Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 25-08-2022 14:02:00 |
Składania : | 28-09-2022 09:30:00 |
Otwarcia : | 28-09-2022 10:00:00 |
Tryb: | Przetarg nieograniczony |
Rodzaj: | Dostawy |
Szanowni Państwo,
Przedmiotem
zamówienia jest dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych budynkach
Uniwersytetu Łódzkiego .
Zadanie 2 - Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynku
Wydziału Ekonomiczno – Socjologicznego
Uniwersytetu Łódzkiego o łącznej mocy 247,17 kWp
Zadanie 3 - Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla
budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego o
łącznej mocy 270,27 kWp
Łączna
minimalna zainstalowana moc wynosi 948,68 kWp.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczony jest w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 2a do SWZ.
W załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.
Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.
W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań do SWZ
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty
Przesłania odwołania/inne
Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.
2022-11-09 08:01 | Anna Sochala |
Informacja
o
Odwołaniu
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 129 ust. 1 oraz 132 i nast. ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm) zwanej dalej Ustawą, tj. o wartości powyżej 215 000 euro, co stanowi równoważność kwoty 957 524 zł, którego przedmiotem jest: Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego 21/DIR/UŁ/2022 W związku z wpłynięciem Odwołania dla powyższego postępowania Zamawiający przesyła Odwołanie złożone w dniu 09.11.07.2022 przez Firmę ML SYSTEM sp. z o.o. , 36062 Zaczernie 190G Zamawiający jednocześnie informuje , że Wykonawca zgodnie z art. 525 ustawy może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni dnia otrzymania od zamawiającego kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającego oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. W załączeniu : Kopia Odwołania złożona przez Wykonawcę ML SYSTEM sp z o.o. |
2022-11-09 07:59 | Anna Sochala |
Informacja
o
Odwołaniu
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 129 ust. 1 oraz 132 i nast. ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm) zwanej dalej Ustawą, tj. o wartości powyżej 215 000 euro, co stanowi równoważność kwoty 957 524 zł, którego przedmiotem jest: Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego 21/DIR/UŁ/2022 W związku z wpłynięciem Odwołania dla powyższego postępowania Zamawiający przesyła Odwołanie złożone w dniu 11.07.2022 przez Firmę ML SYSTEM sp. z o.o. , 36062 Zaczernie 190G Zamawiający jednocześnie informuje , że Wykonawca zgodnie z art. 525 ustawy może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni dnia otrzymania od zamawiającego kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającego oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. W załączeniu : Kopia Odwołania złożona przez Wykonawcę ML SYSTEM sp z o.o. |
2022-10-28 15:02 | Anna Sochala | Zamawiający działając na podstawie art. 253 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm) publikuje w załączeniu Informację o wyborze najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu. |
2022-09-28 13:28 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający,
działając
na
podstawie
art.
222
ust.
5
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), przekazuje w załączeniu Informację z otwarcia ofert |
2022-09-28 09:30 | Komunikat Zamawiającego | Na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył kwotę 4 095 532,00 zł brutto |
2022-09-22 10:29 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
135
ust
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.
U.
z
2021
r.
poz.
1129
z
późn.
zm.)
przekazuje
poniżej
odpowiedzi
na
zapytania
dotyczące
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania: 1. Prosimy o udostępnienie PFU dla budynków Wydziału Zarządzania. • Odpowiedź: W załączeniu 2. Prosimy o potwierdzenie, że stacja ładowania jednośladów zgodnie z zapisami PFU dotyczy tylko Wydziału Ekonomii (2 kpl) • Odpowiedź: Tak 3. Prosimy o wskazanie lokalizacji planowanej stacji ładowania oraz ławek. • Odpowiedź: Lokalizacja zostanie uzgodniona w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej . lokalizacja będzie na terenie Wydziału w rejonie parkingu 4. W związku z rozbieżnymi wymaganiami i wzajemnie się wykluczającymi zapisami odnośnie kąta konstrukcji wsporczej prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie kąta 10-15 stopni. Wymóg zastosowania kąta 30 stopni na dachu wymagałby konieczności dużego rozsuwania rzędów, żeby nie zacieniały się wzajemnie i przy dostępnej powierzchni nie byłoby możliwości osiągnięcia wymaganej mocy instalacji • Odpowiedź: Zamawiający informuje że kąt musi być założony zgodnie ze sztuka tak aby panele optymalnie mogły uzyskać wydajność . Szczegóły zostaną uzgadniane z Zamawiającym w trakcie prac projektowych . 5. Czy Zamawiający dopuszcza montaż modułów w układzie wschód-zachód w przypadku, gdyby nie mieściły się we wskazanej lokalizacji? • Odpowiedź: Lokalizację będą uzgadniane w trakcie prac projektowych 6. Czy Zamawiający dopuści możliwość zastosowania konstrukcji zgrzewanej/klejonej? • Odpowiedź: Zamawiający informuje że w PFU jest opisana konstrukcja - stal , aluminium. W związku z udzielonymi odpowiedziami, Zamawiający wysłał do publikacji w DUUE sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu, wydłużające termin składania i otwarcia ofert do dnia 28.09.2022 r. - notice w załączeniu |
2022-09-21 11:47 | Sławomir Jaroszczak | W uzupełnieniu komunikatu z dnia 16.09.2022 r., Zamawiający publikuje w załączeniu Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu z dnia 21.09.2022 r. |
2022-09-16 12:33 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
135
ust
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.
U.
z
2021
r.
poz.
1129
z
późn.
zm.)
przekazuje
poniżej
odpowiedź
na
przesłane
dnia
15.09.2022
r.
zapytania
dotyczące
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania:
Pytanie 1.: Prosimy o zniesienie wymogu maksymalnej powierzchni modułu. Obecnie producenci modułów fotowoltaicznych odchodzą od produkcji mniejszych mocy na rzecz, produktu o większej mocy przy czym nieznacznie większej powierzchni. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający znosi wymóg maksymalnej powierzchni modułu. Pytanie 2.: W związku z odpowiedziami na przesłane zapytania, udzielonymi w dniu 08.09.2022 - pytanie nr 5, a także informacją o możliwości montażu części instalacji na gruncie, prosimy Zamawiającego o dopuszczenie przedstawienia dowodów prawidłowego wykonania dostaw instalacji fotowoltaicznych zamontowanych na gruncie. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający dopuszcza przedstawienia dowodów prawidłowego wykonania dostaw instalacji fotowoltaicznych zamontowanych na gruncie. Jednocześnie zaktualizowane zostają zapisy punktów: 9.1.2.d)1, d)2.1 i d)2.2 SWZ oraz Załączników nr 4 i nr 8 do SWZ. W związku z wprowadzonymi zmianami w SWZ, Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert na dzień 26.09.2022 r. W załączeniu zaktualizowane dokumenty. |
2022-09-12 09:21 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
135
ust
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.
U.
z
2021
r.
poz.
1129
z
późn.
zm.)
przekazuje
poniżej
odpowiedź
na
przesłane
dnia
01.09.2022
r.
i
powtórzone
dnia
09.09.2022
r.
zapytania
dotyczące
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania
(ciąg
dalszy): 9) Prosimy o podanie parametrów jakie mają spełniać urządzenia opisane w PFU punkt 1.1.4.5 Do każdego z budynków należy wstawić po dwie ładowarki do urządzeń mobilnych oraz min. jedno wyjście zewnętrzne z możliwością ładowania elektrycznych rowerów lub hulajnóg. Odpowiedź Zamawiającego: Stacja ładowania pojazdów jednośladowych Stacja powinna składać się z co najmniej z: • 1 słupka do ładowania pojazdów • Dwóch ławek z oparciami • Stojaka na pojazdy. Słupek ładowania: cztery punktu ładowania – gniazda GN230 IP 65 obudowa aluminiowa lakierowa proszkowo logo gminy naniesione techniką zapewniającą trwałość co najmniej 5 lat moc punktu ładowania <3,7 kW/1F zabezpieczenie nadprądowe i dedykowane różnicowoprądowe licznik zużycia energii elektrycznej Zasilanie: Kabel ziemny YKY połączony z WLZ budynku. Stojak na pojazdy Dostosowany formą i materiałem do ławek (ta sama linia wzornicza) Ławki Forma prosta, nowoczesna Przeznaczone do montażu w miejscach publicznych Konstrukcja stalowa ze stali nierdzewnej Siedzisko i oparcie z listew klejonych z drewna egzotycznego Montaż poprzez przykręcenie do betonowych fundamentów lub istniejącego podłoża 10) Prosimy o potwierdzenie, iż okres rękojmi wynosi 5 lat od daty odbioru końcowego i po tym okresie będzie zwalnianie zabezpieczenie należytego wykonania umowy Odpowiedź Zamawiającego: Brak jest przesłanek do potwierdzenia, że okres rękojmi wynosi 5 lat od dnia odbioru końcowego i po tym okresie będzie zwalniane zabezpieczenie należytego wykonania umowy. W celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych zmianie ulega treść § 11 ust. 2 projektu umowy (Załącznik nr 6 do SWZ), który otrzymuje brzmienie: Zamawiający zwróci 70% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostałe 30% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i usterki jak i udzielonej gwarancji oraz zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji, z zachowaniem terminu określonego w § 7 ust. 8. W załączenie zaktualizowany Załącznik nr 6 do SWZ. W związku z opublikowanymi odpowiedziami na zapytania do SWZ oraz wprowadzonymi zmianami w SWZ, zamawiający na podstawie art. 137 uPzp przedłuża termin składania i otwarcia ofert do dnia 21.09.2022 r. Sprostowanie ogłosze [...].pdf |
2022-09-12 09:19 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
135
ust
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.
U.
z
2021
r.
poz.
1129
z
późn.
zm.)
przekazuje
poniżej
odpowiedź
na
przesłane
dnia
01.09.2022
r.
i
powtórzone
dnia
09.09.2022
r.
zapytania
dotyczące
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania: 1). Zgodnie z pkt. 18.4 SWZ . Cena podana w ofercie powinna być umieszczona w Formularzu oferty - Załącznik Nr 1 do SWZ w postaci cyfrowej i słownej oraz w Arkuszu asortymentowo-cenowym (stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ) w postaci cyfrowej. SWZ nie zawiera załącznika nr 2 - prosimy o załączenie lub rezygnację ze składania załącznika nr 2 tj. arkusza asortymentowo-cenowego. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie będzie żądał składania załącznika nr 2 Arkusza asortymentowo-cenowego – dokonano zmiany w treści SWZ. 2). W zakresie zdolności zawodowej prosimy o potwierdzenie, iż w stosunku do osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy również doświadczenie nabyte stanowisku kierownika robót podczas realizacji co najmniej 2 zamówień polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania, w ramach których co najmniej jedna instalacja miała moc minimum 250 kWp i posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, zostanie uznane za spełnienie warunku udziału w postępowaniu. Odpowiedź Zamawiającego: Pkt. 9.1.2.d) 2.1) SWZ otrzymuje brzmienie: Wykonawca będzie dysponował: minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót, nabyte podczas realizacji co najmniej 2 zamówień polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania, w ramach których co najmniej jedna instalacja miała moc minimum 250 kWp i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych; 3) Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisów dotyczących zdolności technicznej na: „Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli Wykonawca posiada w wykazie wykonanych dostaw, w okresie ostatnich pięciu lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie realizacje polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania (w tym: obiektów użyteczności publicznej, obiektów/hal przemysłowych lub magazynowych), o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp, wraz z centralnym systemem zarządzania energią. - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W ramach wykazanych dostaw, co najmniej jedna z powyższych musi zawierać wykonanie co najmniej jednej instalacji fotowoltaicznej o mocy co najmniej 250 kW. Informacje należy podać w załączniku nr 4 do SWZ.” Lub „Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli Wykonawca posiada w wykazie wykonanych dostaw, w okresie ostatnich pięciu lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie realizacje polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania (w tym: obiektów użyteczności publicznej, obiektów/hal przemysłowych lub magazynowych), o sumarycznej mocy co najmniej 500 kWp w ramach każdej realizacji, wraz z centralnym systemem zarządzania energią. - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W ramach wykazanych dostaw, co najmniej jedna z powyższych musi zawierać wykonanie co najmniej jednej instalacji fotowoltaicznej o mocy co najmniej 250 kW. Informacje należy podać w załączniku nr 4 do SWZ.” Odpowiedź Zamawiającego: Zapis pkt. 9.1.2.d)1. SWZ pozostaje bez zmian. 4) Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisów dotyczących zdolności technicznej na: „d)2. Wykonawca będzie dysponował: d)2.1) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, nabyte podczas realizacji co najmniej 2 zamówień polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 700 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania, w ramach których co najmniej jedna instalacja miała moc minimum 250 kWp i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych” Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisów dotyczących zdolności technicznej na: „d)2.2. minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w zakresie robót konstrukcyjno - budowlanych, legitymującą się doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót podczas realizacji jednego zamówienia polegającego na dostawie, montażu i uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych o sumarycznej mocy co najmniej 250 kWp wraz z centralnym systemem zarządzania energią, wykonanych na dachach, gruntach lub elewacjach czynnych obiektów budowlanych dopuszczonych do użytkowania i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej - uprawnienia o których mowa powyżej winny być wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów jeżeli zachowują swoją ważność w zakresie odpowiadającym powyższym wymaganiom albo też uprawnienia zostały zdobyte w innych państwach i zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220)” Odpowiedź Zamawiającego: Zapis pkt. 9.1.2.d)2.1. SWZ otrzymuje brzmienie – patrz odpowiedź na pytania 2. Zapis pkt. 9.1.2.d)2.2. SWZ pozostaje bez zmian 5) Prosimy o informacje czy Zamawiający dopuści optymalizatory mocy innego producenta niż falownik. Odpowiedź Zamawiającego: Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne, zatwierdzenie szczegółowych rozwiązań projektowych na etapie projektowania 6) Prosimy o zmianę wymagań dotyczących optymalizatorów mocy. Obecne wytyczne dotyczące optymalizatorów ograniczają konkurencyjność poprzez wskazanie jednego producenta co jest niezgodne z PZP, które mówi o konieczności takiego opisania przedmiotu zamówienia ,który w sposób jednonaczny opisywałby wymagania zamawiającego, a Jednocześnie nie ograniczał konkurencyjności. Proponujemy aby zmienić zapisy w zakresie: - Maksymalne napięcie wejściowe: 60-150V - Bezpiecznie napięcie wyjściowe optymalizatora: 0-1V DC tolerancja 0,1 V DC - Maksymalna moc wejściowa: Minimum 385W - Sprawność max: 99,5% Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający rezygnuje z doprecyzowania w/w zapisów. Zastosowane rozwiązania winny zapewniać niezawodną pracę instalacji i możliwość monitorowania pracy poszczególnych modułów lub par modułów. 7) Prosimy o informacje czy Zamawiający dopuści zastosowanie konstrukcji zabezpieczonych powłoką magnelis. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie 8) Prosimy o dopuszczenie modułów o powierzchni max: 1,99 m2. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie W związku z opublikowanymi odpowiedziami na zapytania z dnia 01.09.2022 do SWZ oraz wprowadzonymi zmianami w SWZ, zamawiający na podstawie art. 137 uPzp przedłuża termin składania i otwarcia ofert do dnia 21.09.2022 r. |
2022-09-08 10:32 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
135
ust
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.
U.
z
2021
r.
poz.
1129
z
późn.
zm.)
przekazuje
poniżej
odpowiedź
na
przesłane
dnia
02.09.2022
r.
zapytania
dotyczące
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania: 1. Prosimy o udostępnienie dokumentacji konstrukcyjnej przedmiotowych budynków. Odpowiedź Zamawiającego: Dokumentacja konstrukcyjna budynków jest zarchiwizowana w formie papierowej i w razie potrzeby może być udostępniona Wykonawcy w trakcie realizacji inwestycji 2. Prosimy o udostepnienie ekspertyz konstrukcyjnych dachów potwierdzających możliwość dociążenia dachów instalacjami PV. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie dysponuje w/w materiałami 3. Jeśli nie były wykonane ekspertyzy konstruktorskie obiektów to po czyjej stronie jest koszt wykonania ekspertyz? Odpowiedź Zamawiającego: Koszt sporządzenia ekspertyz są w gestii wykonawcy 4. Co w przypadku gdy z ekspertyzy wyniknie brak możliwości w danej lokalizacji zamontowania instalacji PV? Czy Zamawiający dysponuje alternatywnymi lokalizacjami? Odpowiedź Zamawiającego: W takim przypadku lokalizacja będzie każdorazowo uzgadniana z Zamawiającym na etapie prac projektowych. 5. W PFU istnieje zapis: „Ponieważ część paneli zostanie zainstalowana na gruncie (około 10% kpl.) należy uzgodnić ich lokalizacje z użytkownikiem obiektu. Po zakończonych pracach teren należy uporządkować i doprowadzić do stanu pierwotnego.” Prosimy o informacje których instalacji i budynków dotyczy ta adnotacja, skoro instalacje mają być na dachach. Odpowiedź Zamawiającego: W wycenie należy uwzględnić ewentualną konieczność montażu części instalacji na gruncie. 6. Czy Zamawiający pokryje koszt opłaty do wniosku o wydanie warunków przyłączeniowych dla instalacji powyżej 50kW (po złożeniu wniosku o wydanie warunków przyłączenia, po stwierdzeniu przez zakład energetyczny jego kompletności, inwestor w ciągu 21 dni musi wpłacić zaliczkę przyłączeniową w wysokości 30 zł/kW planowanej mocy)? Odpowiedź Zamawiającego: Opłaty administracyjne są po stronie zamawiającego. 7. Prosimy o potwierdzenie, że oferta musi zawierać pełne koszty wykonania 6 odrębnych instalacji PV (osobne warunki przyłączenia, projekty budowlane, uzgodnienia). Chyba, że Zamawiający zdecyduje się pokryć koszty wynikające z adaptacji punktów wpięcia do potrzeb włączenia instalacji PV, które to ostatecznie będą wynikały dopiero z wydanych warunków przyłączeniowych. Mowa tutaj co najmniej o wymianie przekładników prądowych i napięciowych na trójrdzeniowe/trójuzwojeniowe, modernizacji układu pomiarowego w zakresie połączeń i modemów komunikacji (o ile nie zajdzie konieczność wymiany całkowitej istniejących układów pomiarowych), koszcie automatyki EAZ (telemechanika wraz z sterownikiem pola). Będą to znaczne koszty i należy mieć na uwadze, że muszą być poniesione dla każdej z instalacji osobno w związku z tym, że każda instalacja ma być przyłączona do innego PPE. Odpowiedź Zamawiającego: Zadanie obejmuje wykonanie 6 odrębnych instalacji 8. Prosimy o wskazanie lokalizacji układów pomiarowych w danych lokalizacjach? Odpowiedź Zamawiającego: Lokalizacja układów pomiarowych będzie każdorazowo uzgadniana z Zamawiającym na etapie prac projektowych. 9. W dokumentach wskazane są moce i ilości modułów (wielokrotność jednostkowej mocy 385W). W związku z dopuszczeniem modułów o większej mocy jednostkowej ( w wymaganiach wskazano moc minimum 385W) prosimy o wskazanie co jest dla Wykonawcy wiążące: uzyskanie minimalnej wymaganej mocy łącznej dla danej lokalizacji przy użyciu mniejszej liczby modułów o większej mocy jednostkowej czy zachowanie wymaganej ilości modułów? Odpowiedź Zamawiającego: Przede wszystkim należy zapewnić wymaganą moc instalacji. 10. Czy w każdej lokalizacji Zamawiający posiada stację transformatorową? Odpowiedź Zamawiającego: Tak 11. Czy każdy punkt PPE jest zasilany z odrębnej stacji trafo? Odpowiedź Zamawiającego: Tak 12. Czy w każdej lokalizacji Zamawiający posiada instalację odgromową? Czy Wykonawca ma wykonać dedykowane instalacje odgromowe do systemów PV? Odpowiedź Zamawiającego: Budynki wyposażone są w instalacje odgromowe. Zabezpieczenie odgromowe instalacji PV zgodnie z dokumentacją opracowaną przez wykonawcę. 13. Prosimy o wskazanie lokalizacji montażu falowników PV. Odpowiedź Zamawiającego: Lokalizacje wskazane będą na etapie opracowania dokumentacji projektowych w pomieszczeniach znajdujących się możliwie blisko instalacji PV 14. Prosimy o wskazanie rodzaju pokrycia dachowego w danych lokalizacjach. Odpowiedź Zamawiającego: Papa termozgrzewalna 15. Czy któryś z obiektów objęty jest ochroną Konserwatora Zabytków? Odpowiedź Zamawiającego: Nie 16. Czy istnieje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dopuszczający instalacje PV? Prosimy o udostepnienie. Odpowiedź Zamawiającego: Dla planowanych lokalizacji nie są zatwierdzone PZP. 17. Czy każdy z obiektów posiada osobny układ pomiarowo-rozliczeniowy oraz miejsce wpięcia? Odpowiedź Zamawiającego: Nie, część obiektów posiada wspólny układ pomiarowy. 18. Prosimy o uzupełnienie audytu dla budynków Wydziału Ekonomii. Odpowiedź Zamawiającego: Audyt dla budynków Wydziału Ekonomii w załączeniu. 19. Czy konieczne będzie prowadzenie tras kablowych w terenie (kostka, asfalt, grunt)? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający nie jest w stanie określić czy zajdzie taka potrzeba 20. Zamawiający w PFU, w wymaganiach dla modułu fotowoltaicznego podaje dla niektórych parametrów: potwierdzone raportem z badań przeprowadzonym przez niezależną jednostkę badawczą. Jednocześnie w SWZ w wymagane są jedynie karty katalogowe modułu, czy Zamawiający będzie do złożenia wraz z ofertą wymagał test raportów dla modułów fotowoltaicznych? Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający wymagać będzie raportów testów modułów. 21. W związku określeniem mocy modułów jako min. 385W wnosimy o wykreślenie ograniczenia wielkości modułów maksymalnie do 1,915 m2. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający rezygnuje z tego zapisu. 22. Optymalizatory i falowniki wyspecyfikowane w PFU na chwile obecną są nie dostępne na rynku i wskazany termin realizacji jest nie możliwy do osiągnięcia. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający podtrzymuje wymagany termin realizacji dopuszcza rozwiązania równoważne, które zatwierdzone będą na etapie sporządzania projektów 23. Pierwsze planowane dostawy producent na chwilę obecną określa jako początek roku 2023. W związku z tym prosimy również ten fakt uwzględnić przy określeniu realnego terminu realizacji inwestycji. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający podtrzymuje wymagany termin realizacji. 24. Wnosimy o dopuszczenie innych (niż wymagane w PFU 850W) mocy optymalizatorów przy zachowaniu konfiguracji 1:2 (jeden optymalizator na dwa moduły) oraz dopuszczeniu modułów o mocy minimum 385W. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający dopuszcza tego typu rozwiązanie. |
2022-08-25 15:38 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
publikuje
w
załączeniu
Jednolity
Europejski
Dokument
Zamówienia
(JEDZ)
w
formacie
ESPD. Sposób wypełnienia dokumentu omówiono w pkt. 14.2. b) SWZ. |
2022-08-25 14:17 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
informuje,
że
na
podstawie
art.
90
ustawy
Pzp,
wysłał
do
publikacji
w
DUUE
Sprostowanie
ogłoszenia
o
zamówieniu
dla
przedmiotowego
postepowania. Sprostowanie dotyczy Sekcji I: Instytucja zamawiająca, pkt. I.1), gdzie błędnie podano numer telefonu osoby do kontaktów. Prawidłowy numer: +48 426354290 |
Komunikaty