Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: FP/P1/2/2022 Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej

Termin:
Zamieszczenia : 15-09-2022 18:44:00
Składania : 07-10-2022 10:00:00
Otwarcia : 07-10-2022 11:00:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Robota budowlana

Wymagania i specyfikacja

  1. Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Załącznik nr 8 do SWZ - Przedmiar robót.pdf pdf 202.21 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 7 do SWZ - Stanowisko Wspólnoty Mieszkaniowej dot.lokalizacji jednostki zewnętrznej klimatyzacji.pdf pdf 216.92 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 4 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.docx docx 81.5 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 1 do SWZ - Program funkcjonalno-użytkowy (PFU).pdf pdf 6113.83 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 2 do SWZ - Formularz ofertowy.pdf pdf 1217.92 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.pdf pdf 404.2 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 6 do SWZ - Projekt zagospodarowania terenu (PZT).pdf pdf 1126.72 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ).pdf pdf 19945.22 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
ogłoszenie o zamówieniu Remont Kramarska.pdf pdf 159.46 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
Załącznik nr 5 do SWA - Projekt architektoniczno-budowlany.pdf pdf 15977.54 2022-09-15 18:44:00 Postępowanie
załącznik nr 2 do SWZ - Formularz Ofertowy Kramarska 2022 (1).doc doc 61 2022-09-23 14:50:45 Publiczna wiadomość
Załącznik nr 3 do SWZ - oświadczenie_ART_125_UST_1.docx docx 22.61 2022-09-23 14:50:45 Publiczna wiadomość
załącznik nr 5 - Projekt Architektoniczno-Budowlany.zip zip 5105.83 2022-09-23 14:50:45 Publiczna wiadomość
załącznik dodatkowy - Pozwolenie na budowę.pdf pdf 2104.22 2022-09-29 15:56:13 Publiczna wiadomość
załącznik nr 5 do SWZ - Projekt architektoniczno-budowlany - załączniki.pdf pdf 3331.59 2022-09-29 15:56:13 Publiczna wiadomość
Informacja z otwarcia ofert - Postępowanie #663754.pdf pdf 33.02 2022-10-07 12:11:33 Publiczna wiadomość
wybór oferty najkorzystniejszej na stronę internetową, Remont Kramarskiej.docx docx 24.08 2022-10-20 18:11:26 Publiczna wiadomość
202302021119.pdf pdf 3805 2023-02-02 18:36:14 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-02-02 18:36 Emilia Kierzyńska Znak sprawy: FP/P1/2/2022 Poznań, 2 lutego 2023 roku

Wykonawcy, którzy złożyli oferty /
Strona internetowa prowadzonego postępowania

I. ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY
II. ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji pn.: „przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby filharmonii poznańskiej”

I. Zamawiający - Filharmonia Poznańska im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) – dalej jako „PZP”, odrzuca ofertę nr 3 złożoną przez Constructo sp. z o.o. sp. k., Rogówko 6A, 87-162 Lubicz, z powodu iż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;

II. Zamawiający działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 PZP w zw. z art. 255 pkt 3) oraz pkt 5) PZP niniejszym zawiadamia o unieważnieniu przedmiotowego postępowania w związku z faktem, że:
1. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej (najkorzystniejszej) oferty;
2. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
UZASADNIENIE ODRZUCENIA OFERTY CONSTRUCTO SP. Z O.O. SP. K., ROGÓWKO 6A, 87-162 LUBICZ.
1.1. Zgodnie z pkt. 5.2.4. SWZ, Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia wraz z ofertą koncepcji dla instalacji wewnętrznych wraz ze wskazaniem przyjętych kluczowych urządzeń, jako załącznika do oferty. Ponadto, każdy z oferentów obowiązany był do uwzględnienia w koncepcji usytuowania urządzeń w tym zmianę lokalizacji jednostki zewnętrznej klimatyzacji na wewnętrzną, odmiennie od przedstawionego w PAB, zgodne z załącznikiem nr 7. Jednocześnie, w udzielonych dnia 29 września 2022 r. wyjaśnieniach SWZ Zamawiający dookreślił że, Koncepcja ma zawierać proponowane lokalizacje głównych urządzeń oraz opis dla przyjętych rozwiązań działania instalacji wraz z wskazaniem konkretnych przyjętych urządzeń. Koncepcja ma zawierać instalację: wentylacji i klimatyzacji, ogrzewania: c.w.u. i c.o. (w tym rozwiązanie dla kotłowni), wod-kan, elektryczną, CCTV, alarmową.
1.2. Wymagana przez Zamawiającego koncepcja stanowiła przedmiotowy środek dowodowy służący potwierdzeniu zgodności oferowanych robót budowlanych z wymaganiami, cechami i kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia i wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia (zgodnie z art. 7 pkt 20 PZP. Zamawiający oczekiwał zaprezentowania konkretnych przyjętych urządzeń tj. sprecyzowanych w taki sposób, aby Zamawiający był w stanie ocenić zgodność proponowanego rozwiązania z PFU. Zamawiający nie oczekiwał wskazania w koncepcji urządzeń peryferyjnych. Natomiast koncepcja nie mogła pozostawać sprzeczna z brzmieniem PFU czy SWZ.
1.3. Constructo przedłożył wraz z ofertą koncepcję, która budziła wątpliwości Zamawiającego, wobec czego Zamawiający w dniu 8 listopada 2022 r. wezwał Constructo do wyjaśnień. Przedłożone przez Constructo w dniu 13 listopada 2022 r. wyjaśnienia, potwierdziły, iż oferta tego wykonawcy pozostaje niezgodna z brzmieniem SWZ oraz powinna podlegać odrzuceniu.
1.4. Jak wskazano wyżej, koncepcja składana przez wykonawców miała zawierać:
(i) proponowane lokalizacje głównych urządzeń,
(ii) opis dla przyjętych rozwiązań działania instalacji,
(iii) wskazanie konkretnych przyjętych urządzeń (dotyczy urządzeń kluczowych).

a) Brak wskazania konkretnych przyjętych urządzeń

1.5. W przedstawionej koncepcji Wykonawca nie wskazał konkretnego kluczowego (głównego) urządzenia w zakresie instalacji klimatyzacji, ograniczając się jedynie do wskazania przykładowej marki. Constructo wskazało, że: „Zakłada się klimatyzatory firmy np. LG .” Użycie przykładowej nazwy jednego z producentów należy uznać za niewystarczające i nie spełniające wymogu konkretyzacji. Dodatkowo w złożonych wyjaśnieniach Constructo potwierdziło swoje nieprawidłowe rozumienie postanowień SWZ oraz to, że „Model urządzenia zostanie przez projektanta dobrany w dokumentacji projektowej po dokonaniu niezbędnych obliczeń oraz po dokonaniu szeregu uzgodnień.”
1.6. Zamawiający wskazuje, iż rolą koncepcji było potwierdzenie, że proponowane przez wykonawców rozwiązania są zgodne z wymaganiami PFU, a także nietypowym charakterem inwestycji (ujęcie w centrum starego miasta, ochrona konserwatorska, wymogi wspólnoty mieszkaniowej). Nie sposób zatem przyjąć, iż przykładowe określenie „np. firmy LG” stanowi wskazanie konkretnego przyjętego urządzenia. Zamawiający wskazuje, iż zgodnie z definicją słownika sjp słowo „konkretny” oznacza „dokładnie określony, sprecyzowany; precyzyjny, rzeczowy”. Urządzenie wskazane przez Constructo nie zostało określone konkretnie. Zamawiający wskazuje, iż firma LG posiada w swojej ofercie wiele typów urządzeń, z których do zamontowania w piwnicy nadaje się tylko część, więc wskazanie ogólne „np. LG” nie stanowi żadnej wartości dodanej i nie umożliwia potwierdzenia zgodności z wymogami Zamawiającego.

b) Brak wskazania wszystkich urządzeń głównych oraz brak kompletnego opisu dla przyjętych rozwiązań działania instalacji

1.7. Dodatkowo Wykonawca w części rysunkowej koncepcji zaproponował zlokalizowanie jednostki "zewnętrznej" tj. agregatu klimatyzacji VRF w piwnicy - pomieszczeniu przechodnim o szerokości 194cm. Wykonawca nie wskazał przy tym w koncepcji (zarówno w części opisowej, jak i rysunkowej) jakichkolwiek dodatkowych niezbędnych urządzeń współpracujących ani dodatkowych rozwiązań dotyczących pomieszczenia, w którym zlokalizowano ww. jednostkę.
1.8. Zamawiający ustalił natomiast, iż nie jest technicznie możliwe zrealizowanie klimatyzacji w takiej formie jak wskazało w koncepcji Constructo tj. ustawiając 1 urządzenie w piwnicy, nie wskazując konieczności wykonania czerpni i kanałów dostarczających świeże powietrze do urządzenia ani nie wskazując konieczności zamontowania kolejnych, dodatkowych urządzeń ponad to jedno zlokalizowane w piwnicy. Wobec powyższego, a także na skutek informacji uzyskanej przez Zamawiającego od firmy LG, zgodnie z którą „Urządzenie powinno mieć dostęp do świeżego powietrza, (…) W przypadku małej kubatury konieczne jest umożliwienie dopływu świeżego powietrza poprzez otwory /żaluzje lub w inny sposób przy jednoczesnym wykonaniu warsztatowym wyrzutu powietrza przepływającego przez wymiennik. Bez takiego kanału wyrzutowego powietrze będzie cyrkulować w 4 ścianach bez skutecznej wymiany cieplnej co doprowadzi do przegrzania/przechłodzenia powietrza i w efekcie mniej wydajnej pracy przy jednocześnie znacznie większym obciążeniu urządzenia.”, Zamawiający wezwał do wyjaśnień:
a) czy Wykonawca zakłada realizację przedmiotu umowy w oparciu o jedno urządzenie główne, tak jak wskazano w koncepcji, a co za tym idzie czy opis dla przyjętego rozwiązania działania klimatyzacji ma charakter wyczerpujący?
b) czy rozwiązanie proponowane przez Wykonawcę w koncepcji w zakresie klimatyzacji jest w stanie funkcjonować prawidłowo tj. gwarantując bezawaryjną pracę instalacji oraz jej maksymalną wydajność bez konieczności wykonania czerpni i kanałów dostarczających świeże powietrze do urządzenia bądź bez konieczności zamontowania innych, dodatkowych urządzeń? Prosimy o wyjaśnienie czy Wykonawca zakłada realizację kanału wyrzutowego?
1.9. Odpowiadając na pierwsze z pytań, Constructo wskazało, że: „Przyjęty opis rozwiązania działania klimatyzacji ma charakter wyczerpujący w stosunku do wymagań postawionych przez Zamawiającego tj. w sposób adekwatny do roli koncepcji, która uwzględnia kluczowe, główne rozwiązania, natomiast dokumentacja projektowa uwzględni i opisze szczegółowe rozwiązania, działania klimatyzacji. Wykonawca nie zakłada realizacji przedmiotu umowy w oparciu o jedno urządzenie główne.”
1.10. Z powyższego wynika zatem, że przy realizacji zamówienia Costructo przewiduje zainstalowanie innych urządzeń głównych, które jednak nie zostały przewidziane w koncepcji (wbrew wymogom Zamawiającego). Zamawiający wymagał bowiem, aby koncepcja zawierała proponowane lokalizacje wszystkich głównych urządzeń. Brak zamieszczenia przez Constructo w koncepcji takich urządzeń stanowi więc o nie podlegającej uzupełnieniu/poprawieniu niezgodności oferty z warunkami zamówienia i wymaganiami Zamawiającego.
1.11. W odpowiedzi na drugie z pytań Constructo wskazało, że: „Proponowane rozwiązanie w koncepcji w zakresie klimatyzacji jest w stanie funkcjonować prawidłowo tj. gwarantuje bezawaryjną pracę instalacji oraz jej maksymalną wydajność.” Jednocześnie, w wyjaśnieniach podkreślono, że „Urządzenia dodatkowe, towarzyszące, wspomagające prace instalacji zostaną przez projektanta branży sanitarnej szczegółowo opisane w dokumentacji projektowej po dokonaniu niezbędnych obliczeń oraz po dokonaniu szeregu uzgodnień.”
1.12. Jakkolwiek Zamawiający wymagał, aby w koncepcji wskazać proponowane lokalizacje jedynie głównych urządzeń, tym niemniej, Zamawiający wymagał, aby koncepcja zawierała także opis dla przyjętych rozwiązań działania instalacji wraz z wskazaniem konkretnych przyjętych urządzeń. Z opisu koncepcji Constructo nie wynikało jednak w jaki sposób ma działać przedmiotowa instalacja, w szczególności to, czy wykonawca ten przewiduje montaż agregatu powietrznego, kanałów wentylacyjnych, czy też agregatu chłodzonego wodą. Dopiero w wyjaśnieniach Constructo wskazało, że przewiduje zainstalowanie takich urządzeń. Tym samym, w ocenie Zamawiającego, pierwotna wersja koncepcji Constructo pozostawała niekompletna.
(...)

Elżbieta Kralkowska-Mielcarek
Zastępca Dyrektora Filharmonii Poznańskiej

202302021119.pdf

2022-11-03 11:17 Emilia Kierzyńska Poznań, dnia 3 listopada 2022 r.


Od: Zamawiający:
Filharmonia Poznańska
im. Tadeusza Szeligowskiego
ul. Święty Marcin 81
61-808 Poznań
e-mail: ekierzynska@filharmoniapoznanska.pl


Do: Wykonawcy w Postępowaniu




Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej”, nr postępowania: FP/P1/2/2022 (dalej jako „Postępowanie”).

UNIEWAŻNIENIE CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU
Działając w imieniu Zamawiającego, na postawie art. 16 oraz 17 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z dnia 22 lipca 2022 r., Dz.U. z 2022 r. poz. 1710), dalej „PZP”, niniejszym zawiadamiam o dokonaniu:
1) unieważnienia czynności wyboru oferty wykonawcy Condix S.A. jako oferty najkorzystniejszej z dnia 20 października 2022 r.;
2) unieważnienia czynności odrzucenia oferty Constructo sp. z o.o. sp. k. z dnia 20 października 2022 r.;
3) pozostawieniu w mocy czynności odrzucenia pozostałych ofert w Postępowaniu.

Zamawiający informuje, iż po dokonaniu czynności wyboru oferty Condix S.A. jako najkorzystniejszej oraz odrzuceniu oferty wykonawcy Constructo sp. z o.o. sp.k., powziął informacje o konieczności powtórzenia czynności badania i oceny ww. ofert. W związku z powyższym Zamawiający powtórzy powyższą czynność i dokona ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w Postępowaniu bądź innego zakończenia Postępowania.
Zamawiający zgodnie z art. 253 PZP niezwłocznie zawiadomi o wynikach Postępowania.

W imieniu Zamawiającego

Wojciech Nentwig
Dyrektor Filharmonii Poznańskiej
2022-10-20 18:11 Emilia Kierzyńska Poznań, 20.10.2022
Znak sprawy: FP/P1/2/2022
strona prowadzonego postępowania


INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji pn.: „przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej”

Działając w trybie art. 253 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710, dalej ustawy Pzp), Zamawiający prowadzący postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie i pod nazwą jak wyżej, informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty (dokument w załączniku).

wybór oferty najkorz [...].docx

2022-10-07 12:11 Emilia Kierzyńska Informacja z otwarcia ofert.

Informacja z otwarci [...].pdf

2022-10-07 10:00 Komunikat Zamawiającego Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 4.200 000
2022-10-05 14:24 Emilia Kierzyńska Znak sprawy: FP/P1/2/2022
Poznań, 5 października 2022 r.


strona internetowa prowadzonego postępowania


Dotyczy postępowania w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na: „przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej”

Zamawiający, informuje iż do ww. postępowania zostały złożone zapytania. W związku z tym, zgodnie z art. 284 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 – dalej „pzp”), Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (odpowiedziami) Zamawiającego:

Pytanie 12. Bardzo proszę o udostępnienie inwentaryzacji oraz archiwalnej dokumentacji
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi celu w przekazywaniu tej dokumentacji na tym etapie postępowania.
Pytanie 13. Architektura- jaki jest program prac konserwatorskich?
Odpowiedź:. Budynek nie jest wpisany do rejestru zabytków, jedynie jest zlokalizowany w strefie konserwatorskiej. Należy spełnić wymagania dotyczące wykończenia elewacji, uzgadniane na etapie Projektu Budowlanego z Konserwatorem Zabytków. Wszystkie informacje ujęto w Projekcie Budowlanym.
Pytanie 14. Czy jest odstępstwo na brak daszku nad wejściem od ulicy ?
Odpowiedź:. Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony dziedzińca i nad nim przewidziano daszek szklany. Wejście od ulicy Kramarskiej nie będzie pełnić funkcji głównego wejścia. W trakcie opracowywania PAB ustalono, że zostanie przywrócony pierwotny wygląd elewacji i zostaną odtworzone pierwotne, przeszklone drzwi, jednakże nie będą one wykorzystywane jako główne wejście do obiektu.
Pytanie 15. Jaka jest ilość osób w sali prób ?
Odpowiedź: Przewiduje się do 50 osób.
Pytanie 16. Jakie są konkretnie warunki gruntowe? Czy Zamawiający jest w posiadaniu ekspertyzy i jest możliwość jej udostępnienia?
Odpowiedź:. Zamawiający nie posiada ekspertyzy dotyczącej gruntów. Posadowienie obiektu zgodnie z PAB.
Pytanie 17. Jakie są warunki akustyczne w sali prób, po za tym, że zaleca się okna dźwiękoszczelne ?
Odpowiedź:. Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań dot. warunków akustycznych dla sali wielofunkcyjnej.
Pytanie 18. Czy Zamawiający jest w posiadaniu ekspertyzy ppoż i jest możliwość jej udostępnienia?
Odpowiedź: Udzielaliśmy już odpowiedzi na podobne pytanie. Zamawiający nie widzi podstaw do udostępniania opracowania dla istniejącego obiektu, sporządzonego w celu uzyskania odstępstwa p.poż. na etapie projektu budowlanego. Odstępstwo zostało uzyskane przed otrzymaniem decyzji o Pozwoleniu na budowę i jest wpięte w tomie C Projektu Budowlanego. Rozwiązania ponadnormatywne, jakie należy spełnić przy przebudowie, będące podstawą do wydania odstępstwa, są wskazane zarówno w części opisowej Projektu Budowlanego jak i w treści odstępstw.
Pytanie 19 . Zgodnie z pkt. 5.2.4. SWZ "Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia koncepcji dla instalacji wewnętrznych wraz ze wskazaniem przyjętych kluczowych urządzeń, jako załącznika do oferty."
oraz zgodnie z pkt. 17.5. ust. 4 "Do upływu terminu składania ofert należy złożyć: koncepcję projektową instalacji opisaną w pkt. 5.2.4. zgodną z załącznikiem 7 do SWZ".
Prosimy o zmianę zapisów tak, aby nie było konieczności składania wraz z ofertą koncepcji, natomiast dopiero po podpisaniu umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 20. Zgodnie z pkt. 17.5 SWZ ust. 2 "Do upływu terminu składania ofert należy złożyć: kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie dołączonego przedmiaru robót (kosztorysu ślepego), stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ;". Z uwagi na rozliczenie ryczałtowe, prosimy o zmianę zapisów tak, aby nie było konieczności składania wraz z ofertą kosztorysów, natomiast dopiero po podpisaniu umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.

Terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.


Z poważaniem,
Wojciech Nentwig Dyrektor Filharmonii Poznańskiej

2022-10-03 14:23 Emilia Kierzyńska Znak sprawy: FP/P1/2/2022
Poznań, 3 października 2022 r.


strona internetowa prowadzonego postępowania


Dotyczy postępowania w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na: „przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej”

Zamawiający, informuje iż do ww. postępowania zostały złożone zapytania. W związku z tym, zgodnie z art. 284 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 – dalej „pzp”), Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (odpowiedziami) Zamawiającego:

Pytanie 5. dot. § 1 ust. 1 przedmiotu umowy. Przedmiot umowy nie obejmuje opłat i uzyskania stosownych zgód i pozwoleń związanych z zajęciem pasa ruchu drogowego ul. Kramarskiej. Czy Wykonawca będzie zwolniony z opłat dot. zajęcia pasa chodnika i ruchu drogowego przy ul. Kramarskiej ?
Odpowiedź: Wykonawca będzie zwolniony z opłat dot. zajęcia pasa chodnika i ruchu drogowego przy ul. Kramarskiej.

Pytanie 6. dot. § 3 ust 2 przedmiotu umowy. Prosimy o wskazanie na czym ma polegać projekt aranżacji wnętrz, co ma zawierać przedmiotowy dokument.
Odpowiedź: Projekt wnętrz ma zawierać co najmniej:
- kolorystykę i zestawienie materiałów wykończeniowych takich jak: farby, płytki ścienne i posadzkowe, wykładziny PVC itd.,
- zestawienie mebli wraz z ustaleniem kolorystyki. W przypadku mebli na wymiar (np. aneksy kuchenne) należy załączyć projekt mebli dla stolarza.
- kłady ścian i posadzek wykończonych płytkami ze wskazaniem pierwszej płytki oraz idei rozkładu płytek wraz z doborem grubości i koloru fugi, wskazaniem lokalizacji umywalek, luster itd.
- model 3d oraz wizualizacje pomieszczeń: sali wielofunkcyjnej nr 102, biura dyrektora nr 205, biuro zastępcy dyrektora nr 207
- rozkrój sufitów modułowych z uwzględnieniem lokalizacji urządzeń instalacyjnych (lampy, anemostaty itp.)
Projekt wnętrz musi być spójny z projektami instalacji wewnętrznych pod względem lokalizacji gniazd wtykowych, włączników, lamp itd.

Pytanie 7. Prosimy o informację, czy firma PBL Sp. z o.o. sp. k. wykonująca dokumentację budowlaną i budowlano architektoniczną posiada prawa autorskie?
Odpowiedź: Filharmonia posiada prawa autorskie do dokumentacji.

Pytanie 8. Z uwagi na konieczność przygotowania wyceny obszernego zakresu robót oraz
konieczność przygotowania koncepcji prosimy o wydłużenie terminu składania
ofert o 7 dni. Ponadto okres oczekiwania na wyceny od dostawców i
podwykonawców jest obecnie znacznie dłuższe niż standardowo, ponadto formuła
"zaprojektuj i wybuduj" wymaga znacznie większego nakładu pracy i czasu, niż
wyłącznie wykonanie robót. Wykonawcy nie mają fizycznej możliwości złożenia
ofert w wyznaczonym terminie. Z uwagi na powyższe uprzejmie prosimy o \
wydłużenie terminu składania ofert celem przygotowania rzetelnej wyceny i
złożenie oferty.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje termin składania ofert określony w ogłoszeniu oraz SWZ.

Pytanie 9. Czy Wykonawca ma przewidzieć w wycenie wykonanie dodatkowych sufitów podwieszanych zakrywających projektowane centrale wentylacyjne oraz inne urządzenia i instalacje prowadzone / zlokalizowane pod stropami?
Odpowiedź: Tak, Wykonawca ma przewidzieć wykonanie dodatkowych sufitów podwieszanych zakrywających projektowane centrale wentylacyjne oraz inne urządzenia i instalacje prowadzone / zlokalizowane pod stropami.


Pytanie 10. Prosimy o udostępnienie zestawienia stolarki drzwiowej wewnętrznej.
Odpowiedź: Zestawienia stolarki nie są przedmiotem projektu architektoniczno-budowlanego. W tym przypadku - ze względu na fakt, że budynek znajduje się w ścisłej strefie ochrony konserwatorskiej - zostało wykonane w ramach PAB zestawienie stolarki zewnętrznej. Zestawienie stolarki wewnętrznej jest częścią projektu wykonawczego architektury.

Pytanie 11. Prosimy o doprecyzowanie zakresu wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z pkt. 5.2.1. SWZ co ma zawierać "projekt architektury wnętrz"? (ponowne zapytanie, poprzednie w piątek).
Odpowiedź: Projekt wnętrz ma zawierać co najmniej:

- kolorystykę i zestawienie materiałów wykończeniowych takich jak: farby, płytki ścienne i posadzkowe, wykładziny PVC itd.,

- zestawienie mebli wraz z ustaleniem kolorystyki. W przypadku mebli na wymiar (np. aneksy kuchenne) należy załączyć projekt mebli dla stolarza.

- kłady ścian i posadzek wykończonych płytkami ze wskazaniem pierwszej płytki oraz idei rozkładu płytek wraz z doborem grubości i koloru fugi, wskazaniem lokalizacji umywalek, luster itd.

- model 3d oraz wizualizacje pomieszczeń: sali wielofunkcyjnej nr 102, biura dyrektora nr 205, biuro zastępcy dyrektora nr 207

- rozkrój sufitów modułowych z uwzględnieniem lokalizacji urządzeń instalacyjnych (lampy, anemostaty itp.)

Projekt wnętrz musi być spójny z projektami instalacji wewnętrznych pod względem lokalizacji gniazd wtykowych, włączników, lamp itd.

Terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie


Z poważaniem,

Wojciech Nentwig
Dyrektor Filharmonii Poznańskiej
2022-09-29 15:56 Emilia Kierzyńska Znak sprawy: FP/P1/2/2022
Poznań, 29 września 2022 r.


Wykonawcy zainteresowani postępowaniem
/strona internetowa prowadzonego postępowania


Dotyczy postępowania w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na: „przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej”

Zamawiający, informuje iż do ww. postępowania zostały złożone zapytania. W związku z tym, zgodnie z art. 284 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 – dalej „pzp”), Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (odpowiedziami) Zamawiającego:

1. Dot. Zakresu robót instalacyjnych.
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie zakresu robót dla wszystkich instalacji wewnętrznych w budynku. Czy oferent ma przewidzieć całkowity demontaż instalacji i urządzeń (w tym źródła ciepła) a następnie ich wykonanie zgodnie z projektem z nowych komponentów?

Odpowiedź:
Oferent ma przewidzieć kompletny demontaż wszystkich instalacji wewnętrznych (w tym urządzeń). Zamawiający nie przewiduje powtórnego wykorzystania żadnego z komponentów istniejących instalacji. W kosztorysie oraz w projekcie należy więc uwzględnić zaprojektowanie i wykonanie kompletnych, nowych instalacji wewnętrznych, spełniających aktualne przepisy i normy.

2. Czy Zamawiający posiada Pozwolenie na budowę? Jeżeli tak, prosimy o udostępnienie.

Odpowiedź:
Zamawiający udostępnia Pozwolenie na Budowę – w załączeniu.

3. Prosimy o dokładne sprecyzowanie co ma zawierać koncepcja składana wraz z ofertą określona w pkt. 5.2.4. SWZ. Czy należy głównie przedłożyć koncepcje lokalizacji jednostki zewnętrznej klimatyzacji uwzględniającej stanowisko Wspólnoty Mieszkaniowej?

Odpowiedź:
Koncepcja ma zawierać proponowane lokalizacje głównych urządzeń oraz opis dla przyjętych rozwiązań działania instalacji wraz z wskazaniem konkretnych przyjętych urządzeń. Koncepcja ma zawierać instalację: wentylacji i klimatyzacji, ogrzewania: c.w.u. i c.o. (w tym rozwiązanie dla kotłowni), wod-kan, elektryczną, CCTV, alarmową.


3. Prosimy o udostępnienie Ekspertyzy Technicznej: „Ekspertyza techniczna w zakresie bezpieczeństwa pożarowego dla przebudowy ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej w Poznaniu, ul. Kramarska 32” sporządzonej w 2021r.

Odpowiedź:
Zamawiający nie widzi podstaw do udostępniania opracowania dla istniejącego obiektu, sporządzonego w celu uzyskania odstępstwa p.poż. na etapie projektu budowlanego. Odstępstwo zostało uzyskane przed otrzymaniem decyzji o Pozwoleniu na budowę i jest wpięte w tomie C Projektu Budowlanego. Rozwiązania ponadnormatywne, jakie należy spełnić przy przebudowie, będące podstawą do wydania odstępstwa, są wskazane zarówno w części opisowej Projektu Budowlanego jak i w treści odstępstw.

Zamawiający załącza - tom C Projektu Budowlanego.

Terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.


Z poważaniem,

Wojciech Nentwig
Dyrektor Filharmonii Poznańskiej

załącznik dodatkowy [...].pdf

załącznik nr 5 do SW [...].pdf

2022-09-23 14:50 Emilia Kierzyńska Znak sprawy: FP/P1/2/2022
Poznań, 23 września 2022 r.


Wykonawcy zainteresowani postępowaniem
/strona internetowa prowadzonego postępowania


Dotyczy postępowania w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na: „przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na potrzeby Filharmonii Poznańskiej”

Zamawiający, informuje iż do ww. postępowania zostały złożone zapytania. W związku z tym, zgodnie z art. 284 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 – dalej „pzp”), Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (odpowiedziami) Zamawiającego:

1. Zwracam się z wnioskiem o udostępnienie dokumentacji projektowej w formie pdf ( w obecnej sytuacji dołączone dokumenty są w formie skanu - jako obraz) . Wykonawca nie ma możliwości zwymiarowania zakresu robót.
Prosimy o udostępnienie formularza ofertowego oraz wszystkich załączników do oferty w wersji pdf. Załączone dokumenty do postępowania są w formie skanu Taki dokument nie może zostać uzupełniony przez Wykonawcę elektronicznie
Odpowiedź:
Zamawiający załącza dokumenty zamówienia w formie pdf, a częściowo również w formacie word.

Terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie


Z poważaniem,
Wojciech Nentwig
Dyrektor Filharmonii Poznańskiej

załącznik nr 2 do SW [...].doc

Załącznik nr 3 do SW [...].docx

załącznik nr 5 - Pro [...].zip

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 1082