Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: WT/TP/04/2024 Świadczenie usługi odbioru, transportu i utylizacji odpadów po likwidacji z Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej

Piotr Pryciński
Politechnika Warszawska Oddział: Wydział Transportu
Termin:
Zamieszczenia : 13-05-2024 13:55:00
Składania : 20-05-2024 10:00:00
Otwarcia : 20-05-2024 10:15:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
_Specyfikacja_Warunkow_Zamowienia_PP.pdf pdf 338.59 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 1 do formularza oferty_Oświadczenia na brak podstaw wykluczenia_PP.doc doc 139.5 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 1 do SWZ_formularz oferty_PP.doc doc 167 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 1a do formularza oferty_Oświadczenie składane na podstawie art. 7 ust_PP.docx docx 30.96 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 2 do formularza oferty_ formularz asortymentowo - cenowy_PP.xlsx xlsx 13.46 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 2 do SWZ - opis przedmiotu zamówienia_PP.docx docx 23.19 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 3 do formularza oferty - Grupa kapitałowa_PP.docx docx 41.81 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
_Załącznik nr 3 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy_PP.docx docx 49.13 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
informacja o kwocie.pdf pdf 339.58 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
ogloszenie.pdf pdf 119.02 2024-05-13 13:55:00 Postępowanie
informacja z otwarcia ofert.pdf pdf 383.78 2024-05-20 13:53:05 Publiczna wiadomość
informacja o wyboprze oferty.pdf pdf 451.16 2024-06-11 09:29:40 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-06-11 09:29 Piotr Pryciński Szanowni Państwo, publikujemy informację o wyborze oferty w postępowaniu nr WT/TP/04/2024. pozdrawiam Piotr Pryciński

informacja o wyboprz [...].pdf

2024-05-20 13:53 Piotr Pryciński Szanowni Państwo, publikujemy informację z otwarcia ofert w postępowaniu WT/TP/04/2024. pozdrawiam Piotr Pryciński

informacja z otwarci [...].pdf

2024-05-15 15:01 Piotr Pryciński Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w załączniku nr 2 do formularza oferty Wykonawcy wypełniają tylko żółte pola, wskazując w nich oferowaną cenę jednostkową za wywóz jednej tony wskazanego w formularzu typu odpadu. Wartość razem (netto i brutto) będąca sumą wartości jednostkowych wpisanych do żółtych pól w załączniku nr 2 do formularza oferty musi być wpisana do pkt. 5 formularza oferty, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.

pozdrawiam,
Piotr Pryciński
2024-05-15 10:12 Piotr Pryciński Szanowni Państwo, publikujemy odpowiedzi na kolejne pytania złożone w ramach postępowania. pozdrawiam, Piotr Pryciński

PYTANIE NR 2: Wnioskujemy o zmianę kodu odpadu : tonery - 16 02 14 na kod 16 02 16 - Elementy usunięte ze zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15. ODPOWIEDŹ: Zamawiający akceptuje uzupełnienie listy kodów o kod 16 02 16 - Elementy usunięte ze zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15.
PYTANIE NR 3: Prosimy o oszacowanie częstotliwości odbioru odpadów. ODPOWIEDŹ: Częstotliwość odbioru odpadów wynika z przebiegu wewnętrznych procesów likwidacji Zamawiającego, nie sposób oszacować precyzyjnie częstotliwości wywozu odpadów. Z doświadczenia Zamawiającego wynika, że wywóz odpadów po ich likwidacji odbywa się nie częściej niż dwa razy w roku.
PYTANIE NR 4: Prosimy o więcej informacji na temat odpadu o kodzie 17 02 02 – szkło – co znajduje się pod tym kodem. ODPOWIEDŹ: Zamawiający pod kodem szkło przewiduje utylizacje odpadów szklanych np. szyb okiennych, oszklenia z gablot, lustra itp.
PYTANIE NR 5: Sposób odbioru – czy do wykonania zadania niezbędne jest zapewnienie Państwu pojemników? W przypadku potrzeby zapewnienia pojemników przez wykonawcę należy podać ilość i rodzaj pojemników. ODPOWIEDŹ: Zamawiający w specyfikacji warunków zamówienia wskazał kompleksową utylizację odpadów. Zamawiający przed każdym zleceniem na wywóz będzie uzgadniał z Wykonawcą dobór odpowiednich pojemników Wykonawcy – jeśli zajdzie taka potrzeba, celem zrealizowania wywozu odpadów.
PYTANIE NR 6: w związku z zagospodarowaniem odpadów proszę o zmianę stawki VAT na 8% lub pozostawienie do wskazania przez Wykonawcę. ODPOWIEDŹ: Zamawiający w postępowaniu przyjął stawkę podstawową podatku VAT, celem zapewnienia porównywalności składnych ofert. Na etapie zawarcia umowy, stawka ta zostanie skorygowana do stawki stosowanej przez Wykonawcę w prowadzonych rozliczeniach podatkowych.
PYTANIE NR 7: 6) Zamawiający zapisał w §1 umowy: Przedmiotem niniejszej umowy jest usługa odbioru, transportu i utylizacji odpadów po ich likwidacji z Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, który stanowi Załącznik nr 1 do Umowy oraz pkt 2 i 7 OPZ: 2. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów, poddania ich odzyskowi we własnym zakresie lub przekazania do utylizacji i 7. Wykonawca nie będzie obciążał Zamawiającego kosztami wynoszenia, załadunku, transportu do utylizacji odpadów oraz dojazdu do miejsc wykonywania usługi. W związku z powyższym proszę o informację po czyjej stronie leży wynoszenie i załadunek odpadów wielkogabarytowych. ODPOWIEDŹ: Zamawiający wskazał, że Wykonawca nie będzie obciążał Zamawiającego dodatkowymi kosztami wynoszenia, załadunku, transportu do utylizacji odpadów oraz dojazdu do miejsc wykonywania usługi. Oznacza to, że koszt załadunku np. przeniesienie odpadów wielkogabarytowych z miejsca składowania u Zamawiającego do pojemnika lub pojazdu Wykowany odpadów wielkogabarytowych jest po stronie Wykonawcy i powinno być wkalkulowane w koszty wykonania usługi.
2024-05-15 08:10 Piotr Pryciński Szanowni Państwo,
publikujemy pytanie złożone w postępowaniu i odpowiedź w zakresie wymogu określonego w pkt. 2.4 Rozdziału 6 SWZ.

Pytanie NR 1:
Zwracamy się z wnioskiem o zmianę warunków udziału w postępowaniu postępowania:
W dokumencie SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA w Rozdziale 6 ust 2.4 zapisano:
posiadają zdolności techniczne lub zawodowe: Zamawiający stawia szczegółowe wymagania
w powyższym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie uprawniania do prowadzenia działalności w zakresie utylizacji odpadów po ich likwidacji. Wykonawca musi posiadać zezwolenie na zbieranie, transport i przetwarzanie odpadów w świetle ustawy o odpadach oraz aktywne konto w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz
o gospodarce odpadami BDO.
- wątpliwości budzi wymaganie przez Zamawiającego posiadania pozwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów wymienionych w SWZ.

Zgodnie z praktyką rynkową, o ile odbiór odpadów od zamawiającego i ich transport leży w gestii wykonawcy, to już zagospodarowanie tych odpadów w całości lub w pewnym zakresie powierzane jest podmiotom prowadzącym specjalistyczne instalacje, które posiadają odpowiednie zezwolenia.

W kontekście art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach istotne jest by wykonawca zamówienia posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów, bo tylko wydanie odpadów takiemu wykonawcy zwolni Zamawiającego, z momentem odbioru odpadów z nieruchomości, z odpowiedzialności administracyjnej za odpad. Warunek tak sformułowany nie ogranicza nadmiernie konkurencji w postępowaniu oraz odpowiada praktyce realizacji takich zamówień. Podkreślić należy, że usługa odbioru i przekazania odpadów do zagospodarowania w praktyce wykonywana jest zarówno przez podmioty posiadające instalacje do przetwarzania odpadów (a więc i posiadające zezwolenia na przetwarzanie odpadów) jak i podmioty, które odbierają odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, przewożą je na swoje stacje przeładunkowe, bazy magazynowane itd., by następnie przekazać je do podmiotu prowadzącego instalację, z którym mają podpisaną umowę. Okoliczność, iż podmioty takie posiadają pozwolenie na zbieranie odpadów powoduje jednocześnie, że przejmują one odpowiedzialność za odpad z chwila ich odbioru od Zamawiającego, co uzasadnia przyznanie im prawa do samodzielnego podejmowania decyzji odnośnie tego, w jaki sposób odpady będą finalnie zagospodarowane. W świetle art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach jest to wystarczające by zabezpieczyć interesy Zamawiającego. W świetle zaś wymaganego sposobu wykonania zamówienia i realiów rynkowych wykonywania tego typu usług wymóg ten nie jest nadmierny.

W związku z powyższym wnosimy o zmianę warunku, określonego w SWZ w Dziale 6 ust 2.4 na:
posiadają zdolności techniczne lub zawodowe: Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w powyższym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie uprawniania do prowadzenia działalności w zakresie utylizacji odpadów po ich likwidacji. Wykonawca musi posiadać zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów w świetle ustawy o odpadach oraz aktywne konto w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami BDO.

Odpowiedź NR 1:
Szanowni Państwo,
Zamawiający formułując pierwotne zapisy specyfikacji warunków zamówienia w postępowaniu kierował się zamiarem nabycia kompleksowej usługi odbioru, transportu i utylizacji odpadów. Mając na względzie zapisy obowiązującej Ustawy o odpadach i zapytanie skierowane do Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza zmianę wymogu określonego w 6 rozdziale SWZ na brzmienie:
Rozdział 6 pkt. 2 ust. 2.4 : posiadają zdolności techniczne lub zawodowe: Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w powyższym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie uprawniania do prowadzenia działalności w zakresie utylizacji odpadów po ich likwidacji. Wykonawca musi posiadać zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów w świetle ustawy o odpadach oraz aktywne konto w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami BDO.
pozdrawiam,
Piotr Pryciński

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 313