Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Dostosowanie pomieszczeń Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do niezbędnych potrzeb i zabezpieczeń

Jarosław Małaszewski
Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Olsztynie Oddział: Areszt Śledczy w Białymstoku
Termin:
Zamieszczenia : 13-04-2023 10:34:00
Składania : 19-04-2023 10:32:00
Otwarcia : 19-04-2023 10:37:00
Tryb: Szacowanie wartości zamówienia
Rodzaj: Robota budowlana

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

informujemy, że poniższe postępowanie ma charakter szacowania wartości zamówienia.  

Dlaczego warto odpowiedzieć na szacowanie wartości zamówienia?

Informujemy, iż niniejsze postępowanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy, czy też udzielenia zamówienia i nie stanowi części procedury udzielania zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że odpowiedź na niniejsze postępowanie o charakterze szacowania ceny może skutkować:

  • zaproszeniem do złożenia oferty lub/i 

  • zaproszeniem do negocjacji warunków umownych lub 

  • zawarciem umowy, której przedmiot został określony w niniejszym postępowaniu. 

W przypadku pytań:

  • technicznych lub merytorycznych, proszę o kontakt za pośrednictwem przycisku "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel. 668112777

  • związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr 22 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.   

 Oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.  Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Areszt Śledczy w Białymstoku zaprasza Państwa do składania ofert- szacowanie przedmiotu zamówienia wg niżej określonej specyfikacji przedmiotu zamówienia (opis):

PROJEKT ZAPISÓW DO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO REALIZOWANEGO W TRYBIE PODPROGOWYM NA DOSTOSOWANIE POMIESZCZEŃ DO POTRZEB INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ ODDZIAŁU ZAMIEJSCOWEGO W BIAŁYMSTOKU UL. HETMAŃSKA 89.


  1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji realizacji, programu
    funkcjonalno-użytkowego określonego w rozporządzeniu Ministra Rozwoju
    i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454), zwanego dalej „PFU”, i szacunkowego kosztorysu, dla planowanego zamierzenia inwestycyjnego polegającego na:

  2. 1)   zabezpieczeń budowlanych pomieszczeń kierownictwa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej Oddziału Zamiejscowego w Białymstoku polegającego na zapewnieniu zwiększonej izolacji akustycznej  i elektromagnetycznej pomieszczeń zgodnie z zaleceniami służby ABW

2) dostosowaniu pomieszczeń drugiej kondygnacji budynku siedziby zamawiającego do potrzeb Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej Oddziału Zamiejscowego w Białymstoku.

3) przebudowie pomieszczeń i wejścia znajdującego się na pierwszym pietrze budynku w sposób poprawiający ich bezpieczeństwo i funkcjonalność.

  1. Planowane zamierzenie inwestycyjne, określone w pkt 1. będzie obejmować,
    w szczególności:

  1. stworzenie systemu zabezpieczeń niezbędnego do przetwarzania informacji niejawnych wraz z przygotowaniem jego pełnej dokumentacji i zapewnieniem wsparcia w procesie uzyskania wymaganych świadectw akredytacji;

  2. dostarczenie, instalację, konfigurację zabezpieczeń (technicznych i elektronicznych)
    do pomieszczeń oraz wyposażenia niezbędnego do przetwarzania informacji niejawnych zgodnie ze stworzonym systemem zabezpieczeń;

  3. budowę systemu teleinformatycznego wraz serwerownią i siecią LAN dedykowaną
    do przetwarzania informacji niejawnych oraz dostarczenie i instalację wszystkich niezbędnych urządzeń i wyposażenia;

  4. wykonanie prac remontowo-budowlanych niezbędnych do wdrożenia zaprojektowanego systemu zabezpieczeń i ww. systemu teleinformatycznego;

  5. podwyższenie poziomu bezpieczeństwa akustycznego pomieszczeń kierownictwa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej Oddziału Zamiejscowego w Białymstoku.

  1. Planowana inwestycja, o której mowa w ust. 2, może uwzględniać przebudowę obiektu bez konieczności prowadzenia prac budowlanych wykraczających poza obszar budynku.

  2. Koncepcja realizacji i PFU powinny w przyszłości pozwolić na możliwość elastycznej rozbudowy systemu zabezpieczeń i budowanej sieci teleinformatycznej w ramach przyjętych rozwiązań.

  3. Zamawiający deklaruje przekazanie wykonawcy wszelkich, dostępnych materiałów będących w jego posiadaniu (zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej)
    oraz deklaruje współpracę z wykonawcą na każdym etapie tworzenia PFU.

  4. Na potrzeby wykonania niniejszego zamówienia wykonawca dokona inwentaryzacji istniejącego obiektu w zakresie niezbędnym do realizacji zadania.

  5. Przygotowana koncepcja realizacji oraz PFU i kosztorys planowanego zamierzenia inwestycyjnego winien uwzględniać przewidywany zakres inwestycji (określony w ust. 2), a w szczególności utworzenie, wykonanie, dostawę i instalację:

  1. serwerowni służącej do przetwarzania informacji niejawnych wraz z odseparowanym pomieszczeniem dla centrali autonomicznego systemu bezpieczeństwa;

  2. pomieszczenia do przechowywania wartości pieniężnych spełniającego wymogi odpowiednich przepisów prawa;

  3. dostosowanie do wymogów akredytacji ABW istniejacej kancelarii tajnej

  4. infrastruktury technicznej pozwalającej na otrzymanie świadectwa akredytacji uprawniającego do przetwarzania informacji niejawnych (zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej) w przyjętym przez zamawiającego zakresie. Dotyczy
    to rozwiązań budowlanych, instalacji sieci teleinformatycznej, energetycznej, systemów zabezpieczeń elektronicznych, systemu przeciwpożarowego, systemu alarmowego, systemu telewizji przemysłowej, systemu kontroli dostępu etc.

  5. systemu zabezpieczeń serwerowni oraz wyposażenia serwerowni w urządzenia sieciowe, serwery, macierze oraz systemy niezbędne dla utrzymania właściwego poziomu bezpieczeństwa systemu i informacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami bezpieczeństwa informatycznego oraz bezpieczeństwa informacji niejawnych;

  6. niezbędnego wyposażenia stanowisk pracy dla końcowych użytkowników systemu umożliwiającego przetwarzanie informacji niejawnych w utworzonej sieci teleinformatycznej, tj.: komputerów, terminali, drukarek oraz innych urządzeń peryferyjnych;

  7. zabezpieczeń pomieszczeń, w których przetwarzane będą informacje niejawne
    (w formie elektronicznej lub papierowej): zabezpieczenia budowlane, elektroniczne, kontrola dostępu, sejfy, etc., zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi środki bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczania informacji niejawnych;

  8. depozytorów przeznaczonych do przechowywania kluczy do pomieszczeń i sejfów znajdujących się w przebudowywanej kondygnacji;

  9. zabezpieczeń budowlanych pomieszczeń kierownictwa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej Oddziału Zamiejscowego w Białymstoku polegającego na zapewnieniu zwiększonej izolacji akustycznej pomieszczeń;

10) drzwi wejściowe do drugiej kondygnacji budynku wyposażone w zamek elektroniczny

oraz zintegrowane z systemem przeciwpożarowym.

  1. Zamawiający zastrzega konieczność spełnienia przez wykonawcę następujących kryteriów:

  1. oświadczenie projektanta o posiadaniu w zespole projektowym projektantów
    i rzeczoznawców w zakresie odpowiadającym przygotowaniu i opracowaniu projektu funkcjonalno-użytkowego, zgodnego z oczekiwaniami zamawiającego;

  2. oświadczenie o posiadaniu wiedzy i doświadczenia z zakresu projektowania rozwiązań związanych z przetwarzaniem informacji niejawnych z okresu minimum 5 lat;

  3. posiadanie aktualnego Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego co najmniej pierwszego stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej TAJNE, NATO SECRET, SECRET UE/EU SECRET zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 742 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. W przypadku Wykonawcy wykonującego działalność jednoosobowo i osobiście posiada poświadczenie bezpieczeństwa osobowego upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej TAJNE wydane przez SKW lub ABW i aktualne zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych w tym międzynarodowych (NATO i UE);

  1. Wykonawca przygotuje koncepcję realizacji i PFU wraz z kosztorysem szacunkowym:

  1. w wersji papierowej – 2 egz.;

  2. w wersji elektronicznej (pdf, doc., dwg., itp.).

  1. Wykonawca wykona zadanie w terminie nie przekraczającym 45 dni od dnia zawarcia umowy.

  2. Oferty zostaną ocenione według następujących kryteriów:

  1. cena – 60%;

  2. czas realizacji 40%.

  1. Zamawiający dokona obliczenia punktacji wykonania w następujący sposób:

  1. termin realizacji do 30 dni od dnia zawarcia umowy – 40 pkt;

  2. termin realizacji 31-37 dni od dnia zawarcia umowy – 20 pkt;

  3. termin realizacji 38-45 dni od dnia zawarcia umowy – 0 pkt.

  1. W ramach realizowanej pracy wykonawca przy doborze rozwiązań uwzględni wymagania w zakresie ochrony informacji niejawnych i bezpieczeństwa teleinformatycznego stosowane w procesach projektowania, wdrażania i eksploatacji rozwiązań właściwych
    dla stref ochronnych i pomieszczeń, w szczególności:

  1. ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r.
    poz. 742 oraz z 2022 r. poz. 655 i 1933);

  2. ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57);

  3. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie podstawowych wymagań  bezpieczeństwa teleinformatycznego (Dz. U. poz. 948);

  4. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczania informacji niejawnych
    (Dz. U. poz. 683 oraz z 2017 r. poz. 522);

  5. rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie organizacji
    i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1558);

  6. rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie sposobu oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności (Dz. U. poz. 1692);

  7. rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
    z dnia 7.09.2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 793, z późn. zm.);

  8. zarządzenie Nr 21 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 19 kwietnia
    2016 r. w sprawie wykonywania badań anty podsłuchowych przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego;

  9. dokumenty wydane przez Departament Bezpieczeństwa Teleinformatycznego Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego:

  1. zalecenia dotyczące bezpieczeństwa teleinformatycznego, wersja 2.2,
    sierpień 2011 r.,

  2. szczegółowe zalecenia dotyczące analizy oraz zarządzania ryzykiem w systemach teleinformatycznych, wersja 2.0, sierpień 2011 r.,

  3. zalecenia Departamentu Bezpieczeństwa Teleinformatycznego ABW dotyczące ochrony elektromagnetycznej systemów teleinformatycznych, wersja 5.0,
    listopad 2016 r.,

  4. zalecenia konfiguracyjne dla systemów teleinformatycznych przeznaczonych
    do przetwarzania informacji niejawnych na wydzielonych stanowiskach
    z wykorzystaniem systemu operacyjnego Microsoft Windows 10 Professional, wersja 1.0, 4 stycznia 2018 r.,

  5. zalecenia dotyczące opracowywania dokumentu Szczególnych Wymagań Bezpieczeństwa dla systemu teleinformatycznego, wersja 2.1, czerwiec 2012 r.;

  1. normy SDIP -27/1, SDIP-28/1 i SDIP-29/1.

  1. Zapisy opracowane w dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia nie mogą zawierać rozwiązań naruszających zasady konkurencyjności w rozumieniu przepisów prawa dotyczących zamówień publicznych.

  2. Dokumenty będące przedmiotem umowy stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia
    4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 roku, poz. 2509).

  3. Wykonawca przenosi na Zamawiającego całość praw majątkowych do dokumentacji wykonanej na potrzeby realizacji umowy. Przeniesienie autorskich praw majątkowych nastąpi bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, do korzystania i rozporządzania nimi na wszystkich znanych polach eksploatacji.

  4. Przeniesienie autorskich praw majątkowych nastąpi z momentem odbioru prac przez Zamawiającego.

  5. Wykonawca zezwala Zamawiającemu na modyfikowanie przekazanej dokumentacji, w tym m.in. na dokonywanie korekt, przeróbek, zmian i adaptacji całości oraz jej fragmentów, bez nadzoru autorskiego.


Załączniki do postępowania

Postępowanie nie posiada załączników

Komunikaty

2023-04-13 14:01 Jarosław Małaszewski Postępowanie zostało unieważnione. Uzasadnienie: brak jednego z kryterium

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Szacowanie waartości zamowienia zgodnie ze specyfikacją wg opisu ze specyfikacji 1 szt. - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.2993 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena - Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Termin realizacji - Oczekiwany termin realizacji 7 dni. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" lub zaproponować możliwie najszybszy termin realizacji (0)
3 Wstępny opis przedmiotu zamówienia - Jeżeli w załączonym wstępnym opisie przedmiotu zamówienia zamawiający nie ujął wszystkich istotnych czynników kosztotwórczych, proszę o stosowny komentarz (0)
4 Gwarancja - Oczekiwany okres gwarancji 24 miesiące. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" lub zaproponować alternatywne warunki gwarancyjne (0)
(0)

Liczba odsłon strony: 428