Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: 19/DIR/UŁ/2022 Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego

Sławomir Jaroszczak
Uniwersytet Łódzki
Termin:
Zamieszczenia : 30-06-2022 15:32:00
Składania : 03-08-2022 09:30:00
Otwarcia : 03-08-2022 10:00:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych budynkach Uniwersytetu Łódzkiego.

Zadanie 1  Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynków Wydziału  Matematyki, Fizyki, Zarządzania Uniwersytetu

Łódzkiego o łącznej mocy 431,24 kWp,

Zadanie 2 - Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynku Wydziału  Ekonomiczno – Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego o łącznej mocy 247,17 kWp,

Zadanie 3 - Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych dla budynku  Wydziału  Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego o łącznej mocy 270,27 kWp.

Łączna minimalna zainstalowana moc wynosi 948,68 kWp.

Zadaniem wykonawcy jest sporządzenie dokumentacji  technicznej dla zadań,  a następnie na jej podstawie dostawa, montaż i

uruchomienie kompletnych zestawów fotowoltaicznych wraz z konstrukcjami wsporczymi instalacjami elektrycznymi, odgromowymi o minimalnej mocy wskazanej powyżej.


W załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
SWZ z załącznikami.docx docx 183.93 2022-06-30 15:32:00 Postępowanie
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf pdf 129.38 2022-06-30 15:32:00 Postępowanie
SWZ z załącznikami -aktualizacja 06.07.2022docx.docx docx 187.28 2022-07-06 12:12:28 Publiczna wiadomość
Załącznik nr 2 do SWZ_Program Funkcjonanlo-Użytkowy.zip zip 4478.1 2022-07-06 12:12:28 Publiczna wiadomość
JEDZ.zip zip 84.31 2022-07-06 12:12:28 Publiczna wiadomość
Sprostowanie ogłoszenia_11.07.2022.pdf pdf 67 2022-07-11 09:44:32 Publiczna wiadomość
odwołanie.pdf pdf 694.69 2022-07-11 13:48:11 Publiczna wiadomość
MFC-L8690CDW-p220_044343.pdf pdf 175.26 2022-07-11 13:48:11 Publiczna wiadomość
MFC-L8690CDW-p220_044394.pdf pdf 3341.55 2022-07-13 12:13:34 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2022-08-03 09:30 Komunikat Zamawiającego Na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył kwotę
4 095 532,00 zł brutto.
2022-07-13 12:13 Anna Sochala Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest: „Dostawa i instalacja instalacji fotowoltaicznych w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego” (Nr sprawy: 19/DIR/UŁ/2022)

Zamawiający, działając na podstawie art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), dalej zwanej Ustawą, unieważnia przedmiotowe postępowanie.


Podstawa prawna:
art. 256 Ustawy, który stanowi, że Zamawiający może unieważnić postepowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postepowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Uzasadnienie:
1. W dniach 5 i 6.07.2022 r., a więc przed upływem terminu składania ofert przewidzianym na dzień 21.07.2022 r., Wykonawca – Firma ML System Sp. z o.o., Zaczernie 190 G, 36-062 Zaczernie, zwrócił się do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji postępowania o brakujący dokument PFU oraz o wydłużenie terminu wykonania zamówienia: dla Etapu 1. Opracowanie kompleksowej dokumentacji technicznej – do 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy oraz dla Etapu 2. Realizacja dostawy, uruchomienie całości instalacji – do 17 miesięcy od dnia zawarcia umowy, a także
o dopisanie do projektu umowy informacji o możliwości zmiany terminu wykonania Etapu 1. I 2.
w przypadku przedłużających się uzgodnień, terminów na uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii, pozwoleń lub braku dostępności do miejsca realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca wskazał, że zgodnie z art. 436 Ustawy termin realizacji umowy o zamówienie publiczne powinien być określony w dniach, tygodniach, miesiącach lub latach od dnia zawarcia umowy i być adekwatny do zakresu, który obejmuje przedmiot zamówienia oraz zwrócił uwagę, że określone przez Zamawiającego terminy wykonania zamówienia – odpowiednio: 31.08.2022 r. (Etap 1.) i 31.10.2022 r. (Etap 2.) są nierealne. Wskazywał przy tym na konieczność zrealizowania w ramach Etapu 1. szeregu niezbędnych, czasochłonnych i uzależnionych w dużym stopniu od podmiotów zewnętrznych czynności, takich jak: sporządzenie koncepcji i uzgodnienie jej z Zamawiającym (około 4 tygodni), uzyskanie warunków przyłączeniowych (150 dni), opracowanie projektu budowlanego (4 tygodnie), opracowanie projektu wykonawczego i uzgodnienie go z zakładem energetycznym (do 8 tygodni), uzyskanie pozwolenia na budowę (65 dni od dnia złożenia wniosku) oraz w odniesieniu do Etapu 2. - na istniejące realia rynkowe, w szczególności wydłużony okres oczekiwania na materiały i urządzenia potrzebne do montażu (do 25 tygodni), w sytuacji gdy zamówienie niektórych urządzeń możliwe jest dopiero po dokonaniu uzgodnień z zakładem energetycznym. W swoich wystąpieniach Wykonawca informował ponadto, że w przypadku nieuwzględnienia jego wniosków zmuszony będzie do złożenia odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
2. W odpowiedzi Zamawiający przedstawił swoje stanowisko w postaci komunikatów publicznych
z dnia 6 i 7.07.2022 r. przesłanych za pośrednictwem Platformy zakupowej. Wyjaśniał w nich, że określony w SWZ termin realizacji zamówienia wynika z umowy o dofinansowanie projektu podpisanej przez Uniwersytet Łódzki z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz że Zamawiający przewiduje jego wydłużenie do dnia 02.04.2023 r. po uzyskaniu zgody instytucji współfinansującej. Jednocześnie Zamawiający poinformował o wysłaniu do publikacji
w DUUE Sprostowania ogłoszenia o zamówieniu, w którym przedłuża termin składania i otwarcia ofert z dnia 21.07.2022 r. na dzień 03.08.2022 r.
3. W dniu 11.07.2022 r. Wykonawca – Firma ML System Sp. z o.o. wniósł odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej na podstawie art. 513 pkt. 1 i 2 i nast. W zw. z art. 505 ust. 1 w zw. z art. 515 ust. 2 pkt. 1 Ustawy, przekazując jego kopię Zamawiającego. Odwołanie wniesione zostało wobec czynności zamawiającego polegających na: a) określeniu terminu wykonania zamówienia
w konkretnych dniach kalendarzowych, niezależnych od daty podpisania umowy i zbyt krótkich,
a przez to niepozwalających na poprawną realizacje zamówienia, b) odmowie uwzględnienia wniosku Wykonawcy o zmianę treści SWZ i ustalenie terminu zakończenia realizacji umowy na: 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy (dla Etapu 1.) i 17 miesięcy od dnia zawarcia umowy (dla Etapu 2.), c) odmowie dopisania do projektu umowy informacji o możliwości zmiany terminu wykonania Etapu 1. I 2. w przypadku przedłużających się uzgodnień, terminów na uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii, pozwoleń lub braku dostępności do miejsca realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający, za pośrednictwem Platformy zakupowej poinformował niezwłocznie innych wykonawców uczestniczących w postepowaniu, o wniesieniu odwołania i możliwości przystąpienia do postępowania odwoławczego na podstawie art. 525 Ustawy, publikując kopie odwołania.
4. Zamawiający, analizując argumenty Firmy ML System Sp. z o.o. zgłoszone w korespondencji
w dniach 5 i 6.07.2022 r. oraz w odwołaniu z dnia 11.07.2022 r. oraz biorąc pod uwagę zakres
i złożoność przedmiotowego zamówienia a także długotrwałość i stopień skomplikowania procesu jego realizacji przyznaje rację Wykonawcy w kwestii konieczności niezbędnego wydłużenia terminu zakończenia realizacji poszczególnych etapów zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę, że przedmiotowa inwestycja polegająca na dostawie i instalacji instalacji fotowoltaicznych
w budynkach Uniwersytetu Łódzkiego jest współfinansowana z środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a termin jej realizacji wynika wprost z zapisów stosownej umowy o dofinansowanie i nie może być jednostronnie zmieniony przez Uniwersytet Łódzki.
W związku z powyższym, na obecnym etapie, Zamawiający nie ma możliwości skorzystania
z zapisów art. 522 Ustawy i uwzględnienia w całości zarzutów Odwołującego, w szczególności nie ma możliwości wydłużenia okresu realizacji zamówienia do czasu uzyskania zgody instytucji współfinansującej ani też określenia terminu uzyskania takiej zgody. Uwzględniając powyższe, dalsze prowadzenie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy uznać za nieuzasadnione.

MFC-L8690CDW-p220_04 [...].pdf

2022-07-11 13:48 Anna Sochala
W związku z wpłynięciem w dniu 11.07.2022 Odwołania dla powyższego postępowania Zamawiający przesyła Odwołanie złożone w dniu 11.07.2022 przez Firmę ML SYSTEM sp. z o.o. , 36062 Zaczernie 190G  


Zamawiający jednocześnie informuje , że   Wykonawca zgodnie z art. 525 ustawy może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni dnia otrzymania od zamawiającego kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes
w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającego oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. 









odwołanie.pdf

MFC-L8690CDW-p220_04 [...].pdf

2022-07-11 09:44 Sławomir Jaroszczak W nawiązaniu do do wiadomości publicznej opublikowanej na Platformie dnia 2022-07-06 12:12:28, Zamawiający publikuje Sprostowanie ogłoszenia w DUUE nr 2022/S 131-373491. Termin składania ofert zostaje przesunięty na dzień 3 sierpnia 2022 r. godz. 9:30, termin otwarcia ofert zostaje przesunięty na dzień 3 sierpnia 2022 r. godz. 10:00

Sprostowanie ogłosze [...].pdf

2022-07-08 08:50 Anna Sochala Zamawiający na podstawie art. 135 ust 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 06.07.2022 r. zapytanie dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:

- w nawiązaniu do pytania powyżej i odpowiedzi Zamawiającego o treści: "Określony w SWZ termin realizacji zamówienia wynika z umowy o dofinansowanie projektu podpisanej przez Uniwersytet Łódzki z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zamawiający przewiduje niezwłoczne wydłużenie terminu realizacji zamówienia po uzyskaniu zgody instytucji współfinansującej", prosimy o udzielnie odpowiedzi na poniższe pytania:
1. czy zamawiający wystąpił już do instytucji współfinansującej o zgodę na wydłużenie terminu realizacji?
2. Jeśli Zamawiający wystąpił już do instytucji współfinansującej o zgodę na wydłużenie terminu realizacji to o jaki termin realizacji Zamawiający wnioskował?
3. Czy wniosek do instytucji współfinansującej o zgodę na wydłużenie terminu realizacji zawiera merytoryczne uzasadnienie ile czasu zajmie wykonanie przedmiotu umowy z uwzględnieniem terminów ustawowych na uzyskanie decyzji wykonanie przedmiotu umowy oraz odpowiedni okres na realizację przedmiotu umowy?
4. Jak wykonawca będzie miał zrealizować przedmiot umowy w przypadku nieuzyskania zgody instytucji współfinansującej na na wydłużenie terminu realizacji? tym bardziej, że obecnie po zmianie terminu składania ofert, termin związania ofertą będzie dłuższy aniżeli termin wykonania dokumentacji do 31.08.2022
5. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zdaje sobie sprawę, że na opracowanie dokumentacji, uwzględniając terminy ustawowe na uzyskanie decyzji na wykonanie przedmiotu umowy wykonawca potrzebuje co najmniej 8 miesięcy oraz kolejnych 9 miesięcy na samo wykonanie robót.
6. Prosimy o potwierdzenie , że wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności, w tym nie będzie obciążany karami umownymi jeśli wykonawca nie uzyska decyzji i uzgodnień na realizację przedmiotu umowy, w sytuacji określenia terminu opracowania dokumentacji bez uwzględnienia argumentów ile rzeczywiście czasu potrzeba na opracowanie dokumentacji.
7. Prosimy o potwierdzenie , że że wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności, w tym nie będzie obciążany karami umownymi jeśli Zamawiający określi krótszy niż 17 miesięcy termin na wykonanie całości przedmiotu umowy.
Prosimy o udzielenie odpowiedzi do dnia 07.07.2022. Informujemy, iż w przypadku nieuwzględnienia wniosku wykonawcy zmuszeni będziemy do złożenia odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, co spowoduje konieczność poniesienia kosztów przez Zamawiającego oraz wydłuży postępowanie.

Odpowiedź Zamawiającego
Kwestia uzyskania zgody instytucji współfinansującej na wydłużenie terminu realizacji przedmiotowego zamówienia do dnia
2 kwietnia 2023 r. jest aktualnie procedowana.
2022-07-06 13:44 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniu 06.07.2022 r. zapytanie dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
Pytanie 1:
1. Proszę o udostępnienie Załącznika nr 2 oraz Załącznika nr 2a do SWZ (Arkusz asortymentowo-cenowy oraz Program Funkcjonalno-Użytkowy). Bez w/w załączników nie jest możliwe skalkulowanie ceny ofertowej i sporządzenie kompletnej oferty.
2. Proszę o weryfikację terminu wykonania zamówienia wraz z terminem pośrednim na wykonanie kompletnej dokumentacji. Proszę o określenie terminu zgodnie z Art. 436 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. "w dniach, tygodniach, miesiącach lub latach".
W SWZ termin na wykonanie prac projektowych został określony na 31 sierpnia br, natomiast we wzorze umowy - na 30 lipca br.
Biorąc pod uwagę termin związania ofertą (przewidywany czas trwania postępowania przetargowego) do dnia 19.08.2022 r., czas niezbędny na przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej oraz sporządzenie projektu budowlanego (2-3 tygodnie) oraz procedurę uzyskania pozwolenia na budowę (wymaganą dla wszystkich 3 części inwestycji) trwającą 65 dni, realnym terminem zakończenia projektowania jest przełom listopada i grudnia. Wobec powyższego, wskazany termin realizacji jest niemożliwy do dotrzymania z obiektywnych przyczyn. Proszę więc o zmianę terminu wykonania przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź Zamawiającego:
1. W związku z odpowiedzią na wcześniejsze zapytania do SWZ, Zamawiający opublikował w dniu dzisiejszym Załącznik nr 2a do SWZ(Programy Funkcjonalno-Użytkowe) oraz JEDZ.
2. Błędne zapisy dotyczące Załącznika 2 do SWZ (Arkusz asortymentowo-cenowy) zostały usunięte z SWZ (pkt. 4.11, 4.12 i 14.2.b) oraz Formularza oferty (pkt. 17.2)
3. W związku z publikacją w dniu dzisiejszym Załącznika nr 2a do SWZ na stronie Platformy zakupowej, Zamawiający podjął decyzję o wydłużeniu terminu składania i otwarcia ofert do dnia 03.08.2022 r. Stosowne sprostowanie wysłane zostało w dniu dzisiejszym do publikacji w DUUE. Aktualizacja terminów składania i otwarcia ofert widocznych na Platformie oraz aktualizacja SWZ uwzględniająca zmieniony termin składania i otwarcia opublikowana zostanie na Platformie po publikacji Sprostowania w DUUE.
4. Określony w SWZ termin realizacji zamówienia wynika z umowy o dofinansowanie projektu podpisanej przez Uniwersytet Łódzki z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zamawiający przewiduje niezwłoczne wydłużenie terminu realizacji zamówienia po uzyskaniu zgody instytucji współfinansującej.
2022-07-06 12:12 Sławomir Jaroszczak Zamawiający na podstawie art. 135 ust 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) przekazuje poniżej odpowiedzi na przesłane w dniach 04 i 05.07.2022 r. zapytania dotyczące Specyfikacji Warunków Zamówienia dla przedmiotowego postępowania:
Pytanie 1:
zwracam się z prośbą o udostępnienie załącznika nr 2a do SWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy) oraz załącznika nr 2 do oferty (arkusz asortymentowo-cenowy) wraz z wydłużeniem terminu składania ofert o czas, który minie od momentu ogłoszenia zamówienia do momentu opublikowania wspomnianych załączników.
Odpowiedź Zamawiającego:
1. Zamawiający publikuje w załączeniu Załącznik nr 2a do SWZ(Programy Funkcjonalno-Użytkowe) oraz JEDZ.
2. Błędne zapisy dotyczące Załącznika 2 do SWZ (Arkusz asortymentowo-cenowy) zostały usunięte z SWZ (pkt. 4.11, 4.12 i 14.2.b) oraz Formularza oferty (pkt. 17.2)
3. W związku z publikacją w dniu dzisiejszym Załącznika nr 2a do SWZ na stronie Platformy zakupowej, Zamawiający podjął decyzję o wydłużeniu terminu składania i otwarcia ofert do dnia 03.08.2022 r. Stosowne sprostowanie wysłane zostało w dniu dzisiejszym do publikacji w DUUE. Aktualizacja terminów składania i otwarcia ofert widocznych na Platformie oraz aktualizacja SWZ uwzględniająca zmieniony termin składania i otwarcia opublikowana zostanie na Platformie po publikacji Sprostowania w DUUE.
Pytanie 2.:
W związku z chęcią uczestnictwa w w/w postępowaniu proszę o odpowiedź na poniższe pytania:
1. Zamawiający określił termin wykonania przedmiotu zamówienia następująco:
W pkt 7 SWZ :
Termin wykonania zamówienia (dotyczy każdego z trzech zadań)
Etap 1.: Opracowanie kompleksowej dokumentacji technicznej – do 31 sierpnia 2022 r.
Etap 2.: Realizacja dostawy, uruchomienie całości instalacji – do 31 października 2022 r.
W projekcie Umowy jeszcze krótszy : § 3
1) Etap 1. Opracowanie kompleksowej dokumentacji technicznej - do 30 lipca 2022 r.,
2) Etap 2. Wykonanie dostaw, montażu i uruchomienia instalacji w oparciu o opracowaną dokumentację techniczną - do 31 października 2022 r.
Wskazujemy, iż biorąc pod uwagę zakres przedmiotu zamówienia ww terminy są nierealne i niemożliwe do spełnienia przez Wykonawcę.
Dodatkowo należy uwzględnić, że do dnia dzisiejszego tj. 05.07.2022 r. Zamawiający nie udostępnił oferentom PFU czyli opisu przedmiotu zamówienia, i powinien w związku z tym wydłużyć termin składani ofert, co wpłynie na termin związania ofertą , który obecnie jest wyznaczony na 21.08.2022!
Jak Wykonawca ma wykonać kompletną dokumentację projektową do końca lipca/sierpnia skoro pierwotny termin związania oferta jest do 21.08.2022 r. ???? W kilka dni wykonawca nie uzyska nawet pełnomocnictwa od Zamawiającego do czynności związanych z projektowaniem, nie mówiąc już o uzyskaniu niezbędnych decyzji pozwalających na rozpoczęcie robót.
Opracowanie kompleksowej dokumentacji technicznej, biorąc pod uwagę:
- sporządzenie koncepcji i uzgodnienie z Zamawiającym – około 4 tygodnie
- okres uzyskania warunków przyłączeniowych z zakładu energetycznego wynoszący 150 dni od dnia złożenia wniosku
- możliwość wykonania projektu wykonawczego dopiero po uzyskaniu warunków przyłączeniowych i konieczność uzgodnienia projektu wykonawczego z zakładem energetycznym – do 8 tygodni
- okres na wykonanie projektu budowlanego – 4 tygodnie
- możliwość złożenia wniosku o pozwolenie na budowę dopiero po uzyskaniu warunków przyłączeniowych i wykonaniu projektu budowlanego
- uzyskanie pozwolenia na budowę- 65 dni od dania złożenia wniosku,
będzie wynosić co najmniej 8 miesięcy - przy załażeniu, że wszystkie organy, od których uzależnione jest wykonanie dokumentacji projektowej wydadzą swoje decyzje i uzgodnienia w terminach ustawowych, a Zamawiający będzie niezwłocznie dokonywał zatwierdzeń i akceptacji.
Również termin dotyczący wykonania dostawy i montażu powinien uwzględnić istniejące realia rynkowe oraz dostępność materiałów i urządzeń , tak aby możliwe było wykonanie przedmiotu umowy. Biorą pod uwagę, ze na niektóre materiały i urządzenia potrzebne do montażu czeka się obecnie nawet do 25 tygodni od dnia zamówienia, na wykonanie dostawy i montażu wykonawca powinien mieć kolejne 9 miesięcy, ponieważ niektóre urządzenia można zamówić dopiero po dokonaniu uzgodnienia z zakładem energetycznym i nie ma możliwości zamówienia od razu po podpisaniu umowy.
Wskazujemy, iż zgodnie z art. 436 termin realizacji umowy o zamówienie publiczne powinien być określony w dniach, tygodniach, miesiącach lub latach od dnia zawarcia umowy i być adekwatny do zakresu, który obejmuje przedmiot zamówienia.
W związku z powyższym prosimy o zmianę postanowień dotyczących terminu wykonania zamówienia w następujący sposób:
Termin wykonania zamówienia (dotyczy każdego z trzech zadań)
7.1 Etap 1.: Opracowanie kompleksowej dokumentacji technicznej – 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
7.2 Etap 2.: Realizacja dostawy, uruchomienie całości instalacji – 17 miesięcy od dnia zawarcia umowy .
2. Projekt umowy nie zawiera żadnych przesłanek umożliwiających jej zmiany w zakresie terminu realizacji w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy. Prosimy o wprowadzenie do projektu umowy przesłanek umożliwiających zmianę umowy w zakresie terminu wykonania w przypadku:
- przedłużających się uzgodnień, terminów na uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii, pozwoleń
- występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac, również ze względów bezpieczeństwa montażystów
- braku dostępności do miejsca realizacji przedmiotu umowy
- wystąpienia siły wyższej
- innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy.

Prosimy o udzielenie odpowiedzi do dnia 07.07.2022. Informujemy, iż w przypadku nieuwzględnienia wniosku wykonawcy oraz niedokonania ww wnioskowanych zmian SWZ i wzoru umowy, zmuszeni będziemy do złożenia odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, co spowoduje konieczność poniesienia kosztów przez Zamawiającego oraz wydłuży postępowanie.
Odpowiedź Zamawiającego:
1. Zamawiający publikuje w załączeniu Załącznik nr 2a do SWZ(Programy Funkcjonalno-Użytkowe) oraz JEDZ.
2. W związku z publikacją w dniu dzisiejszym Załącznika nr 2a do SWZ na stronie Platformy zakupowej, Zamawiający podjął decyzję o wydłużeniu terminu składania i otwarcia ofert do dnia 03.08.2022 r. Stosowne sprostowanie wysłane zostało w dniu dzisiejszym do publikacji w DUUE Aktualizacja terminów składania i otwarcia ofert widocznych na Platformie oraz aktualizacja SWZ uwzględniająca zmieniony termin składania i otwarcia opublikowana zostanie na Platformie po publikacji Sprostowania w DUUE.
3. Określony w SWZ termin realizacji zamówienia wynika z umowy o dofinansowanie projektu podpisanej przez Uniwersytet Łódzki z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zamawiający przewiduje niezwłoczne wydłużenie terminu realizacji zamówienia po uzyskaniu zgody instytucji współfinansującej.

SWZ z załącznikami - [...].docx

Załącznik nr 2 do SW [...].zip

JEDZ.zip

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 1131