Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: SiPO/2023 Wynajem i serwisowanie odzieży roboczej dla Master - Odpady i Energia Sp. z o.o. ul. Lokalna 11, 43-100 Tychy

Szymon Łakota
MASTER - Odpady i Energia Sp. z o.o. Oddział: Wydział ds. Utrzymania Obiektu i Zaopatrzenia
Termin:
Zamieszczenia : 18-12-2023 11:44:00
Składania : 19-01-2024 10:00:00
Otwarcia : 19-01-2024 10:05:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Ogłosznie o zamówieniu odzież 2023 r..pdf pdf 104.42 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
Umowa Serwisowanie odziezy.pdf pdf 106.64 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
Formularz oferty - zał. 1.doc doc 49 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
JEDZ - edytowalny załącznik nr 2.doc doc 183 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
Oświadczenie grupa kapitałowa załacznik nr 3.doc doc 61 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
Oświadczenie o aktualności danych - załącznik nr 5 RDF.docx docx 14.71 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
Oświadczenie Rosja.docx docx 16.43 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
załącznik nr 2 ośw Odzież.docx docx 15.15 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
Załącznik pranie odzieży zastępczej - szczegółowy.docx docx 12.78 2023-12-18 11:44:00 Postępowanie
SIWZ - serwisowanie odziezy.pdf pdf 944.15 2023-12-18 12:20:28 Postępowanie

Komunikaty

2024-01-30 15:32 Szymon Łakota

Tychy, dnia 30.01.2024 r.

WYKONAWCY


W związku z postępowaniem prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na
„Wynajem i serwisowanie odzieży roboczej dla Master - Odpady i Energia Sp. z o.o. ul. Lokalna 11, 43-100 Tychy” na podstawie art. 253 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych informujemy, iż do realizacji przedmiotowego zamówienia została wybrana firma:

Renthoff Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Textil Management Spółka komandytowa, ul. Mierzeja Wiślana 11. Cena oferty brutto: 1.734.300,00 zł.

Oferta firmy „Renthoff Sp. z o.o. spełnia wszystkie wymogi ustawowe oraz jest zgodna z treścią Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Cena oferty jest najniższa.

b
Ponadto informujemy, iż przysługują Państwu środki ochrony prawnej określone w ustawie Prawo Zamówień Publicznych.

Renthoff Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Textil Management Spółka komandytowa, ul. Mierzeja Wiślana 11. Cena oferty brutto: 1.734.300,00 zł. Ilość punktów w kryterium cena: 100,00.
2024-01-19 12:06 Szymon Łakota Tychy, dnia 19.01.2024 r.

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Dotyczy postępowania przetargowego na: Wynajem i serwisowanie odzieży roboczej dla Master - Odpady i Energia Sp. z o.o. ul. Lokalna 11, 43-100 Tychy


Data otwarcia ofert: 17.01.2024 r.
Oferta:
Renthoff Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Textil Management Spółka komandytowa, ul. Mierzeja Wiślana 11. Cena oferty brutto: 1.734.300,00 zł.
2024-01-19 10:00 Komunikat Zamawiającego 1.722.000,00 zł.
2024-01-03 14:02 Szymon Łakota Tychy dnia, 03.01.2024 r.

WYKONAWCY

Dotyczy postępowanie w trybie podstawowym na:
Szanowni Państwo,

Na podstawie art. 284 ust 2 ustawy Prawo zamówień publicznych wyjaśniamy:

1. Czy dopuszczają Państwo zmianę wzorów odzieży na łatwiej dostępne standardowe wzory: uproszczony krój, jednolity kolor, pojedyncze taśmy odblaskowe wszerz nogawek i wszerz tułowia, gramatura 245g/m2? Przy okazji zwracam uwagę, iż w ogłoszeniu jest błąd w postaci umieszczenia taśm odblaskowych „wzdłuż” na nogawkach, na bluzie i na kurtce.

Odpowiedź:
Zamawiający pozostawia wymóg w zakresie gramatury dla ubrań bez zmian. Faktycznie w opisie przedmiotu zamówienia powstał błąd w zakresie opisu: na nogawkach, na bluzie i na kurtce – prawidłowy zapis to wszerz.

2. Czy dopuszczają Państwo odstąpienie od sezonowych depozytów?
Odpowiedź:
Zamawiający ze względu na brak miejsca nie dopuszcza odstąpienia od sezonowych depozytów.

3. Czy dopuszczają Państwo odstąpienie od konieczności skanowania na miejscu odzieży przywiezionej z pralni?
Odpowiedź:
Nie dopuszczamy odstąpienia od skanowania odzieży na miejscu.

4. Co oznacza "co najmniej trzy punktowy system skanowania ubrań"?
Odpowiedź:
Skanowanie odzieży ma polegać na:
a) Przy odbiorze brudnej odzieży
b) Przy „wejściu” do pralni
c) Po wypraniu odzieży

5. Czy dopuszczają Państwo oferty bez złożenia odszytej odzieży wzorcowej? Podane przez Państwa wzory odzieży nie są ogólnie dostępnymi wzorami, więc muszą zostać specjalnie odszyte u współpracującego z nami producenta odzieży roboczej, a na to jest już za mało czasu. Ponadto chciałam nadmienić, iż ogłoszenie zostało udostępnione na platformie zakupowej tuż przed świętami 19.12.2023.

Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza oferty bez złożenia odszytej odzieży wzorcowej. Termin jest uzależniony od konieczności dostawy odzieży dla pracowników w odpowiednim czasie.
Zamawiający wydłuży termin składania ofert maksymalnie do dnia 19 stycznia 2024 r.

6. Czy koszty prania zgłoszonej miesięcznej ilości sztuk odzieży będącej własnością zamawiającego mają być ujęte tylko w załączonej tabeli, czy także ujęte w całkowitej cenie oferty brutto? Co w przypadku, gdy do prania w przekażą Państwo więcej sztuk odzieży niż zgłoszone do przetargu ilości?

Odpowiedź:
Mają być uwzględnione w cenie oferty brutto. Wykonawca ma uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia w cenie oferty brutto.

7. Czy cena oferty brutto ma zawierać okres 48 miesięcy wykonania usługi? Jeśli tak, to niestety nie można takiej ceny oferty rzetelnie obliczyć z uwagi na nieprzewidywalne w tak długim czasookresie zmiany cen surowców oraz mediów, które są czynnikami bezpośrednio wpływającymi na koszt wykonania usługi. Nie tylko wskaźnik GUS i koszty pracy wymienione w umowie ważą na kosztach wykonania usługi. Ponadto, co w przypadku zwiększenia zatrudnienia i konieczności wdrożenia większej ilości odzieży w usłudze?

Odpowiedź:
Zamawiający zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych ma możliwość ogłoszenie postępowania z czasem realizacji 48 miesięcy i ze względu na wysoką wartość zamówienia ogłosił postępowanie na taki okres. Każdy inny, krótszy termin realizacji naraził by zamawiającego na zbyt duże koszty miesięczne. Nadmieniamy również, iż głównym składnikiem ceny jest dostawa odzieży.
Należy zwrócić uwagę, iż Wykonawcy będzie przysługiwała możliwość zmiany umowy o powyższe wskazane parametry, wskaźniki. Jest to jasno opisane w umowie.

8. Nasz system rozliczeń z klientami nalicza opłaty tygodniowo i w związku z tym są wystawiane miesięczne faktury zawierające po 4 tygodnie lub po 5 tygodni wykonanej usługi – co w sumie daje rozliczenie 52 tygodni w roku na 12 fakturach. W związku z tym nie możemy przedstawić jednej tej samej zryczałtowanej stawki dla każdego miesiąca. Co w takiej sytuacji?

Odpowiedź:
Zamawiający wymaga rozliczenia ryczałtowego – miesięcznego. Nie dopuszcza innego rozliczenia.

9. Kary umowne są jednostronne i dotyczą tylko Wykonawcy. Co w przypadku, jeśli nie zgodzą się Państwo na zaproponowaną przez Wykonawcę podwyżkę ceny usługi?

Odpowiedź:
Zasady zmiany umowy są określone jasno w zapisach zawartych w umowie, Prawie zamówień publicznych oraz innych ustawach.


10. Czy wystarczy oznakowanie odzieży kodem kreskowym za pomocą etykiet termotransferowych - oznakowanie w systemie będzie zawierać Imię i Nazwisko pracownika, rozmiar oraz wszelkie niezbędne informacje ale bez - chip RFID - czy chip jest niezbędny?
Odpowiedź:
Zamawiający dotychczas nie stosował chipów RFID, co mogło powodować pomyłki. W związku z powyższym Zamawiający wymaga w ramach realizacji zamówienia chipów RFID.

11. Gramatura odzieży 280 - Czy dopuszczacie Państwo odzież z gramaturą niższą - 245 której dostępność jest nieograniczona i półkowa, a jakość na takim samym poziomie - sprawdzoną od ponad 20 lat w przemyśle rentalowym.

Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy dotyczące gramatury odzieży.

12. Proszę o doprecyzowanie czy chcecie Państwo do prawidłowej obsługi/opieki w trakcie trwania kontraktu doradcę klienta z naszego Działu Obsługi czy dedykowanego serwisanta w siedzibie Państwa firmy.

Odpowiedź:
Zamawiający wymaga dedykowanego opiekuna do realizacji umowy. Osoba ma być w kontakcie z Zamawiającym w okresie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do godziny 15:00

Zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert do 31.01.2024
Odpowiedź
13. Czy zamawiający dopuści w zakresie szaf dwa dodatkowe słupki po jednym w danej szatni ?

Odpowiedź:
Zamawiający wymaga szafek o rozmiarach zgodnie z zapisami w SWZ.

14. Czy odzież ma być sczytywana na w 3 punktach czytnikiem RFID i ma być po każdym odczycie przesyłany raport. Jeśli tak to w jakim czasie ?

Odpowiedź:
Raport ma być generowany po sczytaniu danych z odzieży przy odbiorze i przesłany drogą mailową niezwłocznie po zakończeniu skanowania. (przed wyjazdem odzieży od klienta).

15. W jakiej formie ma być dostarczona odzież jako próbka i do jakiego terminu ?

Odpowiedź:
Próbka ma być opisana w następujący sposób:
Nazwa postępowania,
Data składania ofert z uwzględnieniem godziny,
Nie otwierać przed data i godzina otwarcia postępowania,
Próbka musi być zapakowana w bezpieczny sposób.

16. Czy W złożonej ofercie należy uwzględnić koszty pracowników wg znanych na dzień dzisiejszy wskaźników na rok 2024 r. ? czy będzie Wykonawcy za rok 2024 przysługiwała rekompensata w tym zakresie ?
Odpowiedź:
W złożonej ofercie należy uwzględnić nowe wskaźniki wynagrodzeń dla 2024 r., w tym zakresie za 2024 r. nie będzie przysługiwało Wykonawcy roszczenie.


Zamawiający ze względu na konieczność dostawy ubrań w określonym czasie przedłuża następujące terminy:
Terminy te będą terminami ostatecznymi:
Termin składania ofert na dzień: 19 stycznia 2024 r. na godzinę: 10:00.
Termin otwarcia ofert na dzień 19 stycznia 2024 r. na godzinę: 10:05

Z wyrazami szacunku

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 690