Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: DKW.2232.02.23. sukcesywne dostawy energii elektrycznej do Aresztu Śledczego w Grójcu oraz do Oddziału Zewnętrznego w Stawiszynie.

Katarzyna Pieniacha
Areszt Śledczy w Grójcu
Termin:
Zamieszczenia : 07-02-2023 15:35:00
Składania : 17-02-2023 10:00:00
Otwarcia : 17-02-2023 10:30:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
SWZ 2022.doc doc 243.5 2023-02-07 15:35:00 Postępowanie
załacznik nr 3 SWZ.docx docx 11.26 2023-02-07 15:35:00 Postępowanie
załącznik nr 1 SWZ.docx docx 17.98 2023-02-07 15:35:00 Postępowanie
załącznik nr 2 SWZ.docx docx 12.08 2023-02-07 15:35:00 Postępowanie
załącznik nr 4 SWZ.docx docx 29.59 2023-02-07 15:35:00 Postępowanie
załącznik nr 5.XLS XLS 1069 2023-02-07 15:35:00 Postępowanie
unieważnienie 20.02.2023.pdf pdf 211.65 2023-02-20 09:11:16 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-02-20 09:11 Katarzyna Pieniacha Informuję, iż postępowanie na sukcesywne dostawy energii elektrycznej do Aresztu Śledczego w Grójcu oraz do Oddziału Zewnętrznego w Stawiszynie zostało unieważnione.

unieważnienie 20.02. [...].pdf

2023-02-17 10:00 Komunikat Zamawiającego Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: Część I 215522,39 zł brutto Część II 164477,61 zł brutto
2023-02-13 15:51 Katarzyna Pieniacha Pytania Wykonawcy:
1) Czy Zamawiający posiada Status mikro-, małego- lub średniego przedsiębiorstwa wrozumieniu ustawy z 6 marca 2018 roku „Prawo Przedsiębiorców”?
2) Czy w rozumieniu Ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku jesteście Państwo odbiorcą uprawnionym i macie Państwo prawo skorzystania z ceny maksymalnej określonej w Art. 2 ust. 1 Ustawy dla punktów poboru energii elektrycznej objętych przedmiotem zamówienia?
3) Czy w przypadku jeżeli Zamawiający nie jest odbiorcą uprawnionym w rozumieniu Ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku, wybrany Wykonawca może liczyć na złożenie przez Zamawiającego stosownego oświadczenia w tym zakresie przed podpisaniem umowy?
4) Czy Zamawiający dopuści odrębne skalkulowanie cen w formularzu ofertowym dla roku 2023 oraz odrębnie dla roku 2024 oraz zmodyfikuje tabele wycen dla Części I oraz Części II wskazując szacowany wolumen energii do wyceny dla roku 2023 oraz 2024?
Odpowiedź Zamawiającego:
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Państwa zapytanie odnośnie sukcesywnych dostaw energii elektrycznej do Aresztu Śledczego w Grójcu oraz do Oddziału Zewnętrznego w Stawiszynie, informuję:
1. Zamawiający nie posiada statusu mikro-, małego- lub średniego przedsiębiorstwa w zrozumieniu ustawy z 6 marca 2018 roku „Prawo Przedsiębiorców”?
2. Tak jesteśmy odbiorcą uprawnionym i mamy prawo skorzystania z ceny maksymalnej określonej w Art. 2 ust. 1 Ustawy dla punktów poboru energii elektrycznej objętych przedmiotem zamówienia.
3. Nie dotyczy.
4. Zamawiający nie dopuści odrębnie skalkulowanych cen w formularzu ofertowym.
2023-02-13 15:42 Katarzyna Pieniacha Pytania Wykonawcy:
Pytanie 1
Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną lub w formie elektronicznej (za pomocą podpisu elektronicznego).
Pytanie 2
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający posiada:
a) Status wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. 2021 r. poz. 610 ze zm.), co oznacza, że jest podmiotem wytwarzającym energię elektryczną lub ciepło z odnawialnych źródeł energii lub wytwarza biogaz rolniczy w instalacjach odnawialnego źródła energii, w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej?
b) Status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. 2021 r. poz. 610 ze zm.), co oznacza, że jest odbiorcą końcowym wytwarzającym energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikroinstalacji, pod warunkiem, że wytwarzanie o którym mowa powyżej, nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej określonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2021 r. poz. 955 ze zm.) w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej?
W przypadku obiektu w Stawiszynie, prosimy o podanie następujących informacji:
- daty uruchomienia źródła,
- ilości energii wprowadzonej do sieci OSD przez źródło wytwórcze.
Dodatkowo zwracamy się z pytaniem czy Zamawiający zgodzi się na zawarcie umowy odkupu energii wytworzonej w źródłach należących do Zamawiającego na wzorcu umownym zaproponowanym przez Wykonawcę?
Pytanie 3
Wykonawca zwraca się z prośbą o podanie informacji czy Zamawiający jest odbiorcą uprawnionym w myśl ustawy o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparcia niektórych odbiorców w 2023 roku?
Pytanie 4
Termin realizacji zamówienia musi być wskazany precyzyjnie już na etapie wszczęcia postępowania (w ogłoszeniu i w SWZ), celem umożliwienia wykonawcom złożenia porównywalnych ofert, inaczej zamówienie nie jest udzielane z przestrzeganiem zasad jego udzielania w postaci zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowanie wykonawców oraz przejrzystości. W związku z powyższym, prosimy o uszczegółowienie terminu realizacji zamówienia, poprzez podanie terminu rozpoczęcia i zakończenia realizacji zamówienia.
Pytanie 5 – Załącznik nr 4 (Wzór umowy) – § 3 ust. 11, 12
Wykonawca informuje, iż w świetle przepisów Prawa energetycznego i aktów wykonawczych, to OSD jest podmiotem odpowiedzialnym za pozyskiwanie i przekazywanie do sprzedawców danych pomiarowo-rozliczeniowych dla punktów poboru energii (PPE). Sposób ustalania danych przez OSD określony jest w umowie dystrybucyjnej, zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD, przy czym Wykonawcy (sprzedawcy energii) nie mają wpływu na regulacje wynikające z umów dystrybucyjnych Zamawiającego, zgodnie z przepisami przyjmując do rozliczeń dane przekazane przez OSD. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie, czy Zamawiający uwzględni obowiązujące przepisy Prawa energetycznego i aktów wykonawczych w zakresie prowadzenia rozliczeń na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych Wykonawcy przez OSD?
Pytanie 6 – Załącznik nr 4 (Wzór umowy) – § 3 ust. 12
Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu Wykonawca zmuszony jest do prawidłowego wprowadzenia danych dotyczących okresu rozliczeniowego/cyklu przekazywania danych pomiarowych przez OSD. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego/cyklu przekazywania danych pomiarowych w odniesieniu do obydwóch PPE występujących w postępowaniu: czy wynosi on odpowiednio np. 1 miesiąc, 2 miesiące (parzyste/nieparzyste), czy 6 miesięcy (ze wskazaniem miesiąca odczytowego)? Informacja, że okres rozliczeniowy jest zgodny z OSD jest niewystarczająca do prawidłowej parametryzacji rozliczeń.
Pytanie 7 – Załącznik nr 4 (Wzór umowy) – § 5 ust. 1
Wykonawca nie ma wiedzy, kiedy faktury zostaną dostarczone do Zamawiającego, a w sytuacji gdy faktury zostaną dostarczone z opóźnieniem, w celu dokonania prolongaty terminu płatności niezbędna jest informacja od Zamawiającego o dacie ich wpływu. Wykonawca informuje, że nie ma możliwości automatycznego przedłużenia terminu płatności.
Wobec powyższego proponowany zapis otrzymałby brzmienie:
„Termin płatności będzie każdorazowo podawany w treści wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT i określony na 30 dni od daty wystawienia faktury przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że Wykonawca dostarczy fakturę VAT na co najmniej 21 dni przed tak określonym terminem płatności. W razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie przedłużony na wniosek Zamawiającego. Fakt udokumentowania wpływu faktury w terminie krótszym niż 21 dni od terminu płatności ciąży na Zamawiającym”.
Pytanie 8
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zgodę na udostępnianie Zamawiającemu faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych na podany adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2021 poz. 685 z późn. zm.), na zasadach określonych w Regulaminie Wykonawcy przesyłania faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych, przy jednoczesnej zgodzie na otrzymywanie informacji o tych fakturach. Powyższa zgoda zwolniłaby Wykonawcę z obowiązku wystawiania i dostarczania faktur VAT w formie papierowej. Dzięki temu rozwiązaniu Zamawiający otrzyma dokument w momencie jego wystawienia, zniwelowane zostanie ryzyko niedostarczenia przesyłki lub znacznego opóźnienia w jej dostarczeniu. Zmiana formy dostarczania faktur ma również aspekt ekologiczny, przyczyni się do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na produkcję papieru i ograniczenie transportu.
Pytanie 9 – Załącznik nr 4 (Wzór umowy) – § 6 ust. 3
Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu/moc umowną, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w Ofercie Sprzedawcy. Punkty z innych grup taryfowych, nieujętych w Ofercie, oznaczały będą zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej/mocy umownej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy".
Pytanie 10
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:
a) Czy umowy dystrybucyjne zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
b) Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej? W punkcie 1.3 Rozdziału III SWZ (Opis przedmiotu zamówienia) jest podana informacja, że dotychczasowym sprzedawcą jest Enea, a w rozdziale IV SWZ (Termin wykonania zamówienia) jest mowa o rozwiązaniu umowy z dostawcą rezerwowym.
c) Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej?
d) Czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę?
Pytanie 11
Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?
Odpowiedź Zamawiającego:
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Państwa zapytanie odnośnie sukcesywnych dostaw energii elektrycznej do Aresztu Śledczego w Grójcu oraz do Oddziału Zewnętrznego w Stawiszynie, informuję:
Pytanie 1 : Tak, zgadzamy się na zawarcie umowy drogą korespondencyjną lub w formie elektronicznej.
Pytanie 2: a) Nie posiadamy statusu wytwórcy.
b) Tak jednostka organizacyjna SW (budżetu Państwa) posiada Status prosumenta. W przypadku obiektu w Stawiszynie data uruchomienia źródła: 07.10.2022, ilość energii wprowadzonej do sieci: 0 kW, energia zużywana jest na bieżąco.
Pytanie 3: Tak Zamawiający jest osobą uprawnioną.
Pytanie 4: Zgodnie z zapisem umowy: 1. Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia …………….…… r. jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Odbiorca kupował energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD.
2. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy licząc od dnia ………….. lub do wyczerpania przedmiotu zamówienia.
Pytanie 5: Zamawiający uwzględni obowiązujące przepisy prawa energetycznego i aktów wykonawczych w zakresie prowadzenia rozliczeń na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych Wykonawcy przez OSD.
Pytanie 6: Okres rozliczeniowy wynosi miesiąc dla obydwu punktów.
Pytanie 7: Zamawiający zgadza się na zmianę § 5 ust. 1
Pytanie 8: Zamawiający zgadza się na przekazywanie faktur za pośrednictwem kanałów elektronicznych.
Pytanie 9: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 6 ust. 3.
Pytanie 10: a) na czas nieokreślony
b) PGE Obrót
c) umowa ulega rozwiązaniu zgodnie z IRiESD, z chwilą ustania przyczyny jej zawarcia, umowa ulega rozwiązaniu z dniem rozpoczęcia zgodnie z IRiESD sprzedaży energii elektrycznej lub świadczenia usługi kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej .
d) upoważni do czynności Wykonawcę
Pytanie 11: Tak.

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 350