Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: UN-P.6722.72.2023.MW Szacowanie wartości zamówienia dotyczącego opracowania Planu ogólnego gminy Żukowo, opracowania ekofizjograficznego na potrzeby Planu ogólnego oraz elementów towarzyszących Strategii Rozwoju Gminy Żukowo

Martyna Wróbel
Gmina Żukowo
Termin:
Zamieszczenia : 29-01-2024 11:19:00
Składania : 08-02-2024 14:00:00
Otwarcia : 08-02-2024 14:05:00
Tryb: Szacowanie wartości zamówienia
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Zamawiający:

Gmina Żukowo
ul. Gdańska 52
83-330 Żukowo
NIP 589-001-16-54

Szanowni Państwo,  

informujemy, że poniższe postępowanie ma charakter szacowania wartości zamówienia.  

Informujemy, iż niniejsze postępowanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Oferty złożone przez wykonawców w ramach niniejszego zapytania nie będą skutkowały wyborem oferty i podpisaniem umowy.


W przypadku pytań:

  • technicznych lub merytorycznych, proszę o kontakt za pośrednictwem przycisku "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel 58 355-08-32. 

  • związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr 22 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.   

 

 Przedmiot zamówienia

 

Przedmiotem zamówienia jest szacowanie wartości zamówienia na:

  1. opracowanie planu ogólnego gminy Żukowo wraz z innymi niezbędnymi dokumentami, zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) oraz w wykonaniu Uchwały Nr LXIII/823/2023 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 26 września 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Żukowo (link do Uchwały: LINK) (część 1);
  2. opracowanie ekofizjograficzne na potrzeby Planu ogólnego gminy Żukowo (część 2);
  3. opracowanie elementów towarzyszących Strategii Rozwoju Gminy Żukowo 2040: model struktury funkcjonalno-przestrzennej gminy, rozumiany jako docelowy układ elementów składowych przestrzeni; ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie niezbędne do opracowania planu ogólnego (art. 10e ust. 3 pkt. 4 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) (część 3).

Granice opracowania: 

Granicą opracowania jest gmina Żukowo w granicach administracyjnych, z wyłączeniem terenów zamkniętych innych niż ustalane przez ministra właściwego do spraw transportu.

 

Teren Gminy Żukowo, powiat kartuski, woj. pomorskie, w granicach administracyjnych i pow. ok. 164,02 km2 (na podstawie GUGiK wg stanu na 01.01.2024 r.) obejmuje 22 sołectwa (Babi Dół, Banino, Borkowo, Chwaszczyno, Czaple, Glincz, Leźno, Łapino Kartuskie, Małkowo, Miszewo, Niestępowo, Nowy Świat, Otomino, Pępowo, Przyjaźń, Rębiechowo, Rutki, Skrzeszewo, Sulmin, Tuchom, Widlino, Żukowo) oraz miasto Żukowo.

 

Pokrycie terenu Gminy Żukowo planami miejscowymi na dzień 31.12.2023 r. wynosi około 31,52 %.


Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia:

 

Powierzchnia Gminy Żukowo w granicach administracyjnych wynosi: 164,02 km2 (na podstawie GUGiK wg stanu na 01.01.2024 r.), w tym powierzchnia terenów terenów zamkniętych innych niż ustalane przez ministra właściwego do spraw transportu.

 

Zakres opracowania obejmować będzie:

 

CZĘŚĆ 1

 

  1. sporządzenie planu ogólnego gminy Żukowo zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.), a w szczególności z przepisami art. 13a , 13b, 13c, 13d, 13e , 13f, 13g, 13j, 13k i 13m, które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r. a także przepisami wykonawczymi do tej ustawy,
  2. sporządzenie uzasadnienia Planu ogólnego zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, skala opracowania uzasadnienia planu ogólnego w postaci elektronicznej w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych: w skali nie mniejszej niż 1: 25000 (zgodnie z art. 13h u.p.z.p) oraz 1:10000,
  3. opracowanie danych przestrzennych do Planu ogólnego zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  4. udział  oraz przygotowanie dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych w procedurze sporządzenia planu ogólnego, określonej w art. 13i ust. 3 wyżej wymienionej ustawy, w tym czynny udział w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8e, 8g, 8h, 8i, 8j i 8k tej ustawy,
  5. przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu ogólnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.),
  6. sporządzenie innych niezbędnych dokumentów i opracowań około planistycznych, wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
  7.  zgodnie z poszczególnymi etapami:

 

Etap I. Prace wstępne

1)                  analiza materiałów wyjściowych,

2)                  analiza stanu zagospodarowania i zabudowy,

3)                  analiza wydanych decyzji o warunkach zabudowy,

4)                  analiza uwarunkowań zewnętrznych,

5)                  analiza uwarunkowań przestrzennych gminy,

6)                  określenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową w gminie,

7)                analiza wniosków zgłoszonych po ogłoszeniu i zawiadomieniu o przystąpieniu do sporządzania planu ogólnego, propozycja rozstrzygnięcia wniosków przedstawiona w formie map i tabeli,

8)                sporządzenia wszelkich opracowań, badań, analiz, niezbędnych do sporządzenia opracowania i realizacji przedmiotu usługi,

9)                Wniesienie ewentualnych zmian i poprawek zgłoszonych przez Zamawiającego.

10)            Spotkanie z mieszkańcami Gminy (ok. 5 spotkań) w celu poinformowania o przebiegu procedury uchwalania planu ogólnego, wyjaśnienia celu oraz odpowiedzi na pytania zainteresowanych osób.

 

Etap II. Prace planistyczne

1)      opracowanie projektu planu ogólnego zgodnie z zakresem wskazanym w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

2)      sporządzenie uzasadnienia składającego się z części tekstowej i graficznej, rysunki projektu winny być przekazywane Zamawiającemu w formie wydruków oraz w formie numerycznej dostosowanej do systemu informacji istniejącego u Zamawiającego – pliki wektorowe i rastrowe rysunków na każdym etapie prac powinny być dostarczone w formacie .gpkg.

Pliki te powinny nazwane i logicznie uporządkowane. Dodatkowo, część graficzna - rysunek przedmiotu usługi w skali 1: 25000 (zgodnie z art. 13h u.p.z.p) oraz 1:10000 w wersji tradycyjnej (papierowej), w kolorze, na utwardzonym i zabezpieczonym przed zniszczeniem podłożu - po 1 egzemplarzu,

3)      opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko w wersji tradycyjnej (papierowej) oraz w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD; format plików: .pdf, .doc.) - po 2 egzemplarze,  w przypadku, gdyby prognoza zawierała część graficzną, należy przekazać opracowania kartograficzne oraz dane przestrzenne na zasadach analogicznych jak w przypadku opracowania ekofizjograficznego,

4)      prezentacja i uzyskanie opinii o projekcie od referatów Urzędu Gminy Żukowo, wraz z wprowadzeniem ewentualnych korekt.

 

Część graficzną uzasadnienia planu ogólnego stanowi prezentacja graficzna:

1)        danych przestrzennych tworzonych dla planu ogólnego, o których mowa w art. 67a ust. 3 pkt 1 i ust. 3a pkt 1;

2)        granic działek ewidencyjnych pochodzących z bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne;

3)        obiektów przestrzennych w rozumieniu ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, stanowiących uwarunkowania, o których mowa w art. 13b pkt 3, przy czym jeżeli te obiekty przestrzenne pochodzą ze zbiorów danych zgłoszonych do ewidencji zbiorów oraz usług danych przestrzennych, o której mowa w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, wykorzystuje się geometrię tych obiektów przestrzennych.

 

Część graficzną uzasadnienia planu ogólnego może stanowić prezentacja graficzna obiektów przestrzennych w rozumieniu ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, stanowiących uwarunkowania, o których mowa w art. 13b pkt 4, przy czym jeżeli te obiekty przestrzenne pochodzą ze zbiorów danych przestrzennych zgłoszonych do ewidencji zbiorów oraz usług danych przestrzennych, o której mowa w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, wykorzystuje się geometrię tych obiektów przestrzennych.

 

Etap III. Opiniowanie, uzgadnianie i konsultacje społeczne

1) przedstawienie projektu planu do uzgodnienia i zaopiniowania wraz z wnioskiem, w tym przygotowywanie ew. wymaganych dodatkowych materiałów i udział osobisty w niezbędnych spotkaniach w celu uzyskania uzgodnienia (możliwość udziału zdalnego należy do decyzji Zamawiającego),

2) nanoszenie zmian w projekcie planu, wynikających z uzyskanych uzgodnień i opinii,

3) sporządzenie projektu planu w ilości niezbędnej dla uzyskania uzgodnień i opinii oraz dodatkowo wersja elektroniczna na płycie CD/DVD lub innym nośniku w formie plików pdf oraz dodatkowo wersja edytowalna: część tekstowa w formacie edytora tekstu np. Word for Windows (*.doc, *.docx, *.odt); rysunek/-ki planu w formacie .gpkg,

4) prezentacja i uzyskanie opinii o projekcie od Gminnej Komisji Urbanistyczno- Architektonicznej w Żukowie wraz z wprowadzeniem ewentualnych korekt, zmian i poprawek,

5) przedstawienie projektu do akceptacji Burmistrzowi Gminy Żukowo i Radzie Miejskiej w Żukowie wraz z naniesieniem ewentualnych poprawek,

6) przeprowadzenie pełnej procedury związanej z konsultacjami społecznymi, w tym: wymaga jest osobista obecność w czasie konsultacji projektu planu w siedzibie urzędu Gminy Żukowo w dniach i godzinach ustalonych przez Zamawiającego, a także informowania i udzielania odpowiedzi na pytania zainteresowanych w trakcie konsultacji i spotkań, osobista obecność w spotkaniach z mieszkańcami, organami uzgadniającymi i innych związanych ze sporządzanym planem, organizowanych przez Zamawiającego o których Wykonawca zostanie poinformowany co najmniej 5 dni roboczych wcześniej, Przez osobistą obecność Zamawiający rozumie obecność Głównego projektanta planu lub innej osoby upoważnionej przez Wykonawcę, poprzez stawiennictwo w miejscu wyznaczonego spotkania, posiedzenia, narady,

7) opracowanie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierającego w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokoły z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji,

8) przedstawienie opracowań tekstowych (m. in. projekty pism, protokoły) - w wersji tradycyjnej (papierowej) oraz w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD, format plików: .pdf, .doc.), opracowań analitycznych (m. in. zawierających dane liczbowe, wykresy) - w wersji tradycyjnej (papierowej) oraz w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD, format plików: .pdf, .doc, .xls), danych przestrzennych - w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD, format plików: .gpkg lub innych powszechnie stosowanych i możliwych do edycji i odczytu),

9) ponowienia czynności bądź ponownego przygotowania materiałów w trakcie prowadzonej procedury, wynikających z zmiany przepisów prawa, uzyskanych materiałów, dokonanych uzgodnień i wniesionych uwag (jeżeli zajdzie taka potrzeba),

10) uzupełnienia (zmiany) opracowania stanowiącego przedmiot usługi o niezbędne czynności merytoryczne i formalne mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu usługi (w przypadku zmiany prawa w trakcie realizacji przedmiotu usługi),

11) dodatkowe opracowania i analizy sporządzone w ramach realizacji przedmiotu usługi.

 

Etap IV. Uchwalenie i zakończenie prac

1)      przedstawienie projektu wraz z uzasadnieniem i raportem podsumowującym przebieg konsultacji społecznych do akceptacji Burmistrzowi Gminy Żukowo (w tym przekazanie 1 kpl. wydruków rysunków planu ogólnego w skali 1:10000),

2)      przygotowanie prezentacji projektu planu ogólnego,

3)    przygotowanie projektu planu do uchwalenia przez Radę Miejską w Żukowie w formacie xml - spełniającym wymogi określone w ustawie z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) i z przepisami wykonawczymi zawartymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych  (Dz. U. Nr 289, poz. 1699),

4)      uczestniczenie w prezentacjach projektu na posiedzeniu poszczególnych Komisji oraz sesji Rady Miejskiej w Żukowie,

5)      opracowanie uzasadnienia oraz podsumowania, o których mowa w art. 42 pkt 2 i art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, z późn. zm.),

6)      ostateczne przekazanie całości opracowania, w tym 7 kpl. wydruków rysunków w skali 1:25000,

            7)      przekazanie tekstu oraz rysunków Planu Ogólnego w formie numerycznej dostosowanej do systemu informacji istniejącego u Zamawiającego – pliki wektorowe i rastrowe rysunków powinny być dostarczone w formacie zgodnym z formacie .gpkg oraz pdf (w tym plik pdf zoptymalizowany),

            8)      wykonanie dokumentacji formalno-prawnej - w wersji tradycyjnej (papierowej) w jednym egzemplarzu, odpowiednio poukładaną i spiętą,

            9)      dodatkowe opracowania i analizy sporządzone w ramach realizacji przedmiotu usługi,

           10)    usunięcia wszelkich wad w przedmiocie usługi na własny koszt oraz w terminie wskazanym przez Zamawiającego;

           11)    przeniesienia wszelkich praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu usługi na Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie).

 

Zamawiający oraz Wykonawca mogą od siebie wzajemnie żądać udziału w spotkaniach roboczych dotyczących omówienia prac. Haromonogram spotkań zostanie ustalony przez Zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą.

 

Zamawiający przekaże Wykonawcy zamówienia następujące materiały wyjściowe:

a.      kopie wniosków do planu,

b.      kopię mapy zasadniczej,

c.      zanonimizowane kopie decyzji o warunkach zabudowy lub wykaz decyzji o warunkach zabudowy.

 

CZĘŚĆ 2

          1.      sporządzenie opracowania ekofizjograficznego na potrzeby opracowania planu ogólnego zgodnie z przepisami zawartymi w art. 72 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2023 r.

a.      Skala opracowania części graficznej mapy topograficznej do opracowania ekofizjograficznego: 1:10 000 (z ewentualnym przeskalowaniem),

b.      opracowanie zarówno ekofizjograficzne na potrzeby planu ogólnego gminy Żukowo, jak również planu ogólnego gminy Żukowo należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami w dacie sporządzania przedmiotowej dokumentacji planistycznej oraz zmianami do tych przepisów,

          2.      ostatnie sporządzone opracowanie to aktualizacja opracowania ekofizjograficznego podstawowego gminy Żukowo z grudnia 2008 r. Zamawiający dysponuje zgodnie z powyższym opracowaniem ekofizjograficznym dla całej gminy Żukowo oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Żukowo,

          3.      W ramach przedmiotu usługi Wykonawca wykona:

a.      opracowanie ekofizjograficzne, na podstawie rzetelnie przeprowadzonych badań, szczególnie w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, odpowiednią literaturę, dokumentację, w tym o prace w terenie, wskutek czego wykaże prawidłowo i racjonalnie ukształtowaną przestrzeń publiczną miasta i gminy Żukowo;

b.      przygotowanie innych opracowań, analiz, prognoz, niezbędnych do późniejszego przeprowadzenia procedury planistycznej, a mieszczących się w zakresie sporządzenia opracowania ekofizjograficznego i nie opisanych powyżej.

 

CZĘŚĆ 3

 

      1.      opracowania elementów towarzyszących Strategii Rozwoju Gminy Żukowo 2040, przyjętej uchwałą nr XXXV/458/2021 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 22 czerwca 2021 r.:, (art. 10e ust. 3 pkt. 4 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.), w szczególności w ramach prac należy wykonać:

a.      model struktury funkcjonalno-przestrzennej gminy, rozumiany jako docelowy układ elementów składowych przestrzeni;

b.      ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie niezbędne do opracowania planu ogólnego.

 


    Termin realizacji zamówienia: do 31.12.2025 r.

 

     Cena

 

Zamawiający wymaga podania ceny netto  (jako stawkę podatku VAT należy wybrac "nie podlega") za opracowanie całości przedmiotu zamówienia.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Klauzula Informacyjna RODO.pdf pdf 99.74 2024-01-29 11:19:00 Postępowanie

Komunikaty

Osoba wystawiająca postępowanie nie zamieściła dodatkowych komunikatów

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Opracowanie Planu ogólnego gminy Żukowo, opracowanie ekofizjograficzne oraz elementy towarzyszące Strategii Rozwoju Gminy Żukowo Zgodnie z opisem zamówienia 1 usługa - (0)
Kursy walut NBP

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 1042