Zakupowa logo
@{ appsTranslations[activeApplication] }
  • Załóż konto wykonawcy
  • Zaloguj się
    Nie pamiętasz hasła?

Używamy plików cookies, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu oraz – za Twoją zgodą – do celów analitycznych. Wykorzystujemy w tym zakresie rozwiązania naszych partnerów: Google i Meta. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookies, odrzucić wszystkie poza niezbędnymi albo wybrać szczegółowe ustawienia Polityce prywatności

Niezbędne pliki cookies

Niezbędne pliki cookie są nieodzowne dla prawidłowego funkcjonowania serwisu. Umożliwiają podstawowe działania, takie jak nawigacja po stronie, logowanie czy zapewnienie bezpieczeństwa. Bez tych plików strona nie może działać poprawnie. Nie wymagają zgody użytkownika.

Analityczne pliki cookies

Analityczne pliki cookies pomagają nam lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej witryny. Dzięki nim możemy zliczać wizyty, identyfikować źródła ruchu i analizować wydajność strony, co pozwala nam ją systematycznie ulepszać. Ich stosowanie wymaga Twojej zgody.

Google Analytics

Umożliwia nam zbieranie anonimowych informacji statystycznych o sposobie korzystania ze strony (np. liczba wizyt, źródła ruchu, najczęściej odwiedzane podstrony). Dzięki temu możemy analizować i ulepszać funkcjonalność serwisu.

Meta Pixel (Meta Platforms Ireland Ltd.)

Meta wykorzystuje dane z narzędzi takich jak Pixel również do celów analitycznych – m.in. do pomiaru konwersji, analizy skuteczności kampanii i lepszego zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej witryny. Dane te pomagają nam optymalizować treści i działania marketingowe.

Clarity Microsoft

Clarity to narzędzie analityczne od Microsoft, które pomaga nam zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie – np. które elementy klikają, jak przewijają treści czy jak wygląda ich ścieżka wizyty. Dzięki temu możemy poprawiać wygodę korzystania z serwisu i usuwać ewentualne problemy techniczne.

Marketingowe pliki cookies

Marketingowe pliki cookies służą do śledzenia aktywności użytkowników w różnych serwisach internetowych. Umożliwiają wyświetlanie reklam dopasowanych do zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie pozwalają mierzyć skuteczność działań reklamowych. Ich stosowanie wymaga Twojej zgody. W ramach tych plików mogą działać dostawcy tacy jak Google (Ads / DoubleClick / Analytics 4), Meta (Pixel / Conversions API), LinkedIn (Insight Tag) oraz narzędzia zarządzające tagami (Google Tag Manager). Dane z tych narzędzi mogą być łączone w celach remarketingowych — co pozwala ponownie kierować reklamy do osób, które wcześniej odwiedziły nasze strony lub korzystały z Platformy.

Meta Pixel (Meta Platforms Ireland Ltd.)

Meta Pixel pozwala rejestrować działania podejmowane przez użytkowników na stronie (np. odwiedzenie określonej podstrony, wysłanie formularza). Umożliwia to kierowanie spersonalizowanych reklam w serwisach Meta (Facebook, Instagram), mierzenie skuteczności kampanii i docieranie do osób, które wcześniej odwiedziły naszą stronę (remarketing). Dodatkowo Meta może korzystać z funkcji Conversions API, która przekazuje zaszyfrowane dane o zdarzeniach (np. odwiedziny, kliknięcia) w celu lepszego dopasowania reklam do odbiorców.

Google Ads / DoubleClick (Google LLC)

Google wykorzystuje marketingowe pliki cookies do śledzenia aktywności użytkownika w różnych serwisach internetowych. Dzięki nim możliwe jest wyświetlanie reklam dopasowanych do zainteresowań, prowadzenie remarketingu oraz mierzenie skuteczności kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google, na YouTube i w sieci reklamowej Google. Google może łączyć dane pochodzące z różnych usług (np. Google Ads, Analytics 4, YouTube) w celu oceny skuteczności kampanii.

LinkedIn Insight Tag

LinkedIn Insight Tag umożliwia analizę efektywności reklam i kierowanie ich do użytkowników LinkedIn, którzy odwiedzili naszą stronę. Dane są agregowane i wykorzystywane do tworzenia statystyk konwersji oraz remarketingu w obrębie serwisu LinkedIn.

Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager nie zbiera samodzielnie danych osobowych. Umożliwia jednak uruchamianie tagów innych dostawców (np. Google Ads, Meta Pixel, LinkedIn Insight Tag). Zarządzanie tagami odbywa się zgodnie z ustawieniami Twojej zgody na pliki cookies.

Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na Twoim urządzeniu podczas korzystania ze strony. Ułatwiają one prawidłowe działanie serwisu, poprawiają jego funkcjonalność i pozwalają nam lepiej dopasowywać treści oraz usługi do potrzeb użytkowników.

Zgodnie z prawem, bez Twojej zgody możemy stosować wyłącznie te cookies, które są niezbędne do działania strony. Wszystkie pozostałe – w szczególności cookies analityczne – wykorzystujemy wyłącznie wtedy, gdy wyrazisz na to zgodę.

W tym zakresie współpracujemy z naszymi partnerami: Google, Microsoft i Meta. Dane zbierane przy użyciu ich narzędzi są przetwarzane zgodnie z politykami prywatności tych podmiotów i mogą być – w niektórych przypadkach – przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (np. do USA). Partnerzy ci stosują mechanizmy ochrony danych, w tym EU-US Data Privacy Framework.

Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies lub wycofać zgodę – wystarczy skorzystać z opcji „Ustawienia cookies” dostępnej w stopce strony.

Dostawca: Open Nexus Sp. z o.o
Dowiedz się więcej: https://platformazakupowa.pl/strona/polityka-prywatnosci
Dostawca: Google LLC
Dowiedz się więcej: https://business.safety.google/privacy/
Zakupowa logo
  • Załóż konto wykonawcy
  • Zaloguj się
    Nie pamiętasz hasła?
  • 15:17:03
    • PL
    • EN
  1. Strona główna
  2. Postępowanie ID 396666
Twoja oferta nie została złożona. Nie udało się poprawnie zaszyfrować oferty, spróbuj ponownie.
Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Uzyskaj wadium

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie ID: 396666 : OŚ/GO.271.02.5.2020 Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu Gminy Elbląg

Logo Firmy

Wystawiający

  • Użytkownik
    Barbara Wiśniewska
  • Organizacja
    Urząd Gminy w Elblągu
  • Wiadomość do zamawiającego

Terminy

  • Zamieszczenia
    2020-11-17 11:25:00
  • Składania
    2020-11-23 12:00:00
  • Otwarcie ofert
    -
  • Tryb
    Zapytanie ofertowe
  • Rodzaj
    Usługa

Wymagania i specyfikacja

Zamawiający: Gmina Elbląg z siedzibą urzędu: 82-300 Elbląg, ul. Browarna 85 reprezentowana przez Wójta Gminy Elbląg


Szanowni Państwo,

Informujemy o postępowaniu wszystkich solidnych Wykonawców. Postępowanie to prowadzone jest przez Zamawiającego w trybie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i ma na celu uzyskanie ofert na realizację przedsięwzięcia pn.: Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu Gminy Elbląg


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku przekroczenia szacowanych środków.

1.       Przedmiot zamówienia:

„Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag” z terenu Gminy Elbląg, w oparciu o dofinansowanie w formie dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na mocy Umowy Nr 1332/2020/14/OZ-UP-go/D z dnia 30.06.2020r. W wyniku realizacji zadania należy osiągnąć efekt ekologiczny określany jako masa odpadów poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu w wysokości 70 Mg.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

Kod CPV

90500000-2 Usługi związane z odpadami

90533000-2 Usługi gospodarki odpadami

90512000-9 Usługi transportu odpadów

90514000-3 Usługi recyklingu odpadów

1)       Przedmiot zamówienia obejmuje usunięcie odpadów pochodzących z działalności rolniczej
z terenu Gminy Elbląg, w tym załadunek, odbiór odpadów z miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie gminy, transport odpadów z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie lub unieszkodliwienie lub poddanie odzyskowi odpadów pochodzących z działalności rolniczej: folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów, worki po nawozach typu Big Bag wraz z kosztami unieszkodliwienia oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów.

2)    Zadanie należy zrealizować zgodnie z wymaganiami zawartymi we wzorze umowy oraz w oparciu o wytyczne Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska zawarte w Programie Priorytetowym pt. „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, a także z należytą starannością, z zachowaniem wszystkich wymogów jakościowych, technicznych i bezpieczeństwa określonych w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności z:

a)  Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2020 poz. 797 z późn. zm.)

b)   Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2020r. poz. 1219)

3)       Zakładana ilość odebranych odpadów ustalona na podstawie zadeklarowanych przez rolników ilości odpadów wynosi:

a)       odpady z folii rolniczej – ok. 40 Mg

b)      odpady z siatki i ze sznurka do owijania balotów – ok. 10 Mg

c)       odpady z opakowań typu Big Bag oraz worków po nawozach – ok. 20 Mg.

4)       Zamawiający wymaga od Wykonawcy zawarcia umowy z legalnym składowiskiem uprawnionym do przyjęcia odpadów.

5)       Wykonawca zobowiązany będzie do:

a)  ważenia odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń.

b) załadunku odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi w w/w odpadów.

c) transportu odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów.

d)  rozładunku i przekazania odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.

e) wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oryginałów/ potwierdzających za zgodność/ kart przekazania odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big Bag poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu.

f) prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej art. 66 i 67 Ustawy o odpadach z zastosowaniem wzorów dokumentów w niej określonych.

g) dostarczenia wygenerowanych z systemu BDO i poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii kart ewidencji odpadów potwierdzających przyjęcie odpadów przez prowadzącego zbieranie lub przetwarzanie odpadów w procesie odzysku lub unieszkodliwienia wraz z ich zbiorczym zestawieniem.

h)   dostarczenia Zamawiającemu wygenerowanych z systemu BDO kart przekazania odpadów do docelowej instalacji oraz wygenerowane z systemu BDO dokumenty ewidencji odpadów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwiania lub odzysku.

i)       złożenia oświadczenia o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów w szczególności Ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach.

j)        przedłożenia dokumentów koniecznych do rozliczenia wniosku przez Zamawiającego z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

2.       Termin realizacji zamówienia: do dnia 15.12.2020r.

3.       Okres gwarancji: do czasu uzyskania informacji od Instytucji Pośredniczącej o prawidłowości złożonego rozliczenia dotacji.

4.      Miejsce i termin złożenia oferty: Urząd Gminy Elbląg, ul. Browarna 85, 82-300 Elbląg, sekretariat pok. nr 20 lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej (https://platformazakupowa.pl/ug_elblag) do dnia 23.11.2020 r. do godz. 12:00

Oferta złożona po terminie nie weźmie udziału w postępowaniu.

5.       Warunki płatności:

Zamawiający przewiduje jedną płatność za wykonanie zadania. Rozliczenie nastąpi zgodnie z warunkami zawartymi w ogólnych warunkach umownych na podstawie wystawionej faktury VAT/rachunku. Wynagrodzenie płatne będzie przelewem, na wskazany na fakturze/rachunku przez Wykonawcę rachunek bankowy, w terminie 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT/rachunku.

Podstawą do wystawienia faktury końcowej za wykonanie usługi stanowić będzie protokół końcowego odbioru usługi i dostarczenia Zamawiającemu wygenerowanych z systemu BDO kart przekazania odpadów do docelowej instalacji oraz wygenerowane z systemu BDO dokumenty ewidencji odpadów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwiania lub odzysku.

6.       Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:

a)       złożą wypełniony i podpisany druk oferty

b)      posiadają wiedzę i doświadczenie a także uprawnienia do wykonywania prac i czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, tj. posiada wymagane prawem zezwolenia na prowadzenie w/w działalności oraz umowę na odbiór odpadów.

c)       złożą oświadczenie, że

-     są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymogami ustawowymi,

-     prowadzą działalność w zakresie wykonywania usług objętych umową

-     posiadają lub będą posiadać aktualne zezwolenia na transport odpadów,

7.       Sposób przygotowania oferty:

a)     ofertę należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim na załączonym druku „FORMULARZ OFERTY” z załącznikami

b)   ofertę należy złożyć w formie papierowej na adres Urzędu Gminy Elbląg lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej (https://platformazakupowa.pl/ug_elblag) do dnia 23.11.2020 r. do godz. 12:00

8.       Sposób obliczenia ceny oferty:

W cenę oferty należy wliczyć wszystkie koszty wykonania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do podania ceny brutto usługi będącej przedmiotem zamówienia (ceny netto powiększonej o obowiązujący podatek VAT). Cena podana przez wykonawcę za świadczoną usługę obowiązuje przez cały okres obowiązywania umowy i nie będzie podlegała waloryzacji.

9.       Kryteria oceny ofert:

-        cena                          (waga 100%)

Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Ranking ofert: od najtańszej do najdroższej.

10.    Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty, odwołania postępowania lub jego zamknięcia bez wybrania którejkolwiek z ofert. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie stanowi żadnego zobowiązania ze strony Gminy Elbląg. Takie zobowiązanie powstaje dopiero z chwilą podpisania umowy z wybranym Wykonawcą. Gmina Elbląg może do momentu podpisania umowy zrezygnować z wykonania zamówienia lub odwołać postępowanie o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny, a Wykonawcy nie mają w takiej sytuacji prawa do żadnego odszkodowania. W takim wypadku Wykonawcy zostaną poinformowani o tej decyzji na stronie internetowej Urzędu Gminy Elbląg.

11.    Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Monika Sukierka, tel. (55) 234-18-84 wew. 29

12.    Załączniki:

1)      Formularz oferty z załącznikiem

2)      Ogólne warunki umowne/wzór umowy

3)      Klauzula informacyjna RODO

4)      Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu

W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego"  

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki

Nazwa
Rozszerzenie
Rozmiar (kB)
Data publikacji
Źródło
Pobierz
KLAUZULA INFORMACYJNA załącznik nr 3 do zaproszenia.docx docx 17.41
2020-11-17 11:25:00
Postępowanie
oświadczenie o VAT Załącznik do formularza.docx docx 14.88
2020-11-17 11:25:00
Postępowanie
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY załącznik nr 4 do zaproszenia.docx docx 12.56
2020-11-17 11:25:00
Postępowanie
wzór umowy.pdf pdf 1842.78
2020-11-17 11:25:00
Postępowanie
drugi Formularz oferty - zał. nr 1 do zaproszenia.docx docx 20.4
2020-11-17 11:25:00
Postępowanie
drugie zaproszenie do złożenia oferty.pdf pdf 1526.84
2020-11-17 11:25:00
Postępowanie
KLAUZULA INFORMACYJNA załącznik nr 3 do zaproszenia.docx docx 17.41
2020-11-17 11:25:00
Kryterium
oświadczenie o VAT Załącznik do formularza.docx docx 14.88
2020-11-17 11:25:00
Kryterium
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY załącznik nr 4 do zaproszenia.docx docx 12.56
2020-11-17 11:25:00
Kryterium
drugi Formularz oferty - zał. nr 1 do zaproszenia.docx docx 20.4
2020-11-17 11:25:00
Kryterium
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA FOLIE.pdf pdf 273.72
2020-11-24 09:18:14
Publiczna wiadomość

Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego

2020-11-24 09:18:14
Barbara Wiśniewska Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania

Załączniki

  • INFORMACJA O UNIEWAŻ [...].pdf

Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS

Import Oferty

Import oferty XLS w 3 prostych krokach:

  1. Pobierz szablon postępowania
  2. Otwórz i uzpełnij go na swoim komputerze
  3. Wybierz zapisany plik i prześlij go poniżej

Dane zapisane w pliku XLS zostaną zaimportowane do formularza składania oferty

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 odpady z folii rolniczej Mg 40 usługa - 0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

2 odpady z siatki i sznurka do owijania balotów Mg 10 usługa - 0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

3 odpady z opakowań typu Big Bag oraz worków po nawozach Mg 20 usługa - 0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

Kursy walut NBP
PLN: 1 PLN EUR: 4.2274 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

drugi Formularz ofer [...].docx

0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

2 Klauzula informacyjna RODO - Proszę potwierdzić dołączając wypełnioną i podpisaną klauzulę informacyjną oraz wpisując "Akceptuję" (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

KLAUZULA INFORMACYJN [...].docx

0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

3 Brak zaległości w zobowiązaniach w stosunku do Skarbu Państwa, posiadanie prawa do dysponowania towarem, zobowiązanie do rozliczenia VAT od transakcji z organem - Wykonawca oświadcza, że nie posiada zaległości w zobowiązaniach w stosunku do Skarbu Państwa, które uniemożliwiłby zapłatę VAT z faktury oraz że ma prawo dysponowania towarem, a także że VAT od transakcji zostanie rozliczony z organem. Proszę potwierdzić dołączając wypełnione i podpisane Oświadczenie oraz wpisując "Oświadczam" (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

oświadczenie o VAT Z [...].docx

0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

4 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Proszę potwierdzić dołączając wypełniony i podpisany druk oświadczenia oraz wpisując "Oświadczam" (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

OŚWIADCZENIE WYKONAW [...].docx

0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

0

Załączniki

Instrukcja pakowania i podziału plików

Pobierz dane

Uwaga

UWAGA! W tym postępowaniu czas na przyjmowanie ofert dobiegł końca. Złożona oferta trafi do sekcji ofert złożonych po terminie składania ofert..

Liczba odsłon strony:
748
Odblokuj formularz

Uwaga!

Wykryliśmy, że w tym postępowaniu jest już złożona oferta z adresu: i posiada status: .
Składając nową ofertę, stara otrzyma status Wycofana.
Czy chcesz kontynuować składanie nowej oferty?
Nie

Wyślij wiadomość prywatną do zamawiającego


0

Wpisz kod, który został wysłany na podany adres e-mail

Wprowadzony kod uwierzytelniający jest nieprawidłowy

proceeding_place_offer.verification_code_generate_error

Nie otrzymałeś? Wyślij ponownie kod

Wysłanie wiadomości oznacza akceptację Regulaminu oraz Polityki prywatności operatora platformazakupowa.pl.

Wiadomość nie zostanie wyslana

Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?

Załączniki

Zakupowa
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Instrukcje
  • FAQ
  • Kontakt