Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: TZ.271.5.2020 Ocena oraz opracowanie ekspertyzy dendrologicznej dla 10 sztuk drzew przydrożnych rosnących w pasie drogowym ul. Na Grobli (działka nr 277 obr 13) w Stargardzie

Honorata Siry-Jabłońska ZUK
Urząd Miejski Stargard Oddział: Zarząd Usług Komunalnych
Termin:
Zamieszczenia : 30-12-2020 09:17:00
Składania : 11-01-2021 23:59:00
Otwarcia : 12-01-2021 07:00:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERT CENOWYCH

(opis zamówienia)

 

Przedmiotem zapytania ofertowego  jest ocena oraz opracowanie ekspertyzy dendrologicznej dla 10 sztuk drzew przydrożnych rosnących w pasie drogowym ul. Na Grobli (działka nr 277 obr 13) w Stargardzie.  Ekspertyza ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa ludzi i mienia poprzez zachowania istniejących drzew lub ich wyrębu ze względów sanitarnych.

1.    Zamawiający.

Zamawiającym jest Gmina–Miasto Stargard, Zarząd Usług Komunalnych
w Stargardzie, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard, NIP: 854–222–88–73.

 

2.    Opis przedmiotu zamówienia.

1)   Zamawiający podejrzewa, że część drzew - jesionów w alei może mieć silnie zredukowaną bryłę korzeniową, masywne wypróchnienia wewnętrzne pnia i kominy.

2)    Aleja jesionowa posiada po obu stronach rowy odwadniające, drzewa zaś noszą ślady dawnych cięć o różnym zakresie, a w obrębie korzeni były co najmniej dwukrotnie wykonywane wykopy w celu położenia instalacji podziemnych. Poniższe fotografie przedstawiają drzewo, które samoczynnie uległo wywrotowi; jego stan wizualnie nie odbiegał od innych, a w efekcie okazało się, że bryła korzeniowa zgniła, przez co drzewo było pozbawione systemu korzeniowego.

3)    Istotne dla Zamawiającego jest wykonanie badania i oceny bryły korzeniowej oraz oceny pnia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy pnia. Niemniej jednak, stan zdrowotny całego pnia i konarów winien być przedmiotem wnikliwej oceny.

4)    Wykonawca dokona oględzin wskazanych drzew i opracuje kompleksową ekspertyzę dendrologiczną mającą na celu wychwycenie wszelkich zagrożeń dla ludzi i mienia spowodowanych obecnością starodrzewu. Ekspertyza będzie zawierać szczegółową ocenę wskazanych drzew na terenie będącym przedmiotem opracowania, wraz z uzasadnieniem.

5)    Metoda oceny drzew powinna być wsparta tomografią pni, użyciem sondy korzeniowej oraz oględzinami z wysokości (tj. z drabin, podnośnika, drona, lub metodą alpinistyczną w zależności od wysokości drzewa). Elementem dokumentacji będzie wskazanie drzew do wyrębu i terminarz niezbędnych działań z wskazaniem prac pilnych.

6)    Ze względu na obecność drzew w pasie drogowym drogi publicznej  zalecone prace pielęgnacyjne powinny gwarantować minimum trzyletni bezpieczny okres zachowania drzewa. 

 

3.    Zakres zamówienia.

10 sztuk drzew rosnących po obu stronach pasa gminnej drogi publicznej ul. Na Grobli (działka nr 277 obr 13) w Stargardzie. Drzewa poddawane ekspertyzie będą wskazane przez pracownika Zamawiającego i oznakowane w terenie w sposób uzgodniony z Wykonawcą. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia zakresu opracowania o 50% , czyli o kolejne 5szt. drzew.

4.    Termin wykonania:  nie dłużej niż 4 tygodnie  od daty podpisania umowy.

5.    Wymagania:

1)    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu tj.:

a)  znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację zamówienia - Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia w wysokości minimum 30 000,00 zł.;  w celu potwierdzenia znajdowania się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację zamówienia Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w wysokości minimum 30 000,00 zł.

b)  posiadają zdolność techniczną lub zawodową do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 usług polegających na wykonaniu ekspertyzy dendrologicznej minimum 10 sztuk starodrzewu.

2)    Ocena spełnienia tego warunku, zostanie dokonana na podstawie treści dokumentów według reguły spełnia / nie spełnia.

3)    W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4)    Na wykazie należy podać jedynie te usługi, które odpowiadają rodzajowo określonym powyżej pracom tj. wykonanie ekspertyz dendrologicznych starodrzewu.

5)    O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6)   Wykonawca ponosi odpowiedzialność za błąd w sztuce i wszelkie wynikłe z tego zdarzenia.    

7)    Zamawiający zastrzega sobie prawo, obok prawa dochodzenia odszkodowania na prawach ogólnych, do stosowania następujących kar:

a)    karę za niedotrzymanie terminu realizacji umowy – 150 zł brutto za każdy dzień zwłoki;

b)    karę za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy –50 % ceny oferowanej brutto.

8)    Zamawiający może odstąpić od umowy z winy Wykonawcy, w szczególności
z następujących przyczyn:

a)   realizowanie zamówienia w sposób niegwarantujący należytego wywiązywania się z umowy,

b)  wszczęcie w stosunku do Wykonawcy postępowań egzekucyjnych i komorniczych o ile spowodują one po stronie Wykonawcy brak możliwości należytej realizacji zamówienia;

9)    Wykonawca ma prawo do zastosowania kary umownej za odstąpienie od umowy
z przyczyn zależnych od Zamawiającego - w wysokości
50% ceny oferowanej brutto;

10)  Wykonawca realizujący usługę będzie dysponował sprzętem niezagrażającym bezpieczeństwu oraz w sposób zgodny z prawem o ruchu drogowym;

11)  Pracownicy wykonujący wszelkie czynności powinni posiadać niezbędne szkolenia z zakresu BHP i w trakcie realizacji zadania przestrzegać tych zasad;

12)  Wykonawca odpowiada finansowo za uszkodzenia mienia;

13)  W przypadku spowodowania przez Wykonawcę jakichkolwiek zniszczeń, Zamawiający będzie mógł żądać od Wykonawcy odszkodowania w wysokości adekwatnej do poniesionych nakładów koniecznych do przywrócenia terenu, obiektu lub urządzenia do stanu pierwotnego;

14)  W przypadku uszkodzeń osób lub mienia w wyniku świadczonej usługi, Wykonawca ponosi za to odpowiedzialność; Wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiednie ubezpieczenie OC od takich zdarzeń, obowiązujące
w całym okresie trwania umowy z Zamawiającym.

 

6.    Zasady ogólne:

1)    Wykonawca poda cenę wyrażoną wartością netto oraz brutto (+ VAT 23%) zgodnie z załącznikiem nr 1 (za właściwe naliczenia stawki VAT odpowiada Wykonawca).

2)    Podana cena będzie zawierać wszelkie pochodne: transport, prace podnośnika itp.

3)    Wartość cenowa włączenia kolejnego (maksymalnie 5szt.)  drzewa będzie wynikać z ilorazu podanej ceny brutto i ilości sztuk drzew tj. 10szt, będącej przedmiotem podstawowego zapytania ofertowego. 

4)    Ocena ofert odbędzie się w oparciu o dwa kryteria:

a)    Cena ofertowa – 90 %

b)    termin wykonania –10 %

w tym celu należy wypełnić załącznik nr 1.

 

W trakcie analizy badanej oferty pod kątem kryterium „cena ofertowa” badana oferta zostanie zestawiona z ofertą zawierającą najniższą cenę. Badanej ofercie zostaną przyznane punkty zgodnie z poniższym wzorem:

 

PC = (Cn : Cob) x WC

gdzie:

PC        –          ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium cena        

Cn         –          najniższa zaoferowana cena brutto                                     

Cob       –          cena brutto zaoferowana w ofercie ocenianej                                 WC      –            waga kryterium cena – przyjmuje się WC = 90 punktów    

 

W trakcie analizy badanej oferty pod kątem kryterium „termin wykonania” badana oferta zostanie zestawiona z ofertą, w której wykonawca zaproponował najkrótszy termin wykonania usługi. Zamawiający określa maksymalny termin wykonania wynoszący 4 tygodnie od dnia podpisania umowy.

 

W przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje termin wykonania wynoszący:

- 4 tygodnie od dnia podpisania umowy jego oferta otrzyma 0 punków w kryterium „termin wykonania”

- 3 tygodnie od dnia podpisania umowy jego oferta otrzyma 3,33 punktów
w kryterium „termin wykonania”

- 2 tygodnie od dnia podpisania umowy jego oferta otrzyma  6,66 punktów w kryterium „termin wykonania”

- 1 tydzień od dnia podpisania umowy jego oferta otrzyma 10 punków w kryterium „termin wykonania”

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwięcej punktów łącznie we wszystkich opisanych wyżej kryteriach.

 

5)    Projekt umowy stanowi załącznik nr 2;

6)    Należność za wykonanie usługi będzie płatna po jej prawidłowym wykonaniu tj. dostarczeniu do Zamawiającego dokumentacji, sprawdzeniu jej przez Zamawiającego oraz udzieleniu odpowiedzi na ewentualne pytania Zamawiającego.

7)    Płatność faktury: do 21 dni licząc od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. Faktura może zostać dostarczona Zamawiającemu o ile nie wystąpią zastrzeżenia;

8)    Wykonawca wystawiać będzie fakturę na: Gmina – Miasto Stargard, Zarząd Usług Komunalnych w Stargardzie, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard, NIP 854-222-88-73.

9)    Wykonawca ma prawo do złożenia faktury w formie elektronicznej.

10)  W rozliczeniach z Wykonawcą, Zamawiający będzie stosował mechanizm podzielonej płatności wynikający z art. 108 a – 108 d ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (DZ.U. z 2020 r. poz. 106, z późniejszymi zmianami)

11)  Rachunek bankowy podany przez Wykonawcę musi być rachunkiem zgłoszonym w organie podatkowym i wymienionym w rejestrze podatników VAT na tzw. „białej liście”. W przypadku braku numeru rachunku w rejestrze podatników Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania się ze spełnieniem świadczenia do momentu ujawnienia rachunku bankowego Wykonawcy w rejestrze podatników VAT. Powyższe nie stanowi zwłoki ani opóźnienia  Zamawiającego, ani nie niesie skutków, jakie ustawa wiąże z niespełnieniem świadczenia w terminie.

12)  Oferty należy składać w formie elektronicznej na adres zuk@zuk-stargard.pl Wszelkich wyjaśnień udziela Joanna Falkowska- Małecka, tel. 91-834-18-47.

 

7.    Termin składania ofert: 11.01.2021 r.

8.    Od decyzji Zamawiającego oferentom nie przysługują środki odwoławcze.

9.    Zamawiający zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji o niewybraniu wykonawcy i rezygnacji z zawarcia umowy, m.in. w sytuacji gdy ceny ofert netto przekroczą równowartość 30.000 euro. 

10.  Zamawiający nie przewiduje jawnego otwarcia ofert.

11. Okres związania ofertą wynosi 30 dni.

 

W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego"

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
zalacznik nr1 FORMULARZ OFERTY.docx docx 25.26 2020-12-30 09:18:33 Postępowanie
zalacznik nr2 PROJEKT UMOWY.doc doc 73 2020-12-30 09:18:33 Postępowanie
ZAPYTANIE OFERTOWE.pdf pdf 556.53 2020-12-30 09:18:33 Postępowanie
ODPOWIEDZI.pdf pdf 72.89 2020-12-31 12:38:39 Publiczna wiadomość
PROTOKÓŁ.pdf pdf 98.73 2021-01-14 08:41:41 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-01-14 08:41 Honorata Siry-Jabłońska ZUK W załączeniu przekazuję protokół z przeprowadzonego postępowania.
Honorata Siry-Jabłońska
Zarząd usług Komunalnych w Stargardzie

PROTOKÓŁ.pdf

2020-12-31 12:38 Honorata Siry-Jabłońska ZUK W załączeniu przekazuję odpowiedzi Zamawiającego na zadane pytania.

Honorata Siry-Jabłońska
Zarząd Usług Komunalnych w Stargardzie

ODPOWIEDZI.pdf

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Oferta cenowa za realizację usług zgodnie z zakresem podanym w opisie zamówienia - 1 komplet - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.2572 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 90% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Termin realizacji 10% Należy podać ilość tygodni od dnia zawarcia umowy (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 1516