- Strona główna
- Postępowanie ID 685957
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
UG.271.1.1.2022.A.M. : ,,Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz paczek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Urzędu Gminy w Troszynie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.”
Wystawiający
-
UżytkownikAnna Michowska
-
Organizacja
-
OddziałGmina Troszyn
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2022-11-08 10:26:00
-
Składania2022-11-22 11:14:00
-
Otwarcie ofert2022-11-22 11:19:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
Wójt Gminy Troszyn
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego"
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2022-11-16
09:33:17
|
Anna Michowska |
Pytania
i
odpowiedzi
do
zapytania
ofertowego. Pytanie 1. II Opis przedmiotu zamówienia Czy Zamawiający wymaga, aby potwierdzenia nadania przesyłek rejestrowanych objętych przedmiotem zamówienia nadanych w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej, Kodeksu postępowania cywilnego posiadały moc dokumentu urzędowego (w rozumieniu z art. 17 ustawy Prawo pocztowe)? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający wymaga, aby potwierdzenia nadania przesyłek rejestrowanych objętych przedmiotem zamówienia nadanych w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej, Kodeksu postępowania cywilnego posiadały moc dokumentu urzędowego (w rozumieniu z art. 17 ustawy Prawo pocztowe). Pytanie 2. II Opis przedmiotu zamówienia Czy Zamawiający w ramach realizacji przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie przesyłek wymagających zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt. 2 KPA, art. 12 § 6 pkt. 2 Ordynacji podatkowej lub ewentualnie innych analogicznych przepisów, np. art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego, wobec których dla wywołania określonych w przepisach skutków wymagane jest pośrednictwo operatora wyznaczonego? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie zamierza wydzielać przesyłki, które wymagają zastosowania przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego (art. 57 §. 5 pkt. 2 ), Kodeksu Postępowania Cywilnego (art. 165 § 2) i nadania zgodnie z art. 17 Ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 ze zm.) . Pytanie 3 III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 2 lit. a) W treści ogłoszenia Zamawiający wskazał, że Wykonawca zobowiązany jest do stałego dostarczania przesyłek do siedziby Zamawiającego. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek. W definicji usługi pocztowej (art. 2 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe) nie mieści się doręczanie przesyłek – opłaconych przez nadawców i nadchodzących do Zamawiającego. Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuszcza wykreślenie wskazanych zapisów? Odpowiedź Zamawiającego: Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie powyższego zapisu w zapytaniu ofertowym. Pytanie 4 III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 6 Zamawiający w cytowanym powyżej punkcie określa, iż za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że takie określenie momentu zapłaty nie pozwala Wykonawcy swobodnie dysponować środkami za wykonane usługi, – co jest niezgodne z orzecznictwem sądów w tej sprawie oraz uniemożliwia Wykonawcy monitorowanie terminowości płatności za świadczone usługi oraz naliczanie ewentualnych odsetek za zwłokę. Termin zapłaty należności cywilnoprawnych reguluje art. 454 Kodeksu cywilnego, który regulując miejsce wykonania zobowiązania traktuje także o chwili spełnienia świadczenia, co nie budzi wątpliwości chociażby ze względu na orzecznictwo Sądu Najwyższego. W przypadku zobowiązań cywilnoprawnych zasadą jest, że zapłata dokonana jest dopiero z chwilą uznania rachunku bankowego wierzyciela, co gwarantuje m.in. prawidłowe monitorowanie rozliczania stron. Czy ze względu na to, że faktyczną możliwością dysponowania środkami jest data ich wpływu na rachunek Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę określenia dnia zapłaty według powszechnie stosowanej formy w obrocie gospodarczym: „Za dzień zapłaty strony przyjmują dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy”? Wobec powyższego Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację powołanego powyżej zapisu na następujący: Należności za wykonane usługi, wynikające z faktur VAT Zamawiający będzie regulował w terminie 14 dni od daty jej wystawienia, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w fakturze. Za dzień zapłaty przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji pkt. III ppkt.6 zapytania ofertowego. Pytanie 5 III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 7 Zamawiający pisze w treści ogłoszenia, że Wykonawca winien posiadać własną placówkę zlokalizowaną w gminie będącej siedzibą Zamawiającego. W związku z powyższym czy Zamawiający określa również wymogi, co do placówek Wykonawcy? Wykonawca zwraca się z prośbą o potwierdzenie czy Zamawiający oczekuje, aby wszystkie placówki Wykonawcy spełniały poniższe wymogi: • oznakowane w sposób widoczny „szyldem” z nawą bądź logo Wykonawcy, umieszczonym w obrębie witryny jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy, gdy znajdują się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych oznakowane w sposób widoczny nazwą i logo Wykonawcy, • będzie posiadała telefon stacjonarny celem ułatwienia bezpośredniego kontaktu Zamawiającego z Wykonawcą, co pozwoli szybko zweryfikować ewentualne zastrzeżenia? Ponadto, czy Zamawiający oprócz powyższych kryteriów, co do placówek Wykonawcy oczekuje, iż placówka dedykowana dla głównej siedziby Zamawiającego będzie umożliwiała skorzystanie z innych usług pocztowych Wykonawcy niezawartych w przedmiocie zamówienia? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający wymaga, aby wszystkie placówki Wykonawcy spełniały powyższe wymogi, oraz oczekuje, iż placówka dedykowana dla głównej siedziby Zamawiającego będzie umożliwiała skorzystanie z innych usług pocztowych Wykonawcy niezawartych w przedmiocie zamówienia. Pytanie 6 III Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi ust. 7 Zgodnie z art. 62 ustaw prawa pocztowego Operator wyznaczony zapewnia osobom niepełnosprawnym dostęp do usług powszechnych przez: 1. organizację pracy placówek pocztowych umożliwiającą osobom poruszającym się za pomocą wózka inwalidzkiego korzystanie z usług świadczonych przez te placówki; 2. tworzenie w placówkach pocztowych odpowiednio oznakowanych stanowisk obsługi osób niepełnosprawnych; 3. umieszczanie nadawczych skrzynek pocztowych w sposób i w miejscu umożliwiającym korzystanie z nich osobie niepełnosprawnej, poruszającej się za pomocą wózka inwalidzkiego, w szczególności nadawczych skrzynek pocztowych instalowanych w placówce pocztowej lub na nieruchomości użytkowanej przez tę placówkę; 4. doręczanie osobom: a) z uszkodzeniem narządu ruchu powodującym konieczność korzystania z wózka inwalidzkiego, b) niewidomym lub ociemniałym – na ich wniosek i bez pobierania dodatkowych opłat, przesyłek listowych, przesyłek rejestrowanych, w tym przesyłek z zadeklarowaną wartością oraz kwot pieniężnych określonych w przekazach pocztowych, z pominięciem oddawczej skrzynki pocztowej oraz bez konieczności odbierania przesyłki w placówce pocztowej; 5. przyjmowanie od osoby niepełnosprawnej w miejscu jej zamieszkania prawidłowo opłaconej przesyłki pocztowej niebędącej przesyłką rejestrowaną. Czy Zamawiający, biorąc pod uwagę zapewnienie osobom niepełnosprawnym dostępu do usług pocztowych, może potwierdzić, że Wykonawca, który uzyska zamówienie, ma spełniać wyżej wymienione wymagania? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca , który uzyska zamówienie ma spełniać wyżej wymienione wymagania. Pytanie 7 IV. kryteria oceny ofert. Zamawiający określił przedmiot zamówienia jako: ,,Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz paczek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Urzędu Gminy w Troszynie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.”. Jednocześnie w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający zobowiązał wykonawcę do świadczenia usług na podstawie ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (dalej Ustawa), czyli także zgodnie z przepisami wykonawczymi do Ustawy. W związku z powyższym wykonawca zwraca się o wyjaśnienie, czy poprzez usługę pocztową Zamawiający rozumie usługę pocztową określoną w art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy, zdefiniowaną ustawowo w następujący sposób: Usługę pocztową stanowi, wykonywane w obrocie krajowym lub zagranicznym, zarobkowe: realizowane łącznie lub rozdzielnie przyjmowanie, sortowanie, doręczanie przesyłek pocztowych oraz druków bezadresowych ? Jeżeli, jak wskazał Zamawiający, przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe określone w Ustawie, a ich świadczenie powinno być realizowane na podstawie przepisów Ustawy, czy Zamawiający potwierdza, że podstawą prawną, zgodnie z art. 14 Ustawy, świadczenia usług pocztowych są: 1. umowy o świadczenie usług pocztowych zawierane między nadawcami a operatorami pocztowymi, 2. umowy o współpracę zawierane między operatorami pocztowymi? Wykonawca wskazuje, że zgodnie z ustawową definicją zawartą w art. 3 pkt. 10) Ustawy, nadawcą jest podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej. Przekładając to na przedmiotowe zamówienie Wykonawca wnosi o potwierdzenie, czy w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania i wyboru najkorzystniejszej oferty, nadawcą przesyłek będzie Zamawiający, tj. Gmina Troszyn, który wybierze jednego operatora pocztowego i zawrze z tym operatorem umowę o świadczenie usług pocztowych? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający potwierdza, iż w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania i wyboru najkorzystniejszej oferty, nadawcą przesyłek będzie Zamawiający, tj. Gmina Troszyn, który wybierze jednego operatora pocztowego dla Urzędu Gminy i zawrze z tym operatorem umowę o świadczenie usług pocztowych. |
Przedmiot zamówienia
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?