Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: UG.271.1.1.2022.A.M. : ,,Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz paczek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Urzędu Gminy w Troszynie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.”

Anna Michowska
Gmina Troszyn Oddział: Gmina Troszyn
Termin:
Zamieszczenia : 08-11-2022 10:26:00
Składania : 22-11-2022 11:14:00
Otwarcia : 22-11-2022 11:19:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,


Wójt Gminy Troszyn

Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.



W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Załacznik do zapytania ofertowego.docx2023.docx docx 19.72 2022-11-08 10:26:00 Przedmiot zamówienia
Zaproszenie do zapytania ofertowego.na 2023.docx docx 19.57 2022-11-08 10:26:00 Przedmiot zamówienia

Komunikaty

2022-11-16 09:33 Anna Michowska Pytania i odpowiedzi do zapytania ofertowego.
Pytanie 1.
II Opis przedmiotu zamówienia
Czy Zamawiający wymaga, aby potwierdzenia nadania przesyłek rejestrowanych objętych przedmiotem zamówienia nadanych w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej, Kodeksu postępowania cywilnego posiadały moc dokumentu urzędowego (w rozumieniu z art. 17 ustawy Prawo pocztowe)?
Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający wymaga, aby potwierdzenia nadania przesyłek rejestrowanych objętych przedmiotem zamówienia nadanych w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej, Kodeksu postępowania cywilnego posiadały moc dokumentu urzędowego (w rozumieniu z art. 17 ustawy Prawo pocztowe).


Pytanie 2.
II Opis przedmiotu zamówienia
Czy Zamawiający w ramach realizacji przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie przesyłek wymagających zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt. 2 KPA, art. 12 § 6 pkt. 2 Ordynacji podatkowej lub ewentualnie innych analogicznych przepisów, np. art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego, wobec których dla wywołania określonych w przepisach skutków wymagane jest pośrednictwo operatora wyznaczonego?

Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie zamierza wydzielać przesyłki, które wymagają zastosowania przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego (art. 57 §. 5 pkt. 2 ), Kodeksu Postępowania Cywilnego (art. 165 § 2) i nadania zgodnie z art. 17 Ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 ze zm.) .

Pytanie 3
III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 2 lit. a)
W treści ogłoszenia Zamawiający wskazał, że Wykonawca zobowiązany jest do stałego dostarczania przesyłek do siedziby Zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek. W definicji usługi pocztowej (art. 2 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe) nie mieści się doręczanie przesyłek – opłaconych przez nadawców i nadchodzących do Zamawiającego.
Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuszcza wykreślenie wskazanych zapisów?
Odpowiedź Zamawiającego: Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie powyższego zapisu w zapytaniu ofertowym.

Pytanie 4
III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 6
Zamawiający w cytowanym powyżej punkcie określa, iż za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że takie określenie momentu zapłaty nie pozwala Wykonawcy swobodnie dysponować środkami za wykonane usługi, – co jest niezgodne z orzecznictwem sądów w tej sprawie oraz uniemożliwia Wykonawcy monitorowanie terminowości płatności za świadczone usługi oraz naliczanie ewentualnych odsetek za zwłokę. Termin zapłaty należności cywilnoprawnych reguluje art. 454 Kodeksu cywilnego, który regulując miejsce wykonania zobowiązania traktuje także o chwili spełnienia świadczenia, co nie budzi wątpliwości chociażby ze względu na orzecznictwo Sądu Najwyższego. W przypadku zobowiązań cywilnoprawnych zasadą jest, że zapłata dokonana jest dopiero z chwilą uznania rachunku bankowego wierzyciela, co gwarantuje m.in. prawidłowe monitorowanie rozliczania stron.
Czy ze względu na to, że faktyczną możliwością dysponowania środkami jest data ich wpływu na rachunek Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę określenia dnia zapłaty według powszechnie stosowanej formy w obrocie gospodarczym: „Za dzień zapłaty strony przyjmują dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy”?
Wobec powyższego Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację powołanego powyżej zapisu na następujący:
Należności za wykonane usługi, wynikające z faktur VAT Zamawiający będzie regulował w terminie 14 dni od daty jej wystawienia, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w fakturze. Za dzień zapłaty przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.
Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji pkt. III ppkt.6 zapytania ofertowego.

Pytanie 5
III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 7
Zamawiający pisze w treści ogłoszenia, że Wykonawca winien posiadać własną placówkę zlokalizowaną w gminie będącej siedzibą Zamawiającego.

W związku z powyższym czy Zamawiający określa również wymogi, co do placówek Wykonawcy? Wykonawca zwraca się z prośbą o potwierdzenie czy Zamawiający oczekuje, aby wszystkie placówki Wykonawcy spełniały poniższe wymogi:
• oznakowane w sposób widoczny „szyldem” z nawą bądź logo Wykonawcy, umieszczonym w obrębie witryny jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy, gdy znajdują się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych oznakowane w sposób widoczny nazwą i logo Wykonawcy,
• będzie posiadała telefon stacjonarny celem ułatwienia bezpośredniego kontaktu Zamawiającego z Wykonawcą, co pozwoli szybko zweryfikować ewentualne zastrzeżenia?
Ponadto, czy Zamawiający oprócz powyższych kryteriów, co do placówek Wykonawcy oczekuje, iż placówka dedykowana dla głównej siedziby Zamawiającego będzie umożliwiała skorzystanie z innych usług pocztowych Wykonawcy niezawartych w przedmiocie zamówienia?


Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający wymaga, aby wszystkie placówki Wykonawcy spełniały powyższe wymogi, oraz oczekuje, iż placówka dedykowana dla głównej siedziby Zamawiającego będzie umożliwiała skorzystanie z innych usług pocztowych Wykonawcy niezawartych w przedmiocie zamówienia.


Pytanie 6
III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 7
Zgodnie z art. 62 ustaw prawa pocztowego Operator wyznaczony zapewnia osobom niepełnosprawnym dostęp do usług powszechnych przez:
1. organizację pracy placówek pocztowych umożliwiającą osobom poruszającym się za pomocą wózka inwalidzkiego korzystanie z usług świadczonych przez te placówki;
2. tworzenie w placówkach pocztowych odpowiednio oznakowanych stanowisk obsługi osób niepełnosprawnych;
3. umieszczanie nadawczych skrzynek pocztowych w sposób i w miejscu umożliwiającym korzystanie z nich osobie niepełnosprawnej, poruszającej się za pomocą wózka inwalidzkiego, w szczególności nadawczych skrzynek pocztowych instalowanych w placówce pocztowej lub na nieruchomości użytkowanej przez tę placówkę;
4. doręczanie osobom:
a) z uszkodzeniem narządu ruchu powodującym konieczność korzystania z wózka inwalidzkiego,
b) niewidomym lub ociemniałym – na ich wniosek i bez pobierania dodatkowych opłat, przesyłek listowych, przesyłek rejestrowanych, w tym przesyłek z zadeklarowaną wartością oraz kwot pieniężnych określonych w przekazach pocztowych, z pominięciem oddawczej skrzynki pocztowej oraz bez konieczności odbierania przesyłki w placówce pocztowej;
5. przyjmowanie od osoby niepełnosprawnej w miejscu jej zamieszkania prawidłowo opłaconej przesyłki pocztowej niebędącej przesyłką rejestrowaną.
Czy Zamawiający, biorąc pod uwagę zapewnienie osobom niepełnosprawnym dostępu do usług pocztowych, może potwierdzić, że Wykonawca, który uzyska zamówienie, ma spełniać wyżej wymienione wymagania?
Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca , który uzyska zamówienie ma spełniać wyżej wymienione wymagania.

Pytanie 7
IV. kryteria oceny ofert.


Zamawiający określił przedmiot zamówienia jako: ,,Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz paczek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Urzędu Gminy w Troszynie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.”.
Jednocześnie w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający zobowiązał wykonawcę do świadczenia usług na podstawie ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (dalej Ustawa), czyli także zgodnie z przepisami wykonawczymi do Ustawy.
W związku z powyższym wykonawca zwraca się o wyjaśnienie, czy poprzez usługę pocztową Zamawiający rozumie usługę pocztową określoną w art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy, zdefiniowaną ustawowo w następujący sposób: Usługę pocztową stanowi, wykonywane w obrocie krajowym lub zagranicznym, zarobkowe: realizowane łącznie lub rozdzielnie przyjmowanie, sortowanie, doręczanie przesyłek pocztowych oraz druków bezadresowych ?
Jeżeli, jak wskazał Zamawiający, przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe określone w Ustawie, a ich świadczenie powinno być realizowane na podstawie przepisów Ustawy, czy Zamawiający potwierdza, że podstawą prawną, zgodnie z art. 14 Ustawy, świadczenia usług pocztowych są:

1. umowy o świadczenie usług pocztowych zawierane między nadawcami a operatorami pocztowymi,
2. umowy o współpracę zawierane między operatorami pocztowymi?

Wykonawca wskazuje, że zgodnie z ustawową definicją zawartą w art. 3 pkt. 10) Ustawy, nadawcą jest podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej.
Przekładając to na przedmiotowe zamówienie Wykonawca wnosi o potwierdzenie, czy w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania i wyboru najkorzystniejszej oferty, nadawcą przesyłek będzie Zamawiający, tj. Gmina Troszyn, który wybierze jednego operatora pocztowego i zawrze z tym operatorem umowę o świadczenie usług pocztowych?
Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający potwierdza, iż w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania i wyboru najkorzystniejszej oferty, nadawcą przesyłek będzie Zamawiający, tj. Gmina Troszyn, który wybierze jednego operatora pocztowego dla Urzędu Gminy i zawrze z tym operatorem umowę o świadczenie usług pocztowych.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 : ,,Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz paczek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Urzędu Gminy w Troszynie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.” Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w zaproszeniu do złożenia oferty cenowej i formularzu ofertowym.

Załacznik do zapytan [...].docx

Zaproszenie do zapyt [...].docx

1 usługa - (0)
Kursy walut NBP

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Warunki płatności - Przelew 14 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
(0)

Liczba odsłon strony: 499