Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Świadczenie usług profesjonalnie zorganizowanej, doraźnej ochrony fizycznej osób i mienia, działającej na zasadzie mobilnych Grup Interwencyjnych.

Termin:
Zamieszczenia : 10-12-2021 15:53:00
Składania : 17-12-2021 12:00:00
Otwarcia : 17-12-2021 12:05:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2021r., poz. 1129 ze zmianami), którego przedmiotem jest:

świadczenie usług profesjonalnie zorganizowanej, doraźnej ochrony fizycznej osób i mienia, działającej na zasadzie mobilnych Grup Interwencyjnych.


Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


Zamawiający zastrzega możliwość prowadzenia negocjacji z Wykonawcami, zakończenia postępowania bez wyboru oferty i unieważnienia postępowania bez podania przyczyny i bez ponoszenia skutków prawnych.

W załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym


W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego",

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Zaproszenie do zlozenia oferty_ID_551097.pdf pdf 319.83 2021-12-10 15:53:00 Postępowanie
zalaczniki_do_zaproszenia_ID_551097.zip zip 21266.74 2021-12-10 15:53:00 Postępowanie
Informacja_o_zlozonych_ofertach_ID_551097.pdf pdf 231.25 2021-12-17 12:10:09 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-12-17 12:10 Robert Chorążewski Zamawiający przekazuje zestawienie złożonych ofert.

Informacja_o_zlozony [...].pdf

2021-12-15 13:03 Robert Chorążewski Zamawiający informuje, ze płynęły 2 wnioski o wyjaśnienie/zmianę treści zaproszenia do złożenia oferty.
Poniżej treść wniosków, wraz z odpowiedziami Zamawiającego:

Wniosek nr 1:
Zwracamy się z wnioskiem o zwiększenie umownego czasu dojazdu grupy interwencyjnej z 15 minut do 30 minut z uwagi na fakt, o którym Zamawiający sam słusznie wspomina w OPZ "Wykonawca winien wziąć pod uwagę fakt, iż władze miasta Wrocławia zaplanowały na lata 2022-2024 kompleksową przebudowę ulicy kosmonautów, co może się wiązać z utrudnieniami w ruchu kołowym". Ustalenie czasu dojazdu grupy interwencyjnej na poziomie 15 minut (pomijając oczywisty już fakt, że obiekt szpitala ustytuowany jest w skrajnie utrudnionym od strony Wrocławia do dojazdu miejscu) wymusza na Wykonawcy skalkulowanie oferty przy uwzględnieniu kary umownej, której Wykonawca nie będzie w stanie uniknąć (a więc chcąc złożyć ofertę musi ją wliczyć w cenę oferty).

Odpowiedź Zamawiającego na wniosek nr 1:
Zamawiający negatywnie rozpatruje postulat zwiększenia czasu dotarcia Grupy Interwencyjnej do chronionego obiektu z 15 do 30 minut. Wyjaśniając powody przyjęcia takiego stanowiska Zamawiający informuje, że:
1) Podawane jako powód postulowanego wydłużenia czasu dotarcia GI, potencjalne utrudnienia w ruchu kołowym, związane z kompleksową przebudową ulicy Kosmonautów, w momencie ogłaszania postępowania nie zaistniały, ani nawet nie zostały przez inwestora zapowiedziane. Jak dotąd, wszystkie prace budowlane odbywają się poza funkcjonującym układem komunikacyjnym. Z deklaracji inwestora, prezentowanych przez środki masowego przekazu wynika, że będzie on dążył do wybudowania najpierw nowej jezdni ul. Kosmonautów, a dopiero potem – przełożenia na nią ruchu z istniejącej jezdni i objęcia jej przebudową. Przy takim scenariuszu nie można mówić o utrudnieniach, które wydłużą o 100% czas dojazdu.
2) Wydłużanie czasu dojazdu w odniesieniu do całego okresu obowiązywania umowy z powodu potencjalnych problemów komunikacyjnych, które nie zmaterializowały się w dniu ogłoszenia postępowania, byłoby z pewnością działaniem na szkodę ogólnego poziomu bezpieczeństwa szpitala, jego pacjentów i pracowników.
3) Takie zwiększenie czasu dojazdu, uzasadnione faktycznie wprowadzonymi przez inwestora przebudowy ograniczeniami przepustowości ulicy lub spowolnieniami płynności ruchu powodowanymi przez prace budowlane, można wprowadzić wspólnym dokumentem uzupełniającym kontrakt, ściśle określając czas obowiązywania zmian, w przypadku zaistnienia przesłanek, na które powołuje się pytający.
4) Lokalizacja szpitala w [cyt. z treści pytania:] „skrajnie utrudnionym od strony Wrocławia do dojazdu miejscu” była oferentom znana z poprzednich postępowań, w których również występowały zapisy o konieczności wzięcia pod uwagę przebudowy ul. Kosmonautów. W poprzednich postępowaniach żaden z oferentów (w tym również oferent, który sformułował zapytanie) nie wnioskował o wydłużenie czasu dojazdu Grup Interwencyjnych. Przeciwnie – składając oferty, oferenci potwierdzali, że uważają przyjęty czas za możliwy do osiągnięcia.
5) Zamawiający nie zgadza się z tezą, iż ustalenie czasu dojazdu na poziomie 15 minut [cyt. z treści pytania:] „wymusza na Wykonawcy skalkulowanie oferty przy uwzględnieniu kary umownej, której Wykonawca nie będzie w stanie uniknąć”. Od oferenta, jako profesjonalisty w swojej branży, Zamawiający oczekuje takiego rozlokowania posiadanych sił i środków, by przedmiot zamówienia mógł zostać zrealizowany prawidłowo bez ryzyka ponoszenia kar umownych, a przede wszystkim – bez ryzyka narażenia na nieopanowane zagrożenie chronionego obiektu. Przyjmowanie z góry założenia, że jako Wykonawca oferent płacił będzie kary umowne, które sobie wkalkuluje w cenę, może stanowić niepokojącą sugestię, że dla oferenta wynik ekonomiczny jest ważniejszą sprawą niż rzetelne i prawidłowe wykonanie przyjętych na siebie zadań.
6) Jak wskazują doświadczenia Zamawiającego, funkcjonującego w chronionym obiekcie, w jego lokalizacji, od 2014 roku, przyjęty czas dojazdu GI jest nie tylko możliwy do osiągnięcia, ale także jest optymalnym czasem reakcji wsparcia ochrony na sytuacje nadzwyczajne, nad którymi należy zapanować. Bazując na tych samych doświadczeniach, Zamawiający uważa, że wydłużenie czasu dojazdu do pół godziny w przypadku ogromnej większości interwencji pozwoliłoby na niekontrolowaną eskalację zagrożenia.

Wniosek nr 2:
zwracamy się z wnioskiem o obniżenie kar umownych w par. 18 ust. 2. we wszystkich podpunktach minimum o 50%. Wysokość kar jest zbyt wygórowana w stosunku do przedmiotu zamówienia (w szczególności ppkt 2), 3), 4) ). Taka konstrukcja kar umownych uniemożliwia Wykonawcy złożenie oferty za rynkową cenę z uwagi na to, że obiekt położony jest w wyjątkowo mocno narażonym na opóźnienia w ruchu kołowym miejscu, do którego dojazd od strony Wrocławia ma być jeszcze dodatkowo utrudniony poprzez przebudowę ulicy Kosmonautów w latach 22-24.

Odpowiedź Zamawiającego na wniosek nr 2:
Zamawiający odmawia obniżenia wymiarów kar umownych w postępowaniu. Wyjaśniając przyczynę takiego stanowiska, Zamawiający wskazuje, iż zadaniem zapisów o karach umownych oraz ich wysokościach, jest zabezpieczenie interesu publicznego, jakim jest bezpieczeństwo obiektu służby zdrowia, jego pacjentów i pracowników oraz mienia dużej wartości. Tym samym Zamawiający poddaje oferentom pod rozwagę, iż składając oferty przyjmują oni na siebie odpowiedzialność szczególnego rodzaju. Okoliczności, w których do obiektu wzywana jest Grupa Interwencyjna, to zawsze sytuacje bardzo niebezpieczne, nad którymi – z takich, czy innych przyczyn – nie może zapanować stała ochrona obiektu. Wobec powyższego przybycie tego szczególnego wsparcia musi nastąpić w przewidzianym czasie, w przewidzianym składzie i z przewidzianym wyposażeniem. Wykonawca tego zadania musi mieć więc świadomość, że w przypadku nieprawidłowości w realizacji przedmiotu umowy, grozić mu będą konsekwencje dotkliwe ekonomicznie.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Oferta Należy wpisać wartość oferty netto i dołączyć pliki oferty za pomocą spinacza. 1 szt. - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.3225 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty (Zamawiający wymaga załączenia pliku) 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 268