Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 30-05-2023 11:53:00 |
Składania : | 07-06-2023 11:51:00 |
Otwarcia : | 07-06-2023 11:56:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Usługa |
Bydgoszcz, dnia 30 maja
2023 r.
|
(o wartości
szacunkowej zamówienia niższej niż 130 000 zł netto)
(na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku, Prawo zamówień publicznych
(t.j Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) oraz Zarządzenia Nr 175/2023 Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia
16 marca 2023 r. w sprawie realizacji w Urzędzie Miasta Bydgoszczy zamówień o wartości szacunkowej niższej
niż 130 000 zł)
1. Nazwa oraz adres Zamawiającego:
Miasto Bydgoszcz, ul. Jezuicka 1, 85-102
Bydgoszcz
Wydział przeprowadzający
postępowanie:
Zespół ds. Zarządzania
Energią
Szkolenie z
zakresu zagadnień formalno – prawnych związanych z planowaniem, realizacją oraz
utrzymaniem inwestycji farmy fotowoltaicznej.
2.
Cel
opracowania:
1)
Wykonawca
zobowiązuje się przeprowadzić szkolenie z zakresu kompleksowej realizacji
inwestycji w farmę fotowoltaiczną na wszystkich etapach realizacji.
2) Szkolenie ma zapewnić merytoryczne
przygotowanie do realizacji poszczególnych etapów postępowania tj. wyboru
lokalizacji, wymogów formalnych i materialnych, niezbędnej dokumentacji oraz
wniosków do poszczególnych podmiotów, procesu
budowy, odbioru oraz utrzymania i eksploatacji.
3.
Zakres
opracowań:
1)
Wykonawca przedstawi kompleksowo
zagadnienia związane z inwestycją polegającą na budowie i utrzymaniu farmy
fotowoltaicznej. Zakres szkolenia musi obejmować minimum:
a) Podstawowe
pojęcia i zasady funkcjonowania rynku OZE w tym omówienie: wytwarzania,
przesyłu, dystrybucji, obrotu, magazynowania,
b) Omówienie
definicji: instalacji OZE oraz jej rodzajów, magazynów,
c) Dokładne
przedstawienie i omówienie procesu inwestycyjnego na początkowym etapie: form
władania gruntem i korzyści z przyjęcia określonego rozwiązania; kwestii
środowiskowych (w tym konieczności pozyskania określonych dokumentów razem z
objaśnieniem konieczności ich posiadania oraz ewentualnymi wyłączeniami);
konieczności walidacji założeń MPZP lub pozyskanie warunków zabudowy (razem z
możliwymi wyłączeniami),
d) Objaśnienie
procesu pozyskania warunków przyłączenia oraz umowy przyłączeniowej a także
konsekwencje wynikające z poszczególnych etapów,
e) Proces
uzyskania pozwolenia na budowę oraz kiedy pozwolenie jest obligatoryjne,
f) Objaśnienie
aukcji OZE razem z niezbędnymi dokumentami oraz udział w samej aukcji,
g) Omówienie
procesu budowy (umowy i najważniejsze założenia, prawa autorskie),
h) Odbiór
instalacji,
i)
Rozruch technologiczny, koncesja, wpis do
rejestru,
j)
Sprzedaż energii – system aukcyjny/poza
aukcyjny,
k) Analiza
ekonomiczna – główne składniki kosztów procesu inwestycyjnego,
l)
Spółdzielnie elektryczne i klastry
energii: pojęcia, członkowie, obszary działania, wymogi formalno – prawne,
rejestry wraz z procedurą pozyskania wpisu, obowiązki, statut, rozliczanie,
koncesje, zwolnienia finansowe, umowy dystrybucji oraz ze sprzedawcą
zobowiązanym,
m) Przekazywanie
i sprzedaż wyprodukowanej energii: PPA, cPPA, inne sposoby, linia bezpośrednia,
n) Wynajem
instalacji, rodzaje prosumentów i założenia, autokonsumpcja, przesył do innych
PPE,
o) Kwestie
podatkowe: akcyza, podatek od nieruchomości, VAT, inne podatki,
p) Obrót
instalacjami i projektami,
q) Magazyny
energii – definicja, zagadnienia, możliwości, opłacalność, efektywność ekonomiczna,
rozliczanie, magazyn a aukcje OZE, instalacje hybrydowe.
2)
Należy dodatkowo uwzględnić zagadnienia
związane z działalnością JST (gminy).
3)
Szkolenie zostanie przeprowadzone w trybie
stacjonarnym w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
4)
Planowana liczba uczestników szkolenia to
15-18 osób
5)
Dokładny termin szkolenia zostanie
dookreślony w porozumieniu z Wykonawcą, nie nastąpi jednak później niż 11
sierpnia 2023 r.
6)
Usługa obejmuje również zapewnienie kawy
oraz cateringu obiadowego podczas szkolenia.
7)
Czas trwania szkolenia to 1 dzień.
4.
Wymagania
dla Wykonawców – obligatoryjne:
1)
Znajomość tematyki OZE oraz zagadnień
prawnych z nią związaną.
5.
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6.
Zamawiający
zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
7.
Ocena
ofert:
Kryterium 100% cena przy spełnieniu
kryterium wejścia opisanych w pkt 5 niniejszego zapytania.
8.
Sposób
komunikacji – osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami:
Michał Gruszczyński tel. 52 58 59 486,
e-mail: michal.gruszczynski@um.bydgoszcz.pl
9.
Termin
składania ofert poprzez platformę zakupową Open Nexus: zgodnie
z postępowaniem
10. Oferty
złożone po terminie nie będą oceniane.
2023-06-05 08:06 | Michał Gruszczyński |
Poniżej
przedstawiam
pytania,
które
zostały
skierowane
do
Zamawiającego
w
trakcie
postępowania
wraz
z
odpowiedziami: 1. „Szkolenie zostanie przeprowadzone w trybie stacjonarnym w miejscu wskazanym przez Zamawiającego” Czy to oznacza że sala do szkolenia jest zapewniona w Urzędzie i nie ma potrzeby ujmowania w kalkulacji jej ceny? Odpowiedź: Lokal na przeprowadzenie szkolenia zostanie zapewniony przez Zamawiającego. Nie należy wliczać dodatkowej opłaty w tym zakresie w cenę. 2. Czy należy zapewnić catering? Odpowiedź: Tak, usługa cateringowa powinna zostać ujętą w ofercie. 3. „Czas trwania szkolenia to 1 dzień” Czy 8h wliczając w to przerwy? Odpowiedź: Tak, czas szkolenia ma wynosić co do zasady 8 godzin, zakładając jedną przerwę obiadową oraz przerwę na kawę. |
Komunikaty