Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4x4 wraz z wyposażeniem

Marta Pluta tel. (61) 640 40 83
Gmina Września Oddział: Referat Obsługi Inwestorów
Termin:
Zamieszczenia : 13-11-2023 14:22:00
Składania : 17-11-2023 13:00:00
Otwarcia : 17-11-2023 13:05:00
Tryb: Szacowanie wartości zamówienia
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

informujemy, że poniższe postępowanie ma charakter szacowania wartości zamówienia, a postępowanie przetargowe na zakup przedmiotu szacowania zostanie ogłoszony w 2024 roku po uzyskaniu dofinansowania z Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027.

Dlaczego warto odpowiedzieć na szacowanie wartości zamówienia?

Informujemy, iż niniejsze postępowanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy, czy też udzielenia zamówienia i nie stanowi części procedury udzielania zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że odpowiedź na niniejsze postępowanie o charakterze szacowania ceny może skutkować:

  • zaproszeniem do złożenia oferty lub/i 

  • zaproszeniem do negocjacji warunków umownych lub 

  • zawarciem umowy, której przedmiot został określony w niniejszym postępowaniu. 

W przypadku pytań:

  • technicznych lub merytorycznych, proszę o kontakt za pośrednictwem przycisku "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel 61 640 40 81

  • związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr 22 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.   

 

Oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.  Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Opis przedmiotu zamówienia

minimalne wymagania dotyczące parametrów technicznych i wyposażenia średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4x4

1. Warunki ogólne

1) Pojazd zabudowany i wyposażony musi spełniać minimalne wymagania:

- ustawy „Prawo o ruchu drogowym” (Dz. U. z 2021 r., poz. 450 ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi do ustawy,

- rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r., Nr 143, poz. 1002 ze. zm),

- rozporządzenia ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2019 r. w sprawie pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej Administracji Skarbowej, Służby Więziennej i straży pożarnej, ( Dz. U. z 2019 r., poz 594),

- spełniać minimalne wymagania dla klasy średniej M (wg PN-EN 1846-1),

- spełniać minimalne wymagania dla kategorii 2 - uterenowionej (wg PN-EN 1846-1)

2) Pojazd musi posiadać ważne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r. Nr 143, poz. 1002, ze zm). Świadectwo dopuszczenia dostarczone najpóźniej  na dzień odbioru samochodu.

3) Pojazd musi być oznakowany numerami operacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z zarządzeniem nr 3 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 09 marca 2021 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej. Dodatkowo wykonawca umieści na pojeździe numery operacyjne oraz logo projektu dofinansowującego. Wzory numerów oraz logo do umieszczenia na pojeździe zostaną dostarczone przez zamawiającego po podpisaniu umowy. Ponadto Wykonawca oznakuje tył zabudowy (bez żaluzji) żółtymi (RAL 1026) i czerwonymi (RAL 3000), naprzemiennie pasami wg wzoru ”jodełki”, taśmą odblaskową typu „plaster miodu” (szczegóły do uzgodnienia na etapie produkcji).

2. Podwozie z kabiną

1) rok produkcji (podwozie, nadwozie) 2024 r.

2) silnik o mocy nie mniejszej niż 210 kW.

3) silnik i podwozie z kabiną pochodzące od tego samego producenta.

4) maksymalna masa rzeczywista (MMR) pojazdu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej, rozkład tej masy na osie oraz masa przypadająca na każdą z osi nie może przekroczyć maksymalnych wartości określonych przez producenta pojazdu lub podwozia bazowego

5) zamontowane urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego:

a) na dachu kabiny zamontowana lampa zespolona, sygnalizacyjna  z lampami koloru niebieskiego wykonanymi w technologii LED, posiadająca homologację CLASS 2 z min. 10 modułami LED, po min 6 LED każdy. Lampa z podświetlanym napisem „Straż”. Lampa bez nakładki kompozytowej. Lampa zabezpieczona przed uszkodzeniami mechanicznymi

lub

b) na dachu kabiny zamontowana, opływowa, dopasowana do szerokości dachu, belka sygnalizacyjna wykonana w obudowie z poliwęglanu, posiadającą homologację CLASS 2. Belka wbudowana w nakładkę-nadbudowę kompozytową dachu, dopasowaną do szerokości dachu, zapewniającą opływowość kształtu i możliwość ograniczenia zahaczenia np. o gałęzie. W belce zamontowane symetrycznie, lampy sygnalizacyjne koloru niebieskiego, wykonane w technologii LED z min. 10 modułami LED, po min 6 LED każdy. Pośrodku dachu kabiny zamontowana lampa z podświetlanym napisem „Straż”.

c) lampy sygnalizacyjne niebieskie, wykonane w technologii LED, w obudowie z poliwęglanu, lub zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi wykonanymi z innych materiałów odpornych na uszkodzenia ,zamontowane w tylnej górnej  części zabudowy, na tylnej ścianie wbudowane w obrys pojazdu, z możliwością wyłączenia z kabiny kierowcy w przypadku jazdy w kolumnie. Nie dopuszcza się lamp wystających poza obrys gabarytowy pojazdu.

d) dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie, wykonane w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego,

d) urządzenie dźwiękowe (min. 5 modulowanych tonów zmienianych poprzez manipulator oraz klakson pojazdu) wyposażone w funkcję megafonu. Wzmacniacz o mocy min. 200 W (lub 2x100W) wraz z głośnikiem o mocy min. 200 W (lub 2x100W). Miejsce zamocowania sterownika i mikrofonu w kabinie zapewniające łatwy dostęp dla kierowcy oraz dowódcy. Dodatkowo wymaga się, możliwości zmiany trybów pracy w ciągu dnia i w ciągu nocy dla sygnalizacji dźwiękowej. Wymaga się załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem (pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku), wyłączenie sygnałów dźwiękowych (pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku), wyłączenie sygnałów dźwiękowych, świetlnych (pojedyncze długie naciśnięcie przycisku),

e) w zasięgu kierowcy, zamontowany niezależny włącznik (przycisk-trzyfunkcyjny),  do bezpośredniego, szybkiego uruchomienia sygnałów pojazdu uprzywilejowanego, świetlnych i dźwiękowych, bez konieczności wykonywania innych dodatkowych operacji.

f) na tylnej ścianie zabudowy umieszczona „fala świetlna” typu LED-podstawowe, załączenie fali z przedziału autopompy -minimum 3 funkcje. Wymagane dodatkowe załączenie fali także z kabiny, na min. 1 pozycję.

g) niezależny sygnał pneumatyczny, włączany  dwoma włącznikami dostępnymi z miejsca dowódcy i z miejsca  kierowcy oraz dodatkowo trzecim przyciskiem przy panelu autopompy.

h) w zasięgu dowódcy/kierowcy -dodatkowy włącznik, umożliwiający przeprowadzenie retransmisji radiowej  z telefonu na system rozgłoszeniowy samochodu, umożliwiający podawanie dodatkowych komunikatów na zewnątrz samochodu, poprzez Bluetooth, na generator sygnałów i na głośniki zewnętrzne pojazdu.

i) montaż z przodu pojazdu, sygnałów niskotonowych z generatorem-zintegrowanych z podstawowym systemem pojazdu uprzywilejowanego, z 2 głośnikami. W kabinie w zasięgu kierowcy i dowódcy, zamontowany włącznik do sygnału na niskie tony, służących do ostrzeżenia innego kierującego o zbliżaniu się pojazdu uprzywilejowanego. Fala akustyczna która emituje falę rezonansu, oddziałuje na zmysły i postrzeganie sytuacji drogowej przez innych współuczestników ruchu drogowego.

6) podwozie pojazdu musi spełniać min. następujące warunki:

a) układ jezdny 4x4 - ze stałym załączeniem napędu 4x4.

b) wyposażony w blokady sterowane z kabiny:

- mechanizmu różnicowego osi przedniej,

- mechanizmu różnicowego międzyosiowego,

- mechanizmu różnicowego osi tylnej

- pojazd wyposażony w manualną skrzynię biegów: 6 biegów do przodu plus wsteczny

- koła wyposażone w ogumienie uniwersalne wielosezonowe typu M+S z kołami podwójnymi na osi tylnej,

- obręcze kół min 22,5”

- zawieszenie osi przedniej i tylnej mechaniczne:

- resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizatory przechyłów

c) silnik o zapłonie samoczynnym, posiadający aktualne normy ochrony środowiska (czystości spalin)  spełniający normę emisji spalin - min. Euro 6

d) zbiornik paliwa min.150 l.

e) samochód musi być wyposażony w tempomat.

f) światła do jazdy dziennej - zabezpieczone osłonami ochronnymi

g) pełnowymiarowe koło zapasowe  na wyposażeniu pojazdu. Dopuszcza się brak stałego mocowania w pojeździe. W przypadku zamontowania na poszczególnych osiach pojazdu dwóch różnych typów ogumienia, (rzeźba bieżnika) wymagane 2 koła zapasowe, po jednym dla każdego z typów ogumienia

h) układ hamulcowy wyposażony w system zapobiegania poślizgowi kół podczas hamowania ABS

7) pojazd wyposażony w urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, w postaci tylnego zderzaka o przekroju kwadratowym. Na zderzaku w części środkowej zamontowany, podest-o wymiarach ok. 900x280 mm. Tylny zderzak podnoszony mechanicznie, w czasie jazdy w terenie i zabezpieczony przed opadnięciem w górnym położeniu.

8) pojazd wyposażony w kamerę cofania z min. 7 calowym monitorem z załączeniem kamery zarówno z biegiem wstecznym oraz ręczne w dowolnym momencie.

9) kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, 6-osobowa z układem siedzeń 1+1+4, usytuowanych przodem do kierunku jazdy. Wszystkie miejsca wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem  łatwozmywalnym, o zwiększonej odporności na  ścieranie - typu skaj. Cztery miejsca siedzące dla załogi w tylnym przedziale kabiny, wyposażone w cztery uchwyty uniwersalne do aparatów powietrznych, pasujące do butli kompozytowych i stalowych (uchwyty z możliwością zakładania aparatów w pozycji siedzącej). Sposób mocowania winien zapewnić możliwość założenia aparatu bez konieczności wcześniejszego jego wypinania. Poręcz do trzymania dla załogi. Kabina wyposażona w centralny zamek, klimatyzację i niezależne ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku.

10) Dodatkowo wymaga się

- elektrycznie sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy oraz po obu stronach w części załogowej

- elektrycznie sterowane lusterka główne  po stronie kierowcy i dowódcy

- listwy z oświetleniem typu LED umieszczone obustronnie, nad drzwiami wejściowymi i wyjściowymi do kabiny załogi.

- dodatkowo zamontowane lampy doświetlające stopnie, zamontowane w dolnej części drzwi i w stopniach wejściowych,

- schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny, siedzisko z siłownikiem podtrzymującym je w pozycji otwartej,

- wywietrznik dachowy,

- przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy lub dowódcy a tylną ścianą kabiny zespolonej minimum 1450 mm,

- fotel dla kierowcy z pneumatyczną regulacją wysokości oraz ciężaru ciała,

- fotel dla dowódcy z mechaniczną regulacją wysokości oraz z regulacją odległości całego fotela,

- szafka kabinowa dla załogi, zamontowana pomiędzy przedziałem przednim i tylnym w kabinie zespolonej, wyposażona we wnękę z podziałem na min 5 części. Szafka musi pomieścić min. 4 hełmy strażackie/kamerę termowizyjną itp.

- w kabinie zamontowany podest z podziałem na dwie części – na montaż 2 hełmów, 2 latarek z ładowarkami i 2 radiotelefonów z ładowarkami (hełmy- dostarcza Zamawiający, latarki  i radiotelefony dostarcza Zamawiający). Podest z wyłącznikiem i zabezpieczeniem załączania.

- instalacja elektryczna w kabinie kierowcy wyposażona w oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy.

- na wyposażeniu kabiny reflektor ręczny  do oświetlenia numerów budynków.

- przestrzeń pomiędzy kabiną a nadwoziem pojazdu, zabudowana poprzez aerodynamiczne owiewki.

11) w kabinie kierowcy zamontowane radio samochodowe oraz radiotelefon przewoźny spełniający minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne określone w załączniku nr 3 (w przypadku systemu Tetra w załączniku nr 8) do instrukcji stanowiącej załącznik do rozkazu nr 8 Komendanta Głównego PSP z dnia 5 kwietnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia nowych zasad organizacji łączności w sieciach radiowych UKF Państwowej Straży Pożarnej. Radiotelefon zostanie zaprogramowany przez wykonawcę zgodnie z obsadą kanałową dostarczoną przez zamawiającego. Samochód wyposażony w instalację antenową wraz z anteną. Radiotelefon z dodatkowym głośnikiem i mikrofonem w przedziale pracy autopompy. Radiotelefon zasilany oddzielną przetwornicą napięcia.

12) dodatkowe urządzenia zamontowane w kabinie:

- sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów, z alarmem świetlnym i słownym,

- sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, z alarmem świetlnym i słownym,

- sygnalizacja załączonego gniazda ładowania - z alarmem świetlnym i słownym,

- sygnalizacja otwartej skrzyni na dachu - z alarmem świetlnym i słownym

- alarm słowny o treści: „otwarte żaluzje”, „otwarte podesty”,  „wysunięty maszt”, ”otwarta skrzynia”. Zainstalowany alarm słowny z opcją włączania i wyłączania w zależności od sytuacji w akcji.

- zainstalowane sygnalizacje i informacje muszą być skuteczne w przekazywaniu danych świetlnych i słownych,

- główny wyłącznik oświetlenia skrytek,

- sterowanie zraszaczami,

- sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału  pracy autopompy,

- kontrolka włączenia autopompy,

- wskaźnik poziomu wody w zbiorniku,

- wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku,

- wskaźnik  niskiego  ciśnienia,

- wskaźnik  wysokiego  ciśnienia.

13) maksymalna wysokość całkowita pojazdu nie może przekroczyć 3200 mm. Dopuszcza się zapis z wyższą wysokością na świadectwie dopuszczenia pod warunkiem, że rzeczywista wysokość zostanie dostosowana do wymogów Zamawiającego.

14) instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń, które wymagają stałego zasilania oraz w samo rozłączalne (w momencie rozruchu silnika) gniazdo do ładowania akumulatorów  z zewnętrznego źródła 230v AC,  zintegrowane ze złączem do uzupełniania powietrza w układzie  pneumatycznym z sieci  zewnętrznej, wtyczka z przewodem o długości min. 4 m. umieszczona  po lewej stronie.  Ładowarka zamontowana na samochodzie.

15) wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu.

16) pojazd wyposażony w standardowe wyposażenie podwozia (2 kliny, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica,  wspornik  zabezpieczenia podnoszonej kabiny, koło zapasowe, przewód do pompowania kół).

17) hak holowniczy „paszczowy” wraz z instalacją elektryczną i pneumatyczną do ciągnięcia przyczep o masie min. 9 ton

18) kolorystyka pojazdu:

- nadwozie samochodu – RAL 3000,

- żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium,

- błotniki i zderzaki – białe

19) z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum – 8 ton z liną o długości min. 28 m, z hakiem. Wyciągarka zamontowana w zewnętrznej obudowie kompozytowej,

20) belka wieloledowa – typu ”Lightbar” o długości min. 1300 mm,  zamontowana z przodu pojazdu,

21) dodatkowe 2 lampy pulsacyjne umieszczone na narożnych owiewkach z przodu kabiny,

22) gniazdo USB zamontowane w kabinie na podszybiu – dodatkowe,

23) antena helikalna - krótka ok. 200 mm,

24) moduł sanitarny, wysuwny, zamontowany w tylnym lewym schowku bocznym -z wysuwną paletą na sprzęt sanitarny z doprowadzoną wodą i urządzeniem do przedmuchu powietrza oraz  sprężonym powietrzem, z przewodem spiralnym z końcówką „pistoletową”, miejscem na podstawowe środki czystości.

25) uchwyty na pachołki z tyłu nadwozia po lewej stronie u góry,

26) dodatkowa półka aluminiowa w przedziale autopompy.

27) przycisk do sygnału pneumatycznego w przedziale autopompy.

3. Zabudowa pożarnicza i autopompa

3.1 zabudowa pożarnicza:

1) zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję:

- konstrukcja wykonana w całości z materiałów kompozytowych.

- poszycie zewnętrzne wykonane w całości z materiałów kompozytowych,

- całość wykonana jako kompozytowa, konstrukcja samonośna ze zintegrowanymi zbiornikami o nieograniczonej odporności na korozję.

- dopuszcza się ramę pośrednią wykonaną z materiałów kompozytowych.

2) wewnętrzne pionowe poszycia skrytek wyłożone anodowaną gładką blachą aluminiową. Spody schowków wyłożone gładką blachą nierdzewną lub kwasoodporną, odporną na uszkodzenia mechaniczne

3) drabinka jednoczęściowa, ułatwiająca wejście na dach, umieszczona z tyłu pojazdu po prawej stronie, w górnej części zabudowy, zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. Szczeble w wykonaniu antypoślizgowym.

4) skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym, i zabezpieczającym przed samoczynnym zamykaniem, wykonane z materiałów odpornych na korozję wyposażone w zamknięcie typu rurkowego lub równoważne, zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. Wszystkie żaluzje powinny posiadać taśmy ułatwiające zamykanie. W kabinie sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów, z alarmem świetlnym oraz słownym „otwarte żaluzje”, „otwarte podesty”.

5) uchwyty, klamki wszystkich urządzeń pojazdu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów i tac muszą być tak skonstruowane, aby możliwa była ich obsługa w rękawicach.

6) skrytki na sprzęt oraz przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie, listwy - LED, umieszczone pionowo po obu stronach, wewnątrz każdego schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu  skrytki.

7) oświetlenie pola pracy wokół samochodu składające się z:

- listew LED, zamontowanych w profilu aluminiowym nad żaluzjami na całej długości nadwozia, do oświetlenia bocznego z obu stron  nadwozia i oświetlenia podestów, zapewniające bezpieczeństwo obsługi.

 - trzech dodatkowych lamp bocznych z soczewkami do oświetlenia dalszego pola pracy, zamontowanych nad każdą żaluzją (wbudowanych w kompozytowe balustrady boczne dachu).

Załączanie oświetlenia zewnętrznego musi być możliwe z kabiny kierowcy i z przedziału autopompy. Przy cofaniu pojazdu, po załączeniu biegu wstecznego, automatyczne załączenie całości oświetlenia zewnętrznego zabudowy.

- z tyłu pojazdu w dolnej części po obu stronach pojazdu zamontowane obrysówki LED widoczne w lusterkach wstecznych kierowcy.

7) główny wyłącznik oświetlenia skrytek zlokalizowany w kabinie kierowcy.

8) w kabinie zainstalowany włącznik do załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością sterowania oświetleniem z tablicy autopompy.

9) maksymalna wysokość górnej krawędzi półki (po wysunięciu lub rozłożeniu) lub szuflady w położeniu roboczym nie wyżej niż 1850 mm od poziomu terenu. Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1850 mm konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy alarmem świetlnym oraz słownym „otwarte podesty”. 

10) dodatkowo wymagane podesty ze wspomaganym systemem teleskopowym pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, w tym nad kołami tylnymi. Podesty po otwarciu równe na całej długości.

11) wszystkie podesty boczne, otwierane wyposażone w oświetlenie ostrzegawcze, migające, żółte lub  pomarańczowe , umieszczone na bokach poprzecznych każdego podestu, załączane po otwarciu podestu.

12) dolne podesty odchylane powinny być blokowane po zamknięciu przez opuszczone żaluzje, uniemożliwiające otwarcie podczas jazdy. 

13) przedziały sprzętowe za kabiną pojazdu, wykonane w formie przelotowej, zapewniającej dodatkową przestrzeń na przewożenie sprzętu. Poprzecznie do osi pojazdu, dostępne tak z jednej jak i z drugiej strony nadwozia. Środkowa część wyposażona w półki z regulacją wysokości. Środkowa część o szerokości przelotu z obu stron, po min 600 mm. Preferowane. (Im większy ten parametr tym lepiej, nie należy go więc zmniejszać tylko zwiększać).

14) w przednich skrytkach po obu stronach nadwozia, z lewej i prawej strony, wymagane wykonanie i zamontowanie, na całą wysokość i szerokość  skrytki, dwóch dużych obrotowych, otwieranych regałów, o takiej samej szerokości z lewej jak i z prawej strony, wyposażonych w regulowane półki.

15) regały obrotowe po otwarciu umożliwiają dostęp z obu stron, do przedniej środkowej przelotowej części nadwozia wyposażonej w półki z regulacją wysokości.

16) w przedniej skrytce od strony kierowcy regał dzielony na dwie części, każda cześć: górna i dolna z możliwością niezależnego obrotu przy otwieraniu oraz niezależną blokadą każdej części po otwarciu. Regał obrotowy ma umożliwić dostęp do zamontowanego sprzętu z 3 stron po otwarciu.

17) w przedziale przelotowym, zamontowane min.4 pojemniki-skrzynki wykonane z tworzywa, o wymiarach nie mniejszych niż 600x400x220, z pokrywami i mechanizmami zamykającymi.

18) wszystkie półki w zabudowie wykonane  w systemie z możliwością regulacji położenia wysokości półek.

19) w nadwoziu, montaż w lewej środkowej skrytce, dodatkowego otwieranego regału obrotowego, dwustronnego, na całą wysokość i szerokość skrytki.

20) od strony wewnętrznej regał z regulowanymi półkami, do montażu sprzętu  spalinowego tj. pilarki, przecinarki, itp. Od strony zewnętrznej regał z uchwytami w pozycji pionowej do montażu podręcznego sprzętu burzącego tj, łomy, łomo-wyciągacze, młotki, siekiery, nożyce do drutu, hooligany, itp.

21) w nadwoziu montaż mocowań na węże tłoczne -Ø75 – min. 8szt i  -Ø52 - min10 oraz dwóch noszaków na pożarnicze węże tłoczne (dostarczone przez zamawiającego). Miejsce montażu do ustalenia z zamawiającym na etapie wykonania.

22) balustrady - relingi boczne dachu wykonane z materiałów kompozytowych jako nierozłączna część z nadbudową pożarniczą, z niezbędnymi elementami  barierki rurowej, o wysokości min 200 mm. Na dachu, w barierce-relingu od strony wewnętrznej, w elementach rurowych,  zamontowane min. 4 listwy LED o min. 500 mm długości, do oświetlenia powierzchni dachu pojazdu z wewnętrznej, lewej i prawej strony. Od strony zewnętrznej wbudowane w balustrady po trzy dodatkowe lampy na stronę nad każdą żaluzją do oświetlenia dalszego pola pracy.

Zamawiający dopuszcza równoważne rozwiązanie uwzględniające wymagane parametry, wyżej wymienione.

23) na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 2600 x 550 x 200 mm, posiadająca oświetlenie wewnętrzne typu LED , uchwyty  na drabinę, uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumice itp.

24) powierzchnie platform, podestu roboczego, podłogi kabiny i dachu pojazdu w wykonaniu antypoślizgowym

3.2 Autopompa

1) dwuzakresowa klasy min. A16/8 - 2,5/40 zlokalizowana z tyłu pojazdu.

2) układ posiadający możliwość jednoczesnego podania wody lub piany do:

- dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, po bokach, umieszczonych w zamykanych klapami lub żaluzjami schowkach bocznych.

- wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia

- działka wodno – pianowego sterowanego z panelu działka

- zraszaczy sterowanych z kabiny kierowcy

- podanie wody do zbiornika samochodu z funkcją obiegu zamkniętego.

- zawór główny układu autopompy Ø110 - sterowany mechanicznie - ręcznie

- nasady tłoczne wyposażone w system zrzutu ciśnienia, odwodnienia ich bez konieczność ściągania pokrywy nasady.

3) przedział autopompy wyposażony w co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy:

- manowakuometr

- manometr niskiego ciśnienia

- manometr wysokiego ciśnienia

- wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu

- wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku

- regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu

- miernik prędkości obrotowej wału pompy

- kontrolka  ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik (stany awaryjne)

- kontrolka włączenia autopompy

- licznik czasu - pracy autopompy

4) przedział autopompy wyposażony w zespół sterowania automatycznym układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy

5) przedział autopompy należy wyposażyć dodatkowy głośnik z mikrofonem, sprzężony z radiostacją przewoźną zamontowaną w kabinie, umożliwiający odbieranie i podawanie komunikatów słownych.

6) przystawka odbioru mocy przystosowana do długiej pracy, z sygnalizacją włączenia w kabinie kierowcy.

7) ręczny dozownik środka pianotwórczego, dostosowany do wydajności autopompy, umożliwiający uzyskanie co najmniej stężeń 3 i 6 % w całym zakresie pracy.

8) wszystkie elementy układu wodno-pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.

9) konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwiać jego całkowite odwodnienie przy użyciu możliwie najmniejszej ilości zaworów. 

10) przedział autopompy wyposażony w system ogrzewania skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem.

11) przedział autopompy wyposażony w włącznik i wyłącznik do uruchamiania silnika samochodu, uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów.

12) na wlocie ssawnym autopompy zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych, zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy. 

13) zbiornik wody wykonany z materiałów kompozytowych o pojemności nominalnej min. 3 m3. Układ napełniania zbiornika z automatycznym zaworem odcinającym z możliwością ręcznego przesterowania zaworu odcinającego w celu dopełnienia zbiornika. Zbiornik wyposażony w urządzenie przelewowe, zabezpieczające przed uszkodzeniami podczas napełniania.

14) zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody, odpornych na działanie środków pianotwórczych i modyfikatorów. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu.

15) pojazd wyposażony w instalację napełniania zbiornika wodą z hydrantu, wyposażoną w co najmniej dwie nasady W75 umieszczone po jednej z każdej strony zabudowy pojazdu w zamykanych klapą lub żaluzją schowkach bocznych z zaworem kulowym. Nasady winny posiadać zabezpieczenia chroniące przed dostaniem się zanieczyszczeń stałych. Wszystkie nasady zewnętrzne, w zależności od ich przeznaczenia należy trwale oznaczyć odpowiednimi kolorami:

- nasada wodna zasilająca kolor niebieski

- nasada wodna tłoczna kolor czerwony

- nasada środka pianotwórczego kolor żółty

16) pojazd musi być wyposażony:

a) w co najmniej jedną wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża minimum 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową z płynną regulację kąta rozproszenia strumienia wodnego, zawór zamknięcia/otwarcia przepływu wody. Linia szybkiego natarcia umożliwiająca podawanie wody bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą zwijanie węża. Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny oraz w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii przy użyciu sprężonego powietrza. Szybkie natarcie umiejscowione na poziomie dolnym, w prawym tylnym schowku. Narożnik kończący linie zabudowy po stronie szybkiego natarcia zabezpieczony przed wycieraniem kątownikiem ze stali nierdzewnej. 

b) działko wodno-pianowe DWP 16 o regulowanej wydajności min 800÷1600 l /min, z nakładką do piany oraz z regulacją strumienia (zwarty, rozproszony) umieszczone na dachu zabudowy pojazdu.  Działko demontowalne na szybkozłącze. Działko wyposażone w elektrozawór zamontowany na linii wodnej do działka w ogrzewanym przedziale autopompy. Zakres obrotu działka w płaszczyźnie pionowej - od kąta limitowanego obrysem pojazdu do min. 75°. Stanowisko obsługi działka oraz dojście do stanowiska musi posiadać oświetlenie nieoślepiające, bez wystających elementów, załączane ze stanowiska obsługi pompy.

c) instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy do podawania wody w czasie jazdy. Dwa zraszacze z przodu pojazdu i dwa zraszacze po bokach pojazdu. Zraszacze wyposażone w dwa zawory, jeden dla zraszaczy przednich, a drugi dla zraszaczy bocznych. Załączanie zraszaczy z kabiny kierowcy.

d) w wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy, zabudowany na stałe w pojeździe, z reflektorami LED o łącznej wielkości strumienia świetlnego min. 30 000 lm  zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V. Wysokość min. 5 m od podłoża, na którym stoi pojazd do opraw czołowych reflektorów ustawionych poziomo, z możliwością sterowania reflektorami w pionie i w poziomie. Stopień ochrony masztu i reflektorów min. IP 55. Umiejscowienie masztu nie powinno kolidować z działkiem wodno-pianowym oraz drabiną. Sygnalizacja podniesienia masztu w kabinie kierowcy na panelu kontrolnym, sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, z alarmem świetlnym oraz słownym „wysunięty maszt”. Dodatkowo wymagane:

- obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0º ÷ 170º - w obie strony

- złożenie masztu następuje bez konieczności ręcznego wspomagania

- możliwość dowolnego zatrzymywania masztu podczas wysuwu i sterowania  masztem na różnej wysokości wysuwu, w pozycji niepełnego wysunięcia podczas pracy.

e) każda lampa musi być doposażona w optykę dalekosiężną (zasięg min. 100 m) oraz szerokokątną.

f) lampy w maszcie dodatkowo muszą posiadać optykę tzw. „doświetlającą pod masztem” - doświetlającą dach, przy rozłożonym maszcie

- wymagane przewodowe sterowanie masztem.

- wymagane także bezprzewodowe sterowaniem masztem - o zasięgu min.50 m w terenie otwartym.

- wymagane alternatywne zasilanie masztu z agregatu prądotwórczego 230V.

4. Wyposażenie ratownicze dostarczone przez Wykonawcę wraz z pojazdem

Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z „Wymaganiami dla średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych”. Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia z uwzględnieniem wcześniejszych wymagań  Zamawiającego. Zamawiający na etapie wykonania dostarczy wykaz wraz z posiadanym sprzętem do zamontowania. Montaż sprzętu na koszt wykonawcy.

5. Dokumenty

1) instrukcja obsługi w języku polskim do podwozia samochodu, zabudowy pożarniczej i zainstalowanych urządzeń i wyposażenia,

2) aktualne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej dla pojazdu,

3) dokumentacji niezbędnej do zarejestrowania pojazdu jako „samochód specjalny”, wynikającej z ustawy „Prawo o ruchu drogowym”.


Załączniki do postępowania

Postępowanie nie posiada załączników

Komunikaty

Osoba wystawiająca postępowanie nie zamieściła dodatkowych komunikatów

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Średni samochód ratowniczo-gaśniczy z napędem 4x4 wraz z wyposażeniem Średni samochód ratowniczo-gaśniczy z napędem 4x4 wraz z wyposażeniem 1 szt. - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.2567 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 333