- Strona główna
- Postępowanie ID 1015199
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
2024/BZG 00588972/01 Podniesienie efektywności energetycznej budynków oświatowych poprzez kompleksową modernizację Noworudzkiej Szkoły Technicznej – Termomodernizacja zespołu budynków
Wystawiający
-
UżytkownikPiotr Zilbert
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-11-12 12:00:00
-
Składania2024-11-27 10:00:00
-
Otwarcie ofert2024-11-27 11:00:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajRobota budowlana
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-11-22
15:32:34
|
Piotr Zilbert |
Kłodzko.
22.11.2024
r. Zamawiający: Powiat Kłodzki ul. Okrzei 1 57-300 Kłodzko Postepowanie o zamówienie publiczne pn.: „Podniesienie efektywności energetycznej budynków oświatowych poprzez kompleksową modernizację Noworudzkiej Szkoły Technicznej – Termomodernizacja zespołu budynków“. Działając na podstawie art. 284 ust. 2 i ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) zamawiający udziela wyjaśnień na zapytania do specyfikacji warunków zamówienia w w/w postepowaniu o zamówienie publiczne. Budynek A-3: Pytanie 1: Co z przyłączeniem rekuperatorów? W istniejącej rozdzielni brak miejsca do podłączenia. Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć zakup, montaż rekuperatorów wraz z podłączeniem elektrycznym. Pytanie 2. Co z istniejącymi kratami w oknach? Odpowiedź: Kraty w oknach pozostają na miejscu (należy przewidzieć w wycenie prac). Pytanie 3. Na budynku są zamontowane kamery. W przedmiarze brak pozycji i informacji o demontażu i ponownym montażu? Odpowiedź: Kamery pozostają w miejscu obecnego montażu (należy przewidzieć ich demontaż i ponowny montaż). Budynek A-8: Pytanie 1. Co z przyłączeniem rekuperatorów? W istniejącej rozdzielni brak miejsca do podłączenia. Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć zakup, montaż rekuperatorów wraz z podłączeniem elektrycznym. Pytanie 2. Co z istniejącymi kratami w oknach? Odpowiedź: Kraty w oknach pozostają na miejscu (należy przewidzieć w wycenie prac). Pytanie 3. Na budynku są zamontowane kamery oraz alarm. W przedmiarze brak pozycji i informacji o demontażu i ponownym montażu? Odpowiedź: Kamery i alarm pozostają w miejscu obecnego montażu (należy przewidzieć ich demontaż i ponowny montaż). Pytanie 4. Po zbiciu tynku w piwnicy, co z instalacją elektryczną? Odpowiedź; Zgodnie z dokumentacją techniczną instalację oświetleniowa i gniazdową wykonać jako nadtynkową w systemie rur bądź listew elektroinstalacyjnych. Pytanie 5. Ściana boczna budynku znajduje się na terenie prywatnym. Czy jest zgoda właścicieli na wejście na teren w celu wykonywania prac? Odpowiedź: Zamawiający jest w trakcie uzgodnień. |
2024-11-22
15:31:51
|
Piotr Zilbert |
Kłodzko.
21.11.2024
r. Zamawiający: Powiat Kłodzki ul. Okrzei 1 57-300 Kłodzko Postepowanie o zamówienie publiczne pn.: „Podniesienie efektywności energetycznej budynków oświatowych poprzez kompleksową modernizację Noworudzkiej Szkoły Technicznej – Termomodernizacja zespołu budynków“. Działając na podstawie art. 284 ust. 2 i ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) zamawiający udziela wyjaśnień na zapytania do specyfikacji warunków zamówienia w w/w postepowaniu o zamówienie publiczne. Pytanie nr 1 W związku z podziałem zamówienia na 4 części, obejmujące łącznie roboty budowlane w 8 budynkach, a także koniecznością załączenia do oferty kosztorysów cenowych, co czyni kalkulację ceny oferty wymagającą czasowo i przedmiotowo z uwagi na złożoność czynników cenotwórczych, zwracam się z wnioskiem o wydłużenie terminu składania i otwarcia ofert przynajmniej o 7 dni kalendarzowych – celem rzetelnego skalkulowania ceny oferty. Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę. Pytanie nr 2 Wnoszę o obniżenie wysokości kar umownych, o których mowa w §12 ust. 2 pkt. 1) i 2), 4) i 6) projektu umowy i ustalenie ich poziomu odpowiednio z 0,2% na 0,01%. Ustalone przez Zamawiającego wysokości kar umownych są nadmierne i nieadekwatne do skali naruszenia. Podkreślenia w tym miejscu wymaga, że Zamawiający dysponuje kwotą 5 710 000 zł netto (7 023,300 zł brutto) na realizację przedmiotowego zamówienia dla wszystkich czterech części. Skoro Zamawiający oszacował wartość zamówienia w tej wysokości, to wysoce prawdopodobnym jest, że złożone w postępowaniu oferty będą opiewały na kwoty w tej właśnie wysokości, a zatem kara umowna za zwłokę w wykonaniu robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy oraz nieterminowe usunięcie wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji, przy uwzględnieniu wynagrodzeń za realizację każdej z części po kilkanaście tysięcy złotych, co jest karą rażąco wygórowaną już na pierwszy rzut oka. W Komentarzu UZP wskazano, że „ustalając górny limit kar umownych, zamawiający powinien mieć na uwadze, że wysokość kary umownej nie powinna prowadzić do nieuzasadnionego wzbogacenia czy naruszenia zasady proporcjonalności, określonej w art. 16 pkt 3 ustawy Pzp. Kara umowna, jako surogat odszkodowania, powinna zmierzać do naprawienia szkody wyrządzonej zamawiającemu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczenia niepieniężnego, natomiast nie powinna stanowić dla niego źródła dodatkowego zysku”. W wyroku z dnia 19 lutego 2010 r. KIO 1839/09 Izba stwierdza: "Z karą rażąco wygórowaną mamy natomiast do czynienia, gdy jej wysokość przekracza granice motywacji wykonawcy do realizacji zamówienia i stanowi przyczynek dla zamawiającego do wzbogacenia się". Ponadto, ustalając maksymalną wysokość kar umownych, zamawiający powinien pamiętać, że określanie restrykcyjnych lub nieproporcjonalnych do wysokości wynagrodzenia wykonawcy kar umownych może powodować, że w postępowaniu złożona zostanie mała liczba ofert lub wykonawcy uwzględnią w cenie ofertowej wysokość kar umownych, co powoduje albo wzrost ceny, albo nieuzasadnioną rozbieżność między cenami w sytuacji, gdy wykonawcy będą odmiennie wyceniać samo ryzyko i jego podstawy (zob. „Prawo zamówień publicznych. Komentarz”, red. H.Nowak, M.Winiarz, www.uzp.gov.pl, s. 1155). W wyroku z dnia 11 lipca 2014 r. KIO 1242/14 Izba stwierdza: "Przeznaczeniem kary umownej nie jest wprowadzanie wyzysku strony umowy realizującej świadczenie niepieniężne i jej krzywdzenie, tylko zapewnienie systemu kontraktowych zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy. Ten zaś nie może prowadzić do konieczności nieuzasadnionego ponoszenia nieproporcjonalnych obciążeń przez wykonawcę". Co więcej, w niektórych orzeczeniach Izba podnosi, że już nawet przypisanie karze umownej roli ściśle odszkodowawczej może mieć nadmierny charakter: "Kary umowne dla zamawiającego nie pełnią roli ściśle odszkodowawczej. Co do zasady ich znacznie ważniejszą, dla zamawiającego, rolą jest ich funkcja stymulacyjna, dyscyplinująca wykonawcę do prawidłowego wykonania zamówienia". (KIO 113/13 i KIO 117/13) Obniżenie ustalonych przez Zamawiającego we wzorze umowy wysokości kar umownych pozwoli Wykonawcom na dokonanie prawidłowej i niezawyżonej wyceny ofert, bez zbędnego „doliczania” zawyżonego ryzyka, a jednocześnie nie uniemożliwi Zamawiającemu zachowania rygorystyczno – dyscyplinującego charakteru kar umownych w powiązaniu z newralgicznym dla celów społecznych przedmiotem zamówienia. Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę. |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?