- Strona główna
- Postępowanie ID 862850
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
GUM2023ZP0132 Zaprojektowanie i wdrożenie zmiany stałej organizacji ruchu na drodze wewnętrznej do budynków położonych na osiedlu studenckim przy ul. Dębowej 5 -13 Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku
Wystawiający
-
UżytkownikTomasz Krysiak
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2023-12-21 12:54:00
-
Składania2024-01-16 09:00:00
-
Otwarcie ofert2024-01-16 09:15:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajRobota budowlana
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-01-25
13:06:10
|
Tomasz Krysiak |
Postępowanie
zostało
unieważnione.
Uzasadnienie:
Gdański
Uniwersytet
Medyczny
jako
Zamawiający,
na
podstawie
art.
260
ust.
1
ustawy
Pzp
zawiadamia o unieważnieniu postępowania na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 255 pkt 3) w zw. z art. 266 ustawy Pzp, z uwagi na to, iż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie ma możliwości zwiększania tej kwoty do wysokości ceny przedmiotowej oferty. W oparciu o art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający przed otwarciem ofert udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie jaka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 93 036, 83 zł, cena najkorzystniejszej jedynej oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Biuro Doradcze „POL-CONSULT” Marcin Poliński, Zakład Instalatorstwa Elektrycznego Franciszek Kruk; Zakład Usługowo-Handlowy „ELEKTRON” Mirosław Pęczyński „MAKADAM” Maciej Stachowicz) wynosi 277 242,00 zł. W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni (Komentarz do Prawa Zamówień Publicznych wydany przez Urząd Zamówień Publicznych). Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 listopada 2015 r. (Sygn. Akt KIO 2347/15 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym): „Przepis w obecnym brzmieniu zwalnia zamawiającego z obowiązku dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty w sytuacji, gdy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego jest niemożliwe z powodu braku środków na jej sfinansowanie.” Zgodnie z orzecznictwem KIO, Zamawiający nie ma obowiązku zwiększania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie konkretnego zadania, tak aby obowiązkowo dokonać wyboru. Możliwość zwiększenia budżetu warunkowana jest z pewnością wieloma czynnikami, a wykonawca nie ma prawnych możliwości domagać się zwiększenia budżetu, ponieważ takie zachowanie w pewnych przypadkach mogłoby narazić zamawiającego na zarzuty niegospodarnego zarządzania środkami publicznymi (wyrok KIO z dnia 24 maja 2012 r. sygn. Akt KIO 964/12 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym). Ponadto Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym) to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania. W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena jedynej złożonej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. |
2024-01-25
13:02:36
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
wyniku
postępowania
z
dnia
25.01.2023r.
Załączniki |
2024-01-25
12:31:37
|
Tomasz Krysiak |
Informacja
o
unieważnieniu
postępowania
z
dnia
25.01.2024r.
Załączniki |
2024-01-16
09:36:55
|
Tomasz Krysiak |
Informacja
z
otwarcia
ofert
z
16.01.2024r.
Załączniki |
2024-01-16
09:33:26
|
Tomasz Krysiak | Komunikat został wycofany przez Zamawiającego. |
2024-01-16
09:00:00
|
Komunikat Zamawiającego | Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi: 93 036, 83 zł brutto |
2024-01-09
09:30:03
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
zmianie
ogłoszenia
z
dnia
09.01.2023r. Zmiana treści SWZ z dnia 09.01.2023r. Załączniki |
2024-01-09
09:25:54
|
Tomasz Krysiak |
Wyjaśnienia
treści
SWZ
z
dnia
09.01.2024r.
Załączniki |
2024-01-09
09:15:49
|
Tomasz Krysiak | Komunikat został wycofany przez Zamawiającego. |
2024-01-04
09:07:39
|
Tomasz Krysiak |
Wyjaśnienia
treści
SWZ
z
dnia
0401.2024r.
Załączniki |
2024-01-03
11:39:03
|
Tomasz Krysiak |
Zmiana
treści
SWZ
z
dnia
03.01.2024r. Modyfikacja nr 1_SWZ_03.01.2024r. Załączniki |
2024-01-03
11:36:38
|
Tomasz Krysiak |
Ogłoszenie
o
sprostowaniu
z
dnia
03.01.2024r.
Załączniki |
2024-01-03
10:36:14
|
Tomasz Krysiak |
Wyjaśnienia
treści
SWZ
z
dnia
03.01.2024r.
Załączniki |
2023-12-29
11:05:54
|
Tomasz Krysiak |
INFORMACJA
O
WIZJI
LOKALNEJ
Załączniki |
2023-12-29
10:32:32
|
Tomasz Krysiak | Komunikat został wycofany przez Zamawiającego. |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?