Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: 21/DIR/UŁ/2022 Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego

Sławomir Jaroszczak
Uniwersytet Łódzki
Termin:
Zamieszczenia : 25-08-2022 14:02:00
Składania : 28-09-2022 09:30:00
Otwarcia : 28-09-2022 10:00:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych budynkach Uniwersytetu Łódzkiego .

Zadanie 1  Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynków Wydziału  Matematyki, Fizyki, Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego o łącznej mocy 431,24 kWp

Zadanie 2 - Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynku Wydziału  Ekonomiczno – Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego o łącznej mocy 247,17 kWp

Zadanie 3 - Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynku  Wydziału  Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego o łącznej mocy 270,27 kWp

Łączna minimalna zainstalowana moc wynosi 948,68 kWp.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczony jest w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr  2a  do SWZ.

W załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Załącznik nr 2 do SWZ_Program Funkcjonanlo-Użytkowy.zip zip 4478.1 2022-08-25 14:02:00 Postępowanie
SWZ z załącznikami.docx docx 195.87 2022-08-25 14:02:00 Postępowanie
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf pdf 122.76 2022-08-25 14:02:00 Postępowanie
JEDZ.zip zip 84.16 2022-08-25 15:38:08 Publiczna wiadomość
Audyt Ekonomia.zip zip 1951.05 2022-09-08 10:32:44 Publiczna wiadomość
Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu_12.09.2022.pdf pdf 73.54 2022-09-12 09:21:18 Publiczna wiadomość
SWZ z załącznikami_aktualizacja 12.09.2022.docx docx 197.93 2022-09-12 09:21:18 Publiczna wiadomość
Zał. nr 6 do SWZ_Projekt umowy_aktualizacja 12.09.2022.docx docx 90.68 2022-09-12 09:21:18 Publiczna wiadomość
SWZ z załącznikami_aktualizacja 16.09.2022.docx docx 198.24 2022-09-16 12:33:40 Publiczna wiadomość
notice (1) - sprostowanie 16.09.2022.pdf pdf 84.76 2022-09-16 12:33:40 Publiczna wiadomość
Sprostowanie_21.09.2022.pdf pdf 81.7 2022-09-21 11:47:49 Publiczna wiadomość
PFU_PV_UŁ_Matejki22.pdf pdf 846.64 2022-09-22 10:29:00 Publiczna wiadomość
notice (2) - sprostowanie_22.09.2022.pdf pdf 73.79 2022-09-22 10:29:00 Publiczna wiadomość
Informacja z otwarcia ofert.pdf pdf 309.64 2022-09-28 13:28:18 Publiczna wiadomość
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty.pdf pdf 316.52 2022-10-28 15:02:47 Publiczna wiadomość
Odwołanie MLSYSTEM.zip zip 7395.04 2022-11-09 07:59:08 Publiczna wiadomość
Odwołanie MLSYSTEM.zip zip 7395.04 2022-11-09 08:01:01 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2022-11-09 08:01 Anna Sochala Informacja o Odwołaniu  


Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 129 ust. 1 oraz 132 i nast. ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm) zwanej dalej Ustawą, tj. o wartości powyżej  215 000 euro, co stanowi równoważność kwoty 957 524 zł, którego przedmiotem jest: Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych  w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego   21/DIR/UŁ/2022



W związku z wpłynięciem Odwołania dla powyższego postępowania Zamawiający przesyła Odwołanie złożone w dniu 09.11.07.2022 przez Firmę ML SYSTEM sp. z o.o. , 36062 Zaczernie 190G  

Zamawiający jednocześnie informuje , że   Wykonawca zgodnie z art. 525 ustawy może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni dnia otrzymania od zamawiającego kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes
w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającego oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. 



















W załączeniu :

Kopia Odwołania złożona przez Wykonawcę ML SYSTEM sp z o.o.

Odwołanie MLSYSTEM. [...].zip

2022-11-09 07:59 Anna Sochala Informacja o Odwołaniu  


Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 129 ust. 1 oraz 132 i nast. ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm) zwanej dalej Ustawą, tj. o wartości powyżej  215 000 euro, co stanowi równoważność kwoty 957 524 zł, którego przedmiotem jest: Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych  w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego   21/DIR/UŁ/2022

W związku z wpłynięciem Odwołania dla powyższego postępowania Zamawiający przesyła Odwołanie złożone w dniu 11.07.2022 przez Firmę ML SYSTEM sp. z o.o. , 36062 Zaczernie 190G  

Zamawiający jednocześnie informuje , że   Wykonawca zgodnie z art. 525 ustawy może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni dnia otrzymania od zamawiającego kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes
w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającego oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. 


W załączeniu :

Kopia Odwołania złożona przez Wykonawcę ML SYSTEM sp z o.o.

Odwołanie MLSYSTEM. [...].zip

2022-10-28 15:02 Anna Sochala Zamawiający działając na podstawie art. 253 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm) publikuje w załączeniu Informację o wyborze najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu.

Informacja o wyborze [...].pdf

2022-09-28 13:28 Sławomir Jaroszczak Zamawiający, działając na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), przekazuje w załączeniu Informację z otwarcia ofert

Informacja z otwarci [...].pdf

2022-09-28 09:30 Komunikat Zamawiającego Na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył kwotę 4 095 532,00 zł brutto
2022-09-22 10:29 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na zapytania dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
1. Prosimy o udostępnienie PFU dla budynków Wydziału Zarządzania.
• Odpowiedź: W załączeniu

2. Prosimy o potwierdzenie, że stacja ładowania jednośladów zgodnie z zapisami PFU dotyczy tylko Wydziału Ekonomii (2 kpl)
• Odpowiedź: Tak

3. Prosimy o wskazanie lokalizacji planowanej stacji ładowania oraz ławek.
• Odpowiedź: Lokalizacja zostanie uzgodniona w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej . lokalizacja będzie na terenie Wydziału w rejonie parkingu

4. W związku z rozbieżnymi wymaganiami i wzajemnie się wykluczającymi zapisami odnośnie kąta konstrukcji wsporczej prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie kąta 10-15 stopni. Wymóg zastosowania kąta 30 stopni na dachu wymagałby konieczności dużego rozsuwania rzędów, żeby nie zacieniały się wzajemnie i przy dostępnej powierzchni nie byłoby możliwości osiągnięcia wymaganej mocy instalacji
• Odpowiedź: Zamawiający informuje że kąt musi być założony zgodnie ze sztuka tak aby panele optymalnie mogły uzyskać wydajność . Szczegóły zostaną uzgadniane z Zamawiającym w trakcie prac projektowych .

5. Czy Zamawiający dopuszcza montaż modułów w układzie wschód-zachód w przypadku, gdyby nie mieściły się we wskazanej lokalizacji?
• Odpowiedź: Lokalizację będą uzgadniane w trakcie prac projektowych

6. Czy Zamawiający dopuści możliwość zastosowania konstrukcji zgrzewanej/klejonej?
• Odpowiedź: Zamawiający informuje że w PFU jest opisana konstrukcja - stal , aluminium.

W związku z udzielonymi odpowiedziami, Zamawiający wysłał do publikacji w DUUE sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu, wydłużające termin składania i otwarcia ofert do dnia 28.09.2022 r. - notice w załączeniu

PFU_PV_UŁ_Matejki22. [...].pdf

notice (2) - sprosto [...].pdf

2022-09-21 11:47 Sławomir Jaroszczak W uzupełnieniu komunikatu z dnia 16.09.2022 r., Zamawiający publikuje w załączeniu Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu z dnia 21.09.2022 r.

Sprostowanie_21.09.2 [...].pdf

2022-09-16 12:33 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź na przesłane dnia 15.09.2022 r. zapytania dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

Pytanie 1.:
Prosimy o zniesienie wymogu maksymalnej powierzchni modułu. Obecnie producenci modułów fotowoltaicznych odchodzą od produkcji mniejszych mocy na rzecz, produktu o większej mocy przy czym nieznacznie większej powierzchni.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający znosi wymóg maksymalnej powierzchni modułu.

Pytanie 2.:
W związku z odpowiedziami na przesłane zapytania, udzielonymi w dniu 08.09.2022 - pytanie nr 5, a także informacją o możliwości montażu części instalacji na gruncie, prosimy Zamawiającego o dopuszczenie przedstawienia dowodów prawidłowego wykonania dostaw instalacji fotowoltaicznych zamontowanych na gruncie.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający dopuszcza przedstawienia dowodów prawidłowego wykonania dostaw instalacji fotowoltaicznych zamontowanych na gruncie. Jednocześnie zaktualizowane zostają zapisy punktów: 9.1.2.d)1, d)2.1 i d)2.2 SWZ oraz Załączników nr 4 i nr 8 do SWZ.
W związku z wprowadzonymi zmianami w SWZ, Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert na dzień 26.09.2022 r. W załączeniu zaktualizowane dokumenty.

SWZ z załącznikami_a [...].docx

notice (1) - sprosto [...].pdf

2022-09-12 09:21 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź na przesłane dnia 01.09.2022 r. i powtórzone dnia 09.09.2022 r. zapytania dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania (ciąg dalszy):

9) Prosimy o podanie parametrów jakie mają spełniać urządzenia opisane w PFU
punkt 1.1.4.5 Do każdego z budynków należy wstawić po dwie ładowarki do urządzeń mobilnych oraz min. jedno wyjście zewnętrzne z możliwością ładowania elektrycznych rowerów lub hulajnóg.
Odpowiedź Zamawiającego:
Stacja ładowania pojazdów jednośladowych
Stacja powinna składać się z co najmniej z:
• 1 słupka do ładowania pojazdów
• Dwóch ławek z oparciami
• Stojaka na pojazdy.
Słupek ładowania:
cztery punktu ładowania – gniazda GN230 IP 65
obudowa aluminiowa lakierowa proszkowo
logo gminy naniesione techniką zapewniającą trwałość co najmniej 5 lat
moc punktu ładowania <3,7 kW/1F
zabezpieczenie nadprądowe i dedykowane różnicowoprądowe
licznik zużycia energii elektrycznej
Zasilanie:
Kabel ziemny YKY połączony z WLZ budynku.
Stojak na pojazdy
Dostosowany formą i materiałem do ławek (ta sama linia wzornicza)
Ławki
Forma prosta, nowoczesna
Przeznaczone do montażu w miejscach publicznych
Konstrukcja stalowa ze stali nierdzewnej
Siedzisko i oparcie z listew klejonych z drewna egzotycznego
Montaż poprzez przykręcenie do betonowych fundamentów lub istniejącego podłoża

10) Prosimy o potwierdzenie, iż okres rękojmi wynosi 5 lat od daty odbioru końcowego i po tym okresie będzie zwalnianie zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Odpowiedź Zamawiającego:
Brak jest przesłanek do potwierdzenia, że okres rękojmi wynosi 5 lat od dnia odbioru końcowego i po tym okresie będzie zwalniane zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
W celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych zmianie ulega treść § 11 ust. 2 projektu umowy (Załącznik nr 6 do SWZ), który otrzymuje brzmienie:
Zamawiający zwróci 70% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostałe 30% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i usterki jak i udzielonej gwarancji oraz zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji, z zachowaniem terminu określonego w § 7 ust. 8. W załączenie zaktualizowany Załącznik nr 6 do SWZ.

W związku z opublikowanymi odpowiedziami na zapytania do SWZ oraz wprowadzonymi zmianami w SWZ, zamawiający na podstawie art. 137 uPzp przedłuża termin składania i otwarcia ofert do dnia 21.09.2022 r.

Sprostowanie ogłosze [...].pdf

SWZ z załącznikami_a [...].docx

Zał. nr 6 do SWZ_Pro [...].docx

2022-09-12 09:19 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź na przesłane dnia 01.09.2022 r. i powtórzone dnia 09.09.2022 r. zapytania dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
1). Zgodnie z pkt. 18.4 SWZ . Cena podana w ofercie powinna być umieszczona w Formularzu oferty - Załącznik Nr 1 do SWZ w postaci cyfrowej i słownej oraz w Arkuszu asortymentowo-cenowym (stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ) w postaci cyfrowej. SWZ nie zawiera załącznika nr 2 - prosimy o załączenie lub rezygnację ze składania załącznika nr 2 tj. arkusza asortymentowo-cenowego.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie będzie żądał składania załącznika nr 2 Arkusza asortymentowo-cenowego – dokonano zmiany w treści SWZ.
2). W zakresie zdolności zawodowej prosimy o potwierdzenie, iż w stosunku do osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy również doświadczenie nabyte stanowisku kierownika robót podczas realizacji co najmniej 2 zamówień polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania, w ramach których co najmniej jedna instalacja miała moc minimum 250 kWp i posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, zostanie uznane za spełnienie warunku udziału w postępowaniu.
Odpowiedź Zamawiającego:
Pkt. 9.1.2.d) 2.1) SWZ otrzymuje brzmienie:
Wykonawca będzie dysponował:
minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót, nabyte podczas realizacji co najmniej 2 zamówień polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania, w ramach których co najmniej jedna instalacja miała moc minimum 250 kWp i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych;
3) Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisów dotyczących zdolności technicznej na:
„Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli Wykonawca posiada w wykazie wykonanych dostaw, w okresie ostatnich pięciu lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie realizacje polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania (w tym: obiektów użyteczności publicznej, obiektów/hal przemysłowych lub magazynowych), o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp, wraz z centralnym systemem zarządzania energią.
- wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W ramach wykazanych dostaw, co najmniej jedna z powyższych musi zawierać wykonanie co najmniej jednej instalacji fotowoltaicznej o mocy co najmniej 250 kW. Informacje należy podać w załączniku nr 4 do SWZ.”
Lub
„Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli Wykonawca posiada w wykazie wykonanych dostaw, w okresie ostatnich pięciu lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie realizacje polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania (w tym: obiektów użyteczności publicznej, obiektów/hal przemysłowych lub magazynowych), o sumarycznej mocy co najmniej 500 kWp w ramach każdej realizacji, wraz z centralnym systemem zarządzania energią.
- wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W ramach wykazanych dostaw, co najmniej jedna z powyższych musi zawierać wykonanie co najmniej jednej instalacji fotowoltaicznej o mocy co najmniej 250 kW. Informacje należy podać w załączniku nr 4 do SWZ.”
Odpowiedź Zamawiającego:
Zapis pkt. 9.1.2.d)1. SWZ pozostaje bez zmian.
4) Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisów dotyczących zdolności technicznej na:
„d)2. Wykonawca będzie dysponował:
d)2.1) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, nabyte podczas realizacji co najmniej 2 zamówień polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania, w ramach których co najmniej jedna instalacja miała moc minimum 250 kWp i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych”
Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisów dotyczących zdolności technicznej na:
„d)2.2. minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w zakresie robót konstrukcyjno - budowlanych, legitymującą się doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót podczas realizacji jednego zamówienia polegającego na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 250 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej
- uprawnienia o których mowa powyżej winny być wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów jeżeli zachowują swoją ważność w zakresie odpowiadającym powyższym wymaganiom albo też uprawnienia zostały zdobyte w innych państwach i zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220)”
Odpowiedź Zamawiającego:
Zapis pkt. 9.1.2.d)2.1. SWZ otrzymuje brzmienie – patrz odpowiedź na pytania 2.
Zapis pkt. 9.1.2.d)2.2. SWZ pozostaje bez zmian
5) Prosimy o informacje czy Zamawiający dopuści optymalizatory mocy innego producenta niż falownik.
Odpowiedź Zamawiającego:
Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne, zatwierdzenie szczegółowych rozwiązań projektowych na etapie projektowania
6) Prosimy o zmianę wymagań dotyczących optymalizatorów mocy. Obecne wytyczne dotyczące optymalizatorów ograniczają konkurencyjność poprzez wskazanie jednego producenta co jest niezgodne z PZP, które mówi o konieczności takiego opisania przedmiotu zamówienia ,który w sposób jednonaczny opisywałby wymagania zamawiającego, a Jednocześnie nie ograniczał konkurencyjności. Proponujemy aby zmienić zapisy w zakresie:
- Maksymalne napięcie wejściowe: 60-150V
- Bezpiecznie napięcie wyjściowe optymalizatora: 0-1V DC tolerancja 0,1 V DC
- Maksymalna moc wejściowa: Minimum 385W
- Sprawność max: 99,5%
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający rezygnuje z doprecyzowania w/w zapisów. Zastosowane rozwiązania winny zapewniać niezawodną pracę instalacji i możliwość monitorowania pracy poszczególnych modułów lub par modułów.
7) Prosimy o informacje czy Zamawiający dopuści zastosowanie konstrukcji zabezpieczonych powłoką magnelis.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie
8) Prosimy o dopuszczenie modułów o powierzchni max: 1,99 m2.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie

W związku z opublikowanymi odpowiedziami na zapytania z dnia 01.09.2022 do SWZ oraz wprowadzonymi zmianami w SWZ, zamawiający na podstawie art. 137 uPzp przedłuża termin składania i otwarcia ofert do dnia 21.09.2022 r.
2022-09-08 10:32 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedź na przesłane dnia 02.09.2022 r. zapytania dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

1. Prosimy o udostępnienie dokumentacji konstrukcyjnej przedmiotowych budynków.
Odpowiedź Zamawiającego:
Dokumentacja konstrukcyjna budynków jest zarchiwizowana w formie papierowej i w razie potrzeby może być udostępniona Wykonawcy w trakcie realizacji inwestycji

2. Prosimy o udostepnienie ekspertyz konstrukcyjnych dachów potwierdzających możliwość dociążenia dachów instalacjami PV.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie dysponuje w/w materiałami

3. Jeśli nie były wykonane ekspertyzy konstruktorskie obiektów to po czyjej stronie jest koszt wykonania ekspertyz?
Odpowiedź Zamawiającego:
Koszt sporządzenia ekspertyz są w gestii wykonawcy

4. Co w przypadku gdy z ekspertyzy wyniknie brak możliwości w danej lokalizacji zamontowania instalacji PV? Czy Zamawiający dysponuje alternatywnymi lokalizacjami?
Odpowiedź Zamawiającego:
W takim przypadku lokalizacja będzie każdorazowo uzgadniana z Zamawiającym na etapie prac projektowych.

5. W PFU istnieje zapis: „Ponieważ część paneli zostanie zainstalowana na gruncie (około 10% kpl.) należy uzgodnić ich lokalizacje z użytkownikiem obiektu. Po zakończonych pracach teren należy uporządkować i doprowadzić do stanu pierwotnego.” Prosimy o informacje których instalacji i budynków dotyczy ta adnotacja, skoro instalacje mają być na dachach.
Odpowiedź Zamawiającego:
W wycenie należy uwzględnić ewentualną konieczność montażu części instalacji na gruncie.

6. Czy Zamawiający pokryje koszt opłaty do wniosku o wydanie warunków przyłączeniowych dla instalacji powyżej 50kW (po złożeniu wniosku o wydanie warunków przyłączenia, po stwierdzeniu przez zakład energetyczny jego kompletności, inwestor w ciągu 21 dni musi wpłacić zaliczkę przyłączeniową w wysokości 30 zł/kW planowanej mocy)?
Odpowiedź Zamawiającego:
Opłaty administracyjne są po stronie zamawiającego.

7. Prosimy o potwierdzenie, że oferta musi zawierać pełne koszty wykonania 6 odrębnych instalacji PV (osobne warunki przyłączenia, projekty budowlane, uzgodnienia). Chyba, że Zamawiający zdecyduje się pokryć koszty wynikające z adaptacji punktów wpięcia do potrzeb włączenia instalacji PV, które to ostatecznie będą wynikały dopiero z wydanych warunków przyłączeniowych. Mowa tutaj co najmniej o wymianie przekładników prądowych i napięciowych na
trójrdzeniowe/trójuzwojeniowe, modernizacji układu pomiarowego w zakresie połączeń i modemów komunikacji (o ile nie zajdzie konieczność wymiany całkowitej istniejących układów pomiarowych), koszcie automatyki EAZ (telemechanika wraz z sterownikiem pola). Będą to znaczne koszty i należy mieć na uwadze, że muszą być poniesione dla każdej z instalacji osobno w związku z tym, że każda instalacja ma być przyłączona do innego PPE.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zadanie obejmuje wykonanie 6 odrębnych instalacji

8. Prosimy o wskazanie lokalizacji układów pomiarowych w danych lokalizacjach?
Odpowiedź Zamawiającego:
Lokalizacja układów pomiarowych będzie każdorazowo uzgadniana z Zamawiającym na etapie prac projektowych.

9. W dokumentach wskazane są moce i ilości modułów (wielokrotność jednostkowej mocy 385W). W związku z dopuszczeniem modułów o większej mocy jednostkowej ( w wymaganiach wskazano moc minimum 385W) prosimy o wskazanie co jest dla Wykonawcy wiążące: uzyskanie minimalnej wymaganej mocy łącznej dla danej lokalizacji przy użyciu mniejszej liczby modułów o większej mocy jednostkowej czy zachowanie wymaganej ilości modułów?
Odpowiedź Zamawiającego:
Przede wszystkim należy zapewnić wymaganą moc instalacji.

10. Czy w każdej lokalizacji Zamawiający posiada stację transformatorową?
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak

11. Czy każdy punkt PPE jest zasilany z odrębnej stacji trafo?
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak

12. Czy w każdej lokalizacji Zamawiający posiada instalację odgromową? Czy Wykonawca ma wykonać dedykowane instalacje odgromowe do systemów PV?
Odpowiedź Zamawiającego:
Budynki wyposażone są w instalacje odgromowe. Zabezpieczenie odgromowe instalacji PV zgodnie z dokumentacją opracowaną przez wykonawcę.

13. Prosimy o wskazanie lokalizacji montażu falowników PV.
Odpowiedź Zamawiającego:
Lokalizacje wskazane będą na etapie opracowania dokumentacji projektowych w pomieszczeniach znajdujących się możliwie blisko instalacji PV

14. Prosimy o wskazanie rodzaju pokrycia dachowego w danych lokalizacjach.
Odpowiedź Zamawiającego:
Papa termozgrzewalna

15. Czy któryś z obiektów objęty jest ochroną Konserwatora Zabytków?
Odpowiedź Zamawiającego:
Nie

16. Czy istnieje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dopuszczający instalacje PV? Prosimy o udostepnienie.
Odpowiedź Zamawiającego:
Dla planowanych lokalizacji nie są zatwierdzone PZP.

17. Czy każdy z obiektów posiada osobny układ pomiarowo-rozliczeniowy oraz miejsce wpięcia?
Odpowiedź Zamawiającego:
Nie, część obiektów posiada wspólny układ pomiarowy.

18. Prosimy o uzupełnienie audytu dla budynków Wydziału Ekonomii.
Odpowiedź Zamawiającego:
Audyt dla budynków Wydziału Ekonomii w załączeniu.

19. Czy konieczne będzie prowadzenie tras kablowych w terenie (kostka, asfalt, grunt)?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie jest w stanie określić czy zajdzie taka potrzeba

20. Zamawiający w PFU, w wymaganiach dla modułu fotowoltaicznego podaje dla niektórych parametrów: potwierdzone raportem z badań przeprowadzonym przez niezależną jednostkę badawczą. Jednocześnie w SWZ w wymagane są jedynie karty katalogowe modułu, czy Zamawiający będzie do złożenia wraz z ofertą wymagał test raportów dla modułów fotowoltaicznych?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający wymagać będzie raportów testów modułów.

21. W związku określeniem mocy modułów jako min. 385W wnosimy o wykreślenie ograniczenia wielkości modułów maksymalnie do 1,915 m2.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający rezygnuje z tego zapisu.

22. Optymalizatory i falowniki wyspecyfikowane w PFU na chwile obecną są nie dostępne na rynku i wskazany termin realizacji jest nie możliwy do osiągnięcia.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje wymagany termin realizacji dopuszcza rozwiązania równoważne, które zatwierdzone będą na etapie sporządzania projektów

23. Pierwsze planowane dostawy producent na chwilę obecną określa jako początek roku 2023. W związku z tym prosimy również ten fakt uwzględnić przy określeniu realnego terminu realizacji inwestycji.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje wymagany termin realizacji.

24. Wnosimy o dopuszczenie innych (niż wymagane w PFU 850W) mocy optymalizatorów przy zachowaniu konfiguracji 1:2 (jeden optymalizator na dwa moduły) oraz dopuszczeniu modułów o mocy minimum 385W.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający dopuszcza tego typu rozwiązanie.

Audyt Ekonomia.zip

2022-08-25 15:38 Sławomir Jaroszczak Zamawiający publikuje w załączeniu Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) w formacie ESPD.
Sposób wypełnienia dokumentu omówiono w pkt. 14.2. b) SWZ.

JEDZ.zip

2022-08-25 14:17 Sławomir Jaroszczak Zamawiający informuje, że na podstawie art. 90 ustawy Pzp, wysłał do publikacji w DUUE Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu dla przedmiotowego postepowania.
Sprostowanie dotyczy Sekcji I: Instytucja zamawiająca, pkt. I.1), gdzie błędnie podano numer telefonu osoby do kontaktów.
Prawidłowy numer: +48 426354290

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 1591