Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 12-07-2022 22:13:00 |
Składania : | 20-07-2022 09:00:00 |
Otwarcia : | 20-07-2022 09:15:00 |
Tryb: | PL - Tryb Podstawowy (art. 275) |
Rodzaj: | Usługa |
Skarb Państwa Państwowe
Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Dobrzejewice
Specyfikacja warunków zamówienia
Nr
postępowania: SA.270.1.4.22
Tryb postępowania: postępowanie o udzielenie zamówienia
klasycznego o wartości mniejszej niż
progi unijne – tryb podstawowy (Wariant
I)
Podstawa prawna – art. 275 pkt 1) w zw. z art. 266 - 274 oraz
art. 276 oraz art. 277 ust. 1 oraz art. 280 - 281 oraz art. 283 - 286 ustawy z
dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021. poz. 1129).
PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA:
„Transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym w
ilości około
4 015 000 sztuk”
Zamówienie realizowane ze środków
własnych
Opracował: Szymon
Kowalski
Zatwierdził:
SPECYFIKACJA WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO |
Skarb
Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo
Dobrzejewice
reprezentowane
przez Sylwestra Tułodzieckiego– Nadleśniczego Nadleśnictwa Dobrzejewice
siedziba
Nadleśnictwa:
Zawały
101
87-123 Dobrzejewice
tel. +48 56 674 25 00, fax +48
56 674 25 01
e-mail:
dobrzejewice@torun.lasy.gov.pl
Strona
internetowa Zamawiającego: dobrzejewice.torun.lasy.gov.pl
Strona
internetowa prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dobrzejewice
Adres
strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści
niniejszej specyfikacji warunków zamówienia („SWZ”) oraz inne dokumenty
zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dobrzejewice
(„Zamawiający”)
zaprasza do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonym w trybie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne – tryb
podstawowy (Wariant I) zgodnie z wymaganiami
określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia („SWZ”).
2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA |
2.1. Postępowanie prowadzone jest w trybie
podstawowym w wariancie I, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11
września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021. poz. 1129 z późn
zm. - „PZP” na podstawie art. 275 pkt 1) w zw. z art. 266 - 274 oraz art.
276 oraz art. 277 ust. 1 oraz art. 280 - 281 oraz art. 283 - 286 oraz aktów wykonawczych do PZP.
2.2. Zamawiający nie przewiduje
wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
2.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert
wariantowych oraz nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej.
3. OPIS PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA |
3.1.
Przedmiotem zamówienia dla pierwszej i drugiej
części zadania jest transport sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym w
łącznej ilości około 4 015 000 sztuk.
3.2.
Przedmiot
zamówienia został podzielony na dwie części:
Szczegółowe wymagania dotyczące pierwszej
części zamówienia:
- Wymagania transportowe: dwa samochody
ciężarowe z zakrytą skrzynią załadowczą lub odkryty pod warunkiem, że Wykonawca
zabezpieczy na własny koszt transport koszy z sadzonkami folią stretch,
wyposażone w żurawik lub windę załadowczą, mogące przewieźć jednorazowo co
najmniej 10 koszy transportowych o wymiarach: Szerokość - 2,08 m, Wysokość –
2,10 m, Głębokość – 1,15 m;
- Oszacowana liczba kilometrów (zawiera
dojazd do miejsc docelowych z sadzonkami w koszach transportowych oraz powrót z
pustymi koszami):
Jesień 2022: 27280 km.
Wiosna 2023: 2050 km
- Transport musi być ubezpieczony na koszt
wykonawcy;
- Miejsce wysyłki oraz miejsce przeznaczenia
określa załącznik nr 6 do niniejszej SWZ z zastrzeżeniem, że szczegółowe
miejsca rozładunku , znajdujące się na terenie Nadleśnictwa będącego miejscem
docelowym będą podane nie później niż w dniu załadunku i może znajdować się w
miejscu do którego dojazd będzie możliwy wyłącznie drogami leśnymi (Rozładunek
bezpośrednio na pozycje nasadzeń);
- Liczba kursów oraz szacunkową liczbę
kilometrów do miejsc przeznaczenia określa załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
Szczegółowe wymagania dotyczące drugiej
części zamówienia:
- Wymagania transportowe: samochód ciężarowy
z zakrytą skrzynią załadowczą, wyposażony w żurawik lub windę załadowczą,
mogący przewieźć jednorazowo co najmniej 6 koszy transportowych o wymiarach:
Szerokość - 2,08 m, Wysokość – 2,10 m, Głębokość – 1,15 m;
- Oszacowana liczba kilometrów (zawiera
dojazd do miejsc docelowych z sadzonkami w koszach transportowych oraz powrót z
pustymi koszami):
Jesień 2022: 8388 km.
Wiosna 2023: 1390 km
- Transport musi być ubezpieczony na koszt
wykonawcy;
- Miejsce wysyłki oraz miejsce przeznaczenia
określa załącznik nr 6 do niniejszej SWZ z zastrzeżeniem, że szczegółowe miejsca
rozładunku , znajdujące się na terenie Nadleśnictwa będącego miejscem docelowym
będą podane nie później niż w dniu załadunku i mogą znajdować się w miejscach
do których dojazd będzie możliwy wyłącznie drogami leśnymi (Rozładunek
bezpośrednio na pozycje nasadzeń);
- Liczbę kursów oraz szacunkową liczbę
kilometrów do miejsc przeznaczenia określa załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3.3.
Jeden Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub
dwie Części.
3.4.
Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę;
Zamawiający
stosownie do art. 95
PZP, wymaga zatrudnienia przez
wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie
realizacji zamówienia, których
wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. – Kodeks pracy.
Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku
rozwiązania stosunku
pracy przed zakończeniem tego okresu,
zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca
1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju
na rzecz
pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do
zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
3.5.
Nazwa i kod dotyczący przedmiotu zamówienia
określony we Wspólnym Słowniku Zamówień:
60100000-9 –
Usługi w zakresie transportu drogowego.
4. OPCJA. |
Zamawiający
nie zastrzega prawa Opcji.
5. OKRES REALIZACJI ZAMÓWIENIA |
Wymagany termin
realizacji dla pierwszej i drugiej części zamówienia:
1)
Jesień 2022 –
od 01.09.2022r. do 10.12.2022r.
2)
Wiosna 2023 – od
01.03.2023 r. do 31.05.2023 r.
6. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 PZP ORAZ
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 109 PZP |
|
|
|
|
|
6.1. W
postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 PZP oraz
w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835, dalej:
„Specustawa”).. Na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiający
wykluczy Wykonawcę będącego osobą
fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału
w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 ustawy z
dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1444 z
późn. zm. - „KK”),
b) handlu
ludźmi, o którym mowa w art. 189a KK,
c) o
którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z
dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r.
poz. 2054) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji
leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
medycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 523, 1292, 1559 i 2054),
d) finansowania
przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a KK, lub
przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia
pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 KK,
e) o
charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 KK, lub mające na
celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia
wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2
ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej (Dz. U. poz. 769),
g) przeciwko
obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 KK, przestępstwo
oszustwa, o którym mowa w art. 286 KK, przestępstwo przeciwko wiarygodności
dokumentów, o których mowa w art. 270-277d KK, lub przestępstwo skarbowe,
h) o
którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o
skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew
przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w
przepisach prawa obcego;
2) art. 108 ust. 1 pkt 2) PZP Zamawiający
wykluczy Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub
nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo
komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta
prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1)
PZP;
3) art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP Zamawiający
wykluczy Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną
decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że
Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania
ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP Zamawiający
wykluczy Wykonawcę, wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o
zamówienia publiczne;
5) art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP Zamawiający
wykluczy Wykonawcę, jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie
wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca
zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji,
w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli
odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te
oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP Zamawiający
wykluczy Wykonawcę, jeżeli, w
przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 PZP, doszło do zakłócenia
konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub
podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), chyba że spowodowane tym
zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez
wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia,
7) art. 7 ust. 1 pkt 1 Specustawy
Zamawiający wykluczy wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w
Rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków
ograniczających skierowanych przeciwko prezydentowi Aleksandrowi Łukaszence i
niektórym urzędnikom z Białorusi (Dz. Urz. UE.L. 2006.134.1, dalej:
„rozporządzenie 765/2006”) i Rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17
marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań
podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub
im zagrażających (Dz. Urz. UE.L. 2014.78.6, dalej: „rozporządzenie 269/2014”)
albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy,
8) art. 7 ust. 1 pkt 2 Specustawy
Zamawiający wykluczy wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem
rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu
praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655)
jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem
rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy,
9) art. 7 ust. 1 pkt 3 Specustawy
Zamawiający wykluczy wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką
dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu
269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24
lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1
pkt 3 Specustawy.
6.2. W związku z tym, iż wartość zamówienia nie
przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty dla usług 10 000 000 euro
przesłanka wykluczenia, o której mowa w art. 108 ust. 2 PZP w niniejszym
postępowaniu nie występuje.
6.3. W
postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt
1, 4, 8 i 10 PZP. Na podstawie:
1) art.
109 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który naruszył obowiązki dotyczące płatności
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z
wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, chyba że
Wykonawca przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z
odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych
należności;
2) art.
109 ust. 1 pkt 4) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, w stosunku do którego otwarto
likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd,
zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona
albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej
procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
3) art.
109 ust. 1 pkt 8) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który w wyniku
zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd
przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki
udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na
decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub
który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych
podmiotowych środków dowodowych;
4) art.
109 ust. 1 pkt 10) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który w wyniku
lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co
mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w
postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6.4. Wykonawca
może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o
udzielenie zamówienia.
6.5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w
okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 PZP lub art. 109 ust. 1 pkt 4, 8 i 10 PZP,
jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki
wymienione w art. 110 ust. 2 pkt 1)-3) PZP. Zamawiający ocenia, czy podjęte
przez Wykonawcę czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim, są wystarczające
do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności
czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa wyżej,
nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza
Wykonawcę.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA |
7.1. W
postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1)
zdolności
do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający
nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do występowania w obrocie
gospodarczym.
2) uprawnień
do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający
nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień
do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3)
sytuacji
ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający
nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej i
finansowej.
4) zdolności
technicznej lub zawodowej
Warunek
ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
Dla Części I
wykonał,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – wykonuje co najmniej
2 usługi, których przedmiotem był transport sadzonek z zakrytym systemem
korzeniowym o wartości pojedynczej usługi nie mniejszej niż 30.000,00 zł brutto
(słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100),
Dla Części II
wykonał,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – wykonuje co najmniej
2 usługi, których przedmiotem był transport sadzonek z zakrytym systemem
korzeniowym o wartości pojedynczej usługi nie mniejszej niż 8.000,00 zł brutto
(słownie: osiem tysięcy złotych 00/100),
7.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu
dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie
spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których
mowa w rozdziale 8.
7.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1.
powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany
w pkt. 7.1. ppkt 4) lit. a) winien spełnić co najmniej jeden z tych Wykonawców.
Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z
postępowania.
7.4. W odniesieniu do
warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 4)
lit. a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy.
7.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty
te wykonają usługi, do realizacji,
których te zdolności są wymagane.
7.6. Oceniając
zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP w zw. z art. 266 PZP może, na
każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych
zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie
zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia
gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ ORAZ PODMIOTOWYCH
ŚRODKÓW DOWODOWYCH W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z
POSTĘPOWANIA ORAZ SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU |
8.1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do
wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt
6.1. i 6.3 oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1 SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą
oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. wstępne oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym
załącznik nr 2a do SWZ oraz wstępne
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem
stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
8.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na
podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie
krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych:
a)
wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat
od dnia w którym upływa termin składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat
wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na
rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane (wzór wykazu wykonanych
usług stanowi załącznik nr 9 do SWZ),
Jeżeli
Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie
z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten
bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) dowody określające, czy wskazane przez
Wykonawcę usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu
dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały
wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z
przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych
nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte
wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy liczonych
wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
8.3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia,
o których mowa w pkt 6.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając
na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia
następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie
art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.),
z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo
oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej -
(wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5
PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi
załącznik nr 8 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego
Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji,
8.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia
warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej (warunki wskazane w pkt 7.1 ppkt 3) innych podmiotów, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów
udostępniających zasoby, składa
wraz z ofertą:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że
wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby,
o którym mowa wyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami
udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz
określa w
szczególności: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu
udostępniającego zasoby; (2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i
wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy
wykonywaniu zamówienia; (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający
zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi
załącznik nr 5 do SWZ.
2)
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków
udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia
swój potencjał) sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi załączniki nr 2a i 3a
do SWZ.
Wykonawca,
który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w
pkt 7.1. ppkt 4) lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej (warunki wskazane w
pkt 7.1 pkt 3) na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 PZP w zw. z art. 266
PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o
których mowa w pkt 8.3 SWZ, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że
nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3 SWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w
terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w
wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert w
trybie art. 274 ust. 1 PZP.
8.5.
Jeżeli Wykonawca lub podmiot udostępniający
zasoby na zasadach określonych w art.
118 w zw. z art. 266 PZP, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów:
odpisu
albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 8.3. lit b) - składa dokument
lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca, lub podmiot trzeci ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: nie otwarto jego
likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł
układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej
tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury.
8.6. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.5.
powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed ich złożeniem.
8.7.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca lub
podmiot trzeci ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów,
o których mowa w pkt. 8.5., zastępuje się je odpowiednio w całości lub
w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy lub
podmiotu trzeciego, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod
przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed
organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
wykonawcy lub podmiotu trzeciego. Postanowienia pkt. 8.6. stosuje się.
8.8.
Jeżeli złożone przez Wykonawcę
oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, lub podmiotowe środki
dowodowe budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się
bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów
istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o
przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
8.9. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie
spełnienia warunków udziału w postępowaniu
jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy
wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia ukazania się
ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
8.10. W przypadku oferty wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1)
w formularzu oferty należy
wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób,
by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do
reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do
oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125
ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą
pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 8.3.
obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5) dokumenty, o których mowa w pkt 8.2.
lit. a, c i d wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie,
natomiast dokumenty, o których mowa w
pkt 8.2. lit. b i e składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w
postępowaniu, do którego wykazania służy dany dokument;
6)
wszyscy Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną
za wykonanie umowy;
7)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera),
upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji
dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8)
Zamawiający może w ramach
odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub
od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
łącznie lub każdego z osobna.
9) Zamawiający
informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą
polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca
jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci
oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu ofertowym stanowiącym
załącznik nr 1 i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym
formularzu.
8.11. W przypadku Wykonawców wykonujących
działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się
odpowiednio.
8.12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu
postępowania o
udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców
do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych
aktualnych na dzień ich złożenia.
8.13. Podmiotowe
środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, w tym dokumenty
potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym
przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
8.14. Podmiotowe
środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, oraz
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe,
niewystawione przez upoważnione podmioty, oraz pełnomocnictwo przekazuje się w
postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8.15. W przypadku
gdy podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117
ust. 4 PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, niewystawione
przez upoważnione podmioty lub pełnomocnictwo, zostały sporządzone jako
dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje
się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym
zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej.
8.16. Poświadczenia
zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa
w pkt 8.15., dokonuje w przypadku:
1) podmiotowych
środków dowodowych - odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby, w zakresie podmiotowych
środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą;
2) pełnomocnictwa
- mocodawca.
8.17. Poświadczenia
zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym
mowa pkt 8.15., może dokonać również notariusz.
8.18.
W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, lub dokumenty
potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu
udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, zostały wystawione
przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, jako
dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
8.19. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, lub dokumenty
potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez
upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe
odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym
poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej.
8.20. Poświadczenia
zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym
mowa w pkt 8.19., dokonuje w przypadku:
1) podmiotowych
środków dowodowych oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do
reprezentowania - odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby, w zakresie podmiotowych
środków dowodowych lub dokumentów potwierdzających umocowanie do
reprezentowania, które każdego z nich dotyczą;
2) innych
dokumentów – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
8.21. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z
dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt 8.19, może dokonać również
notariusz.
8.22.
Przez cyfrowe odwzorowanie, o którym mowa w pkt 8.15. - 8.21 SWZ, należy
rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w
postaci papierowej umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie,
bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału
8.23. Sposób
sporządzenia podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi
w rozporządzeniu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020
r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
(Dz.U. poz. 2452). W zakresie nieuregulowanym w SWZ, w zakresie dokumentów i oświadczeń w
nim wymienionych, zastosowanie mają przepisy PZP, ww. rozporządzenia oraz
Rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający
od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415).
9. WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z
WYKONAWCAMI. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU
KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O
WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I
ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ |
9.1. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z
Wykonawcami jest:
Szymon Kowalski;
tel.: +48 56 674
25 00;
e- mail: dobrzejewice@torun.lasy.gov.pl;
od poniedziałku do
piątku w godz. 7:15 – 15:15, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
9.2. Komunikacja
między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy Open Nexus
https://platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że
złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy Open Nexus
https://platformazakupowa.pl..
9.3. Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii
dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane
zostały w Regulaminie korzystania z platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl,
stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
9.4. Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem platformy Open Nexus
https://platformazakupowa.pl wynosi 100 MB.
9.5. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie Open Nexus
https://platformazakupowa.pl. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń
oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej
Zamawiającego wskazany w pkt 9.1 lub złożenia na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl.
9.6. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie
użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów
elektronicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) określa niezbędne
wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl
tj:
a) zainstalowana dowolna
przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć
min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c)
stały
dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512
kb/s,
d)
włączona
obsługa JavaScript,
e)
zainstalowany
program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f)
Platforma
działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g)
oznaczenie
czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem
Głównego Urzędu Miar,
h)
Wykonawca,
przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
§ akceptuje warunki
korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za
wiążący,
§ zapoznał i stosuje się do
Instrukcji składania ofert/wniosków
·
przeglądarka
internetowa Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome Pozostałe wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych
przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy.
9.7. Ofertę oraz
oświadczenia wstępne, o których mowa w art. 125 ust. 1 składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9.8. Złożenie oferty:
a) Wykonawca składa
ofertę za pośrednictwem formularza
składania oferty dostępnego na
platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl.
W formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) Wykonawca zobowiązany jest
podać adres e-mail, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z
postępowaniem.
b) Oferta powinna
być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w
formacie danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia
12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych
wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej
oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (tekst jedn.: Dz. U.
z 2017 r. poz. 2247) i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zamawiający
rekomenduje złożenie oferty w formacie .pdf i podpisanie jej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym w formacie .pades. Sposób złożenia oferty, w tym
zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl (załącznik nr 10
do SWZ). Ofertę należy złożyć w oryginale.
c) Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę
przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym
zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a
następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego
pliku archiwum (ZIP).
d) do oferty załączyć
wymagane przez Zamawiającego zgodnie z SWZ dokumenty stanowiące treść oferty, a następnie
wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum
(ZIP).
e) Wykonawca może przed upływem terminu do
składania ofert zmienić lub wycofać ofertę zgodnie z instrukcją dla Wykonawców.
Sposób zmiany i wycofania oferty został opisany w instrukcji
zamieszczonej na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
f) Wykonawca po upływie terminu do składania
ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
9.9. Sposób komunikowania
się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania i wycofania ofert):
a) komunikacja pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień
oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
dedykowanego formularza dostępnego na platformie Open
Nexus https://platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej. We wszelkiej korespondencji
Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.
b)
Zamawiający będzie również komunikować się z
Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email dobrzejewice@torun.lasy.gov.pl
lub szymon.kowalski2@torun.lasy.gov.pl.
c)
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub
elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany w lit b) adres email.
Dokumenty elektroniczne,
oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są
przez Wykonawcą za pośrednictwem platformy Open Nexus
https://platformazakupowa.pl jako
załączniki.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych
kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie
użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych
(tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z
dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.).
9.10. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w
języku polskim.
9.11. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia
Zamawiającego o wszelkiej zmianie adresu poczty elektronicznej podanego w
ofercie.
9.12 Zamawiający przewiduje możliwość zwołania
zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ. Zamawiający zamieści na
stronie internetowej informacje o dacie i miejscu spotkania w terminie
późniejszym czasie na platformie Open Nexus https://platformazakupowa.pl
9.13. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z
wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający niezwłocznie, nie później
jednak niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert udzieli wyjaśnień,
pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie
później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu
składania ofert.
9.14. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie
po upływie terminu składania wniosków, ustalonym na podstawie art. 284 ust. 2
PZP lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo
pozostawić wniosek bez rozpoznania.
9.15. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami
Zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał SWZ, bez ujawniania źródła
zapytania oraz zamieści na stronie internetowej.
9.16. W
uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania
ofert zmienić treść SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ Zamawiający udostępni na
stronie internetowej.
9.17. Jeżeli
w wyniku zmiany treści SWZ nieprowadzącej do zmiany ogłoszenia o zamówieniu
jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający
przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców.
10. WYMAGANIA DOTYCZĄCE
WADIUM |
Zamawiający
nie wymaga wniesienia wadium
11. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ |
11.1. Wykonawca
związany jest ofertą przez 30 dni od
dnia upływu terminu składania ofert tj. do dnia 18.08.2022 r.
11.2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed
upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 11.1. SWZ, Zamawiający
przed upływem terminu związania ofertą, zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o
wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres,
nie dłuższy niż 30 dni.
12. OPIS SPOSOBU
PRZYGOTOWANIA OFERT |
12.1.
Oferta musi być
sporządzona pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferta musi być sporządzona w języku
polskim, podpisana przez osobę upoważnioną.
12.2. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z
przygotowaniem i złożeniem oferty.
12.3. Wykonawcy
przedstawiają ofertę zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi w SWZ.
12.4. W terminie
składania ofert określonym w pkt 13.1. SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć
Zamawiającemu Ofertę zawierającą:
a) formularz Oferty (sporządzony wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ) sporządzony
pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
b) wstępne oświadczenia, pod
rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do
reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone przez:
-
Wykonawcę - sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi
odpowiednio załącznik nr 2 i załącznik 2a do SWZ,
-
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik
nr 2 i załącznik 2a do SWZ,
-
podmioty trzecie udostępniające Wykonawcy zasoby na
zasadzie art. 118 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP sporządzone zgodnie ze wzorami
stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 3a i załącznik 3a do SWZ;
c) zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy
środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów
zgodnie z pkt 8.2. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków
udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania
Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia
stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
d) pełnomocnictwo
lub inny dokument potwierdzający umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której
umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z innych dokumentów złożonych
wraz z ofertą (np. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego,
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego
właściwego rejestru), sporządzone pod
rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzone się kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie
opisanej w pkt 8.15 -8.17 SWZ.
e) pełnomocnictwo
lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę
składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia, sporządzone pod rygorem
nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzonej się kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie opisanej
w pkt 8.15 – 8.17 SWZ,
f) dokument,
o którym mowa wyżej w pkt 13.4. lit. e) SWZ dla osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP w zw.
z art. 266 PZP,
g) wadium w oryginale w postaci
elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia
(tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej).
12.5. Dokumenty składane wraz
z ofertą, w tym pełnomocnictwa powinny zostać sporządzone w sposób określony w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
12.6.
Zamawiający nie ujawnia informacji
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1913 z późn. zm.),
jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą
być one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art.
222 ust. 5 PZP.
Jeżeli
Wykonawca składa wraz z ofertą informacje stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa, to wówczas informacje te muszą być wyodrębnione w formie
osobnego pliku i złożone zgodnie z zasadami opisanymi w pkt 9.10. lit. f) SWZ.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z SWZ przygotowanie w/w
pliku przez Wykonawcę. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu
Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz powinien wykazać, że zastrzeżone informacje
stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W przeciwnym razie cała Oferta zostanie
ujawniona na wniosek każdej zainteresowanej osoby.
12.7. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią
tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy w momencie odmowy na
wezwanie Zamawiającego do odtajnienia przez Wykonawcę tej części oferty,
skutkować będzie odtajnieniem tej części oferty nie będącej tajemnicą
przedsiębiorstwa przez Zamawiającego.
12.8. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki,
modyfikacje i uzupełnienia do złożonej
oferty przed terminem składania ofert. Zmiana oferty musi zostać sporządzona
zgodnie z zasadami opisami w pkt 9.10 SWZ.
12.9. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania
ofert wycofać ofertę. Wycofanie oferty musi zostać dokonane zgodnie z zasadami
opisanymi w pkt 9.10 SWZ.
13. SPOSÓB ORAZ TERMIN
SKŁADANIA OFERT I TERMIN OTWARCIA OFERT |
13.1.
Ofertę należy złożyć za
pośrednictwem platformy platformazakupowa.pl
do dnia 20.07.2022, do godz. 9:00 .
13.2.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 20.07.2022
r, o godz. 9:15 w Nadleśnictwie Dobrzejewice, Zawały 101, 87-123 Dobrzejewice -
pokój nr 04 – Sala Narad.
13.3.
Otwarcie
ofert dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą
platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl.
13.4.
Otwarcie
ofert jest jawne.
13.5.
Zamawiający,
najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej
prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia.
13.6.
Zamawiający,
niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na
stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
1)
nazwach albo imionach i
nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej
albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
2)
cenach zawartych w
ofertach.
14. SPOSÓB OBLICZENIA CENY |
14.1. Wykonawca zobowiązany
jest podać w Ofercie (załącznik nr 1 do SWZ) łączną cenę za wykonanie całości przedmiotu
zamówienia. .
14.2. Cena za wykonanie
przedmiotu zamówienia ma charakter ryczałtowy, w związku z tym cena oferty
winna uwzględnić wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem
zamówienia, uwzględniać cały zakres przedmiotu.
14.3. Cenę oferty należy
podać liczbowo i słownie.
14.4. Ceny muszą być podane w
złotych polskich, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy czym należy
przyjąć zasadę, że końcówki poniżej 5 pomija się, zaś końcówki równe i powyżej
5 należy zaokrąglić w górę..
14.5. Stawkę podatku od towarów
i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania
ofert.
14.6. Wykonawca, składając ofertę, obowiązany jest
poinformować Zamawiającego (w Ofercie – załącznik nr 1 do SWZ), czy wybór oferty
będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa
lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość
bez kwoty podatku. Brak wskazania w formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ)
informacji czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług będzie
uznawane jako informacja, że wybór oferty wykonawcy nie będzie prowadzić do
powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
14.7.
Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą nie będą prowadzone w
walucie obcej.
15. OPISY
KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ
SPOSÓB OCENY I PORÓWNANIA OFERT. |
15.1.
Przy wyborze ofert, Zamawiający
będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
1) Cena –
60 %,
2) Termin płatności
– 40 %.
15.2.
Sposób
obliczania punktów:
1) W ramach
kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w
ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena
spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty
ocenianej
Ocenie w ramach
kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Ofercie (załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia
art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do
powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie
z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny
takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług,
który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Termin płatności”
oceniany będzie zaoferowany przez Wykonawcę termin płatności faktur za wykonaną
usługę.
Wartość punktów w kryterium „Termin płatności”
będzie liczona następująco:
Termin
płatności za wykonaną usługę 7 dni 0
pkt.
Termin
płatności za wykonaną usługę do 8 – 14 dni włącznie 10 pkt.
Termin
płatności za wykonaną usługę do 15 – 21 dni włącznie 20 pkt.
Termin płatności
za wykonaną usługę 22 – 29 dni włącznie 30
pkt.
Termin
płatności za wykonaną usługę 30 dni 40
pkt.
Najkrótszy termin płatności to 7 dni. Najdłuższy
termin płatności to 30 dni. W przypadku zaoferowania terminu płatności
krótszego niż 7 dni lub dłuższego niż 30 dni oferta zostanie odrzucona.
Maksymalna punktacja w kryterium „Termin płatności”
wynosi 40 punktów
15.3.
Zamawiający dokona odrębnej oceny
ofert złożonych na poszczególne Części zamówienia.
15.4.
Za
najkorzystniejszą ofertę w ramach danej Części zamówienia zostanie Oferta uznana,
która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert.
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
15.5.
Jeżeli nie można dokonać wyboru
najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia
taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera
spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej
wadze.
15.6.
Zamawiający informuje równocześnie wszystkich
Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty, o
Wykonawcach:
1)
których oferty nie zostały odrzucone oraz punktacji
przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji,
2)
których oferty zostały odrzucone.
16. INFORMACJA
O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO
WYBORZE OFERT W CELU ZAWARCIA UMOWY. |
16.1. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą
zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
1) przedłożyć Zamawiającemu:
- umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie
będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
- zaświadczenia o ukończeniu z
wynikiem pozytywnym szkolenia
Niedopełnienie
wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
16.2. W przypadku niezłożenia
przez Wykonawcę ww. dokumentu lub złożenia dokumentu niekompletnego,
Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia tego dokumentu, wyznaczając Wykonawcy
w tym celu odpowiedni termin, nie krótszy niż 3 dni, pod rygorem uznania, iż
Wykonawca uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
16.4. W dniu zawarcia umowy, w przypadku, gdy zamówienie
realizują Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia
(konsorcjum) jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia powinien zostać wyznaczony jako Wykonawca kierujący (lider),
upoważniony do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla
i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia. Lider odpowiada również za wskazanie dla
konkretnego leśnictwa jednego z członków konsorcjum jako odpowiedzialnego za
przyjmowanie zleceń, odbioru prac oraz ich rozliczania, w tym wystawiania
faktur.
17. PROJEKTOWANE
POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, KTÓRE ZOSTANĄ
WPROWADZONE DO UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO |
17.1. Projektowane
postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór
umowy stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.
17.2. Umowa zostanie
zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje
możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej
jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich
wprowadzenia.
18. POUCZENIE
O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCE WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O
ZMÓWIENIE PUBLICZNE. |
18.1.
Wykonawcy, a także innemu podmiotowi,
jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść
szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów PZP, przysługują
środki ochrony prawnej określone w dziale IX PZP tj. odwołanie i skarga do
sądu. Postępowanie odwoławcze uregulowane zostało w przepisach art. 506-578
PZP, a postępowanie skargowe w przepisach art.. 579-590 PZP.
18.2. Odwołanie przysługuje na:
1)
niezgodną z przepisami
PZP czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na
projektowane postanowienie umowy;
2)
zaniechanie czynności w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na
podstawie PZP;
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia, mimo że Zamawiający był do tego
obowiązany.
18.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie
elektronicznej albo w postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli
zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia
odwołania w taki sposób, aby mógł on
zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że
Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego
wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło
przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej.
18.4. Odwołanie wnosi się w terminie: (a) 5 dni od dnia przekazania
informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia,
jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, (b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności
Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została
przekazana w sposób inny niż określony w lit. (a).
18.5. Odwołanie wobec treści
ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści
dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia
ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia dokumentów
zamówienia na stronie internetowej.
18.6. Odwołanie w przypadkach
innych niż określone w pkt 18.4. i 18.5 SWZ wnosi się w terminie 5 dni od
dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
18.7. Na orzeczenie Krajowej Izby
Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa
w art. 519 ust. 1 PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania przysługuje skarga
do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu
zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby
Odwoławczej lub postanowienia Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust.
1 PZP, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi
w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23
listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 z
późn. zm.) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
19. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY |
Zamawiający
nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez
wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą w danym Zadaniu.
20. KLAUZULA
INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH. |
20.1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”)
Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo
Dobrzejewice. Inspektorem ochrony danych osobowych w Nadleśnictwie Dobrzejewice
jest Pan Patryk Makowski, adres e-mail: iod@comp-net.pl.
20.2. Zamawiający
przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich
bezprawnym rozpowszechnianiem.
20.3. Zamawiający
udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia
korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do
upływu terminu do ich wniesienia.
20.4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w
art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie.
Osoby dopuszczone do przetwarzania takich
danych są obowiązane do zachowania ich w poufności
20.5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6
ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również,
jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
20.6. Odbiorcami danych osobowych będą
osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w
oparciu o przepisy PZP.
20.7. Dane osobowe pozyskane w związku
z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
20.8. Niezależnie od postanowień pkt 20.7. powyżej, w
przypadku zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu
przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
20.9. Dane osobowe pozyskane w związku z
prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym
usługi prawne, i konsultingowe,
20.10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje
dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
20.11. Osoba, której dotyczą pozyskane w
związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
1)
dostępu do swoich danych
osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie
obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie
dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego
bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2)
do sprostowana swoich danych
osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym
skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o
którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników;
3)
do żądania od
Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy
czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego;
4)
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza
przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
20.12. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych określa PZP.
20.13. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane
przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1)
prawo
do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e
RODO,
2) prawo do przenoszenia danych
osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że
podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
20.14. Dane osobowe mogą być
przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów
upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane
w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w
szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec
Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów
przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
21. ZWROT
KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. |
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
22. ZAŁĄCZNIKI DO SWZ |
1)
Załącznik nr 1 – Oferta;
2)
Załącznik nr 2 - Wstępne
oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania;
3)
Załącznik nr 2a – Wstępne
oświadczenie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby o braku podstaw
wykluczenia z postępowania
4)
Załącznik nr 3
– Wstępne oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
5)
Załącznik nr 3a - Wstępne
oświadczenie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby o spełnieniu warunków
udziału w postępowaniu.
6)
Załącznik nr 4
– Wzór umowy;
7)
Załącznik nr 5 –
Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby wykonania zamówienia;
8)
Załącznik nr 6
–Miejsce wysyłki oraz miejsce przeznaczenia sadzonek
9)
Załącznik nr 7 – Liczba
kursów oraz szacunkową liczbę kilometrów do miejsc przeznaczenia
10)
Załącznik nr 8 – Oświadczenie
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
11)
Załącznik nr 9
–Wykaz usług;
12)
Załącznik nr 10
– Regulamin korzystania z platformy Open Nexus https://platformazakupowa.pl.
Skarb Państwa Państwowe
Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Dobrzejewice
Zamówienie realizowane ze środków
własnych
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
2022-07-26 13:24 | Bartosz Wszelaki | W załączeniu zawiadomienie o unieważnieniu postępowania. |
2022-07-20 09:00 | Komunikat Zamawiającego | Kwota przeznaczona przez zamawiającego: 291351,60 netto / 358362,47 brutto |
Komunikaty