Published : | 22-03-2023 13:54:00 |
Placing offers: | 30-03-2023 12:00:00 |
Procedure: | Wstępne ogłoszenie informacyjne |
Type: | Service |
1.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie okresowych kontroli stanu
technicznego i przydatności do użytkowania obiektów budowlanych
zarządzanych i będących własnością Siechnickiej Inwestycyjnej
Spółki Komunalnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodnie z nomenklaturą.
1. Zakres
zamówienia obejmuje wykonanie okresowych kontroli technicznych i oceny przydatności
do użytkowania obiektów zarządzanych lub będących własnością SISK, zgodnie z
art. 62 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z
2016 r. poz. 290 ze zm.).
2. Wykonawca
jest zobowiązany dokonać kontroli dokumentacji obiektów i na jej podstawie
ocenić wymóg wykonania odpowiedniego zakresu kontroli z uwzględnieniem:
a) wykonanie kontroli
co najmniej raz na 5 lat, zgodnie z art. 62 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), polegającej na sprawdzeniu
stanu technicznego i przydatności obiektu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b) wykonanie
rocznej kontroli obiektów zgodnie z art. 62 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), polegającej na
sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności obiektu zgodnie z
obowiązującymi przepisami,
c) wykonanie co
najmniej 2 razy w roku, w terminach do 31 maja oraz 30 listopada,
w przypadku budynków o powierzchni zabudowy przekraczającej 2 000 m2
oraz innych obiektów budowlanych o powierzchni dachu przekraczającej
1 000 m2 kontroli obiektów zgodnie z art. 62 ust.1 pkt 3 ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze
zm.), na obiektach użyteczności publicznej o powierzchni, polegającej na
sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności obiektu zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
Wykonywane przeglądy powinny zawierać
również informację i ocenę stanu technicznego elementów estetyki obiektu jak i
otoczenia, w szczególności z uwzględnieniem:
· elementów
budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące
działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
· instalacji
i urządzeń służących ochronie środowiska.
d) wykonanie kosztorysów
inwestorskich prac remontowych zgodnie z wykonanym przeglądem technicznym.
e) świadczył
usługi doradztwa i analizy dokumentów dotyczących obiektów budowlanych objętych
powyższym postępowaniem w aspekcie przepisów Prawa budowlanego.
3. Zamówienie
będzie realizowane zgodnie z aktualną sytuacją i koniecznym względem przepisów
wymaganiem wykonania przeglądów, na obiektach zarządzanych lub będących
własnością Spółki, w skład których wchodzą następujące obiekty:
· hala
sportowa o powierzchni dachu powyżej 1.000 m2,
· budynek
Administracji Publicznej o powierzchni powyżej 2.000 m2,
· 3 obiekty o
charakterze indywidualnym,
4. Dokładny
wykaz adresów obiektów, na których będzie realizowany przedmiot Zamówienia stanowi
Załącznik nr 1.
5. Zamówienie
określa maksymalne potrzeby Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do
nie zrealizowania całości zamówienia.
6. Usługi
będą wykonywane na obiektach użytkowanych. Należy przestrzegać porządku i zasad
współżycia społecznego oraz zasad BHP.
7. Wykonawca
ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim podczas
wykonywania prac.
8. Termin
wykonania zamówienia:
·
rozpoczęcie prac w przeciągu 1 miesiąca od daty zlecenia;
·
w okresie 6 miesięcy od
ostatnio wykonanego przeglądu;
Wykonawca w przypadku
konieczności wykonania przeglądu o którym mowa w ust. II pkt. 3. lit. a,
ma obowiązek zachowania ciągłości okresu przeglądów,
9. Wykonawca
zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia i przedłożenia umowy ubezpieczeniowej na żądanie Zamawiającego.
Szczegółowe wytyczne do przeglądów budowlanych okresowych
5-cio letnich, rocznych i półrocznych
Zakres
przeglądu winien obejmować wg ust. II pkt 4, dodatkowo:
1. elementy
budynku, budowli i instalacje narażone na szkodliwe wpływy atmosferyczne i
niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
2. instalacje i urządzenia służące ochronie środowiska.
3. sprawdzenie
stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego,
4. estetyki
obiektu budowlanego oraz jego otoczenia wraz z zielenią i urządzeniami
rekreacyjnymi,
Przeglądem należy objąć:
1) zewnętrzne
warstwy przegród zewnętrznych (warstwa fakturowa), elementy ścian zewnętrznych
(attyka, filary, gzymsy), balustrady, loggie i balkony, tarasy, piwnice,
fundamenty, chodniki, opaski wokół budynku, placów, małą architekturę, itp.,
2) urządzenia
zamocowane do ścian i dachu budynku,
3) elementy
do odwodnienia budynku oraz obróbki blacharskie, elementów umożliwiających
wejście na dach, mocowań zabezpieczeń przy pracach na wysokości, itp.
4) pokrycia
dachowe,
5) instalacje
centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
6) elementy
instalacji kanalizacyjnej odprowadzającej ścieki z budynku,
7) przejścia
przyłączy instalacyjnych budynku,
8) inne
elementy budynku narażone na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące
działanie czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
9) otoczenie
budynku,
Głównym
celem przeglądu ma być stwierdzenie czy ww. elementy budynku mogą powodować
zagrożenie dla:
1. bezpieczeństwa
użytkowania,
2. bezpieczeństwa
konstrukcji,
3. bezpieczeństwa
pożarowego,
Zawartość dokumentacji
technicznej:
Wykonawca przekaże protokoły przeglądów
technicznych w następującej formie:
Dla przeglądów budowlanych
1. Protokoły
przeglądów technicznych wraz z dokumentacją fotograficzną,
2. Wersję
elektroniczną protokołów z przeglądów technicznych, rocznych i półrocznych,
3. Kosztorys
inwestorski prac remontowych zgodnie z wykonanym przeglądem technicznym.
Protokoły powinny być przekazane
Zamawiającemu w formie „papierowej” oraz elektronicznej (PDF i WORD).
Protokoły należy przekazać osobno dla
każdego z budynków:
- protokoły przeglądu technicznego budynków - rocznego i
półrocznego w formie papierowej - 2 szt. na każdy obiekt,
- wersję
elektroniczną protokołów wszystkich przeglądów technicznych budynków na płycie
CD – 1 szt.
Protokoły
sporządzone w wyniku okresowych przeglądów budowlanych stanu technicznego
budynku winny zawierać określenie:
1. stanu
technicznego elementów budynku objętych przeglądem,
2. zakresu
robót remontowych i kolejności ich wykonywania wynikających z przeprowadzonego
przeglądu, z rozbiciem na
poszczególne elementy budynku z oceną techniczną elementu, określeniem %
zużycia oraz określeniem stopnia pilności naprawy (przedstawienie zestawienia w
formie tabeli),
3. wnioski,
uwagi i zalecenia,
4. dokumentacja
fotograficzna każdej nieprawidłowości wraz z opisem,
5. kosztorys
prac budowlanych, koniecznych do wykonania w celu utrzymania obiektów
budowlanych w należytym stanie technicznym, zgodnie z zaleceniami z
przeglądu,
Do protokołu z okresowego przeglądu budowlanego należy
dołączyć wykonaną w jej toku dokumentację fotograficzną. Wzór protokołu
Wykonawca uzgodni z Zamawiającym najpóźniej 10 dni po podpisaniu Umowy.
2023-04-04 13:49 | Krzysztof Maj | Protokół z otwarcia i wyboru oferty SISK.Z.8.2023 |
The number of page views: 376
Announcements