Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: I.7013.831.1.2023.KM "Rozwój infrastruktury Lotniska Krosno”- opracowanie Programu Funkcjonalno- Użytkowego

Krzysztof Macierzyński
Gmina Miasto Krosno Oddział: Wydział Inwestycji
Termin:
Zamieszczenia : 31-07-2023 16:02:00
Składania : 17-08-2023 10:00:00
Otwarcia : 17-08-2023 10:30:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,


informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.

Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (w skrócie PFU) dla zadania pn. Rozwój infrastruktury Lotniska Krosno”- opracowanie Programu Funkcjonalno- Użytkowego. Opracowanie to stanowić będzie podstawę do ogłoszenia przez Zamawiającego zamówienia publicznego w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.

 

Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):


CPV-71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

CPV-71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

CPV-71244000-0 Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów

CPV-71245000-7 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje

CPV-71320000-7 Usługi inżynierskie w zakresie projektowania

CPV-71321000-4 Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

 

Przedmiotem inwestycji zadania pn. „Rozwój infrastruktury Lotniska Krosno”, którego dotyczyć ma opracowanie PFU jest:

 

1.         Wykonanie płyty postojowej: powierzchnia płyty  postojowej  o wymiarach: 100x100m lub inny wymiar  dostosowany do lokalizacji płyty o równoważnej powierzchni. Płyta oświetlona, o nawierzchni betonowej.  Lokalizacja płyty za istniejącą stacją paliw, jeżeli jest to technicznie możliwe z uwagi na zbliżenie do trawiastego pasa startowego – jako wydłużenie istniejącego placu PTS – wg załącznika graficznego.

 

2.         Lokalizacja płyty wymaga zmiany lokalizacji  wiatromierza oraz likwidacji słupa oświetleniowego.

 

3.         Zakłada się poszerzenie istniejącej dogi DKE z szerokości 10,5 m do 18m. 

 

4.         Wydłużenie drogi startowej DS do docelowej długości 1710mb wraz z wykonaniem kompleksowej infrastruktury – oświetlenia powiązanego z istniejącym systemem, odwodnienia, kanalizacji .

 

5.         Przeprojektowanie i dostosowanie drogi  DKA i DKC do wydłużonego pasa startowego;

 

6.         Rozwiązanie winno umożliwiać realizację inwestycji z podziałem na poszczególne etapy:

 

 I  ETAP: opracowanie  kompleksowej wielobranżowej dokumentacji  projektowej: rozbudowy drogi startowej o 610m do łącznej długości 1710m wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowy płyty postojowej dla samolotów  o powierzchni 10000m2 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, rozbudowy drogi kołowania DKA do końca drogi startowej na 1710m,  z prostopadłym  połączeniem  dróg w km.  1710m oraz 1410m,

wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę.

Zakres dokumentacji  projektowej obejmujący opracowania:

- projekt zagospodarowania terenu PZT;

- projekt architektoniczno - budowlany PAB;

- projekt techniczny PT;

- projekt Wykonawczy PW;

- specyfikacje techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB

- kosztorys inwestorski KI;

- przedmiar robót PR;

- wymagane zgody, warunki i uzgodnienia;

- decyzja pozwolenia wodnoprawnego;

- decyzję środowiskową  DŚ;

- decyzje pozwolenia na budowę, wraz z pozostałymi wymaganymi.

 

 

II ETAP – realizacja inwestycji  w zakresie rozbudowy drogi startowej DS. o dł. 310m – z istniejącej długości 1100m do długości 1410m wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną, z zakończeniem drogi umożliwiającą zawracanie statków powietrznych (nawrotką).

 

III ETAP – realizacja inwestycji  w zakresie budowy  płyty postojowej  wraz z niezbędną infrastrukturą  oraz z przebudową klidującej infrastruktury technicznej.

 

IV ETAP -  rozbudowa drogi kołowania  DKA do końca drogi startowej o dł 1410m z połączeniem z drogą startową DS.

 

V ETAP rozbudowa drogi startowej  o 300,00m z długości 1410m do  długości 1710m, wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.

 

VI ETAP - rozbudowa drogi kołowania  DKA do końca drogi startowej do 1710m z połączeniem na końcu z drogą startową DS.

 

 

 

Opracowanie należy  przygotować zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej  z dnia 31.08.1998r, . Parametry techniczne przyjąć  dla lotnisk o kodzie referencyjnym  3C

Długość pasa  drogi startowej: docelowo 1710m, w tym dla I etapu 1410m

Szerokość drogi startowej 30,00m

Drogę zaprojektować jako przedłużenie istniejącej drogi startowej.

 

Proponowana lokalizacja załączona jest na załączniku graficznym  zał nr 4 .  

 

Zamawiający informuje, że posiada aktualną decyzję pozwolenia na budowę dla drogi startowej o długości 1100mb, projekt budowlany stanowi załącznik do SWZ. Z projektu pozostała do wykonania fragment drogi DKA, oraz droga DKC.

Projekt budowlany stanowi załącznik do  SWZ.

PFU winno zawierać część rysunkową z rozwiązaniem sposobu odprowadzenia wód opadowych, oświetlenia, zasilania elektrycznego, oznakowania oraz wszelkie inne rozwiązania wynikające z obowiązujących przepisów.   

 

Program Funkcjonalno-Użytkowy powinien być kompletny i obejmować całość zamierzenia inwestycyjnego, oraz powinien być sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.

Zgodnie z art. 34 ust. 1 pkt. 2, ust. 2 pkt.2 oraz art. 103 ust. 2 i 3 ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy będzie podstawą do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przedmiotem, którego będzie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji w/w zamierzenia inwestycyjnego.

 

Zamówienie obejmuje także przeniesienie na Zamawiającego majątkowych praw autorskich i pokrewnych w zakresie niniejszego opracowania, w tym praw autorskich zależnych.

Wykonawca zapewni opracowanie PFU z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz oświadcza, że opracowanie będzie kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.

 

Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej w celu uzyskania niezbędnych
danych do przygotowania rzetelnej oferty. Na wniosek zainteresowanych
Wykonawców Zamawiający wyznaczy termin przeprowadzenia wizji lokalnej.

 

W ramach zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy konsultacji z Zamawiającym
na każdym etapie realizacji opracowywania PFU w sprawie istotnych elementów mających wpływ na koszty, konstrukcję, i technologię przedmiotu inwestycji. Zasadą przyjętych rozwiązań technologicznych powinna być funkcjonalność  i niezawodność zapewniająca długoterminową eksploatację, niskie koszty eksploatacyjne i serwisowe.

 

Wykonawca w ramach opracowania przedstawi  wyceny kosztowe dla każdego z etapu robót.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia ewentualnych uwag do projektu  PFU w terminie do 7 dni od dnia jego  przekazania Zamawiającemu, a Wykonawca zobowiązuje się je uwzględnić .

Wykonawca w ramach zamówienia przekaże trzy egzemplarze opracowanego PFU w wersji papierowej oraz w formie elektronicznej (PDF, Word), w tym również edytowalnej.    

Przy odbiorze przedmiotu umowy Zamawiający nie jest obowiązany dokonywać sprawdzenia jakości przekazanego opracowania.

 

Oferent jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.

 

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyn oraz zastrzega sobie przed podpisaniem umowy prawo do rezygnacji z wykonywania części prac, których wykonanie okaże się niekonieczne. Ustalone z wykonawcą wynagrodzenie za wykonanie w/w części prac, z których wykonania zrezygnowano, nie zostanie zrealizowane, bez żadnego odszkodowania na rzecz Wykonawcy.

 

4. Termin realizacji zamówienia, warunki umowne:

1)      Planowany termin realizacji zamówienia:

a)      rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy

b)      zakończenie: 2 m-ce od podpisania umowy.

c)      pozostałe warunki realizacji zamówienia określone zostały w załączonym do SWZ wzorze umowy.

 

5. Warunki wymagane od wykonawców:

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą następujące dokumenty:

a)      Wypełniony formularz oferty przetargowej - Załącznik Nr 1.

b)      Kalkulację ofertową.

c)      Wykaz wykonanych prac odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia lub dokumentacji projektowych w podobnym zakresie (co najmniej jedno zamówienie), z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem posiadanych dokumentów potwierdzających, że prace te zostały wykonane należycie celem udokumentowania doświadczenia zawodowego – Załącznik Nr 2.

d)      Wykaz personelu do wykonania zamówienia, – Załącznik Nr 3. Zamawiający wymaga dysponowania przez Wykonawcę osobą posiadająca wymagane uprawnienia i kwalifikacje w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia-   uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.

 

 

6.      Sposób obliczenia ceny.

 

Wynagrodzenie wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzeniem

ryczałtowym i zostanie określone w oparciu o złożoną ofertę cenową.

 

Ceny jednostkowe oraz cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Kształtując cenę należy mieć na uwadze, że:

a) zakres prac, który jest podstawą do określenia tej ceny musi być zgodny z SWZ wraz z załącznikami,

b) cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające ze SWZ wraz z załącznikami, jak również nie ujęte w niej, a niezbędne do wykonania opracowania.

 

Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.

W ofercie, o której mowa powyżej, wykonawca ma obowiązek:

1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego;

2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;

3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku;

4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.

 

Zamawiający nie dopuszcza prowadzenia negocjacji z jakimkolwiek wykonawcą, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywania jakiejkolwiek zmiany w jej treści, za wyjątkiem poprawy przez Zamawiającego oczywistych omyłek pisarskich w treści oferty, oczywistych omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty.

 

7. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji:

Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące zamówienia za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krosno.

Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, przedmiotem zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia ofert, kierując swoje zapytania na piśmie.

Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami jest:

Sławomir Gomółka -Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a (II piętro, pokój nr 207, tel. 13 47 43 207, lub

Krzysztof Macierzyński -Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a (II piętro, pokój nr 208, tel. 13 47 43 208

- w poniedziałki w godz. 730 do 1630,

- od wtorku do czwartku w godz. 730 do 1530,

- w piątki w godz. 730 do 1430;

Sposób porozumiewania się: pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem - nr (13) 47 43 206.

 

 

8. Opis sposobu przygotowania i składania ofert:

a)      Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

b)      Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia.

c)      Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.

d)      Do upływu terminu składania ofert wykonawca może wycofać ofertę.

e)      Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia po dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

f)       W przypadku awarii Platformy, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii. W takiej sytuacji Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

g)      Oferta musi zawierać informacje, których zakres Zamawiający określił w załączonym formularzu „Oferty”. Zaleca się zastosowanie formularza oferty przygotowanego przez Zamawiającego oraz pozostałych załączników.

h)      Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/krosno na stronie dotyczącej przedmiotowego postępowania do dnia 17 sierpnia 2023r., do godziny 10.00.

i)       Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w SWZ dokumenty.

j)       Po wypełnieniu Formularza oferty i załadowaniu wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk „Przejdź do podsumowania”.

k)      W procesie składania oferty za pośrednictwem platformy wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na dokumencie przesłanym za pośrednictwem platformy. Złożenie podpisu na platformie na etapie podsumowania ma charakter nieobowiązkowy, jednak pozwala zweryfikować ważność podpisu przed złożeniem oferty.

l)       Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (platformie) w drugim kroku składania oferty poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” i wyświetlenie się komunikatu, że oferta została zaszyfrowana i złożona.

m)   Szczegółowa instrukcja dla wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.

n)      Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17 sierpnia 2023r. za pośrednictwem platformazakupowa.pl, w siedzibie Zamawiającego, Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój nr 207, o godzinie 10.30.

o)      Informację z otwarcia ofert Zamawiający udostępni na platformazakupowa.pl w sekcji „Komunikaty” na stronie przedmiotowego postępowania.

p)      Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane w SWZ oświadczenia i dokumenty, bez dokonywania w ich treści jakichkolwiek zastrzeżeń lub zmian ze strony wykonawcy.

q)      Oferta powinna być:

a.       sporządzona na podstawie załączników SWZ w języku polskim,

b.      złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl,

c.       podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione;

r)       Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.

s)      Każdy z wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego wykonawcę.

t)       Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być sporządzone w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, wykonawca obowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.

u)      Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi: 100 MB.

v)      Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów.

w)    Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika.

x)      Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

y)      Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

z)      Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu.

aa)  Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

bb)  Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem.

cc)  Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z jego udziałem zostaną odrzucone.

 

9. Kryterium oceny ofert :

Przed oceną ofert Zamawiający sprawdzi formalną stronę uczestnictwa wykonawcy w postępowaniu. Zamawiający zastrzega sobie na etapie oceny ofert możliwość żądania dodatkowych wyjaśnień dotyczących jej treści.

 

Przy wyborze ofert, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium :

- Najniższa cena- 100%

Zamawiający niezwłocznie zawiadomi pisemnie wybranego wykonawcę, że jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a także pozostałych wykonawców o dokonanym wyborze. 


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.



W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego"

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Wzór umowy- pfu.doc doc 162 2023-07-31 16:02:00 Postępowanie
zał nr 4 rys schematyczny lotnisko Krosno.png png 1868.56 2023-07-31 16:02:00 Postępowanie
zał nr 5-Plan lotniskav2 1-5000.pdf pdf 6962.58 2023-07-31 16:02:00 Postępowanie
SWZ Lotnisko .doc doc 126.5 2023-07-31 16:02:00 Postępowanie
Projekt budowlany.7z 7z 428891.12 2023-07-31 16:02:00 Postępowanie
Odpowiedź na pytanie.pdf pdf 180.77 2023-08-07 07:52:37 Publiczna wiadomość
informacja z otwarcia ofert.pdf pdf 211.43 2023-08-17 14:29:36 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-08-17 14:29 Krzysztof Macierzyński Informacja z otwarcia ofert

informacja z otwarci [...].pdf

2023-08-07 07:52 Sławomir Gomółka Odpowiedź na pytanie nr 1

Odpowiedź na pytanie [...].pdf

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 - 1 szt. - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.2586 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Warunki płatności - Przelew 21 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
3 Termin realizacji - 2 m-ce od zawarcia umowy. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
4 Dodatkowe koszty - Wszelkie dodatkowe koszty, w tym koszty transportu, po stronie wykonawcy. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 827