Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 20-12-2021 14:58:00 |
Składania : | 27-12-2021 10:00:00 |
Otwarcia : | 27-12-2021 10:05:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Usługa |
„Kompleksowa obsługa Gminy Bełżyce w zakresie RODO w 2022 r.”
znak sprawy ZP.271.zapytanie nr 6/2021/MW
Umowa na kompleksową obsługę w zakresie RODO w 2022 roku
numer umowy na platformie zakupowej ______/2021
zawarta w Bełżycach w dniu ___.12.2021 r.
pomiędzy:
Gminą Bełżyce ul. Lubelska 3, 24-200 Bełżyce
NIP 713-29-84-379, REGON 431020084
zwaną dalej Zamawiającym, reprezentowaną przez:
Burmistrza Bełżyc Pana Ireneusza Łuckę
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Bełżyce
Pana Piotra Adama Gradowskiego
a
________________________
NIP:____________, REGON: ____________
zwanym dalej w treści niniejszej umowy Wykonawcą.
wspólnie zwanymi dalej Stronami, została zawarta umowa o następującej treści:
Strony oświadczają, że niniejsza umowa, zwana dalej umową została zawarta w wyniku udzielenia zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego, bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
§ 1.
1. Zamawiający zleca Wykonawcy realizację zadań w zakresie wsparcia Gminy Bełżyce (realizującej zadania poprzez Urząd Miejski w Bełżycach) obowiązków wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) szczegółowo określonych w § 2 niniejszej umowy.
2. Niniejsza umowa została zawarta na czas określony od dnia 01.01.2022 r. do dnia 31.12.2022 r.
§ 2.
1. W ramach zlecenia, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do doradztwa w zakresie utrzymania zasad ochrony danych osobowych zgodnych z RODO, w szczególności poprzez:
a) aktualizacja dokumentacji zgodnej z RODO oraz weryfikacja dokumentów istniejących i dostosowanie ich do powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie RODO.
b) doradztwo w zakresie stosowania i doskonalenia przyjętych rozwiązań organizacyjnych w ramach RODO.
c) wsparcie dla pracowników Zamawiającego przy rozwiązywaniu pojawiających się problemów w zakresie ochrony danych osobowych, w szczególności przygotowywanie projektów odpowiedzi na pisma w zakresie RODO.
d) sporządzanie bądź opiniowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez pracowników Zamawiającego w zakresie zgodności z RODO oraz innymi przepisami o ochronie danych.
e) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych.
f) przygotowywanie i aktualizacja klauzul informacyjnych związanych z RODO (w tym w sprawie zamówień publicznych).
g) niezwłoczne informowanie na temat nowych rozwiązań oraz z tytułu orzecznictwa jak i zaleceń pokontrolnych w zakresie RODO.
2. W ramach zlecenia, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do przejęcia obowiązków Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO), w tym:
a) informowanie administratora oraz pracowników Zamawiającego, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na podstawie RODO oraz na podstawie innych przepisów o ochronie danych osobowych i doradztwo w tym zakresie.
b) przeprowadzanie audytu systemu ochrony danych osobowych (pierwszy w okresie 3 miesięcy od zawarcia niniejszej umowy, a kolejne co 3 miesiące).
c) monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów o ochronie danych osobowych oraz dokumentacji zgodnej z RODO obowiązującej u Zamawiającego w oparciu o przeprowadzane audyty.
d) prowadzenie szkoleń dla pracowników Zamawiającego w zakresie ochrony danych osobowych (szkolenia w miarę potrzeb w wymiarze i terminach uzgodnionych ze Zamawiającym nowych i obecnych pracowników) - wg potrzeb, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
e) współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
f) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
g) dokonywanie oceny skutków dla ochrony danych (w razie takiej potrzeby) oraz udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych i monitorowanie ich wykonania.
h) obsługa przypadków naruszenia ochrony danych osobowych.
i) przygotowywanie projektów odpowiedzi dla osób, których dane dotyczą w zakresie spraw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
j) odbieranie korespondencji mailowej z adresu iodo@belzyce.pl hasło: _______
k) wsparcie w zakresie wiedzy na temat RODO poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane telefonicznie lub poprzez e-mail w trakcie dyżuru od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30.Odpowiedź na zadane pytanie powinna nastąpić niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu trzech dni roboczych od zadania pytania. W przypadku pytań szczególnie skomplikowanych, wymagających przeprowadzenia szerokiej analizy prawnej termin ten ulega wydłużeniu w uzgodnieniu ze Zamawiającym.
l) przeprowadzanie akcji informacyjnej, w tym na bieżąco dostarczanie materiałów i opracowań dot. RODO na adres: gmina@belzyce.pl.
m) IODO przygotuje projekt umowy między Stronami oraz projekt umowy wykorzystywany przez Zamawiającego w zakresie powierzenia danych osobowych.
n) weryfikacja umów już istniejących oraz propozycja dostosowania ich do przepisów RODO.
o) Wykonawca łącznie z przekazaną dokumentacją przenosi na rzecz Zamawiającego całość autorskich praw majątkowych i zależnych do opracowania oraz prawo własności egzemplarza projektu, na którym zostało ono utrwalone – bez dodatkowego wynagrodzenia w nieograniczonym zakresie (autorskie prawa majątkowe i prawa zależne do opracowań objętych przedmiotem niniejszej umowy, w tym do przystosowywania, dokonywania zmian oraz przeróbek bez ograniczeń czasowych i terytorialnych). Nie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich Wykonawcy wykorzystanie dokumentacji stanowiącej przedmiot niniejszej umowy w zakresie niezbędnym do realizacji celów związanych z RODO.
p) Wykonawca nie może dokonać przeniesienia wierzytelności, w szczególności w drodze: cesji, przekazu, sprzedaży wynikającej z niniejszej umowy lub udziału w niej na osoby trzecie. Cesja, przelew lub czynność wywołująca podobne skutki, dokonane względem Zamawiającego są bezskuteczne.
q) Wykonawca zobowiązuje się do tajemnicy zawodowej.
r) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych.
§ 3.
1. Wykonawca zobowiązuje się udzielać opinii, informacji, wyjaśnień na piśmie najdalej w terminie 7 dni od dnia otrzymania pytania lub materiałów, na podstawie których ma być wydana informacja, opinia lub wyjaśnienie. Nie dotyczy to sytuacji pilnych, w których opinie i informacje udzielane będą tak szybko jak to będzie możliwe.
2. Wykonawca zobowiązuje się do działania z należytą starannością, wykonując zlecone czynności z najlepszą swoją wiedzą i w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
3. Funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej: IODO) będzie pełnił ___________ telefon: _____________, e-mail: _______________
Zastępcą IODO będzie ___________________ telefon:_____________, e-mail: ________________
zakres danych kontaktowych IODO podlegających upublicznieniu.
4. Wykonawca oświadcza, że pracownicy, o których mowa w § 3 ust. 3 posiadają kwalifikacje zawodowe, a w szczególności wiedzę fachową na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych oraz umiejętności wypełnienia zadań, o których mowa w art. 39 RODO.
5. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia IODO przysługujących mu uprawnień, w szczególności wynikających z art. 38 ust. 1 – 3 RODO.
6. Wykonawca zobowiązuje się do prawidłowego zabezpieczenia otrzymanych dokumentów i zachowania poufności uzyskanych dokumentów i informacji.
§ 4.
1. Wykonawca ma prawo domagać się od Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji i dokumentów koniecznych do wykonywania zlecenia oraz odpowiedniego wyprzedzenia w ich wykonaniu i doręczeniu.
2. W przypadku niedostarczenia przez Zamawiającego dokumentów lub informacji niezbędnych do wykonania zlecenia (nie wywiązywanie się z obowiązków w oznaczonym terminie) Wykonawca nie odpowiada za skutki z tego powodu wynikłe dla Zamawiającego.
§ 5.
1. Zadania wynikające z niniejszej umowy będą wykonywane przez pracowników Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego w miarę potrzeb (w wymiarze i w uzgodnionych terminach) oraz poza siedzibą Zamawiającego (zdalne świadczenie usług).
§ 6.
1. Wynagrodzenie za obsługę w zakresie RODO wynosi miesięcznie:
cena jednostkowa w zł netto za 1 miesiąc obsługi w zakresie RODO |
|
stawka i wartość podatku VAT |
|
cena jednostkowa w zł brutto za 1 miesiąc obsługi w zakresie RODO |
|
Łączna wartość wynagrodzenia za 12 miesięcy wynosi:
wartość w zł netto za 12 miesięcy obsługi w zakresie RODO |
|
stawka i wartość podatku VAT |
|
wartość w zł brutto za 12 miesięcy w zakresie RODO |
|
2. Wynagrodzenie płatne jest w terminie 30 dni od otrzymania faktury VAT na rachunek wskazany przez Wykonawcę.
3. Cena oferty jest ceną ryczałtową (nie podlega zmianie w czasie trwania umowy i obejmuje wszelkie koszty związane z wykonaniem umowy), stanowiącą wynik kalkulacji własnej Wykonawcy. Wyliczenia ceny ryczałtowej Wykonawca dokonuje kierując się własną oceną, analizą, doświadczeniem i wiedzą oraz zgodnie z zasadami i standardami tego typu usług. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia.
§ 7.
1. Do bieżących kontaktów w kwestiach dotyczących realizacji przedmiotu umowy, każda ze Stron wyznacza swoich przedstawicieli w osobach:
a) ze strony Zamawiającego
(pracownicy Urzędu Miejskiego w Bełżycach):
- Pani Ewelina Wiertel tel. 81-516-27-46, e.wiertel@belzyce.pl
- Pani Sylwia Kamola tel. 81-516-27-36, skamola@belzyce.pl
b) Ze strony Wykonawcy:
- _______- tel.____________, _________________
§ 8.
1. Za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy, Strona winna zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości 1.000,00 zł brutto.
2. Jeżeli w wyniku udzielonej przez Wykonawcę błędnej opinii, Gmina Bełżyce poniesie szkodę, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania do wysokości poniesionej szkody i utraconych korzyści.
§ 9.
1. Każda ze Stron (za zgodą obu Stron) może rozwiązać niniejszą umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia bez konieczności zapłaty kar umownych.
2. Rozwiązanie umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego uzasadnionego wypowiedzenia pod rygorem nieważności.
3. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
4. Zamawiający może odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym, w szczególności jeżeli:
a) Wykonawca nie rozpoczął lub przerwał realizację obowiązków wynikających z umowy.
b) Wykonawca swoim działaniem lub zaniechaniem narazi Zamawiającego na straty lub zostaną stwierdzone istotne nieprawidłowości w realizacji przedmiotu umowy.
5. Z chwilą odstąpienia / rozwiązania niniejszej umowy z jakichkolwiek przyczyn Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszelką sporządzoną lub zebraną przez siebie dokumentację uzyskaną od Zamawiającego w okresie trwania umowy a dotyczącą jego działania.
6. W przypadku odstąpienia / rozwiązania umowy Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego mu z tytułu dotychczas wykonanej części umowy.
§ 10.
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem możliwości i warunków dokonania takiej zmiany określonych poniżej:
a) zmiana Strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów.
b) zmiana wynagrodzenia brutto określonego w § 6 w przypadku zmiany podatku VAT.
c) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonywania poszczególnych elementów przedmiotu umowy, jeżeli dochowanie terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Stron umowy lub których Strony umowy przy zachowaniu należytej staranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć (np. sytuacja epidemiczna).
d) inne zmiany odnośnie zakresu i sposobu świadczenia usługi.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
§ 11.
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
2. Wszelkie spory pomiędzy Stronami rozstrzygane będą w drodze negocjacji, a w razie ich nieskuteczności przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
3. Umowa została zawarta za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych obu Stron.
załączniki:
1. umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych między Stronami (sporządza Wykonawca).
podpisy |
|
Zamawiający (Gmina Bełżyce) |
Wykonawca |
Burmistrz |
|
Skarbnik |
2021-12-28 14:32 | Małgorzata Węgiel |
Zamawiający
dokonał
wyboru
najkorzystniejszej
oferty. Oferta nr 5 - GRUPA PRAWNA TOGATUS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ Aleja Jana Pawła II 61/308, 01-031 Warszawa wartość usług za 12 miesięcy wynosi - 4.413,24 zł brutto. oferta została uznana za najkorzystniejszą na podstawie określonego kryterium tj. posiada najniższą cenę Prosimy o kontakt w celu zawarcia umowy. Dziękujemy wszystkim Wykonawcom za udział w niniejszym zapytaniu ofertowym. |
2021-12-23 09:47 | Małgorzata Węgiel |
Szanowni
Państwo Do niniejszej procedury wpłynęły pytania. Zamawiający przedstawia ich treść wraz z odpowiedziami: Pytanie nr 1 Ilość lokalizacji (adres, adresy). Pozostałe dane poniżej warto rozgraniczyć na każdą lokalizację z osobna (jeśli jest ich kilka), pozwoli to najdokładniej obliczyć czasochłonność i cenę projektu. Odpowiedź: Dwie lokalizacje 1) Urząd Miejski w Bełżycach, ul. Lubelska 3, 24-200 Bełżyce 2) Urząd Miejski w Bełżycach, ul. Fabryczna 2b, 24-200 Bełżyce (archiwum, zarządzanie kryzysowe). Pytanie nr 2 Ilość wszystkich pracowników organizacji Odpowiedź: 57 osób Pytanie nr 3 Ilość pracowników przetwarzających dane osobowe (lub posiadających upoważnienia) Odpowiedź: około 44 osób (na podstawie rejestru upoważnień) Pytanie nr 4 Ilość komputerów (również przenośnych) Odpowiedź: 52 komputery + 3 serwery Pytanie nr 5 Ilość procesów przetwarzania danych osobowych zawartych w rejestrze czynności przetwarzania (np. rekrutacja, obsługa klienta etc.) Odpowiedź: 29 Pytanie nr 6 Ilość komórek organizacyjnych różniących się zadaniami (np. Wydział kadr, Wydział IT, etc.) Odpowiedź: 1 wydział, 5 referatów, 3 samodzielne stanowiska Pytanie nr 7 Ilość systemów informatycznych przetwarzających dane osobowe (np. "Płatnik" etc.) Odpowiedź: Platforma zakupowa Open Nexus Źródło mikroPesel faktura-NT Sokaris kadrowo - płacowy Vendis finansowo - księgowy Vendis akcyza Vendis podatki Vendis EWOPIS GEOBID gospodarka odpadami microBIT e-obieg R-Soft EW-Mienie GEOBID System Informacji Oświatowej Pytanie nr 8 Czy mają Państwo aktualnie powołanego IOD? Czy jest to firma zewnętrzna (jaka)? Odpowiedź: Tak mamy powołanego IODO jest to firma zewnętrzna - GRUPA PRAWNA TOGATUS SP. z o.o. Obowiązki pełni Pan Grzegorz Szajerka. Pytanie nr 9 Czy mają Państwo funkcjonującą dokumentację polityki bezpieczeństwa informacji (instrukcja zarządzania systemami informatycznymi, rejestr czynności przetwarzania oraz kategorii przetwarzania, polityka ochrony danych osobowych, polityka zarządzania ryzykiem, opracowane klauzule informacyjne, wzory umów, formularzy etc.)? Czy wymaga ona aktualizacji? Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby IODO zapoznał się ze wszystkimi dokumentami odnośnie ochrony danych osobowych oraz sporządził aktualizację dokumentacji. Pytanie nr 10 Ile wizyt fizycznych Państwo wymagają w umowie (np. raz na miesiąc, na kwartał etc.). Jak to wygląda obecnie jeśli teraz obsługuje Państwa firma zewnętrzna? Odpowiedź: W zależności od potrzeb. Tyle na ile jest możliwość wykonania pracy zdalnie (bez przyjazdu do UM w Bełżycach) jest to dopuszczalne. Pytanie nr 11 Jakim budżetem rocznym/miesięcznym (brutto) Państwo dysponują na realizację obsługi IOD? Odpowiedź: 6000,00 zł brutto rocznie/ 500,00 zł brutto miesięcznie. Pytanie nr 12 Jaki budżet roczny/miesięczny (brutto) jest przeznaczany aktualnie na obsługę IOD jeśli obsługuje Państwa firma zewnętrzna? Odpowiedź: 430,50 zł brutto miesięcznie, 5.166,00 zł brutto rocznie |
Komunikaty