Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: PZ.271.4.2024 Budowa oraz przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami oraz budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Gminy Brodnica

Zamówienia Publiczne
Gmina Brodnica
Termin:
Zamieszczenia : 21-06-2024 15:21:00
Składania : 11-07-2024 10:30:00
Otwarcia : 11-07-2024 11:00:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Robota budowlana

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Ogłoszenie o zamówieniu z dn. 21.06.24 r..pdf pdf 166.14 2024-06-21 15:21:00 Postępowanie
PZ.271.4.2024 SWZ.pdf pdf 358.46 2024-06-21 15:21:00 Postępowanie
PZ.271.4.2024 zał nr 1-8.zip zip 356.87 2024-06-21 15:21:00 Postępowanie
PZ.271.4.2024 zał nr 9 Projekt umowy.pdf pdf 389.71 2024-06-21 15:21:00 Postępowanie
PZ.271.4.2024 zał 10 Dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia.zip zip 36935.7 2024-06-21 15:21:00 Postępowanie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.pdf pdf 38.42 2024-07-08 14:11:26 Publiczna wiadomość
Zmiana treści SWZ z dnia 08.07.2024 r..pdf pdf 628.61 2024-07-08 14:11:26 Publiczna wiadomość
Zmiana SWZ II z dn. 08.07.2024 r..docx docx 48.77 2024-07-08 14:23:44 Publiczna wiadomość
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.pdf pdf 38.42 2024-07-08 14:23:44 Publiczna wiadomość
Zmiana treści SWZ II z dnia 08.07.2024 r..pdf pdf 583.13 2024-07-08 14:29:24 Publiczna wiadomość
Wyjaśnienia treści SWZ z dnia 08.07.2024 r..pdf pdf 2194.25 2024-07-08 14:29:24 Publiczna wiadomość
Załączniki do wyjaśnień treści SWZ.zip zip 13487.44 2024-07-08 14:29:24 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-07-08 14:29 Zamówienia Publiczne Działając na podstawie art. 284 ust. 1 i ust. 6 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) Gmina Brodnica udziela odpowiedzi na pytania:
Pytanie 1
Wykonawca wnioskuje o zmianę zapisu terminu wykonania umowy, z „od daty zawarcia
umowy” na „od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy”.
Wskazujemy, że Zamawiający w drafcie umowy §9 ust. 2 mówi o: „Teren budowy zostanie przekazany Wykonawcy w ciągu 7 dni od dnia przekazania Wykonawcy informacji o uzyskaniu przez Zamawiającego prawomocnych pozwoleń na budowę”.
Wykonawca nie posiada wiedzy o jakim czasie mówi się wskazują otrzymanie informacji o uzyskaniu przez Zamawiającego prawomocnych pozwoleń na budowę, przez co
wskazywanie terminu realizacji umowy od dnia zawarcia umowy, realnie skraca czas na
realizację zadania przez Wykonawcę na niewiadomy okres.
W związku z powyższym prosimy o zmianę zapisu §10 ust. 1 lit. a),b) i c), w następujący
sposób:
„Przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie:
a) Zadanie 1 - termin realizacji do 3 m-cy od daty przekazania terenu budowy
Wykonawcy;
b) Zadanie 2 w zakresie robót na działce nr 152 obręb Grzybno - termin realizacji do 6 mcy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy,
c) Zadanie 2 z wyjątkiem robót na działce nr 152 obręb Grzybno; zadanie 3; zadanie 4 i
zadanie 5 - termin realizacji do 20 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy”

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ dokonuje zmiany w § 10 ust. 1 i otrzymuje on następujące brzmienie:
„1. Przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie:
a) Zadanie 1 - termin realizacji do 3 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy;
b) Zadanie 2 w zakresie robót na działce nr 152 obręb Grzybno - termin realizacji do 6
m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy,
c) Zadanie 2 z wyjątkiem robót na działce nr 152 obręb Grzybno; zadanie 3; zadanie 4 i
zadanie 5 - termin realizacji do 20 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy.”
W pozostałym zakresie treść projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ pozostaje bez zmian.




Pytanie 2
W nawiązaniu do treści projektu Umowy §19 ust. 7 wnioskujemy o zmianę, na: „Naliczone kary umowne nie mogą przekroczyć 20% wynagrodzenia umownego, o którym mowa w § 13 ust. 1 umowy.”.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów umowy w tym zakresie.


Pytanie 3
Prosimy o informację kwotową bądź procentową w stosunku do wartości zadania, jaki wkład własny posiada Zamawiający w realizacji zadania.

Odpowiedź:
Zamawiający zgodnie z wymogami Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych wnosi 5 % wkładu własnego.


Pytanie 4
W związku z powyższym Wykonawca prosi o zmianę terminu składania ofert na 23.07.2024r.
Niniejszy wniosek motywujemy w szczególności, lecz nie wyłącznie szerokim zakresem
przedmiotu zamówienia i skomplikowaniem zadania inwestycyjnego. Wskazujemy, że
przez rozpoczęty okres urlopowy Wykonawca, ma utrudniony możliwość pozyskania
rzetelnie i konkurencyjnie przygotowanych ofert od podwykonawców oraz dostawców.
Wykonawca zwracając się z powyższą prośba, ma na celu umożliwienie sobie oraz innym oferentom rzetelne przygotowanie oferty przetargowej. Podkreślając, że Zamawiający godząc się na zmianę terminu składania ofert umożliwia sobie pozyskanie większej ilości rzetelnie przygotowanych i konkurencyjnych ofert przetargowych, tak aby mógł wyłonić Wykonawcę faktycznie i w sposób pełny realizującego jego oczekiwania zarówno co do warunków podmiotowych, jak i co do oferty oraz takiego, który kompleksowo zapoznał się z warunkami opisanymi w dokumentacji przetargowej.
Odpowiedź:
Zamawiający ogłaszając postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w dniu 18.06.2024 r. wyznaczył odpowiednio długi termin na składanie ofert, a dodatkowo w dniu dzisiejszym dokonał jego przesunięcia na dzień 11.07.2024 r.


Pytanie 5
Proszę o uzupełnienie dokumentacji o dokumentację geologiczną.

Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada i nie przewiduje konieczności posiadania dokumentacji geologicznej. Przed złożeniem oferty zaleca się odbycie wizji lokalnej w terenie celem zapoznania się usytuowaniem terenu.

Pytanie 6
Proszę o uzupełnienie dokumentacji o uzgodnienia dotyczące odtworzenia nawierzchni drogowych.

Odpowiedź:
Uzgodnienia stanowią załącznik do niniejszych odpowiedzi.

Pytanie 7
Czy powyższe zamówienie jest realizowane w formule Zaprojektuj i wybuduj? W Górka-Jaszkowo PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY jest zapis: „Automatykę projektowanej przepompowni należy projektować w uzgodnieniu z Urzędem Gminy w Brodnicy.”

Odpowiedź:
Zamówienie nie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. System automatyki należy uzgodnić z zarządcą (dzierżawcą) sieci- Spółką Śremskie Wodociągi, w ich standardzie. Jest to niezbędne z punktu widzenia ujednolicenia działania z pozostałymi przepompowniami obsługiwanymi przez Spółkę. Gotowe rozwiązanie po uzgodnieniu ze Spółką Śremskie Wodociągi, należy dostarczyć Zamawiającemu do wiadomości. Specyfikacja przepompowni oraz opis części elektrycznej pompowni ścieków w załączeniu do niniejszej odpowiedzi.

Pytanie 8
Proszę o uzupełnienie dokumentacji o projekt elektryczny i AKPiA dla przepompowni.

Odpowiedź:
Projekt elektryczny nie był wykonywany. Specyfikacja przepompowni oraz opis części elektrycznej pompowni ścieków w załączeniu do niniejszej odpowiedzi.

Pytanie 9
Kiedy będzie wykonane podłączenie kanalizacji do wykonywanych w ramach tego zadania przepompowni?

Odpowiedź:
W najbliższym czasie nie przewiduje się podłączenia kanalizacji

Pytanie 10
Czy w zakresie zamówienia jest wykonanie przyłącza elektrycznego do przepompowni ścieków? Jeżeli tak, proszę o uzupełnienie dokumentacji o projekt przyłącza.

Odpowiedź:
W zakresie zamówienia nie przewiduje się wykonywania przyłącza elektrycznego do przepompowni. Rozruch przepompowni należy wykonać przy pomocy agregatu prądotwórczego, w obecności przedstawiciela Zamawiającego oraz Spółki Śremskie Wodociągi

Pytanie 11
Z uwagi na rozbieżności w dokumentacji projektowej dla zadania 2:
PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU str. 14 „Proponowane w rozwiązaniu projektowym rury, a także istniejące warunki gruntowe, nie wymagają wykonania wymiany gruntów. Do wypełnienia wykopu wykorzystany może zostać grunt rodzimy, w związku z tym nie będzie zachodzić potrzeba jego wywozu.”
W PROJEKT ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANY str. 31: „W przypadku sieci wykonywanych w miejscach występowania gruntów nienośnych (grunty organiczne, nasypy niekontrolowane) wymagana jest całkowita wymiana gruntu.
Proszę o przekazanie dokumentacji geologicznej lub wyjaśnienie którymi zapisami ma się kierować wykonawca?

Odpowiedź:
Należy przyjąć pod rury podsypkę min. 15cm i nad rurę obsypkę min. 30cm. Resztę zasypać gruntem rodzimym. Prace te zostały tak przyjęte w przedmiarze. Jednak jeśli okaże się konieczna wymiana gruntu, należy proces ten ustalić z Zamawiającym.

Pytanie 12
Proszę o załączenie rysunku wraz z zagospodarowaniem terenów przepompowni. Podanie powierzchni terenu jaki ma zostać utwardzony oraz wymiarów działek jakie mają zostać ogrodzone.

Odpowiedź:
W załączeniu do niniejszych odpowiedzi znajdują się rysunki zagospodarowania terenu przepompowni. Cały ogrodzony teren przepompowni należy wybrukować kostką.

Pytanie 13
Proszę o potwierdzenie że na zadaniu 2 – Grzybno – Żabno oprócz odtworzenia jezdni na odcinku W1-W56 na długości 17 mb należy również odtworzyć chodnik z kostki brukowej na odcinku W1 do W58.

Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że chodnik należy odtworzyć.

Pytanie 14
Zadanie 3 – Brodnica. W związku z koniecznością rozebrania nawierzchni przy szkole podstawowej im. Hymnu Narodowego w Brodnicy oraz chodnika wzdłuż drogi Głównej w Brodnicy. Proszę o udostępnienie uzgodnień odtworzenia wraz z wskazaniem grubości poszczególnych warstw do odtworzenia.

Odpowiedź:
Uzgodnienia stanowią załącznik do niniejszych odpowiedzi.
Pytanie 15
Zadanie 4 – Manieczki. Czy do przepompowni w miejscowości Manieczki należy wykonać dojazd drogi? Jeżeli tak to proszę o uzupełnienie dokumentacji p projekt tego zakresu prac.

Odpowiedź:
Dojazd do przepompowni należy wykonać z kostki brukowej grubości 8 cm., na podbudowie z kruszywa łamanego 0-31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm oraz podsypce cementowo-piaskowej grubości 5 cm.


Pytanie 16
Zadanie 4 – Manieczki. W związku z koniecznością rozebrania nawierzchni w ulicy Droga Jakubowa. Proszę o udostępnienie uzgodnień odtworzenia wraz z wskazaniem grubości poszczególnych warstw do odtworzenia.

Odpowiedź:
W załączeniu do niniejszych odpowiedzi Zamawiający zamieszcza przekroje normalne drogi ul. Droga Jakubowa w Manieczkach, dz. nr ewid. 7. Droga jest drogą gminną, wewnętrzną.

Pytanie 17
Czy zamawiający posiada zgody na wejścia w tereny prywatne?

Odpowiedź:
Tak, Zamawiający posiada niezbędne zgody.

Pytanie 18
Czy wykonawca będzie ponosił koszty związane z odszkodowaniami za zniszczenie upraw na terenach prywatnych, czy ten koszt jest po stronie zamawiającego?

Odpowiedź:
Koszty związane z odszkodowaniami za zniszczenie upraw (o ile powstaną) na terenach prywatnych ponosi Wykonawca. Należy przygotować stosowną Umowę pomiędzy Wykonawcą a Właścicielem terenów prywatnych, regulującą kwestię odszkodowania i dostarczyć projekt Zamawiającemu do wiadomości.








Zmiana treści SWZ II [...].pdf

Wyjaśnienia treści S [...].pdf

Załączniki do wyjaśn [...].zip

2024-07-08 14:23 Zamówienia Publiczne Gmina Brodnica na podstawie art. 286 ust. 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zmienia treść SWZ w następującym zakresie:

I. Zmienia się treść punktu 6 SWZ
W SWZ było:
a) Zadanie 1 - termin realizacji do 3 m-cy od daty zawarcia umowy;
b) Zadanie 2 w zakresie robót na działce nr 152 obręb Grzybno - termin realizacji do 6 m-cy od daty zawarcia umowy,
c) Zadanie 2 z wyjątkiem robót na działce nr 152 obręb Grzybno; zadanie 3; zadanie 4 i zadanie 5 - termin realizacji do 20 m-cy od daty zawarcia umowy.
W SWZ jest:
a) Zadanie 1 - termin realizacji do 3 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy;
b) Zadanie 2 w zakresie robót na działce nr 152 obręb Grzybno - termin realizacji do 6
m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy,
c) Zadanie 2 z wyjątkiem robót na działce nr 152 obręb Grzybno; zadanie 3; zadanie 4 i
zadanie 5 - termin realizacji do 20 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy.


II. Zmienia się treść punktu 13.1 SWZ
W SWZ było:
13.1 Wykonawca związany jest ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. do 07.08.2024 r. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.

W SWZ jest:
13.1 Wykonawca związany jest ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. do 09.08.2024 r. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.

III. Zmienia się treść punktu 15.1 SWZ
W SWZ było:
15.1 Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/brodnica, do dnia 09.07.2024 r., godz. 10:30



W SWZ jest:
15.1 Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy
https://platformazakupowa.pl/pn/brodnica, do dnia 11.07.2024 r., godz. 10:30

IV. Zmienia się treść punktu 15.2 SWZ
W SWZ było:
15.2 Otwarcie ofert nastąpi dnia 09.07.2024 r. o godz. 11:00.

W SWZ jest:
15.2 Otwarcie ofert nastąpi dnia 11.07.2024 r. o godz. 11:00.

W pozostałym zakresie SWZ pozostaje bez zmian.

Zmiana SWZ II z dn. [...].docx

Ogłoszenie o zmianie [...].pdf

2024-07-08 14:11 Zamówienia Publiczne Gmina Brodnica na podstawie art. 286 ust. 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zmienia treść SWZ w następującym zakresie:

I. Zmienia się treść punktu 6 SWZ
W SWZ było:
a) Zadanie 1 - termin realizacji do 3 m-cy od daty zawarcia umowy;
b) Zadanie 2 w zakresie robót na działce nr 152 obręb Grzybno - termin realizacji do 6 m-cy od daty zawarcia umowy,
c) Zadanie 2 z wyjątkiem robót na działce nr 152 obręb Grzybno; zadanie 3; zadanie 4 i zadanie 5 - termin realizacji do 20 m-cy od daty zawarcia umowy.
W SWZ jest:
a) Zadanie 1 - termin realizacji do 3 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy;
b) Zadanie 2 w zakresie robót na działce nr 152 obręb Grzybno - termin realizacji do 6
m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy,
c) Zadanie 2 z wyjątkiem robót na działce nr 152 obręb Grzybno; zadanie 3; zadanie 4 i
zadanie 5 - termin realizacji do 20 m-cy od daty przekazania terenu budowy Wykonawcy.


II. Zmienia się treść punktu 13.1 SWZ
W SWZ było:
13.1 Wykonawca związany jest ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. do 07.08.2024 r. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.

W SWZ jest:
13.1 Wykonawca związany jest ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. do 09.08.2024 r. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.

III. Zmienia się treść punktu 15.1 SWZ
W SWZ było:
15.1 Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/brodnica, do dnia 09.07.2024 r., godz. 10:30



W SWZ jest:
15.1 Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy
https://platformazakupowa.pl/pn/brodnica, do dnia 11.07.2024 r., godz. 10:30

IV. Zmienia się treść punktu 15.2 SWZ
W SWZ było:
15.2 Otwarcie ofert nastąpi dnia 09.07.2024 r. o godz. 11:00.

W SWZ jest:
15.2 Otwarcie ofert nastąpi dnia 11.01.2024 r. o godz. 11:00.

W pozostałym zakresie SWZ pozostaje bez zmian.

Ogłoszenie o zmianie [...].pdf

Zmiana treści SWZ z [...].pdf

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)

Liczba odsłon strony: 915