Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 19-01-2024 08:57:00 |
Składania : | 26-01-2024 12:00:00 |
Otwarcia : | 26-01-2024 12:05:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.
1.
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca określenia wartości w formie operatów szacunkowych nieruchomości niezabudowanych i zabudowanych (budynkami mieszkalnymi, pawilonami handlowymi, stacjami transformatorowymi, garażami i innymi) w postępowaniach cywilnoprawnych, w celu:
1) ustalenia
ceny sprzedaży nieruchomości niezabudowanych i zabudowanych (budynkami mieszkalnymi, pawilonami
handlowymi, stacjami transformatorowymi, garażami i innymi),
2) ustalenia
ceny sprzedaży nieruchomości wraz z wyliczeniem wartości nakładów poniesionych
przez osoby trzecie,
3) ustalenia
ceny sprzedaży nieruchomości niezbędnych do poprawienia warunków
zagospodarowania nieruchomości przyległej,
4) określenia
wartości nieruchomości przeznaczonej do przekazania w formie darowizny,
zamiany, wniesienia w formie aportu do spółek,
5) określenia
wartości nieruchomości przewidzianych do oddania w: najem, użytkowanie,
użytkowanie wieczyste, dzierżawę i prawa użytkowania wieczystego,
6) ustalenia
ceny nabycia nieruchomości pod inwestycje i w zasoby,
7) ustalenia
odszkodowania za działki wydzielone pod drogi na skutek podziału nieruchomości
dokonanego przez jej właściciela,
8) ustalenia
ceny sprzedaży lokali mieszkalnych wraz z pomieszczeniem przynależnym i
ułamkową częścią gruntu,
9) określenia
wartości rynkowej prawa własności nieruchomości i wartości prawa użytkowania
wieczystego w celu ustalenia ceny sprzedaży prawa własności gruntu
użytkownikowi wieczystemu,
10) określenia
wartości gruntu do aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
11) ustalenia odpłatności za ustanowienie
służebności gruntowych oraz służebności przesyłu,
12) określenia
wartości rynkowej nieruchomości zabudowanych lub niezabudowanych w celu
ustalenia stawki czynszu dzierżawnego za ich wydzierżawienie oraz ustalenia
opłaty/odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości
a także potwierdzenia aktualności
sporządzonego operatu i sporządzenia aktualizacji operatu.
Nieruchomości zlokalizowane są na
terenie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego bądź w pojedynczych przypadkach na
terenie powiatu piotrkowskiego.
Prognozowana łączna
liczba operatów szacunkowych do wykonania – 219 sztuk.
Zamawiający
zastrzega, iż ilości operatów szacunkowych do wykonania nie są obligatoryjne,
stanowią jedynie przewidywaną do wykonania maksymalną ich ilość, a Wykonawcy
nie przysługuje z tego tytułu roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
Ze
względu na fakt, iż nie można przewidzieć poszczególnych zleceń zarówno, co do
terminu ich realizacji, jak i przedmiotu, Zamawiający każdorazowo szczegółowo
określi przedmiot zamówienia w poszczególnych zleceniach.
W zakresie
sporządzanych operatów szacunkowych Wykonawca zobowiązany jest, na pisemny
wniosek Zamawiającego, brać udział w postępowaniach przed organami
administracyjnymi i sądowymi oraz sporządzać pisemne wyjaśnienia celem ich
wykorzystania w prowadzonych postępowaniach bez dodatkowego wynagrodzenia.
2.
Warunki
udziału w postępowaniu:
§
operat
szacunkowy określający wartość nieruchomości musi być sporządzony przez osobę
posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości (wymagane przedstawienie zaświadczenia);
§
wyceny
nieruchomości muszą być opracowane w formie operatu szacunkowego, który jest
sporządzany na piśmie,
ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności
oraz zasadami etyki zawodowej, kierując się zasadą bezstronności w wycenie
nieruchomości, jak również zgodnie ze stanem nieruchomości oraz zawierać
wszelkie informacje niezbędne przy dokonywaniu wyceny nieruchomości przez
rzeczoznawcę majątkowego, w tym wskazanie podstaw prawnych i uwarunkowań
dokonanych czynności, rozwiązań merytorycznych, przedstawienia toku obliczeń i wyniku końcowego;
§
operat
szacunkowy musi zawierać protokół z oględzin nieruchomości z udziałem stron
oraz dokumentację fotograficzną. Oględziny nieruchomości muszą być
przeprowadzane w godzinach pracy Urzędu Miasta;
§ Wykonawca
skompletuje we własnym zakresie i na własny koszt dokumentacje niezbędną do
wykonania operatów stanowiących przedmiot umowy. Zamawiający może nieodpłatnie przekazać ww.
dokumentację w przypadku, gdy będzie znajdowała się w jego posiadaniu.
Zamawiający zastrzega możliwość:
§
wymogu
określenia w operacie szacunkowym wartości nieruchomości w rozbiciu na wartość
gruntu oraz wartość naniesień (wynagrodzenie Wykonawcy stanowi cena jednostkowa
za wykonanie jednego operatu szacunkowego);
§
zlecenia
wyceny obejmującej kilka nieruchomości uregulowanych w odrębnych księgach
wieczystych, które stanowić będą funkcjonalno-gospodarczą całość wskazaną przez
Zamawiającego w jednym operacie szacunkowym, z ujęciem przez rzeczoznawcę
wartości łącznej tak wskazanego terenu oraz rozliczeniem wartości każdej
nieruchomości wieczystoksięgowej odrębnie lub/oraz rozliczeniem wartości każdej
działki odrębnie, w przypadku gdy nieruchomość składa się z kilku działek
(wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie cena jednostkowa za wykonanie jednego
operatu szacunkowego);
§
zlecenia
wyceny nieruchomości dla więcej niż jednego celu w jednym operacie szacunkowym;
§
zlecenia
opinii o wartości nieruchomości przy uwzględnieniu innego stanu lub
przeznaczenia nieruchomości wskazanego przez Zamawiającego (np. przy
uwzględnieniu funkcji według projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego)
w przypadku, gdy Wykonawca wcześniej sporządził operat szacunkowy dla
nieruchomości będącej przedmiotem opinii.
3. Istotne warunki realizacji zamówienia:
1) termin wykonania:
Maksymalny termin sporządzenia i
przekazania jednostkowego operatu wynosi 21 dni od zgłoszenia Wykonawcy potrzeby wykonania operatu szacunkowego.
Termin realizacji usług może
zostać przedłużony przez Zamawiającego na wniosek Wykonawcy złożony przed upływem realizacji danego zlecenia, nie więcej jednak niż o 14 dni, o ile
Wykonawca wykaże, że nie będzie w stanie dotrzymać terminu z przyczyn od niego niezależnych;
2) terminy i warunki płatności: 30 dni od dnia otrzymania faktury/rachunku przelewem, na konto Wykonawcy
3) długość rękojmi / gwarancji: nie dotyczy
Wykonawca użyje do wykonania
operatów szacunkowych materiałów własnych oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem materiałów geodezyjnych wymaganych do sporządzenia operatów
szacunkowych (np. mapa ewidencyjna, wypis z rejestru gruntów) oraz badaniem ksiąg wieczystych. Wszystkie
koszty uzyskania niezbędnych materiałów
do wykonania operatów szacunkowych zostały wkalkulowane w podaną w ofercie cenę usługi.
Zamawiający
wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% zaoferowanej
wartości wynagrodzenia brutto, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu
niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na konto Zamawiającego, prowadzone w Santander Consumer Bank S.A. numer konta: 67 1090 2590 0000 0001 5213 1069 z adnotacją zawierającą informację: „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postępowaniu na wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości niezabudowanych i zabudowanych w postępowaniach cywilnoprawnych w 2024 r.” najpóźniej w dniu podpisania umowy. Dowód wniesienia zabezpieczenia Wykonawca przedłoży przed podpisaniem umowy.
4.
Możliwość
dokonania istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania
o udzielenie zamówienia:
tak |
X |
nie |
5.
Zamówienia uzupełniające:
tak |
X |
nie |
6.
Kryteria oceny ofert i ich waga:
X |
cena |
100 |
waga % |
(pozacenowe warunki
realizacji zamówienia
należy wskazać jakie)
Zamawiający
informuje, iż w sytuacji złożenia w przedmiotowym postępowaniu oferty za
realizację przedmiotu zamówienia z rażąco niską ceną w stosunku do przedmiotu
zamówienia i budzącej wątpliwości co do możliwości wykonania przedmiotu
zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub
wynikającymi
z odrębnych przepisów – oferta podlegać będzie odrzuceniu.
7.
Wymagania dotyczące oferty:
1)
termin
składania ofert: do dnia 26 stycznia 2024
r. do godziny 12.00
2) ofertę należy złożyć: WYŁĄCZNIE
X |
elektronicznie, poprzez przedstawienie w platformie zakupowej |
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8.
Załączniki do oferty:
1.
podpisana
umowa zgodna ze wzorem,
2.
poświadczony
odpis uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości,
3.
wydruk z
CEIDG potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej.
4. aktualna na
datę złożenia oferty polisa ubezpieczeniowa obowiązkowego ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem
czynności zawodowych z zakresu szacowania nieruchomości (kopia),
5. referencje potwierdzające należyte wykonanie
operatów szacunkowych (wycen nieruchomości) dla organów administracji publicznej w okresie
ostatnich 24 miesięcy poprzedzających złożenie oferty.
Obowiązkowym elementem
referencji jest oświadczenie organu który je wydał, że w okresie świadczenia usług
Wykonawca nie był obciążany jakimikolwiek karami umownymi wynikającymi z
wykonywania przedmiotu zamówień,
6. oświadczenie rzeczoznawcy
według wzoru Zamawiającego
9.
Dodatkowe informacje:
1) Zapytanie ofertowe może zostać zmienione przed
upływem terminu składania ofert przewidzianym w zapytaniu ofertowym. W takim
przypadku do opublikowanego zapytania ofertowego zostanie dołączona informacja
o jego zmianie, która zawierać będzie co najmniej: datę upublicznienia
zmienianego zapytania ofertowego, jego numer a także opis dokonanych zmian.
Beneficjent przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia
zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych
zmian.
2)
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
3)
Wykonawca może dokonać zmian lub wycofać złożoną
ofertę przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert.
4)
Oferty otrzymane po terminie składania ofert
zostaną zwrócone wykonawcom bez otwierania.
5)
Oferta niezgodna z zapytaniem ofertowym nie stanowi
oferty ważnej.
6)
Dla skuteczności niniejszego postępowania o
zamówienie publiczne wystarczające jest otrzymanie przez zamawiającego jednej ważnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
7)
Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru
oferty, odwołania postępowania lub jego zamknięcia bez wybrania którejkolwiek z
ofert.
8)
Zamawiający udostępnia wnioskodawcy zestawienie
ofert złożonych w postępowaniu:
§
na wniosek wykonawcy, który złożył ofertę,
§
według własnego uznania na stronie, na której zostało
upublicznione zapytanie ofertowe.
9)
Informację o wyniku postępowania (co najmniej nazwę
(firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania wybranego
wykonawcy, a także cenę wybranej oferty) zamawiający upublicznia w taki sposób,
w jakim zostało upublicznione zapytanie ofertowe (poprzez skierowanie do
potencjalnych wykonawców / ogłoszenie na stronie internetowej).
10) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, zamawiający zawiera
umowę w sprawie zamówienia publicznego z wyłonionym wykonawcą (udziela
zamówienia).
10.
Osoba do kontaktu:
Elżbieta
Nieśmiałek, Referat Gospodarki Nieruchomościami
imię i nazwisko osoby do kontaktu, nazwa komórki
przeprowadzającej postępowanie
44 732-18-52
numer
tel./fax/e-mail
97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Szkolna 28, III piętro pokój 305
adres, piętro, nr pokoju
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
Komunikaty