- Strona główna
- Postępowanie ID 927411
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
ZP-08/24-USL/07 Usługa badawcza "Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie pracy - szanse, wymagania, wyzwania dla pracowników i pracodawców. Przegląd branż w województwie łódzkim."
Wystawiający
-
UżytkownikUrszula Sochacka
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-05-27 11:38:00
-
Składania2024-06-17 23:59:00
-
Otwarcie ofert2024-06-18 11:00:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-07-09
12:54:17
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
253
p.z.p.,
Wojewódzki
Urząd
Pracy
w
Łodzi
uprzejmie
informuje,
że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na Usługę badawczą „Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie pracy - szanse, wymagania, wyzwania dla pracowników i pracodawców. Przegląd branż w województwie łódzkim.”, prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji, zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 6 p.z.p. (tj. Dz. U. z 2023 poz.1605), ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przedmiotowym postępowaniu wśród Wykonawców ubiegających się o zamówienie znalazła się firma której wspólnikiem zgodnie z odpisem z KRS jest osoba, która zajmowała do maja 2024 r. stanowisko Wicedyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi (Zamawiającego) i pełniła przez kilka lat funkcję Przewodniczącego Komisji Przetargowej dla zamówień na usługi badawcze. Z uwagi na powyższe, po otwarciu ofert i zapoznaniu się z kręgiem Wykonawców, Kierownik i pracownicy Zamawiającego wykonujący czynności związane z przeprowadzeniem przedmiotowego postępowania złożyli oświadczenia o wyłączeniu się z dokonywania tych czynności z uwagi na konflikt interesów, zgodnie z art. 56 ust. 2 pkt. 4 p.z.p. Zgodnie z powoływanym przepisem konflikt interesów występuje, gdy osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pozostają z Wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem z uwagi na posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu postępowania. Natomiast zgodnie z art. 61 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EUROATOM) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 konflikt interesów istnieje wówczas, gdy bezstronne i obiektywne pełnienie funkcji podmiotu upoważnionego do działań finansowych lub innej osoby, o których mowa w ust. 1, jest zagrożone z uwagi na względy rodzinne, emocjonalne, sympatie polityczne lub związki z jakimkolwiek krajem, interes gospodarczy lub jakiekolwiek inne bezpośrednie lub pośrednie interesy osobiste. Stosunek prawny zachodzi, gdy zachodzi zależność w postaci wzajemnych uprawnień i obowiązków, wyznaczona określoną normą prawną (podległość kompetencyjna, stosunek zobowiązaniowy), natomiast stosunek faktyczny odnosi się do powiązań społecznych (znajomość, koleżeństwo). Z uwagi na powyższe należy uznać, iż zachodzący stosunek podległości służbowej i relacje związane z kilkuletnią współpracą, w szczególności w ramach Komisji Przetargowej, mogą w zewnętrznym odbiorze budzić wątpliwości, co bo bezstronności. Zgodnie z piśmiennictwem „aby wskazana przesłanka zaistniała, nie musi zachodzić uzasadnione podejrzenie stronniczości” – wystarczy, że określona sytuacja rodzi obawy, co do obiektywizmu, a tym samym zaburza zaufanie Wykonawców. Zamawiający nie mógł wykluczyć Wykonawcy z powodu konfliktu interesów, na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 6 p.z.p., ponieważ jest to fakultatywna przesłanka wykluczenia z udziału w postępowaniu, a jej zastosowanie nie zostało zastrzeżone w przedmiotowym postępowaniu. Z powodu braku możliwości oddelegowania do wykonywania czynności w postępowaniu innych pracowników (ze względu na sytuację kadrową – wszystkie osoby zatrudnione u Zamawiającego dysponujące wiedzą pozwalającą na procedowanie postępowania złożyły oświadczenia o wyłączeniu), w celu wyeliminowania konfliktu interesów, zwrócono się do jednostki nadrzędnej o udzielenie wsparcia w tym zakresie, jednak w dniu 27.06.2024 r. Zamawiający uzyskał odpowiedź, że z uwagi na specjalistyczny charakter zamówienia urząd nie jest w stanie zapewnić wsparcia Zamawiającemu, ponieważ nie dysponuje pracownikami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje pozwalające na ocenę ofert złożonych w postępowaniu. W budżecie projektu, z którego finansowana miała być usługa badawcza nie przewidziano środków na usługi eksperckie poza za usługami w zakresie recenzowania raportów z badań. Ewentualne zlecenie obsługi postępowania ekspertom zewnętrznym wymagałoby przesunięcia środków w ramach Pomocy Technicznej, jednakże w dniu 19.06.2024 r. do urzędu wpłynęło pismo Pani Marszałek Województwa, w którym zwraca się ona o wstrzymanie od działań mogących skutkować powstaniem lub zwiększeniem zobowiązań Województwa Łódzkiego. Urząd prognozując wydatki na 2024 r. w planie finansowym jednostki nie planował korzystania z usług ekspertów zewnętrznych, dlatego nie uwzględnił tego rodzaju wydatków w planie finansowym. Jednocześnie Główny Księgowy urzędu po dokonaniu analizy wydatków jednostki za pierwsze półrocze 2024 r. nie prognozuje oszczędności, z których można byłoby pokryć wydatek związany z zaangażowaniem ekspertów zewnętrznych, w ramach przesunięcia środków finansowych. Zauważyć również należy że posiłkowanie się personelem zewnętrznym znacząco podnosiłoby koszty po stronie Zamawiającego, który jako podmiot publiczny zobowiązany jest do wydatkowania środków publicznych w sposób w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad: uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów (z uwagi na wartość zamówienia: 90.000,00 zł brutto, wzrost kosztów który szacować należy na minimum ok. 9.000,00 zł). Tym samym Zamawiający wyczerpał możliwość zapewnienia obsługi postępowania w sposób zapewniający bezstronność i obiektywizm, a dalsze procedowanie postępowania bez naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców jest obiektywnie niemożliwe. Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 6 p.z.p., zobowiązany jest do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Umowa w spawie zamówienia publicznego podlega unieważnieniu w przypadku zaistnienia jednej z przesłanek wskazanych w art. 457 p.z.p. oraz na podstawie art. 459 ust. 1 p.z.p., zgodnie z którym Prezes Urzędu Zamówień Publicznych może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy. Zaistniała wada polegająca na konflikcie interesów który występuje między pracownikami Zamawiającego, a wspólnikiem jednego z Wykonawców biorących udział w postępowaniu ma charakter trwały, ponieważ Zamawiający nie ma możliwości ich zastąpienia. Brak możliwości dalszego prowadzenia procedury w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców stanowi natomiast poważne naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówień publicznych, a tym samym umowa zawarta z naruszeniem przepisów w tym zakresie podlegałaby unieważnieniu. Załączniki |
2024-06-19
11:57:51
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
222
ust.
1
pkt.
5
p.z.p.,
Zamawiający
informuje,
że
w
postępowaniu
złożone
zostały
następujące
oferty: 1. EGO-EVALUATION FOR GOVERNMENT ORGANIZATIONS S.C. Karol Olejniczak, Bartosz Ledzion, ul. S. Petӧfiego 2A lok. 26, 01-917 Warszawa, cena brutto: 89.790,00 zł, 2. Biuro Badań Społecznych Question Mark Sp. z o.o., ul. A. Zelwerowicza 60, 90-148 Łódź, cena brutto: 79.950,00 zł, 3. konsorcjum: FLOW CENTRUM BADAWCZE Sp. z o.o., ul. Skromna 5, 20-704 Lublin i BRILLIANT DECISIONS Sp. z o.o., ul. Skromna 5, 20-704 Lublin, cena brutto: 88.314,00 zł, 4. OPENFIELD Sp. z o.o., ul. T. Kościuszki 29 lok.4, 45-062 Opole, cena brutto: 85.485,00 zł, 5. GRUPA BST Sp. z o.o., ul. Mieczyków 12, 40-748 Katowice, cena brutto: 67.700,00 zł, 6. JP WEBER TRANSFORMATION ADVISORY Sp. z o.o., ul. Grodzka 9, 50-137 Wrocław, cena brutto: 67.500,00 zł, 7. CPOINT Sp. z o.o., ul. Kobielska 100 lok.13, 03-835 Warszawa, cena brutto: 57.000,00 zł, 8. ProVision Solutions Jakub Wróblewski, os. im. kar. St. Wyszyńskiego 19 lok. 22, 98-300 Wieluń, cena brutto: 63.001,00 zł. Załączniki |
2024-06-17
23:59:00
|
Komunikat Zamawiającego |
Na
podstawie
art.
222
ust.
1
pkt.
4
p.z.p.,
Zamawiający
informuje,
że
kwota
przewidziana
na
sfinansowanie
danego
postępowania
wynosi:
90.000,00
zł
brutto. Przedmiotowe postępowanie stanowi część zamówień na usługi badawcze. |
2024-06-06
14:28:00
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 3 Zwracamy się z prośbą o ujawnienie szacowanej kwoty na realizację zamówienia. Pytanie 4 Zwracam się z pytaniami dotyczącymi niniejszego postępowania: 1) o szacunkową wartość zamówienia; 2) o kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację niniejszego zamówienia? Odpowiedź Zamawiający informuje że wartość szacunkowa przedmiotowego postępowania została wskazana w ogłoszeniu o zamówieniu i wynosi ona: 73.170,73 zł netto. Kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zostanie natomiast upubliczniona, zgodnie z dyspozycją art. 222 ust. 4 p.z.p., przed otwarciem ofert. W celu umożliwienia uwzględnienia w treści ofert, udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień, zgodnie z art. 286 ust. 1 i 3 p.z.p. Zamawiający przedłużył termin składania ofert do dnia 17.06.2024 r. do godz. 23:59 (patrz modyfikacja SWZ) Załączniki |
2024-06-04
14:51:18
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
286
p.z.p.
Zamawiający
wprowadza
następujące
zmiany
do
treści
SWZ: Ust. 9 pkt. 2 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Termin składania ofert upływa 17.06.2024 r. do godz. 23:59” Ust. 9 pkt. 6 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert - następnego dnia po dniu w którym upłynął termin składania ofert tj. w dniu 18.06.2024 r., godz. 11:00.” Ust. 10 pkt. 1 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień w którym upływa termin składania ofert. Termin związania ofertą upływa w dniu 16.07.2024 r.” Załączniki |
2024-06-04
14:49:44
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 1 Uprzejmie proszę o informację, czy w ramach przedmiotowego zamówienia wszystkie wywiady FGI mogą być zrealizowane w formie on-line. Odpowiedź Zogniskowany wywiad grupowy (focus group interview – FGI) jest techniką jakościową. To bezpośrednie spotkanie specjalistów w badanej dziedzinie, prowadzone przez wykwalifikowanego moderatora, którego zadaniem jest rozwinięcie i pogłębianie dyskusji. Istotne dla tej techniki jest stworzenie nieformalnej atmosfery i przestrzeni, gdzie uczestnicy spotkania poczują się na tyle swobodnie, by bez obiekcji rozmawiać o badanych zagadnieniach, często z użyciem dodatkowych narzędzi stymulujących tę dyskusję. Niestety podczas spotkania zdalnego istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia trudności z komunikacją w sieci, co może rozpraszać uczestników - negatywnie wpływać na przebieg dyskusji, jak również na jakość wyników badania. Z uwagi na powyższe, badania focusowe opisane w SWZ powinny mieć tradycyjny przebieg. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia badania w formule hybrydowej - jedynie w przypadku trudności w pozyskaniu uczestników do badania stacjonarnego, których głos w dyskutowanych kwestiach wydaje się istotny z punktu widzenia problematyki badania. Stąd dajemy możliwość połączenia on-line z nie więcej niż trzema respondentami wyszczególnionymi w SzOPZ, przy założeniu że reszta ekspertów w grupie pozostanie do dyspozycji na spotkaniu stacjonarnym. Pytanie 2 Czy planowane wywiady jakościowe tj. indywidualny wywiad pogłębiony (IDI) z ekspertami zajmującymi się (teoretycznie lub praktycznie) wdrażaniem narzędzi i technik sztucznej inteligencji w proces pracy na terenie województwa łódzkiego oraz zogniskowane wywiady grupowe (FGI) z przedstawicielami pracodawców prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego będą mogły zostać przeprowadzone w trybie on-line? Odpowiedź W przypadku trudności w pozyskaniu uczestników do badania dopuszczamy możliwość przeprowadzenia IDI alternatywnie w trybie on-line. Wybór trybu należy pozostawić respondentowi. W odniesieniu do zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) patrz odpowiedź do pytania 1. W celu umożliwienia uwzględnienia w treści ofert, udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień, zgodnie z art. 286 ust. 1 i 3 p.z.p. Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 17.06.2024 r. do godz. 23:59 (patrz modyfikacja SWZ) Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?