Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 17-10-2023 10:43:00 |
Składania : | 20-10-2023 10:41:00 |
Otwarcia : | 20-10-2023 13:00:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Robota budowlana |
OPIS ZAMÓWIENIA
Na zadanie polegające pn: Remont strefy wejściowej z dostosowaniem
do obowiązujących przepisów wraz z robotami towarzyszącymi
Zamawiający
Komenda Wojewódzka Policji w
Poznaniu
60-844 Poznań
ul. Kochanowskiego 2a
I.
Lokalizacja
inwestycji
Komenda
Powiatowa Policji we Wrześni, ul. Szkolna 23, 62-300 Września
Zakres
zamówienia obejmuje:
A. Część I zadania - w zakresie demontażu, dostawy
i montażu drzwi oraz instalacji elektrycznej w tym systemem kontroli
dostępu (KD) na terenie KP P-ń Września:
W ramach zadania należy kompleksowo wykonać:
1/ Demontaż, utylizację istniejących drzwi zewnętrznych.
Dostawa, montaż i obróbka nowych drzwi zewnętrznych w klasie RC-2
bezprogowe - płaskownik z otworami montażowymi, Uc≤ 1,1. Zamek główny w klasie
7, wkładka w klasie 4. Gałka/gałka ze stali nierdzewnej. Próg opadający. Nowe
drzwi fabrycznie wyposażone w elektrozaczep rewersyjny 12V z wyślizgiem i
osłoną zapadki oraz kontaktron wpuszczany w ościeżnicy i skrzydle wraz z
przewodem o długości min. 5m do połączenia z instalacją kontroli dostępu. Wymiary
sprawdzić na budowie. szt. 1
2/ Sterownik / kontroler wraz z okablowaniem szt. 1
3/ Czytnik kart zbliżeniowych wraz z okablowaniem szt. 2
4/ Zasilacz buforowy z akumulatorami wraz z okablowaniem kpl. 1
5/ Przycisk wyjścia awaryjnego wraz z okablowaniem szt. 1
6/ Elektrozaczep rewersyjny 12V z wyślizgiem i osłoną zapadki lub
zwora elektromagnetyczna (montaż nawierzchniowy) wraz z okablowaniem szt. 1
7/ Kontaktron wpuszczany w ościeżnicy i skrzydle lub elementy do
montażu nawierzchniowego wraz z
okablowaniem szt. 1
8/ Demontaż, utylizacja istniejącego okablowania i elementów
instalacji KD wraz z trasami kablowymi i okablowaniem zasiljącym kpl. 1
9/ Wykonanie magistrali komunikacyjnej kpl. 1
10/ Wykonanie okablowania zasilającego (230V) wraz z niezbędną
rozbudową obiektowych rozdzielnic niskiego napięcia kpl. 1
11/ Trasy kablowe kpl. 1
12/ Kucie z zaprawieniem bruzd kpl. 1
13/ Pomiary okablowania kpl. 1
14/ Programowanie, konfiguracja, uruchomienie, sprawdzenia i testy kpl. 1
15/ Dokumentacja powykonawcza (w wersji papierowej 2 egz.i wersji
elektronicznej (edytowalnej i nieedytowalnej) 2 egz.) wraz z certyfikatami,
zaświadczeniami dostarczanych gotowych wyrobów, pomiarami, sprawdzeniami,
testami, szkoleniami kpl. 1
B. Część II zadania - w zakresie demontażu, dostawy
i montażu instalacji elektrycznej w tym systemu kontroli dostępu (KD) na
terenie KP P-ń Września:
1/ Sterownik / kontroler wraz z okablowaniem szt. 2
2/ Czytnik kart zbliżeniowych wraz z okablowaniem szt. 4
3/ Zasilacz buforowy z akumulatorami wraz z okablowaniem kpl. 2
4/ Przycisk wyjścia awaryjnego wraz z okablowaniem szt. 2
5/ Przycisk przejścia wraz z okablowaniem szt. 1
6/ Elektrozaczep rewersyjny 12V z wyślizgiem i osłoną zapadki lub
zwora elektromagnetyczna (montaż nawierzchniowy) wraz z okablowaniem szt. 2
7/ Kontaktron wpuszczany w ościeżnicy i skrzydle lub elementy do
montażu nawierzchniowego wraz z
okablowaniem szt. 2
8/ Karta zbliżeniowa z kolorowym nadrukiem dwustronnym, holderem i
smyczą szt. 200
9/ Oprogramowanie serwerowe szt. 1
10/ Licencja na kolejne stanowsko szt. 1
11/ Serwer kpl. 1
12/ Stacja robocza z monitorem lub laptop, z klawiaturą, z myszką
i oprogramowaniem kpl. 1
13/ Switch 24 x 1GBit zarządzalny szt. 1
14/ Demontaż, utylizacja istniejącego okablowania i elementów
instalacji KD wraz z trasami kablowymi i okablowaniem zasiljącym kpl. 1
15/ Wykonanie magistrali komunikacyjnej kpl. 1
16/ Wykonanie okablowania zasilającego (230V) wraz z niezbędną
rozbudową obiektowych rozdzielnic niskiego napięcia kpl. 1
17/ Trasy kablowe kpl. 1
18/ Kucie z zaprawieniem bruzd kpl. 1
19/ Pomiary okablowania kpl. 1
20/ Programowanie, konfiguracja, uruchomienie, sprawdzenia i testy kpl. 1
21/ Dokumentacja powykonawcza (w wersji papierowej 2 egz.i wersji
elektronicznej (edytowalnej i nieedytowalnej) 2 egz.) wraz z certyfikatami,
zaświadczeniami dostarczanych gotowych wyrobów, pomiarami, sprawdzeniami, testami,
szkoleniami kpl. 1
Dla wskazanych przez Zamawiającego wejść
/ wyjść z budynku, przejść do strefy zamkniętej wykonać system kontroli dostępu oparty na rozwiązaniach prod. Roger. Zamawiający
wymaga pełnej zgodności, kompatybilności i funkcjonalności dostarczonych
elementów/osprzętu/ urządzeń instalacji kontroli dostępu z aktualnie
użytkowanymi prod. Roger. System oparty o czytniki zbliżeniowe. Należy
zainstalować dwustronne punkty kontroli dostępu. Dla jednych drzwi wykonać
przycisk przejścia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
W celu utrzymania
standaryzacji oprogramowania, kart zbliżeniowych i pełnej jego kompatybilności,
ze względu na fakt rozszerzania posiadanych i użytkowanych przez Zamawiającego
systemów, kart i oprogramowania, system kontroli dostępu powinien być
kompatybilny z rozwiązaniami technicznymi jednostki nadrzędnej i aktualnie
użytkowanymi przez jednostki podległe KWP w Poznaniu z możliwością zarządzania
przez system LAN.
System kontroli dostępu ma
być wpięty do sieci komputerowej i posiadać dodatkowy czytnik kart
umożliwiający programowanie kart. Wykonawca powinien dostarczyć komputer wraz z
zainstalowanym i skonfigurowanym oprogramowaniem umożliwiającym programowanie
kart oraz rozliczającym czas pracy. Interfejs wpięty w magistralę komunikacyjną
kontroli dostępu umożliwić ma komunikację za pośrednictwem sieci komputerowej. Szczegóły
techniczne należy ustalić z Zamawiającym przed rozpoczęciem realizacji prac.
Wymagania
do oprogramowania:
Budowa
modułowa oprogramowania do kontroli dostępu uwzględniająca:
-
Stronę główną – monitorowanie bieżących rejestracji,
-
Urządzenia – dodawania nowych urządzeń do systemu (bez limitu urządzeń),
-
Karty – moduł dodawania nowych kart (bez konieczności wprowadzania kart za
pomocą czytnika USB, RS 232),
-
Pracownicy – wprowadzanie do systemu nowych użytkowników, modyfikowanie danych
personalnych, blokowania kart,
-
Profile uprawnień – tworzenie, modyfikowanie i usuwania tzw. profili uprawnień.
Do każdego profilu można przypisać punkt kontroli dostępu i nadać mu określone
prawa. Pracownik może mieć przypisany jeden lub więcej profili,
-
Operatorzy – zarządzanie i nadawania uprawnień do poszczególnych modułów
programu, urządzeń i pracowników wskazanym operatorom systemu,
-
Goście – umożliwia obsługę gości wizytujących firmę i rejestrację ich w
systemie oraz nadania im odpowiednich uprawnień do poruszanie się po obiekcie,
-
Klucze – umożliwia wydawanie kluczy pracownikom, którzy mają przydzielone
odpowiednie uprawnienia do wskazanych pomieszczeń,
-
Raporty – szeroki zakres raportowania zdarzeń powstałych w systemie kontroli
dostępu; raporty umożliwiające rozliczenie czasu pracy,
-
Rejestracje - przeglądania zdarzeń dotyczących np. odczytów kart przez
czytniki. System powinien gromadzić informacje, takie jak: rodzaj zdarzenia,
data zdarzenia, numer karty, numer czytnika, tryb pracy. W module musi zostać
zawarta wyszukiwarka umożliwiająca szybkie odnalezienie poszukiwanej
rejestracji,
-
Logi systemowe - moduł służy do przeglądania zarejestrowanych zdarzeń
wykonywanych przez użytkowników aplikacji,
-
Dostęp do raportów poprzez stronę www,
-
Łatwe odtworzenie reguł dostępu pamiętanych w autonomicznych czytnikach w razie
ich awarii lub wymiany,
-
Odczytywanie rejestracji w sposób ciągły (w tle) zapewniając stały dostęp do
aktualnych zdarzeń w kontrolowanym systemie,
-
Generowanie raportów przez program obejmujących m.in.: dowolne filtrowanie
odczytów (rejestracji zdarzeń),
-
Struktura oprogramowania klient-serwer.
Wymagania
do czytników:
-
Obsługa kart zbliżeniowych - MIFARE Classic 1k&4k, Plus S & X (SL1,
SL3), Ultralight (UID), Ultralight C (UID), DesFire (UID), DesFire EV1 (UID),
Desfire EV2 (UID),
-
Odczyt kart zgodnie ze standardem KWP Poznań (odczyt numeru tylko z sektora
pamięci),
-
Możliwość obsługi NFC, wykorzystując technologię emulacji karty na smartfonie
poprzez zainstalowanie odpowiedniej aplikacji (aplikacja dostępna w Google Play
oraz Apple),
-
Częstotliwość pracy - RFID 13,56 MHz , możliwość implementacji modułu Bluetooth
2,4 GHz,
-
Interfejs komunikacyjny - ABA Track II, Wiegand 26(H10301) / 58 bitów,
-
Sygnalizacja - dioda LED dwukolorowa;
sygnalizator akustyczny,
-
Czujnik antysabotażowy - optyczny, wyjście typu NC (przy zamontowanym czytniku)
obciążalność max 100 mA,
-
Napięcie zasilania - 9-14V DC,
-
Stopień ochrony obudowy - IP 65 wg EN 60529,
-
Temperatura pracy - od -25ºC do +55°C,
-
Wilgotność względna otoczenia - max 100% (dopuszczalna kondensacja),
-
Wymagana ilość kart zbliżeniowych odpowiednio zadrukowanych według wytycznych
Zamawiającego wyposażonych w etui i smycz – 15 szt.
Wymagania
do sterowników kontroli dostępu:
-
Sterownik kontroli dostępu obsługujący do min. 2-4 czytników kart zbliżeniowych
(obsługa min. jednego-dwóch przejść kontroli dostępu). Możliwość podłączenia do
16 modułów rozszerzeń (każdy z obsługą do min. 2-4 czytników),
-
Płyta główna - dwuprocesorowa, oparta na technologiach AVR i ARM9,
-
Interfejsy:
-
1 x Ethernet – przeznaczony do personalizacji instalacji za pomocą strony www
oraz komunikacji z oprogramowaniem zarządzającym za pomocą szyfrowanego
połączenia TCP/IP,
- 1 x RS-232/RS-485 – do
konfiguracji sterownika,
- 1 x RS-232 – do urządzeń
peryferyjnych,
- 1 x separowany galwanicznie
interfejs CAN (do podłączenia modułów rozszerzeń),
- 4 x AbaTrackII / Wiegand,
-
Wejścia: 2 x przycisk otwarcia drzwi; 2 x kontaktron; 4 x sabotaż czytnika 1 x
sabotaż sterownika; 1 x info o zasilaniu; 1 x alarm PPOZ (optoizolowane),
-
2 x wyjście rygiel (przekaźnik NO/NC 30V/1A) 3 x wyjście Vout (każde max 1A) 1
x wyjście Vout (max 500mA) przy interfejsie RS232 (LS2) 1 x wyjście 5V (max
500mA) przy interfejsie RS484 (LS5),
-
Temperatura pracy: od -10˚C do +55˚C,
-
Pamięć wewnętrzna RAM – 2 MB,
-
Pamięć wewnętrzna Flash – 4 GB,
-
Możliwość zapisu do 1 000 000 zdarzeń w pamięci sterownika,
-
Sposoby identyfikacji przy pomocy kodu wejściowego, karty, karty i PIN-kodu,
karty i PIN-kodu po godzinach,
-
Uprawnienia dla kart: siatka czasowa, aktywność karty, termin ważności, limit
przejść (N-razy),
-
Harmonogram automatycznego trwałego odblokowania PKD,
-
Mechanizm anti-passback z funkcja śluzy, blokujący oraz ograniczający pojemność
strefy,
-
Rozbudowana siatka czasowa uprawnień (4 zakresy dziennie, 28 zakresów na
tydzień),
-
Możliwość blokady i odblokowania przejścia karta rezydenta,
-
Rozdzielność uprawnień ze względu na stronę PKD,
-
Wykrywanie sabotażu centralki oraz czytników.
Wymagania
do zasilacza:
Zasilacz
buforowy z podtrzymaniem napięcia umożliwiający pracę każdego sterownika lub
modułu rozszerzeń przez min. 24 godzin w przypadku zaniku napięcia zasilającego
~230V.
Wymagania
do przycisku wyjścia awaryjnego:
Przycisk
wyjścia awaryjnego w kolorze zielonym, element wciskany plastykowy z resetem
kluczykiem, pokrywa ochronna przezroczysta, dioda LED czerwona zasilana 12 V
DC, styki połączeniowe (com, nc, no) pojedyncze, IP44.
Wymagania
dotyczące zgodności urządzeń KD z aktualnie używanymi kartami zbliżeniowymi dla
systemu KD:
Zamawiający
wymaga zgodności dostarczonego sprzętu z typem wykorzystywanych kart
zbliżeniowych. Karty zbliżeniowe aktualnie stosowane przez KWP Poznań są
kartami Mifare Classic 1k i wymagają od czytników:
-
Pełnej zgodności ze standardem ISO/IEC 14443 część 1, 2, 3 i 4 w tym protokołem
T=CL,
-
komunikacji w protokole komunikacyjnym „Type A”,
-
Odczyt numeru ze wskazanego sektora (brak możliwości wykorzystania numeru
seryjnego karty Mifare 1k).
Uwaga:
Wykonawca dostarczy 200
sztuk kart zbliżeniowych z nadrukiem dwustronnym kolorowym wg wytycznych
Zamawiającego wraz z holderem i smyczą.
Minimalne
wymagania komputera (klient) oraz serwera:
Klient:
-
System operacyjny: Windows 7/8/10/Server
2012/Server 2016,
-
Architektura: 32 bit (x86) lub 64 bit
(x64),
-
Procesor: Dwurdzeniowy 2,0 GHz (Pentium
E2180 lub lepszy),
-
Pamięć RAM: 4 GB,
-
Wolne miejsce na dysku: 200 MB,
-
Rozdzielczość ekranu: 1280x720,
-
Inne: uprawnienia administratora systemu
podczas instalacji, Karta sieciowa 100 Mbit/s.
Serwer:
-
System operacyjny: Windows 7/8/10/Server
2012/Server 2016,
-
Architektura: 32 bit (x86) lub 64 bit
(x64),
-
Procesor: Czterordzeniowy 2.4 GHz (Intel Xeon E5530 lub lepszy),
-
Pamięć RAM: 8 GB,
-
Wolne miejsce na dysku: 100 MB,
-
Rozdzielczość ekranu: 1280x720,
-
Inne: uprawnienia administratora systemu
podczas instalacji, Serwer baz danych Microsoft SQL Server 2008
R2/2012/2014/2016/2018, Instalacja sterowników do wirtualnych portów
szeregowych, Napęd CD lub port USB, Karta sieciowa 100 Mbit/s.
Schemat
podłączenia urządzeń w systemie KD
System należy oprzewodować /
okablować zgodnie z wytycznymi producenta. Przewody prowadzić w trasach
kablowych wykonanych z listw/korytek/kanałów elektroinstalacyjnych pcv (kolorystykę
dopoasować do aktulanej kolorystyki ścian) montowanych natynkowo. Przewody
prowadzone w poszczególnych pomieszczeniach winny być wkute w ścianę a
następnie zaprawione na pełnej długości wykonanego bruzdowania (jeżeli nie
ustalono innego rozwiązania montażu instalacji z Zamawiającym/Użytkownikiem
obiektu). Przewody na odcinku od trasy kablowej do elementów końcowych
instalacji tj. m.in. czytników zbliżeniowych, przycisków wyjścia, kontaktronów,
innych elementów znajdujących się w ciągach komunikacyjnych, klatkach
schodowych należy wkuć w ścianę a następnie zaprawić na pełnej długości
wykonanego bruzdowania (jeżeli nie ustalono innego rozwiązania montażu
instalacji z Zamawiającym/Użytkownikiem obiektu). Okablowanie montowane
podtynkowo należy wykonać w taki sposób aby w przyszłości była zachowana
możliwość jego wymiany (przewody wkute należy zaprawić na pełnej długości
wykonanego bruzdowania). Przy prowadzeniu tras kablowych zachować bezpieczne
odległości od innych instalacji oraz istniejących urządzeń. W
listwach/korytkach/kanałach elektroinstalacyjnych pcv stosować systemowe rozpórki
przeznaczone do przytrzymywania okablowania oraz wzmocnienia konstrukcji trasy
kablowej. Zmiany kierunku tras kablowych wykonać z zastosowaniem systemowych
elementów kątowych (trójniki, kolanka, łuki, zaślepki, itp.) rekomendowanych
przez producenta listw/korytek/kanałów elektroinstalacyjnych pcv. Przejścia
kabli przez ściany/stropy/przegrody nie będące ścianą oddzielenia pożarowego
uszczelnić akustycznie, w przeciwnym wypadku należy wykonać przejście ppoż
zgodnie z wymaganą odpornością ogniową oraz zgodnie z aprobatą i rozetą jeśli
jest to wymagane. W miejscu prowadzenia instalacji wykonać estetyczne obróbki
na wszystkich przejściach przez ściany/stropy/przegrody z rozetą jeśli jest to
wymagane. Pozostałe nierówności wynikające z tolerancji wykonania ścian/stropów/przegród
a mające wpływ na wizualny efekt wykonania tras kablowych lub montażu elementów
instalacji kontroli dostęp[u należy estetycznie uzupełnić np. białym akrylem
wodoodpornym.
Zasilanie
sterownika kontroli dostępu wykonać z najbliższej istniejącej rozdzielnicy
niskiego napięcia. Wykorzystać istniejące zabezpieczenia lub doposażyć
istniejącą rozdzielnicę niskiego napięcia 0,4kV dla potrzeb zasilania wskazanej
instalacji (w zakresie m.in. okablowania, aparatury
zabezpieczającej-sterującej-itp.).
Opcjonalne
zdemontowane urządzenia należy przekazać Zamawiającemu. Złom należy
zutylizować. Usuwanie lub zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
(tj. - Dz. U. z 2022 r., poz. 699) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo
ochrony środowiska (tj. - Dz. U. z 2021 r., poz. 1973 z późn. zm.), z
zachowaniem wymaganych formalności; złom metalowy z demontaży dokonywanych w
trakcie prac rozbiórkowych stanowi własność Zamawiającego. Wykonawca jest
zobowiązany, po wcześniejszym powiadomieniu Zamawiającego, przekazać go do
punktu skupu złomu i niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokument
potwierdzający odbiór złomu przez punkt skupu, w celu wystawienia przez
Zamawiającego faktury obciążeniowej dla tego punktu skupu. Należność za
sprzedaż złomu stanowić będzie dochód Zamawiającego.
W
przypadku stosowania jakichkolwiek rozwiązań systemowych należy przy wycenie
uwzględnić wszystkie elementy danego systemu niezbędne do zrealizowania całości
prac.
Wykonawca
dzięki umiejętnościom zawodowym w swojej specjalności powinien zdawać sobie
sprawę z zakresu i rodzaju prac jakie należy wykonać. W oparciu
o posiadaną wiedzę techniczną i niezbędne doświadczenie powinien
uzupełnić szczegóły, które mogły zostać pominięte w powyższym opisie tak, aby
idealnie wykonać opisane roboty i zagwarantować wymagany rezultat.
Dla
wykonanych instalacji elektrycznych w tym systemu kontroli dostępu (KD)
wykonać:
a)
pomiary okablowania zasilającego i sygnałowego z sporządzeniem protokołów z
wykonanych pomiarów (w trakcie i po realizacji poszczególnych etapów prac
wykonanie stosownych regulacji, pomiarów, testów, badań, sprawdzeń w tym
współdziałania układów i urządzeń, uruchomień urządzeń-instalacji) – protokoły
załączyć w dokumentacji powykonawczej;
b)
sprawdzenia, uruchomienia i testy wykonanych instalacji z sporządzeniem
protokołów z wykonanych czynności (w trakcie i po realizacji poszczególnych
etapów prac wykonanie stosownych regulacji, pomiarów, testów, badań, sprawdzeń
w tym współdziałania układów i urządzeń, uruchomień urządzeń-instalacji) –
protokoły załączyć w dokumentacji powykonawczej;
c)
przeprowadzić szkolenie/instruktaż stanowiskowy dla Użytkownika instalacji
potwierdzony protokołem z szkolenia. Protokół z szkolenia podpisany przez
uczestników szkolenia – protokoły załączyć w dokumentacji powykonawczej;
d) dokumentację
powykonawczą przekazać Inwestorowi:
-
w wersji papierowej – 2 egz. podpisane i podpieczętowane przez kierownika robót
/ właściciela firmy zawierającą min.:
-
oświadczenie kierownika robót / właściciela firmy;
-
powykonawczy opis wykonanych robót;
- dokumenty jakościowe
zabudowanych materiałów w tym m.in. deklaracje, certyfikaty, karty katalogowe,
itp.;
-
gwarancję na dostarczone materiały, urządzenia i wykonane instalacje;
- protokoły z m.in.:
odbiorów, regulacji, testów, współdziałania, sprawdzeń, badań, pomiarów,
szkoleń, itp.;
-
instrukcje w tym min. obsługi, konserwacji, eksploatacji, itp.;
- powykonawcze rysunki,
schematy, spisy obwodów, itp. wraz z aktualizacją istniejących instalacji o
zmiany wynikające z wprowadzonych zmian w obiektowych instalacjach / systemach,
w tym m.in.:
- aktualizacja schematu
ideowego instalacji/systemu KD,
- zaktualizowanie i
uzupełnienie opisów aparatów i obwodów o zabudowane nowe elementy w istniejącej
rozdzielnicy niskiego napięcia 0,4kV (jeżeli dotyczy),
- zaktualizowanie spisu
obwodów w istniejącej rozdzielnicy niskiego napięcia 0,4kV (jeżeli dotyczy),
- zaktualizowanie schematu istniejącej
rozdzielnicy niskiego napięcia 0,4kV o zabudowane nowe elementy (jeżeli
dotyczy) i umieszczenie go w rozdzielnicy w kieszeni na dokumentację. Symbole-opisy aparatów elektrycznych
jak i numeracja-opisy obwodów oraz legenda mają być widoczne w stopniu
umożliwiającym odczytanie poszczególnych informacji bez konieczności użycia
lupy;
-
wersji elektronicznej – 2 egz. na nośniku typu pendrive lub CD/DVD w formacie
.pdf (.pdf z formatu edytowalnego oraz
.pdf jako opieczętowany i podpisany skan) i w formacie edytowalnym: .docx,
.xslx, .dwg).,
-
załączyć kopię zapasową / backup istniejącej instalacji / systemu KD po
wykonych pracach,
Zgodnie
z zasadami obowiązującego Prawa Budowlanego, przy wykonaniu robót należy
stosować jedynie te wyroby, które uzyskały pozytywną ocenę stwierdzającą
przydatność do stosowania w budownictwie. Są to wyroby, dla których
wydano:
-
certyfikat
na znak bezpieczeństwa, wykazujący, że została zapewniona zgodność
z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie polskich norm, aprobat
technicznych oraz zastosowanych przepisów,
-
deklarację
zgodności (certyfikat zgodności) z właściwą normą bądź aprobatą techniczną, jeżeli
dany wyrób nie jest objęty certyfikacją na znak bezpieczeństwa.
W
sprawach nieokreślonych dokumentacją obowiązują m.in.:
-
Prawo
Budowlane,
-
Warunki
techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki ich usytuowanie,
-
Warunki
techniczne wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych
(wg Ministerstwa Budownictwa i Instytutu Techniki Budowlanej),
-
normy
Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (P.K.N.),
-
instrukcje,
wytyczne, świadectwa dopuszczenia, atesty Instytutu Techniki Budowlanej,
-
instrukcje,
wytyczne i warunki techniczne producentów i dostawców materiałów
budowlano-instalacyjnych,
-
przepisy
techniczne instytucji kontrolujących jakość materiałów i wykonywanych robót.
Zamawiający:
1/Załącza
do postępowania :
Zlecenie
formularz
ofertowy
zamawiający wyznacza
-termin wizji na dzień 19.10.2023r godz.1100 na terenie Komendy
Powiatowej Policji we Wrześni
Wizja jest obowiązkowa.
a)
przekazanie
do realizacji placu budowy - niezwłocznie
po podpisaniu Zlecenia
b) termin realizacji zadania od dnia podpisania zlecenia do 15
grudnia 2023
II.
Inne
wymagania:
a) Warunkiem koniecznym do złożenia
oferty jest przedłożenie wypełnionego formularzu ofertowego.
b) Zamówienie
może być podzielony do realizacji na części w
zakresach określonych w formularzu
ofertowym jako częściach A i
niezależną B.
c) Przeprowadzone
postępowanie nie musi zakończyć się wyborem Wykonawcy, dopuszcza się formę
negocjacji cenowych po dokonanym wyborze oferenta.
W przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę,
którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji z wykonawcami
którzy złożyli oferty.
d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do
unieważnienia postępowania bez podania przyczyny;
e) Oferty należy składać za pośrednictwem
elektronicznej platformy zakupowej;
f) Oferty złożone po terminie nie będą
rozpatrywane;
g) Wykonawca zobowiązuje się podpisać
zlecenie w terminie – do 2 dni roboczych od daty telefonicznego lub e-mailowego
poinformowania go o takiej możliwości;
h) Składanie ofert do dnia 20 października 2023 r. do godz. 13.00.
III.
Wymagania dotyczące Wykonawcy
a)
Wykonawca
składając ofertę oświadcza, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym
oraz osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia;
b)
Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca posiadał doświadczenie w zakresie prac elektrycznych,
oraz zatrudnionych pracowników na umowę o pracę.
c)
Wykonawca oświadcza, iż nie istnieją
przesłanki określone w art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o
szczegółowych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 roku,
poz. 835) i nie podlega wykluczeniu z udziału w zleceniu.
IV. Kryterium oceny ofert
Cena oferty
- 100%
Załącznikiem do oferty formularz ofertowy.( w ATH lub PDF)
Oferta bez załączonego formularza
ofertowego nie będzie rozpatrywana.
V.
Wykonawca składając ofertę godzi się na warunki zawarte w
niniejszym zapytaniu i jest świadomy
odpowiedzialności prawnej za złożoną
ofertę.
VI.
Kontakt do Zamawiającego:
Przemysław Kaczor w godz. 7.30
do 15.30 tel.47
77 126 61
Lucyna Kośmicka- Skrzypczak w godz. 7.30 do 15.30 tel.47
77 124 69
Załączniki:
1. Zlecenie
2. Formularz ofertowy
Roboty należy wykonać pod nadzorem osób
uprawnionych do kierowania robotami
Budowlanymi w
zakresie robót elektrycznych.
W sprawach nieokreślonych obowiązują m.in.:
- Prawo Budowlane,
- Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki ich usytuowanie,
- Warunki techniczne wykonania i odbioru
robót budowlano-montażowych (wg
Ministerstwa Budownictwa i Instytutu Techniki
Budowlanej),
- normy Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
(P.K.N.),
- instrukcje, wytyczne, świadectwa dopuszczenia, atesty Instytutu Techniki
Budowlanej,
- instrukcje, wytyczne i warunki techniczne
producentów i dostawców materiałów
budowlano-instalacyjnych,
- przepisy techniczne instytucji kontrolujących jakość materiałów i wykonywanych
robót.
Wszelki zaproponowany materiał elektryczny przed
wbudowaniem i realizacją
zamówienia podlega akceptacji Zamawiającego/Inspektora Nadzoru w zakresie typu,
rodzaju, wyglądu oraz w zakresie spełnienia wymagań technicznych.
W przypadku stosowania jakichkolwiek rozwiązań systemowych należy uwzględnić
wszystkie elementy danego systemu niezbędne do zrealizowania całości prac.
Przepisy i rozporządzenia:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 -Prawo Budowlane Dz.U. nr 89 z 25.08.1994 z
późniejszymi
uzupełnieniami,
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny
odpowiada budynki i ich usytuowanie,
- Polskie Normy przywołane w Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra
infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z późniejszymi zmianami w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać budynki i ich
usytuowanie
lub normy równoważne.
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 13 lutego 2003r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiada
budynki i ich usytuowanie,
- Wytyczne nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 lipca 2013 r. w sprawie
standardów technicznych, funkcjonalnych i użytkowych obowiązujących w
obiektach służbowych Policji,
- Rozporządzenie MSWiA z dnia 16
czerwca 2003 r. w sprawie ochrony
przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów,
- 14. Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jedn.
Dz. U. z 2021 r. poz. 869 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Pracy i
Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w
sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. [Dz. U. Nr 129,
poz. 844 oraz zmiana z 2002r. Nr 91 poz.
811],
- Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dn. 5 sierpnia
1993r. w sprawie aprobat i kryteriów
technicznych oraz jednostkowego
stosowania wyrobów budowlanych [Dz.U. Nr
107; poz. 679 oraz z 2002r. Nr 3,
poz.71 ;Nr 25, poz.256],
- Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dn. 31 lipca
1998 r. w sprawie systemów oceny zgodności, wzoru deklaracji zgodności oraz
sposobu znakowania wyrobów budowlanych,
dopuszczonych do obrotu i
powszechnego stosowania w budownictwie [Dz.U. Nr 113; poz. 728],
- Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 lipca
1998 r. w sprawie określenia wykazu wyrobów budowlanych nie mających
istotnego wpływu na spełnienie wymagań podstawowych oraz
wytwarzanych i
stosowanych według uznanych zasad sztuki budowlanej [Dz.U. Nr 99, poz.
637],
- Rozporządzenie Ministra
Gospodarki z dnia 17 września 1999r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych
[Dz.U. Nr80;poz.912],
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju
Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca
2001 r w sprawie kosztorysowania obiektów i
robót budowlanych [Dz.U. Nr
60.poz.867],
- Ustawa z dnia
21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (ze zm.),
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie
sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu
znakowania ich znakiem budowlanym (ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dn. 12 września 2002 r. mieniące
rozporządzenie w sprawie wprowadzenia obowiązku stosowania niektórych
Polskich Norm dla budownictwa Usytuowanie
[Dz.U. Nr156.poz.1304],
- zalecenia producentów urządzeń,
- rozporządzenia nie
wymienione powyżej.
Komunikaty