Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 31-07-2023 16:02:00 |
Składania : | 17-08-2023 10:00:00 |
Otwarcia : | 17-08-2023 10:30:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Przedmiotem
zamówienia jest opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (w skrócie PFU)
dla zadania pn. „Rozwój infrastruktury Lotniska Krosno”-
opracowanie Programu Funkcjonalno- Użytkowego. Opracowanie to stanowić będzie podstawę do ogłoszenia przez
Zamawiającego zamówienia publicznego w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
Opis przedmiotu zamówienia wg
Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
CPV-71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
CPV-71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie
kosztów
CPV-71244000-0 Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
CPV-71245000-7 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
CPV-71320000-7 Usługi inżynierskie w zakresie projektowania
CPV-71321000-4 Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i
elektrycznych instalacji budowlanych
Przedmiotem inwestycji zadania pn. „Rozwój infrastruktury Lotniska
Krosno”, którego dotyczyć ma opracowanie PFU jest:
1. Wykonanie płyty
postojowej: powierzchnia płyty postojowej o wymiarach: 100x100m lub inny wymiar dostosowany do lokalizacji płyty o
równoważnej powierzchni. Płyta oświetlona, o nawierzchni betonowej. Lokalizacja płyty za istniejącą stacją paliw,
jeżeli jest to technicznie możliwe z uwagi na zbliżenie do trawiastego pasa
startowego – jako wydłużenie istniejącego placu PTS – wg załącznika
graficznego.
2. Lokalizacja płyty wymaga
zmiany lokalizacji wiatromierza oraz
likwidacji słupa oświetleniowego.
3. Zakłada się poszerzenie
istniejącej dogi DKE z szerokości 10,5 m do 18m.
4. Wydłużenie drogi startowej
DS do docelowej długości 1710mb wraz z wykonaniem kompleksowej infrastruktury –
oświetlenia powiązanego z istniejącym systemem, odwodnienia, kanalizacji .
5. Przeprojektowanie i
dostosowanie drogi DKA i DKC do
wydłużonego pasa startowego;
6. Rozwiązanie winno
umożliwiać realizację inwestycji z podziałem na poszczególne etapy:
I
ETAP: opracowanie kompleksowej
wielobranżowej dokumentacji projektowej:
rozbudowy drogi startowej o 610m do łącznej długości 1710m wraz z niezbędną
infrastrukturą techniczną, budowy płyty postojowej dla samolotów o powierzchni 10000m2 wraz z niezbędną
infrastrukturą techniczną, rozbudowy drogi kołowania DKA do końca drogi
startowej na 1710m, z prostopadłym połączeniem
dróg w km. 1710m oraz 1410m,
wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę.
Zakres dokumentacji projektowej obejmujący
opracowania:
- projekt zagospodarowania terenu PZT;
- projekt architektoniczno - budowlany PAB;
- projekt techniczny PT;
- projekt Wykonawczy PW;
- specyfikacje techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB
- kosztorys inwestorski KI;
- przedmiar robót PR;
- wymagane zgody, warunki i uzgodnienia;
- decyzja pozwolenia wodnoprawnego;
- decyzję środowiskową DŚ;
- decyzje pozwolenia na budowę, wraz z pozostałymi wymaganymi.
II ETAP – realizacja inwestycji w
zakresie rozbudowy drogi startowej DS. o dł. 310m – z istniejącej długości
1100m do długości 1410m wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną, z
zakończeniem drogi umożliwiającą zawracanie statków powietrznych (nawrotką).
III ETAP – realizacja inwestycji w
zakresie budowy płyty postojowej wraz z niezbędną infrastrukturą oraz z przebudową klidującej infrastruktury
technicznej.
IV ETAP - rozbudowa drogi
kołowania DKA do końca drogi startowej o
dł 1410m z połączeniem z drogą startową DS.
V ETAP rozbudowa drogi startowej o
300,00m z długości 1410m do długości
1710m, wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.
VI ETAP - rozbudowa drogi kołowania
DKA do końca drogi startowej do 1710m z połączeniem na końcu z drogą
startową DS.
Opracowanie należy przygotować zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 31.08.1998r, . Parametry
techniczne przyjąć dla lotnisk o kodzie referencyjnym
3C
Długość pasa drogi startowej:
docelowo 1710m, w tym dla I etapu 1410m
Szerokość drogi startowej 30,00m
Drogę zaprojektować jako przedłużenie istniejącej drogi startowej.
Proponowana lokalizacja załączona jest na załączniku graficznym zał nr 4 .
Zamawiający informuje, że posiada aktualną decyzję pozwolenia na budowę
dla drogi startowej o długości 1100mb, projekt budowlany stanowi załącznik do SWZ. Z projektu pozostała do wykonania fragment drogi DKA, oraz
droga DKC.
Projekt budowlany stanowi załącznik do
SWZ.
PFU winno zawierać część rysunkową z rozwiązaniem sposobu odprowadzenia
wód opadowych, oświetlenia, zasilania elektrycznego, oznakowania oraz wszelkie
inne rozwiązania wynikające z obowiązujących przepisów.
Program Funkcjonalno-Użytkowy powinien być kompletny i obejmować całość
zamierzenia inwestycyjnego, oraz powinien być sporządzony zgodnie z
Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w
sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu
funkcjonalno-użytkowego.
Zgodnie z art. 34 ust. 1 pkt. 2, ust. 2 pkt.2 oraz art. 103 ust. 2 i 3
ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy
będzie podstawą do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, przedmiotem, którego będzie zaprojektowanie i wykonanie robót
budowlanych w ramach realizacji w/w zamierzenia inwestycyjnego.
Zamówienie obejmuje także przeniesienie na Zamawiającego majątkowych praw
autorskich i pokrewnych w zakresie niniejszego opracowania, w tym praw
autorskich zależnych.
Wykonawca zapewni opracowanie
PFU z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie
przepisami, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz oświadcza,
że opracowanie będzie kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
Zamawiający umożliwi
przeprowadzenie wizji lokalnej w celu uzyskania niezbędnych
danych do przygotowania rzetelnej oferty. Na wniosek zainteresowanych
Wykonawców Zamawiający wyznaczy termin przeprowadzenia wizji lokalnej.
W ramach zamówienia
Zamawiający wymaga od Wykonawcy konsultacji z Zamawiającym
na każdym etapie realizacji opracowywania PFU w sprawie istotnych elementów
mających wpływ na koszty, konstrukcję, i technologię przedmiotu inwestycji.
Zasadą przyjętych rozwiązań technologicznych powinna być funkcjonalność i niezawodność zapewniająca długoterminową eksploatację,
niskie koszty eksploatacyjne i serwisowe.
Wykonawca w ramach
opracowania przedstawi wyceny kosztowe
dla każdego z etapu robót.
Zamawiający zastrzega
sobie prawo do wniesienia ewentualnych uwag do projektu PFU w terminie do 7 dni od dnia jego przekazania Zamawiającemu, a Wykonawca zobowiązuje
się je uwzględnić .
Wykonawca w ramach zamówienia
przekaże trzy egzemplarze opracowanego PFU w wersji papierowej oraz w formie elektronicznej
(PDF, Word), w tym również edytowalnej.
Przy odbiorze przedmiotu
umowy Zamawiający nie jest obowiązany dokonywać sprawdzenia jakości
przekazanego opracowania.
Oferent
jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej
realizacji zamówienia.
Zamawiający
zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyn oraz
zastrzega sobie przed podpisaniem umowy prawo do rezygnacji z wykonywania
części prac, których wykonanie okaże się niekonieczne. Ustalone z wykonawcą
wynagrodzenie za wykonanie w/w części prac, z których wykonania zrezygnowano,
nie zostanie zrealizowane, bez żadnego odszkodowania na rzecz Wykonawcy.
4. Termin realizacji zamówienia, warunki umowne:
1)
Planowany termin realizacji zamówienia:
a)
rozpoczęcie: od
dnia podpisania umowy
b) zakończenie: 2 m-ce od podpisania
umowy.
c) pozostałe warunki realizacji zamówienia
określone zostały w załączonym do SWZ wzorze umowy.
5. Warunki wymagane od wykonawców:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy,
którzy złożą następujące dokumenty:
a) Wypełniony
formularz oferty przetargowej - Załącznik
Nr 1.
b) Kalkulację
ofertową.
c)
Wykaz wykonanych prac odpowiadających swoim rodzajem
przedmiotowi zamówienia lub dokumentacji projektowych w podobnym zakresie (co najmniej
jedno zamówienie), z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca
wykonania wraz z załączeniem posiadanych dokumentów potwierdzających, że prace
te zostały wykonane należycie celem udokumentowania doświadczenia zawodowego – Załącznik Nr 2.
d) Wykaz
personelu do wykonania zamówienia, –
Załącznik Nr 3. Zamawiający wymaga dysponowania przez Wykonawcę osobą posiadająca
wymagane uprawnienia i kwalifikacje w zakresie niezbędnym do realizacji
przedmiotu zamówienia- uprawnienia budowlane do projektowania w
specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
6. Sposób obliczenia ceny.
Wynagrodzenie wykonawcy za
realizację przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzeniem
ryczałtowym i zostanie
określone w oparciu o złożoną ofertę cenową.
Ceny jednostkowe oraz
cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku.
Kształtując cenę należy
mieć na uwadze, że:
a) zakres prac, który jest podstawą
do określenia tej ceny musi być zgodny z SWZ wraz z załącznikami,
b) cena musi zawierać
wszystkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające ze SWZ wraz z
załącznikami, jak również nie ujęte w niej, a niezbędne do wykonania
opracowania.
Jeżeli została złożona oferta,
której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z
ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej
ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
W ofercie, o której
mowa powyżej, wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania Zamawiającego,
że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego;
2) wskazania nazwy
(rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do
powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi
objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i
usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
Zamawiający
nie dopuszcza prowadzenia negocjacji z jakimkolwiek wykonawcą, dotyczących
złożonej oferty oraz dokonywania jakiejkolwiek zmiany w jej treści, za
wyjątkiem poprawy przez Zamawiającego oczywistych omyłek pisarskich w treści
oferty, oczywistych omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny oraz innych omyłek polegających
na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujących istotnych
zmian w treści oferty.
7. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji:
Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o
wyjaśnienia dotyczące zamówienia za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/krosno.
Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o
wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze Specyfikacją
Istotnych Warunków Zamówienia, przedmiotem zamówienia, sposobem przygotowania i
złożenia ofert, kierując swoje zapytania na piśmie.
Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktowania
się z wykonawcami jest:
Sławomir Gomółka -Wydział
Inwestycji Urzędu Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a (II piętro, pokój nr 207, tel.
13 47 43 207, lub
Krzysztof Macierzyński -Wydział Inwestycji Urzędu
Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a (II piętro, pokój nr 208, tel. 13 47 43 208
- w poniedziałki w godz. 730 do 1630,
- od wtorku do czwartku w godz. 730 do 1530,
- w piątki w godz. 730 do 1430;
Sposób porozumiewania się: pisemnie, drogą
elektroniczną lub faksem - nr (13) 47 43 206.
8. Opis sposobu przygotowania i składania
ofert:
a) Wykonawca może złożyć tylko jedną
ofertę.
b) Treść oferty musi być zgodna z
wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia.
c)
Oferta może być złożona tylko do upływu terminu
składania ofert.
d) Do upływu terminu składania ofert
wykonawca może wycofać ofertę.
e)
Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie
terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia po dniu, w którym
upłynął termin składania ofert.
f)
W przypadku awarii Platformy, która powoduje brak
możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego,
otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii. W takiej sytuacji
Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej
prowadzonego postępowania.
g) Oferta musi zawierać informacje,
których zakres Zamawiający określił w załączonym formularzu „Oferty”.
Zaleca się zastosowanie formularza oferty przygotowanego przez Zamawiającego
oraz pozostałych załączników.
h) Ofertę wraz z wymaganymi
dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/krosno
na stronie dotyczącej przedmiotowego postępowania do dnia 17 sierpnia
2023r., do godziny 10.00.
i) Do oferty należy dołączyć
wszystkie wymagane w SWZ dokumenty.
j) Po wypełnieniu Formularza oferty i
załadowaniu wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk „Przejdź
do podsumowania”.
k) W procesie składania oferty za
pośrednictwem platformy wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na
dokumencie przesłanym za pośrednictwem platformy. Złożenie podpisu na
platformie na etapie podsumowania ma charakter nieobowiązkowy, jednak pozwala
zweryfikować ważność podpisu przed złożeniem oferty.
l) Za datę przekazania oferty
przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (platformie) w drugim kroku składania
oferty poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” i wyświetlenie się komunikatu,
że oferta została zaszyfrowana i złożona.
m) Szczegółowa instrukcja dla wykonawców
dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie
internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
n)
Otwarcie
ofert nastąpi w dniu 17 sierpnia 2023r. za pośrednictwem platformazakupowa.pl, w
siedzibie Zamawiającego, Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój nr 207, o godzinie 10.30.
o) Informację z
otwarcia ofert Zamawiający udostępni na platformazakupowa.pl w sekcji
„Komunikaty” na stronie przedmiotowego postępowania.
p) Oferta powinna zawierać wszystkie
wymagane w SWZ oświadczenia i dokumenty, bez dokonywania w ich treści
jakichkolwiek zastrzeżeń lub zmian ze strony wykonawcy.
q) Oferta powinna być:
a. sporządzona na podstawie
załączników SWZ w języku polskim,
b. złożona w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl,
c. podpisana kwalifikowanym podpisem
elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby
upoważnioną/upoważnione;
r) Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl
może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób
dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej
na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
s) Każdy z wykonawców może złożyć
tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej
propozycje wariantowe spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego
wykonawcę.
t) Dokumenty i oświadczenia składane
przez wykonawcę powinny być sporządzone w języku polskim. W przypadku
załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, wykonawca
obowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.
u) Maksymalny rozmiar jednego pliku
przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany,
wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi: 100 MB.
v) Oferta musi być podpisana przez
osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu
bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów.
w) Wykonawcy składający ofertę
wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika.
x)
Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania
wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie
publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania
wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym
wymagane będzie złożenie kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
y) Pełnomocnictwo musi wskazywać
pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
z) Pełnomocnictwo musi być podpisane
przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań
w jego imieniu.
aa) Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone
wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
bb) Korespondencja z Zamawiającym oraz
rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego
pełnomocnictwem.
cc) Podmiot składający ofertę jako
uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako
uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i
na tej podstawie wszystkie oferty z jego udziałem zostaną odrzucone.
9. Kryterium oceny ofert :
Przed oceną
ofert Zamawiający sprawdzi formalną stronę uczestnictwa wykonawcy
w postępowaniu. Zamawiający zastrzega sobie na etapie oceny ofert możliwość
żądania dodatkowych wyjaśnień dotyczących jej treści.
Przy wyborze
ofert, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium :
- Najniższa
cena-
100%
Zamawiający niezwłocznie zawiadomi pisemnie wybranego wykonawcę, że
jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a także pozostałych
wykonawców o dokonanym wyborze.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego"
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
2023-08-17 14:29 | Krzysztof Macierzyński | Informacja z otwarcia ofert |
2023-08-07 07:52 | Sławomir Gomółka | Odpowiedź na pytanie nr 1 |
Komunikaty