Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 23-02-2023 12:19:00 |
Składania : | 03-03-2023 11:00:00 |
Otwarcia : | - |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
a) odstąpienia od zapytania ofertowego lub jego unieważnienia bez podania przyczyny, lub przerwania postępowania na każdym jego etapie;
b) zmiany lub uzupełnienia treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert, informując o tym Wykonawców.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a) została złożona po terminie składania ofert;
b) zawiera błędy w obliczeniu ceny;
c) Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1, ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835).
Ceny podane w ofercie powinny być podane w złotych polskich, z dokładnością do dwóch znaków po przecinku.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego";
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
2023-03-02 14:59 | Kamila Kaźmierczak |
Pytanie
nr
1:
Wykonawca
jako
operator
wyznaczony,
zobowiązany
do
świadczenia
powszechnych
usług
pocztowych,
które
objęte
są
przedmiotem
zamówienia,
nie
może
swobodnie
ustalać
cen
za
świadczenie
tego
typu
usług.
Zgodnie
z
art.
57
ustawy
Prawo
pocztowe
operator
wyznaczony
jest
zobligowany
do
przedłożenia
Prezesowi
UKE
projektu
cennika
usług
powszechnych,
który
co
do
zasady
nie
może
przekroczyć
maksymalnych
rocznych
poziomów
opłat
za
usługi
powszechne
określonych
w
decyzji,
o
której
mowa
w
art.
55
ust.
1
Prawa
pocztowego,
dotyczącym
przystępności
cenowej
tych
usług.
Natomiast
przepisy
art.
53
i
54
ustawy
Prawo
pocztowe
wyznaczają
ścisły
reżim
ustalania
opłat
za
świadczenie
powszechnych
usług
pocztowych.
Zgodnie
z
art.
53
ust.
1
ustawy
Prawo
pocztowe
(zwanej
dalej
ustawą)
Wykonawca
będący
operatorem
wyznaczonym
jest
obowiązany
ustalać
opłaty
za
usługi
powszechne
w
sposób
przejrzysty
i
niedyskryminujący
oraz
odzwierciedlający
koszty
świadczenia
tych
usług.
Ponadto,
jak
wynika
z
art.
57
ust.
1
ustawy:
„Operator
wyznaczony
przedkłada
Prezesowi
UKE
projekt
cennika
usług
powszechnych
albo
projekt
zmian
do
obowiązującego
cennika
wraz
z
określeniem
poszczególnych
składników
kosztów
świadczenia
każdej
usługi
(…)”.
Poza
tym,
Prezes
UKE
zgodnie
z
uprawnieniem
wynikającym
z
art.
57
ust.
2
ustawy
może
wnieść
sprzeciw
w
stosunku
do
całości
albo
części
projektu
cennika
albo
projektu
zmian
do
obowiązującego
cennika,
w
szczególności
w
przypadku
przekroczenia
maksymalnych
rocznych
poziomów
opłat.
Wówczas
zmiany
w
zakresie
objętym
sprzeciwem
nie
wchodzą
w
życie.
Art.
53
ust.
2
ustawy
wskazuje,
że
w
przypadku
ustalenia
przez
operatora
wyznaczonego
niejednolitych
opłat,
Prezes
UKE
może
nałożyć,
biorąc
pod
uwagę
zachowanie
równowagi
finansowej
operatora
wyznaczonego
i
rentowności
usług
powszechnych
oraz
wpływ
zmian
wysokości
opłat
za
usługi
powszechne,
obowiązek
stosowania
jednolitych
opłat
za
te
usługi
na
terytorium
całego
kraju.
Dotychczasowa
praktyka
Wykonawcy
wskazuje,
że
poziom
opłat
jest
jednolity
na
terenie
całego
kraju,
we
wszystkich
placówkach
operatora
wyznaczonego.
Dodatkowo,
o
czym
wspomniano
wyżej,
jednym
z
uprawnień
regulatora
jest
przywilej
wynikający
z
art.
55
ust.
1
ustawy,
zgodnie
z
którym
Prezes
UKE
określa
na
trzyletnie
okresy
maksymalne
roczne
poziomy
opłat
za
usługi
powszechne,
mając
na
uwadze
koszty
świadczenia
usług
powszechnych,
zapewnienie
przystępności
cenowej
tych
usług
oraz
uwarunkowania
rynkowe
i
ekonomiczne. Zatem w przypadku zmiany cen w trakcie wykonywania umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, zwłaszcza wiążącej strony w dłuższym okresie czasu, w świetle istotnych postanowień zawartych w formularzu ofertowym, Wykonawca zmuszony będzie do świadczenia powszechnych usług pocztowych z naruszeniem przepisów ustawowych – nie tylko z zakresu prawa pocztowego, ale także cywilnego, czy antymonopolowego. Taki stan rzeczy byłby niedopuszczalny, zarówno ze względu na ustawowe obowiązki ciążące na Wykonawcy jako operatorze publicznym, jak również ze względu na narażenie Wykonawcy na odpowiedzialność odszkodowawczą, której zakres trudno nawet przewidzieć. Czy zatem Zamawiający uwzględni zmianę w formularzu ofertowym pkt.VII.5 poprzez dodanie postanowienia w następującym brzmieniu: „Zamawiający dokona zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1. ustawowej zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi objęte zamówieniem, w czasie trwania niniejszej umowy; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT, niezależnie czy spowoduje to zwiększenie, czy też zmniejszenie wysokości wynagrodzenia brutto; 2. zmiany „cen jednostkowych brutto” w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik do umowy) w sytuacji spowodowanej zmianami tych cen w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie cen jednostkowych poszczególnych usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty za świadczone usługi w wysokości obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT Odpowiedź na pytanie nr 1: W punkcie VII.5 zapytania ofertowego widnieje zapis: "Podana cena jest obowiązująca w całym okresie związania ofertą", przy czym zgodnie z punktem II.3 zapytania ofertowego: " Termin związania ofertą w niniejszym zapytaniu ofertowym wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert." Zamawiający dopuszcza możliwość zaproponowania w załączonym przez Wykonawcę do oferty projekcie umowy zapisów dotyczących ustawowej zmiany stawki podatku VAT oraz zmiany „cen jednostkowych brutto” w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik do umowy) w sytuacji spowodowanej zmianami tych cen w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie cen jednostkowych poszczególnych usług. Pytanie nr 2: Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z propozycją dopuszczenia możliwości świadczenia usług w zakresie ich przyjmowania z wykorzystaniem systemu informatycznego, który automatycznie dopuszcza możliwość korzystania z bezpłatnej internetowej aplikacji elektronicznej. Aplikacja dokonuje automatycznego przekazywania i odbierania plików z informacjami o zarejestrowanych usługach, komunikując się bezpośrednio z placówką pocztową wskazaną w umowie. Dzięki aplikacji Zamawiający będzie miał możliwość wygenerowania nalepek adresowych gotowych do druku czy książki nadawczej, ułatwi ona również dostęp do dokumentacji związanej z obsługą przesyłek oraz umożliwi Zamawiającemu przygotowanie raportu z nadanych przesyłek. Aplikacja umożliwia ponadto elektroniczne potwierdzenie książki nadawczej jak również składanie reklamacji w formie elektronicznej, co usprawnia proces i skraca okres oczekiwania na jej rozpatrzenie. W razie potrzeby, istnieje możliwość importu danych o przesyłkach za pomocą integracji aplikacji z WebAPI lub XML zgodny z wymaganiami Wykonawcy oraz z plików XLS. Czy Zamawiający jest zainteresowany wykorzystaniem powyższej aplikacji przy świadczeniu usług? Odpowiedź na pytanie nr 2: Zamawiający nie jest zainteresowany wykorzystaniem zaproponowanej przez Wykonawcę aplikacji przy świadczeniu usług. Zamawiający nie zmienia terminu składania ofert. |
Komunikaty