Postępowanie: KP05/10/2020 Wywóz i zagospodarowanie odpadów z Oczyszczalni Ścieków w Grodzisku Wlkp.

Anna Grzanowska
Grodziskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o. o. Oddział: Dział Inwestycji
Termin:
Zamieszczenia : 09-10-2020 13:47:00
Składania: 20-10-2020 12:00:00
Tryb: Ogłoszenie bez przyjmowania ofert/wniosków
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

KP 05/10/2020

Grodzisk Wlkp., 09.10.2020 r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Numer sprawy: KP 05/10/2020
Nazwa zamówienia:
Wywóz i zagospodarowanie odpadów z Oczyszczalni Ścieków w Grodzisku Wlkp.:

 link do zamówienia na stronie zamawiającego:

https://www.gpk.biz.pl/bip/index.php?id=15&id2=44&look=227

I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego
Grodziskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o. o.
ul. Kościańska 32
62-065 Grodzisk Wlkp.
www:  www.gpk.biz.pl
tel: (61) 44 47 186,
fax w. 9
e-mail: biuro@gpk.biz.pl
Godziny urzędowania: 7:00 – 15:00


II. Określenie trybu zamówienia:

1. Przetarg nieograniczony na zasadach określonych w regulaminie Grodziskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o. o. o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy i art. 132 (zamówienia sektorowe) ustawy Prawo zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz. U. z 2019 poz. 1843, z późn. zm.).

2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, posiłkowo można stosować przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.

3. Na zasadzie art. 701Kodeksu cywilnego Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania ogłoszenia  bez podania przyczyny.

4. Zamawiający informuje, że na realizację zamówienia przeznaczył następujące kwoty:

 - Dla części I – 900 000, 00 zł netto.

- Dla części II – 84 000,00 zł netto.

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.gpk.biz.pl/bip

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:

1.       Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, wywozie i przetworzeniu:

Część I : ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o uwodnieniu 85 – 88%, mechanicznie odwodnionych (kod odpadu: 19 08 05) z oczyszczalni ścieków w Grodzisku Wielkopolskim

Część II : skratek (kod odpadu: 19 08 01); zawartości piaskowników (kod odpadu: 19 08 02); odpadów ze studzienek kanalizacyjnych (kod odpadu 20 03 06) z oczyszczalni ścieków w Grodzisku Wlkp.

Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną część lub dwie części zamówienia. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej dla każdej części zamówienia.

Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów zarówno dla części I i części II, przez co rozumie się odbiór własnymi środkami transportu, transport do miejsc przetwarzania i docelowe przetwarzanie / odzysk lub unieszkodliwianie/ z zachowaniem zasad postępowania z odpadami określonych w obowiązujących przepisach, tj.:

-        Ustawie z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2020r., poz. 797 z późń zm.);

-        Ustawie z dnia 27.04.2001r Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2020, poz. 1219 z późń. zm.);

 

W momencie odbioru własnymi środkami transportu Wykonawca staje się ich posiadaczem i przejmuje na siebie pełną odpowiedzialność za sposób ich dalszego zagospodarowania, w tym transport i przetwarzanie, które powinno być zgodne z posiadanymi zezwoleniami, w tym decyzją/ami zezwalającą/cymi na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania i transportu, odpadów o kodach:

Część I :19 08 05;

Część II : 19 08 01, 19 08 02, 20 03 06.

 

2.       Zamawiający nie dopuszcza odzysku ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych zgodnie z art. 96 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.)tj.:

- w rolnictwie, rozumianym jako uprawy wszystkich płodów rolnych wprowadzanych do obrotu handlowego, włączając w to uprawy przeznaczone do produkcji pasz

- do uprawy roślin przeznaczonych do produkcji kompostu,

- do uprawy roślin nie przeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz.

3.       Zamawiający szacuje, że w okresie od dnia 1 stycznia 2021r. do wyczerpania ilości odpadów nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2021 roku, do odbioru będą następujące ilości odpadów:

Część I – ustabilizowane komunalne osady ściekowe – 4500 Mg

Część II -  skratki – 60 Mg, zawartość piaskowników – 90 Mg, odpady ze studzienek kanalizacyjnych – 90 Mg

4. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:

Część I :

1) Ustalenie ilości odbieranych ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych następować będzie na podstawie wystawianych przez Zamawiającego, a potwierdzanych przez Wykonawcę Kart Przekazania Odpadów (KPO) w elektronicznym systemie BDO. Wagę jednostkowej partii odebranych odpadów wpisywaną do KPO Zamawiający określi przez zważenie na osiowej wadze samochodowej zamontowanej w siedzibie Zamawiającego (Oczyszczalnia ścieków ul. Kościańska 32; 62 -065 Grodzisk Wlkp.). Zamawiający zapewni załadunek ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych własnymi siłami załadowczymi na środki transportu Wykonawcy, na bieżąco z magazynu osadu.

2) Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do:

a) zapewnienia własnego transportu do odbioru ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych i bezpośredniego ich transportu do miejsca przetwarzania zgodnie z posiadanym pozwoleniem;

b) zapewnienia odbioru ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych z magazynu osadu, w zależności od bieżącej sytuacji i potrzeb Zamawiającego, w ciągu dwóch dni roboczych od dnia zgłoszenia (zgłoszenie mailowe lub telefoniczne) ;

c) zapewnienia systematycznego odbioru ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, w ciągu całego okresu trwania umowy, w tym również w sytuacjach, gdy temperatura powietrza spadać będzie poniżej 0 stopni Celsjusza, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 14:00,

d) wyznaczenia osoby upoważnionej do kontaktu.

3) rozliczenia usługi na podstawie faktury VAT. Podstawą do wystawienia faktury będą ilości ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych podane w tonach na Kartach Przekazania Odpadów w elektronicznym systemie BDO w okresie rozliczeniowym stanowiącym miesiąc kalendarzowy. Należności regulowane będą z konta Zamawiającego na konto wykonawcy wskazane w fakturze VAT. Termin płatności – 30 dni od daty wpływu prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego.

4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pozwolenie (decyzję) na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania i transportu odpadów w myśl obowiązujących przepisów (art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 14.12.2012r. Dz. U.2020.797 ze zm.), które przenoszą odpowiedzialność za odpad z Zamawiającego na Wykonawcę.

Część II

1) Ustalenie ilości odbieranych poszczególnych rodzajów odpadów zawartych w umowie następować będzie na podstawie wystawianych przez Zamawiającego a potwierdzanych przez Wykonawcę Kart Przekazania Odpadów (KPO). Wagę jednostkowej partii odebranych odpadów wpisywaną do KPO Zamawiający określi przez zważenie na osiowej wadze samochodowej zamontowanej w siedzibie Zamawiającego (Oczyszczalnia ścieków ul. Kościańska 32 62 -065 Grodzisk Wlkp.).

2) Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do:

a) zapewnienia własnego transportu do odbioru i bezpośredniego transportu odpadów: skratek, zawartości piaskowników i odpadów ze studzienek kanalizacyjnych do miejsca przetwarzania zgodnie z posiadanym pozwoleniem;

b) w przypadku skratek i zawartości piaskowników zapewnienia kontenerów o pojemności nie mniejszej niż 5m3 każdy, do ich magazynowania i odbioru w zależności od bieżącej sytuacji i potrzeb Zamawiającego, w ciągu dwóch dni roboczych od dnia zgłoszenia (zgłoszenie mailowe lub telefoniczne);

c) w przypadku odpadów ze studzienek kanalizacyjnych zapewnia odbioru na zgłoszenie w przeciągu dwóch dni roboczych od dnia zgłoszenia (zgłoszenie mailowe lub telefoniczne); Zamawiający zapewni załadunek odpadów własnymi siłami załadowczymi;

d) zapewnienia systematycznego odbioru skratek, zawartości piaskowników, odpadów ze studzienek kanalizacyjnych w ciągu całego okresu trwania umowy, w tym również w sytuacjach, gdy temperatura powietrza spadać będzie poniżej 0 stopni Celsjusza w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 14:00,

d) wyznaczenia osoby upoważnionej do kontaktu.

3) Rozliczenia usługi na podstawie faktury VAT. Podstawą do wystawienia faktury będą ilości poszczególnych rodzajów odpadów: skratek, zawartości piaskowników i odpadów ze studzienek kanalizacyjnych podane w tonach na Kartach Przekazania Odpadów w okresie rozliczeniowym stanowiącym miesiąc kalendarzowy. Należności regulowane będą z konta Zamawiającego na konto wykonawcy wskazane w fakturze VAT. Termin płatności – 30 dni od daty wpływu prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego.

4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pozwolenie (decyzję) na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania i  transportu odpadów w myśl obowiązujących przepisów (art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 14.12.2012r. Dz. U.2020.797ze zm.), które przenoszą odpowiedzialność za odpad z Zamawiającego na Wykonawcę.

 

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

90.51.36.00- 2 - Usługi usuwania osadów
90.51.37.00- 3 - Usługi transportu osadów
90.51.38.00- 4 - Usługi obróbki osadów
90.51.00.00-5 – Usuwanie i obróbka odpadów

90.51.10.00-2 – Usługi wywozu odpadów

90.51.20.00-9 – Usługi transportu  odpadów

 

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

VI. Termin wykonania zamówienia:

Część I: Wykonawca realizować będzie przedmiot umowy od 1 stycznia 2021r. do momentu zrealizowania Przedmiotu Umowy, nie dłużej jednak niż do  31 grudnia 2021 roku.

Część II: Wykonawca realizować będzie przedmiot umowy od 1 stycznia 2021r. do momentu zrealizowania Przedmiotu Umowy, nie dłużej jednak niż do  31 grudnia 2021 roku.


VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
Złożenie wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz innych dokumentów określonych w SIWZ.

VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium: cena: 100%

X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 20.10.2020r.. do godz. 12:00
w siedzibie zamawiającego:
Grodziskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o. o.
ul. Kościańska 32
62-065 Grodzisk Wlkp.
Sekretariat (pokój nr 101).

XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia:  20.10.2020r.,  o godz. 12:15
w siedzibie zamawiającego:
Grodziskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o. o.
ul. Kościańska 32
62-065 Grodzisk Wlkp.
sala konferencyjna pokój 107

XII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.

XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.

XVI. Informacja o zamówieniach uzupełniających.

Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w kwocie nieprzekraczającej

- dla części I 20% wartości zamówienia podstawowego.

- dla części II 20% wartości zamówienia podstawowego.

 

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
SIWZ.docx docx 49.64 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik 2A Wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.doc doc 35 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik 4 Wzór umowy część I.doc doc 101.5 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik nr 1A formularz ofertowy.doc doc 48 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik nr 3A.doc doc 32 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik 2B Wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.doc doc 35.5 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik 4 Wzór umowy część II.doc doc 81.5 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik nr 1B formularz ofertowy.doc doc 50.5 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie
Załącznik nr 3B.doc doc 33.5 2020-10-09 13:47:00 Postępowanie

Komunikaty

Osoba wystawiająca postępowanie nie zamieściła dodatkowych komunikatów

Liczba odsłon strony: 1086