r.

Znak sprawy: AS/BZP/01/2021
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie”

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW (pakiet nr 3)
ORAZ ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT

Zamawiający udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi oraz na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza zmiany treści SWZ:
Pytanie nr 1
Nawiązując do postępowania „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie” i odpowiedzi z dnia 18.06.2021 zwracam się z wnioskiem o zmianę zapisów SWZ dotyczących kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego.
Wyżej wymienione uprawnienia są konieczne jedynie do montażu systemu alarmowego bądź jego konserwacji. W opinii wykonawcy kwalifikacje te powinny mieć osoby szkolące pracowników ochrony fizycznej, oraz osoby odpowiedzialne za dział techniczny, a nie osoby bezpośrednio pracujące na obiekcie.
Nawiązując do rekomendacji Zamawiajacego dt. przejęcia aktualnych pracowników świadczących usługę ochrony osób i mienia wykonawca informuję, że w/w osoby nie posiadają wpisu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego.
Odpowiedź
Zamawiający dokonuje modyfikacji SWZ poprzez usunięcie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 pkt. 4 lit. b SWZ.
Konsekwencją powyższej zmiany jest wykreślenie lit. b Załącznika nr 2 do SWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania, usunięcie Załącznika nr 5 do SWZ (wykaz usług) oraz usunięcie wykazu usług z Rozdziału VI ust. 2 lit. e SWZ.
Zamawiający informuje, że w wyniku udzielonych wyżej odpowiedzi i zmiany terminu składania ofert, zmianie ulega SWZ w poniższym zakresie:

Rozdz. IX ust. 1

Było: „Wykonawca jest związany ofertą do dnia 22 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.”

Jest ” Wykonawca jest związany ofertą do dnia 23 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.”

Rozdz. XI ust. 2 i 4 SWZ
Było: „Termin składania ofert upływa w dniu 23.06.2021 roku, o godz. 10:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.06.2021 r. o godzinie 10:15.”

Jest: „Termin składania ofert upływa w dniu 24.06.2021 roku, o godz. 10:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.06.2021 r. o godzinie 10:15.”

Wprowadzone zmiany i wyjaśnienia stają się częścią SWZ wiążącą dla Wykonawców, Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert.

20210621 odpowiedzi [...].pdf

20210621 SWZ usługi [...].pdf

20210621ogoszenie o [...].pdf

20210621Załącznik nr [...].docx

20210621Załącznik nr [...].docx

2021-06-18 13:44 Zamówienia Publiczne Znak sprawy: AS/BZP/01/2021
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie”

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW (pakiet nr 2)
Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019), wykonawcy zwrócili się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
W związku z powyższym, zamawiający udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi oraz na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza zmiany treści SWZ:
Pytanie nr 1
Proszę o informację jak Wykonawca ma kalkulować wysokość minimalnego wynagrodzenia, skoro na dzień składnia ofert nie znamy jeszcze jego wysokości w 2022 r.? Zamawiający, jednakże zgodnie z zapisami umowy nie będzie waloryzował wynagrodzenie przez okres od 01-08-2021 r. do 31-07-2022 r.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż termin waloryzacji wynagrodzenia określony w § 10 ust. 3 wzoru umowy dotyczy waloryzacji wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia zgodnie z dyspozycją art. 439 ustawy Pzp. Natomiast zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, są możliwe niezależnie od terminu określonego w § 10 ust. 3 wzoru umowy (zgodnie z dyspozycją art. 436 pkt 4 ustawy Pzp). Jednakże w celu doprecyzowania postanowień umownych Zamawiający modyfikuje wzór umowy w następujący sposób:
1) § 10 ust. 7 Załącznika nr 6a do SWZ przyjmuje brzmienie:
„Wynagrodzenie Wykonawcy określone w § 4 ust. 1 ulegnie zmianie niezależnie od terminu określonego w ust. 3 o poniesione przez Wykonawcę koszty:
1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej odpowiednim aktem prawnym – zmianie ulegnie wyłącznie kwota VAT w stopniu wynikającym z wprowadzonej zmiany, przy zachowaniu stałej ceny netto;
2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.”

2) § 10 ust. 7 Załącznika nr 6b do SWZ przyjmuje brzmienie:
„Wynagrodzenie Wykonawcy określone w § 4 ust. 1 ulegnie zmianie niezależnie od terminu określonego w ust. 3 o poniesione przez Wykonawcę koszty:
1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej odpowiednim aktem prawnym – zmianie ulegnie wyłącznie kwota VAT w stopniu wynikającym z wprowadzonej zmiany, przy zachowaniu stałej ceny netto;
2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.”
Pytanie nr 2
Proszę o wyjaśnienie zapisu par.11 pkt 27 umowy, który stanowi, że Wykonawca ma dokonywać napraw systemu alarmowego. Czy Zamawiający oczekuje, aby Wykonawca we własnym zakresie i z własnych funduszy wymieniał czujki, niesprawne kamery, akumulatory?
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż nie ma takiego postanowienia w treści umowy. Przedmiotowe postanowienie znajduje się w ust. 27 Załącznika nr 7a do SWZ Opis przedmiotu zamówienia dla części 1 oraz ust. 8 Załącznika nr 7b do SWZ Opis przedmiotu zamówienia dla części 2.
Zamawiający informuje, iż wykreśla ust. 27 Załącznika nr 7a do SWZ oraz ust. 8 Załącznika nr 7b do SWZ. W konsekwencji zmianie ulega numeracja kolejnych ustępów.
Pytanie nr 3
Zgodnie z umową pracownicy ochrony mają sprawdzać wyposażenie sal raz na dobę. Jak pracownik ochrony niemający wykształcenia np. muzycznego ma dokonać sprawdzenia zgodności wyposażania sal z kartą pomieszczenia w której znajdują się instrumenty o skomplikowanych nazwach?
Odpowiedź
Zmawiający informuje, że pracownik ochrony powinien sprawdzać zgodność wyposażenia sali z kartą ewidencyjną wyposażenia sali w ramach prawidłowego świadczenia usługi ochrony, po numerze ewidencyjnym przedmiotu.
Pytanie nr 4
Zgodnie z zapisami umowy pracownik ochrony ma odnotować każdorazowo czynność wnoszenia/wynoszenia wyposażenia poza obiekt. Czy osoba, która wynosi/wnosi wyposażenie będzie zobowiązana każdorazowo zgłosić się do portiera w celu potwierdzenia tej czynności? Czy portiernia o tym fakcie każdorazowo będzie poinformowana przez osoby wyznaczone do kontaktu z ramienia Akademii Sztuki?
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że pracownik ochrony będzie informowany o wnoszeniu/wynoszeniu wyposażenia poza obiekt. Jednakże w sytuacjach, gdy tych informacji nie będzie posiadał, zobowiązany jest do weryfikacji incydentu i poinformowaniu właściwych pracowników Zamawiającego.
Pytanie nr 5
Pracownicy ochrony mają dbać o teren zewnętrzny min. o czystość w miejscach wyznaczonych do palenia papierosów. Czy Zamawiający dopuszcza, aby pracownik ochrony podczas pełnienia służby opuszczał portiernię (wstrzymując jej obsługę) w celu wywiązania się z tego obowiązku?
Odpowiedź
Zmawiający wymaga opuszczania portierni przez pracownika ochrony w celu prawidłowej realizacji usługi ochrony.
Wprowadzone zmiany i wyjaśnienia stają się częścią SWZ wiążącą dla Wykonawców, Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert.


20210618Załącznik nr [...].pdf

20210618Załącznik nr [...].pdf

20210618Załącznik nr [...].pdf

20210618Załącznik nr [...].pdf

2021-06-18 10:07 Iwona Dżugan Znak sprawy: AS/BZP/01/2021
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług ochrony osób, mienia, obiektów i terenów Akademii Sztuki w Szczecinie”

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW
ORAZ ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT
Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019), wykonawcy zwrócili się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
W związku z powyższym, zamawiający udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi oraz na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza zmiany treści SWZ:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający w grupie pracowników ochrony pełniących bezpośrednią ochronę fizyczną na obiektach, wymaga aby trzech z tych pracowników posiadali wpis na listę Kwalifikowanych Pracowników Zabezpieczania Technicznego? Czy Zamawiający oczekuje iż Wykonawca dysponuje trzema pracownikami z wpisem na listę Kwalifikowanych Pracowników Zabezpieczania Technicznego?
Odpowiedź
Zgodnie z Rozdz. V ust. 2 pkt. 4 lit b SWZ Wykonawca wykaże co najmniej trzy osoby skierowane do realizacji przedmiotowego zamówienia i odpowiedzialne za świadczenie usług ochrony posiadające wpis na listę osób kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego i co najmniej 12 miesięczne doświadczenie zawodowe, polegające na wykonywaniu czynności obsługi i konserwacji systemów zabezpieczenia technicznego.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający wymaga, aby trzech z pracowników ochrony pełniących bezpośrednią ochronę fizyczną na obiektach posiadało wpis na listę Kwalifikowanych Pracowników Zabezpieczenia Technicznego.
Pytanie nr 2
Czy każda roboczogodzina pracownika ma zostać wypracowana w ramach umowy o pracę?
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zatrudnienie osób świadczących usługi ochrony na podstawie umów cywilnoprawnych, każda roboczogodzina wypracowana przez osoby wykonujące czynności określone w § 9 umowy musi być wykonywana przez osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający dopuszcza aby godziny wynikające z absencji chorobowej i urlopowej były wypracowane na podstawie umów cywilno-prawnych?
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zatrudnienie osób świadczących usługi ochrony na podstawie umów cywilnoprawnych, każda roboczogodzina wypracowana przez osoby wykonujące czynności określone w § 9 umowy musi być wykonywana przez osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy.
Pytanie nr 4
Czy Zamawiający zezwala na zatrudnienie pracowników ochrony z orzeczonym stopniem niepełnosprawności? Jeśli tak, to czy zamawiający dopuszcza osoby z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim?
Odpowiedź
Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia pracowników ochrony z orzeczonym stopniem niepełnosprawności. Zamawiający nie zastrzega dopuszczalnego stopnia niepełnosprawności, pod warunkiem, że stopień niepełnosprawności nie będzie uniemożliwiał prawidłowego wykonywania obowiązków związanych ze świadczeniem usługi ochrony, m.in. związanych z przemieszczaniem się, oceną wzrokową i komunikacją werbalną.
Pytanie nr 5
Zwracamy się o udostepnienie informacji czy na obecnego wykonawcę usługi ochrony zostały nałożone kary umowne. Jeśli tak to to prosimy o informację z jakiego tytułu oraz w jakiej wysokości.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż powyższe pytanie nie jest wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Powyższe stanowi przedmiot wniosku o udzielenie informacji publicznej w związku z powyższym Zamawiający rozpozna wniosek odrębną korespondencją.
Pytanie nr 6
W nawiązaniu do §5 wzoru umowy dot. kar umownych wnosimy o ich obniżenie o 50% gdyż stosunek wysokości kar do wartości zamówienia jest nieproporcjonalny i rażąco wygórowany.
Uzasadnienie:
W procedurze udzielania i realizacji zamówień publicznych to Zamawiający jest w pozycji uprzywilejowanej względem wykonawców, umożliwiającej mu narzucanie warunków dotyczących realizacji zamówienia, jednak powinien on tak ukształtować treść umowy aby realizacja zamówienia w ogóle była możliwa. Zatem zastrzeganie kar umownych nie powinno być celem samym w sobie, ale środkiem dyscyplinującym wykonawcę.
Nie można również zapominać, że podstawową funkcją kary umownej jest naprawienie szkody (zryczałtowane odszkodowanie), a zatem stawka kary umownej nie powinna być ustalona abstrakcyjnie, lecz z uwzględnieniem przewidywanej szkody, jaka może powstać po stronie Zamawiającego. Jednakże postanowienie projektu umowy nie zostało oparte na powyższych założeniach, stąd wniosek o jego zmianę.

Zaproponowane przez wykonawcę zmiany poprzez obniżenie wysokości kar umownych i dostosowanie do wymienionych przypadków, ma z jednej strony zapewnić, iż w dalszym ciągu kary umowne będą spełniały funkcję represyjną, z drugiej zaś, że zaczną spełniać funkcję odszkodowawczą, a nie „zarobkową”.
Odpowiedź
Zamawiający dokonuje modyfikacji załącznika nr 6a wzoru umowy dla części 1 w następujący sposób:
§ 6 ust. 1 pkt. 1 otrzymuje brzmienie:
1) z tytułu pozostawania w zwłoce w stosunku do wyznaczonego terminu przystąpienia do wykonywania usług ochrony (w tym nieuprawnionego pozostawienia obiektu bez ochrony), a także z tytułu każdorazowego pozostawania w zwłoce w stosunku do wyznaczonych godzin rozpoczęcia ochrony, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 500 zł (słownie: pięćset złotych) za każdy przypadek zwłoki w terminie przystąpienia do wykonywania usług lub za każdą rozpoczęta godzinę zwłoki.
§ 6 ust. 1 pkt. 7 otrzymuje brzmienie:
7) Za nieprzestrzeganie wymagań Zamawiającego co do zmian pracy pracowników ochrony tj. jeżeli długość pracy jednego pracownika na jednej zmianie przekroczy – 12 godzin, lub jeżeli następująca po 12 godzinnej pracy przerwa dla danej osoby wynosi mniej niż 11 godzin w ciągu doby, lub jeżeli pracownikowi nie zapewniono co najmniej 35 godzinnego nieprzerwalnego odpoczynku od pracy w każdym w tygodniu, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy taki przypadek osobno.

§ 6 ust. 1 pkt. 10 otrzymuje brzmienie:
10) Za nieprzestrzeganie wszystkich wewnętrznych Zarządzeń Kanclerza i Rektora Akademii Sztuki w Szczecinie, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy taki przypadek.

§ 6 ust. 1 pkt. 12 otrzymuje brzmienie:
12) Za nieprzedłożenie dowodu/dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę o których mowa w § 9 ust. 1 Umowy, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy taki przypadek.

Pytanie nr 7
Proszę o udzielenie informacji odnośnie firmy, która obecnie świadczy usługę ochrony oraz jakie jest miesięczne wynagrodzenie za świadczoną usługę.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż powyższe pytanie nie jest wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Powyższe stanowi przedmiot wniosku o udzielenie informacji publicznej w związku z powyższym Zamawiający rozpozna wniosek odrębną korespondencją.

Zamawiający informuje, że w wyniku udzielonych wyżej odpowiedzi i zmiany terminu składania ofert, zmianie ulega SWZ w poniższym zakresie:

Rozdz. IX ust. 1

Było: „Wykonawca jest związany ofertą do dnia 20 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.”

Jest ” Wykonawca jest związany ofertą do dnia 22 lipca 2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.”

Rozdz. XI ust. 2 i 4 SWZ
Było: „Termin składania ofert upływa w dniu 21.06.2021 roku, o godz. 10:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.06.2021 r. o godzinie 10:15.”

Jest: „Termin składania ofert upływa w dniu 23.06.2021 roku, o godz. 10:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.06.2021 r. o godzinie 10:15.”

Wprowadzone zmiany i wyjaśnienia stają się częścią SWZ wiążącą dla Wykonawców, Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższe zmiany podczas sporządzania ofert.

20210618 SWZ usługi [...].pdf

20210618ogłoszenie o [...].pdf

20210618Załącznik nr [...].pdf

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 4998