Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: PI.272.7.2023 Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Powiatu Lwóweckiego oraz jego jednostek organizacyjnych w okresie 48 miesięcy

Wojciech Różycki
Powiat Lwówecki
Termin:
Zamieszczenia : 16-06-2023 12:53:00
Składania : 05-07-2023 10:20:00
Otwarcia : 05-07-2023 10:30:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Ogłoszenie o wyniku postępowania - obsługa bankowa.pdf pdf 44.39 2023-08-03 12:05:09 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-08-03 12:05 Wojciech Różycki Ogłoszenie o wyniku postępowania

Ogłoszenie o wyniku [...].pdf

2023-07-18 15:08 Wojciech Różycki W załączeniu informacja o wyborze oferty
2023-07-13 10:26 Wojciech Różycki Informacja z otwarcia ofert dodatkowych
2023-07-05 13:39 Wojciech Różycki w załączeniu informacja z otwarcia ofert
2023-07-05 10:20 Komunikat Zamawiającego Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę 554 400,00 zł
2023-06-29 11:25 Michał Mruk Zamawiający wymaga aby terminale płatnicze o których mowa w pkt. 18 OPZ Załącznik nr 8 do SWZ obsługiwały płatności w co najmniej następujących systemach: VISA, MASTERCARD oraz BLIK.
2023-06-28 08:28 Michał Mruk Poniżej znajduje się komunikat z odpowiedzią na pytania zadane w postępowaniu.

1. Odstąpienie od usługi lokat overnight – wykonawca nie posiada usługi w swojej ofercie.
2. Zgodę na udostępnienie usługi oprocentowania rachunków bieżących i pomocniczych w miejsce lokat overnight.

Odpowiedz pytanie 1 i 2: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę w tym zakresie, jednocześnie wskazuje, że w pkt 5.2 OPZ określił, że Wykonawca musi posiadać możliwość automatycznego zakładania lokat typu overnight i weekendowych. Za równoważne będą uznane usługi o podobnym charakterze tj. lokaty o krótkim charakterze (od kilku do kilkudziesięciu godzin), gdzie środki pieniężne zostaną automatycznie pobrane z konta Zamawiającego o określonej godzinie i zwrócone na to samo konto po wygaśnięciu lokaty, powiększone o wygenerowane odsetki. W sytuacji, kiedy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne spoczywa na nim obowiązek udowodnienia zgodności oferty z przedmiotem zamówienia.

3. Podanie średniomiesięcznych prognozowanych sald z podziałem na PLN i waluty obce
z wyszczególnieniem tych walut.

Odpowiedz: Dane dotyczące średniomiesięcznych sald na rachunkach bankowych w PLN znajdują się w Zał Nr 8 do SWZ, pkt. 25. W latach poprzednich nie występowały rachunki w walutach obcych, Zamawiający nie ma podstaw do sporządzenia prognozy. W chwili obecnej prowadzone są dwa rachunki w walucie EURO, średniomiesięczne saldo w 2023 r to 9 669,5E.

4. Zgodę na odstąpienie od wydawania blankietów czekowych – w zamian Wykonawca oferuje usługę wypłat elektronicznych, gdzie Zamawiający zleca w systemie bankowości elektronicznej wypłatę konkretnych kwot dla konkretnych osób.

Odpowiedz: Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację z blankietów czekowych. Usługę wypłat masowych uznaje się za alternatywną do wypłat na podstawie czeków gotówkowych.

5. Podanie prognozowanej liczby rachunków wirtualnych dla usługi płatności masowych.
Odpowiedz: Zamawiający dotychczas nie korzystał z tego typu usługi więc nie potrafi oszacować liczby rachunków wirtualnych dla usługi płatności masowych.
6. Wyjaśnienie pozycji „przechowywanie depozytów”. W przypadku depozytów rzeczowych prosimy o odstąpienie – Wykonawca nie posiada usługi w swojej ofercie.

Odpowiedz: Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 29 czerwca 2006 roku Powiat, jajko jednostka samorządu terytorialnego na rachunkach bieżących może przechowywać sumy depozytowe (obce środki pieniężne) min. z tytułu wpłat:
- wadiów oraz zaliczek na zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy przez osoby biorące udział w przetargach i rokowaniach na zbycie nieruchomości,
- wadiów wniesionych w związku z przetargami/rokowaniami na wydzierżawienie nieruchomości,
- wadiów wniesionych w związku z postępowaniami o udzielenie zamówień publicznych,
- zabezpieczeń należytego wykonanie umów zawartych w trybie zamówień publicznych,
- depozyty środków pieniężnych mieszkańców Domów Pomocy Społecznej.
Zamawiający nie przewiduje przechowywania depozytów w formie rzeczowej.

7. Wyjaśnienie pozycji „masowych wypłat” – jakich wypłat dotyczy zapis?

Odpowiedz: Zamawiający traktuje jako wypłaty masowe usługę wypłat elektronicznych, gdzie Zamawiający zleca w systemie bankowości elektronicznej wypłatę konkretnych kwot dla konkretnych osób.

8. Podanie prognozowanej liczy debetowych kart płatniczych.

Odpowiedz: Zakłada się użytkowanie do 10 debetowych kart płatniczych łącznie w Powiecie Lwóweckim oraz jego jednostkach organizacyjnych.

9. Zgodę na podpisanie umowy trójstronnej o udostępnieniu terminali płatniczych pomiędzy Zamawiającym, Wykonawcą i dostawcą terminali płatniczych. Wykonawca nie posiada w swojej ofercie terminali płatniczych i współpracuje ze światowym dostawcą terminali płatniczych na podstawie umowy o współpracy.

Odpowiedz: Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy trójstronnej przy jednoczesnym podkreśleniu wymogu spełnienia warunków określonych w pkt. 18 Załącznika Nr 8 do OPZ.

10. Podanie prognozowanej liczby terminali płatniczych.

Odpowiedz: Zamawiający w chwili obecnej użytkuje trzy terminale w Starostwie Powiatowym i trzy w jednostkach podległych. Zakłada się użytkowanie do 10 terminali w trakcie trwania umowy.

11. Podanie prognozowanej średniomiesięcznej liczby płatności na jednym terminalu i średniej kwoty płatności.
Odpowiedz: Średniomiesięczna liczba płatności – 50, średnia kwota płatności – około 150 zł.
12. Odstąpienie od zapisu o wymogu funkcjonowania rachunków bankowych wraz z systemem bankowości elektronicznej przez okres 3 miesięcy po zakończeniu trwania umowy – powyższy zapis wykluczają zapisy i wymogi prawa bankowego – proponujemy zapis o wydłużeniu trwania usługi rachunków i bankowości elektronicznej dla Zamawiającego o 3 miesiące.

Odpowiedz: Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie.

13. Zgodę na udostępnienie usługi wpłat gotówkowych otwartych w PLN osób upoważnionych i osób trzecich poprzez urzędy Poczty Polskiej z którą Wykonawca ma podpisaną umowę o współpracy – środki wpłacone do godz. 14.00 są księgowane tego samego dnia na rachunku Zamawiającego, po godz. 14.00 są księgowane następnego dnia roboczego.
Odpowiedz: Zamawiający nie wyraża zgody.
14. Zgodę na udostępnienie usługi wypłat gotówkowych w PLN do kwoty 2.000 zł jednorazowo, dla osób upoważnionych oraz trzecich poprzez urzędy Poczty Polskiej z którą Wykonawca ma podpisaną umowę współpracy.

Odpowiedz: Zamawiający nie wyraża zgody.

15. Zgodę na udostępnienie usługi konwojów, które mogłyby dowozić gotówkę do siedziby Zamawiającego według zamówionej wcześniej specyfikacji – prosimy o podanie prognozowanej liczby pojazdów konwojów z gotówką – ile razy w tygodniu, w miesiącu, w jakie dni, w jakich godzinach, na jakie adresy, czy na żądanie, czy wg stałego harmonogramu, średniej kwoty zasilenia i % udział bilonu.
16. Zgodę na udostępnienie usługi konwojów, które mogłyby odbierać gotówkę z siedziby Zamawiającego – prosimy o podanie prognozowanej liczby pojazdów konwojów po odbiór gotówki – ile razy w tygodniu, w miesiącu, w jakie dni, w jakich godzinach, na jakie adresy, czy na żądanie, czy wg stałego harmonogramu, średniej kwoty w pakiecie i % udział bilonu.

Odpowiedz na pytanie 15 i 16: Zamawiający wyraża zgodę, liczba zamawianych indywidualnie podjazdów nie powinna przekraczać jednego w tygodniu. Zamawiający do tej pory nie korzystał z tego typu usługi i nie ma podstaw do oszacowania wielkości zawartych w pytaniach.
2023-06-27 13:50 Michał Mruk W odniesieniu do odpowiedzi na pytanie nr 1 udzielonego w dniu 26.06.2023 rok Zamawiający publikuje ujednolicony tekst SWZ.
2023-06-26 07:52 Michał Mruk W postępowaniu wpłynęły następujące pytania:
1. Czy zamawiający wyraża zgodę aby oprocentowanie kredytu było oparte o stawkę WIBOR 1M, na zasadach obowiązujących w Banku Wykonawcy? Bank nie oferuje oprocentowanie kredytów w oparciu o stawkę WIBID.

Odpowiedz: Zamawiający wprowadzi korektę do SWZ w zakresie oprocentowania kredytu i wskaże stawkę WIBOR 1M jako stawkę obowiązującą w postępowaniu zamiast uprzednio wpisanej stawki WIBID. Tym samym po dokonaniu zmiany o ogłoszeniu o przetargu w SWZ i dokumentach akcesoryjnych do postępowania składane oferty będą musiały opierać się o stawkę WIBOR 1M.

2. Czy zamawiający wyraża zgodę na rezygnację z blankietów czekowych na rzecz wypłat masowych?

Odpowiedz: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację z blankietów czekowych. Usługę wypłat masowych uznaje się za alternatywną do wypłat na podstawie czeków gotówkowych.

3. Prosimy o wyrażenie zgody, aby w umowie kredytu zawarta została klauzula mówiąca, iż stopa procentowa nie może być niższa niż marża banku, jak również nie może być niższa niż zero, co w praktyce oznacza, iż w przypadku, gdy stawka bazowa WIBOR osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka bazowa WIBOR równa zero.

Odpowiedz: Projektowane postanowienia umowy zawierają klauzulę zgodnie z którą: Kwota wykorzystanego Kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę Banku, z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero. (par. 1 ust. 4.3 projektowanych postanowień umowy).

4. Prosimy o potwierdzenia, że Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w umowie, w części dotyczącej ustalania zasad oprocentowania kredytu, w przypadku wystąpienia zdarzenia powodującego, iż stawka WIBOR przestanie być stawką jedyną/właściwą jako stawka referencyjna dla kredytów (np. zaprzestanie jej publikacji), a co za tym idzie Zamawiający dopuszcza wprowadzenie w umowie stosownych klauzul regulujących te okoliczności.

Odpowiedz: Tak, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w umowie, w części dotyczącej zasad oprocentowania kredytu, w przypadku wystąpienia zdarzenia powodującego, że stawka WIBOR przestanie być stawką właściwą jako stawka referencyjna dla kredytów.

5. Czy zamawiający wyraża zgodę, aby wyciągi były dostarczane wyłącznie w formie elektronicznej?

Odpowiedz: Tak, Zamawiający wyraża zgodę, aby wyciągi były dostarczane wyłącznie w formie elektronicznej.





6. Prosimy o podanie jakie depozyty Zamawiający zamierza przechowywać?

Odpowiedz: Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 29 czerwca 2006 roku Powiat, jajko jednostka samorządu terytorialnego na rachunkach bieżących może przechowywać sumy depozytowe (obce środki pieniężne) min. z tytułu wpłat:
- wadiów oraz zaliczek na zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy przez osoby biorące udział w przetargach i rokowaniach na zbycie nieruchomości,
- wadiów wniesionych w związku z przetargami/rokowaniami na wydzierżawienie nieruchomości,
- wadiów wniesionych w związku z postępowaniami o udzielenie zamówień publicznych,
- zabezpieczeń należytego wykonanie umów zawartych w trybie zamówień publicznych,
- depozyty środków pieniężnych mieszkańców Domów Pomocy Społecznej.

7. Pytanie do pkt. 18.1 „wpłaty dokonywane przy pomocy kart płatniczych winny być potwierdzone wydrukiem z terminala z adnotacją „akcept” zawierającym kwotę do rozliczenia”.
Czy zamawiający wyraża zgodę aby zamiast słowa „Akcept” na wydrukach były następujące informacje:
- „Zweryfikowano kod PIN” plus kod autoryzacji. Na wydruku jest podana również kwota obciążenia karty.
- W przypadku transakcji odrzuconych na wydruku jest informacja „Transakcja odrzucona”
a zamiast kodu autoryzacji jest słowo „Odmowa”.

Odpowiedz: Tak, Zamawiający wyraża zgodę aby zaproponowane zapisy znajdowały się na wydruku potwierdzającym dokonanie wpłaty przy użyciu terminala płatniczego za pomocą karty płatniczej, tj.: w przypadku prawidłowej wpłaty informacja „Zweryfikowano kod PIN” oraz numer autoryzacji natomiast w przypadku transakcji odrzuconych „Odmowa”.
8. Pytanie do zapisu 18.2 „wydruk z terminala winien być przekazywany do banku automatycznie w dniu dokonania transakcji w godzinach ustalonych w umowach szczegółowych”.
Prosimy o doprecyzowanie co Zamawiający ma na myśli? O jakich umowach szczegółowych pomiędzy Bankiem a Zamawiającym jest mowa? Wydruki z terminala są papierowe.
Odpowiedz: Słowo „wydruk” powinno być rozumiane jako informacja dotycząca dokonanych transakcji. Dopuszcza się elektroniczne przekazanie danych. Informacja winna być przekazywana automatycznie, czyli niezwłocznie po dokonaniu transakcji.
Przez umowy szczegółowe rozumie się umowy trójstronne zawarte pomiędzy Zamawiającym, Bankiem i podwykonawcą Banku w zakresie obsługi terminali płatniczych.

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 435