Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Wykonanie i implementacja systemu do zarządzania opiniami prawnymi, sporządzanymi przez kancelarie prawne (podmioty zewnętrzne) na rzecz Zamawiającego, serwis oraz rozwój informatyczny tego systemu (zmodyfikowanie i rozbudowa wdrożonych funkcjonalności systemu) wraz z integracją z systemami funkcjonującymi u Zamawiającego.

Dział Zamówień Publicznych
Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu Oddział: Dział Zamówień Publicznych
Termin:
Zamieszczenia : 24-02-2021 13:48:00
Składania : 08-03-2021 10:30:00
Otwarcia : 08-03-2021 11:00:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,


informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.

Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku przekroczenia szacowanych środków.



W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel………..........  

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
OPZ_24.02.2021.docx docx 41.13 2021-02-24 13:48:00 Postępowanie
umowa _opinie prawne_24.02.2021.docx docx 80.41 2021-02-24 13:48:00 Postępowanie
Załącznik nr 1 _24.02.2021.doc doc 102.5 2021-02-24 13:48:00 Postępowanie
zestawienie.docx docx 13.39 2021-03-12 13:25:26 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-03-12 13:25 Dział Zamówień Publicznych w załączeniu zestawienie ofert

zestawienie.docx

2021-03-05 11:22 Dział Zamówień Publicznych Zamawiający przekazuje treść złożonych zapytań i odpowiedzi:
1. Integracja z SSO: W związku z brakiem dostępu do dokumentacji chciałabym doprecyzować kilka kwestii: Czy komunikacja z serwerem SSO odbywa się przez API? Czy używany do niej jest standard oAuth? jeśli nie to jakie rozwiązanie jest używane?
Odpowiedź:
Kontakt z SSO odbywa się za pomocą URL-a, który posiada zaszyfrowany token. System nadrzędny (SSO) wysyła URL z zaszyfrowanym tokenem do systemu podrzędnego (System do wytworzenia w ramach zamówienia) i następuje weryfikacja jego poprawności, i jeśli użytkownik posiada uprawnienia do Systemu – wejście do niego.

2. Integracja z oprogramowaniem typu ERP:
Z jakim oprogramowaniem bazodanowym będziemy mogli się łączyć? Czy gwarantują Państwo, że struktura bazodanowa tego programu nigdy nie będzie się zmieniać Jak dokładnie ma działać to połączenie z oprogramowaniem ERP. Czy to jest bezpieczne żebyśmy łączyli się bezpośrednio z bazą danych tego oprogramowania, z pominięciem API?
Odpowiedź:
Przykładowe oprogramowania bazodanowe - za pomocą aplikacji SQL serwer managment studio, lub bez oprogramowania – ODBC. Struktura bazodanowa nie powinna ulec zmianie, a w przypadku jej nastąpienia Zamawiający uprzedzi Wykonawcę o jej wystąpieniu.

3. Czy posiadają Państwo zespół devopsowy, który będzie mógł skonfigurować serwery według naszych wytycznych ?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dysponuje specjalistami w zakresie konfiguracji serwerów.

4. Czy dopuszczają Państwo wykorzystanie usług chmurowych, które są bezpieczne aby obniżyć koszty utrzymania i koszty prac devoppsowych?
Jaki cel biznesowy stoi za instalacją oprogramowania na 2 różnych serwerach? Znajomość tego celu może pozwolić znaleźć rozwiązanie bardziej optymalne dla Zamawiającego.
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający nie wyklucza rozwiązań chmurowych. W przypadku awarii jednego z serwerów ruch użytkowników przejmuje drugi, dzięki czemu zapewniona jest ciągłość pracy użytkowników Systemu.

5. Treść wymagań zapisana w OPZ: “System musi obsługiwać szablony stron określające sposób wyświetlania wszystkich elementów składowych strony (layout)”. Z drugiej strony dalsza część tego “Szablony (wygląd i nawigacja) muszą być zmieniane bez ingerencji w treść, co oznacza, że zmiana wyglądu nie będzie pociągała za sobą konieczność odtwarzania treści”. Rozumiemy te wymagania, jako takie, które są związane z tworzeniem strony treściowej. W przypadku aplikacji takie podejście nie jest potrzebne, czy można z tych wymagań zrezygnować, bo zwiększa to koszty utworzenia narzędzia?
Odpowiedź:
Jeśli System nie będzie tego wymagał, a zmniejszy to koszty jego wytworzenia, Wykonawca może z tego zrezygnować. W zakresie pytania odnośnie szablonów aplikacji Zamawiający udzielił odpowiedzi na pytania z dnia 2.03.2021 r.

6. Czy zamawiający dopuszcza aby nie budować uniwersalnego mechanizmu który pracuje z 4 bardzo różnymi bazami danych. Czy zamawiający dopuszcza aby aplikacja łączyła się i była testowana z konkretną bazą danych. Na końcu oprogramowanie i tak będzie się łączyć z konkretną bazą danych . Jeśli to prośba o wyjaśnienie skąd ta potrzeba.
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza taką możliwość.

7. Pytania dotyczące umowy:
--> Czy w zapisach umowy: § 1 punkt 2 - czy w punkcie 1 i 2 mówią Państwo o tym samym narzędziu? Jeśli nie to, jak jest definiowany ,,system’’ z punktu pierwszego, a jak ,,serwis informatyczny’’ z punktu drugiego?
Odpowiedź:
Oba punkty mówią o tym samym systemie. Zgodnie z umową - System to system do zarządzania opiniami prawnymi, sporządzanymi przez kancelarie prawne (podmioty zewnętrzne) na rzecz Zamawiającego.
Zakres usług serwisowych obejmuje wytworzony System wraz z jego modyfikacjami powstałymi w ramach Umowy i polegać będzie na:
1) bieżącym usuwaniu usterek wykrytych w trakcie funkcjonowania Systemu, tj. Błędów Krytycznych, Zwykłych oraz Usterek,
2) wsparcie merytoryczne w zakresie obsługi Systemu dla wykwalifikowanych osób Zamawiającego: administrator, pracownicy Działu Analiz i Rozwoju, pracownik Biura Obsługi Rektora - Sekcja Organizacji.

--> Z punktu § 1 punkt 8 wynika, że mają Państwo gotową specyfikację narzędzia. Czy mówimy o zapisach, które są obecnie w treści OPZ?
Odpowiedź:
Tak, to są zapisy w OPZ.

--> W paragrafie § 3 jest zawarta informacja dotycząca warunków płatności, czy mogliby Państwo rozważyć możliwość podzielenia na transze płatności za prace związane z przygotowanie narzędzia?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość podzielenia na transze płatności za przygotowanie Systemu na następujących warunkach tj.

1. W OPZ w pkt 2 Zamawiający uzupełnia Przedmiot zamówienia;
„Wykonanie i implementacja Systemu jest podzielona na 2 etapy:
Etap I a: Wykonanie i udostępnienie prototypu Systemu, który powinien zawierać co najmniej:
• wygląd strony startowej Systemu i menu,
• wygląd formularza zgłoszenia sprawy przez pracownika Zamawiającego do prawnika, zgodnego z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia,
• zastosowaną kolorystykę Systemu,
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy przedstawienia ww. elementów prototypu bezpośrednio w Systemie. Przedstawienie prototypu Systemu ma na celu sprawdzenie i weryfikację zastosowanych rozwiązań przez Wykonawcę w zakresie wyglądu i podstawowego działania.

Etap I b: Wykonanie pozostałych prac związanych z wykonaniem i implementacją Systemu.”

2. W projekcie umowy Zamawiający uzupełnia o następujące zapisy:
- § 1 ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) wykonanie i implementacja Systemu, w dwóch etapach tj.:
a) wykonanie i udostępnienie prototypu Systemu;
b) wykonanie pozostałych prac związanych z wykonaniem i implementacją Systemu.”

- § 2 ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Na wykonanie i implementację Systemu – 2 miesiące od daty zawarcia umowy, przy czym etap, o którym mowa w § 1 ust. 2 pkt 1a – 1 miesiąc od daty zawarcia umowy.”

- § 3 ust. 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„ 1) Za realizację wykonania i implementacji Systemu ( w zakresie opisanym w § 1 ust. 2 pkt 1) określa się wynagrodzenie w wysokości …......…zł brutto (słownie: ……………........……………… 00/100 zł brutto).”

- W § 3 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4.Wynagrodzenie za wykonanie i implementację Systemu płatne będzie w następujący sposób:
1)za wykonanie i udostępnienie Zamawiającemu prototypu Systemu w wysokości 20% wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 3 pkt. 1. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru przez Zamawiającego prototypu Systemu,

2) za wykonanie pozostałych prac, o których mowa w §1 ust. 2 pkt. 1b, 80% wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 3 pkt. 1.”
a dotychczasowe ustępy od numeru 4 do numeru 8 otrzymują numery od 5 do 9.

- w załączniku nr 2 do umowy do nazwy „PROTOKÓŁ z odbioru z uruchomienia i przekazania do eksploatacji Systemu zgodnie z umową numer ………/……” dodaje się zwrot „dotyczy etapu…….”
--> Czy Zamawiający rozważa skrócenie czasu płatności za faktury do 14 dni (obecnie jest to 30 dni od daty wystawienia faktury)?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu płatności.
--> Czy mogliby Państwo w treści umowy rozważyć zapisy związane z licencją niewyłączną z pełną możliwością i modyfikacją praw autorskich dla UMP. W ten sposób będzie można obniżyć koszty wykonania tego narzędzia.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę i tym samym wykreśla w projekcie umowy:
- w § 5 ust. 1 zwrot: „ na zasadach wyłączności” oraz w ust. 3 zwrot „wyłączne”.
2021-03-04 11:33 Dział Zamówień Publicznych Zamawiający informuje, że przesuwa termin składania ofert do 8.03.2021 r. do godz. 10.30
i otwarcia ofert na 8.03.2021 na godzinę 11.00
2021-03-02 15:07 Dział Zamówień Publicznych Zamawiający przekazuje treść złożonych zapytań i odpowiedzi:
1) Czy jest możliwość, abyśmy zaproponowali jako wykonawca konkretne oprogramowanie bazodanowe, które zostanie wykorzystane w narzędziu? Z czego wynika wytyczna, że aplikacja ma działać z dowolnym oprogramowaniem z listy: PostgreSQL, MySQL, MSSQL, SQLite, a także z wieloma jednocześnie?
Odpowiedź:
Zamawiający wskazał oprogramowania, z którymi miał styczność i które działają w sposób prawidłowy. Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania innego oprogramowania przez Wykonawcę, w przypadku jeśli nie zakłóci to działania Systemu.

2) Czy możemy mieć ustalone adresy podstron aplikacji w ramach budowanego narzędzia? Z czego wynika potrzeba dostarczenia narzędzia, który dynamicznie aktywuje lub pozwoli na dezaktywację grup adresów URL treści dynamicznych ze względu na zgodności z ustalonymi wyrażeniami regularnymi” oraz pozwoli na to żeby dowolne adresy podstron w dowolnym momencie dynamicznie zabezpieczać dodatkowym tokenem kryptograficznym, bez którego nie można wejść na podstronę?
Odpowiedź:
Takie rozwiązania Zamawiający stosuje w posiadanych systemach informatycznych. Zamawiający przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa w działaniu budowanego Systemu. Zamawiający nie widzi przeciwwskazań do zastosowania adresów podstron aplikacji w budowanym Systemie.

3). Czy możemy zabezpieczać hasła systemowe za pomocą uznanego, mocnego algorytmu hasłowania haseł. Z czego wynika konieczność elastycznego rozwiązania w tym punkcie i konieczność zaimplementowania różnych algorytmów?
Odpowiedź:
Zamawiającemu zależy na zastosowaniu algorytmów, które zminimalizują możliwość włamania na konta użytkowników Systemu oraz pozyskania danych, które się na nich znajdują. Jeśli algorytm, o którym pisze Wykonawca jest powszechnie używany i bezpieczny, Zamawiający wyraża zgodę na jego zastosowanie.

4). Czy możemy założyć, że SSO będzie jedynym sposobem logowania do systemu? Z czego wynika potrzeba zaimplementowania dodatkowego rozwiązania w tym zakresie, które pozwoli użytkownikom logować się też w inny sposób? Gdzie to logowanie zostanie wykorzystane? Czy w związku z tym potrzebny jest też nowy mechanizm rejestracji użytkowników?
Odpowiedź:
Tak, dla użytkowników Systemu - SSO będzie jedynym sposobem logowania. Zamawiający nie wyklucza wprowadzenia modyfikacji, która w przyszłości umożliwi zalogowanie się do Systemu, np. z poziomu przeglądarki internetowej przez wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników.

5. Czy możemy założyć, że będzie jeden layout aplikacji? Z czego wynika konieczność wdrożenia szablonów dla layoutów w aplikacji?
Odpowiedź:
Wykonawca może założyć jeden layout Systemu. Jeśli pytanie o szablon dotyczy punktu - Szablony (wygląd i nawigacja) muszą być zmieniane bez ingerencji w treść, co oznacza, że zmiana wyglądu nie będzie pociągała za sobą konieczność odtwarzania treści – to dotyczy przypadku potrzeby zmiany/ unowocześnienia wyglądu Systemu za kilka lat. Ma to dać możliwość przyszłościowego wykonania modernizacji layout -u bez przepisywania całych treści danych znajdujących się w Systemie – baz danych.

6. Z czym się wiąże uniwersalne funkcjonowanie narzędzia w środowisku Windows?
Odpowiedź:
Takie rozwiązanie ma zapewnić otwartość Systemu na ewentualne zmiany w innych systemach informatycznych Zamawiającego, tak aby System posiadał możliwość integracji z innymi systemami Zamawiającego w przyszłości. Zamawiający pod pojęciem uniwersalności rozumie powszechnie obowiązującą terminologię uniwersalności – System powinien być m.in., prosty, intuicyjny, jednolity, zbudowany na zasadzie prostych i uniwersalnych widokach/modułach.

7. Gdzie docelowo (na jakich serwerach) będziemy musieli zainstalować narzędzie? Czy brane są pod uwagę rozwiązania chmurowe?
Odpowiedź:
Zamawiający opisał w OPZ założenia dotyczące instalacji Systemu i nie wyklucza rozwiązań chmurowych. Szczegóły rozwiązań i parametrów serwerowych zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu umowy.

8. W jakim celu jest potrzebne edytowanie rekordów w bazie danych przez Administratora (w ramach uprawnień przypisanych do konkretnych ról). Czy wystarczy, aby administrator miał możliwość edytowania szablonów do wprowadzania przez użytkoników zapytań o konkretne opinie prawne (tzw. wniosków)
Odpowiedź:

Tak, możliwość edytowania szablonów do wprowadzania przez użytkowników zapytań o konkretne opinie prawne jest wystarczająca ale sama edycja szablonów powinna być wersjonowana, czyli poprawiony/zmodyfikowany i zapisany szablon przez Administratora powinien być udostępniony od następnej zgłoszonej sprawy po edycji szablonu przez Administratora.

. W jakim celu wykonawca chce aby w narzędziu była możliwość generowania raportów przy użyciu mechanizmów takich, jak np. JDBC (Java DataBase Connectivity lub innych równoważnych)?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania innych mechanizmów generowania raportów.
2021-02-26 10:14 Dział Zamówień Publicznych Zamawiający przekazuje treść złożonego zapytania i odpowiedzi.

Pytanie:
"W związku z wymaganiami zawartymi w zapytaniu ofertowym, czy mogłabym dostać dokumentację dot. SSO systemu WISUS oraz dokumentację, która pozwoli nam ocenić na czym będzie polegała integracja z systemem Kadrowo-Płacowym typu ERP w zakresie struktury organizacyjnej."

Odpowiedź:
Pytanie dotyczące WiSUS
Zamawiający udostępni szczegółową dokumentację techniczną działania systemu SSO WiSUS po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Zamawiający opisał ogólny zapis działania autoryzacji w systemie WiSUS - opis znajduje się w dokumencie Opis Przedmiotu Zamówienia - pkt. 7 ppkt. 7.1 Logowanie.
Pytanie dotyczące ERP'a:
W zakresie integracji z systemem klasy ERP Zamawiającego dot. struktury organizacyjnej, Zamawiający wystawi Wykonawcy tabelę bazodanową z podstawową informacją o pracownikach (m.in. imię, nazwisko, numer pracowniczy, stanowisko pracownika, jednostkę) Uniwersytetu Medycznego oraz ich podległością służbową, wynikającą ze struktury organizacyjnej Uniwersytetu.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 - 1 szt. - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.2780 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
3 Termin realizacji - ... dni od otrzymania zamówienia. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 790