Tryb postępowania - przetarg nieograniczony
Przedmiot zamówienia - Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek
Opis przedmiotu zamówienia stanowi Formularz Cenowy - Załącznik nr 1a
UWAGA!
- Zamawiający rozpatruje oferty tylko z ORYGINALNYMI tuszami i tonerami.
- Zamawiający dopuszcza ORYGINALNE tusze i tonery w wersji korporacyjnej.
Warunki wymagane od Wykonawców (warunki współpracy):
- Dostawy na warunkach franco magazyn Zamawiającego, ul. Pokoju 13, 41-709 Ruda Śląska
- Dostawy będą odbywały się wg potrzeb Zamawiającego na podstawie indywidualnego zamówienia składanego każdorazowo mailem, z podaniem co najmniej asortymentu i wielkości dostawy
- Terminy dostaw - do 3 dni od daty złożenia zamówienia
- Wykonawca wyceni i dostarczy tylko ORYGINALNE tusze i tonery producentów urządzeń, Zamawiający dopuszcza ORYGINALNE tusze i tonery w wersji korporacyjnej.
- Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 24 miesięcznej gwarancji na dostarczony towar objęty przedmiotem zamówienia.
Warunki udziału w postępowaniu - Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
- Wykonawców, którzy nie są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym,
- Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia (jeżeli wykazanie jest wymagane w warunkach ogłoszenia),
- Wykonawców, którzy znajdują się w sytuacji finansowej niezapewniającej wykonania zamówienia,
- Wykonawcę, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert nie zrealizował zamówienia z przyczyn leżących po jego stronie lub nienależycie wykonał zamówienie,
- Wykonawców , którzy są podmiotem postępowania o upadłość, są w stanie upadłości, lub otwarto w stosunku do nich likwidację,
- Wykonawców, którzy zalegają z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne,
- Wykonawców, którzy zostali skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
- Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
- Wykonawców, na których została nałożona na nich kara pieniężna, o której mowa w przepisach o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, za czyn nieuczciwej konkurencji polegający na przekupstwie osoby pełniącej funkcje publiczną,
- Wykonawców, w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) - okres wykluczenia ustala się na podstawie przepisów wskazanej ustawy.
Wystąpienie, którejkolwiek z wyżej wymienionych sytuacji skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Wykonawca składając ofertę w postępowaniu potwierdza, że nie podlega wykluczeniu w przypadkach, o których mowa powyżej.
Wykaz załączników
Formularz Ofertowy - Załącznik nr 1
Opis przedmiotu zamówienia / Formularz Cenowy - Załącznik nr 1a
Projekt umowy - Załącznik nr 2
Klauzule RODO
Do oferty należy dołączyć
1. Podpisany Formularz Ofertowy - Załącznik nr 1
2. Podpisany Formularz Cenowy - Załącznik nr 1a
Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty:
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Oferta (formularz ofertowy wraz z wymaganymi
dokumentami) musi być przygotowana w języku polskim, złożona w formie elektronicznej poprzez platformę zakupową
Open Nexus pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik w
wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy niniejszego postępowania
- Wykonawca
może złożyć ofertę: jako skan
podpisanej wersji papierowej (w formacie PDF) lub załączyć
dokumenty sporządzone elektronicznie i opatrzone kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym.
- Formularz ofertowy wraz ze wszystkimi załącznikami
stanowiącymi oświadczenia Wykonawcy, muszą być podpisane przez osobę
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie ze sposobem reprezentacji
wskazanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, bądź wynikającą z innego dokumentu),
- Każda poprawka w ofercie musi być parafowana przez
osobę upoważnioną do podpisania oferty,
- Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty,
informacje i oświadczenia wymagane w niniejszym postępowaniu.
- Oferta powinna zostać sporządzona zgodnie z
postanowieniami niniejszego postępowania.
Ewentualne pytania związane z obsługą platformy należy
kierować do Centrum Wsparcia Klienta
platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze,
w godzinach od 8:00 do 17:00 tel. 22 101
02 02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Informacja na temat możliwości składania ofert częściowych - oferta musi obejmować całość zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferty częściowe zostaną odrzucone.
Informacja na temat możliwości składania ofert wariantowych - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
- Wykonawca określi ceny
jednostkowe na wszystkie pozycje wymienione w formularzu cenowym,
- Wykonawca obliczy wartość
pozycji poprzez przemnożenie ceny jednostkowej dla danej pozycji przez ilość jednostek.
- Ceny jednostkowe winny być
określone przez Wykonawcę z uwzględnieniem ewentualnych upustów.
- Cena ofertowa powinna być
podana w jednym wariancie i określona cyfrowo i słownie (do drugiego miejsca
po przecinku). Brak określenia ceny w postaci słownej poczytany zostanie za
błąd co do formy oferty i nie będzie skutkować jej odrzuceniem.
CENA OFERTOWA - ŁĄCZNA WARTOŚĆ (w PLN) CAŁEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z TRANSPORTEM
Warunki płatności - przelew 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Zamawiający wyłącza stosowanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych zgodnie z przepisem art. 4 ust.3 ustawy z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym.
Termin realizacji usługi - w zależności od zapotrzebowania 6 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Sposób realizacji usługi - podstawą realizacji usługi będzie wynik postępowania oraz podpisana umowa z wybranym Wykonawcą.
Informacje o kontakcie z Zamawiającym - osobami uprawnionymi do kontaktu z Oferentami na etapie przygotowania i składania ofert są:
- sprawy formalne - Iwona Rother, nr tel. 32/34-24-269, przetargi@pwik.com.pl
Tryb oceny ofert -
Zamawiający odrzuca ofertę, której treść jest niezgodna z wymaganiami określonymi w postępowaniu, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu, z zastrzeżeniem zdania poniżej.
W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań Zamawiającego.
Sposób zadawania pytań i udzielania odpowiedzi:
- pytania do postępowania należy zadawać za pośrednictwem przycisku w prawym, dolnym rogu formularza "Wyślij wiadomość",
- Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami umieści na stronie z ogłoszeniem, w zakładce "Komunikaty". Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania,
- korespondencja prowadzona jest w języku polskim,
- w uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to wszystkie prawa i obowiązki Zamawiającego i Wykonawców odnoszące się do terminu pierwotnego będą odnosiły się do terminu zmienionego.
Jawność oferty / tajemnica przedsiębiorstwa:
- Złożona
oferta wraz z załącznikami będzie jawna, za wyjątkiem informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 2 z 16 kwietnia
1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca składając
ofertę zastrzegł oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może w szczególności zastrzec
następujących informacji: nazwy (firmy), ceny, terminu wykonania zamówienia,
okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
- W przypadku
gdy Wykonawca nie wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa Zamawiający uzna zastrzeżenie tajemnicy za bezskuteczne, o
czym poinformuje Wykonawcę.
- Informacje
stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny być zgrupowane i stanowić
oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób: „tajemnica przedsiębiorstwa – tylko do wglądu przez Zamawiającego”.
- Po otwarciu
złożonych ofert, Wykonawca, który będzie chciał skorzystać z jawności dokumentacji
z postępowania, w tym ofert musi wystąpić w tej sprawie do Zamawiającego
ze stosownym wnioskiem
Miejsce i termin otwarcia ofert oraz tryb oceny ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi w ostatnim dniu składania ofert o godz. 11.05 w budynku nr 2, pok. nr 2, na komputerze
Zamawiającego, po pobraniu z Platformy zakupowej złożonych ofert. 1. Niezwłocznie po
otwarciu ofert, Zamawiający zamieści na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronie z
ogłoszeniem o postępowaniu) w sekcji „Komunikaty”
informacje dotyczące: firm
Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie (nazwa, miejscowość), cen zawartych
w ofertach.
- Złożenie oferty jest równoznaczne ze zgodą składającego ofertę na podanie do publicznej informacji jego danych (nazwa, miejscowość) oraz oferowanej przez niego ceny
- Zamawiający zbada wyłącznie ofertę najkorzystniejszą.
W przypadku odrzucenia tej oferty, badaniu będą podlegały kolejne
najkorzystniejsze oferty.
- W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający
może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych przez nich ofert. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, w
trakcie analizy oferty Zamawiający może wezwać do przedłożenia dodatkowych
dokumentów, w tym łączącej Strony umowy Konsorcjum. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył
wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań
Zamawiającego.
- Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera
rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia może zwrócić się do
Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów
oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy,
który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień z dostarczonymi
dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do
przedmiotu zamówienia.
Przez rażąco niską cenę, Zamawiający rozumie cenę,
która jest niższa o co najmniej 30% od wartości szacunkowej zamówienia
powiększonej o należny podatek od towarów i usług lub od średniej arytmetycznej
cen ofert niepodlegających odrzuceniu. - Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem
konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami
zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego
oferta została poprawiona. W przypadku, o którym mowa w pkt. c), Zamawiający
wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w
ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na
poprawienie omyłki.
- Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: a) jej treść nie odpowiada wymogom niniejszego postępowania; b) jej treść jest
nieczytelna tj. została wypełniona odręcznym pismem uniemożliwiającym jego
prawidłowe odczytanie; c) jej złożenie stanowi
czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji; d)
została złożona przez
Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania; e)
została złożona przez
Wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu; f)
Wykonawca nie wyraził
pisemnej zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą; h)
nie została sporządzona
lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi
sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej określonymi przez Zamawiającego; i)
jej przyjęcie
naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób; j)
jest nieważna na
podstawie odrębnych przepisów;
Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę,
którego ofertę odrzucił. Informacja ta będzie zawierać uzasadnienie czynności
odrzucenia.
Okres związania ofertą -
- Wykonawcy są
związani złożoną ofertą do czasu zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą, jednak
nie dłużej niż 30 dni od dnia
ostatecznego terminu składania ofert. Dzień ten jest pierwszym dniem terminu
związania ofertą.
- W przypadku gdy
wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania
ofertą określonym w punkcie powyżej, Zamawiający przed upływem
terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie
zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy
niż 30 dni.
- Przedłużenie
terminu związania ofertą, wymaga złożenia przez Wykonawcę
pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania
ofertą.
Ogłoszenie wyników i zawarcie umowy:
- Wykonawcy biorący udział w postępowaniu powiadomieni
zostaną o wyborze oferty poprzez stronę www.platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronę z ogłoszeniem o postępowaniu), w zakładce „Komunikaty”. Informacja
powyższa zawierać będzie dane wyłonionego Wykonawcy (nazwę, miejscowość) oraz
cenę ofertową. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, wraz z zawiadomieniem o wyniku przetargu otrzyma wskazówki dotyczące miejsca i
terminu podpisania umowy.
- Jeżeli wybrany Wykonawca uchyli się od podpisania
umowy, wybór ofert zostanie przeprowadzony ponownie spośród ofert złożonych, o
ile nie zostały one odrzucone.
Zamknięcie przetargu bez dokonania wyboru oferty oraz postepowania przygotowującego umowę
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia
przetargu lub zakończenia postępowania przygotowującego umowę, bez podania
przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu
jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, w tym odszkodowania oraz zwrotu kosztów
przygotowania i złożenia ofert.
- Informację o zamknięciu przetargu lub zakończeniu
postępowania przygotowującego umowę Zamawiający zamieszcza na stronie www.platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronie z
ogłoszeniem o postępowaniu), w zakładce „Komunikaty”.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla Wykonawcy zawarta jest w załączniku do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 13". Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w przypadku wskazania w dokumentacji ofertowej danych osobowych innych osób (np. pracowników, podwykonawców) przekazał tym osobom załącznik do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 14" wraz z informacją dotyczącą przedmiotu postępowania, w związku z którym Zamawiający otrzymał przedmiotowe dane. Złożenie oferty będzie równoznaczne z potwierdzeniem przez Wykonawcę wykonania obowiązku wskazanego w zdaniu poprzedzającym (w przypadku przekazania Zamawiającemu danych innych osób).
Postępowanie prowadzone jest w oparciu „Regulamin udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śl.” dostępny na stronie internetowej www.pwik.com.pl
Przetarg nie jest objęty ustawą Prawo zamówień publicznych.
Komunikaty