Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 12-03-2021 19:01:00 |
Składania : | 17-03-2021 12:00:00 |
Otwarcia : | 17-03-2021 12:00:00 |
Tryb: | PL - Tryb Podstawowy (art. 275) |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
2021-04-02 10:36 | Tomasz Banaszak |
ZAWIADOMIENIE
O
ODRZUCENIU
OFERTY
POSTĘPOWANIA ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA Nawiązując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pod nazwą: „Usługi zarządzania nieruchomością budynku usługowo-biurowego z parkingiem podziemnym zlokalizowanego w Poznaniu przy ulicy Za Bramką 1.” Numer niniejszego postępowania, jaki został nadany przez Zamawiającego: ZP/WCWI/2021/2 GJW Gramza i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Spółka partnerska z siedzibą w Poznaniu, działając w imieniu i na rzecz spółki Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji sp. z o.o., jako pełnomocnik Zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych działając zgodnie z art. 255 pkt. 3 w zw. z art. 266 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Uzasadnienie prawne i faktyczne Przed otwarciem ofert Pełnomocnik Zamawiającego podał wysokość środków jakie Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, tj. 274.315,00 zł brutto. W dniu 17 marca 2021 roku o godz. 13.00 w przedmiotowym postępowaniu doszło do otwarcia ofert. Zostały złożone następujące oferty: Oferta nr 1: Knight Frank Sp. z o.o. Adres: ul. Mokotowska 49 00-542 Warszawa Cena ofertowa: 295.200,00 złotych brutto Oferta nr 2: MAWEN RENATA ZAWADZKA Adres: ul. Strażacka 4 m 87 05-850 OŻARÓW MAZOWIECKI Cena ofertowa: 235.847,97 złotych brutto W wyniku badania i oceny ofert, oferta wykonawcy MAWEN RENATA ZAWADZKA została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit.b ustawy PZP (uzasadnienie faktyczne i prawne w dalszej części przedmiotowego pisma. Zgodnie z art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia, a Zamawiający nie posiada środków własnych, które mógłby dodatkowo przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia. Wobec powyższego na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE W ZAKRESIE ODRZUCENIA OFERTY NR 2 MAWEN RENATA ZAWADZKA Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. b) ustawy PZP Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu. Zgodnie z postanowieniami SWZ, Zamawiający żądał, aby Wykonawca w zakresie warunku posiadania zdolności technicznej wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, indywidualnie lub przez podmioty zależne, na terenie Polski lub za granicą, w mieście liczącym nie mniej niż 250.000 mieszkańców: - wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi polegające na zarządzaniu budynkiem lub budynkami biurowymi – komercyjnymi o powierzchni biurowej minimum 1.000 m2 i - wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi polegające na zarządzaniu parkingiem wielopoziomowym na minimum 250 miejsc. W tym celu Wykonawca złożył wraz następujące dokumenty: - wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (…) Pismem z dnia 18 marca 2021 roku Zamawiający wezwał wykonawcę do wyjaśnienia pkt. 2 Wykazu usług, w którym wskazano usługę: „Kompleks nieruchomości biurowo-usługowych Jasna 12 i Jasna 8 w Warszawie o łącznej powierzchni użytkowej 7724,38 m2. Ilość kondygnacji: 9 Ilość miejsc parkingowych podziemnych na parkingu wielopoziomowym: 265” Zamawiający żądał w szczególności wyjaśnienia, w którym z budynków (ul. Jasna 12 czy Jasna 8) znajduje się parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc? W odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego dotyczącego wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów w dniu 23 marca 2021 roku Wykonawca przedłożył wyjaśnienia, zaświadczające, że parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc znajduje się w budynku zarządzanym przez Wykonawcę położonym przy ul. Jasnej 12 w Warszawie. Zamawiający zwrócił się do podmiotu na rzecz którego świadczona jest przedmiotowa usługa, tj. Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego („KNF”). Pismem z dnia 26 marca 2021 roku (DAD-DADZZN.225.2.2021.PZ) KNF wskazał: „firma „MAWEN Renata Zawadzka” z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim przy ul. Kolejowej 14A świadczy na rzecz Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego usługę zarządzania dwiema nieruchomościami: 1. lokalem w budynku mieszkalno-biurowym znajdującym się przy ul. Jasnej 8 w Warszawie, o powierzchni netto 2.018,17 m²; 2. dziewięciokondygnacyjnym budynkiem biurowym znajdującym się przy ul. Jasnej 12 w Warszawie, o powierzchni całkowitej 5.706,21 m². W żadnej z tych nieruchomości nie ma parkingu podziemnego.” Z Wykazu wykonanych usług oraz wyjaśnień nie wynika zatem, aby Wykonawca wykonał co najmniej 2 usługi polegające na zarządzaniu parkingiem wielopoziomowym na minimum 250 miejsc. Jednocześnie, na gruncie ustawy PZP (oraz wydanego na gruncie art. 26 ust. 3 ustawy PZP z dnia 29 stycznia 2004 roku) zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentu z tej samej przyczyny tylko raz w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (wyr. KIO z 15.3.2016 r., KIO 296/16, Legalis; 9.3.2012 r., KIO 410/12, Legalis; KIO 424/12, Legalis oraz post. KIO z 22.1.2008 r., KIO/UZP 94/07, Legalis; wyr. KIO z 31.10.2013 r., KIO 2458/13, Legalis). W przeciwnym bowiem razie istniałoby zagrożenie nieustannego przedłużania postępowania, co miałoby oczywisty negatywny wpływ na wydatkowanie środków publicznych oraz godziłoby w zasadę uczciwej konkurencji. [P. Granecki, I. Granecka, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021]. Zamawiający wezwał wykonawcę do wyjaśnienia i uzupełnienia wykazu usług w zakresie Zamawiający żądał w szczególności wyjaśnienia, w którym z budynków (ul. Jasna 12 czy Jasna 8) znajduje się parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc? W odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego dotyczącego wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów w dniu 23 marca 2021 roku Wykonawca przedłożył wyjaśnienia, zaświadczające, że parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc znajduje się w budynku zarządzanym przez Wykonawcę położonym przy ul. Jasnej 12 w Warszawie. Przedmiotowa usługa nie spełnia wymogów określonych w SWZ. Jednocześnie nie jest możliwe ponowne wezwanie do zmiany wykazu usług. Wobec powyższego, Wykonawca nie wykazał spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu, a jego ofertę odrzucono na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. b) ustawy PZP. Proszę o niezwłoczne potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości. |
2021-03-19 18:13 | Tomasz Banaszak | Informacja z otwarcia ofert |
2021-03-17 12:00 | Komunikat Zamawiającego | Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 274.315,00 złotych brutto. |
Komunikaty