- Strona główna
- Postępowanie ID 878189
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
GUM2024ZP0005 Wykonanie aktualizacji projektu wielobranżowego remontu bloku A oraz bloku B Domu Studenckiego nr 2 oraz uzyskaniem niezbędnych uzgodnień z gestorami sieci oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę w ramach realizowanego projektu: "Przystosowanie budynków osiedla studenckiego przy ul. Dębowej do potrzeb studentów m.in. w zakresie nauki własnej oraz wymogów sanitarnych związanych z sytuacją epidemiczną"
Wystawiający
-
UżytkownikTomasz Krysiak
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-02-14 08:51:00
-
Składania2024-03-18 09:00:00
-
Otwarcie ofert2024-03-18 09:15:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-04-10
11:36:07
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
wyniku
postępowania
z
dnia
10.04.2024r.
Załączniki |
2024-03-27
14:42:46
|
Tomasz Krysiak |
Postępowanie
zostało
unieważnione.
Uzasadnienie:
Zamawiający,
na
podstawie
art.
255
pkt
3)
i
260
ust.
1
w
zw.
z
art.
266
ustawy
Pzp,
unieważnia
niniejsze
postępowania,
z
uwagi
na
to,
iż
cena
najkorzystniejszej
oferty
przewyższa
kwotę,
którą
zamawiający
zamierza
przeznaczyć
na
sfinansowanie
zamówienia,
a
Zamawiający
nie
ma
możliwości
zwiększania
tej
kwoty
do
wysokości
do
ceny
najkorzystniejszej
oferty.
Zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający przed otwarciem ofert udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postepowania informacje o kwocie jaka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 184 500,00 zł., cena najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę AMS Pracownia Projektowa Maciej Sywula z siedziba w Gdańsku (80-283) przy ul. ul. Myśliwskiej 63a/1 wynosi 484 620,00 zł. Zgodnie ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych postępowanie unieważnia się, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W tym wypadku czynność unieważnienia następuje dopiero po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. W takim wypadku musi najpierw dojść do wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając na uwadze powyższe Zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejsze w oparciu o kryteria określone w Rozdziale XIII ust. 1 SWZ i odrębnym pismem zawiadomił o tym fakcie wykonawców, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu, jak również zamieścił informacje o wyborze na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Ustawodawca wyraźnie dopuścił możliwość zwiększenia kwoty pokrycia finansowego w związku z wyborem oferty. Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (Komentarz do Prawa Zamówień Publicznych wydany przez Urząd Zamówień Publicznych). Powyższe stanowisko znajduje również odzwierciedlenie w aktualnie obowiązującym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (dalej jako KIO). Przepis art. 255 pkt 3 ustawy Pzp nie nakazuje zamawiającemu dokonywać prób zwiększenia kwoty, którą mógłby przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wprost przeciwnie koniec tego przepisu w wyrażeniu „chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”, mówi o wyjątku, którego nie można interpretować rozszerzająco, aż do ustanawiania reguły, że w każdym przypadku zamawiający powinien podejmować próbę zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W wyroku z dnia 12 listopada 2015 r. Krajowej Izby Odwoławczej (Sygn. Akt KIO 2347/15 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym): „Przepis w obecnym brzmieniu zwalnia zamawiającego z obowiązku dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty w sytuacji, gdy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego jest niemożliwe z powodu braku środków na jej sfinansowanie.” Zgodnie z orzecznictwem KIO, nie ma obowiązku zwiększania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie konkretnego zadania, tak aby obowiązkowo dokonać wyboru. Możliwość zwiększenia budżetu warunkowana jest z pewnością wieloma czynnikami, a wykonawca nie ma prawnych możliwości domagać się zwiększenia budżetu, ponieważ takie zachowanie w pewnych przypadkach mogłoby narazić zamawiającego na zarzuty niegospodarnego zarządzania środkami publicznymi (wyrok KIO z dnia 24 maja 2012 r. sygn. Akt KIO 964/12 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym). Ponadto Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym) to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania. W związku z powyższym, postanowiono jak na wstępie. |
2024-03-27
14:40:44
|
Tomasz Krysiak |
Zawiadomienie
o
wyniku
postępowania_27.03.2024
Załączniki |
2024-03-18
09:30:57
|
Tomasz Krysiak |
Informacja
z
otwarcia
ofert
z
dnia
18.03.2024r.
Załączniki |
2024-03-18
09:00:00
|
Komunikat Zamawiającego | Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi - 184 500,00 zł brutto |
2024-03-12
14:41:55
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
12.03.2024r.
Załączniki |
2024-03-12
14:41:09
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ_ZMIANA
TERMINU
SKŁADANIA
OFERT
Załączniki |
2024-03-12
14:36:47
|
Tomasz Krysiak |
Wyjaśnienia
treści
SWZ
z
dnia
12.03.2024r.
Załączniki |
2024-03-08
08:48:01
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
08.03.2024r.
Załączniki |
2024-03-08
08:47:23
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ_ZMIANA
TERMINU
SKŁADANIA
OFERT
Załączniki |
2024-02-29
08:31:35
|
Tomasz Krysiak |
Wyjaśnienia
treści
SWZ
z
dnia
29.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-28
08:56:03
|
Tomasz Krysiak |
Modyfikacja
nr
1_zał.
nr
3
do
SWZ_OPZ_28.02.2024
Załączniki |
2024-02-28
08:55:21
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ
z
dnia
28.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-28
08:54:36
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
28.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-27
10:05:46
|
Tomasz Krysiak |
Wyjaśnienie
i
zmiana
treści
SWZ
z
dnia
27.02.2024r. Modyfikacja nr 1_SWZ_27.02.2024 Modyfikacja nr 1_Wykaz usług_zał. nr 5 do SWZ_27.02.2024 Załączniki |
2024-02-27
10:03:44
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
27.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-27
10:01:25
|
Tomasz Krysiak | Komunikat został wycofany przez Zamawiającego. |
2024-02-26
11:34:37
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
26.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-26
11:34:02
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ
z
dnia
26.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-22
13:54:01
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
22.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-22
13:52:40
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ_22.02.2024r.
Załączniki |
2024-02-22
13:51:04
|
Tomasz Krysiak |
Załączniki
do
OPZ
Załączniki |
2024-02-14
11:40:51
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ_Projektu
Umowy
z
dnia
14.02.2023 Modyfikacja nr 1 _załącznik 4 do SWZ_projekt umowy Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?