Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: RRG.271.9.2024 Remont drogi gminnej nr 105361L w m. Struża Kolonia.

Gerard Kowalczyk
Gmina Trawniki
Termin:
Zamieszczenia : 12-09-2024 11:07:00
Składania : 27-09-2024 09:00:00
Otwarcia : 27-09-2024 09:05:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Robota budowlana

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
00.Ogłoszenie o zamówieniu 2024-BZP 00496308-01.pdf pdf 179.73 2024-09-12 11:07:00 Postępowanie
01.SWZ_droga_105361L Struża-Kolonia.pdf pdf 478.99 2024-09-12 11:07:00 Postępowanie
02.Zał_1_dokumentacja.zip zip 9734.9 2024-09-12 11:07:00 Postępowanie
03.Zał_SWZ_2-9.zip zip 607.06 2024-09-12 11:07:00 Postępowanie
Pytanie_odpowiedz_18.09.2024(O).pdf pdf 109 2024-09-18 09:18:20 Publiczna wiadomość
Tabele objętości materiałów.pdf pdf 267.81 2024-09-18 09:18:20 Publiczna wiadomość
Pytania_odpowiedzi_19.09.2024(O).pdf pdf 170.11 2024-09-19 09:51:01 Publiczna wiadomość
D-05.03.26a Wzmocnienie nawierzchni bitumicznych geosiatką.pdf pdf 190.45 2024-09-19 09:51:01 Publiczna wiadomość
Pytania_odpowiedzi_23.09.2024(O).pdf pdf 726 2024-09-23 14:43:05 Publiczna wiadomość
Zalacznik_nr_3_do_SWZ-projekt_umowy zmieniony_23.09.2024.pdf pdf 507.94 2024-09-23 14:43:05 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-09-23 14:43 Gerard Kowalczyk Dotyczy przetargu pn. „Remont drogi gminnej nr 105361L w m. Struża Kolonia”
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2024/BZP 00496308/01 z dnia 2024-09-12.
I. Na podstawie art. 284 ust. 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320), Zamawiający udostępnia pytania i wniosek (prośbę) oraz odpowiedzi.
1.
Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę postanowień § 25 ust. 2 wzoru umowy poprzez zastąpienie go zapisem: „Łączna maksymalna wysokość kar umownych, których Strony mogą dochodzić na tle niniejszej umowy, nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia określonego w § 10 umowy.”
Kary umowne pełnią przede wszystkim funkcję odszkodowawczą, dyscyplinującą, ich celem nie jest stworzenie ułatwienia dla zamawiającego, a usankcjonowanie ewentualnych zagrożeń związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy, z uwzględnieniem możliwości powstania szkody i jej ewentualnych rozmiarów. Ustalenie łącznej maksymalnej wysokości kar umownych na poziomie 50 proc. wynagrodzenia wykonawcy stanowi nadużycie przez zamawiającego prawa do jednostronnego kształtowania postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz działanie sprzeczne z zasadami współżycia społecznego (art. 353 ze zn. 1 kc). Według KIO uprawnienie zamawiającego do konstruowania zapisów umownych w sprawie zamówienia publicznego nie może być nadużywane i prowadzić do nieuzasadnionego wzbogacenia po stronie Zamawiającego poprzez ustalenie rażąco wygórowanych kar umownych. Zamawiający publiczni ustalając wysokość kar umownych i ich łączny limit powinni się kierować zakresem i rodzajem naruszenia obowiązków umowy, wielkością specyfiką przedmiotu zamówienia, a także zasadą proporcjonalności i uczciwej konkurencji. Ustanowienie limitu kar na zbyt wysokim poziomie znajdzie odzwierciedlenie w zawyżonych cenach ofertowych. Przecież podanie limitu łącznego kar pomaga wykonawcom oszacować ryzyka. Im są wyższe, tym bardziej windują ceny. Dodatkowo należy podkreślić, że stanowisko samej Krajowej Izby Odwoławczej mówi, iż dopuszczalny poziom kar umownych powinien wahać się w granicach od 10% do 30% wynagrodzenia wykonawcy.
Kary umowne w wysokości proponowanej przez Wykonawcę w sposób wystarczający zabezpieczają interesy Zamawiającego, zaś ich przyjęcie w wysokości określonej w umowie w sposób istoty zwiększa ryzyko kontraktowe, które wpływa na cenę ustaloną w ofercie Wykonawcy. Maksymalizacja kar umownych, a zatem podnoszenie ryzyka po stronie Wykonawcy, musi zostać uwzględniona w kwocie oferty, co jest sprzeczne z zasadą racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi – wyrażającej się w realizacji zamówienia publicznego przy możliwie najmniejszych środkach. Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem judykatury „Konsekwencje zawarcia w załączonym do SIWZ wzorze umowy postanowienia przewidującego karę umowną w rażąco wygórowanej wysokości. Naruszenie procedury udzielania zamówień publicznych jako potencjalne źródło szkody w budżecie UE (teza aktualna). Istnienie w załączonym do SIWZ wzorze umowy postanowienia przewidującego karę umowną w rażąco wygórowanej wysokości może powodować podwyższenie cen w składanych ofertach (z uwagi na wyższe ryzyko związane z zawarciem umowy), a prawdopodobne jest także, iż niektóre podmioty w ogóle nie przystąpią do przetargu, nie chcąc narażać się na realne ryzyko uiszczenia kary umownej, czyniącej umowę nieatrakcyjną finansowo.” (Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 14 czerwca 2017 I ACa 1824/16).
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę postanowień § 25 ust. 2 wzoru umowy poprzez zastąpienie go zapisem: „Łączna maksymalna wysokość kar umownych, których Strony mogą dochodzić na tle niniejszej umowy nie przekroczy 25 % wynagrodzenia określonego w § 10 umowy.”
2.
Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę postanowienia § 25 ust. 1 pkt 1) wzoru umowy poprzez nadanie mu następującej lub równoważnej treści: „z tytułu nieterminowego zakończenia realizacji zamówienia tj. za każdy dzień zwłoki, liczony od upływu terminu określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto za realizację zamówienia, o którym mowa w § 10 umowy,”, oraz zmianę § 25 ust. 1 pkt 6) wzoru umowy poprzez nadanie mu następującej lub równoważnej treści: „z tytułu zwłoki w usunięciu wad, usterek, szkód stwierdzonych przy odbiorze końcowym, wad, usterek, szkód ujawnionych w okresie gwarancji lub rękojmi albo stwierdzonych w trakcie odbioru ostatecznego, czyli przed upłynięciem okresu gwarancji lub rękojmi, za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,05 % wynagrodzenia umownego brutto za realizację całości zamówienia, o którym mowa w § 10 umowy,”.
Prawo zamówień publicznych zakazuje, by w projektowanych postanowieniach umownych przewidywano odpowiedzialność wykonawcy za opóźnienie w spełnieniu świadczenia, chyba że jest to uzasadnione okolicznościami lub zakresem zamówienia (art. 433 pkt 1 ustawy Pzp). Tym samym projektowane postanowienia umowy nie mogą – co do zasady – przewidywać odpowiedzialności wykonawcy za każde przekroczenie wymaganego w umowie terminu na wykonanie zobowiązania, a tylko takie które jest zawinione bezpośrednio przez wykonawcę lub osoby, którymi posługuje się on przy wykonaniu zobowiązania, bądź powstałe z innych okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność. Zakaz stosowania klauzul abuzywnych wymienionych w art. 433 ustawy Pzp ma na celu ograniczenie praktyk zamawiających polegających na kształtowaniu przez strony w umowie postanowień kontraktowych w sposób zabezpieczający wyłącznie ich interesy, z przerzuceniem całego ryzyka realizacji zamówienia na wykonawcę.
Zastąpienie terminu "opóźnienie" terminem "zwłoka", pozwoli na obciążenie wykonawcy karą umowną w sytuacji, w której niewykonanie przedmiotu umowy w terminie będzie wynikało z jego winy. Nie znajduje uzasadnienia zapis, który obciąża wykonawcę bardzo wysoką karą umowną w przypadku niewykonania przedmiotu umowy w terminie z powodów leżących po stronie zamawiającego, osoby trzeciej lub z przyczyn losowych. Pragniemy podkreślić, że zgodnie z obecnym brzmieniem umowy, wykonawca odpowiada za wszelkiego rodzaju opóźnienie. Uważamy, że jest to zapis nie do zaakceptowania dla wykonawców którzy dokładając należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu umowy, mimo wszystko są narażeni na dotkliwe kary. Z tych powodów, zwracamy się do zamawiającego o dokonanie zmiany w umowie i zmianę terminu "opóźnienie” na "zwłokę".
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę postanowień § 25 ust. 1 pkt 1) wzoru umowy poprzez zastąpienie go zapisem: „z tytułu nieterminowego zakończenia realizacji zamówienia tj. za każdy dzień zwłoki, liczony od upływu terminu określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto za realizację zamówienia, o którym mowa w § 10 umowy,” oraz
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę postanowień § 25 ust. 1 pkt 6) wzoru umowy poprzez zastąpienie go zapisem: „z tytułu opóźnienia w usunięciu wad, usterek, szkód stwierdzonych przy odbiorze końcowym, wad, usterek, szkód ujawnionych w okresie gwarancji lub rękojmi albo stwierdzonych w trakcie odbioru ostatecznego, czyli przed upłynięciem okresu gwarancji lub rękojmi, za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,05 % wynagrodzenia umownego brutto za realizację całości zamówienia, o którym mowa w § 10 umowy,”
II. Treść zmienionego projektu umowy w załączeniu do odpowiedzi na pytania.
III. Zamawiający informuje, że odpowiedzi na pytania stają się integralną częścią SWZ i będą wiążące przy składaniu ofert, pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

Pytania_odpowiedzi_2 [...].pdf

Zalacznik_nr_3_do_SW [...].pdf

2024-09-19 09:51 Gerard Kowalczyk Dotyczy przetargu pn. „Remont drogi gminnej nr 105361L w m. Struża Kolonia”
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2024/BZP 00496308/01 z dnia 2024-09-12.
I. Na podstawie art. 284 ust. 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320), Zamawiający udostępnia pytania i wniosek (prośbę) oraz odpowiedzi.
1) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki o uziarnieniu AC 11W zamiast z mieszanki o uziarnieniu AC 8W?.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki o uziarnieniu AC 11W.
2) Prosimy o podanie wymagań i załączenie SST dotyczącej ułożenia warstwy siatki przeciwspękaniowej układanej pod warstwą wiążącą.
Odpowiedź:
Zamawiający w odpowiedzi na prośbę dołącza do dokumentacji „Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych” związanych z ułożeniem geosiatki szklanej powlekanej asfaltem.
3) Prosimy o jednoznaczne określenie długości odcinka drogi przeznaczonego do remontu gdyż w ogłoszeniu mowa jest o odcinku długości 1350m w przedmiarze robót zaś 855m.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że długość drogi jest jednoznacznie określona w załączniku nr 1 do SWZ tj. dokumentacji projektowej i przedmiarze robót i wynosi 855 m.
II. Zamawiający informuje, że odpowiedzi stają się integralną częścią SWZ i będą wiążące przy składaniu ofert, pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

Pytania_odpowiedzi_1 [...].pdf

D-05.03.26a Wzmocnie [...].pdf

2024-09-18 09:18 Gerard Kowalczyk Dotyczy przetargu pn. „Remont drogi gminnej nr 105361L w m. Struża Kolonia”
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2024/BZP 00496308/01 z dnia 2024-09-12.
I. Na podstawie art. 284 ust. 2 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320), Zamawiający udostępnia wniosek (prośbę) i odpowiedź.
Treść wniosku:
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji technicznej o Tabelę wyrównań i Tabelę robót ziemnych.
Odpowiedź
Zamawiający w odpowiedzi na prośbę dołącza do dokumentacji technicznej „Tabelę objętości materiałów”.
II. Zamawiający informuje, że dołączona tabela stają się integralną częścią SWZ i będzie wiążąca przy składaniu ofert, pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

Pytanie_odpowiedz_18 [...].pdf

Tabele objętości mat [...].pdf

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)

Liczba odsłon strony: 545