W związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów zaprasza się do złożenia oferty na wykonanie czynności klasyfikacyjnych dla działki nr 53 położonej w obrębie ewidencyjnym Gogołów (021907_2.0006), gmina Świdnica, powiat świdnicki, woj. dolnośląskie oraz sporządzenie niezbędnej dokumentacji.
Informacje dotyczące realizacji zlecenia (zamówienia):
- przedmiotem
zamówienia jest wykonanie czynności klasyfikacyjnych, o których mowa w § 5 ust.1 pkt 1-3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz. U. z 2012 r. poz.1246) a także niezbędnego pomiaru sytuacyjnego, w szczególności zmienionych konturów klasyfikacyjnych lub użytków gruntowych, zgodnie z obowiązującymi standardami technicznymi wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- w ramach czynności objętych zamówieniem należy wykonać w szczególności:
- analizę materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny,
- przeprowadzić czynności klasyfikacyjne w terenie, po wcześniejszym prawidłowym zawiadomieniu stron postępowania, zgodnie z § 6 rozporządzenia w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz poinformowaniu Zamawiającego minimum 7 dni wcześniej o terminie wykonywania czynności klasyfikacyjnych (odkrywek glebowych) w terenie, badaniem należy objąć teren całego ewentualnie zmienionego konturu klasyfikacyjnego,
- sporządzić dokumentację fotograficzną odkrywek podstawowych, w taki sposób aby jak najwierniej utrwalić obraz profilu glebowego wraz z przyłożona łatą mierniczą oraz terenu wokół, które będą obrazować sposób użytkowania gruntów objętych czynnościami klasyfikacyjnymi; zdjęcia wykonane mają być w technologii kolorowej, w taki sposób aby na profilu uniknąć ostrych cieni i plam słońca,,
- sporządzić projekt ustalenia klasyfikacji wersji papierowej, na opisie odkrywek należy wpisać pozycję tabeli klas gruntów,
- dokonać pomiaru sytuacyjnego zmienionych konturów klasyfikacyjnych w ramach użytku gruntowego zgodnie z obowiązującymi standardami technicznymi wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych,
- rezultat wykonanych prac i opracowaną dokumentację należy skompletować w postaci operatu technicznego i przekazać do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- numerację nowych i zmienionych konturów należy uzgodnić z PZGiK w Świdnicy,
- oryginały dokumentów powstałych w toku prac klasyfikatora, opisy odkrywek gleboznawczych, projekt ustalenia klasyfikacji, w tym protokoły z czynności klasyfikacyjnych, należy przekazać Zamawiającemu w wersji papierowej,
- w przypadku stwierdzenia zmian w klasyfikacji gruntów należy dostarczyć zamawiającemu
- opatrzone klauzulą urzędową, o której mowa w art. 40 ust. 3 g pkt 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U z 2021 r. poz. 1990 ze zm.) 4 egz. mapy klasyfikacji, sporządzone na kopii mapy ewidencyjnej;
- Czynności, o których mowa w pkt 1 i 2 należy wykonać w obrębie ewidencyjnym Gogołów (021907_2.0006) w gminie Świdnica, dla działki oznaczonej nr 53 o powierzchni 1.05 ha, sklasyfikowanej w ewidencji gruntów i budynków jako RIIIb (1.05 ha). Według informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków dane dotyczące punktów granicznych działki (5 z 10 punktów granicznych ujawnionych w bazie EGiB nie spełnia standardów dokładnościowych), natomiast pola powierzchni działki, użytków w granicach działki oraz precyzja zapisu pól powierzchni nie spełniają wymagań § 16 ust. 2 rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków. Zgodnie z wnioskiem właściciela „w czasie intensywnego opadu deszczu gleba nie przyjmuje nadmiaru wody. Tworzą się liczne nagromadzenia wody opadowej, które uniemożliwiają uprawę, czego skutkiem jest niższy plon”. Podstawowe dane ewidencyjne działki można przeglądać w portalu mapowym powiatu świdnickiego https://swidnicki.webewid.pl/e-uslugi/portal-mapowy;
- badaniem należy objąć teren całych konturów klasyfikacyjnych; na opisie
odkrywki i w protokole należy wpisać pozycję z urzędowej tabeli klas
gruntów, dołączyć dokumentację fotograficzną odkrywek i terenu dookoła;
- zgłoszeń prac geodezyjnych należy dokonać w przypadkach i na zasadach określonych w art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- materiały
niezbędne do wykonania gleboznawczej klasyfikacji gruntów udostępnione zostaną Wykonawcy z
uwzględnieniem art. 40 a ust. 2
pkt 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- wzór umowy, którą Zamawiający podpisze z Wykonawcą, stanowi załącznik do rozeznania cenowego;
- okres realizacji zamówienia w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy - przewiduje się w uzasadnionych przypadkach za zgodą Zamawiającego możliwość przesunięcia terminu
wykonania zamówienia, w szczególności w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych lub
niekorzystnych warunków pogodowych uniemożliwiających wykonanie
przedmiotu zamówienia w podanym terminie;
- kryterium wyboru – najniższa cena;
- płatne w ciągu 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury, przelewem na konto Wykonawcy.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach prowadzonego postępowania oraz po zawarciu umowy.
W
ramach prowadzonego postępowania GKV.222.23.2023 o udzielenie
zamówienia realizowanego w formie zapytania ofertowego będą
przetwarzane dane osobowe zawarte w złożonych ofertach. Ponadto dane
osobowe zawarte w wybranej ofercie będą przetwarzane dla potrzeb
zawarcia umowy i jej dalszej realizacji oraz prowadzonego postępowania
administracyjnego w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako
„RODO”, Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru w Świdnicy informuje, iż:
- Administratorem
Danych Osobowych Pana/Pani będzie Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru w
Świdnicy, 58-100 Świdnica, ul. Parkowa 2, zwane dalej „ADO”.
Skontaktować z nim można się poprzez adres e-mail:
sekretariat@geodezja.swidnica.pl lub pisemnie na adres siedziby
administratora;
- Inspektorem
Ochrony Danych (IOD) w Powiatowym Biurze Geodezji i Katastru w Świdnicy
jest Pan Wojciech Chudziński. Skontaktować się z nim można poprze
e-mail: iodo@geodezja.swidnica.pl lub pisemnie na adres siedziby
administratora;
- Dane osobowe
zawarte w ofercie będą przetwarzane w celu prawidłowego udzielenie
zamówienia publicznego a w przypadku wyboru oferty dla potrzeb zawarcia
umowy i jej dalszej realizacji oraz prowadzonego postępowania
administracyjnego w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów; podstawą
prawną przetwarzania danych jest art.6 ust.1 lit b i c RODO;
dobrowolne podanie
numeru telefonu kontaktowego lub adresu e-mailowego w ofercie lub
formularzu elektronicznym traktowane będzie jako
zgoda na ich przetwarzanie w celach kontaktowych na zasadzie art. 6 lit.
a RODO
(na podstawie Pana/Pani dobrowolnej
zgody);
- Przekazane w ofertach dane osobowe
mogą być udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art.4 pkt.9 RODO, w
szczególności stronom postępowania w sprawie gleboznawczej klasyfikacji
gruntów, podmiotom świadczącym usługi w zakresie
przemieszczania i doręczania przesyłek, podmiotom świadczącym usługę w zakresie
obsługi prawnej jednostki, dostawcy systemów
informatycznych i usług IT oraz w związku z realizacją obowiązku ustawowego w zakresie udzielenia informacji publicznej;
- Dane
osobowe mogą być przekazywane organom publicznym, organom ścigania lub
innym organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) w związku z
prowadzonym przez nie postępowaniem;
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej;
- Pana/Pani
dane osobowe będą przetwarzane w zakresie niezbędnym do realizacji celu
przetwarzania danych osobowych, nie dłużej niż przez okres wynikający z
JRWA (jednolitego rzeczowego wykazu akt) obowiązującego u ADO;
- Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania;
-
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie dobrowolnej zgody
ma Pan/Pani dodatkowo prawo do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, prawo żądania usunięcia
danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Do pozostałych danych
osobowych nie przysługuje Panu/Pani prawo do usunięcia danych w związku z art.
17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20
RODO oraz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- Ma
Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych
Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- Podanie
przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne dla prawidłowego
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Niepodanie danych spowoduje, że nie będzie możliwe uwzględnienie w
niniejszym postępowaniu złożonej oferty;
- Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez ADO, w tym profilowaniu.
Gwarancja i rękojmia:
W przypadku, gdy w toku prowadzonego przed organem I instancji strona zgłosi zastrzeżenia, a organ i klasyfikator uzna je za zasadne – klasyfikator wprowadzi zmiany do projektu ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów w ramach rękojmi umowy a Wykonawca przekaże do zasobu geodezyjnego i kartograficznego operat techniczny uwzględniający wprowadzone przez klasyfikatora zmiany.
Wymagania stawiane Wykonawcy:
- posiadanie
niezbędnej wiedzy i umiejętności do wykonania zamówienia oraz
dysponowanie potencjałem technicznym, kadrowym gwarantującym wykonanie
przedmiotu zamówienia;
- posiadanie
uprawnień z zakresu geodezji i kartografii niezbędnych do realizacji
przedmiotu zamówienia lub osób, które takie uprawnienia posiadają;
- w
przypadku klasyfikatorów, którzy nie wykonywali czynności na terenie
powiatu świdnickiego, na potwierdzenie pkt 1 należy do oferty załączyć
kopie odpowiednich dokumentów (np. dokument potwierdzający posiadanie odpowiednich kwalifikacji, na potwierdzenie doświadczenia: referencje, protokoły odbiorów prac zakończonych wydaniem decyzji o ustaleniu klasyfikacji, itp.);
- prowadzenie działalności gospodarczej tożsamej z przedmiotem zamówienia;
- złożenie oferty na formularzu oferty udostępnionym przez Zamawiającego.
Podstawy wykluczenia z postępowania:
- Wykluczeniu z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia podlega Wykonawca, z winy którego nastąpiło odstąpienie od umowy w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów lub który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub wadliwie wykonywał inne zamówienie Zamawiającego dotyczące gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Wykluczenie obowiązuje przez okres 1 roku od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia.
- Z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą postawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ze zm.) tj.:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 (tj. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ze zm.);
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 (ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ze zm.);
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 (tj. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ze zm.).
Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt a-c powyżej. W przypadku Wykonawcy podlegającemu wykluczeniu na podstawie okoliczności określonych w pkt a-c powyżej, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu.
Informacje dodatkowe:
- Oferta
Wykonawcy musi uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową
realizacją zamówienia łącznie z kosztami przygotowania oferty.
- Formularz oferty udostępniony przez Zamawiającego musi być podpisany przez osobę
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku działania poprzez
pełnomocników należy załączyć kopię stosownego pełnomocnictwa.
- Zamawiający nie ma obowiązku dopytywania Wykonawcy w przypadku wątpliwości co do treści złożonej oferty oraz oferty niekompletnej.
-
Spośród kompletnych ofert (zawierająca
wszystkie wymagane informacje i dokumenty) wybrana zostanie oferta
najkorzystniejsza. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która otrzyma największą
ilość punktów - 100 pkt. Sposób oceny oferty: ilość punktów = Cn/Cb*100,
gdzie Cn - najniższa cena brutto spośród złożonych ofert, Cb
- cena brutto badanej oferty. Wybór oferty następuje w oparciu o kryterium 100%
cena.
- Wykonawca związany jest ofertą cenową przez okres 30 dni.
- Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert cenowych.
- Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, ceny należy podawać w PLN.
- W
formularzu elektronicznym udostępnionym na platformie zakupowej należy
podać wartość oferty netto oraz stawkę VAT. Cena oferty netto, stawka
VAT musi być zgodna z ceną formularza oferty udostępnioną przez
Zamawiającego.
- Zamawiający
niezwłocznie zawiadomi (np. drogą elektroniczną, telefonicznie lub za
pośrednictwem platformy zakupowej) wszystkich Wykonawców, którzy
ubiegali się o udzielenie niniejszego zamówienia o wyborze
najkorzystniejszej oferty cenowej.
- Zamawiający
zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o
wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
- Jeżeli
Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy
lub z innych przyczyn umowa nie zostanie zawarta albo po zawarciu
nastąpi jej rozwiązanie, Zamawiający może wybrać kolejną ofertę
najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez konieczności prowadzenia
nowej procedury wyboru Wykonawcy.
- Zamawiający
zastrzega sobie, że może pozostawić niniejsze zapytanie bez
rozstrzygnięcia oraz możliwość odstąpienia od realizacji niniejszego
zadania bez podania przyczyny.
- Wykluczeniu z postępowania podlegają Wykonawcy, z winy których w okresie ostatniego roku nastąpiło odstąpienie od umowy w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Zapytania
dotyczące postępowania można kierować do Zamawiającego pisemnie za
pośrednictwem platformy zakupowej (funkcja Wyślij zapytanie) w terminie do 2 dni roboczych przed upływem terminu składania ofert. Zapytania przesłane po tym terminie mogą pozostać bez odpowiedzi.
Osobą
do kontaktów w sprawach formalnych dotyczących postępowania jest
zastępca dyrektora Anna Kwiatkowska, e-mail:
a.kwiatkowska@geodezja.swidnica.pl
Ofertę należy złożyć za
pośrednictwem platformy zakupowej Starostwa Powiatowego w Świdnicy
pod adresem: https://platformazakupowa.pl/sp_swidnica
do dnia 24 sierpnia 2023 r. do godz.14:00. Cena oferty netto, brutto z formularza oferty
musi być zgodna z ceną wpisaną do formularza elektronicznego, za
pomocą którego złożono ofertę cenową.
Komunikaty