- Strona główna
- Postępowanie ID 721891
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
ZP-01/23-DST/01 "Dostawa energii elektrycznej"
Wystawiający
-
UżytkownikUrszula Sochacka
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2023-01-31 12:12:00
-
Składania2023-02-20 23:59:00
-
Otwarcie ofert2023-02-21 11:00:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajDostawy
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2023-02-21
13:08:04
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
260
p.z.p.,
Wojewódzki
Urząd
Pracy
w
Łodzi
uprzejmie
informuje,
że
postępowanie
o
udzielenie
zamówienia
publicznego
na
„Dostawę
energii
elektrycznej”,
prowadzone
w
trybie
podstawowym
bez
przeprowadzania
negocjacji,
zostaje
unieważnione
na
podstawie
art.
255
pkt.1
p.z.p.
(tj.
Dz.
U
z
2022
r.
poz.
1710
z
późn.
zm.),
ponieważ
nie
złożono
w
nim
żadnej
oferty.Załączniki |
2023-02-21
11:34:21
|
Urszula Sochacka | Na podstawie art. 222 ust. 1 pkt. 5 p.z.p., Zamawiający informuje, że postępowaniu nie złożono żadnej oferty. |
2023-02-20
23:59:00
|
Komunikat Zamawiającego | Na podstawie art. 222 ust. 1 pkt. 4 p.z.p., Zamawiający informuje, że kwota przewidziana na sfinansowanie danego postępowania wynosi: 329.849,10 zł brutto. |
2023-02-09
09:52:45
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
286
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
dokonuje
następujących
zmian
treści
SWZ: Modyfikacja ust. 14 pkt. 2 Części I SWZ było: „Zamówienie będzie refundowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.” po zmianie: „Zamówienie będzie refundowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.” Załączniki |
2023-02-07
12:01:55
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 18 „Wykonawca wnosi o rozbicie w formularzu cenowym ceny jednostkowej na podział ceny na poszczególne lata dostawy tj. możliwości złożenia innej ceny energii elektrycznej dla dostawy w 2023r oraz innej w 2024r, wobec ustawy z dnia 27-10-2022r o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku lub dla podmiotów nieuprawnionych wobec obowiązku dokonywania przez Wykonawcę odpisu na Fundusz Wypłaty Różnicy Ceny.” Odpowiedź Zgodnie z przyjętą linią orzeczniczą i piśmiennictwem, obowiązek odpowiedzi Zamawiającego powstaje tylko w odniesieniu do pytań. W pojęciu wyjaśnień nie mieszczą się odpowiedzi na wnioski o zmianę specyfikacji czy polemika z jej treścią. Zamawiający nie widzi zasadności rozbicia w formularzu cenowym ceny jednostkowej z podziałem na poszczególne lata dostawy. Załączniki |
2023-02-07
11:54:22
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
286
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
dokonuje
następujących
zmian
treści
SWZ: Modyfikacja ust. 5 Części I SWZ było: „Zamówienie musi być wykonywane przez 12 miesięcy od dnia skutecznej zmiany sprzedawcy lub od dnia następującego po dniu podpisania umowy (w przypadku gdy zmiana sprzedawcy nie nastąpi).” po zmianie: „Zamówienie musi być wykonywane przez 12 miesięcy od dnia skutecznej zmiany sprzedawcy i przyjęcia umowy do realizacji przez OSD, lecz nie wcześniej niż od dnia 01.04.2023 r.” Modyfikacja ust.10 pkt. 2 Części I SWZ było: „Termin składania ofert upływa 14.02.2023 r. do godz. 23:59” po zmianie: „Termin składania ofert upływa 20.02.2023 r., godz. 23:59” Modyfikacja ust.10 pkt. 6 Części I SWZ było: „Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert - następnego dnia po dniu w którym upłynął termin składania ofert tj. w dniu 15.02.2023 r., godz. 11:00” po zmianie: „Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert - następnego dnia po dniu w którym upłynął termin składania ofert tj. w dniu 21.02.2023 r., godz. 11:00” Modyfikacja ust. 11 pkt. 1 Części I SWZ było: „Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień w którym upływa termin składania ofert. Termin związania ofertą upływa w dniu 15.03.2023 r.” po zmianie: „Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień w którym upływa termin składania ofert. Termin związania ofertą upływa w dniu 21.03.2023 r.” Modyfikacja ust. 14 pkt. 10-13 Części I SWZ: było: „10. Strony zgodnie przyjmują, że rozliczenie opłat za pobraną energię elektryczną odbywać się będzie zgodnie z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez właściwego OSD określonymi w umowie o świadczenie usług dystrybucji przez wystawienie przez Wykonawcę faktur VAT. Za wykonanie dostawy energii elektrycznej Wykonawca będzie wystawiać faktury za okres rozliczeniowy w terminie do 15 dnia następującego po okresie rozliczeniowym. 11. Obliczenie ilości faktycznie zużytej energii elektrycznej będzie dokonywane na podstawie odczytów z układów pomiarowo – rozliczeniowych, które to odczyty dostarczane będą przez OSD. 12. Wynagrodzenie Wykonawcy obliczane będzie jako iloczyn ilości faktycznie zużytej energii elektrycznej ustalonej na podstawie udostępnionych przez OSD danych pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej netto energii elektrycznej (wartości jednostkowej netto) wskazanej w formularzu oferty w całym okresie trwania umowy z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. z 2022 r. poz.2243 z późn. zm.). Do wyliczonej należności doliczany jest podatek VAT wg obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza na fakturach prowadzenie rozliczeń energii elektrycznej w jednostce po przeliczeniu tj. zł/kW. 13. W przypadku stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie wskazań układu pomiarowo -rozliczeniowego PPE Zamawiającego, które spowodowały zaniżenie lub zawyżenie należności za pobraną energię elektryczną lub w przypadku, gdy OSD dokona korekty danych pomiarowych przekazanych Wykonawcy za dany okres rozliczeniowy, Wykonawca dokonuje korekty uprzednio wystawionych faktur VAT Odbiorcy końcowemu według poniższych zasad: a) Korekta faktur w wyniku stwierdzenia nieprawidłowości, o których mowa w niniejszym ustępie obejmuje cały okres rozliczeniowy lub okres, w którym występowały stwierdzone nieprawidłowości lub błędy; b) Podstawą rozliczenia przy korekcie faktur, o których mowa w ppkt. a) jest wielkość błędu wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego, zgodnie ze skorygowanymi danymi przekazanymi Wykonawcy przez OSD; c) Jeżeli określenie błędu, o którym mowa w ppkt. b) nie jest możliwe, podstawę do wyliczenia wielkości korekty stanowi średnia liczba jednostek energii elektrycznej za okres doby, obliczona na podstawie sumy jednostek energii elektrycznej prawidłowo wskazanych przez układ pomiarowo – rozliczeniowy w poprzednim okresie rozliczeniowym, pomnożona przez liczbę dni okresu, którego dotyczy korekta. W przypadku, gdy nie jest możliwe prawidłowe ustalenie sumy jednostek energii elektrycznej na podstawie danych za poprzedni okres rozliczeniowy, podstawę do wyliczenia wielkości korekty stanowi średnia liczba jednostek energii elektrycznej za okres doby, obliczona na podstawie sumy jednostek energii elektrycznej prawidłowo wskazanych przez układ pomiarowo – rozliczeniowy w następnym okresie rozliczeniowym; d) Nadpłata wynikająca z korekty rozliczeń podlega zwrotowi na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy; e) Niedopłata wynikająca z korekty płatna będzie zgodnie z terminem wskazanym na fakturze korygującej.” po zmianie: „10. Strony zgodnie przyjmują, że rozliczenie opłat za sprzedaną energię elektryczną odbywać się będzie zgodnie z okresami rozliczeniowymi wskazanymi przez właściwego OSD w udostępnionych (przekazanych) Wykonawcy danych pomiarowo-rozliczeniowych przez wystawienie przez Wykonawcę faktur VAT. Za wykonanie dostawy energii elektrycznej Wykonawca będzie wystawiać faktury za okres rozliczeniowy w terminie do 14 dni od udostępnienia (otrzymania) danych pomiarowo-rozliczeniowych od OSD.: 11. Obliczenie ilości faktycznie sprzedanej energii elektrycznej będzie dokonywane na podstawie udostępnionych (przekazanych) przez OSD danych pomiarowo-rozliczeniowych. 12. Wynagrodzenie Wykonawcy obliczane będzie jako iloczyn ilości faktycznie sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie udostępnionych przez OSD danych pomiarowo- rozliczeniowych i ceny jednostkowej netto energii elektrycznej (wartości jednostkowej netto) wskazanej w formularzu oferty w całym okresie trwania umowy z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. z 2022 r. poz.2243 z późn. zm.). Do wyliczonej należności doliczany jest podatek VAT wg obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza na fakturach prowadzenie rozliczeń energii elektrycznej w jednostce po przeliczeniu tj. zł/kWh. 13. W przypadku stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie wskazań układu pomiarowo - rozliczeniowego PPE Zamawiającego, które spowodowały zaniżenie lub zawyżenie należności za pobraną energię elektryczną lub w przypadku, gdy OSD dokona korekty danych pomiarowych przekazanych Wykonawcy za dany okres rozliczeniowy, Wykonawca dokonuje korekty uprzednio wystawionych faktur VAT Odbiorcy końcowemu na podstawie udostępnionych (przekazanych) przez OSD skorygowanych danych pomiarowo-rozliczeniowych. Nadpłata wynikająca z korekty rozliczeń podlega zwrotowi na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy; Niedopłata wynikająca z korekty płatna będzie zgodnie z terminem wskazanym na fakturze korygującej." Modyfikacja ust. 14 pkt. 14 Części I SWZ było: „Należności za faktury wystawione przez Wykonawcę, zostaną uregulowane przelewem, odpowiednio przez Zamawiającego - Odbiorcę końcowego na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.” po zmianie: "Należności za faktury wystawione przez Wykonawcę, zostaną uregulowane przelewem, odpowiednio przez Zamawiającego - Odbiorcę końcowego na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty ich wystawienia." Modyfikacja ust. 14 pkt. 17 Części I SWZ było: „W przypadku, gdy wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, na który ma nastąpić zapłata wynagrodzenia, nie widnieje w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT, Zamawiającemu przysługuje prawo wstrzymania zapłaty wynagrodzenia do czasu uzyskania wpisu tego rachunku bankowego do przedmiotowego wykazu lub wskazania nowego rachunku bankowego ujawnionego w ww. wykazie.” po zmianie: „W przypadku, gdy wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, na który ma nastąpić zapłata wynagrodzenia, nie widnieje w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT, Zamawiającemu przysługuje prawo wstrzymania zapłaty wynagrodzenia do czasu uzyskania wpisu tego rachunku bankowego do przedmiotowego wykazu lub wskazania nowego rachunku bankowego ujawnionego w ww. wykazie. Natomiast w przypadku, gdy Wykonawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (podatku VAT), Zamawiający zastrzega prawo do odmowy/wstrzymania wypłaty wynagrodzenia, jeżeli wskazany do zapłaty rachunek bankowy, bądź w przypadku rachunku wirtualnego – powiązany z nim rachunek rozliczeniowy - nie znajduje się na udostępnionym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT” Modyfikacja ust. 14 pkt. 20 Części I SWZ było: „Maksymalny wymiar kar umownych z tytułu nienależytego wykonania umowy wynosi 10%.” po zmianie: „Maksymalny wymiar kar umownych z tytułu nienależytego wykonania umowy wynosi 7%.” Modyfikacja ust. 14 pkt. 27 Części I SWZ było: „Odstąpienie od realizacji niniejszej umowy z winy Wykonawcy skutkować będzie obowiązkiem zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 10 % wartości brutto zamówienia. W przypadku częściowego tylko zrealizowania umowy wysokość w/w kary umownej zostanie zmniejszona proporcjonalnie.” po zmianie: „Odstąpienie od realizacji niniejszej umowy z winy Wykonawcy skutkować będzie obowiązkiem zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 7 % wartości brutto zamówienia. W przypadku częściowego tylko zrealizowania umowy wysokość w/w kary umownej zostanie zmniejszona proporcjonalnie.” Załączniki |
2023-02-07
11:48:23
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 15 „Rozdział 4 SWZ („OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”), CZĘŚĆ II SWZ („SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”) Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający posiada Status wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. 2021 r. poz. 610 ze zm.), co oznacza, że jest podmiotem wytwarzającym energię elektryczną lub ciepło z odnawialnych źródeł energii lub wytwarza biogaz rolniczy w instalacjach odnawialnego źródła energii, w stosunku do punktu poboru energii wymienionego przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej? W przypadku posiadania przez Zamawiającego statusu wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2021 r. poz. 610 z późn. zm.) w stosunku do punktu poboru energii wymienionego przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej, Wykonawca informuje, że objęcie przedmiotem zamówienia na dostawę energii elektrycznej/dostawę energii elektrycznej oraz zapewnienie świadczenia usługi jej dystrybucji punktów poboru energii, w których wytwarzana jest energia elektryczna, może stanowić naruszenie dyspozycji art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2021 poz. 1129 ze zm.). W konsekwencji ww. przepisu, dokumentacja przetargowa powinna zawierać wyraźne i precyzyjne uregulowania wskazujące na przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich zobowiązań Wykonawcy związanych z posiadaną przez Zamawiającego instalacją odnawialnego źródła energii (dalej: Instalacja OZE). W dokumentacji przetargowej brak jest postanowień dotyczących wskazania strony kupującej energię wytworzoną w Instalacji OZE oraz regulacji dotyczących zmiany podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe zarówno na kierunku dostarczania energii elektrycznej jak i na kierunku jej poboru z Instalacji OZE. W powyższym zakresie wskazuje się, iż zgodnie z art. 9g ust. 6b ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. 2021 r., poz. 716 ze zm.) rozliczenia wynikające z niezbilansowania energii elektrycznej pobranej, wprowadzonej lub pobranej i wprowadzonej dokonuje jeden podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe, co ma istotne znacznie w celu umożliwienia wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę.” Odpowiedź Zamawiający nie posiada statusu wytwórcy. Pytanie 16 „ Rozdział 4 SWZ („OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”), CZĘŚĆ II SWZ („SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”) Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający posiada Status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. 2021 r. poz. 610 ze zm.), co oznacza, że jest odbiorcą końcowym wytwarzającym energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikroinstalacji, pod warunkiem, że wytwarzanie o którym mowa powyżej, nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej określonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2021 r. poz. 955 ze zm.) w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej? Objęcie przedmiotem zamówienia na sprzedaż energii elektrycznej, punktów poboru energii z mikroinstalacją, powoduje konieczność świadczenia przez Wykonawcę dodatkowej usługi, w stosunku do ww. rodzaju punktów poboru energii, polegającej na rozliczaniu energii elektrycznej wprowadzonej przez Zamawiającego (prosumenta energii odnawialnej) do sieci OSD, wytworzonej w mikroinstalacji wraz z zapewnieniem usługi odbioru na warunkach wskazanych w ustawie OZE. W związku z powyższym, niemożliwe jest dokonanie przez Wykonawcę prawidłowej kalkulacji ceny w Ofercie, która uwzględni zarówno wynagrodzenie Wykonawcy za sprzedaż energii do punktów poboru energii Zamawiającego, jak i odkup od Zamawiającego energii wytworzonej w mikroinstalacji, co uniemożliwia złożenie przez Wykonawcę Oferty na warunkach wskazanych w treści SWZ.” Odpowiedź Zamawiający nie posiada statusu prosumenta energii odnawialnej. Pytanie 17 „Rozdział 14, pkt 10 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zgodę na udostępnianie Zamawiającemu faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych na podany adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2020 poz. 106 z późn. zm.), na zasadach określonych w Regulaminie przesyłania faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych, przy jednoczesnej zgodzie na otrzymywanie informacji o tych fakturach. Powyższa zgoda zwolniłaby Wykonawcę z obowiązku wystawiania i dostarczania faktur VAT w formie papierowej. Dzięki temu rozwiązaniu Zamawiający otrzyma dokument w momencie jego wystawienia, zniwelowane zostanie ryzyko niedostarczenia przesyłki lub znacznego opóźnienia w jej dostarczeniu. Zmiana formy dostarczania faktur ma również aspekt ekologiczny, przyczyni się do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na produkcję papieru i ograniczenie transportu.” Odpowiedź Zamawiający zgadza się na przyjmowanie faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych na podany adres poczty elektronicznej. Załączniki |
2023-02-07
11:46:11
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 9 „Rozdział 14, pkt 17-18 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Wykonawca, informuje, iż w celu przetwarzania płatności w sposób masowy posługuje się tzw. rachunkami wirtualnymi, podawanymi na fakturach VAT. Każdy rachunek wirtualny jest powiązany z rachunkiem rozliczeniowym, który jest zarejestrowany w Urzędzie Skarbowym i znajduje się na udostępnionym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT. Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Finansów potwierdzonym w opublikowanych wyjaśnieniach (https://www.gov.pl/web/finanse/dodatkowe-informacje-ws-wykazu-podatnikow-vat) – rachunki wirtualne wykorzystywane do obsługi płatności z tytułu dostarczonych towarów i usług nie są zamieszczane w wykazie, gdyż nie są to to rzeczywiste rachunki rozliczeniowe zgłaszane do urzędu skarbowego lub do CEiDG (nie są to rachunki rozliczeniowe w rozumieniu art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe.). Na tzw. białej liście prezentowany jest wyłącznie rachunek rozliczeniowy, z którymi dany rachunek wirtualny jest powiązany. Powiązanie rachunku wirtualnego z rozliczeniowym ustalane jest przez Ministerstwo Finansów na podstawie danych udostępnianych przez banki. Jeśli takie powiązanie istnieje Ministerstwo sprawdza czy rachunek rozliczeniowy z którym powiązany jest weryfikowany rachunek wirtualny został zgłoszony. Jeśli tak – system zwraca informację o treści „Figuruje w rejestrze VAT” . Oznacza to, że wpłaty dokonywane na tak zweryfikowany rachunek wirtualny będą traktowane jak wpłaty na rachunki rozliczeniowe znajdujące się na białej liście. W związku z powyższym, w celu umożliwienia dokonania rozliczeń pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, zwracamy się prośbą o modyfikację zapisu do treści: „17. W przypadku, gdy Wykonawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (podatku VAT), Zamawiający zastrzega prawo do odmowy/wstrzymania wypłaty wynagrodzenia, jeżeli wskazany do zapłaty rachunek bankowy, bądź w przypadku rachunku wirtualnego – powiązany z nim rachunek rozliczeniowy - nie znajduje się na udostępnionym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT”.” Odpowiedź Patrz modyfikacja ust. 14 pkt. 17 Części I SWZ: „W przypadku, gdy wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, na który ma nastąpić zapłata wynagrodzenia, nie widnieje w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT, Zamawiającemu przysługuje prawo wstrzymania zapłaty wynagrodzenia do czasu uzyskania wpisu tego rachunku bankowego do przedmiotowego wykazu lub wskazania nowego rachunku bankowego ujawnionego w ww. wykazie. Natomiast w przypadku, gdy Wykonawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (podatku VAT), Zamawiający zastrzega prawo do odmowy/wstrzymania wypłaty wynagrodzenia, jeżeli wskazany do zapłaty rachunek bankowy, bądź w przypadku rachunku wirtualnego – powiązany z nim rachunek rozliczeniowy - nie znajduje się na udostępnionym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT” Pytanie 10 „Rozdział 14, pkt 17-18 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Zamawiający posługuje się pojęciem rachunku bankowego, ujętego w wykazie podmiotów Szefa Krajowej Administracji Rządowej, który nie jest tożsamy z rachunkiem wirtualnym. We wspomnianym wykazie po wpisaniu nr rachunku wirtualnego znajdzie się informacja o powiązaniu go z rachunkiem rozliczeniowym przypisanym do Wykonawcy. Oznacza to że stosowanie obu typu rachunków – rozliczeniowych oraz wirtualnych, zostało zrównane jeśli chodzi o bezpieczeństwo podatkowe w kontekście możliwości powzięcia informacji o zaewidencjonowania danego nr rachunku bankowego do określonego podatnika. W ocenie Wykonawcy ewentualne wątpliwości pojawiają się wyłącznie na tle dosłownego stosowania użytych w dokumentacji przetargowej pojęć, nie zaś praktycznych wątpliwości w wykonaniu obowiązków nakładanych przez Ustawodawcę na strony w przetargu uczestniczące. Kluczowym dla Wykonawcy jest zatem udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy w przypadku wskazania nr rachunku wirtualnego, umożliwiającego identyfikacje podatnika w wykazie podmiotów Szefa Krajowej Administracji Rządowej, Zamawiający nie wstrzyma regulowania należności na podany rachunek bankowy, jako nie spełniający definicji rachunku rozliczeniowego w myśl przepisów Prawa bankowego. Mając powyższe na uwadze zwracamy się z wnioskiem o modyfikację przedmiotowych zapisów do treści wskazanej w poprzednim zapytaniu do SWZ.” Odpowiedź Patrz odpowiedź do pytania 9. Pytanie 11 – Rozdział 14, pkt 20 i 27-29 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Informujemy, że zapisy dotyczące kar umownych są nieproporcjonalne, przez co naruszają zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym oraz zasadę proporcjonalności przy udzielaniu zamówień publicznych. Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie adekwatnych kar umownych lub o usunięcie wskazanych zapisów w całości. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych, zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”. Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego. Odpowiedź Zamawiający nie może zrezygnować z naliczania kar umownych, ponieważ jest podmiotem finansów publicznych, a przedmiot zamówienia będzie refundowany ze środków unijnych. Patrz modyfikacja ust. 14 pkt. 20 i 27 Części I SWZ: „Maksymalny wymiar kar umownych z tytułu nienależytego wykonania umowy wynosi 7%.” „Odstąpienie od realizacji niniejszej umowy z winy Wykonawcy skutkować będzie obowiązkiem zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 7 % wartości brutto zamówienia. W przypadku częściowego tylko zrealizowania umowy wysokość w/w kary umownej zostanie zmniejszona proporcjonalnie.” Pytanie 12 „Rozdział 14 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Czy Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na wzorze umownym Wykonawcy, zatwierdzonym przez Zarząd Spółki, który uwzględniał będzie postanowienia Zamawiającego zawarte w Rozdziale 14 SWZ?” Odpowiedź Umowa może być zawarta w oparciu o wzór umowy Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, z zastrzeżeniem, że jego postanowienia nie będą obowiązywać w zakresie regulowanym odmiennie niż w niniejszej SWZ. Pytanie 13 „Rozdział 14 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić grupę taryfową bądź moc umowną dla danego punktu poboru, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie. Punkty z innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej bądź mocy umownej dla danego punktu poboru możliwe są jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ (w przedmiocie zamówienia) oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”” Odpowiedź Zamawiający nie przewiduje w trakcie trwania umowy zwiększania punktów poboru, zmiany grupy taryfowej lub mocy umownej. Przedmiotowe zamówienie dotyczy wyłącznie jednego PPE. Pytanie 14 „Rozdział 20, pkt 2 SWZ ("FORMALNOŚCI JAKIE MAJĄ BYĆ DOPEŁNIONE PRZED PODPISANIEM UMOWY"), pkt 6 FORMULARZA OFERTY na „Dostawę energii elektrycznej” (CZĘŚĆ III SWZ - FORMULARZ OFERTY I ZAŁĄCZNIKI DO OFERTY) Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną poprzez przesłanie dokumentu jednostronnie podpisanej umowy (wraz z niezbędnymi do jej zgłoszenia dokumentami) do Wykonawcy? Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą elektroniczną z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego?” Odpowiedź Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną lub drogą elektroniczną. Zgodnie z art. 432 p.z.p. umowa o udzielenie zamówienia publicznego wymaga pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli lub złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Załączniki |
2023-02-07
11:43:10
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 6 „Rozdział 15, pkt 9 SWZ („PRZESŁANKI DOPUSZCZALNOŚCI ZMIANY UMOWY” - Klauzule waloryzacyjne) Informujemy, że klauzula waloryzacyjna o której mowa w art. 439 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U 2022 poz. 1710 ze zm.) nie będzie miała zastosowania do przedmiotu niniejszego zamówienia. Ceny energii elektrycznej, zakupionej na Towarowej Giełdzie Energii, zaproponowane w złożonej ofercie, pozostają niezmienne w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem nowelizacji przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Dlatego też, wszelkie późniejsze zmiany cen energii elektrycznej będącej przedmiotem umowy pozostawałyby bez związku z wynagrodzeniem Wykonawcy i w ten sposób nie zachodzi ustawowa przesłanka do zawarcia w umowie postanowień dotyczących zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy bowiem zmiana cen materiałów lub kosztów nie jest związana z realizacją zamówienia i nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Mając na uwadze powyższe, Wykonawca wnosi o usunięcie wskazanych zapisów.” Odpowiedź Obowiązek zawarcia klauzul waloryzacyjnych w umowach zawartych na okres dłuższy niż 6 miesięcy wynika z art. 44 ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców, a przepisy nie przewidują wyłączeń w zakresie stosowania danego przepisu, co najwyżej nie będzie on miał zastosowania dla przedmiotowego zamówienia. Pytanie 7 Rozdział 14, pkt 10-13 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Wykonawca informuje, iż w świetle przepisów prawa energetycznego i aktów wykonawczych, to OSD jest podmiotem odpowiedzialnym za pozyskiwanie i przekazywanie do sprzedawców danych pomiarowo - rozliczeniowych (również skorygowanych danych pomiarowych na skutek stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie) dla punktów poboru energii (PPE). Sposób ustalania danych przez OSD określony jest w umowie dystrybucyjnej zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD. Wykonawcy (Sprzedawcy energii) nie mają wpływu na regulacje w tym zakresie wynikające z umów dystrybucyjnych Zamawiającego i zgodnie z przepisami przyjmują do rozliczeń dane przekazane przez OSD za wskazany przez OSD okres. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający uwzględni obowiązujące przepisy prawa energetycznego i aktów wykonawczych w zakresie prowadzenia rozliczeń na podstawie danych pomiarowo- rozliczeniowych przekazywanych wykonawcy przez OSD za wskazany przez OSD okres rozliczeniowy (mogący się różnić od okresu wyszczególnionego na fakturze za usługę dystrybucji energii elektrycznej i nie zawsze pokrywający się z miesiącem kalendarzowym)? Równocześnie informujemy, że zgodnie z przepisami Prawa energetycznego i aktów wykonawczych, jak również generalnych umów dystrybucyjnych, podmiotem odpowiedzialnym za terminowe przekazywanie danych pomiarowo-rozliczeniowych jest OSD. Ponadto, systemy informatyczne wykonawców mogą nie posiadać możliwości automatycznej weryfikacji otrzymania danych od OSD, w związku z czym powiadomienie Zamawiającego o braku danych pomiarowych może być niemożliwe do realizacji. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o modyfikację przedmiotowych zapisów do treści: „10. Strony zgodnie przyjmują, że rozliczenie opłat za sprzedaną energię elektryczną odbywać się będzie zgodnie z okresami rozliczeniowymi wskazanymi przez właściwego OSD w udostępnionych (przekazanych) Wykonawcy danych pomiarowo-rozliczeniowych przez wystawienie przez Wykonawcę faktur VAT. Za wykonanie dostawy energii elektrycznej Wykonawca będzie wystawiać faktury za okres rozliczeniowy w terminie do 14 dni od udostępnienia (otrzymania) danych pomiarowo-rozliczeniowych od OSD. 11. Obliczenie ilości faktycznie sprzedanej energii elektrycznej będzie dokonywane na podstawie udostępnionych (przekazanych) przez OSD danych pomiarowo-rozliczeniowych. 12. Wynagrodzenie Wykonawcy obliczane będzie jako iloczyn ilości faktycznie sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie udostępnionych przez OSD danych pomiarowo- rozliczeniowych i ceny jednostkowej netto energii elektrycznej (wartości jednostkowej netto) wskazanej w formularzu oferty w całym okresie trwania umowy z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. z 2022 r. poz.2243 z późn. zm.). Do wyliczonej należności doliczany jest podatek VAT wg obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza na fakturach prowadzenie rozliczeń energii elektrycznej w jednostce po przeliczeniu tj. zł/kWh. 13. W przypadku stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie wskazań układu pomiarowo - rozliczeniowego PPE Zamawiającego, które spowodowały zaniżenie lub zawyżenie należności za pobraną energię elektryczną lub w przypadku, gdy OSD dokona korekty danych pomiarowych przekazanych Wykonawcy za dany okres rozliczeniowy, Wykonawca dokonuje korekty uprzednio wystawionych faktur VAT Odbiorcy końcowemu na podstawie udostępnionych (przekazanych) przez OSD skorygowanych danych pomiarowo-rozliczeniowych. Nadpłata wynikająca z korekty rozliczeń podlega zwrotowi na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy; Niedopłata wynikająca z korekty płatna będzie zgodnie z terminem wskazanym na fakturze korygującej.” Odpowiedź Patrz modyfikacja ust. 14 pkt. 10-13 Części I SWZ: 10. Strony zgodnie przyjmują, że rozliczenie opłat za sprzedaną energię elektryczną odbywać się będzie zgodnie z okresami rozliczeniowymi wskazanymi przez właściwego OSD w udostępnionych (przekazanych) Wykonawcy danych pomiarowo-rozliczeniowych przez wystawienie przez Wykonawcę faktur VAT. Za wykonanie dostawy energii elektrycznej Wykonawca będzie wystawiać faktury za okres rozliczeniowy w terminie do 14 dni od udostępnienia (otrzymania) danych pomiarowo-rozliczeniowych od OSD.: 11. Obliczenie ilości faktycznie sprzedanej energii elektrycznej będzie dokonywane na podstawie udostępnionych (przekazanych) przez OSD danych pomiarowo-rozliczeniowych. 12. Wynagrodzenie Wykonawcy obliczane będzie jako iloczyn ilości faktycznie sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie udostępnionych przez OSD danych pomiarowo- rozliczeniowych i ceny jednostkowej netto energii elektrycznej (wartości jednostkowej netto) wskazanej w formularzu oferty w całym okresie trwania umowy z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. z 2022 r. poz.2243 z późn. zm.). Do wyliczonej należności doliczany jest podatek VAT wg obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza na fakturach prowadzenie rozliczeń energii elektrycznej w jednostce po przeliczeniu tj. zł/kWh. 13. W przypadku stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie wskazań układu pomiarowo - rozliczeniowego PPE Zamawiającego, które spowodowały zaniżenie lub zawyżenie należności za pobraną energię elektryczną lub w przypadku, gdy OSD dokona korekty danych pomiarowych przekazanych Wykonawcy za dany okres rozliczeniowy, Wykonawca dokonuje korekty uprzednio wystawionych faktur VAT Odbiorcy końcowemu na podstawie udostępnionych (przekazanych) przez OSD skorygowanych danych pomiarowo-rozliczeniowych. Nadpłata wynikająca z korekty rozliczeń podlega zwrotowi na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy; Niedopłata wynikająca z korekty płatna będzie zgodnie z terminem wskazanym na fakturze korygującej." Pytanie 8 „Rozdział 14, pkt 14 SWZ („ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY”) Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, a to w konsekwencji naraża wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT. Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób: „14. Należności za faktury wystawione przez Wykonawcę, zostaną uregulowane przelewem, odpowiednio przez Zamawiającego - Odbiorcę końcowego na konto Wykonawcy w terminie 21 dni od daty ich wystawienia, jednak nie dłuższym niż 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. Fakt udokumentowania wpływu faktury w terminie krótszym niż 14 dni od terminu płatności ciąży na Zamawiającym.”” Odpowiedź Patrz modyfikacja ust. 14 pkt. 14 Części I SWZ: "Należności za faktury wystawione przez Wykonawcę, zostaną uregulowane przelewem, odpowiednio przez Zamawiającego - Odbiorcę końcowego na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty ich wystawienia." Załączniki |
2023-02-07
11:40:17
|
Urszula Sochacka |
Na
podstawie
art.
284
ust
2
i
6
ustawy
Prawo
zamówień
publicznych
Zamawiający
udziela
odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
SWZ: Pytanie 1 „Rozdział 4 SWZ („OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”), CZĘŚĆ II SWZ („SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”) Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie/potwierdzenie następujących informacji: a) Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji? b) Czy umowa dystrybucyjna (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarta jest na czas określony, czy nieokreślony? c) Czy dotychczasowa umowa sprzedaży energii elektrycznej wymaga wypowiedzenia przez Wykonawcę? Jeśli tak, to jaki jest okres wypowiedzenia obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej? d) Czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązującą umowę w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy, czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę? e) Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku gdy umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy ? f) Czy Zamawiający upoważni Wykonawcę do zawarcia umowy dystrybucyjnej z OSD na podstawie oświadczenia woli, zawartego w udzielonym przez siebie pełnomocnictwie, na warunkach zgodnych z aktualnie obowiązującymi w przypadku gdy umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony?” Odpowiedź a) Zamawiający posiada umowy rozdzielone, przy czym aktualnie obowiązuje sprzedaż rezerwowa energii elektrycznej. Informacje na ten temat znajdują się w szczególności w pkt. 1, 7 i 8 Części II SWZ. b) Zamawiający posiada zawartą na czas nieokreślony umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej, co wskazano w ust. 4 pkt. lit. f Części I SWZ. c) Obecnie obowiązuje umowa rezerwowej sprzedaży energii elektrycznej, ulegnie ona rozwiązaniu z dniem rozpoczęcia, zgodnie z IRiESD, sprzedaży energii na podstawie umowy zawartej z wybranym Wykonawcą. d) Wykonawca otrzyma upoważnienie do wszelkich niezbędnych czynności związanych z przeprowadzeniem procedury zmiany sprzedawcy. e) Zamawiający posiada zawartą na czas nieokreślony umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. f) Zamawiający posiada zawartą na czas nieokreślony umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Pytanie 2 „Rozdział 5 SWZ („TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”) Termin realizacji zamówienia musi być wskazany precyzyjnie już na etapie wszczęcia postępowania (w ogłoszeniu i w SWZ), celem umożliwienia wykonawcom złożenia porównywalnych ofert, inaczej zamówienie nie jest udzielane z przestrzeganiem zasad jego udzielania w postaci zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowanie wykonawców oraz przejrzystości. W związku z powyższym, uprzejmie prosimy o uszczegółowienie terminu realizacji zamówienia, poprzez podanie terminu rozpoczęcia i zakończenia realizacji zamówienia - 01.04.2023 r. - 31.03.2024 r. Równocześnie informujemy, że zgodnie z zapisami Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) poszczególnych OSD, zatwierdzonych przez Prezesa URE, do rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej konieczne jest zgłoszenie umowy do OSD, przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy oraz przyjęcie umowy do realizacji przez OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie zapisu do treści: „Umowa wchodzi w życie w zakresie wymienionego punktu poboru z dniem 01.04.2023 r., lecz nie wcześniej, niż po zawarciu umowy dystrybucyjnej, pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD. Umowa zostaje zawarta na czas określony do dnia 31.03.2024 r.”.” Odpowiedź Termin realizacji przedmiotowego zamówienia został określony zgodnie z wymogami wynikającymi z art. 436 p.z.p. Przepis ten wskazuje, że obligatoryjnym składnikiem umowy jest planowany termin zakończenia usługi, dostawy lub robót budowlanych określony w dniach, tygodniach, miesiącach lub latach. Określenie terminu poprzez wskazanie konkretnej daty jest dopuszczalne tylko w uzasadnionych obiektywną przyczyną przypadkach. Potwierdza to „Komentarz Prawo zamówień publicznych” Urzędu Zamówień Publicznych (pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza, Warszawa 2021 r.) zgodnie z którym: „Zamawiający ma obowiązek (…) określić termin zakończenia realizacji umowy nie konkretną datą, ale poprzez ustalenie pewnego okresu, w którym Wykonawca powinien wykonywać przedmiot umowy”. Tym samym zapisy SWZ spełniają wymagania wynikające z przepisów obowiązujących w danym zakresie. Jak w pytaniu 3 zauważa pytający Zamawiający ustalając termin realizacji zamówienia musi dostosować go do specyfiki przedmiotu zamówienia, ponieważ jak wskazano nie da się dokładnie określić terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a tym samym dokładnej daty przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy, Zamawiający przyjął zgodnie z zaleceniami UZP sposób określenia terminu zakończenia realizacji umowy poprzez ustalenie okresu realizacji umowy (tj. 12 miesięcy). Patrz modyfikacja ust. 5 Części I SWZ: „Zamówienie musi być wykonywane przez 12 miesięcy od dnia skutecznej zmiany sprzedawcy i przyjęcia umowy do realizacji przez OSD, lecz nie wcześniej niż od dnia 01.04.2023 r.” Pytanie 3 Rozdział 5 SWZ („TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”) Informujemy, iż z uwagi na konieczność zawarcia umowy w terminach określonych w art. 264 lub art. 308 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a następnie na konieczność przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy trwającej - zgodnie z dyspozycją art. 4j ust. 6 ustawy Prawo energetyczne - 21 dni, termin rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej od dnia skutecznej zmiany sprzedawcy lub od dnia następującego po dniu podpisania umowy (w przypadku gdy zmiana sprzedawcy nie nastąpi) może być niemożliwy do spełnienia przez Wykonawcę. Mając na względzie powyższe, zwracamy się z uprzejmą prośbą o zmianę terminu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej na dzień 01.04.2023 r., lecz nie wcześniej, niż po zawarciu umowy dystrybucyjnej, pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD oraz uwzględnienie granicznej daty wykonania zamówienia: 31.03.2024 r. Odpowiedź Patrz odpowiedź do pytania 2. Pytanie 4 „Rozdział 4 SWZ („OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”), CZĘŚĆ II SWZ („SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”) Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej (np. Excel) oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy: a) danych punktu poboru: - nazwa i adres firmy/instytucji; - opis punktu poboru; - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina); - grupa taryfowa ; - planowane roczne zużycie energii; - numer licznika; - Operator Systemu Dystrybucyjnego; - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy; - numer aktualnie obowiązującej umowy; - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy; - numer ewidencyjny PPE (zgodny z maską danego OSD); - czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy; - wybranego przez Zamawiającego sprzedawcę rezerwowego; b) dokumentów: - pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy do OSD wraz z upoważnieniem OSD do zawarcia umowy rezerwowej ze wskazanym sprzedawcą rezerwowym w sytuacjach określonych w ustawie prawo energetyczne; - dokument nadania numeru NIP; - dokument nadania numeru REGON; - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka; - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa. Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane, skutkiem czego może okazać się konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 3 ust. 29a ustawy Prawo energetyczne.” Odpowiedź Zamawiający przekaże wszelkie niezbędne dane w wersji elektronicznej i dokumenty najpóźniej w dniu podpisania umowy. Pytanie 5 „Rozdział 4 SWZ („OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”), CZĘŚĆ II SWZ, pkt 13-17 („SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”), Załącznik nr 4 do SWZ („Pełnomocnictwo”) Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę (druk w załączeniu)? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?” Odpowiedź Zamawiający dopuszcza udzielenie pełnomocnictwa według wzoru dostarczonego przez Wykonawcę. Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?