Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 29-01-2021 13:33:00 |
Składania : | 29-04-2021 11:55:00 |
Otwarcia : | 29-04-2021 12:00:00 |
Tryb: | Zapytanie o ofertę - RFQ |
Rodzaj: | Robota budowlana |
Szanowni Państwo,
Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.
zapraszają do złożenia oferty w konkursie MTP/2021/DAL2/01 – Przebudowa elewacji budynku Poznań
Congress Center zlokalizowanego na terenie MTP oraz budowa tablicy
informacyjnej (ekranu LED) z zadaszeniem przy w/w obiekcie.
DOKUMENTACJA OFERTOWA KONKURSU MTP/2021/DAL2/01
1.
Przedmiot
zamówienia:
Przebudowa elewacji budynku Poznań Congress Center zlokalizowanego
na terenie MTP oraz budowa tablicy informacyjnej (ekranu LED) z zadaszeniem
przy w/w obiekcie. Zamówienie obejmuje również sporządzenie projektu wykonawczego
na podstawie zatwierdzonych projektów budowlanych.
2.
Zamawiający:
Międzynarodowe Targi
Poznańskie sp. z o.o.
ul. Głogowska 14
60-734 Poznań
NIP 777-00-00-488
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII
Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000202703
Kapitał zakładowy -
288.348.000,00 PLN
Zamawiający nie podlega przepisom ustawy z dn.
29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. nr 223
poz. 1655) z późniejszymi zmianami.
3.
Sposób finansowania zakupu:
Środki własne Zamawiającego.
4.
Dokumentacja zawiera:
- warunki zamówienia (poniżej)
- obowiązujący wzór oferty (załącznik nr 1)
- projekt umowy (załącznik nr 2)
- zatwierdzony projekt budowlany Przebudowy (w zakresie elewacji)
budynku Poznań
Congress Center (dawniej
pawilon nr 15) przy ulicy Głogowskiej w Poznaniu
załącznik nr 3)
- zatwierdzony projekt budowlany budowy tablicy informacyjnej
(ekranu LED) z
zadaszeniem przy Poznań
Congress Center, MTP (załącznik nr 4)
- decyzja nr 1982/2020 o Pozwoleniu na budowę (załącznik nr 5)
- decyzja nr 1889/2020 o Pozwoleniu na budowę (załącznik nr 6)
- tabela przedmiarowa nr 1 (załącznik 7)
- tabela przedmiarowa nr 2 (załącznik 8)
- dane finansowe - wzór (załącznik nr 9)
- zatrudnienie, kwalifikacje techniczne oraz doświadczenia w
zakresie wykonawstwa -
wzór (załącznik nr 10)
- lista podwykonawców - wzór (załącznik nr 11)
- wykaz sprzętu będącego na wyposażeniu firmy - wzór (załącznik nr
12)
- oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami - wzór (załącznik nr 13)
- przepisy techniczne i przeciwpożarowe obowiązujące na terenach
MTP sp z o.o.
(załącznik nr 14)
- Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego MTP sp. z o.o. (załącznik
nr 15)
WARUNKI ZAMÓWIENIA
1.
Opis
sposobu przygotowania oferty
1.1. Oferent ma prawo złożyć tylko jedną kompletną ofertę. Oferty
niejednoznaczne nie będą brane pod uwagę.
1.2. Ofertę należy złożyć poprzez uzupełnienie wymaganych pól cenowych,
kryteriów i warunków formalnych platformy z wykorzystaniem druków, których
wzory załączone są w dokumentacji konkursu ofert. Oferta musi zostać złożona na
wzorze oferty (załącznik nr 1). Wszelkie inne nie będą brane pod uwagę.
1.3. Poszczególne załączniki dokumentacji konkursu ofert należy
wypełnić pismem drukowanym w języku polskim. Każda strona poszczególnych
załączników powinna być opatrzona kolejnym numerem i podpisana przez osobę
prawidłowo umocowaną do występowania w imieniu Oferenta. Ewentualne poprawki w
tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę
podpisującą ofertę.
1.4. Cena oferty jest ceną ryczałtową i musi uwzględniać wszystkie
wymagania i założenia dokumentacji. Cena musi być wyrażona w złotych polskich i
skalkulowana przy założeniu 60 dniowego terminu płatności.
1.5. Oferenci ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i
złożeniem oferty.
2.
Wymagane dokumenty i informacje
2.1. Oferta cenowa (załącznik 1)
wraz z wypełnionymi tabelami przedmiarowymi (załącznik 7 oraz 8)
2.2. Parafowany projekt umowy
2.3. Dane finansowe - wg wzoru
2.4. Kopia ubezpieczenia OC
2.5. Dowód wniesienia wadium dostarczony w jeden z następujących
sposobów:
a)
Oryginał dostarczony do Gmachu
Administracyjnego MTP, ul. Głogowska 14 w Poznaniu, do Recepcji, do 30.03.2021r.
b)
Skan dokumentu, opatrzony
podpisem kwalifikowanym, przekazany elektronicznie przez platformę zakupową,
datowany najpóźniej na 28.04.2021r.
2.6. Lista podwykonawców - wg wzoru
2.7. Wykaz sprzętu będącego na wyposażeniu firmy - wg wzoru
2.8. Zatrudnienie, kwalifikacje techniczne oraz doświadczenia w
zakresie wykonawstwa - wg wzoru
2.9. Oświadczenie o
niezaleganiu z płatnościami - wg wzoru
2.10. Harmonogram prac
2.11. Projekt organizacji
robót
2.12,. Karty materiałowe stosowanych elementów fasadowych
3. Określenie przedmiotu
zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia
jest:
·
Wykonanie
i koordynacja prac dokumentacyjnych
- wykonanie wielobranżowej
dokumentacji wykonawczej,
- wykonanie wielobranżowej dokumentacji powykonawczej
- uzyskanie prawomocnych
decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
·
Wykonanie i koordynacja robót:
- przygotowawczych,
- budowlanych,
- sanitarnych,
- elektrycznych,
- teletechnicznych,
- związanych z zagospodarowaniem terenu,
zgodnie z zatwierdzonymi projektami
budowlanymi oraz decyzjami o pozwoleniu na budowę.
3.2. Podstawą do przygotowania
oferty są: zatwierdzone projekty budowlane, decyzje o pozwoleniu na budowę oraz
dokumentacja ofertowa.
3.3. Przedmiot zamówienia
powinien być zrealizowany zgodnie z wyżej wymienionymi, zatwierdzonymi
projektami budowlanymi, decyzjami o pozwoleniu na budowę, dokumentacją
ofertową, warunkami technicznymi wykonania robót zgodnymi z
Polskimi Normami i zasadami sztuki budowlanej.
3.4. Budowa zlokalizowana jest
na terenie z ograniczoną możliwością składowania materiałów i urządzenia
placu budowy. Wykonywane roboty muszą uwzględniać harmonogram imprez
targowych odbywających się w sąsiadujących obiektach. Nie
mogą one w żadnym przypadku powodować utrudnień w okresie
przygotowania, trwania i likwidacji poszczególnych wydarzeń w tych obiektach.
Dodatkowo na terenie trwa budowa parkingu podziemnego.
3.5. Dla realizacji określonego
zakresu robót Oferent zapewni:
- fachowy i uprawniony personel,
- wysoką jakość wykonywanych robót,
- terminowość wykonywania robót,
- środki łączności bezprzewodowej z pracownikami własnej firmy,
- firmowe, estetyczne ubiory robocze,
- środki
transportu,
- bezpieczeństwo pracy osób pracujących na budowie w oparciu o przepisy
BHP i ppoż.
UWAGI:
- Zamawiający wskaże miejsce poboru energii elektrycznej,
- Oferent winien
przewidzieć sprzęt i rusztowania niezbędne do wykonywania
prac,
- Oferent winien
zapewnić skuteczne zabezpieczenie placu budowy,
- Oferent zapozna się z regulaminem obowiązującym na terenie MTP, a w
szczególności będzie przestrzegał
przepisów BHP i ppoż. Wszelkie prace
stanowiące zagrożenie pożarowe (np.
spawanie) muszą zostać zgłoszone
inspektorowi nadzorującemu prace ze
strony MTP i inspektorowi do
spraw ppoż. MTP
- Oferent zapewni na
własny koszt i własnym staraniem kierownika budowy z
odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi.
3.6. Zamawiający oczekuje
przeprowadzenia przez Oferenta wizji lokalnej na terenach Zamawiającego,
umożliwiającej uzyskanie informacji, które mogą być potrzebne
do przygotowania oferty. Oferent przeprowadza wizję lokalną na własny
koszt. Terminy wizji lokalnych ustala się na dni 15. i 16.02.2021
w godz. 12.00-14.00. Oferent zgłasza chęć uczestnictwa poprzez wysłanie wiadomości do Zamawiającego z wykorzystaniem
przycisku "Wyślij wiadomość do Zamawiającego”.
3.7. Terminy realizacji:
- termin rozpoczęcia robót budowlanych - 01.06.2021r.
- termin zakończenia robót wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na
użytkowanie – 31.12.2021r.
3.8. Zamawiający wymaga, by
Oferent udzielił na przedmiot umowy rękojmi na okres nie krótszy niż:
- na roboty budowlane - 60 (sześćdziesiąt) miesięcy,
- na urządzenia, mechanizmy osprzęt - 24 (dwadzieścia cztery) miesiące,
- na instalacje - 60 (sześćdziesiąt) miesięcy.
4.
Kryteria wyboru Oferenta
4.1. Każda
oferta podlega indywidualnej ocenie Komisji Ofertowej według niżej podanych
kryteriów:
- zaproponowana cena,
- wiarygodność ekonomiczna Oferenta,
- wiedza i doświadczenie w realizacji podobnych zadań,
- brak zaległości płatniczych wobec Zamawiającego.
4.2. Za
spełniających warunek wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna tych Oferentów,
którzy wykażą, że wykonali, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, następujące roboty budowlane w systemie generalnego
wykonawstwa:
- przynajmniej
jedną robotę budowlaną, przedmiotem której było wznoszenie
budynków użyteczności publicznej, o wartości
netto co najmniej 20.000.000
PLN
-
przynajmniej dwie roboty, polegające na pracach remontowych budynku o
wartości robót budowlanych netto co najmniej 10.000.000
PLN.
Do wykazu robót należy
dołączyć referencje potwierdzające, że roboty budowlane zostały należycie
wykonane i prawidłowo ukończone.
4.3. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferenta.
4.4. Zamawiający
odrzuci ofertę o najniższej cenie, jeżeli zostanie ona uznana za nierealną w
świetle warunków technicznych lub kontraktowych
5.
Wadium
5.1. Oferent przystępujący do
postępowania obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1.000.000 złotych
(słownie: jeden milion złotych) w terminie do 28.04.2021r.
5.2. Wadium należy wnieść w
formie pieniężnej lub gwarancji bankowej
5.3. Wpłaty należy dokonać na
konto bankowe Zamawiającego: 37 1030 1247
0000 0000 5586 1201.
5.4. Zamawiający dokona zwrotu
wadium z chwilą upływu terminu ważności ofert, chyba, że wcześniej zaistniała
jedna z niżej podanych okoliczności:
- zakończono postępowanie konkursowe bez wyboru oferty,
- wycofano ofertę przed upływem terminu składania ofert.
5.5. Oferent, którego oferta została
wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego, jeżeli:
- odmówi podpisania umowy z Zamawiającym na warunkach określonych w
ofercie,
- wycofa ofertę w okresie związania ofertą,
- odmówi wniesienia zabezpieczenia gwarantującego należyte wykonanie
umowy.
5.6. Oferentowi, którego oferta
została wybrana wniesione wadium zostanie zwrócone po podpisaniu umowy z
Zamawiającym i wniesieniu w uzgodnionej formie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
5.7. Wadium zwracane jest w
wartości nominalnej.
6. Okres ważności ofert.
Składający ofertę pozostaje
nią związany przez okres 90 dni licząc od dnia wskazanego jako termin składania
ofert.
7. Tryb udzielania wyjaśnień.
7.1. Każdy Oferent ma prawo zwrócić się do Zamawiającego
z prośbą o udzielenie wyjaśnień merytorycznych w terminie nie później niż do
dnia 31.03.2021r. włącznie. Oferent zadaje pytanie poprzez wysłanie
wiadomości do Zamawiającego z wykorzystaniem przycisku "Wyślij wiadomość
do Zamawiającego".
7.2. Odpowiedzi na pytania merytoryczne
zostaną udzielone w formie komunikatu Zamawiającego i udostępnione wszystkim
uczestnikom postępowania, bez wskazania źródła zapytania.
7.3. W przypadku pytań związanych z obsługą platformy, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta
platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze,
w godzinach od 8:00 do 17:00.
- tel. 22 101 02 00
- e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
7.4. Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania Oferentów.
8.
Termin
składania ofert.
Oferty na platformie zakupowej można składać do
dnia 29.04.2021r. do godziny 11.55.
9.
Otwarcie ofert
9.1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.04.2021r. o
godzinie 12.00
9.2. Zamawiający nie przewiduje obecności Oferentów przy
otwarciu ofert.
10. Ogłoszenie
wyników
Oferent,
którego oferta zostanie wybrana, otrzyma wiadomość akceptującą jego wybór. Pozostali uczestnicy niniejszego
postępowania ofertowego zostaną także powiadomieni o jego wynikach.
11. Unieważnienie konkursu ofert.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu ofert bez
podania przyczyny.
12. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po
zakończeniu ofertowania.
Oferent winien dostarczyć podpisaną umowę, zgodną z warunkami
określonymi w ofercie, w terminie do 14 dni od chwili ogłoszenia wyników
konkursu ofert. Jeżeli Oferent nie dostarczy umowy w w/w terminie lub w
innej formie uchylać się będzie od jej zawarcia, albo nie wniesie uzgodnionego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, traci wadium na rzecz Zamawiającego,
a wybór przeprowadza się ponownie spośród pozostałych złożonych ofert, pod
warunkiem, że nie upłynął okres związania ofertą.
2021-04-19 13:17 | Maciej Helak |
Witam, zgodnie z informacjami od Oferentów, umieszczam tabelę, w której dokonano korekt o uzupełnienie brakujących formuł, a także poszerzenie kolumn, w celu poprawy czytelności. Pozdrawiam Maciej Helak |
2021-04-14 13:07 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
12:
Pytanie nr 62: Bramy przesuwne przeszklone – zgodnie z opisem technicznym architektonicznym (pkt 4.9 str. 13): „Wszystkie projektowane bramy zewnętrzne powinny odpowiadać wytycznym ppoż. oraz pełnić takie same funkcje jak dotychczas. Projektowana brama zewnętrzna przesuwna na poziomie A między osiami A / 6-5 musi zostać włączona w system pożarowy budynku i musi się automatycznie otworzyć i pozostać w tej pozycji (otwarte) na sygnał pożaru …”. Prosimy o informację, czy z czterech bram przesuwnych BR1 i BR2 tylko brama BR1 na poziomie A w osi A/6-5 ma zostać włączona w system pożarowy budynku. Jeżeli tak, to prosimy o przekazanie wytycznych dla pozostałych trzech bram przesuwnych poprzez podanie funkcji, jakie pełnią one dotychczas. Odp. na pyt. nr 62: Zamawiający informuje, że jedyną bramą sterowaną SSP jest brama BR1 zlokalizowana w osi 5/6, znajdująca się na elewacji południowo – wschodniej. Pozostałe bramy na przedstawionych elewacjach pełnią funkcję bram technicznych. Na elewacji ściany północno – wschodniej przy wejściu B do obiektu łączącej się ze skrzydłem północnym w części gastronomicznej, również znajduje się brama ewakuacyjna wpięta do SSP. |
2021-04-13 14:01 | Maciej Helak | W uzupełnieniu do odpowiedzi na pytanie nr 58, w załączeniu przesyłam poglądowy rysunek jednego z boków przestrzennego znaku z logotypami Poznań Congress Center. |
2021-04-08 10:31 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
11: Pytanie nr 48: Zgodnie z opisem architektonicznym zadaszenia – pkt 3.2, str. 5: Fragmenty dachu zaznaczone na rys. AA-02-02, gdzie ze względu na ograniczenia geometryczne nie ma możliwości montażu świetlików łukowych wykończone będą membraną PVC, mocowaną do twardej wełny mineralnej uformowanej w spadki, opartej na blasze trapezowej“. Prosimy o podanie wytycznych dla membrany PVC i wełny mineralnej (rodzaj, grubość)., Odp. na pyt. nr 48: Grubość wełny mineralnej powinna być ograniczona do niezbędnego minimum tak by móc wytworzyć spadki 2% przy uwzględnieniu, że będzie kładziona na blasze trapezowej. Należy stosować wyłącznie twarda wełnę skalną do zastosowań dachowych. Nie stawia się wymogów termoizolacyjnych. Przyjęto membranę PCV zbrojona poliestrem, w kolorze jasno-szarym, mocowaną mechanicznie w układzie zakładkowym. Dobór membrany oraz wełny mineralnej należy wykonać na etapie projektu wykonawczego. Pytanie nr 49: Zgodnie z opisem architektonicznym zadaszenia - pkt 3.4, str. 5: „Nad rynną, należy zamontować pomosty z karty ażurowej stalowej ocynkowanej, zapewniające dostęp serwisowy, pomosty mocować do ścianek rynny“. Prosimy o potwierdzenie, że pomosty należy mocować do ścianek rynien oraz o podanie wytycznych dla pomostów: szkic projektowanego mocowania pomostów do ścianek rynien, grubość kraty ażurowej, minimalna szerokość pomostu, ewentualne balustrady, długość pomostów (czy nad wszystkimi rynnami?). Odp. na pyt. nr 49: W projekcie przyjęto montaż kraty pomostowej do pionowych ścianek rynny, szerokość kraty pomostowej jest zbliżona do szerokości rynny. Krata powinna umożliwiać przejście serwisowe człowieka z narzędziami do ewentualnej konserwacji i naprawy zadaszenia. Szczegółowy dobór kraty i rynny oraz sposobu ich mocowania powinien być dokonany na etapie projektu wykonawczego. Zakres montażu krat pomostowych na rynnach powinien wynikać z instrukcji użytkowania obiektu opracowanej przez wykonawcę na etapie realizacji inwestycji. Pytanie nr 50: Wg przekroju (rysunek AA-02-03 przekrój A-A 297x840PB 1-100) rynny zadaszenia mają grubość 20 mm. Prosimy o potwierdzenie, że jest to pełny przekrój aluminiowy. Odp. na pyt. nr 50: Dobór profilu rynny powinien być dokonany na etapie projektu wykonawczego po uwzględnieniu wszystkich aspektów montażowych dla pasm świetlików oraz statyki rynny konkretnego dostawcy. Pytanie nr 51: Wg opisu technicznego zadaszenia – pkt 2.3.2 str. 4: „Konstrukcja dachu jest geometrycznie płaska …“. Również na rzucie dachu nie pokazano spadków rynien. Prosimy o potwierdzenie, że projektowane rynny są bez spadków. Odp. na pyt. nr 51: Konstrukcja dachu jest geometrycznie płaska, jednak z uwagi na możliwe ugięcia konstrukcji rynnom należy nadać minimalne spadki by nie tworzyły się zastoiny wody. Układ spadków należy ustalić na etapie projektu wykonawczego. Pytanie nr 52: Prosimy o przekazanie wytycznych dla wykończenia szczytów pasm poliwęglanowych powyżej okapu z paneli Alucobond. Odp. na pyt. nr 52: Szczegóły dotyczące montażu paneli Alucobnd na szczytach pasm świetlików należy opracować na etapie projektu wykonawczego i uzgodnić z projektantem pełniącym nadzór autorski nad projektem budowlanym. Pytanie nr 53: Prosimy o przekazanie wytycznych dla planowanej metody odśnieżania dachu. Odp. na pyt. nr 53: Odśnieżanie będzie wykonywane wg procedur obowiązujących na terenie MTP. Pytanie nr 54: Prosimy o przekazanie wytycznych dla wymaganego zabezpieczenia p.poż. konstrukcji stalowej zadaszenia. Odp. na pyt. nr 54: Nie stawia się wymogów dla odporności ogniowej konstrukcji stalowej zadaszenia. Pasma świetlików powinny być niekapiące i nie odpadające pod wpływem ognia. Pytanie nr 55: Prosimy o informację, czy malowanie proszkowe słupów zadaszenia jest bezwzględnie wymagane. Przy tak dużych gabarytach słupów malowanie proszkowe będzie bardzo problematyczne. Odp. na pyt. nr 55: Dopuszcza się malowanie słupów natryskowo w warsztacie. Pytanie nr 56: Prosimy o przekazanie wytycznych dla planowanej metody czyszczenia powierzchni wewnętrznej (od strony pasm poliwęglanowych) sufitu podwieszonego z membrany napinanej. Odp. na pyt. nr 56: Sufit podwieszany z membrany napinanej powinien być demontowalny tak by zapewnić dostęp do przestrzeni nad sufitem. System montażu membrany należy dobrać tak by była możliwość regularnego, corocznego demontażu sufitu bez szkody dla elementów mocujących. Nie wyklucza się konieczności podziału sufitu na mniejsze pola niż pokazano w projekcie i zastosowania metalowych elementów pośrednich np. ramek, które można będzie w łatwy sposób demontować. Szczegóły tego rozwiązania należy opracować na etapie projektu wykonawczego i uzgodnić z projektantem pełniącym nadzór autorski nad projektem budowlanym. Pytanie nr 57: Prosimy Zamawiającego o rozpatrzenie możliwości wykonania rynien szerokości ok. 35-40 cm zamiast projektowanej 24,7 cm. Za wprowadzeniem szerszych rynien przemawiają następujące aspekty: a) rynny szer 24,7 cm utrudnią, a może wręcz uniemożliwią wykonanie prac montażowych w samych rynnach – bardzo mała przestrzeń na dostęp narzędzi, b) szersze rynny zapewnią bezpieczniejszy odbiór wody przy dużych opadach, c) szersze rynny mogą służyć jako drogi serwisowe i pozwolą na rezygnację z wykonania pomostów serwisowych z krat pomostowych. Jednocześnie proponujemy zamianę wpustów DN 100 na DN 200. Odp. na pyt. nr 57: Zamawiający dopuszcza możliwość poszerzenia rynien do około 35-40 cm przy jednoczesnym zwężeniu pasm świetlików. Rezygnacja z krat pomostowych wymaga wcześniejszej analizy funkcjonalności przejścia serwisowego i jego bezpieczeństwa np. ze względu na ryzyko poślizgnięcia się w rynnie. Zamawiający dopuszcza zmianę wpustów dachowych na DN 200, zwracamy jednak uwagę, na ograniczone światło przejścia rury spustowej przez głowicę słupa poniżej wpustu. Na etapie projektu wykonawczego należałoby przeprowadzić analizę statyczną detalu głowicy by ustalić możliwość powiększenia otworu. Zaznaczamy, że nie dopuszczamy powiększenia całkowitych wymiarów zewnętrznych głowicy. Pytanie nr 58: Prosimy o podanie wytycznych do wyceny „kostki PCC” pokazanej schematycznie na rysunku AA-03-000 Elewacje-ILUMINACJA-11b.pdf. Poza wspomnianym rysunkiem nie ma nic na ten temat w dokumentacji branży budowlanej ani w pozostałej części branży elektrycznej. Czy jest ona w zakresie wyceny? Z jakiego materiału ma być wykonana? Jakie ma wymiary? W jaki sposób podświetlona? Odp. na pyt. nr 58: Na dachu klatki schodowej po stronie północnej budynku należy zamontować przestrzenny znak z logotypami Poznań Congress Center - w skrócie P-C-C. Znak ma formę sześcianu o boku 3,0 m. Dolna krawędź sześcianu powinna być osadzona około 10 cm ponad krawędzią ścianki attykowej dachu w miejscu wskazanym na rysunkach architektonicznych. Lico sześcianu może być wycofane względem wykończonego lica elewacji nie więcej niż 30 cm. Konstrukcja logotypu z profili stalowych ocynkowanych oraz łączników aluminiowych. Elementy podkonstrukcji malowane w kolorze białym. Boki sześcianu z blachy aluminiowej grubości przynajmniej 2 mm, spawane, mocowanie na podkonstrukcji. Powierzchnie blach malowane proszkowo – z zewnątrz w kolorze pomarańczowym zgodnym z brandingiem MTP, od wewnątrz w kolorze białym w celu lepszego rozproszenia światła. Elementy grafiki logotypu wykrawane z blachy i uzupełnione z pleksi mlecznej na wszystkich czterech bokach (poglądowy rysunek jednego z boków w załączeniu). Sześcian zabudowany od góry w konstrukcji analogicznej jak ściany boczne z wykształconym spadkiem do wewnątrz i rurą spustową w celu odprowadzenia wody opadowej na połać dachu. Wewnątrz znaku oświetlenie LED wodoodporne IP 68. Świecenie światłem ciągłym, sterowanie oświetleniem w systemie Dali zintegrowanym z oświetleniem elewacji. Zasilanie z rozdzielnicy oświetlenia elewacji RO-E3. Skrzynka rewizyjno-zabezpieczająca do zasilaczy umocowana na podkonstrukcji znaku. Szczegółowy projekt znaku, dobór poszczególnych elementów, sposób montażu na dachu oraz projekt instalacji oświetlenia należy opracować w ramach projektu wykonawczego i uzgodnić z Zamawiającym oraz projektantem pełniącym nadzór autorski nad projektem budowlanym. Pytanie nr 59: Czy system sterowania i zarządzania kontentem dla ekranu Led powinien zostać w jakimkolwiek stopniu zintegrowany z systemem sterowania iluminacją obiektu Poznańskiego Centrum Kongresowego czy ma stanowić system niezależny? Czy treści wyświetlane na ekranie LED będą elementem scenariuszy świetlnych? Odp. na pyt. nr 59: Zamawiający rekomenduje by oświetlenie pracowało w dwóch trybach: niezależnym i zintegrowanym. Sugeruje się, aby oferenci zaproponowali osobną pozycję kosztową jako dodatek za integrację sterowania telebimów z oświetleniem elewacji. Pytanie nr 60: Czy system sterowania i zarządzania kontentem dla ekranu Led powinien zostać w jakimkolwiek stopniu zintegrowany z systemem sterowania iluminacją obiektu Poznańskiego Centrum Kongresowego czy ma stanowić system niezależny? Odp. na pyt. nr 60: Zamawiający rekomenduje by oświetlenie pracowało w dwóch trybach: niezależnym i zintegrowanym. Sugeruje się, aby oferenci zaproponowali osobną pozycję kosztową jako dodatek za integrację sterowania telebimów z oświetleniem elewacji. Pytanie nr 61: Czy treści wyświetlane na ekranie LED będą elementem scenariuszy świetlnych? Odp. na pyt. nr 61: Zamawiający rekomenduje by oświetlenie pracowało w dwóch trybach: niezależnym i zintegrowanym. Sugeruje się, aby oferenci zaproponowali osobną pozycję kosztową jako dodatek za integrację sterowania telebimów z oświetleniem elewacji. |
2021-04-02 13:53 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
10: Pytanie nr 36: Ekran LED na fasadzie kinetycznej - elewacja północno-wschodnia, w pobliżu wejścia A do budynku: Czy Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarów ekranu (rozumianej jako powierzchnia świecenia) na poziomie +-3% względem wymiarów zdefiniowanych w dokumentacji postepowania celem dopasowania ich do dostępnych na rynku rozmiarów kabinetów ekranów LED? Odp. na pyt. nr 36: Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarów ekranu (rozumianej jako powierzchnia świecenia) na poziomie +-3% względem wymiarów zdefiniowanych w dokumentacji postepowania celem dopasowania ich do dostępnych na rynku rozmiarów kabinetów ekranów LED Pytanie nr 37: Ekran LED na fasadzie kinetycznej - elewacja północno-wschodnia, w pobliżu wejścia A do budynku: Czy Zamawiający może określić wymagania techniczne względem ekranu poprzez określenie jego minimalnej jasności, maksymalnego odstępu pikseli (ewentualnie jako minimalnej rozdzielczości całkowitej ekranu), minimalnej częstotliwości odświeżania diod LED i stopnia ochrony obudowy według normy PN-EN 60529:2003? Odp. na pyt. nr 37: Zamawiający informuje, że parametry powinny zostać dobrane do przeznaczenia i miejsca montażu oraz pracy wynikającego z dokumentacji przetargowej. Pytanie nr 38: Ekran LED na fasadzie kinetycznej - elewacja północno-wschodnia, w pobliżu wejścia A do budynku: Czy System sterowania ekranu LED powinien umożliwiać jego wykorzystanie również poprzez kontrolowane podmioty zewnętrzne podczas wydarzeń kulturalnych realizowanych na terenie Targów Poznańskich i/lub w obiekcie Poznan Congress Center? Odp. na pyt. nr 38: Zamawiający informuje, że operatorem systemu jest MTP, ale dedykowane treści mogą być wyświetlane na zamówienie klienta. Pytanie nr 39: Ekran LED na fasadzie kinetycznej - elewacja północno-wschodnia, w pobliżu wejścia A do budynku: Czy ekran Led powinien być wyposażony w czujniki jasności umożliwiające dopasowywanie jasności ekranu do panujących warunków pogodowych? Odp. na pyt. nr 39: Zamawiający informuje, że ekran LED powinien być wyposażony w czujniki jasności umożliwiające dopasowywanie jasności ekranu do panujących warunków pogodowych Pytanie nr 40: Dotyczy: Ekran LED w zadaszeniu, w pobliżu wejścia B do budynku: Czy Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarów ekranu (rozumianej jako powierzchnia świecenia) na poziomie +-3% względem wymiarów zdefiniowanych w dokumentacji postepowania celem dopasowania ich do dostępnych na rynku rozmiarów kabinetów ekranów LED? Odp. na pyt. nr 40: Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarów ekranu (rozumianej jako powierzchnia świecenia) na poziomie +-3% względem wymiarów zdefiniowanych w dokumentacji postepowania celem dopasowania ich do dostępnych na rynku rozmiarów kabinetów ekranów LED Pytanie nr 41: Dotyczy: Ekran LED w zadaszeniu, w pobliżu wejścia B do budynku: Czy Zamawiający może określić wymagania techniczne względem ekranu poprzez określenie jego minimalnej jasności, maksymalnego odstępu pikseli (ewentualnie jako minimalnej rozdzielczości całkowitej ekranu), minimalnej częstotliwości odświeżania diod LED i stopnia ochrony obudowy według normy PN-EN 60529:2003 Odp. na pyt. nr 41: Zamawiający informuje, że parametry powinny zostać dobrane do przeznaczenia i miejsca montażu oraz pracy wynikającego z dokumentacji przetargowej. Pytanie nr 42: Dotyczy: Ekran LED w zadaszeniu, w pobliżu wejścia B do budynku: Czy System sterowania ekranu LED powinien umożliwiać jego wykorzystanie również poprzez kontrolowane podmioty zewnętrzne podczas wydarzeń kulturalnych realizowanych na terenie Targów Poznańskich i/lub w obiekcie Poznań Congress Center? Odp. na pyt. nr 42: Zamawiający informuje, że operatorem systemu jest MTP, ale dedykowane treści mogą być wyświetlane na zamówienie klienta. Pytanie nr 43: Dotyczy: Ekran LED w zadaszeniu, w pobliżu wejścia B do budynku: Czy ekran Led powinien być wyposażony w czujniki jasności umożliwiające dopasowywanie jasności ekranu do panujących warunków pogodowych? Odp. na pyt. nr 43: Zamawiający informuje, że ekran LED powinien być wyposażony w czujniki jasności umożliwiające dopasowywanie jasności ekranu do panujących warunków pogodowych Pytanie nr 44: Dotyczy: Projekcje na fasadzie - "mapping" z wykorzystaniem projektorów multimedialnych: Czy Zamawiający może potwierdzić, że z uwagi na konieczność zastosowania obudów pogodoodpornych i założenia koncepcji iluminacji projektory w ramach projekcji video dla wybranych elementów elewacji muszą bezwzględnie charakteryzować się jasnością co najmniej 30.000 ansi lumenów? Odp. na pyt. nr 44: Zamawiający informuje, że projektory muszą być tak dobrane, aby mapping być dobrze widoczny na zakładanych powierzchniach. Pytanie nr 45: Dotyczy: Projekcje na fasadzie - "mapping" z wykorzystaniem projektorów multimedialnych: Czy Zamawiający wymaga, aby projektory posiadały możliwość dostarczenia sygnału video oraz sterowania projektorem za pomocą jednego kabla, na przykład w formacie HDBaseT? Odp. na pyt. nr 45: Zamawiający wymaga zaoferowania sprawnego i profesjonalnego rozwiązania. Pytanie nr 46: Dotyczy: Projekcje na fasadzie - "mapping" z wykorzystaniem projektorów multimedialnych: Czy zamawiający wymaga aby projektory posiadały wbudowany moduł z kamerą i dalmierzem laserowym w celu umożliwienia zdalnego podglądu obrazu wyświetlanego na ścianach by ułatwić zarządzanie wyświetlanymi treściami podczas wydarzeń kulturalnych realizowanych na terenie Targów Poznańskich i/lub w obiekcie Poznań Congress Center? Odp. na pyt. nr 46: Zamawiający nie wymaga, aby projektory posiadały wbudowany moduł z kamerą i dalmierzem laserowym w celu umożliwienia zdalnego podglądu obrazu wyświetlanego na ścianach. Pytanie nr 47: Dotyczy: Projekcje na fasadzie - "mapping" z wykorzystaniem projektorów multimedialnych: Czy Zamawiający wymaga, aby dostarczone projektory zamontowane były w dedykowanych przez producenta ramach montażowych, umożliwiających zdalną 3-osiową regulację położenia projektora dzięki wbudowanym w ramę silnikom w razie konieczności korekty ustawienia projektorów? Odp. na pyt. nr 47: Zamawiający nie wymaga, aby dostarczone projektory zamontowane były w dedykowanych przez producenta ramach montażowych, umożliwiających zdalną 3-osiową regulację położenia projektora dzięki wbudowanym w ramę silnikom w razie konieczności korekty ustawienia projektorów. |
2021-04-02 11:37 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
9: Pytanie nr 22: Czy Zamawiający przewidział lokalizację (proszę o wskazanie) pomieszczeń technicznych np. serwerowni dedykowany dla lokalizacji urządzeń wykonawczych systemów oświetlenia elewacji? Ma to znaczenie jeżeli chodzi koszty związane z technologią przesyłu sygnałów wizyjnych i sterujących. Odp. na pyt. nr 22: Sugerowana w PB, lokalizacja rozdzielnic RO-Ex, RO-ED pokazano na schematach w projekcie. Docelową lokalizację rozdzielnic należy uzgodnić z Inwestorem i Projektantem podczas przygotowania Projektu Wykonawczego na etapie realizacji. Pytanie nr 23: Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w ślusarce okienno-drzwiowej i fasadach: Poz.2.1.1b- Fasada FS1.2 - wg Tabeli przedmiarowej ma 166,05 m2. Po zmierzeniu powierzchni na rysunku .dwg i odjęciu drzwi wychodzi 62,64 m2 Odp. na pyt. nr 23: Do projektu dołączono omyłkowo nieaktualne zestawienie ślusarki okienno-drzwiowej i fasad. W załączeniu przesyłamy skorygowane zestawienie. W tabeli przedmiarowej jest omyłka pisarska, powierzchnia fasady FS1.2 po odjęciu powierzchni drzwi wynosi 65,69 m2, co jest zgodne z załączonym zestawieniem. Pytanie nr 24: Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w ślusarce okienno-drzwiowej i fasadach: Poz. 2.1.2a- Drzwi w fasadzie FS1.1- wg Tabeli przedmiarowej powierzchnia drzwi wynosi 23,15 m2. Wg zestawienia ślusarki zewnętrznej cała brama BR1 ma 22,9 m2, a same drzwi w bramie 11,1 m2. Co ma być zawarte w niniejszej pozycji, a co w pozycji 2.2.8- Wymiana bram zewnętrznych? Odp. na pyt. nr 24: Przesyłamy skorygowane zestawienie ślusarki okienno-drzwiowej i fasad, na którym są pokazane aktualne drzwi i bramy. W przypadkach gdy w skrzydle bramy są dodatkowo osadzone drzwi, to powierzchnia tych drzwi powinna być uwzględniona w powierzchni całej bramy. Pytanie nr 25: Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w ślusarce okienno-drzwiowej i fasadach: Poz. 2.1.2c- Drzwi w fasadzie FS1.3- wg Tabeli przedmiarowej powierzchnia drzwi wynosi 11,46 m2. Wg zestawienia ślusarki zewnętrznej cała brama BR1 ma 22,9 m2, a same drzwi w bramie 11,1 m2. Co ma być zawarte w niniejszej pozycji, a co w pozycji 2.2.8- Wymiana bram zewnętrznych? Odp. na pyt. nr 25: Przesyłamy skorygowane zestawienie ślusarki okienno-drzwiowej i fasad, na którym są pokazane aktualne drzwi i bramy. W przypadkach gdy w skrzydle bramy są dodatkowo osadzone drzwi, to powierzchnia tych drzwi powinna być uwzględniona w powierzchni całej bramy. Pytanie nr 26: Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w ślusarce okienno-drzwiowej i fasadach: Poz. 2.1.2h- Drzwi w fasadzie FS12- wg Tabeli przedmiarowej powierzchnia drzwi wynosi 23,82 m2. Wg zestawienia ślusarki zewnętrznej cała brama BR2 ma 22,9 m2, a same drzwi w bramie 11,1 m2. W fasadzie FS12 są 2 bramy BR2. Co ma być zawarte w niniejszej pozycji, a co w pozycji 2.2.8- Wymiana bram zewnętrznych? Odp. na pyt. nr 26: Przesyłamy skorygowane zestawienie ślusarki okienno-drzwiowej i fasad, na którym są pokazane aktualne drzwi i bramy. W przypadkach gdy w skrzydle bramy są dodatkowo osadzone drzwi, to powierzchnia tych drzwi powinna być uwzględniona w powierzchni całej bramy. Pytanie nr 27: Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w ślusarce okienno-drzwiowej i fasadach: Poz.2.1.4 – Drzwi zewnętrzne DA2- W tabeli przedmiarowej jest powierzchnia 1 szt. drzwi. Na rysunku elewacji jest 1 szt. drzwi. Natomiast w zestawieniu ślusarki zewnętrznej są 2 szt. Odp. na pyt. nr 27: Ilość drzwi zewnętrznych DA2 zgodnie z Tabelą przedmiarową oraz skorygowanym rysunkiem zestawienia ślusarki wynosi 1szt. Pytanie nr 28: Prosimy o potwierdzenie, że pozostała ślusarka okienno- drzwiowa nie wymieniona w zestawieniu ślusarki zewnętrznej pozostaje bez zmian, tj. nie będzie wymieniana Odp. na pyt. nr 28: Potwierdzamy, na przekazanych rysunkach elewacyjnych w formacie dwg na warstwie ARCH_ŚLUSARKA_IST została oznaczona ślusarka do zachowania nie podlegająca zmianie. Pytanie nr 29: Usunięcie fragmentu ściany zewnętrznej z cegły klinkierowej w rejonie narożnika południowo- wschodniego ( osie 1/A). Na podstawie wizji lokalnej i otrzymanej dokumentacji wynika, że należy zdemontować ścianę klinkierową w 5 miejscach ( 1 miejsce na ścianie w osi 1 i 4 miejsca na ścianie w osi A) . Oprócz demontażu osłonowej ściany klinkierowej należy zdemontować również ścianę nośną i przewidzieć nadproża do montowanych w miejscach demontażu fasad. Prosimy o potwierdzenie. Odp. na pyt. nr 29: Na narożniku w rejonie osi 1/A pierwotnie była fasada szklana na cokole klinkierowym. W pozostałych miejscach wzdłuż osi A przewiduje się montaż fasady przed istniejącymi ścianami nośnymi w miejscu ściany osłonowej z klinkieru (fragment ściany osłonowej w partii cokołowej pozostanie). Fasady w tych miejscach powinny mieć szklenie nieprzezierne, od strony wewnętrznej malowane lub pokryte folią w kolorze grafitowym. Powyższe nie wyklucza konieczności montażu nadproży, jednak będzie można to ustalić dopiero po demontażu okładziny elewacyjnej i fragmentów ścian osłonowych, ponieważ miejsca te są obecnie zakryte. Pytanie nr 30: W której pozycji mają być ujęte zamknięcia fasad od spodu? Odp. na pyt. nr 30: Należy uwzględnić je w pozycji dodatkowej nr 2.2.14 „Pozostałe pozycje wynikające z Projektu Budowlanego” Pytanie nr 31: Remont balustrad- Prosimy o potwierdzenie czy do remontu są tylko balustrady wymienione poniżej: 1. Balustrada przy urządzeniach zagłębionych w terenie – oś H1 2. Balustrada na rampie zaplecza restauracji – osie 24-27 3. Balustrada na schodach wejściowych do kuchni restauracji – oś 30 4. Balustrada na schodach – dojście do trafostacji ( oraz wzdłuż ogrodzenia) – oś H Odp. na pyt. nr 31: Potwierdzamy remont balustrad. Dodatkowo, w analogiczny sposób wyremontować należy pozostałe istniejące elementy stalowe w rejonie przyziemia budynku takie jak: słupy stalowe (za wyjątkiem słupów łącznika do hali 8A), okucia krawędzi ramp i schodów, rury spustowe, zewnętrzne powierzchnie bram stalowych w rejonie trafostacji. Powyższe prace dodatkowe należy wypisać w pukncie 2.2.15 „Inne prace konieczne do wykonania”. Pytanie nr 32: Prosimy o potwierdzenie, że cześć garażowa w osiach F-G/9-13 wchodzi w zakres opracowania. Odp. na pyt. nr 32: Zamawiający informuje, że w/w część garażowa nie jest częścią opracowania. Pytanie nr 33: Załącznik 7- pozycja 1.4 Konstrukcja zadaszenia nad rampą przy osi O. Nie ma w tabeli przedmiarowej elementów poziomych dolnych prostopadłych POZ.3 i POZ.4. Prosimy o informację jaki współczynnik naddatku na węzły przyjął projektant- brak tabeli zestawieniowej stali na rysunku. Odp. na pyt. nr 33: Wszelkie elementy konstrukcyjne nie uwzględnione w tabeli przedmiarowej, a wynikające z projektu należy uwzględnić w pozycji 1.5 „Pozostałe pozycje wynikające z Projektu Budowlanego”. W zakres projektu budowlanego nie wchodzą tabele zestawieniowe. Wielkość naddatku na węzły zależy od ilości podziałów elementów, które przyjmie Wykonawca. Projektant sugeruje przyjąć naddatek w zakresie 5 – 7%. Szczegółowo naddatek można ustalić dopiero po opracowaniu projektu Wykonawczego. Pytanie nr 34: Załącznik 8- pozycja 1- Zadaszenie wejściowe konstrukcja. Prosimy o informację jaki współczynnik naddatku na węzły przyjął projektant- brak tabeli zestawieniowej stali na rysunku. Odp. na pyt. nr 34: W zakres projektu budowlanego nie wchodzą tabele zestawieniowe. Wielkość naddatku na węzły zależy od ilości podziałów elementów, które przyjmie wykonawca. Projektant sugeruje przyjąć naddatek w zakresie 5 – 7%. Szczegółowo naddatek można ustalić po opracowaniu projektu wykonawczego. Pytanie nr 35: Prosimy o przekazanie wytycznych dla mocowania pomostów serwisowych nad rynnami obwodowymi (przy okapie), a zwłaszcza prosimy o przekazanie szkicu pomostu nad rynnami zlokalizowanymi w szczytach poliwęglanowych pasm łukowych. W tym ostatnim przypadku pomosty musiałyby być zlokalizowane poza obrysem zadaszenia lub powyżej pasm łukowych. Obie te lokalizacje byłyby niekorzystne ze względów wizualnych. Odp. na pyt. nr 35: W projekcie przyjęto montaż kraty pomostowej do pionowych ścianek rynny, szerokość kraty pomostowej jest zbliżona do szerokości rynny. Krata pomostowa powinna umożliwiać przejście serwisowe człowieka z narzędziami. Szczegółowy dobór kraty i rynny oraz sposobu ich mocowania powinien być dokonany na etapie projektu wykonawczego. AA-03-000 Elewacje.d [...].dwg |
2021-04-01 13:33 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
8: Pytanie nr 19: Czy Zamawiający zamierza projektory służące mappingowi elementów fasady PCC niekiedy demontować i używać wewnątrz budynku do innych celów lub aranżacji? Jeśli tak, czy Zamawiający może doprecyzować wymagania dotyczące maksymalnej wagi projektora, jego wymiarów, orientacji pracy i głośności jego pracy przy pełnej jasności, bowiem na rynku dostępne są urządzenia o wymaganej jasności 30000 ansi lumenów z wagą poniżej 80kg i cichej pracy poniżej 50dB? Odp. na pyt. nr 19: Zamawiający informuje, że nie zamierza projektorów służących mappingowi elementów fasady PCC demontować i używać wewnątrz budynku do innych celów lub aranżacji. Pytanie nr 20: Czy Zamawiający ma jakieś oczekiwania względem rozszerzonego zakresu barw projektorów w odniesieniu do przestrzeni barw Rec. 2020? Odp. na pyt. nr 20: Zamawiający informuje o założeniu wyceny standardowych rozwiązań. Pytanie nr 21: Czy Zamawiający mógłby przedstawić minimalne wymogi techniczne i funkcjonalne dotyczące mediaserwerów, playerów i ewentualnych pozostałych urządzeń w ramach systemu projekcji? Odp. na pyt. nr 21: Zamawiający informuje, że Oferent powinien zaproponować odpowiednie rozwiązanie techniczne dobrane do przedstawionych w dokumentacji zastosowań. |
2021-03-31 10:16 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
7: Pytanie nr 17: Prosimy o zmianę warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 4.2. tiret drugi poprzez zastąpienie „polegające na pracach remontowych budynku” sformułowaniem „polegające na przebudowie budynku”. Prawo Budowlane definiuje pojęcie remontu jako „wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym”. Z uwagi na to, że Zamawiający winien proporcjonalnie do przedmiotu zamówienia określać warunki udziału w postępowaniu, wnioskowana zmiana jest zasadna. Odp. na pyt. nr 17: Taka interpretacja będzie stanowiła zmianę warunków przetargu - warunki wskazują na konkretny rodzaj robót budowlanych - zostały użyte konkretne sformułowania, zdefiniowane w Prawie budowlanym, tj. roboty budowlane polegające na pracach remontowych. Pytanie nr 18: Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający uzna za spełniony warunek udziału z postępowaniu określony w pkt 4.2. tiret drugi za spełniony jeśli Wykonawca wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu dwóch robót budowlanych, w których wartość robót polegających na przebudowie wyniosła ponad 10 mln zł (każda). Odp. na pyt. nr 18: Powołując się na odpowiedź na pytanie nr 17, Zamawiający informuje, że nie uzna spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonym w pkt 4.2. tiret drugi jeśli Wykonawca wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu dwóch robót budowlanych, w których wartość robót polegających na przebudowie wyniosła ponad 10 mln zł (każda). |
2021-03-25 10:22 | Maciej Helak |
Witam, W związku z potencjalnymi problemami z pozyskaniem ofert od Dostawców i Podwykonawców, spowodowanymi istniejącą sytuacją epidemiologiczną Zmawiający informuje o wydłużeniu terminu składnia ofert do 29.04.2021. Termin wniesienia wadium został przeniesiony na 28.04.2021. Jednocześnie dopuszcza się możliwość zadawania pytań merytorycznych do dnia 31.03.2021 włącznie. Pytania przesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane. Pytania przesłane po 26.02.2021, jeżeli jeszcze są aktualne proszę zadać ponownie. Zamawiający informuje, że przesunięcie w/ terminów nie może wpłynąć na termin ukończenia prac, tj. 31.12.2021. |
2021-03-15 14:05 | Maciej Helak | W załączeniu do komunikatu udostępniono dokumentację w formacie .dwg. |
2021-03-12 10:07 | Maciej Helak | W nawiązaniu do przesunięcia terminu składania ofert przetargowych informuję, że przesunięciu uległ również termin wniesienia wadium. Obecnie obowiązujący termin to 30.03.2021r. |
2021-03-10 11:00 | Maciej Helak |
Dzień
dobry, w związku z pojawiającymi się prośbami od Oferentów informuję, że termin składania ofert został wydłużony o 14 dni, tj. do 01.04.2021, do godziny 11:55. |
2021-03-05 07:30 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
6
Pytanie nr 16: Prosimy o informację, czy Zamawiający przewiduje wykonywanie robót wewnętrznych, a jeśli tak to w jakim zakresie w związku z prowadzeniem prac elewacyjnych. Odp. na pyt. nr 16: Zakres prac został ujęty w projekcie budowlanym. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia roboty powinny być zrealizowane zgodnie z wyżej wymienionymi, zatwierdzonymi projektami budowlanymi, decyzjami o pozwoleniu na budowę, dokumentacją ofertową, warunkami technicznymi wykonania robót zgodnymi z Polskimi Normami i zasadami sztuki budowlanej. |
2021-03-04 13:00 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
5 Pytanie nr 10: Zwracamy się z prośbą na wydłużenie terminu realizacji całej inwestycji. Biorąc pod uwagę obszerny zakres robót, konieczność wykonania projektu wykonawczego, wykonywania robót w okresie jesienno-zimowym, uzyskania pozwolenia na użytkowanie - termin realizacji wynoszący ok. 7 miesięcy jest znacznym utrudnieniem dla Wykonawcy. Dodatkowo z powodu wykonywania robót w nieprzewidywalnym okresie pandemii (podczas gdy pracownicy mogą przebywać na kwarantannie, dostawcy i producenci materiałów mają problemy z dotrzymywaniem terminów dostaw) Wykonawcy muszą się mierzyć z sytuacjami od nich niezależnych, które mają wpływ na dotrzymanie terminów realizacji. Ponadto okres związania z ofertą wynosi 90 dni tj. do dnia 15.06.2021, natomiast rozpoczęcie robót wyznaczono na dzień 01.06.2021. Termin rozpoczęcia robót wyznaczono podczas trwającego okresu związania z ofertą, tak więc termin realizacji został skrócony o dwa tygodnie. Z uwagi na powyższe prosimy o wydłużenie terminu realizacji do końca kwietnia 2022r. Odp. na pyt. nr 10: Zamawiający podtrzymuje termin składania ofert ustanowiony w zapytaniu ofertowym. Pytanie nr 11: Prosimy o obniżenie limitu maksymalnych kar umownych z 30% na 10% Odp. na pyt. nr 11: Na tym etapie postępowania Zamawiający nie zakłada zmian w projekcie umowy. Pytanie nr 12: Prosimy o obniżenie kar umownych za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy z 0,1% na 0,02% . Odp. na pyt. nr 12: Na tym etapie postępowania Zamawiający nie zakłada zmian w projekcie umowy. Pytanie nr 13: Prosimy o informację, czy Zamawiający przewiduje zmianę terminu realizacji oraz/lub wynagrodzenia w przypadku na konieczność wykonania robót dodatkowych. Odp. na pyt. nr 13: Zamawiający informuje, że kwestie ewentualnej zmiany terminu i wynagrodzenia w przypadku zlecenia robót dodatkowych uregulowane są w umowie. (paragraf 4 ust. 3 pkt 1, paragraf 13). Pytanie nr 14: Prosimy o informację czy fasady zostały dobrane odpowiednio do stanu technicznego budynku, czy sprawdzono stan techniczny elementów konstrukcyjnych budynku podczas wykonywania dokumentacji projektowej. Odp. na pyt. nr 14: W czasie opracowania projektu przeanalizowano dokumentację archiwalną oraz dokonano oceny makroskopowej dostępnych elementów konstrukcyjnych. Analiza i oględziny nie przybrały formy formalnej ekspertyzy. Z uwagi na korozję istniejących łączników zrezygnowano z montażu nowej elewacji z wykorzystaniem dotychczasowych punktów mocowań osadzonych w ścianach, a całe obciążenie od nowej elewacji przeniesiono tylko na główne elementy nośne (mocowanie nowej podkonstrukcji w poziomie stropów do wieńców stropowych). Stan techniczny konstrukcji budynku pozwala na bezpieczne zamocowanie nowej elewacji, a oddziaływania od nowej elewacji są mniejsze niż od demontowanej. Pytanie nr 15: Prosimy o informację, czy roboty budowlane będą wykonywane na czynnym obiekcie, czy należy przewidzieć utrudnienia w realizacji z tym związane? Odp. na pyt. nr 15: Zamawiający informuje, że w dokumentacji ofertowej konkursu MTP/2021/DAL2/01 ta kwestia została wyjaśniona. Cytat: „Budowa zlokalizowana jest na terenie z ograniczoną możliwością składowania materiałów i urządzenia placu budowy. Wykonywane roboty muszą uwzględniać harmonogram imprez targowych odbywających się w sąsiadujących obiektach. Nie mogą one w żadnym przypadku powodować utrudnień w okresie przygotowania, trwania i likwidacji poszczególnych wydarzeń w tych obiektach. Dodatkowo na terenie trwa budowa parkingu podziemnego.” |
2021-03-02 11:19 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
4 Pytanie nr 9: Prosimy o udostępnienie rysunku detalu elewacji kinetycznej ewentualnie wskazanie producenta/wykonawcy tego typu elewacji. Odp. na pyt. nr 9: Na etapie projektu budowlanego nie powstał detal elewacji kinetycznej. Detal powinien zostać opracowany przez Wykonawcę w ramach projektu wykonawczego, zgodnie z założeniami określonymi w projekcie budowlanym. Zamawiający nie planuje przedstawienia producenta/wykonawcy takiego elementu. Rozwiązanie zostanie zaakceptowane na etapie realizacji, zgodnie z opisami z projektu budowlanego. |
2021-02-22 11:58 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
3 Pyt. nr 3.: Zgodnie z treścią zapytania oferty na platformie zakupowej oferty można składać do dnia 18.03.2021, a otwarcie ofert nastąpi w dniu 18.03.2021r. Natomiast na stronie internetowej platformy zakupowej pojawia się komunikat: Składanie ofert: 19-03-2021, otwarcie ofert 19-03-2021. Prosimy o wskazanie jednoznacznego terminu składania i otwarcia ofert. Odp. na pyt. nr 3.: Zamawiający informuje, że za termin składania ofert należy przyjąć 18.03.2021. Stosowne parametry postępowania na platformie zakupowej zostały zaktualizowane. Pyt. nr 4.: Zgodnie z treścią zapytania cena musi być skalkulowana przy założeniu 60 dniowego terminu płatności, natomiast zgodnie z § 11 ust. 5 projektu umowy Zamawiający zapłaci należności wynikające z faktur w terminie 30 dni kalendarzowych. Prosimy o wskazanie jednoznacznego terminu zapłaty faktur. Odp. na pyt. nr 4.: Zamawiający wskazuje, że za obowiązujący termin płatności faktur należy przyjąć okres 30 dni kalendarzowych. Pyt. nr 5.: Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza wniesienia wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej. Odp. na pyt. nr 5.: Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej. Pyt. nr 6.: Prosimy o informację, czy Zamawiający uzna warunek określony ust 4 pkt. 4.2 zapytania dot. wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli Oferent wykona roboty budowlane w systemie podwykonawstwa. Oferent, który zdobył wymagane doświadczenie podczas budowy/remontów budynków w systemie podwykonawcy, posiada takie samo doświadczenie, gdy wykona te roboty w systemie generalnego wykonawstwa. Odp. na pyt. nr 6.: Zamawiający dopuszcza taką możliwość pod warunkiem, że zakres prac świadczonych na zasadach podwykonawstwa w pełni pokrywa się z oczekiwaniem Zamawiającego w zakresie wiedzy i doświadczenia. Pyt. nr 7.: Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza łączenie doświadczenia w zakresie wiedzy i doświadczenia, w przypadku złożenia oferty przez dwóch konsorcjantów. Odp. na pyt. nr 7.: Zamawiający dopuszcza taką możliwość pod warunkiem, że kryteria wiedzy i doświadczenia dla pojedynczego zadania spełnione są poprzez wykazanie pojedynczej realizacji przez konsorcjanta. Pyt. nr 8.: Zgodnie z § 11 Oferent zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na sumę nie mniejszą niż 20.000.000 zł. Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza łączenie wartości polisy OC, w przypadku złożenia oferty przez dwóch konsorcjantów. Odp. na pyt. nr 8.: Zamawiający dopuszcza taką możliwość. |
2021-02-22 10:22 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
cześć
2: Pyt. nr 2.: Prosimy o udostępnienie inwentaryzacji przebudowywanej elewacji budynku. Dostęp do dokumentacji z przeprowadzonych dotychczas remontów pawilonu, pozwoliłby na rzetelniejsze skalkulowanie robót demontażowych niż miałoby to miejsce w oparciu o samą wizję lokalną. Odp. do pyt. nr 1: Zamawiający nie posiada inwentaryzacji w formie elektronicznej. Zamawiający umożliwia wgląd do dokumentacji archiwalnej, po wcześniejszym umówieniu. |
2021-02-17 12:59 | Maciej Helak |
Odpowiedzi
na
pytania
Oferentów
-
część
1: Pyt. nr 1: Proszę o uzupełnienie dokumentacji projektowej o rysunek AA-01-001 ELEWACJA PÓŁNOCNA zgodnie ze spisem rysunków. Odp. do pyt. nr 1: Uzupełnienie dokumentacji o żądane opracowania stanowią załączniki do niniejszego komunikatu. |
Komunikaty