Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: RZP.271.69.2021,KZP Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Białe Błota na lata 2021-2024

Monika Dominikowska
Gmina Białe Błota
Termin:
Zamieszczenia : 09-08-2021 12:11:00
Składania : 14-09-2021 10:00:00
Otwarcia : 14-09-2021 10:30:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem:

RZP.271.69.2021.KZP

1.                 TRYB POSTĘPOWANIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o którym mowa w art. 132 ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej dalej „ustawą Pzp".

Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z art. 139 ust. 1 ustawy Pzp, tj. możliwość dokonania, w pierwszej kolejności, badania i oceny ofert, a następnie dokonać kwalifikacji podmiotowej wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.

Zamówienie będzie finansowane z budżetu Gminy Białe Błota.

 

Nazwa zadania nadana przez Zamawiającego:

Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Białe Błota na lata 2021 - 2024

3.4.           Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia wykonanie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg na terenie Gminy Białe Błota. Zamówienie obejmuje  m. in.:

a)   Odśnieżanie dróg, chodników, parkingów, ścieżek rowerowych na całej szerokości zgodnie z zasadami i standardami zimowego utrzymania,

b)   Usuwaniu śliskości zimowej,

c)    Wywożenie śniegu z dróg oraz innych miejsc ustalonych przez wyznaczonego pracownika Gminy Białe Błota,

d)   Utrzymaniu gotowości  do realizacji przedmiotu zamówienia,

Prace porządkowe po zakończeniu akcji zimowej  polegające na usunięciu z dróg

i poboczy materiałów uszorstniających (w terminie do 30 dni po zakończeniu akcji zimowej)

Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w formularzu cenowym oraz tomach II i III niniejszego SWZ.


Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
SWZ.zip zip 413.13 2021-08-09 12:11:00 Postępowanie
potwierdzenie przesłania ogłoszenia.pdf pdf 210.22 2021-08-09 12:11:00 Postępowanie
ogłoszenie o zamówieniu - unijne.pdf pdf 2098.96 2021-08-13 10:37:23 Postępowanie
wyjaśnienia treści SWZ z dnia 23.08.2021 r..zip zip 561.33 2021-08-23 14:13:42 Publiczna wiadomość
espd-request.zip zip 88 2021-09-08 14:55:06 Publiczna wiadomość
informacja z otwarcia ofert.pdf pdf 297.81 2021-09-14 14:26:31 Publiczna wiadomość
informacja z otwarcia ofert.docx docx 23.27 2021-09-14 14:26:31 Publiczna wiadomość
zawiadomienie o wyborze.pdf pdf 995.82 2021-10-11 16:01:25 Publiczna wiadomość
wybór oferty najkorzystniejszej.docx docx 26.23 2021-10-11 16:01:25 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-10-11 16:01 Monika Dominikowska ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

Działając na podstawie art. 253 ust. 1 i 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 1129 ze zm.) – dalej zwaną ustawą Pzp, zamawiający Gmina Białe Błota, zawiadamia o:

I. Wyborze najkorzystniejszej oferty:
W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, jako ofertę najkorzystniejszą wybrano:
Nr 4 złożoną przez
Dromaks Piotr Myszkier Myszkier ul. Żytnia 25, 85-356 Bydgoszcz
z ceną brutto 2 307 960,00 (słownie złotych dwa miliony trzysta siedem tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt)

Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty:
Faktyczne:
Niepodlegająca odrzuceniu oferta odpowiada wszystkim wymaganiom ustawy Pzp oraz SWZ, została oceniona jako najkorzystniejsze uzyskując najwyższą liczbę punktów obliczoną zgodnie z zastosowanymi kryteriami oceny ofert.
Prawne:
Oferta najkorzystniejsza wybrana została zgodnie z art. 239 ustawy Pzp na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.

Poniżej zestawienie Wykonawców, którzy złożyli oferty wraz z punktacją przyznaną w ofercie w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktacją:
Nr oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena oferty brutto Czas reakcji Ochrona środowiska ilość punktów w kryt. Cena oferty brutto ilość punktów w kryt. Czas reakcji ilość punktów w kryt. Ochrona środowiska Łączna ilość punktów
1 Roboty Drogowo – Budowlane Jacek Karpiński 2 468 502,00 1 godzina 4 pojazdy 56,10 20,00 20,00 96,10
2 PROJBUD Drogownictwo 2 994 300,00 1 godzina 4 pojazdy 46,25 20,00 20,00 86,25
3 BPRD Sp. z o.o oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust 1 pkt. 8 – zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia
4 DROMAKS Piotr Myszkier 2 307 960,00 1 godzina 4 pojazdy 60,00 20,00 20,00 100,00


II. Odrzuceniu ofert:
W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, odrzucono:

Ofertę nr 3 złożoną przez BPRD Sp. z o.o.

Podstawa prawna:
art. 226 ust 1 pkt. 8 – oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w toku badania ofert w dniu 21.09.2021 r. na podstawie art. 224 ust. 2 ustawy Pzp przesłał do Wykonawcy wezwanie do złożenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny oferty.
W przedmiotowym postępowaniu złożono 4 oferty. Średnia arytmetyczna cen złożonych ofert wynosi 2 449 588,50 zł brutto. Wartość szacunkowa zamówienia, ustalona przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania wynosi 3 241 803,60 zł brutto.
Cena złożonej oferty wynosi 2 027 592,00 zł brutto i w porównaniu z wartością zamówienia ustaloną przed wszczęciem postępowania stanowi 62,55% tej wartości, w związku z czym wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia, co budziło wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ.

Zamawiający w szczególności zwrócił uwagę Wykonawcy, czy w cenie oferty uwzględnione zostały wszystkie elementy dotyczące przedmiotu zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, tzn. koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia nie ujęte w poszczególnych pozycjach formularza cenowego, w szczególności:
• Koszty pracy sprzętu, w tym czasu dojazdu do miejsca wykonywania usługi z uwzględnieniem kosztów paliwa,
• Koszty czasu przejazdu sprzętu pomiędzy drogami w ramach wykonywanej usługi, z uwzględnieniem kosztów paliwa,
• Koszty pracownicze z uwzględnieniem czasu dojazdów do miejsca wykonywania usługi oraz czasu przemieszczania się pomiędzy drogami / miejscami wykonywania usług,
• Koszty pracownicze związane z gotowością do przystąpienia do wykonywania usług,
• Koszty materiałów niezbędnych do wykonywania usług (sól drogowa, piasek i inne środki.

Wykonawca w wyznaczonym terminie przesłał pismo, w którym poinformował Zamawiającego (poniżej cytat z treści pisma):
„po ponownym przeanalizowaniu złożonej oferty dochodzimy do wniosku, że istotnie zawiera ona rażąco niską cenę, co najmniej w pozycjach
3 i 4, w ramach których Wykonawca omyłkowo (…) założył ceny niewłaściwego materiału (…). Mając na uwadze powyższe Wykonawca nie będzie co najmniej w tym zakresie wykonać zamówienia w zaoferowanej cenie, a tym samym odstępuje od złożenia wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny”

W związku z powyższym, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 8 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, która zawiera rażąco niską cenę lub koszt
w stosunku do przedmiotu zamówienia. ..

zawiadomienie o wybo [...].pdf

wybór oferty najkorz [...].docx

2021-09-14 14:26 Monika Dominikowska Nr sprawy: RZP.271.69.2021.ZP1
Białe Błota, dnia 14.09.2021 r.

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT,
o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy PZP,
zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego

Dotyczy postępowania pn.:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Białe Błota na lata 2021-2024
Zgodnie z art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2020 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.; zwaną dalej ustawą Pzp), Zamawiający Gmina Białe Błota niezwłocznie po otwarciu ofert, które odbyło się 14.09.2021 r. po godz. 10:30, zamieszcza informacje dotyczące zestawienia ofert.
Do upływu terminu składania ofert wpłynęły 4 oferty:
Nr oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena oferty brutto Czas reakcji Ochrona środowiska
1 Roboty Drogowo – Budowlane Jacek Karpiński
Ul. Norwida 9/7 77-400 Złotów
Nip 7671037413 2 468 502,00 1 godzina 4 pojazdy
2 PROJBUD Drogownictwo
Sp. z o.o. ul. Jagiellońska 1,
85-067 Bydgoszcz
Nip 9671430117 2 994 300,00 1 godzina 4 pojazdy
3 BPRD Sp. z o.o
Ul. Glinki 148 85-861 Bydgoszcz
Nip 5540309100 2 027 592,00 1 godzina 4 pojazdy
4 DROMAKS Piotr Myszkier ul. Żytnia 25, 85-356 Bydgoszcz
Nip 9531785694 2 307 960,00 1 godzina 4 pojazdy

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 3 000 000 zł brutto

informacja z otwarci [...].pdf

informacja z otwarci [...].docx

2021-09-14 10:00 Komunikat Zamawiającego Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 3 000 000,00 zł brutto
2021-09-08 14:55 Monika Dominikowska w załączeniu wzór formularza 3.1 (JEDZ)

espd-request.zip

2021-08-23 14:13 Katarzyna Robotnikowska Wyjaśnienia treści SWZ z dnia 23.08.2021 r.

wyjaśnienia treści S [...].zip

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 944