- Strona główna
- Postępowanie ID 1008863
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
ZP-10/24-USL/08 Usługi pocztowe
Wystawiający
-
UżytkownikAgnieszka Szczepańska
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-10-31 13:36:00
-
Składania2024-11-18 23:59:00
-
Otwarcie ofert2024-11-19 10:00:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-11-19
14:02:49
|
Agnieszka Szczepańska |
Na
podstawie
art.
222
ust.1
pkt.
5
p.z.p.,
Zamawiający
informuje,
że
w
postępowaniu
złożona
została
tylko
jedna
oferta
Wykonawcy
Poczta
Polska
S.A.,
ul.
Rodziny
Hiszpańskich
8,
00-940
Warszawa,
który
zaoferował
realizację
zamówienia
w
cenie: I część zamówienia: 112.308,90 zł brutto II cześć zamówienia: 3.169,00 zł brutto. Załączniki |
2024-11-18
23:59:00
|
Komunikat Zamawiającego |
Na
podstawie
art.
222
ust.
1
pkt.
4
p.z.p.,
Zamawiający
informuje,
że
kwota
przewidziana
na
sfinansowanie
danego
postępowania
wynosi:
132.981,56
zł
brutto,
w
tym:
129.212,55 zł (Część I zamówienia), 3.769,01 zł (Część II zamówienia). |
2024-11-08
15:20:47
|
Agnieszka Szczepańska |
Pytanie
nr
6 W ust. 14 Pkt. 21 Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę poprzez żądanie dokumentów, w szczególności: a) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnianiu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotowego zamówienia, b) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii umowy/ umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie. Kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dn. 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych. c) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń. Kopia powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych. e) oświadczenia zatrudnionego pracownika lub/i przeprowadzenie kontroli przez przedstawicieli zamawiającego lub osoby trzecie na miejscu wykonania świadczenia. Ponadto, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia na podstawie umowy o pracę, Zamawiający zastrzega sobie prawo do powiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli. Wykonawca w szczególności informuje, że: • jest operatorem wyznaczonym, w związku z czym będzie na nim ciążył obowiązek przedstawienia nawet kilkudziesięciu tysięcy umów i kopii dokumentów potwierdzających zgłoszenie pracownika do ubezpieczeń. Czynności polegające na zanonimizowaniu takiej ilości dokumentów będą niemożliwe do wykonania. Żądanie jest technicznie niemożliwe do realizacji; • nie będzie w stanie wskazać, którzy pracownicy będą fizycznie realizować umowę (z uwagi na liczbę pracowników, fluktuację itp.); • nakładanie z tego tytułu kary umownej w wysokości wskazanej we wzorze umowy jest nie do zaakceptowania; • koszt wygenerowania żądanych dokumentów będzie bardzo wysoki, a ilość żądań zamawiającego jest w zasadzie nieograniczona. Biorąc pod uwagę powyższe Wykonawca wnosi o wykreślenie ppkt. b), c), d) i e) z SWZ, skoro ppkt. a) zakłada złożenie stosownego oświadczenia. Odpowiedź: Przywołany katalog dokumentów, jakich zamawiający może wymagać od wykonawcy w związku z kontrolą zatrudnienia, należy uznać za przykładowy. W toku realizacji zamówienia, zamawiający podejmie decyzję, których konkretnie dokumentów będzie wymagać od wykonawcy. Po przedstawieniu przez wykonawcę wymaganych przez zamawiającego dokumentów (wymienionych w wezwaniu skierowanym do wykonawcy), zamawiający zobowiązany jest zweryfikować, czy wykonawca nie stosuje nieprawidłowych praktyk rynkowych polegających na nadużywaniu umów cywilnoprawnych w warunkach, w których zgodnie z Kodeksem Pracy wymagane jest nawiązanie przez strony stosunku pracy. Wykonawca zobowiązany jest stosować przepisy obowiązujące w kraju, w tym w szczególności dotyczące prawa pracy i obowiązku odprowadzania odpowiednich składek wynikających z zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. W związku z czym, przywołane przepisy SWZ, w aktualnym brzmieniu, nie są nadmierne, ani nie powinny generować zbytniej uciążliwości po stronie wykonawcy. W celu umożliwienia uwzględnienia w treści ofert, udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień, zgodnie z art. 286 ust. 1 i 3 p.z.p. Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 18.11.2024 r. do godz. 23:59 (patrz modyfikacja SWZ) |
2024-11-08
15:20:18
|
Agnieszka Szczepańska |
Pytanie
nr
4
Zamawiający w ust. 14 pkt. 17 SWZ określił kary umowne w wysokości 10 % wartości umowy, w przypadku odstąpienia od realizacji umowy przez Wykonawcę. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wykreślenia zapisów dotyczących kar za odstąpienie od umowy lub złagodzenia kary na niższą, np. 2 % wartości brutto zamówienia proporcjonalnie do zrealizowanej części zamówienia. Odpowiedź: Przedmiotowe pytanie dotyczy kary za odstąpienie od realizacji umowy, a więc ryzyka Zamawiającego. Zauważyć należy, że mówiąc o równości stron – Wykonawcy również służy roszczenie o podpisanie umowy, w sytuacji gdy jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w postepowaniu o udzielenie zamówienia – ustawodawca bowiem przewiduje tylko dwa sposoby zakończenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego; zawarcie umowy lub unieważnienie postępowania. Jednocześnie podkreślić należy, iż ryzyko po stronie Zamawiającego dotyczy środków publicznych, tym samym nie można tym przypadku mówić o równowadze stron, jaka wynika z prawa cywilnego. Ustawodawca ograniczył zastosowanie prawa cywilnego tylko do kwestii nieuregulowanych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Ponadto wykonawca nie wskazał dlaczego karę w wysokości 10% wartości umowy za niezrealizowanie zobowiązania, z przyczyn leżących po jego stronie, uważa za rażąco wysoką. Wykonawca pomija również fakt, iż dalsze postanowienia SWZ wprowadzają możliwość odstąpienia od nałożenia kar, zmniejszenia jej wymiaru, a także przewidują w przypadku uchybień prowadzenie w pierwszej kolejności dialogu, a nie nakładania kar. Pytanie nr 5 Zamawiający w ust. 14 pkt. 19 SWZ Zamawiający zastrzega prawo naliczenia następujących kar umownych: a) niedotrzymanie terminów reklamacji zgodnie z deklaracją w ofercie i zapisami niniejszego ogłoszenia - w wysokości 2 % wartości zamówienia za każde uchybienie dla Części I zamówienia, b) niedotrzymanie terminów reklamacji zgodnie z deklaracją w ofercie i zapisami niniejszego ogłoszenia - w wysokości 4 % wartości zamówienia za każde uchybienie dla Części II zamówienia, c) brak możliwości śledzenia rejestrowanej przesyłki krajowej (rozumiany jako brak dostępu do systemu śledzenia przekraczający 2 dni), w przypadku gdy Wykonawca deklarował w ofercie taką możliwość - w wysokości 2 % wartości zamówienia za każde uchybienie. Naliczanie kar umownych wynikający z braku dostępu do systemu śledzenia przesyłek może być spowodowany wystąpieniem siły wyższej również po stronie Zamawiającego (np. brak prądu, brak dostępu do internetu). Wobec powyższego czy Zamawiający dopuszcza wykreślenie w całości w/w zapisów dotyczących kar umownych. Odpowiedź: Zamawiający wyjaśnia, iż kary umowne, o których mowa w 14 pkt. 19 SWZ mają dyscyplinować wykonawcę do wywiązania się z deklaracji złożonej wraz z ofertą na potrzeby uzyskania punktów w kryterium pozacenowym. Kary te dotyczą w szczególności sytuacji, gdy wykonawca nie wywiązuje się ze złożonych deklaracji i ich zastosowanie jest konieczne dla zapewnienia równego traktowania Wykonawców. Zasadniczo nie nalicza się kar umownych w sytuacji wystąpienia sytuacji losowych powodujących chwilową przerwę w świadczeniu usługi, niezawinionych przez wykonawcę, co Zamawiający przewidział w szczególności w pkt. 24 ust 14 Części I SWZ. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający nie dopuszcza wykreślania w całości w/w zapisów dotyczących kar umownych. |
2024-11-08
15:19:18
|
Agnieszka Szczepańska |
Pytanie
nr
3
W treści SWZ ust. 14 pkt. 10 Zamawiający wymaga, aby Rachunek Wykonawcy był wpisany na Białą Listę Podatników VAT pod rygorem podjęcia czynności wynikających z przepisów prawa. Z dniem 1 września 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 12 kwietnia 2019 r., wprowadzająca zmiany w art. 96b ustawy o podatku od towarów i usług, umożliwiające utworzenie wykazu podatników VAT (tak zwaną Białą listę podatników). W wykazie zamieszczane są m. in. numery zgłoszonych przez podatników rachunków rozliczeniowych, o których mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której podmiot jest członkiem, otwartych w związku z prowadzoną przez członka działalnością gospodarczą. Podatnicy dostarczający towary i usługi na masową skalę (np. operatorzy sieci komórkowych, dostawcy mediów, operatorzy pocztowi, w tym Wykonawca), oprócz wyżej wymienionych rachunków rozliczeniowych, w celach operacyjnych wykorzystują rachunki wirtualne (spersonalizowane numery rachunków bankowych), utworzone do rachunków rozliczeniowych, podlegających zgłoszeniu do Urzędu Skarbowego. Z kolei numery rachunków wirtualnych nie podlegają zgłoszeniu do Urzędu Skarbowego, zatem nie są widoczne w wykazie podatników VAT. Środki pieniężne wpływają (i są księgowane przez bank) na jeden z rachunków rozliczeniowych, z którym rachunki wirtualne (spersonalizowane numery rachunków bankowych) są powiązane. Rachunki wirtualne stosowane są w celu zautomatyzowania i ułatwienia rozliczeń – ich użycie przez wpłacających powoduje, iż system sam rozpoznaje wszystkie parametry przelewu i dokonywane jest jego automatyczne księgowanie na rachunku bieżącym prowadzonym na rzecz sprzedawcy. Bank nie dokonuje fizycznych księgowań na rachunkach wirtualnych, ani nie generuje dla nich wyciągów bankowych. Należy również zaznaczyć, iż rachunki wirtualne nie są rachunkami rozliczeniowymi w rozumieniu art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, co potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 15 listopada 2019 r. (nr 0111-KDIB3-2.4018.16.2019.1.MD). Wpłaty na rachunki wirtualne, które są powiązane z rachunkiem rozliczeniowym są traktowane jak wpłaty na rachunek rozliczeniowy, który podlega zgłoszeniu do urzędu skarbowego. Natomiast same rachunki wirtualne nie podlegają obowiązkowi zgłaszania do urzędu skarbowego w celu ich zamieszczenia w wykazie. Mając na uwadze powyższe, brak wskazanego na fakturze/w umowie rachunku wirtualnego, na wykazie, o którym mowa w art. 96b ustawy o podatku od towarów i usług nie zwalnia kontrahenta od zapłaty zobowiązania na ten rachunek, a także nie upoważnia do dokonania zapłaty na dowolnie wybrany rachunek wykonawcy spośród rachunków widocznych w wykazie, z których niektóre są rachunkami prowadzonymi w walutach obcych. Dodatkowo należy mieć na uwadze, iż ustawodawca przewidział możliwość niwelowania negatywnych skutków wynikających z dokonania płatności na rachunek inny, niż zawarty w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ustawy o VAT poprzez odpowiednie złożenie zawiadomienia, o którym mowa w art. 117ba § 3 Ordynacji podatkowej. Uwzględniając przedstawioną argumentację, Wykonawca wnosi o modyfikację treści projektu umowy i uwzględnienie następujących postanowień: 1. Zamawiający będzie dokonywał płatności na rachunek bankowy nr ……… lub inny wskazany na fakturze lub innym dokumencie, na podstawie którego Zamawiający ma dokonać płatności. 2. Wykonawca oświadcza, iż rachunek bankowy o którym mowa w ust. 1 jest rachunkiem wirtualnym (zwany dalej wirtualnym rachunkiem bankowym) i nie jest rachunkiem rozliczeniowym, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe. 3. Wykonawca potwierdza, iż rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 1 jest powiązany z rachunkiem bankowym, który jest rachunkiem rozliczeniowym w rozumieniu art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe i został zgłoszony do właściwego urzędu skarbowego oraz został umieszczony i będzie uwidoczniony przez cały okres trwania i rozliczenia Umowy w wykazie, o którym mowa w art. 96b ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm. dalej: Wykaz). 4. Wykonawca zobowiązuje się powiadomić niezwłocznie Zamawiającego o wszelkich zmianach rachunków, o których mowa w ust. 1 i 3, w szczególności o wykreśleniu jego rozliczeniowego rachunku bankowego z Wykazu lub utraty charakteru czynnego podatnika VAT. Modyfikacja treści projektu umowy i uwzględnienie proponowanych postanowień będą zgodne z przepisami i stanowiskiem organów podatkowych. Jednocześnie nie będą przejawem naruszenia zasady konkurencyjności i zasady równego traktowania Wykonawców, wyrażonych w Ustawie Prawo zamówień publicznych. Odpowiedź: Zamawiający niniejszym dokonuje modyfikacji treści SWZ ust. 14 pkt. dot. Istotnych postanowień umowy, uwzględniając zaproponowane zapisy w następującej formie: 29.”W przypadku posiadania przez Wykonawcę rachunku wirtualnego (zwanego dalej wirtualnym rachunkiem bankowym) i nie będącego rachunkiem rozliczeniowym, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, Wykonawca ma obowiązek potwierdzenia, iż rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 15 jest powiązany z rachunkiem bankowym, który jest rachunkiem rozliczeniowym w rozumieniu art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe i został zgłoszony do właściwego urzędu skarbowego oraz został umieszczony i będzie uwidoczniony przez cały okres trwania i rozliczenia Umowy w wykazie, o którym mowa w art. 96b ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm. dalej: Wykaz).” 30. „Wykonawca zobowiązuje się powiadomić niezwłocznie Zamawiającego o wszelkich zmianach dot. rachunku, o którym mowa w ust. 15, w szczególności o wykreśleniu jego rozliczeniowego rachunku bankowego z Wykazu lub utraty charakteru czynnego podatnika VAT.” |
2024-11-08
15:17:49
|
Agnieszka Szczepańska |
Podstawę
prawną
do
zapytań
i
obowiązku
udzielania
odpowiedzi
ustanawia
art.
284
ust.
1
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
–
Prawo
zamówień
publicznych
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm). W pojęciu wyjaśnień nie mieszczą się odpowiedzi na wnioski o zmianę specyfikacji czy polemika z jej treścią. Na podstawie art. 284 ust 2 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania dotyczące SWZ: Pytanie nr 1 W treści SWZ ust. 4 pkt. 3 ppkt. a) Zamawiający wskazał, że Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania przesyłek do jego siedziby […] co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż 5 dni w tygodniu z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek. W definicji usługi pocztowej (art. 2 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe) nie mieści się doręczanie przesyłek – opłaconych przez nadawców i nadchodzących do Zamawiającego. W związku z powyższym Wykonawca wnosi o wykreślenie w całości ust. 4 pkt. 3 ppkt. a). Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SWZ w tym zakresie, podkreślając, iż realizacja wskazanych obowiązków w określonej formie tzn. „(…) co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż 5 dni w tygodniu z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy” jest niezbędna do właściwego funkcjonowania Urzędu w zakresie obiegu korespondencji, jej zarejestrowania i rozdysponowania do poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu. Pytanie nr 2 W treści SWZ ust. 4 pkt. 5 Zamawiający wskazuje, iż dopuszcza nadawanie przesyłek w imieniu i na rzecz Zamawiającego. Czy Zamawiający uzna za dopuszczalne nadawanie przesyłek Zamawiającego przez wyłonionego w przetargu Wykonawcę u innego operatora pocztowego bez zawarcia z nim stosownej umowy, o której mowa w art. 35 ust. 1 Prawa pocztowego i w konsekwencji uzna za dopuszczalne świadczenie przez Wykonawcę usług w formie, w której Wykonawca w istocie jest pośrednikiem pomiędzy Zamawiającym, a innym operatorem (w tym operatorem wyznaczonym)? W ocenie składającego zapytanie, umowa o której mowa w art. 35 Prawa pocztowego jest jedynym sposobem zapewnienia świadczenia usługi zgodnie z wymogami i potrzebami Zamawiającego, przy pełnym zachowaniu warunków konkurencyjności postępowania i jednoczesnego zapewnienia skutków, o których mowa m.in. w przepisach art. 57 § 5 pkt 2 KPA, czy art. 165 § 2 KPC, art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Zgodnie z art. 35. ust 1. ustawy Prawo pocztowe operator pocztowy, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, może po przyjęciu przesyłki pocztowej powierzyć dalsze wykonanie usługi innemu operatorowi pocztowemu na podstawie umowy o współpracę zawieranej w formie pisemnej. Istotna w przedmiotowej sprawie jest również regulacja ust. 2, zgodnie z którą w umowie o współpracę operatorzy pocztowi określają w szczególności: - zakres współpracy; - wynagrodzenie za wykonane przez operatora pocztowego czynności związane z realizacją umowy; - zakres i sposób przekazywania informacji w sprawie zabezpieczenia przesyłek pocztowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa obrotu pocztowego oraz zatrzymania i zabezpieczenia przesyłek pocztowych w przypadkach, o których mowa w art. 36; - zasady przekazywania operatorowi pocztowemu, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, przesyłek niedoręczalnych oraz przesyłek pocztowych, których dotyczy prawo zastawu; - zasady przekazywania przesyłek pocztowych zwróconych z powodu niewłaściwego doręczenia do oddawczej skrzynki pocztowej; - terminy wykonania przez operatora pocztowego czynności określonych w umowie; - zasady odpowiedzialności za naruszenie warunków umowy. W świetle powyższych regulacji stwierdzić należy, iż umowa zawarta pomiędzy operatorami na podstawie art. 35 ustawy Prawo pocztowe może, a nawet powinna szczegółowo regulować zasady współpracy między stronami, w tym precyzyjnie określać terminy wykonania przez danego operatora pocztowego (w tym operatora wyznaczonego) czynności określonych w umowie. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie aby w pisemnej umowie pomiędzy operatorami terminy wykonania określonych usług były zbieżne z terminami przewidzianymi w przepisach art. 57 § 5 pkt 2 KPA, czy art. 165 § 2 KPC, czy art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Inaczej mówiąc operatorzy pocztowi mogą tak ukształtować warunki współpracy (w tym zakresie zastosowanie znajduje zasada swobody umów), aby spełniać warunek stawiany przez Zamawiającego w przedmiotowym postępowaniu, np. poprzez ustalenie iż, nadanie (w tym dalsze przekazanie przesyłki do doręczenia) musi nastąpić w terminie jej przyjęcia od nadawcy, co pozwala na zachowanie skutków przewidzianych w przytoczonych wyżej przepisach. Zamawiający nie ogranicza możliwości korzystania przy realizacji zamówienia z podwykonawców, a taki charakter miałby operator pocztowy będący stroną umowy zawartej z wykonawcą na podstawie art. 35 ustawy Prawo pocztowe. Ponadto takie uregulowanie stosunków pomiędzy wykonawcą a podwykonawcami, zapewnia spełnianie innych wymogów Zamawiającego, w tym w szczególności wymóg konieczności realizacji zamówienia zgodnie z ustawą Prawo pocztowe i aktami wykonawczymi. Przyjęcie innego trybu np. świadczenie usług w „w imieniu i na rzecz …..” powoduje, iż w świetle przepisów ustawy Prawo pocztowe Zamawiający nie jest stroną dla końcowego operatora pocztowego realizującego usługę doręczenia przesyłki, co pozbawia go faktycznej możliwości dochodzenia odszkodowań czy składania reklamacji w przypadku jej nienależytego wykonania albo choćby dochodzenia właściwego dokonywania i rozliczania tzw. zwrotów, za które (w przypadku operatora wyznaczonego) Zamawiający będzie uiszczał opłatę gotówką jako usługę świadczoną poza umową o zamówienie publiczne. Jednocześnie czy Zamawiający uwzględnił, iż Prawo pocztowe (Rozdział 8) przewiduje odpowiedzialność operatora pocztowego za świadczoną przez niego usługę. W przypadku utraty, ubytku, uszkodzenia przesyłki, bądź niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiający nie będzie mógł dochodzić odszkodowania od pośrednika, ponieważ pośrednik nie będzie realizował dla niego usługi pocztowej. Odpowiedź: Zamawiający podkreśla, iż zgodnie z art. 14 ustawy Prawo Pocztowe „Świadczenie usług pocztowych odbywa się na podstawie: 1) umów o świadczenie usług pocztowych zawieranych między nadawcami a operatorami pocztowymi; 2) umów o współpracę zawieranych między operatorami pocztowymi.” W wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania i wyboru najkorzystniejszej oferty, Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi, będący Zamawiającym jak również nadawcą, zawrze z wybranym w postępowaniu operatorem umowę o świadczenie usług pocztowych. Biorąc pod uwagę, iż Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający oświadcza, iż usługa pocztowa, będąca przedmiotem niniejszego zamówienia ma charakter usługi pocztowej, zgodnie z definicją w art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy i polega na: wykonywanym w obrocie krajowym lub zagranicznym, zarobkowym: realizowanym łącznie lub rozdzielnie przyjmowaniem, sortowaniem, doręczaniem przesyłek pocztowych oraz druków bezadresowych, od nadawcy do adresata. Załączniki |
2024-11-08
15:14:33
|
Agnieszka Szczepańska |
Na
podstawie
art.
286
p.z.p.
Zamawiający
wprowadza
następujące
zmiany
do
treści
SWZ: Ust. 10 pkt. 2 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Termin składania ofert upływa 18.11.2024 r. do godz. 23:59” Ust. 10 pkt. 6 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert - następnego dnia po dniu w którym upłynął termin składania ofert tj. w dniu 19.11.2024 r., godz. 10:00.” Ust. 11 pkt. 1 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień w którym upływa termin składania ofert. Termin związania ofertą upływa w dniu 17.12.2024 r.” Do ust. 14 Części I SWZ Zamawiający dodaje jako pkt. 29 i 30 następujące zapisy: 29. ”W przypadku posiadania przez Wykonawcę rachunku wirtualnego (zwanego dalej wirtualnym rachunkiem bankowym) i nie będącego rachunkiem rozliczeniowym, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, Wykonawca ma obowiązek potwierdzenia, iż rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 15 jest powiązany z rachunkiem bankowym, który jest rachunkiem rozliczeniowym w rozumieniu art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe i został zgłoszony do właściwego urzędu skarbowego oraz został umieszczony i będzie uwidoczniony przez cały okres trwania i rozliczenia Umowy w wykazie, o którym mowa w art. 96b ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm. dalej: Wykaz).” 30„Wykonawca zobowiązuje się powiadomić niezwłocznie Zamawiającego o wszelkich zmianach dot. rachunku, o którym mowa w ust. 15, w szczególności o wykreśleniu jego rozliczeniowego rachunku bankowego z Wykazu lub utraty charakteru czynnego podatnika VAT.” Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?