Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: SA.270.1.4.22 „Transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym w ilości około 4 015 000 sztuk”

Termin:
Zamieszczenia : 12-07-2022 22:13:00
Składania : 20-07-2022 09:00:00
Otwarcia : 20-07-2022 09:15:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

 

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Dobrzejewice

 

 

 


Specyfikacja warunków zamówienia

 

 

Nr postępowania: SA.270.1.4.22

Tryb postępowania: postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości  mniejszej niż progi unijne – tryb podstawowy  (Wariant I)

Podstawa prawna – art. 275 pkt 1) w zw. z art. 266 - 274 oraz art. 276 oraz art. 277 ust. 1 oraz art. 280 - 281 oraz art. 283 - 286 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021. poz. 1129).

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

 

„Transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym w ilości około
4 015 000 sztuk”

 

 

 

Zamówienie realizowane ze środków własnych

 

Opracował: Szymon Kowalski

 

 

 

Zatwierdził:


SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

1.           NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

 

Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Dobrzejewice

reprezentowane przez Sylwestra Tułodzieckiego– Nadleśniczego Nadleśnictwa Dobrzejewice

siedziba Nadleśnictwa:

Zawały 101

87-123 Dobrzejewice

tel. +48 56 674 25 00, fax +48 56 674 25 01

e-mail: dobrzejewice@torun.lasy.gov.pl

Strona internetowa Zamawiającego: dobrzejewice.torun.lasy.gov.pl

Strona internetowa prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dobrzejewice

Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści niniejszej specyfikacji warunków zamówienia („SWZ”) oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dobrzejewice

(„Zamawiający”) zaprasza do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia klasycznego o wartości  mniejszej                 niż progi unijne – tryb podstawowy  (Wariant I) zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia („SWZ”).

 

2.           TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA

 

2.1.       Postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym w wariancie I, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021. poz. 1129 z późn zm. - „PZP” na podstawie art. 275 pkt 1) w zw. z art. 266 - 274 oraz art. 276 oraz art. 277 ust. 1 oraz art. 280 - 281 oraz art. 283 - 286 oraz aktów wykonawczych do PZP.

2.2.       Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

2.3.       Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz nie przewiduje               zawarcia umowy ramowej.

 

 

 

 

3.           OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

3.1.             Przedmiotem zamówienia dla pierwszej i drugiej części zadania jest transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym w łącznej ilości około 4 015 000 sztuk.

3.2.             Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:

Szczegółowe wymagania dotyczące pierwszej części zamówienia:

-     Wymagania transportowe: dwa samochody ciężarowe z zakrytą skrzynią załadowczą lub odkryty pod warunkiem, że Wykonawca zabezpieczy na własny koszt transport koszy z sadzonkami folią stretch, wyposażone w żurawik lub windę załadowczą, mogące przewieźć jednorazowo co najmniej 10 koszy transportowych o wymiarach: Szerokość - 2,08 m, Wysokość – 2,10 m, Głębokość – 1,15 m;

-     Oszacowana liczba kilometrów (zawiera dojazd do miejsc docelowych z sadzonkami w koszach transportowych oraz powrót z pustymi koszami):

Jesień 2022: 27280 km.

Wiosna 2023: 2050 km

-     Transport musi być ubezpieczony na koszt wykonawcy;

-     Miejsce wysyłki oraz miejsce przeznaczenia określa załącznik nr 6 do niniejszej SWZ z zastrzeżeniem, że szczegółowe miejsca rozładunku , znajdujące się na terenie Nadleśnictwa będącego miejscem docelowym będą podane nie później niż w dniu załadunku i może znajdować się w miejscu do którego dojazd będzie możliwy wyłącznie drogami leśnymi (Rozładunek bezpośrednio na pozycje nasadzeń);

-     Liczba kursów oraz szacunkową liczbę kilometrów do miejsc przeznaczenia określa załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.

 

Szczegółowe wymagania dotyczące drugiej części zamówienia:

-     Wymagania transportowe: samochód ciężarowy z zakrytą skrzynią załadowczą, wyposażony w żurawik lub windę załadowczą, mogący przewieźć jednorazowo co najmniej 6 koszy transportowych o wymiarach: Szerokość - 2,08 m, Wysokość – 2,10 m, Głębokość – 1,15 m;

-     Oszacowana liczba kilometrów (zawiera dojazd do miejsc docelowych z sadzonkami w koszach transportowych oraz powrót z pustymi koszami):

Jesień 2022: 8388 km.

Wiosna 2023: 1390 km

-     Transport musi być ubezpieczony na koszt wykonawcy;

-     Miejsce wysyłki oraz miejsce przeznaczenia określa załącznik nr 6 do niniejszej SWZ z zastrzeżeniem, że szczegółowe miejsca rozładunku , znajdujące się na terenie Nadleśnictwa będącego miejscem docelowym będą podane nie później niż w dniu załadunku i mogą znajdować się w miejscach do których dojazd będzie możliwy wyłącznie drogami leśnymi (Rozładunek bezpośrednio na pozycje nasadzeń);

-     Liczbę kursów oraz szacunkową liczbę kilometrów do miejsc przeznaczenia określa załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.

3.3.             Jeden Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie Części.

3.4.             Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę;

Zamawiający stosownie do art. 95 PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.

Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres  realizacji  zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.

*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

3.5.             Nazwa i kod dotyczący przedmiotu zamówienia określony  we Wspólnym Słowniku Zamówień:

60100000-9 – Usługi w zakresie transportu drogowego.

 

4.         OPCJA.

 

Zamawiający nie zastrzega prawa Opcji.

 

5.           OKRES REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

Wymagany termin realizacji dla pierwszej i drugiej części zamówienia:

1)      Jesień 2022  – od 01.09.2022r. do 10.12.2022r.

2)      Wiosna 2023 – od 01.03.2023 r. do 31.05.2023 r.

 

6.           PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 PZP ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 109 PZP

 

 

 

 

6.1.       W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu                       z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 PZP oraz w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835, dalej: „Specustawa”).. Na podstawie:

1)          art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a)          udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1444 z późn. zm. - „KK”),

b)          handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a KK,

c)           o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 523, 1292, 1559 i 2054),

d)          finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a KK, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 KK,

e)          o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 KK, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f)           powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),

g)          przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 KK, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 KK, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d KK, lub przestępstwo skarbowe,

h)          o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2)          art. 108 ust. 1 pkt 2) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP;

3)          art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną                       o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4)          art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

5)          art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek,                                 że Wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą,                              że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

6)          art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, jeżeli,                                        w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 PZP, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej                        w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji                                    i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), chyba                           że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu                                   o udzielenie zamówienia,

7)          art. 7 ust. 1 pkt 1 Specustawy Zamawiający wykluczy wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w Rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających skierowanych przeciwko prezydentowi Aleksandrowi Łukaszence i niektórym urzędnikom z Białorusi (Dz. Urz. UE.L. 2006.134.1, dalej: „rozporządzenie 765/2006”) i Rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE.L. 2014.78.6, dalej: „rozporządzenie 269/2014”) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy,

8)          art. 7 ust. 1 pkt 2 Specustawy Zamawiający wykluczy wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy,

9)          art. 7 ust. 1 pkt 3 Specustawy Zamawiający wykluczy wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy.

6.2.       W związku z tym, iż wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty dla usług 10 000 000 euro przesłanka wykluczenia, o której mowa w art. 108 ust. 2 PZP w niniejszym postępowaniu nie występuje.

6.3.       W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu                         z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 8 i 10 PZP. Na podstawie:

1)          art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, chyba że Wykonawca przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

2)          art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, w stosunku                      do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;

3)          art. 109 ust. 1 pkt 8) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu                   o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;

4)          art. 109 ust. 1 pkt 10) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

6.4.       Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

6.5.       Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5  PZP lub art. 109 ust. 1 pkt 4, 8 i 10 PZP, jeżeli udowodni Zamawiającemu,                   że spełnił łącznie przesłanki wymienione w art. 110 ust. 2 pkt 1)-3) PZP. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa wyżej, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę.

 

7.           WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 

 

7.1.       W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału                    w postępowaniu dotyczące:

1)                 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym

Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu              do występowania w obrocie gospodarczym.

2)          uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej

Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu                 do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.

3)                 sytuacji ekonomicznej lub finansowej

Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu                 do sytuacji ekonomicznej i finansowej.

4)          zdolności technicznej lub zawodowej

Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):

Dla Części I

wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – wykonuje co najmniej 2 usługi, których przedmiotem był transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym o wartości pojedynczej usługi nie mniejszej niż 30.000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100),

Dla Części II

wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – wykonuje co najmniej 2 usługi, których przedmiotem był transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym o wartości pojedynczej usługi nie mniejszej niż 8.000,00 zł brutto (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100),

7.2.       Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie                       z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach                     i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 8.

7.3.       W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt. 7.1. ppkt 4) lit. a) winien spełnić co najmniej jeden z tych Wykonawców. Żaden  z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu                                           z postępowania.

7.4.       W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.  W przypadku, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 4) lit. a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.

7.5.       Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału                                                         w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie                            od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu                              do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają  usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.

7.6.       Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając                na podstawie art. 116  ust. 2 PZP w zw. z art. 266 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

 

8.         WYKAZ OŚWIADCZEŃ ORAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA ORAZ SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

8.1.       W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania,                        o których mowa w pkt 6.1. i 6.3 oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1 SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. wstępne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2a  do SWZ oraz wstępne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.

8.2.      W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia  w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:

a)             wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane (wzór wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 9 do SWZ),

Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

b)     dowody określające, czy wskazane przez Wykonawcę usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane,                                 a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.

8.3.       W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 6.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia                                          w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:

a)          oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy               w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 8 do SWZ),

b)          odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,

8.4.       Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (warunki wskazane w pkt 7.1 ppkt 3) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.  

Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz                             z ofertą:

1)        zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa                                         w szczególności: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; (2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy                                   i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

2)             oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi załączniki nr 2a i 3a do SWZ.

Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej (warunki wskazane w pkt 7.1 pkt 3) na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 PZP w zw. z art. 266 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.3 SWZ, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3 SWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.

8.5.       Jeżeli Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby na zasadach określonych w  art. 118 w zw. z art. 266 PZP, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów:

odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 8.3. lit b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca, lub podmiot trzeci ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie  zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest  zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

8.6.       Dokumenty, o których mowa w pkt 8.5. powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed ich złożeniem.

8.7.       Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca lub podmiot trzeci ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.5., zastępuje się                    je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy lub podmiotu trzeciego, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub podmiotu trzeciego. Postanowienia pkt. 8.6. stosuje się.

8.8.       Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości Zamawiającego, może                                 on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.

8.9.       Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału                           w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

8.10.    W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):

1)          w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

2)          oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;

3)          oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu                       w zakresie, w jakim  każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

4)          dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. obowiązany będzie złożyć każdy                                   z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

5)          dokumenty, o których mowa w pkt 8.2. lit. a, c i d wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, natomiast dokumenty,                               o których mowa w pkt 8.2. lit. b i e składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, do którego wykazania służy dany dokument;

6)          wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;

7)          Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;

8)          Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.

9)          Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.

8.11.    W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.

8.12.    Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania                          o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia. 

8.13.    Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.

8.14.    Podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, niewystawione przez upoważnione podmioty, oraz pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

8.15.    W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, niewystawione przez upoważnione podmioty lub pełnomocnictwo, zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem                                w postaci papierowej.

8.16.    Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt 8.15., dokonuje w przypadku:

1)       podmiotowych środków dowodowych - odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą;

2)       pełnomocnictwa - mocodawca.

8.17.    Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa pkt 8.15., może dokonać również notariusz.

8.18.    W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.

8.19.    W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.

8.20.    Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt 8.19., dokonuje w przypadku:

1)       podmiotowych środków dowodowych oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania - odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby, w zakresie podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą;

2)       innych dokumentów – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

8.21. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt 8.19, może dokonać również notariusz.

8.22.    Przez cyfrowe odwzorowanie, o którym mowa w pkt 8.15. - 8.21 SWZ, należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału

8.23.    Sposób sporządzenia podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452). W zakresie nieuregulowanym w SWZ, w zakresie dokumentów                                 i oświadczeń w nim wymienionych, zastosowanie mają przepisy PZP, ww. rozporządzenia oraz Rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415).

 

9.         WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ

 

9.1.       Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:

Szymon Kowalski;                     

tel.: +48 56 674 25 00;

e- mail: dobrzejewice@torun.lasy.gov.pl;

od poniedziałku do piątku w godz. 7:15 – 15:15, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

9.2.        Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl..

9.3.       Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl, stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

9.4.       Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl wynosi 100 MB.

9.5.       Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 9.1 lub złożenia na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl.

9.6.       Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) określa niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl tj:

a)     zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,

b)     komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;

c)         stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,

 

d)        włączona obsługa JavaScript,

 

e)        zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,

 

f)          Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,

 

g)        oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar,

 

h)        Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

§    akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,

§    zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków

·            przeglądarka internetowa Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome        Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania  z Platformy.

9.7.       Ofertę oraz oświadczenia wstępne, o których mowa w art. 125 ust. 1 składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

9.8.       Złożenie oferty:

a)          Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza składania oferty dostępnego na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl. W formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) Wykonawca zobowiązany jest podać adres e-mail, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.

b)          Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 2247) i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zamawiający rekomenduje złożenie oferty w formacie .pdf i podpisanie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie .pades. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl (załącznik nr 10 do SWZ). Ofertę należy złożyć w oryginale.

c)           Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP).

d)          do oferty załączyć wymagane przez Zamawiającego zgodnie z SWZ dokumenty stanowiące treść oferty, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP).

e)          Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę zgodnie z instrukcją dla Wykonawców. Sposób zmiany i wycofania oferty został opisany w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

f)           Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.

9.9.       Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania i wycofania ofert):

a)          komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.

 

b)                  Zamawiający będzie również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email dobrzejewice@torun.lasy.gov.pl lub szymon.kowalski2@torun.lasy.gov.pl.

 

c)                  Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany w lit b) adres email.

             

              Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcą za pośrednictwem platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl  jako załączniki.

Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.).

9.10.    Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

9.11.    Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego o wszelkiej zmianie adresu poczty elektronicznej podanego w ofercie.

9.12     Zamawiający przewiduje możliwość zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ. Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje o dacie i miejscu spotkania w terminie późniejszym czasie na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl

9.13.    Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert udzieli wyjaśnień, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

9.14.    Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu składania wniosków, ustalonym na podstawie art. 284 ust. 2 PZP lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

9.15.    Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał SWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści na stronie internetowej.

9.16.    W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ Zamawiający udostępni na stronie internetowej.

9.17.    Jeżeli w wyniku zmiany treści SWZ nieprowadzącej do zmiany ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców.

 

10.        WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

 

11.        TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

 

11.1.    Wykonawca związany jest ofertą przez  30 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. do dnia 18.08.2022 r.

11.2.    W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 11.1. SWZ, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.

 

12.        OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

 

12.1.    Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, podpisana przez osobę upoważnioną.

12.2.    Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

12.3.    Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi                  w SWZ.

12.4.    W terminie składania ofert określonym w pkt 13.1. SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:

a)        formularz Oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ) sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,

b)       wstępne oświadczenia,  pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone przez:

-      Wykonawcę - sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 2 i załącznik 2a do SWZ,

-      Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 2 i załącznik 2a do SWZ,

-      podmioty trzecie udostępniające Wykonawcy zasoby na zasadzie art. 118 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 3a i załącznik 3a do SWZ;

c)        zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy                         do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów  zgodnie z pkt 8.2. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ),

d)       pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie                                                                 do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru), sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzone się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie opisanej w pkt 8.15 -8.17 SWZ.

e)        pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się                  o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo                            do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się                                   o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzonej się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie opisanej w pkt 8.15 – 8.17 SWZ,

f)        dokument, o którym mowa wyżej w pkt 13.4. lit. e) SWZ dla osoby działającej                     w imieniu podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP w zw. z art. 266 PZP,

g)        wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej).

12.5.    Dokumenty składane wraz z ofertą, w tym pełnomocnictwa powinny zostać sporządzone w sposób określony w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).

12.6.    Zamawiający nie ujawnia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa                               w rozumieniu przepisów art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1913 z późn. zm.), jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 PZP.

Jeżeli Wykonawca składa wraz z ofertą informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, to wówczas informacje te muszą być wyodrębnione w formie osobnego pliku i złożone zgodnie z zasadami opisanymi w pkt 9.10. lit. f) SWZ. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z SWZ przygotowanie w/w pliku przez Wykonawcę. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć                                     na formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz powinien wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W przeciwnym razie cała Oferta zostanie ujawniona na wniosek każdej zainteresowanej osoby.

12.7.    Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy w momencie odmowy na wezwanie Zamawiającego do odtajnienia przez Wykonawcę tej części oferty, skutkować będzie odtajnieniem tej części oferty nie będącej tajemnicą przedsiębiorstwa przez Zamawiającego.

12.8.    Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia                               do złożonej oferty przed terminem składania ofert. Zmiana oferty musi zostać sporządzona zgodnie z zasadami opisami w pkt 9.10 SWZ.

12.9.    Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wycofanie oferty musi zostać dokonane zgodnie z zasadami opisanymi w pkt 9.10 SWZ.

 

13.        SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT I TERMIN OTWARCIA OFERT

 

13.1.        Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy platformazakupowa.pl do dnia  20.07.2022, do godz. 9:00 .

 

13.2.        Otwarcie ofert nastąpi dnia 20.07.2022 r, o godz. 9:15 w Nadleśnictwie Dobrzejewice, Zawały 101, 87-123 Dobrzejewice - pokój nr 04 – Sala Narad.

 

13.3.        Otwarcie ofert dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl.

 

13.4.        Otwarcie ofert jest jawne.

 

13.5.        Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć                                 na sfinansowanie zamówienia.

 

13.6.        Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:

1)                  nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;

2)                  cenach zawartych w ofertach.

 

14.        SPOSÓB OBLICZENIA CENY

 

14.1.    Wykonawca zobowiązany jest podać w Ofercie (załącznik nr 1 do SWZ) łączną cenę              za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. .

14.2.    Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia ma charakter ryczałtowy, w związku z tym cena oferty winna uwzględnić wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia, uwzględniać cały zakres przedmiotu.

14.3.    Cenę oferty należy podać liczbowo i słownie.

14.4.  Ceny muszą być podane w złotych polskich, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy czym należy przyjąć zasadę, że końcówki poniżej 5 pomija się, zaś końcówki równe i powyżej 5 należy zaokrąglić w górę..

14.5.    Stawkę podatku od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert.

14.6.    Wykonawca, składając ofertę, obowiązany jest poinformować Zamawiającego                          (w Ofercie  – załącznik nr 1 do SWZ), czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Brak wskazania w formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) informacji czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług będzie uznawane jako informacja, że wybór oferty wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.

14.7.    Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą nie będą prowadzone w walucie obcej.

 

 

15.       OPISY KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ SPOSÓB OCENY  I PORÓWNANIA OFERT.

 

15.1.        Przy wyborze ofert, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:

    1) Cena                                                                                                                               – 60 %,

    2) Termin płatności                                                                                                       – 40 %.

 

15.2.        Sposób obliczania punktów:

1)     W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:

Cn

C = ------------ x100 pkt x 60 %

Co

gdzie:

C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,

Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych

Co - cena oferty ocenianej

Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana                         w Ofercie (załącznik nr 1 do SWZ).

Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie                                                                                    z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.

2)     W ramach kryterium „Termin płatności” oceniany będzie zaoferowany przez Wykonawcę termin płatności faktur za wykonaną usługę.

 

Wartość punktów w kryterium „Termin płatności” będzie liczona następująco:

 

      Termin płatności za wykonaną usługę 7 dni                                              0 pkt.

      Termin płatności za wykonaną usługę do 8 – 14 dni włącznie              10 pkt.

      Termin płatności za wykonaną usługę do 15 – 21 dni włącznie           20 pkt.

      Termin płatności za wykonaną usługę 22 – 29 dni włącznie                 30 pkt.

      Termin płatności za wykonaną usługę 30 dni                              40 pkt.

Najkrótszy termin płatności to 7 dni. Najdłuższy termin płatności to 30 dni. W przypadku zaoferowania terminu płatności krótszego niż 7 dni lub dłuższego niż 30 dni oferta zostanie odrzucona.

Maksymalna punktacja w kryterium „Termin płatności” wynosi 40 punktów

15.3.        Zamawiający dokona odrębnej oceny ofert złożonych na poszczególne Części zamówienia.

15.4.        Za najkorzystniejszą ofertę w ramach danej Części zamówienia zostanie Oferta uznana, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.

15.5.        Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę                       w kryterium o najwyższej wadze.

15.6.         Zamawiający informuje równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty, o Wykonawcach:

1)        których oferty nie zostały odrzucone oraz punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji,

2)        których oferty zostały odrzucone.

 

16.       INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE                                      PO WYBORZE OFERT W CELU ZAWARCIA UMOWY.

 

16.1.    Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:

1)          przedłożyć Zamawiającemu:

-             umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

-             zaświadczenia o ukończeniu z wynikiem pozytywnym szkolenia

Niedopełnienie wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

16.2.    W przypadku niezłożenia przez Wykonawcę ww. dokumentu lub złożenia dokumentu niekompletnego, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia tego dokumentu, wyznaczając Wykonawcy w tym celu odpowiedni termin, nie krótszy niż 3 dni, pod rygorem uznania, iż Wykonawca uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

16.4.    W dniu zawarcia umowy, w przypadku, gdy zamówienie realizują Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinien zostać wyznaczony jako Wykonawca kierujący (lider), upoważniony do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Lider odpowiada również                           za wskazanie dla konkretnego leśnictwa jednego z członków konsorcjum jako odpowiedzialnego za przyjmowanie zleceń, odbioru prac oraz ich rozliczania, w tym wystawiania faktur.

 

17.       PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

 

17.1.    Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.

17.2.    Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych                 we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.

 

18.       POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCE WYKONAWCY                     W TOKU POSTĘPOWANIA O ZMÓWIENIE PUBLICZNE.

 

18.1.    Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów PZP, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale IX PZP tj. odwołanie i skarga do sądu. Postępowanie odwoławcze uregulowane zostało w przepisach art. 506-578 PZP, a postępowanie skargowe w przepisach art.. 579-590 PZP.

18.2.    Odwołanie przysługuje na:

1)             niezgodną z przepisami PZP czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu          o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;

2)             zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie PZP;

3)        zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, mimo                    że Zamawiający był do tego obowiązany.

18.3.    Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania  w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

18.4.    Odwołanie wnosi się  w terminie: (a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, (b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. (a).

18.5.    Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni                   od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.

18.6.    Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 18.4. i 18.5 SWZ wnosi się                          w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

18.7.    Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego                        w Warszawie - sądu zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej lub postanowienia Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej,                   o którym mowa w art. 519 ust. 1 PZP, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 z późn. zm.) jest równoznaczne z jej wniesieniem.

 

 

19.        ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą w danym Zadaniu.

 

 

20.        KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.

 

20.1.    Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Dobrzejewice. Inspektorem ochrony danych osobowych w Nadleśnictwie Dobrzejewice jest Pan Patryk Makowski, adres e-mail: iod@comp-net.pl.

20.2.    Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu                                  o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.

20.3.    Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.

20.4.    Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone                               do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności

20.5.    Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.

20.6.    Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP.

20.7.    Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania                           o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.

20.8.    Niezależnie od postanowień pkt 20.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy                               w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.

20.9.    Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania                           o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,

20.10.  Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.

20.11.  Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:

1)                 dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym                     w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

2)                 do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym  skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;

3)                 do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania                               o udzielenie zamówienia publicznego;

4)                 wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.

20.12.  Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym                         w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.

20.13.  Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku                           z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:

1)                 prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,

2)          prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

20.14.  Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane                               do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.

 

21.        ZWROT KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

 

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

 

22.        ZAŁĄCZNIKI DO SWZ

 

1)                 Załącznik nr 1 –  Oferta;

2)                 Załącznik nr 2 - Wstępne oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia                      z postępowania;

3)                 Załącznik nr 2a – Wstępne oświadczenie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby o braku podstaw wykluczenia z postępowania

4)                 Załącznik nr 3 – Wstępne oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału                    w postępowaniu.

5)                 Załącznik nr 3a - Wstępne oświadczenie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

6)                 Załącznik nr 4 – Wzór umowy;

7)                 Załącznik nr 5 – Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia;

8)                 Załącznik nr 6 –Miejsce wysyłki oraz miejsce przeznaczenia sadzonek

9)                 Załącznik nr 7 – Liczba kursów oraz szacunkową liczbę kilometrów do miejsc przeznaczenia

10)             Załącznik nr 8 – Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

11)             Załącznik nr 9 –Wykaz usług;

12)             Załącznik nr 10 – Regulamin korzystania z platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl.

 

 

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Dobrzejewice

 

 

Zamówienie realizowane ze środków własnych


Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Załącznik nr 2 do SWZ - Oświadczenie wstępne w zakresie braku podstaw wykluczenia.doc doc 69.5 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 2a do SWZ - Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby.docx docx 20.04 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie wstępne warunki.doc doc 71 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 3a do SWZ - Oświadczenie podmiotu udostepniajocego zasoby o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.DOCX DOCX 19.24 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 4 do SWZ - Umowa.docx docx 41.99 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 5 do SWZ- Zobowiązanie podmiotu trzeciego.doc doc 71.5 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 6 do SWZ - Miejsce wysyłki oraz miejsca przeznaczenia.docx docx 13.83 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 7 do SWZ - Liczba kursów oraz szacunkowa liczba kilometrów do miejsc przeznaczenia.docx docx 19.56 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
załącznik nr 8 do SWZ - Oświadczenie dot. grupy kapitałowej.doc doc 72 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 9 do SWZ - Wykaz usług.docx docx 19.27 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf pdf 149.99 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
Załącznik nr 10 do SWZ - Regulamin korzystania z platformy Open Nexus - kopia -....docx docx 15.43 2022-07-12 22:13:00 Postępowanie
SA.270.1.4.22 SWZ_SIG.pdf pdf 1647.75 2022-07-13 08:11:24 Postępowanie
Załącznik nr 1 do SWZ - Oferta.docx docx 52.9 2022-07-12 22:13:00 Kryterium
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania.pdf pdf 128.26 2022-07-26 13:24:03 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2022-07-26 13:24 Bartosz Wszelaki W załączeniu zawiadomienie o unieważnieniu postępowania.

Zawiadomienie o unie [...].pdf

2022-07-20 09:00 Komunikat Zamawiającego Kwota przeznaczona przez zamawiającego: 291351,60 netto / 358362,47 brutto

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

Załącznik nr 1 do S [...].docx

(0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 316