- Strona główna
- Postępowanie ID 899519
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
PW.ZP-3/2024 Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby AQUAPARK KALISZ sp. z o. o. w Kaliszu w formule zaprojektuj i wybuduj
Wystawiający
-
UżytkownikJoanna Mielcarek
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-03-14 13:56:00
-
Składania2024-04-05 10:00:00
-
Otwarcie ofert2024-04-05 10:05:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajRobota budowlana
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-04-19
12:09:31
|
Joanna Mielcarek |
Zgodnie
z
art.
253
ustawy
pzp,
Zamawiający
w
załączeniu
przekazuje
informacje
o
wyborze
oferty
najkorzystniejszej.Załączniki |
2024-04-05
12:54:39
|
Joanna Mielcarek |
Zamawiający
działając
na
podstawie
art.
222
ust.
5
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(t.j.
Dz.
U.
z
2023
r.
poz.
1605
ze
zm.),
przedkłada
w
załączniku
informacje
z
otwarcia
złożonych
ofert
w
niniejszym
postępowaniu.
Załączniki |
2024-04-05
10:00:00
|
Komunikat Zamawiającego | Na realizację zadania Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę brutto w wysokości 270 600,00 złotych (słownie złotych: dwieście siedemdziesiąt tysięcy sześćset 00/100) |
2024-04-04
08:02:01
|
Joanna Mielcarek |
Do
Zamawiającego
wpłynęło
pytanie,
poniżej
treść
pytania
i
odpowiedź: Nawiązując do odpowiedzi zamawiającego: "Ad. 8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania stosownych obliczeń w celu wyboru miejsca wpięcia instalacji fotowoltaicznej do instalacji elektrycznej w obiekcie Zamawiającego, przy czym należy uwzględnić późniejszą rozbudowę instalacji fotowoltaicznej, która będzie podłączona w tym samym miejscu". Proszę o podanie o jaką moc jest planowana rozbudowa instalacji. Proszę o udostępnienie rzutu budynku z zaznaczonymi rozdzielniami wraz z podaniem ich mocy. Ad. Zamawiający planuje rozbudowę instalacji fotowoltaicznej, która nie będzie wykraczała poza zakres ogrodzonego obszaru działki 2/3 objętej obecnym przedmiotem zamówienia. Na mapie dołączonej do operatu wodnoprawnego zaznaczono linią przerywaną planowaną rozbudowę instalacji w kolejnym etapie. Moc elektryczna o jaką Zamawiający planuje powiększyć instalacje będzie wyliczona na podstawie maksymalnego wykorzystania terenu pozostałego w w/w obszarze po uwzględnieniu bieżącej inwestycji. W załączniku dołączono rzut parteru całego budynku z zaznaczonymi rozdzielnicami objętymi inwestycją oraz bilans mocy uwzględniony przy projektowaniu rozdzielnicy RG oraz RW. Załączniki |
2024-04-02
11:56:01
|
Joanna Mielcarek |
Zamawiający
zmienia
termin
składania
ofert.
W
załączniku
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby AQUAPARK KALISZ sp. z o. o. w Kaliszu w formule zaprojektuj i wybuduj. Termin składania ofert upływa 05 kwietnia 2024 roku o godz. 10.00. Załączniki |
2024-04-02
11:50:50
|
Joanna Mielcarek |
Do
Zamawiającego
wpłynęły
pytania.
Poniżej
treść
pytań
i
odpowiedzi:
1. Proszę o rozwinięcie punktu 4b) PFU o treści Projektu instalacji elektrycznej i układu sterowania/automatyki dla całej instalacji paneli fotowoltaicznych wraz z dwustopniowym zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym dla części DC i AC. Co Zamawiający określa jako układ sterowania i automatyki. Ad. 1. Zgodnie z rodzajem zamówienia w formule zaprojektuj i wybuduj, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompletnego projektu budowanej instalacji fotowoltaicznej, w tym również instalacji elektrycznej. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Jako system sterowania i automatyki można przyjąć np. system wizualizacji i pomiarów wyprodukowanej energii przez instalacje fotowoltaiczną który stanowi część zakresu przedmiotu zamówienia. 2. Co Zamawiający rozumie w pkt 1i) o treści "zaprogramowanie i uruchomienie układu sterującego", co Zamawiający rozumie jako układ sterujący? Ad. 2. W pkt 3 ppkt 1 i) przyjmuje się, że inwerter pełni funkcję układu sterującego. |
2024-03-29
10:32:42
|
Joanna Mielcarek |
Do
Zamawiającego
wpłynęły
pytania
do
prowadzonego
postępowania.
Poniżej
treść
pytań
i
odpowiedzi: 1. Czy Zamawiający przewiduje wydłużenie czasu realizacji zadania z uwagi na pozyskanie pozwolenia właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków wydane na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz dokonania zgłoszenia zgodnie z art. 29 ust.7 Prawo budowlane? Ad. 1. Pozwolenie od Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatury w Kaliszu na realizację robót polegających na budowie instalacji fotowoltaicznej zlokalizowanych na obszarze historycznego układu urbanistycznego miasta Kalisza oraz na zabytkowym obszarze miasta Kalisza Zamawiający pozyska i przedstawi przed rozpoczęciem robót. 2. Czy dokonanie zgłoszenia do Starostwa Powiatowego zgodnie z art. 29 ust.7 Prawo budowlane w związku ze zlokalizowaniem instalacji PV na obszarze historycznego układu urbanistycznego miasta Kalisza oraz na zabytkowym obszarze miasta Kalisza także dokona Zamawiający? Ad. 2. Z uwagi na fakt, że Kalisz jest miastem na prawach powiatu Prezydent Miasta realizuje uprawnienia prezydenta i starosty w związku z tym Zamawiający dokonuje zgłoszenia w Urzędzie Miasta Kalisza. 3. Czy zamawiający dopuści moduły o poniższych parametrach: - moc modułu 440Wp - sprawność 22,02%, - wydajność po 30 latach 87,4%, - technologia half-cut, - technologia bifacial, - gwarancja produktowa 25lat, - technologia złącza typ-n zamiast PERC (rozwiązanie lepsze), - obciążenia śniegiem 5400Pa, wiatrem 2400Pa - przednia szyba hartowana. Instalacja zbudowana z wykorzystaniem 112szt. proponowanych modułów osiągnie moc 49,28kWp. Zrealizowana zostanie w postaci 2 stołów o układzie modułów 4 w poziomie. Powierzchnia instalacji oraz układ konstrukcyjny pozostanie niezmienny względem Pozwolenia Wodnoprawnego. Wymiar instalacji w rzucie poziomym: długość stołu 25,15m, szerokość dla kąta 25*: 4,2m, dla kąta 30*: 4m, co wpisuje się w wyznaczone w PFU miejsce montażu instalacji. Mniejszy moduł nie wpływa na uzyski czy funkcjonalność systemu, za to pozytywnie wpływa na wytrzymałość pojedynczego modułu oraz jego długowieczność. Ad. 3. Zamawiający informuje, że minimalne parametry modułów, jakie powinny zostać spełnione, zostały określone w PFU w pkt 5.4. Zamawiający nie dopuszcza użycia modułów o gorszych parametrach niż określone w ww dokumencie. |
2024-03-27
08:16:58
|
Joanna Mielcarek |
Do
Zamawiającego
wpłynęły
pytania
do
prowadzonego
postępowania.
Poniżej
treść
pytań
i
odpowiedzi: 1. Jaka jest moc przyłączeniowa i umowna obiektu? Ad. 1. Moc przyłączeniowa obiektu wynosi 700 kW, moc umowna jest w zakresie od 400 kW do 500 kW. 2. Jaka jest klasa gruntów? Ad. 2. Działka, która objęta jest przedmiotem zamówienia, zgodnie z dołączonym wypisem z rejestru gruntów, sklasyfikowane jest jako klasa użytkowa „Bz”. 3. Czy Zamawiający wymaga wykonania dodatkowego ogrodzenia instalacji? Ad. 3. Miejsce objęte przedmiotem zamówienia posiada ogrodzenie i zamawiający nie wymaga wykonania dodatkowego ogrodzenia. 4. Czy Zamawiający wymaga zastosowania optymalizatorów? Ad. 4. Zamawiający wymaga zastosowania optymalizatorów. 5. W PFU zamówienia wpisana jest po stronie Wykonawcy konieczność wystąpienia do Operatora o zmianę warunków przyłączenia. Zmiana taka może trwać o wiele dłużej niż termin realizacji przedsięwzięcia wskazany w Umowie. Jeżeli Zamawiający nie posiada mocy przyłączeniowej przynajmniej na poziomie wartości mocy instalacji - to wykonanie tego zamówienia w terminie 2 miesięcy może okazać się niemożliwe, ponieważ decyzje o ewentualnym przyznaniu warunków wydaje Operator. Proszę o informację jaką moc przyłączeniową obiektu posiada Zamawiający na dzień dzisiejszy i z czego wynika konieczność zmiany warunków przyłączenia. Ad. 5. Moc umowna obiektu jest w zakresie od 400 kW do 500 kW. Zamawiający w dokumentach informuje, że Wykonawca jest zobowiązany do zmiany warunków przyłączenia, jeżeli byłaby taka konieczność. Z wiedzy jaką posiada Zamawiający w realizacji przedmiotowej inwestycji nie ma konieczności zmiany warunków przyłączeniowych. 6. Z uwagi na fakt, że konstrukcje wolnostojące niefarmowe przy ułożeniu paneli na długim boku w wielu kolumnach nie zapewniają wieloletnich gwarancji mechanicznych (dot. wytrzymałości paneli) proszę o informację, czy Zamawiający dopuszcza analogiczne rozwiązania, ale oparte na ułożeniu paneli na krótszym boku (w pionie). Ad. 6. Podstawą uzyskania pozytywnego pozwolenia wodnoprawnego na budowę instalacji fotowoltaicznej było przedłożenie wykonanego operatu wodnoprawnego w którym opisany był sposób zamontowania stołów. Dopuszczalna jest zmiana sposobu montażu, lecz Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania niezbędnych zgód formalnych, które dopuszczą taką zmianę. Zmiana ta nie może mieć wpływu na przesunięcie ostatecznego terminu wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia. 7. W wymaganiach zamawiającego wpisane jest, że po stronie wykonawcy jest ułożenie rur/przepustów dla przyszłej rozbudowy instalacji. Operat wodny przewiduje dwa kolana 90 stopni przy ułożeniu rur. Jaka ma być średnica rury, czy to ma być dwuścienna, jaka minimalna odporność na ściskanie? Czy inwestor może określić co kryteria spełnienia tego warunku przez wykonawcę? Ad. 7. Zastosowane rury powinny mieścić się w klasie na ściskanie 450 lub lepszej według obowiązujących aktualnie norm dotyczących rur instalacyjnych do prowadzenia przewodów układanych w ziemi. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania stosownych wyliczeń oraz doboru odpowiednich średnic i typów rur. 8. Dokumentacja nie określa miejsca wpięcia falownika na terenie zamawiającego. Biorąc pod uwagę, że dokumentacja mówi, że instalacji będzie rozbudowywana, czy zamawiający może doprecyzować elektryczne miejsce wpięcia instalacji fotowoltaicznej? Czy jest to najbliższa rozdzielnia, która jest wstanie przyjąć wygenerowaną moc, czy do rozdzielni głównej? Ad. 8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania stosownych obliczeń w celu wyboru miejsca wpięcia instalacji fotowoltaicznej do instalacji elektrycznej w obiekcie Zamawiającego, przy czym należy uwzględnić późniejszą rozbudowę instalacji fotowoltaicznej, która będzie podłączona w tym samym miejscu. |
2024-03-19
11:07:48
|
Joanna Mielcarek |
Do
Zamawiającego
wpłynęły
pytania
do
prowadzonego
postępowania.
Poniżej
treść
pytań
i
odpowiedzi: 1. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie paneli PV w technologii TOPCon (N-type) jako bardziej wydajnych w zestawieniu z opisanymi w PUF panelami PERC? Ad. 1. W opisie w Programie Funkcjonalno-Użytkowym podane są minimalne wymagania jakie powinny spełniać poszczególne elementy objęte przedmiotem zamówienia. Jeśli zaproponowana technologia spełnia minimalne wymagania to Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie. 2. Określona w dokumentacji zainstalowana moc maksymalna wynosi 49,5kWp. Czy jest limit dolny? Ad. 2. W PFU określono, że „(…) łączna suma mocy zainstalowanych modułów fotowoltaicznych, która będzie wymagana jako Przedmiot Zamówienia, winna zapewnić moc znamionową nie mniejszą niż 49 kW oraz nie wyższą niż 49,5 kW (…)”. W decyzji o ustaleniu warunków zabudowy wpisano wyłączenie moc maksymalną tj. 49,5 kW. 3. Czy zamieszczony w dokumentacji jako załącznik do PFU projekt stołów, rozmieszczenia podpór etc. jest poglądowym czy należy się do niego stosować literalnie? 4. Czy w przypadku, gdy odpowiedź na powyższe pytanie dopuści możliwość modyfikacji, czy Zamawiający zaakceptuje konstrukcję wolnostojącą u układzie paneli pionowym? Wytrzymałość paneli posadowionych na długim boku na stołach tej długości jest powszechnie kwestionowana. Ad. 3. i 4. Podstawą uzyskania pozytywnego pozwolenia wodnoprawnego na budowę instalacji fotowoltaicznej było przedłożenie wykonanego operatu wodnoprawnego w którym opisany był sposób zamontowania stołów. Dopuszczalna jest zmiana sposobu montażu, lecz Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich niezbędnych opinii, decyzji i pozwoleń wraz z operatem wodnoprawnym na własny koszt i własnym staraniem. Zmiana ta nie może mieć wpływu na przesunięcie ostatecznego terminu wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia. 5. Czy celem spełnienia warunku zdolności technicznych i zawodowych wystarczające będzie wykazanie się zrealizowaną jedną inwestycją na budynkach użyteczności publicznej oraz innymi (minimum jedną) wykonanymi na innego typu obiektach? Ad. 5. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę warunków udziału w postępowaniu. Warunek dotyczy wykonania robót budowlanych polegających na budowie instalacji fotowoltaicznej w minimum dwóch obiektach użyteczności publicznej. |
2024-03-19
10:34:37
|
Joanna Mielcarek |
Dzień
dobry,
Zamawiający przypomina o zapisach zawartych w SWZ (Rozdz. V), dotyczących odbycia wizji lokalnej: "Przed złożeniem oferty należy dokonać na własny koszt wizji lokalnej w celu oceny możliwości technicznych i dokładnego zakresu przedmiotowego zadania, w tym określenia drogi transportowej, warunków lokalizacyjnych dla montowanych urządzeń, sposobu ich podłączenia do istniejących instalacji, itp. Zamawiający informuje, że wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej. W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z osobą wyznaczoną do komunikowania się z Wykonawcami wysyłając wiadomość do Zamawiającego na stronie prowadzonego postępowania." |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?