- Strona główna
- Postępowanie ID 1022802
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
ZP.23.2024 Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych z obiektów Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A. z miejscowości Lądek Zdrój
Wystawiający
-
UżytkownikElżbieta Kinal
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-11-21 19:40:00
-
Składania2024-11-29 12:00:00
-
Otwarcie ofert2024-11-29 12:30:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Nazwa postępowania:
Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych z obiektów Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A. z miejscowości Lądek Zdrój.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513000-6 - Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
1. Przedmiotem zamówienia jest:
- Świadczenie usług odbioru, wywozu i utylizacji odpadów komunalnych powstających na terenie obiektów będących własnością Uzdrowiska Lądek-Długopole S.A. w sposób zapewniający przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa m.in. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2024 r., poz. 399 tj.) oraz aktami prawa miejscowego w sprawie regulaminu/ów utrzymania czystości i porządku na terenie danej gminy.
- Zorganizowanie minimum 2 raz w roku objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych na terenie obiektów Uzdrowiska w Lądku Zdrój.
- Wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych oraz utrzymywaniu ich w należytym stanie technicznym i sanitarnym - zał. do SWZ zawiera wykaz obiektów Zamawiającego i deklarowane ilości pojemników.
- Każdorazowe porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami po odbiorze odpadów.
2. Wykonawca ponosi całkowite koszty związane ze zbieraniem, transportem i zagospodarowaniem odpadów oraz pozostałe koszty zamówienia. Ponadto w kosztach uwzględnia się również opłatę za umieszczenie odpadów na składowisku, tzw. opłatę środowiskową – dla masy odpadów, których unieszkodliwienie będzie konieczne podczas zagospodarowania odpadów odebranych przez Wykonawcę.
3. W trakcie realizacji usługi możliwe są zmiany adresów i ilości pojemników wg potrzeb Zamawiającego. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby adresów nieruchomości i ilości pojemników. Zamawiający wskazuje minimalny poziom wykorzystania zamówienia na 70% wartości brutto zawartej umowy.
Uwaga:
W wyniku intensywnych opadów, w tym spiętrzenia wód m.in. na rzece Biała Lądecka, które zaistniały we wrześniu br. na terenie m.in. miejscowości Lądek Zdrój doszło do zalania Sanatorium „Jan” w Lądku Zdrój. Aktualnie obiekt ten jest zamknięty. Zamawiający planuje przeprowadzić remont obiektu i ponownie go uruchomić.
4. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z obiektów Uzdrowiska obejmuje następujące rodzaje odpadów komunalnych:
- odpady komunalne zmieszane,
- odpady komunalne zbierane selektywnie zawierające frakcje: papieru i tektury, tworzyw sztucznych i metalu, opakowań wielomateriałowych, szkła i opakowań ze szkła, odpadów ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone,
- meble i odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji.
5.1. W ramach odbioru zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady umieszczone w pojemnikach, przystosowanych do ich składowania oraz odpady, których Zamawiający nie umieścił w pojemniku na odpady ze względu na jego przepełnienie tzw. nadwyżki np. w workach, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu).
5.2 Wykonawca ma obowiązek odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów pozostałych po segregacji z minimalną częstotliwością:
Zmieszane odpady komunalne (odpady pozostałe po segregacji) - raz na tydzień;
Frakcje papieru i tektury, tworzyw sztucznych i metalu - raz na dwa tygodnie;
Frakcje szkła i opakowań szklanych - raz na cztery tygodnie;
"Bioodpady" w tym odpadów zielonych – raz w tygodniu.
5.3. Pojemniki do selektywnego zbierania odpadów muszą posiadać informację w języku polskim o rodzaju frakcji, którą należy w nich umieszczać:
-pojemnik na szkło i opakowania szklane, musi posiadać napis na zielonym tle o treści: "szkło",
-pojemnik na tworzywa sztuczne i metal musi posiadać napis na żółtym tle o treści "metal i tworzywa sztuczne",
-pojemnik na odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone: musi posiadać napis na brązowym tle o treści: "bio".
-pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz pozostałości po segregacji muszą posiadać oznaczenia w formie pisemnej w języku polskim, iż są to pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz pozostałości po segregacji. W/w pojemnik musi posiadać napis na czarnym tle: "odpady zmieszane".
Dostosowanie kolorów pojemników oraz naklejek na pojemnikach do wymagań Zamawiającego jest obowiązkowe, wynika ono wprost Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U 2021r, poz. 906).
5.4. Pojemniki do gromadzenia odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki oraz odpadów komunalnych zmieszanych muszą posiadać nazwę lub logo firmy odbierającej odpady oraz numer identyfikacyjny. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia rejestru pojemników pozwalający na zidentyfikowanie adresu nieruchomości, na który dany pojemnik został podstawiony.
5.5. Odbiór odpadów z pojemników Wykonawca zobowiązany jest dokonać z miejsca ustawienia tych pojemników, wskazanego przez Zamawiającego, a po opróżnieniu pojemnika Wykonawca zobowiązany jest dokonać odstawienia pojemnika w to samo miejsce.
5.6. Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości, na której powstają odpady komunalne zmieszane oraz odpady zebrane selektywnie w pojemniki sprawne technicznie, zamykane, przystosowane do gromadzenia odpadów danego rodzaju.
5.7. Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów zebranych selektywnie nie mogą być mniejsze niż 120 litrów i nie większe niż 1100 litrów - wykaz ilości pojemników zał. do SWZ.
5.8. Wykonawca ma obowiązek odbioru odpadów zielonych m.in. liści, trawy z nieruchomości gdzie odpady nie zmieściły się w pojemniku na "bioodpady" (zakup worka po stronie Zamawiającego) obok pojemników lub w pojemnikach przeznaczonych do zbiórki odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych dostarczonych po wcześniejszym zgłoszeniu przez Zamawiającego. Odbiór taki Wykonawca będzie realizował po wcześniejszym pisemnym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w ciągu siedmiu dni od zgłoszenia, zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych.
5.9. Wykonawca w celu kontroli obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do każdorazowej kontroli wzrokowej zawartości pojemnika na odpady, a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się inne odpady niż powinny, ma obowiązek udokumentowania tego faktu oraz powiadomienia w terminie 5 dni roboczych Zamawiającego w formie pisemnej wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia i przekazania raportu nieprawidłowości, który musi uwzględniać m.in.
ü imię i nazwisko kierowcy lub ładowacza,
ü datę sporządzenia raportu,
ü datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości,
ü adres nieruchomości, na której stwierdzono nieprawidłowości,
ü opis stwierdzonej nieprawidłowości,
ü opis sposobu udokumentowania nieprawidłowości.
Wszelkie nieprawidłowości muszą być utrwalone cyfrowym zapisem fotograficznym; dokumentacja fotograficzna musi zawierać na zdjęciu widoczną datę oraz musi jednoznacznie potwierdzać nieprawidłowości, identyfikować datę i miejsce (adres nieruchomości).
Za niedopełnienie przez Zamawiającego obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych uznaje się taki stan, gdy Wykonawca stwierdzi, że:
- w pojemnikach do selektywnego zbierania odpadów poszczególne frakcje odpadów zostały zmieszane (niewłaściwie posegregowane),
- w pojemnikach na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne umieszcza frakcje objęte obowiązkiem selektywnego zbierania odpadów.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do naklejenia na pojemnik czytelnej informacji (CZARNY NAPIS NA CZERWONYM TLE FORMAT A4) o treści "NIE ODEBRANO ODPADÓW ZE WZGLĘDU NA NIEWŁAŚCIWĄ SEGREGACJĘ. ODPADY ZOSTANĄ ODEBRANE JAKO ZMIESZANE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE, A O ZAISTNIAŁEJ SYTUACJI ZOSTANIE POWIADOMIONY ZAMAWIAJĄCY".
5.10. Wykonawca zobowiązany jest do uprzątnięcia miejsc wokół pojemników po odbiorze odpadów komunalnych: w przypadku wolnostojących pojemników w promieniu 2 m od pojemników.
5.11. Wykonawca zobowiązany jest do konserwacji oraz mycia i dezynfekcji pojemników. Czynności związane z konserwacją pojemników, obejmujące m.in. drobne naprawy, Wykonawca wykonuje w miarę potrzeb, bądź na zgłoszenie Zamawiającego Czynności związane z mycie i dezynfekcją pojemników wykonywane są co najmniej dwukrotnie w ciągu roku, przynajmniej jedno mycie odbędzie się w okresie letnim.
Wykonawca odpowiada za utrzymanie pojemników we właściwym stanie technicznym, estetycznym i sanitarnym a w przypadku ich trwałego uszkodzenia zobowiązany jest do ustawienia nowych pojemników w ciągu 7 dni od zgłoszenia przez Zamawiającego.
5.12. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub zniszczenie pojemników, a także za szkody wyrządzone przez osoby trzecie, a związane z eksploatacją pojemników.
5.13. Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów oraz odpadów komunalnych zmieszanych najpóźniej do 7 dni od dnia podpisania umowy.
5.14. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania minimalnie dwóch zbiórek w miejscowości Lądek Zdrój w ciągu trwania umowy - dotyczy zbiórki odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji wraz z ich zagospodarowaniem w systemie tzw. „wystawki”, tj. odebrania odpadów z wyznaczonych miejsc na terenie obiektów Zamawiającego – wykaz obiektów stanowią zał. do SWZ.
5.15. Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o stwierdzonych w czasie zbiórki nieprawidłowościach, w tym w szczególności o niemożności odebrania z nieruchomości odpadów.
5.16. Odpady wielkogabarytowe, meble, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 tj. ze zm.) oraz ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2024 r.,poz. 573 tj. ze zm.).
6. Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych.
6.1. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do opracowania na cały okres świadczenia usługi harmonogramu odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, tj.: odpadów zmieszanych, odpadów selektywnie zbieranych, odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji.
6.2. Harmonogram Wykonawca zobowiązany jest opracować w oparciu o wskazane w punkcie 5.2. częstotliwości odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych.
6.3. Wykonawca opracowując ww. harmonogram musi uwzględnić rodzaj zabudowy oraz wymaganą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby nie doszło do przepełnienia pojemników na odpady, szczególnie w dniach świątecznych oraz w dniach ustawowo wolnych od pracy.
6.4. Harmonogram Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym, po podpisaniu umowy na świadczenie usług, w taki sposób, aby co najmniej na 3 dni przez rozpoczęciem świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia został on ostatecznie zaakceptowany przez obydwie Strony zamówienia. W celu uzgodnienia harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest przekazać projekt harmonogramu w wersji elektronicznej w formacie PDF, natomiast Zamawiający w ciągu 3 dni od jego otrzymania dokona akceptacji lub wniesie uwagi do harmonogramu. Uwagi Zamawiającego Wykonawca wprowadzi do harmonogramu w terminie 2 dni oraz przedstawi go do ponownej akceptacji.
6.5. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w trakcie świadczenia usługi, w uzasadnionych sytuacjach, dokonywał zmian w ww. harmonogramie, przy czym wszystkie zmiany muszą wcześniej zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.
7. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia:
7.1. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 tj. ze zm.).
8. Zapłata za usługę dokonywana będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT wystawionej na koniec każdego miesiąca po wykonaniu usługi, z terminem płatności do 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury przez Zamawiającego.
Szczegółowy opis oraz warunki realizacji zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umownych (załącznik do SWZ).
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2026 r.
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?