Bid bond

Bid bond in 2 minutes

Get a deposit without paperwork and walking away from your computer in 3 steps

click fill the details pay online

Check how to do it - Video

Proceeding: WZP.271.1.2024 Przebudowa ulicy Leśnej, Uzdrowiskowej i Słonecznej w m. Łukęcin

Awatar Pracownika
Gmina Dziwnów
Gmina Dziwnów
Deadlines:
Published : 13-02-2024 11:34:00
Placing offers : 28-02-2024 10:00:00
Offers opening : 28-02-2024 10:10:00
Procedure: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Type: Construction work

Requirements and specifications

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Attachments

NAME EXTENSION SIZE (kB) PUBLISHING DATE SOURCE DOWNLOAD
Zał 7 - wykaz osób.doc doc 135 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
SWZ sig.pdf pdf 481.04 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał 2 - formularz ofertowy.doc doc 97 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał 3 - oświadczenie z spełenienie warunków i braku postaw wykluczenia.doc doc 78 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał 4 - zobowiązanie do oddania zasobów.doc doc 49 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał 5 - grupa kapitałowa.doc doc 65.5 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał 6 - wykaz robót.doc doc 136 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał 8 - projekt umowy.pdf pdf 337.56 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Zał nr 1 - Szczegółowy opis przemiotu zamówienia.zip zip 33646.02 2024-02-13 11:34:00 Proceeding
Wyjaśnienia nr 1 sig.pdf pdf 233.91 2024-02-23 11:06:57 Public message
Wyjaśnienia nr 2 sig.pdf pdf 267.46 2024-02-26 13:16:33 Public message
Uzupełnienie.zip zip 9195.36 2024-02-26 13:16:33 Public message
Zał 8 - projekt umowy - zmiana 26.02.pdf pdf 340.83 2024-02-26 13:16:33 Public message
Wyjaśnienia nr 3 sig.pdf pdf 235.86 2024-02-27 11:42:07 Public message
Informacja z otwarcia ofert sig.pdf pdf 202.16 2024-02-28 11:52:05 Public message
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty sig.pdf pdf 203.21 2024-03-20 10:22:13 Public message

Announcements

2024-03-20 10:22 Gmina Dziwnów Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

Zawiadomienie o wybo [...].pdf

2024-02-28 11:52 Gmina Dziwnów Informacja z otwarcia ofert

Informacja z otwarci [...].pdf

2024-02-28 10:00 Buyer message Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (DZ. U.2023 poz. 1605 ze zm.) zamawiający informuje, że na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 3 500 000,00 zł gross (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych gross 00/100).
2024-02-27 11:42 Gmina Dziwnów Zamawiający na podstawie art. 284 ust. 2 i ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) w związku ze złożonymi przez Wykonawcę pytaniami udziela wyjaśnień:
Pytanie nr 1
W nawiązaniu do odpowiedzi udzielonej na pytanie nr 15 w dniu 26.02.2024 zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie w jakim celu należy dokonać wymiany gruntu, o której mowa w pozycji 9 udostępnionego przedmiaru robót skoro Zamawiający uważa warunki gruntowe za dobre. Na jakiej podstawie wspomniana wymiana gruntu została wyliczona w przedmiarze, skoro w żadnym z opisów technicznych nie ma mowy o warunkach gruntowo-wodnych?
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Wyraźnie wskazano w pozycji nr 9 o jakie prace chodzi i nie są to prace związane z wymianą gruntu z uwagi na brak stabilności gruntu. Wskazano w pozycji 9 przedmiaru elementy robót ziemnych w zakresie przebudowy, które obecnie nie istnieją (nie są utwardzone), a więc zachodzi konieczność zebrania warstw organicznych i wykonania warstwy odsączającej. Istniejący humus stanowił podstawę obliczenia „wymiany gruntu”.
Pytanie nr 2
W nawiązaniu do odpowiedzi udzielonej na pytanie nr 15 w dniu 26.02.2024 zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, iż w przypadku wystąpienia konieczności wykonania jakiejkolwiek wymiany lub wzmocnienia gruntu ponad wymienione w pozycji 9 przedmiaru robót, Zamawiający potraktuje to jako roboty dodatkowe.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający nie może potwierdzić konieczności wykonania jakiejkolwiek wymiany, a co za tym idzie określić sposobu rozliczenia tychże prac, w zadanym pytaniu jest wiele wątków, które będą musiały zostać rozpatrzone. O sposobie postępowania będzie można mówić mając konkretne dane, a nie hipotetyczne.
Pytanie nr 3
W nawiązaniu do udzielonych odpowiedzi oraz uzupełnionych dokumentów, zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu złożenia ofert, tak aby potencjalni Wykonawcy mieli minimum dwa dni na zapoznanie się z udzielonymi odpowiedziami oraz uzupełnionymi uzgodnieniami, zgodnie z zapisami Rozdział II cz. I Postanowienia ogólne pkt. 12.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Udzielone odpowiedzi w żaden istotny sposób nie zmieniły charakteru planowanych prac, a załączone dokumenty nie wpływają na ich wycenę. Nie ma zatem podstaw do zmiany terminu składania ofert.
Powyższe wyjaśnienia treści SWZ stanowią integralną część do SWZ i są wiążące dla wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego przy składaniu ofert w przedmiotowym postępowaniu.

Wyjaśnienia nr 3 sig [...].pdf

2024-02-26 13:16 Gmina Dziwnów Zamawiający na podstawie art. 284 ust. 2 i ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) w związku ze złożonymi przez Wykonawcę pytaniami udziela wyjaśnień:
Pytanie nr 1
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, iż wraz z ofertą należy złożyć dokumenty, których złożenia Zamawiający zwykle wymagają dopiero na etapie badania ofert od Wykonawcy z najkorzystniejszą ofertą, tj. wykazu osób skierowanych do realizacji inwestycji wraz z potwierdzeniem ich kwalifikacji oraz przynależności do odpowiedniej izby samorządu zawodowego, a także wykazu robót budowlanych potwierdzającego spełnienie warunku udziału w postępowaniu wskazanych w Rozdziale V w pkt 2). W przypadku odpowiedzi twierdzącej zwracamy się z prośbą o wykreślenie z załącznika nr 3 do SWZ oświadczenia a spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, gdyż w przypadku posiadania przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych już na etapie składania ofert, oświadczenie to jest zbędne i nic niewnoszące do oferty. Potwierdza to §10 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415) zgodnie z którym "W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji zamawiający może, zamiast podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w § 6–9, żądać oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji".
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający potwierdza, że należy złożyć dokumenty wymienione w Rozdziale V w pkt 2) oraz załącznik nr 3 do SWZ w niezmienionej formie, czyli oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
Pytanie nr 2
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie 30-dniowego terminu na zgłoszenie wad w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, o którym mowa w §3 ust. 1 projektu umowy, z uwagi na fakt, iż niejednokrotnie wady te ujawniają się w terminach znacznie późniejszych wraz z postępem wykonywania robót budowlanych i nie możliwe jest ich wcześniejsze wykrycie, np. w sytuacji ujawnienia odmiennego od założonych w projekcie lokalizacji uzbrojenia podziemnego, co stwierdzić można dopiero na etapie wykonywania danego odcinka prac niejednokrotnie w terminie dużo późniejszym niż 30 dni od przekazania dokumentacji projektowej, szczególnie, iż do wykonywania prac w ulicy Słonecznej Wykonawca będzie mógł przystąpić dopiero po okresie przerwy technologicznej narzuconej przez Zamawiającego. W związku z powyższym Wykonawca nie będzie miał nawet możliwości weryfikacji poprawności dokumentacji projektowej przed upływem wskazanego w tym ustępie terminu, tym samy tracąc prawo do żądania przedłużenia terminu nawet w sytuacji gdy będzie to konieczne dla prawidłowego wykonania zadania.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę. Jest to termin 30 dni który odnosi się tylko do zgłoszenia uwag do przekazanej dokumentacji technicznej. Wystąpienie warunków odmiennych od tych założonych w dokumentacji jest odrębnym postępowaniem zgodnie z zapisami w projekcie umowy.
Pytanie nr 3
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie zapisów §5 ust. 19 projektu umowy. W jego obecnym brzmieniu brak jest sensu.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Wskazane zapisy § 5 ust. 19 projektu umowy zostały wykreślone.
Pytanie nr 4
Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisów §8 ust. 1 projektu umowy. W jego obecnym brzmieniu, po wpisaniu w wykropkowane miejsce nazwy firmy podwykonawcy, który ewentualnie będzie realizował część zakresu przedmiotu umowy dla Wykonawcy, otrzymujemy zapis mówiący o tym, że firma, której nazwa zostanie tam wskazana zrealizuje cały przedmiot umowy.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający wyjaśnia, iż jest to projekt umowy, który zostanie odpowiednio zmodyfikowany po wybraniu konkretnej oferty. Jeżeli Wykonawca przedmiot umowy będzie realizował we własnym zakresie to w wykropkowane miejsce zostanie wpisane słowo „samodzielnie”. Jeżeli będzie realizował zadanie z Podwykonawcą to zostanie ujęta nazwa podwykonawcy oraz zakres, który będzie realizował zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy, które zostanie złożone na Formularzu ofertowym – załącznik nr 2 do SWZ.
Pytanie nr 5
Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie okresu rękojmi wskazanego w §11 ust. 1 projektu umowy, zgodnie z zapisami Rozdziału III pkt 4 SWZ, tj. 60 miesięcy.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Okres rękojmi został uzupełniony w projekcie umowy zgodnie z zapisami Rozdziału III pkt 4 SWZ
Pytanie nr 6
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie zapisów §12 ust. 2 z uwagi na fakt, iż Wykonawca nie ma obowiązku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pieniądz. Prawo Zamówień publicznych dopuszcza również inne formy zabezpieczeni należytego wykonania umowy, a wprowadzenie takiego ograniczenia jest niezgodne z zapisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 poz. 2019).
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający wykreślił w § 12 ust. 2 słowo „pieniądzu”. Zapisy SWZ w Rozdziale VII – II ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY pkt 2 wskazują w jakiej formie ZNWU może zostać wniesione przez Wykonawcę.
Pytanie nr 7
Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisów §14 ust. 10 projektu umowy w taki sposób by Wykonawca nie był obciążany kosztami za wykonanie robót dodatkowych wykraczających poza zakres złożonej przez siebie oferty oraz dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego na etapie postępowania przetargowego, na podstawie której ta oferta została sporządzona. Zapisy takie mogą doprowadzić do sytuacji, w której Wykonawca nie zdecyduje się na zaproponowanie Zamawiającemu np. zmian technologicznych, nawet w przypadku gdy będą one korzystne w kontekście zaoszczędzenia czasu realizacji lub kosztów późniejszej eksploatacji przedmiotu umowy, w obawie o wzrost kosztów wykonania przedmiotu umowy i możliwość poniesienia w związku z tym straty. Ponadto takie zapisy przenoszą na Wykonawcę odpowiedzialność za dokumentację projektową, na podstawie której Wykonawca dokonuje wyceny robót, i wszelkie ewentualne błędy zawarte w tej dokumentacji, pomimo że nie brał on udziału w jej opracowaniu.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający informuje, iż w § 16 przewidziane są sytuacje opisane w pytaniu nr 7, czyli możliwości zmiany umowy w przypadku np. zmian technologicznych. Zapisy § 14 ust. 10 projektu umowy mówią o sytuacji, w której Wykonawca samowolnie dokonuje robót dodatkowych, bez stosownych uzgodnień z Zamawiającym.
Pytanie nr 8
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że w przypadku gdy w trakcie obowiązywania umowy zmianie ulegnie stawka podatku od towarów i usług VAT, to podatek VAT w nowej stawce zostanie automatycznie
doliczony do wartości net wynagrodzenia pozostałego do wypłaty od momentu zmiany stawki VAT i nie będzie konieczności podpisywania w tym celu aneksu do umowy. Zapisy §14 ust. 3 oraz §16 ust. 1 pkt 4) i ust. 2 pkt 4) nie dają jasnej odpowiedzi w tym temacie, w szczególności czytane łącznie z pozostałymi zapisami §16.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zgodnie z § 18 ust. 1 wszelkie zmiany umowy, w tym zmiana stawki podatku VAT, wymagają zachowania formy pisemnej, a więc podpisania aneksu do umowy.
Pytanie nr 9
Z uwagi na fakt, iż umowa zostanie zawarta na czas dłuższy niż 6 miesięcy zwracamy się z prośbą o wprowadzenie postanowień dotyczących zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia zgodnie z zapisami Art. 439 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 poz. 2019).
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający uzupełnił projekt umowy o stosowne zapisy zgodnie z zapisami art. 439 ustawy Pzp.
Pytanie nr 10
Zwracamy się z prośbą o udostępnienie opinii ZTI-5000-100768/16, warunków likwidacji kolizji WLK nr 38/SU/2016 oraz uzgodnienia TODDWBU-SZ.2110-33156/16/MK o których mowa w punkcie 9 Opisu technicznego Projektu wykonawczego branży drogowej dla ulic Słonecznej i Uzdrowiskowej.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający udostępnia ww. opinie oraz uzgodnienia. Zamawiający przekazuje również projekt likwidacji kolizji infrastruktury elektroenergetycznej posadowionej na nieruchomościach gruntowych w związku z „Budową drogi ulic Słonecznej i Uzdrowiskowej w Łukęcinie”. O ile faktycznie wystąpi wskazana kolizja Zamawiający przewiduje jej usunięcie odrębnym zleceniem.
Pytanie nr 11
W opisie technicznym Projektu wykonawczego branży drogowej dla ulic Słonecznej i Uzdrowiskowej w punkcie 4.1 A jest mowa o „4 szt. wykuszy o wymiarach 1,0x5,0 m tzn. każdy wykusz to 2 ławki plus uliczny kosz na odpady”. Zwracamy się z prośbą o informację czy wycenie podlega zakup i ustawienie wspomnianych elementów małej architektury, a jeżeli tak, proszę o podanie parametrów pozwalających na wycenę w/w elementów, tj. m.in.: wymiarów, kolorów, opisów szczegółowych czy kart katalogowych.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zgodnie z dokumentacją projektową po stronie Wykonawcy jest tylko wykonanie wykuszy.
Pytanie nr 12
Zgodnie z planem sytuacyjnym zamiennym dla ulicy Uzdrowiskowej w ramach inwestycji należy wykonać nasadzenia, wg zapisów w legendzie do rysunku ma to być np. tawuła japońska gold mound. Zwracamy się z prośbą o informację czy wykonanie wspomnianych nasadzeń jest w zakresie inwestycji, a jeżeli tak, proszę o podanie dokładnych nazw i gatunków, a także parametrów roślinności oraz ich ilości, jakie należy przyjąć do wyceny.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający informuje, iż nasadzenia wykonuje we własnym zakresie, nie podlegają więc wycenie.
Pytanie nr 13
Plan sytuacyjny zamienny dla ulicy Uzdrowiskowej pokazuje lokalizację oświetlenia niskiego, które wg legendy należy wykonać wg odrębnego opracowania. Projekt oświetlenia dla ulicy Uzdrowiskowej nie zawiera zapisów określających jakikolwiek oświetlenie niskie. Zwracamy

Wyjaśnienia nr 2 sig [...].pdf

Uzupełnienie.zip

Zał 8 - projekt umow [...].pdf

2024-02-23 11:06 Gmina Dziwnów Zamawiający na podstawie art. 284 ust. 2 i ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) w związku ze złożonymi przez Wykonawcę pytaniami udziela wyjaśnień:
Pytanie nr 1
Wykonawca zwraca się z prośbą o udostępnienie przedmiarów robót w formie edytowalnej – ath lub exel.
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający nie dysponuje przedmiarami robót w wersji edytowalnej w związku z czym nie może ich udostępnić.
Pytanie nr 2
Na przekroju konstrukcyjnym jako materiał nawierzchniowy jest podana kostka fakturowana. Czy Zamawiający miał tu na myśli kostkę betonową o powierzchni płukanej?
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający wymaga kostki bezfazowej o powierzchni gładkiej w kolorze biało-szary melanż. Kostka brukowa betonowa w minimum 3 wymiarach.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający zgodzi się na zamianę materiału podbudowy z kruszywa łamanego na przekrusz betonowy o frakcji 0-63mm?
Wyjaśnienia Zamawiającego:
Zamawiający wyraża zgodę na zamianę materiału na beton przekruszony o frakcji 0-40 mm, który odpowiada wielkości frakcji kruszywa, przy czym Wykonawca musi dostarczyć odpowiednie badanie i/lub certyfikat. Nie dopuszcza się w przekrusz betonowym innych materiałów z rozbiórek.
Powyższe wyjaśnienia treści SWZ stanowią integralną część do SWZ i są wiążące dla wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego przy składaniu ofert w przedmiotowym postępowaniu.

Wyjaśnienia nr 1 sig [...].pdf

Offer form

No. Name Criterium weight Description and attachments Your suggestion or comment Attach file
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny Attachment required (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Unlock the form

The number of page views: 1079