Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 19-08-2022 11:34:00 |
Składania : | 30-08-2022 09:00:00 |
Otwarcia : | 30-08-2022 10:00:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Usługa |
Wytyczne
dla postępowania na sporządzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na pozwolenie na budowę dla zadania inwestycyjnego polegającego na:
„Termomodernizacja budynków SP nr 2 w Koronowie – dokumentacja projektowa”
I. Opis inwestycji:
Prace związane z modernizacją, remontem, przebudową i nadbudową/rozbudową budynku Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Koronowie, wraz z rozbiórką budynku gospodarczego oraz zagospodarowania terenu działek objętych inwestycją.
II. Lokalizacja inwestycji:
Szkoła Podstawowa nr 2 w Koronowie z lokalizacją przy ulicy Dworcowej 48, obejmuje działki ewid. nr 741/2, 742 i 743 w Koronowie, woj. kujawsko-pomorskie. Właścicielem działek jest Gmina Koronowo.
III. Informacje uzupełniające dot. inwestycji
Budynek szkoły nie jest wpisany do rejestru zabytków. Teren planowanej inwestycji leży w strefie „B” ochrony konserwatorskiej oraz w Obszarze Chronionego Krajobrazu Zalewu Koronowskiego. Teren nie jest objęty Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, należy przed rozpoczęciem prac uzyskać Decyzję o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.
IV. Zakres opracowania:
Zakres zamówienia obejmować będzie następujące etapy:
Ø Etap I – opracowanie koncepcji modernizacji, remontu, przebudowy i rozbudowy istniejącego budynku szkoły wraz z zagospodarowaniem terenu (koncepcja w formie rzutu na planie wszystkich kondygnacji, pzt i wizualizacji fotorealistycznych 3D) oraz wersja ostateczna po wprowadzeniu zmian przez Zamawiającego,
Ø Etap II - opracowanie ekspertyz i oceny stanu technicznego budynku pod kątem planowanej inwestycji, opracowanie pełnego projektu budowlanego we wszystkich branżach i złożenie wniosku we właściwym organie architektoniczno-budowlanym o pozwolenie na budowę i uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę,
Ø Etap III – opracowanie projektu techniczno-wykonawczego pełnobranżowego planowanej inwestycji wraz z dokumentacją towarzyszącą oraz oświadczeniami projektantów i projektantów sprawdzających o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.
Opis poszczególnych etapów planowanej inwestycji:
Etap I:
W ramach etapu I należy dokonać wizji lokalnej w celu przygotowania właściwej koncepcji uwzględniającej obecny stan techniczny budynku będącego przedmiotem opracowania. Należy dokonać inwentaryzacji istniejącego stanu w zakresie niezbędnym do potrzeb opracowania projektu.
Pomocnicze oznakowanie zespołu budynków szkoły literami: A, B, C, D i E.
Ogólne wymagania
koncepcja powinna zapewnić wyposażenie szkoły w następujące pomieszczenia:
- 36 szt. sal lekcyjnych (25 osobowe + nauczyciel) – z podziałem:
a) 16 sal w strefie dla dzieci najmłodszych klas 0-4
b) 20 sal w strefie dla dzieci starszych klas 4-8
- 2 sale językowe (15 osobowe + nauczyciel),
- świetlice szt. 2:
a) dla klas 0-3
b) dla klas 4-8,
- pomieszczenia administracyjne:
a) intendent,
b) sekretariat
c) gabinet dyrektora
d) dwa gabinety wicedyrektorów
- w budynku „B”
e) dwa pokoje nauczycielskie
- w budynku „A”
- w budynku „B”,
- sala gimnastyczna szt. 2:
a) dla klas 0-3
b) dla klas 4-8
- biblioteka,
-dwie szatnie,
a) dla około 500 uczniów klas 4-8 (budynek „B”)
b) dla około 400 uczniów klas 1-3 (budynek „A”)
- gabinety specjalistyczne
a) gabinety logopedyczne szt. 2 (w budynku „A”)
b) gabinety pedagoga szt. 2
c) gabinet psychologa
d) salka do rehabilitacji
e) gabinet dentystyczny
f) gabinet pielęgniarki
- szatnia dla nauczycieli w budynku „B”
- jedno pomieszczenie wielofunkcyjne (do pracy wolontariatu, samorządu uczniowskiego, do spotkań indywidualnych z rodzicem),
- pom. radiowęzła,
- pomieszczenie archiwum,
- oraz pozostałe pomieszczenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania szkoły np. tj. toalety dla dzieci, dla nauczycieli, pomieszczenia techniczne itd.).
Zalecenie od Zamawiającego aby w miarę możliwości szkołę podzielić na strefy do przebywania dzieci klas 0-3 oraz oddzielnie dzieci klas 4-8.
W koncepcji należy uwzględnić następujące wytyczne projektowe:
v Budynek A
· Wymiana stolarki okiennej (ilość do ustalenia po ocenie stanu technicznego oraz w trakcie tworzenia koncepcji),
· Zapewnienie odpowiedniej wentylacji (dopuszcza się instalację klimatyzacji oraz remont istniejącej rekuperacji do uzgodnienia w trakcie omawiania koncepcji),
· Zamawiający dopuszcza nadbudowę lub rozbudowę budynku o pomieszczenia dydaktyczne z przeznaczeniem głównie na sale do zajęć przedszkolnych,
· Rozbudowa od strony wschodniej o wewnętrzny plac zabaw o nowoczesnej architekturze (pomieszczenie ogrzewane z możliwością swobodnego korzystania w okresie zimowym, z oświetleniem wewnętrznym i zewnętrznym, monitorowany, z dostępem od zewnątrz oraz z budynku „A” ) oraz zewnętrzny plac zabaw, wyposażenie placów zabaw ustalany w czasie koncepcji,
· Stworzenie strefy (pomieszczeń: sal lekcyjnych, sali gimnastycznej, szatni, sanitariatów) z przeznaczeniem dla najmłodszych klas
v Budynek B
· Odwilgocenie poziomu piwnicy ze szczególnym uwzględnieniem od strony boiska sportowego (od południowej strony),
· Adaptacja 2 lokali mieszkalnych zlokalizowanych na poziomie parteru na cele/pomieszczenia szkolne. Zamawiający dopuszcza przebudowę pomieszczeń,
· Adaptacja pomieszczeń piwnicznych na pomieszczenia szkolne (np. szatnia, salki językowe, biblioteka) zamawiający dopuszcza przebudowę pomieszczeń,
· Wymiana stolarki okiennej, Zamawiający dopuszcza powiększenie otworów okiennych w celu odpowiedniego doświetlenia pomieszczeń,
· Wymiana balustrad i poręczy na obu klatkach schodowych na spełniające wymagania wymiarowe określone aktualnymi przepisami prawno-budowlanymi,
· Wymiana nawierzchni na holach i w pomieszczeniach dydaktycznych – zastąpienie istniejących nawierzchni posadzkowych wykładzinami antypoślizgowymi np. panele lub wykładziny winylowe o wysokiej wytrzymałości – min. 20 lat,
· Remont sanitariatów związany z wymianą sieci wod.-kan. Wymiana armatury z instalacją m. in. czujników oszczędzających zużycie wody,
· Instalacja paneli fotowoltaicznych na dachu budynku,
· Przebudowa głównego wejścia do szkoły (od strony północnej) związana z wymianą zadaszenia oraz schodów wejściowych do szkoły,
· Przebudowa dachu i schodów na balkonie zewnętrznym od strony boiska szkolnego (od strony południowej),
· Wymiana stolarki drzwiowej głównego wejścia do budynku szkoły (drzwi zewnętrzne),
· Wymiana wewnętrznej stolarki drzwiowej do pomieszczeń dydaktycznych oraz innych pomieszczeń (dodatkowa sugestia aby stolarka drzwiowa kolorystycznie podzielona była na kondygnacje),
· Przebudowa pomieszczeń woźnego i sklepiku szkolnego na parterze szkoły
· Remont pokrycia dachowego i ewentualnie konstrukcji o ile ocena stanu technicznego na to będzie wskazywała,
v Budynek C
· Remont pokrycia dachowego i ewentualnie konstrukcji o ile ocena stanu technicznego na to będzie wskazywała,
· Adaptacja piwnicy na pomieszczenie pomocnicze do funkcjonowania placówki,
· Wymiana stolarki okiennej i wymiana drzwi zewnętrznych,
· Remont węzła sanitarnego łącznie z prysznicami,
· Zaprojektowane instalacji wentylacji mechanicznej,
· Remont pomieszczeń, które nie objęte zostaną przebudową (szczegółowy zakres ustalony zostanie w trakcie omawiania wstępnej koncepcji).
· Zamawiający dopuszcza rozbudowę budynku (np. w celu ułatwienia komunikacji między budynkiem „D”, „E”)
v Budynek D
· Remont sali gimnastycznej oraz małej sali – zlokalizowanej w części „E” (po ocenie konstruktora Zamawiający dopuszcza połączenie sal);
· Wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej,
· Wymiana stolarki okiennej (około 25 szt.) oraz krat zabezpieczających,
· Wykonanie zaciemnienia okien – rolety/żaluzje (sterowanie elektroniczne),
· Nagłośnienie – które może zostać wykorzystywane w czasie imprez szkolnych.
v Budynek E
· Zamawiający dopuszcza rozbudowę i/lub przebudowę budynku (np. w celu ułatwienia komunikacji między budynkiem „D”, „C”)
· Obniżenie sufitu w pracowni technicznej
· Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej i wewnętrznej do pracowni technicznej,
· Remont pracowni technicznej,
v Zakres planowanych prac obejmujący wszystkie budynki szkoły oraz teren w otoczeniu szkoły
· Wymiana istniejących hydrantów ppoż. z dostosowaniem do istniejących warunków (dostosowanie/zapewnienie odpowiedniego ciśnienia wody),
· Wymiana instalacji CO w całym budynku szkoły związana z wymianą przyłączy oraz grzejników,
· Wymiana instalacji elektrycznej w całym budynku szkoły,
· Wykonanie ocieplenia budynku łącznie z wykonaniem nowej elewacji,
· Instalacja radiowęzła szkolnego,
· Modernizacja monitoringu wizyjnego w wewnątrz budynku oraz na zewnątrz,
· Instalacja rolet zewnętrznych w oknach sal lekcyjnych od strony południowej,
· Instalacja rolet antywłamaniowych w pomieszczeniach znajdujących się na parterze szkoły (biblioteka, świetlica, sekretariat, gabinet dyrektora, gabinet lekarski oraz stomatologiczny),
· Wygładzenie i wymalowanie wszystkich pomieszczeń w budynku (z odgrzybianiem w przypadku ścian zawilgoconych)
· Wymiana oświetlenia na energooszczędne,
· Docieplenie lub przebudowa łącznika pomiędzy budynkami,
· Remont dachu od części ozn. literą „E” do „C”
· Modernizacja nawierzchni na boisku wielofunkcyjnym,
· Wymiana ogrodzenia wokół szkoły ze szczególnym uwzględnieniem ogrodzenia od ul. Dworcowej i posesji sąsiadującej ze szkołą),
· Zaprojektowanie bramy wjazdowej od ul. Dworcowej,
· Zaprojektowanie miejsc postojowych dla pracowników szkoły,
· Wykonanie nowych utwardzeń – chodniki oraz wymiana nawierzchni istniejących chodników,
· Wykonanie terenów zielonych wzdłuż ogrodzenia od strony ul. Zawadzkiego,
· Doprojektowanie oświetlenia przy boiskach szkolnych i w obrębie szkoły (co najmniej 8 punktów świetlnych),
· Zaprojektowanie odprowadzenie wód deszczowych z wszystkich budynków szkoły do sieci kanalizacji deszczowej.
· Strefa siłowni dla najmłodszych (np. pas między boiskami),
· Strefa rekreacji z ławeczkami, stolikami do gier (np. między boiskiem a budynkiem „A”),
· Projekt rozbiórki budynku gospodarczego zlokalizowanego w zachodnio-północnej części działki,
· Zaprojektowanie chodników zapewniających bezpieczną komunikację dzieci i młodzieży do szkoły, zaprojektowanie utwardzeń z ewentualnymi miejscami postojowymi dla pracowników placówki,
· Zaproponowanie organizacji ruchu dla rodziców odwożących dzieci do szkoły,
· Wykonanie wiaty rowerowej na min. 30 rowerów/hulajnóg,
· Zmiana lokalizacji śmietnika,
· Modernizacja sieci LAN
Uwaga:
Należy uwzględnić wszystkie prace dodatkowe niewymienione a niezbędne zgodnie z zaleceniami rzeczoznawców ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych i rzeczoznawcy ds. sanitarno-higienicznych.
Etap II:
W ramach zadania należy:
- pozyskania wszystkich niezbędnych dokumentów (map, warunków technicznych gestorów sieci itd.) w celu uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- uzyskanie ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- pozyskanie mapy syt.-wys. do celów projektowych w skali 1:500 oraz związane z tym opłaty,
- pozyskanie wypisów z ewidencji gruntów na własny koszt,
- wykonanie opinii ornitologicznej na własny koszt,
- wykonanie opinii chiropterologicznej na własny koszt,
- wykonanie audytu energetycznego oraz oświetleniowego na włąsny koszt,
- pozyskanie we własnym zakresie i na własny koszt wszystkich decyzji, uzgodnień (w tym właściwych rzeczoznawców), oraz opinii, sprawdzeń, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę wydanego przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanego,
- pozyskanie w zależności od potrzeb opinii, ekspertyz lub projektu prac geotechnicznych zawierających wyniki badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechniczne warunki posadowienia projektowanych obiektów,
- pozyskanie wszelkich uzgodnień, opinii, warunków gestorów sieci (o ile będzie to konieczne)
- przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego kompletnego wniosku i uzyskanie ostatecznej decyzji na wycinkę zieleni kolidującej z projektowanymi obiektami (o ile będzie to konieczne),
- wykonanie projektu budowlanego niezbędnego do uzyskania pozwolenia na budowę na podstawie zaakceptowanej koncepcji (w postaci papierowej w ilości niezbędnej do wydania pozwolenia na budowę lub w postaci projektu budowlanego w postaci elektronicznej) - zgodnie aktualnymi przepisami (tj. projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany oraz niezbędne załączniki projektu budowlanego zgodne z w/w rozporządzeniem),
- wykonanie wizualizacji z zewnątrz oraz wewnątrz budynków (min. 10 ujęć zewnętrznych oraz 10 wewnętrznych),
- przeniesienie praw autorskich na Zamawiającego na wszystkich polach wykonanego projektu budowlanego,
- złożenie wniosku o pozwolenie na budowę we właściwym organie administracji architektoniczno- budowlanym i uzyskanie ostatecznej decyzji zezwalającej.
Etap III:
Ø Wykonanie pełnego projektu techniczno-wykonawczego (w wersji papierowej w ilości 6 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej pdf) zawierającego: br. architektoniczną, br. konstrukcyjną, br. elektryczną i sanitarną.
Projekt wykonawczy stanowić będzie opracowanie uzupełniające i uszczegóławiające projekt budowlany umożliwiający wykonanie zamówienia bez konieczności dodatkowych opracowań i precyzujący warunki wykonania i odbioru robót danego zakresu robót w formie opisowej i rysunkowej w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez Wykonawcę i realizacji robót budowlanych.
Ø Oświadczenia projektantów i projektantów sprawdzających o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki i terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.
Ø Wykonanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) (w ilości po 3 egzemplarzy) – opracowanie zgodne z aktualnymi przepisami. Zabrania się umieszczania w STWiOR określeń odnoszących się do konkretnych produktów czy producentów, dostawców czy usługodawców. Nie można dokonywać opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który ograniczałby konkurencję i zamykał rynki zamówień.
Ø Wykonanie Charakterystyki Energetycznej Budynku (w ilości po 2 egzemplarze) opracowane zgodnie z aktualnymi przepisami.
Ø Wykonanie Przedmiarów robót (w ilości po 2 egzemplarze) wykonanych zgodnie z aktualnymi przepisami, zawierających zestawienie przewidzianych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót wynikających dokumentacji projektowej
Ø Wykonanie Kosztorysów inwestorskich (w ilości po 2 egzemplarze) wykonanych zgodnie z aktualnymi przepisami m.in. powinien podawać wartość kosztorysową robót budowlanych oraz zawierać tabelę wartości elementów scalonych. Należy uwzględnić nieodpłatne wykonanie również aktualizacji kosztorysu w terminie określonym przez Zamawiającego.
Uwaga do etapu III:
Z uwagi na brak możliwości całkowitego wyłączenia z pracy placówki w trakcie robót budowlanych należy w miarę możliwości przygotować dokumentację (przedmiary, kosztorysy) opracowaną w sposób pozwalający etapowanie prac w kolejnych latach budżetowych.
V. Forma opracowania:
Dokumentację projektową należy przygotować w wersji tradycyjnej papierowej w ilości egzemplarzy opisanych we wcześniejszy punktach oraz w wersji elektronicznej (ściśle odpowiadającej wersji papierowej) na płytach CD lub innym nośniku w ilości po 2 egzemplarze.
Należy dołączyć podpisane oświadczenie, że zawartość wersji elektronicznej jest identyczna z wersją papierową.
VI. Warunki
Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert na zapytanie - dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej dotyczącej termomodernizacji lub/i budowy lub/i przebudowy lub/i rozbudowy - budynku użyteczności publicznej o wartości minimum 100.000,00 zł brutto każdej usługi projektowania.
VII. Uwagi:
Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
Dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania aktualnych przepisów a w szczególności:
a) aktualnych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
b) aktualnych przepisów Prawa budowlanego
c) aktualnych przepisów w sprawie opracowywania przedmiarów i kosztorysów inwestorskich,
d) aktualnych przepisów w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego
f) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022.1225),
g) Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U.2012.1169).
Przy sporządzaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy dokonywać opisu w sposób jednoznaczny, wyczerpujący i zrozumiały, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty przez Wykonawców robót budowlanych. Dokumentacja będzie służyć, jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych na roboty budowlane oraz realizację pełnego zakresu robót budowlanych na jej podstawie. Autor dokumentacji projektowo-kosztorysowej zobowiązany będzie do uczestniczenia w postępowaniu przetargowym o zamówienie na roboty budowlane poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące dokumentacji w terminie określonym przez zamawiającego.
Autor projektu będzie zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego nad realizowaną inwestycją w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U.2021.2351) obejmujący w szczególności: stwierdzanie, w toku wykonywania robót budowlanych, zgodności realizacji z projektem, uzgadnianie i ocena zasadności wprowadzenia zamiennych rozwiązań projektowych, materiałów lub urządzeń w stosunku do przewidzianych w projekcie, a zgłaszanych przez Inwestora lub Wykonawcę robót w toku prowadzonych prac, uzgadnianie z Inwestorem wszelkich zmian dotyczących wartości i zakresu nadzorowanych robót. Na żądanie Zamawiającego udział w czynnościach odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego po pisemnym powiadomieniu przez Zamawiającego.
Udzielanie wyjaśnień wykonawcy robót odnośnie do wszelkich wątpliwości dotyczących projektu budowlanego/wykonawczego powstałych w toku wykonywania robót budowlanych, bieżące sporządzanie rysunków oraz opisów dotyczących zmian stanowiących nieistotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu budowlanego.
Przed złożeniem ofert Zamawiający zaleca aby Wykonawcy ubiegający się o wykonanie zamówienia przeprowadzali wizję lokalną (adres: ul. Dworcowa 48, 86-010 Koronowo) celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej w dniu 25.08.2022 r. o godzinie 10:00 przed budynkiem szkoły. Każdy z Wykonawców winien zgłosić Zamawiającemu chęć dokonania wizji lokalnej co najmniej na jeden dzień przed terminem wizji elektronicznie na adres e-mail maria.rozycka-parol@um.koronowo.pl
Max termin realizacji: maksymalnie 3 miesiące.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel 52 382 64 53
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
Komunikaty