Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: ZP.271.3.23 Zakup energii elektrycznej na potrzeby budynków i lokali biurowych, oświetlenia ulicznego oraz urządzeń komunalnych Gminy Resko

Łukasz Sobis
Gmina Resko
Termin:
Zamieszczenia : 07-03-2023 09:12:00
Składania : 06-04-2023 13:00:00
Otwarcia : 06-04-2023 13:05:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
SWZ-energia.docx docx 217.38 2023-03-07 09:12:00 Postępowanie
ZAL-2-espd-request.zip zip 92.95 2023-03-07 09:12:00 Postępowanie
ZAL-6-punkty.xlsx xlsx 54.8 2023-03-07 09:12:00 Postępowanie
2023-OJS047-139913-pl-ts.pdf pdf 141.12 2023-03-07 09:12:00 Postępowanie
2023-OJS061-182268-pl-ts.pdf pdf 85.5 2023-03-27 09:12:12 Publiczna wiadomość
zawiadomienie-wynik.pdf pdf 404.85 2023-04-06 13:18:08 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-04-06 13:18 Łukasz Sobis Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania - nie wpłynęła żadna oferta; w załączniku.

zawiadomienie-wynik. [...].pdf

2023-04-06 13:00 Komunikat Zamawiającego Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 2 000 000,00 zł brutto
2023-03-27 09:12 Łukasz Sobis Zamawiający zmienia terminy składania i otwarcia ofert.
Nowe terminy:
Termin składania ofert: 06.04.2023 r. godz. 13:00
Termin otwarcia ofert: 06.04.2023 r. godz. 13:05
Nowy termin związania ofertą 04.06.2023
Pozostałe zapisy pozostają bez zmian.

2023-OJS061-182268-p [...].pdf

2023-03-21 13:30 Łukasz Sobis Do Zamawiającego wpłynęły następujące pytania do SWZ:

1. „SWZ pkt 6, umowa§7.2 i 3 - prosimy o uszczegółowienie terminu realizacji zamówienia, poprzez podanie terminu rozpoczęcia i zakończenia. Sposób określenia terminu wykonania zamówienia na 12 miesięcy od dnia podpisania umowy jest nieprecyzyjny przez co powoduje możliwość skalkulowania oferty za rozbieżne okresy a przez to złożenie nieadekwatnych ofert przez Wykonawców, trudno określić precyzyjnie datę podpisania umowy. Dodatkowo nieprecyzyjność takiego zapisu podkreśla pkt 3 mówiący, że dzień wejścia umowy w życie to dzień rozpoczęcia sprzedaży( zamówienie dotyczy 12 m-cy). Dzień podpisania umowy z uwagi na termin przeprowadzenia PZS nie może być równoznaczny z dniem rozpoczęcia sprzedaży.”

Odpowiedź: cenę oferty należy skalkulować dla 12 miesięcy dostaw energii. Umowa zostanie podpisana na okres 12 miesięcy.

2. „Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie stawki podatku VAT lub opodatkowania energii podatkiem akcyzowym, Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: "Ceny energii elektrycznej pozostaną niezmienne w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem nowelizacji przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy".”

Odpowiedź: Zamawiający pozostawia bez zmian zapisy §5 ust. 2 umowy.

3. „umowa §7 ust 5- prosimy o usunięcie drugiego członu zdania, który w przypadku zastosowania umożliwia rozwiązanie całej umowy.”

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

4. „umowa §8 ust 2- Informujemy, że kary umowne nie podlegają opodatkowaniu VAT, w związku z czym, dla potrzeb ich prawidłowego udokumentowania, nie wystawia się faktur VAT. Kary te należy ująć w księgach rachunkowych z formą ich udokumentowania notą obciążeniową. Z uwagi na brak możliwości rozliczenia naliczonej kary umownej po jej automatycznym potrąceniu z wynagrodzenia prosimy o modyfikację zapisu tzn. rezygnację z automatycznego potracenia kar i umożliwienie zapłaty w określonym terminie na podstawie przesłanej noty obciążeniowej.”

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

5. „umowa §9 ust 2 i 3- Informujemy, że klauzula waloryzacyjna o której mowa w art. 439 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U 2022 poz. 1710 ze zm.) nie będzie miała zastosowania do przedmiotu niniejszego zamówienia. Ceny energii elektrycznej, zakupionej na Towarowej Giełdzie Energii, zaproponowane w złożonej ofercie, pozostają niezmienne w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem nowelizacji przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Dlatego też, wszelkie późniejsze zmiany cen energii elektrycznej będącej przedmiotem umowy pozostawałyby bez związku z wynagrodzeniem Wykonawcy i w ten sposób nie zachodzi ustawowa przesłanka do zawarcia w umowie postanowień dotyczących zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy bowiem zmiana cen materiałów lub kosztów nie jest związana z realizacją zamówienia i nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Mając na uwadze powyższe, Wykonawca wnosi o usunięcie wskazanych zapisów.”

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

6. „Czy Zamawiający dopuści usunięcie zapisu o karach umownych za odstąpienie od umowy z winy Zamawiającego i Wykonawcy? W chwili obecnej kary są rażąco wygórowane. Jednocześnie powoduje to, że wykonawcy nie mają żadnej racjonalnej możliwości oceny ryzyka w zakresie kar umownych. Jest to o tyle niekorzystne dla Zamawiającego, że spowoduje złożenie oferty przez podmiot/y które założą ogromne kwoty skrajnie zwiększając cenę oferty albo brak będzie jakichkolwiek rozsądnych ofert w postępowaniu.”

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę. Kary umowne są niezbędne, aby zabezpieczyć prawidłową realizację umowy.

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 764