Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 28-03-2019 08:27:00 |
Składania : | 08-05-2019 12:00:00 |
Otwarcia : | 08-05-2019 13:00:00 |
Tryb: | |
Rodzaj: | - |
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SIWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia.
Pod linkiem do pobrania Instrukcja składania oferty dla Wykonawcy.
W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert oraz komunikacja odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną.
Przycisk “Wyślij wiadomość” dostępny w prawym, dolnym rogu w formularzu składania oferty służy do:
Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
Przypominamy, że oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem. W procesie składania oferty na platformie taki podpis składają Państwo zgodnie z instrukcją dostępną pod linkiem.
2019-05-13 08:57 | Elżbieta Majewska-Malinowska | Informacja z otwarcia ofert |
2019-04-18 12:43 | Elżbieta Majewska-Malinowska |
Odpowiedzi
na
zadane
pytania Wykonawca będzie się rozliczał się według zasady: stały upust cenowy od ceny detalicznej obowiązującej u Wykonawcy w dniu sprzedaży. Dla Zamawiającego znaczenie ma przyznany w ofercie upust cenowy od ceny detalicznej obowiązującej u Wykonawcy w danym dniu. Cena sprzedaży zawsze jednak jest uzależniona od ceny zakupu paliwa przez Wykonawcę. Jeżeli wzrastają ceny na rynku hurtowym paliw, ma to przełożenie na ceny detaliczne. Dlatego w umowie przytoczona jest zasada generalna zmiany cen paliwa, która globalnie uzależniona jest od ogólnego trendu, a ten trend można zauważyć właśnie na podstawie analizy cen publikowanych przez PKN ORLEN i Grupę LOTOS. Pyt. 1 Do badania zachowania ogólnego trendu wzrostu/spadku ceny detalicznej przyjmowana będzie średnia cena z notowań publikowanych przez PKN ORLEN i Grupę LOTOS. Nie ma znaczenia w tej sytuacji z jakiej rafinerii pochodzi paliwo. Zawarty w umowie zapis ma niejako chronić Zamawiającego przed niczym nieuzasadnionym radykalnym wzrostem ceny. Pyt. Nr 2 i 3 Zamawiający nie wymaga by cena detaliczna paliw u Wykonawcy była codziennie zmieniana i codziennie kształtowana w zależności od średniej ceny hurtowej PKN ORLEN i Grupy LOTOS. To Wykonawca decyduje o cenie detalicznej sprzedaży obowiązującej na jego Stacji paliw, o tym jak często ją zmienia i czy zmienia po każdej kolejnej dostawie paliwa czy nie. Dla potrzeb rozliczenia przyjmuje się taka cenę jaka była obowiązująca u Wykonawcy w dniu sprzedaży. W opisanej w pytaniu sytuacji Wykonawca nie musi zmieniać ceny w stosunku do ceny z dystrybutora. Wartość nabytego przez Zamawiającego paliwa będzie liczona wg ceny z dystrybutora obowiązującej w danym dniu pomniejszonej o przyznany upust. Zmiana ceny detalicznej na dystrybutorze nie będzie dokonywana codziennie. Będzie się zmieniać po dostawach paliwa do Wykonawcy. O wprowadzeniu zmiany ceny detalicznej decyduje Wykonawca. |
2019-04-18 12:40 | Elżbieta Majewska-Malinowska |
Zapytanie Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie według jakiego algorytmu/sposobu obliczania ceny sprzedaży wygrywający przetarg (zwany dalej wykonawcą) będzie rozliczał się z zamawiającym skoro w SIWZ i wzorze umowy podano 3 (słownie trzy) metody obliczania ceny wzajemnie wykluczające się ?!? wraz z wariantem, że ceny publikują 2 ( DWIE) rafinerie, nie zawsze tak samo. I) Metoda oparta o stały upust procentowy od cen detalicznych czyli oparta na konkurencji firm. Wzór umowy, załącznik Nr1 str2 z 4. Pkt 4. Upust cenowy będzie wynosił …. %. Takie sformułowanie jest czytelne i nie rodzi pytań. Ale : W załączniku Nr 6 Wzór umowy napisano : &3 pkt4 Zmiana cen jednostkowych netto określonych w ofercie następuje jedynie w przypadku zmian hurtowych oleju napędowego lub benzyny bezołowiowej 95 opublikowanych przez PKN ORLEN S.A. i Grupy LOTOS na stronach internetowych i o różnicę ogłoszone na tej stronie (ceny archiwalne). Dotyczy to zarówno podwyżek jak i obniżek cen paliw. Pytanie Nr 1 : 1) Co zrobić z ceną w przypadku kiedy rafineria Orlen zmieniła cenę hurtową a rafineria Lotos pozostawiła notowania na tym samym poziomie lub odwrotnie ? Czy chodzi zatem o cenę hurtową średnią z notowań dnia czy chodzi o to aby nawiązać do cen rafinerii z której pochodzi paliwo i co w przypadku kiedy paliwo pochodzi z innej rafinerii niż Orlen lub Lotos ? Pytanie Nr 2 : Załóżmy , że na rynku doszło do podwyżki cen detalicznych paliw. Np. z 5,10zł(niedziela) na 5,15zł(poniedziałek)[podwyżka cen hurtowych nastąpiła w piątek ale zmiana na dystrybutorach dopiero w poniedziałek] . Jak obliczyć cenę w piątek . Czy udzielić rabatu procentowego z oferty w stosunku do cen detalicznych ? Czy nawiązać do zmieniającej się ceny hurtowej? I w jaki sposób ? Zamawiający nie podaje w jaki sposób ma zmienić się cena dla zamawiającego w zależności od zmiany cen publikowanych przez Orlen / Lotos. Czy jeśli Orlen/Lotos zmienił ceny hurtowe średnio np. o 2gr/L to tak zmienić cenę ? a co z upustem procentowym ? II) Metoda oparta o ceny notowań Orlen/Lotos czyli oparta o ceny zmieniającego się rynku. W Załączniku Nr 6&3 pkt.4 czytamy : Zmiana cen jednostkowych netto określonych w ofercie następuje jedynie w przypadku zmian hurtowych oleju napędowego lub benzyny bezołowiowej 95 opublikowanych przez PKN ORLEN S.A. i Grupy LOTOS na stronach internetowych i o różnicę ogłoszone na tej stronie (ceny archiwalne). Dotyczy to zarówno podwyżek jak i obniżek cen paliw. Pytanie Nr3 : Jak ma zachować się wykonawca jeśli ceny na stacjach paliw nie zmieniają się i od tych cen udziela rabatu procentowego podanego w ofercie a ceny hurtowe zmieniają się ? W rzeczywistości notowania zmieniają się codziennie a ceny paliw na stacjach zwykle są stałe przez kilka dni. Ma to też związek z tym , że zakupiona dostawa w danej cenie może wystarczyć na kilka dni handlu i ceny dystrybutorowe nie są ustalane regularnie codziennie na podstawie notowań. Można kupić cysternę paliwa w cenie X i sprzedawać ją ze stałym zyskiem pomimo tego , że ceny z notowań rosną codziennie. I można zakupić daną partię paliwa a jeśli ceny na rynku spadają to zwykle nie realizuje się stałej marży tylko idąc za zmieniającym się rynkiem zmniejsza się marżę. Tylko jak wtedy kreować cenę dla zamawiającego ? czy wiążącym jest stały upust procentowy od ceny detalicznej czy też należy naliczyć stałą marżę (jaką ? zamawiający nie pytania o nią w ofercie). III) Metoda oparta o stałą marżę na towarze. W Załączniku Nr 6&3 pkt.4 czytamy : Zmiana cen jednostkowych netto określonych w ofercie następuje jedynie w przypadku zmian hurtowych oleju napędowego lub benzyny bezołowiowej 95 opublikowanych przez PKN ORLEN S.A. i Grupy LOTOS na stronach internetowych i o różnicę ogłoszone na tej stronie (ceny archiwalne). Dotyczy to zarówno podwyżek jak i obniżek cen paliw. W tym punkcie zamawiający sugeruje , że chciałby ufiksować cenę sprzedaży od ceny hurtowej rafinerii Orlen i LOTOS. Jednak żaden wykonawca nie posiada w magazynie paliwa w cenie z notowań(publikowane o północy) tylko z innej dostawy. W innym przypadku musiałby do pustego zbiornika zakupywać codziennie paliwo w cenie z notowań i sprzedawać go w tym dniu do północy do stanu „zero”. Jeśli zamawiający chciałby aby wykonawca utrzymał stałą marżę na towarze od ceny hurtowej wykonawca musiałby się zobowiązać do naliczenia jednakowej marży na całej partii towaru zakupionej w cenie hurtowej a to oznaczało by , że cena rano pochodząca z jednej dostawy różniła by się od ceny popołudniowej realizowanej już z kolejnej dostawy. I w tym przypadku cena sprzedaży ma związek z ceną zakupu a nie ceną notowań i nijak się ma do stałego upustu cenowego podanego w ofercie. Zwracam się z uprzejmą prośbą, o wskazanie które to z zapisów są nadrzędne w ustalaniu ceny gdyż skrupulatne zastosowanie się do wszystkim zapisów na raz JEST NIEMOŻLIWE. |
Komunikaty