Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: ZP/WCWI/2021/2 Usługi zarządzania nieruchomością budynku usługowo-biurowego z parkingiem podziemnym zlokalizowanego w Poznaniu przy ulicy Za Bramką 1.

Termin:
Zamieszczenia : 12-03-2021 19:01:00
Składania : 17-03-2021 12:00:00
Otwarcia : 17-03-2021 12:00:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Część I_IDW_Zarządzanie_PPTP_aktualna_zm.pdf pdf 524.41 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
Część II_IDW_Wzór umowy powierzenia przetwarzania.pdf pdf 136.08 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
Część II_IDW_Zarządzanie_umowa.pdf pdf 174.24 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
OPZ-Zarzadzanie_Za_Bramką.docx docx 32.97 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
Zmiana treści SWZ- 12.03.2021.zip zip 700.85 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
Zmiana treści SWZ- 10.03.2021.zip zip 91.27 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf pdf 110.19 2021-03-12 19:01:00 Postępowanie
Informacja z otwarcia ofert - Postępowanie #434828.pdf pdf 31.13 2021-03-19 18:13:06 Publiczna wiadomość
WCWI21656_23_TB_Unieważnienie postępowania.pdf pdf 182.73 2021-04-02 10:36:36 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-04-02 10:36 Tomasz Banaszak ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY POSTĘPOWANIA
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Nawiązując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pod nazwą:
„Usługi zarządzania nieruchomością budynku usługowo-biurowego z parkingiem podziemnym zlokalizowanego w Poznaniu przy ulicy Za Bramką 1.”
Numer niniejszego postępowania, jaki został nadany przez Zamawiającego: ZP/WCWI/2021/2
GJW Gramza i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Spółka partnerska z siedzibą w Poznaniu, działając w imieniu i na rzecz spółki Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji sp. z o.o., jako pełnomocnik Zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych działając zgodnie z art. 255 pkt. 3 w zw. z art. 266 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Uzasadnienie prawne i faktyczne
Przed otwarciem ofert Pełnomocnik Zamawiającego podał wysokość środków jakie Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, tj. 274.315,00 zł brutto.
W dniu 17 marca 2021 roku o godz. 13.00 w przedmiotowym postępowaniu doszło do otwarcia ofert. Zostały złożone następujące oferty:
Oferta nr 1:
Knight Frank Sp. z o.o.
Adres: ul. Mokotowska 49
00-542 Warszawa
Cena ofertowa: 295.200,00 złotych brutto
Oferta nr 2:
MAWEN RENATA ZAWADZKA
Adres: ul. Strażacka 4 m 87
05-850 OŻARÓW MAZOWIECKI
Cena ofertowa: 235.847,97 złotych brutto
W wyniku badania i oceny ofert, oferta wykonawcy MAWEN RENATA ZAWADZKA została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit.b ustawy PZP (uzasadnienie faktyczne i prawne w dalszej części przedmiotowego pisma.
Zgodnie z art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia, a Zamawiający nie posiada środków własnych, które mógłby dodatkowo przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia.
Wobec powyższego na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE W ZAKRESIE ODRZUCENIA OFERTY NR 2
MAWEN RENATA ZAWADZKA
Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. b) ustawy PZP Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z postanowieniami SWZ, Zamawiający żądał, aby Wykonawca w zakresie warunku posiadania zdolności technicznej wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, indywidualnie lub przez podmioty zależne, na terenie Polski lub za granicą, w mieście liczącym nie mniej niż 250.000 mieszkańców:
- wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi polegające na zarządzaniu budynkiem lub budynkami biurowymi – komercyjnymi o powierzchni biurowej minimum 1.000 m2
i
- wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi polegające na zarządzaniu parkingiem wielopoziomowym na minimum 250 miejsc.
W tym celu Wykonawca złożył wraz następujące dokumenty:
- wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (…)
Pismem z dnia 18 marca 2021 roku Zamawiający wezwał wykonawcę do wyjaśnienia pkt. 2 Wykazu usług, w którym wskazano usługę: „Kompleks nieruchomości biurowo-usługowych Jasna 12 i Jasna 8 w Warszawie o łącznej powierzchni użytkowej 7724,38 m2. Ilość kondygnacji: 9 Ilość miejsc parkingowych podziemnych na parkingu wielopoziomowym: 265”
Zamawiający żądał w szczególności wyjaśnienia, w którym z budynków (ul. Jasna 12 czy Jasna 8) znajduje się parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc?
W odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego dotyczącego wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów w dniu 23 marca 2021 roku Wykonawca przedłożył wyjaśnienia, zaświadczające, że parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc znajduje się w budynku zarządzanym przez Wykonawcę położonym przy ul. Jasnej 12 w Warszawie.
Zamawiający zwrócił się do podmiotu na rzecz którego świadczona jest przedmiotowa usługa, tj. Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego („KNF”). Pismem z dnia 26 marca 2021 roku (DAD-DADZZN.225.2.2021.PZ) KNF wskazał:
„firma „MAWEN Renata Zawadzka” z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim przy ul. Kolejowej 14A świadczy na rzecz Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego usługę zarządzania dwiema nieruchomościami:
1. lokalem w budynku mieszkalno-biurowym znajdującym się przy ul. Jasnej 8 w Warszawie, o powierzchni netto 2.018,17 m²;
2. dziewięciokondygnacyjnym budynkiem biurowym znajdującym się przy ul. Jasnej 12 w Warszawie, o powierzchni całkowitej 5.706,21 m².
W żadnej z tych nieruchomości nie ma parkingu podziemnego.”
Z Wykazu wykonanych usług oraz wyjaśnień nie wynika zatem, aby Wykonawca wykonał co najmniej 2 usługi polegające na zarządzaniu parkingiem wielopoziomowym na minimum 250 miejsc.
Jednocześnie, na gruncie ustawy PZP (oraz wydanego na gruncie art. 26 ust. 3 ustawy PZP z dnia 29 stycznia 2004 roku) zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentu z tej samej przyczyny tylko raz w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (wyr. KIO z 15.3.2016 r., KIO 296/16, Legalis; 9.3.2012 r., KIO 410/12, Legalis; KIO 424/12, Legalis oraz post. KIO z 22.1.2008 r., KIO/UZP 94/07, Legalis; wyr. KIO z 31.10.2013 r., KIO 2458/13, Legalis). W przeciwnym bowiem razie istniałoby zagrożenie nieustannego przedłużania postępowania, co miałoby oczywisty negatywny wpływ na wydatkowanie środków publicznych oraz godziłoby w zasadę uczciwej konkurencji. [P. Granecki, I. Granecka, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021].
Zamawiający wezwał wykonawcę do wyjaśnienia i uzupełnienia wykazu usług w zakresie Zamawiający żądał w szczególności wyjaśnienia, w którym z budynków (ul. Jasna 12 czy Jasna 8) znajduje się parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc? W odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego dotyczącego wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów w dniu 23 marca 2021 roku Wykonawca przedłożył wyjaśnienia, zaświadczające, że parking wielopoziomowy o ilości 256 miejsc znajduje się w budynku zarządzanym przez Wykonawcę położonym przy ul. Jasnej 12 w Warszawie. Przedmiotowa usługa nie spełnia wymogów określonych w SWZ. Jednocześnie nie jest możliwe ponowne wezwanie do zmiany wykazu usług.
Wobec powyższego, Wykonawca nie wykazał spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu,
a jego ofertę odrzucono na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. b) ustawy PZP.
Proszę o niezwłoczne potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.

WCWI21656_23_TB_Unie [...].pdf

2021-03-19 18:13 Tomasz Banaszak Informacja z otwarcia ofert

Informacja z otwarci [...].pdf

2021-03-17 12:00 Komunikat Zamawiającego Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 274.315,00 złotych brutto.

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 529