- Strona główna
- Postępowanie ID 453783
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie ID: 453783 :
KSL.7240.8.2021.DN Opracowanie koncepcji docelowego modelu optymalnej organizacji przewozów w publicznym transporcie zbiorowym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej
Wystawiający
-
UżytkownikDorota Nitka
-
Organizacja
-
OddziałWydział Gospodarki Komunalnej
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2021-05-04 15:10:00
-
Składania2021-05-12 10:00:00
-
Otwarcie ofert2021-05-12 10:05:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
KSL.7240.8.2021.DN Krosno, dnia 4 maja 2021 r.
OGŁOSZENIE
dotyczące zamówienia publicznego o wartości nie przekraczającej 130 000 złotych
w trybie przetargowym
(zgodnie z zapisem § 9 załącznika do Zarządzenia nr 924/20 Prezydenta Miasta Krosna z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej 130 000 złotych)
GMINA MIASTO KROSNO, 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a, NIP 684 - 00 - 13 - 798; REGON 000526989, tel. 13 47 43 665, fax. 13 47 43 624, e-mail: gk@um.krosno.pl, www.krosno.pl,
ogłasza
że udzieli zamówienia na wykonanie usługi pn. „Opracowanie koncepcji docelowego modelu optymalnej organizacji przewozów w publicznym transporcie zbiorowym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej”
1. Przedmiot zamówienia
1.1. Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
71311200-3 Usługi doradcze w zakresie systemów transportowych
71243000-3 Projekty planów (systemy i integracja)
79310000-0 Usługi badania rynku
79314000-8 Analiza możliwości wykonawczych
72300000-8 Usługi w zakresie danych
79300000-7 Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie „Koncepcji docelowego modelu optymalnej organizacji przewozów w publicznym transporcie zbiorowym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej” w tym:
I. Określenie optymalnego modelu organizacji publicznego transportu zbiorowego.
- Charakterystyka organizacyjno – przestrzenna istniejących przewozów w transporcie publicznym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej:
a)
Analiza podaży usług w transporcie
publicznym w przewozach regularnych
i przewozach regularnych specjalnych (dotyczy przewozów w ramach komunikacji
miejskiej oraz linii, na funkcjonowanie, których zezwolenia lub zaświadczenia mają
organizatorzy inni niż Prezydent Miasta Krosna).
b) Analiza obowiązującej umowy powierzenia świadczenia usług w ramach krośnieńskiej komunikacji miejskiej.
c) Analiza porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego na powierzenie organizacji publicznego transportu zbiorowego.
d) Analiza modelu zapewniania dowozu uczniów do szkół na obszarze poszczególnych gmin.
e) Charakterystyka przedsięwzięć inwestycyjnych trwających i zrealizowanych po 2017 r., które objęte są dofinansowaniem ze środków zewnętrznych (z okresem trwałości do 2025 r.).
f) Wydatki budżetowe JST na lokalny transport zbiorowy oraz dowożenie uczniów do szkół.
- Analiza funkcjonalno – prawna modeli organizacji przewozów na obszarze pokrywającym się z istniejącą siecią krośnieńskiej komunikacji miejskiej:
a) gminne przewozy pasażerskie,
b) komunikacja miejska, w tym metropolitalne przewozy pasażerskie,
c) powiatowe przewozy pasażerskie,
d) powiatowo – gminne przewozy pasażerskie,
2.1. Analiza ww. modeli ma obejmować następujące zagadnienia:
a) wskazanie wiodącego podmiotu pełniącego funkcję organizatora,
b) powierzenie świadczenia usług przewozowych Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. z siedzibą w Krośnie,
c) analizę ekonomiczno – finansową kosztów organizacji i dopłaty samorządów do przewozów, uwzględniając możliwe źródła finansowania oraz dane historyczne dotyczące wielkości i struktury sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, w tym:
§ możliwość otrzymywania rekompensat za stosowanie ustawowych uprawnień do przejazdów ulgowych,
§ możliwość otrzymania dofinansowania z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej,
d) zasadność włączenia przewozów szkolnych do systemu przewozów o charakterze użyteczności publicznej.
- Wielokryterialna analiza porównawcza modeli organizacji przewozów z rekomendacjami dotyczącymi optymalnych rozwiązań.
- Harmonogram realizacji działań niezbędnych do rozpoczęcia organizacji transportu publicznego w rekomendowanym modelu.
II. Analiza ekonomiczna – eksploatacyjna ukierunkowana na kształtowanie optymalnego poziomu rekompensaty dla operatora publicznego transportu zbiorowego.
1. Pogłębiona analiza eksploatacyjna funkcjonującego rozkładu jazdy:
a) ocena wielkości podaży usług przewozowych w przekroju poszczególnych typów dni,
b) analiza konkurencyjności komunikacji miejskiej względem innych form przemieszczana się oraz dostępności czasowej komunikacji miejskiej w kontekście odczuwalnej częstotliwości kursowania na kluczowych ciągach transportowych,
c) ocena intensyfikacji wykorzystania różnych klas wielkościowych taboru,
d) benchmarking eksploatacyjny z innymi systemami komunikacji miejskiej (np. prędkość eksploatacyjna, prędkość komunikacyjna, relacja prędkości eksploatacyjnej do prędkości komunikacyjnej, wskaźnik uruchomienia taboru, średnie przebiegi roczne taboru, udział liczby wozokilometrów technicznych.
- Opracowanie koncepcji modyfikacji rozkładów jazdy krośnieńskiej komunikacji miejskiej z oszacowaniem prognozowanego obniżenia poziomu kosztów eksploatacyjnych operatora komunikacji miejskiej, uwzględniającej:
a) Szczegółową analizę wielkości popytu na podstawie danych z systemu automatycznego zliczania pasażerów, w następującym zakresie dla każdego z typów badanych dni, tj. dzień roboczy szkolny, sobota i niedziela:
- wskaźniki charakteryzujące poszczególne linie i całą sieć komunikacji miejskiej:
§ suma liczby pasażerów,
§ średnia liczba pasażerów na kursie,
§ maksymalna liczba pasażerów przewiezionych 1 kursem,
§ maksymalne napełnienie w pojeździe,
§ średnia długość przejazdu pasażera,
§ średni czas przejazdu pasażera,
§ liczba pasażerów przewożonych na 1 kilometr trasy,
- zestawienia charakteryzujące poszczególne kursy:
§ suma liczby pasażerów,
§ maksymalne napełnienie w pojeździe,
§ wykorzystanie miejsc w pojeździe (porównanie popyt – podaż),
- wykorzystanie przystanków (suma liczby pasażerów wsiadających i suma liczby pasażerów wysiadających) na poszczególnych liniach komunikacyjnych z wyodrębnieniem kierunków jazdy,
- rozkład liczby pasażerów w sieci komunikacyjnej w przedziałach 60-minutowych (wartościowo) oraz w przedziałach 180-minutowych (procentowo) na przestrzeni doby,
- wielkość wymiany pasażerskiej na wszystkich przystankach komunikacyjnych (liczba pasażerów wsiadających i wysiadających) z wyodrębnieniem listy rankingowej 20 przystanków charakteryzujących się największą wymianą pasażerską,
b) zapewnienie konkurencyjności komunikacji miejskiej względem innych form przemieszczania się,
c) systemową koordynację godzin odjazdów na obszarze miejskim,
d) optymalne konstruowanie przejazdów technicznych między kursami liniowymi,
e) maksymalizację prędkości eksploatacyjnej,
f) optymalizację zatrudnienia w grupie kierowców,
g) podniesienie efektywności przewozów na trasach międzygminnych.
III. Analiza dostępności przestrzennej i czasowej komunikacji miejskiej:
- Wykonanie map z odległościami dróg dojścia do przystanków (ekwidystanty dla co najmniej 3 przedziałów metrycznych), obejmujących realne odległości dróg dojścia z uwzględnieniem barier terenowych oraz rozmieszczenie przestrzenne mieszkańców na podstawie ewidencji meldunkowej.
- Wskazanie obszarów wymagających poprawy dostępności usług komunikacji miejskiej.
- Przedstawienie propozycji zmiany lub nowych lokalizacji przystanków komunikacyjnych.
- Analiza długości odstępów pomiędzy kolejnymi odjazdami autobusów komunikacji miejskiej na najważniejszych ciągach komunikacyjnych z określeniem odczuwalnej częstotliwości kursowania oraz udziału kursów utraconych w wyniku nierównomiernych odstępów między kolejnymi kursami.
- Wyniki analiz dostępności przestrzennej Wykonawca powinien przekazać w plikach typu shapefile.
2. Zamówienia uzupełniające – nie dotyczy.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych.
4. Termin wykonania zamówienia: 31 sierpnia 2021 r.
5. Warunki udziału w postępowaniu.
5.1. W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
5.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia. Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku:
W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy muszą wykazać, iż dysponują wiedzą oraz doświadczeniem niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia, czego potwierdzeniem jest realizacja przez Wykonawcę w czasie ostatnich pięciu lat minimum pięciu zadań obejmujących badania wielkości popytu, koncepcję optymalizacji i ułożenie rozkładów jazdy, które zostały następnie wdrożone przez Zamawiającego w sieciach komunikacji miejskiej w Polsce.
Wykonawcy, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z przedmiotowego postępowania.
5.3. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
a) wypełniony formularz: oferty przetargowej (załącznik nr 1),
b) wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu i wartości, daty i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane – wzór wykazu zawiera załącznik nr 2 do Ogłoszenia.
c) dowody potwierdzające, że usługi wskazane w wykazie zostały wykonane należycie (np. poświadczenia, referencje).
d) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 4.
Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty Załączniki nr 1, nr 2 i nr 3 do niniejszego Ogłoszenia.
6. Warunki płatności:
Przelew z rachunku bankowego zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze, w terminie do 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury.
7. Wadium – wykonawcy nie są zobowiązani do wniesienia wadium.
8. Kryterium oceny ofert: cena 100%
9. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/krosno na stronie dotyczącej przedmiotowego postępowania do dnia 12 maja 2021r., do godziny 10.00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12 maja 2021 r. o godz. 10.30
10. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami.
1) Osobą upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest: Dorota Nitka - Wydział Komunalny, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami, ul. Staszica 2, pok. Nr 26 w godz. 730 do 1530 tel. 13 47 43 665
2) Sposób porozumiewania się:
a) pisemnie – Urząd Miasta Krosna, 38-400 Krosno, ul. Staszica 2,
b) drogą elektroniczną przez platformę zakupową.
11. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
12. Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w umowy w przypadku zmiany stawki urzędowej podatku VAT.
Warunki zmian:
a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,
b) uzasadnienie zmian - wystąpienie okoliczności niezależnych od wykonawcy, prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych prac, przyczyny formalne,
c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
13. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
14. Wykaz załączników:
1. Załącznik nr 1 – Druk oferty;
2. Załącznik nr 2 – Wykaz usług;
3. Załącznik nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
15. Uwagi:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków zawartych w Ogłoszeniu, bez podania przyczyn, na każdym jego etapie.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania postępowania o udzieleniu zamówienia, bez podania przyczyn, na każdym jego etapie.
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku przekroczenia szacowanych środków.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel………..........
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego
2021-05-21
09:13:39
|
Dorota Nitka |
Informacja z postępowania o udzielenie zamówienia o wartości zamówienia mniejszej niż 130 000 zł Przedmiot zamówienia: „Opracowanie koncepcji docelowego modelu optymalnej organizacji w publicznym transporcie zbiorowym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej.” W dniu 4 maja 2021 r. ogłoszenie dotyczące zamówienia publicznego o wartości nie przekraczającej 130 000 zł w trybie przetargowym zostało umieszczone na Platformie Zakupowej. Postępowanie prowadzono z zastosowaniem trybu przetargowego zgodnie z zapisem §9 załącznika do Zarządzenia nr 924/20 Prezydenta Miasta Krosna z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej 130 000 zł. W terminie do dnia 12 maja 2021 r. do godz. 10.00 uzyskano poniższe oferty: 1)TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Szamborski i Szelukowski Sp. j. 53 000,00 zł/netto 65 190,00 zł/brutto Oferta przekracza środki przeznaczone w budżecie na ten cel W związku z tym, że złożona oferta przekracza wysokość kwoty w budżecie przeznaczonej na realizacje zamówienia, postępowanie zostało unieważnione. |
2021-05-21
09:10:01
|
Dorota Nitka | Komunikat został wycofany przez Zamawiającego. |
Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?
Załączniki
