- Strona główna
- Postępowanie ID 552923
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
01/TP-W2/D-LABOR/2021 Dostawa odczynników chemicznych, testów covid-19 (sars-cov-2) i drobnego sprzętu laboratoryjnego, oraz dzierżawa koagulometru, analizatora immunologicznego, analizatora jonów, analizatora biochemicznego, analizatora hematologicznego i czytnika testów paskowych.
Wystawiający
-
UżytkownikMarek Warchoł
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2021-12-15 11:59:00
-
Składania2021-12-30 08:00:00
-
Otwarcie ofert2021-12-30 09:00:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajDostawy
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2022-01-17
08:59:19
|
Natalia Woźny-Lichoń |
Katowice,
17.01.2022r. Oznaczenie sprawy : 01/TP-W2/D-LABOR/2021 INFORMACJA - Powiadomienie. Dotyczy: Wyboru najkorzystniejszej oferty na dostawę odczynników chemicznych, testów covid-19 (sars-cov-2) i drobnego sprzętu laboratoryjnego, oraz dzierżawę koagulometru, analizatora immunologicznego, analizatora jonów, analizatora biochemicznego, analizatora hematologicznego i czytnika testów paskowych. Załączniki |
2022-01-03
09:22:12
|
Natalia Woźny-Lichoń |
Zestawienia
wyceny
przedmiotu
zamówienia
-
pakiet
nr
12
złożone
przez
oferentów
w
postępowaniu:
na
dostawę
odczynników
chemicznych,
testów
covid-19
(sars-cov-2)
i
drobnego
sprzętu
laboratoryjnego,
oraz
dzierżawa
koagulometru,
analizatora
immunologicznego,
analizatora
jonów,
analizatora
biochemicznego,
analizatora
hematologicznego
i
czytnika
testów
paskowych. Nr postępowania: 01/TP-W2/D-LABOR/2021 Załączniki |
2021-12-30
12:50:20
|
Natalia Woźny-Lichoń |
Katowice,
30.12.2021
r. Nr postępowania: 01/TP-W2/D-LABOR/2021 INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym art. 275 pkt. 2 na dostawę odczynników chemicznych, testów covid-19 (sars-cov-2) i drobnego sprzętu laboratoryjnego, oraz dzierżawa koagulometru, analizatora immunologicznego, analizatora jonów, analizatora biochemicznego, analizatora hematologicznego i czytnika testów paskowych. W dniu 30.12.2021 r. o godzinie 9:00 dokonano otwarcia ofert. W wymaganym terminie wpłynęło 20 ofert, od niżej wymienionych Wykonawców (cenę podano w wartości brutto w złotych) : 1. GRASO Zenon Sobiecki, Krąg 4A, 83-200 Starogard Gdański NIP: 5920202348, REGON: 190507527 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 20 000,00 zł brutto 2. bioMerieux Polska Sp. z o.o., ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa NIP:5270203342, REGON: 010565119 Pakiet nr: 7, Cena oferty: 60 101,84 zł brutto 3. BioMaxima S.A. , ul. Vetterów 5, 20-277 Lublin NIP: 9462360625, REGON: 432519331 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 10 562,50 zł brutto 4. Formator Sp. z o.o., ul. Na Zapleczu 4B, 87-100 Toruń NIP: 8792544115, REGON: 340390064 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 9 320,00 zł brutto 5. „FABIMEX” Więcek Sp. j. , ul. Cedrowa 16, 04-565 Warszawa NIP: 1130041096, REGON: 010660020 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 27 720,00 zł brutto 6. P.P.H.U. Bor-Pol Mariusz Borkowski, Pl. Jaśminu 2, 44-152 Gliwice NIP: 6310206880, REGON: 270187785 Pakiet nr: 9, Cena oferty: 19 623,51 zł brutto; Pakiet nr: 12, Cena oferty: 25 000,00 zł brutto. 7. MEDAN Andrzej Hędrzak, ul. A. Korczoka 32, 44-103 Gliwice NIP: 6310107273, REGON: 272011501 Pakiet nr: 2, Cena oferty: 3 712,62 zł brutto; Pakiet nr: 3, Cena oferty: 3 386,88 zł brutto; Pakiet nr: 10 , Cena oferty: 5 046,18 zł brutto. 8. MEDICARE-GALENICA Sp. z o.o., ul. Białobrzeska 45, 41-409 Mysłowice NIP: 9542184194, REGON: 273701432 Pakiet nr: 11, Cena oferty: 25 954,02 zł brutto, Pakiet nr: 12, Cena oferty: 11 214,58 zł brutto 9. Salus International Sp. z o.o., ul. Pułaskiego 9, 40-273 Katowice NIP: 6340125442, REGON: 271059470 Pakiet nr: 11, Cena oferty: 27 264,60 zł brutto; Pakiet nr: 12, Cena oferty: 11 687,50 zł brutto 10. Alpha Diagnostic Sp. z o.o., ul. Taśmowa 1, 02-677 Warszawa NIP: 5270103095, REGON: 002016130 Pakiet nr: 5, Cena oferty: 41 824,32 zł brutto. 11. Eclipse Boluk-Sobolewska Sp. k. , ul. prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864 Kraków NIP: 6751410150, REGON: 120846540 Pakiet nr: 4, Cena oferty: 7 584,30 zł brutto 12. Hydrex Diagnostic Sp. z o.o., Sp. k, ul. T. Zana 4, 04-313 Warszawa NIP: 1130024519, REGON: 008106815 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 10 395,00 zł brutto 13. IMOGENA Sp. z o.o., ul. Jeleniogórska 16, 60-179 Poznań NIP: 7792523064, REGON: 388062257 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 15 750,00 zł brutto 14. Bio-Novum Sp. z o.o., ul. Nowy Świat 23A/3U, 20-418 Lublin NIP: 9462684339, REGON: 381783283 Pakiet nr: 11, Cena oferty: 13 122, 00 zł brutto, Pakiet nr: 12, Cena oferty: 7 333,20 zł brutto. 15. EM POLAND Sp. z o.o., ul. Aleja Piłsudskiego 63, 05-070 Sulejówek NIP: 8222369589, REGON: 380364259 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 6 875,00 zł brutto 16. KSELMED Sp. z o.o., ul. Szosa Toruńska 13/15, 86-300 Grudziądz NIP: 8762491302, REGON: 385899730 Pakiet nr: 1, Cena pakietu: 3 908,16 zł brutto 17. Pointe Scientific Polska Sp. z o.o., ul. Śródziemnomorska 11/10, 02-758 Warszawa NIP: 5210122901, REGON: 010106707 Pakiet nr: 8, Cena oferty: 10 411,20 zł brutto, Pakiet nr: 10, Cena oferty: 7 805,60 zł brutto, Pakiet nr: 12, Cena oferty: 10 650,00 zł brutto. 18. BIOMAR Diagnostyka Sp. o.o., ul. Jagodowa 11, 44-110 Gliwice NIP: 6312370106, REGON: 278037766 Pakiet nr: 6, Cena oferty: 11 349,48 zł brutto; Pakiet nr: 12, Cena oferty: 25 612,50 zł brutto. 19. SBD GROUP Sp. z o.o, ul. Tużycka 8 lok. 6, 03-683 Warszawa NIP: 5242872781, REGON: 381250470 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 10 250,00 zł brutto 20. AMP Polska Sp. z o.o., Aleja Pokoju 78, 31-564 Kraków NIP: 6772160474, REGON: 357362413 Pakiet nr: 12, Cena oferty: 17 999,50 zł brutto. |
2021-12-30
08:00:00
|
Komunikat Zamawiającego | Zamawiający zaplanował na realizację zamówienia kwotę w wysokości : 219 093,00 złotych brutto. |
2021-12-23
14:45:00
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIA:
1. Prosimy o wyłączenie pozycji 3 z pakietu 10 utworzenie z niej odrębnego pakietu. Obecny opis przedmiotu zamówienia tworzy preferencje dla konkretnego wytwórcy, dysponującego pełnym asortymentem wymienionych w Zadaniu 10 uniemożliwiając składanie ofert pozostałym podmiotom posiadającym w swojej ofercie testy immunochromatograficzne (kasetkowe), lecz nie posiadającym pozostałej części asortymentu, co budzi podejrzenia o faworyzowanie konkretnego wytwórcy przez Zamawiającego z naruszeniem dyscypliny finansów publicznych (na podstawie przepisów zawartych art. 16 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. o odpowiedzialności za naruszanie dyscypliny finansów publicznych (wraz z późn. zm.)). Poprzez sformułowanie przedmiotu zamówienia ograniczające faktyczny krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia, posiadających w swojej ofercie testy immunochromatograficzne, Zamawiający narusza odpowiednie przepisy ustawy PZP: 1) art. 16 pkt. 1, poprzez przeprowadzenie postępowania w sposób naruszający zasadę uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, przejrzystości oraz proporcjonalności, poprzez sformułowanie postanowień SIWZ w sposób bezzasadnie ograniczający krąg podmiotów uprawnionych do ubiegania się o udzielenie zamówienia w postępowaniu; 2) art. 99 ust. 4, 5 w zw. z art. 16 pkt. 1, poprzez wadliwe opisanie przedmiotu zamówienia, polegające na wprowadzeniu do jednego zamówienia produktów dostępnych tylko u jednego lub bardzo ograniczonej liczby podmiotów bez podziału tego zamówienia na części i tym samym ograniczenie liczby wykonawców uprawnionych do ubiegania się o udzielenie zamówienia w postępowaniu; 3) art. 99 ust. 4, 5 w zw. art. 36aa ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1, poprzez wadliwe opisanie przedmiotu zamówienia, polegające na niedopuszczeniu możliwości składania ofert częściowych/nieudzielenie zamówienia w częściach i tym samym ograniczenie liczby podmiotów uprawnionych do ubiegania się o udzielenie zamówienia w postępowaniu. W odniesieniu do art. 96 ust. 1 pkt. 11 ustawy PZP (zgodnie z którym Zamawiający powinien literalnie wskazać przyczyny niedokonania podziału zamówienia na części), cytowany przepis stanowi transpozycję do polskiego porządku prawnego normy zawartej w art. 46 ust. 1 dyrektywy klasycznej. Zgodnie z motywem 78 preambuły do dyrektywy klasycznej w przypadku, gdy instytucja zamawiająca zdecyduje, że podział zamówienia na części nie byłby właściwy, stosowne indywidualne sprawozdanie lub dokumenty zamówienia powinny zawierać wskazanie głównych przyczyn decyzji instytucji zamawiającej. Przesłanki zawarte w powyższym motywie preambuły nie mają zastosowania w przedmiotowym postępowaniu. Zgodnie z treścią sentencji wyroku KIO z dnia 2017-01-02, sygn. akt.: KIO 2346/16 (w myśl którego KIO nakazała instytucji zamawiającej dokonanie podziału zamówienia na części) : „uznać należy, iż obawy związane z ewentualnymi niewielkimi trudnościami czy kosztami bądź nieznacznymi problemami z koordynowaniem działań wykonawców, a tym bardziej wygoda zamawiającego, nie powinny stanowić dostatecznej podstawy do zaniechania podziału zamówienia na części.” 2. Obecnie przygotowany pakiet asortymentu faworyzuje konkretnego wytwórcę, który jako jedyny posiada zarówno testy immunochromatograficzne oraz lateksowe. Czy Zamawiający podzieli pakiet 1- w następujący sposób : - testy imunochromatograficzne - testy lateksowe? Każda z powyższych kategorii produktów stanowi zbiór odrębny, niepowiązany strukturalnie ani funkcjonalnie z innymi kategoriami. Z tego względu umieszczenie w/w grup produktów w jednym pakiecie faktycznie wyklucza możliwość zaistnienia uczciwej konkurencji w przedmiotowym postępowaniu, tworząc dla wybranego wykonawcy monopol na kształtowanie cen ofert – przy czym wykonawca ustala ceny bezpośrednio lub poprzez podmioty pozostające z nim w stałych stosunkach gospodarczych. Liczba tych podmiotów nie ma znaczenia dla braku faktycznej konkurencji w sytuacji, w której w istocie jeden podmiot dyktuje wszystkie ceny przetargowe. Skutkować to będzie dopuszczeniem większej liczby wykonawców, co przełoży się na otrzymanie korzystnych cenowo ofert. 3. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 1 testów o swoistości i dokładności przekraczających 99,5%? 4. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 1 testów konfekcjonowanych po 10 szt/op.? 5. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 2 testów o swoistości i czułości dla toksyny A i B przekraczających 99%? 6. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 2 testów konfekcjonowanych po 10 szt/op.? 7. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 7 testów kasetkowych o czułości oraz swoistości wynoszących 99%? 8. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 7 testu, które wynik odczytywany jest po 15 minutach? Wynik pojawia się po 5 minutach, natomiast aby upewnić się co do poprawności wyników należy odczekać do 15 minut. 9. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 9 testu wykrywającego przeciwciała IgG i IgM? 10. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 9 testu o czułości 99,7% oraz swoistości 99,6%? 11. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pozycji 9 testu, którego wynik odczytuje się po 15 minutach? B). ODPOWIEDZI: 1 i 2: Zamawiający w celu zapewnienia konkurencji podzielił zamówienie na odpowiednią ilość pakietów, w toczącym się postępowaniu jest ich dwanaście ( 12 ). Zamawiający nie preferuje i nie zamierza preferować żadnego z Wykonawców, który ma wolę przystąpienia do niniejszego postępowania i spełni wymagania określone w SWZ i załącznikach. Zamawiający nie ulegnie presji żadnego Wykonawcy, który chce wymusić na Zamawiającym zmiany w zapisach toczącego się postępowania, być może w celu osiągnięcia własnych korzyści. Zamawiający nie będzie tworzył i wyodrębniał nowych pakietów w trakcie tego postępowania. 3. Wykonawca nie podał czułości analitycznej. 4. Zamawiający nie wyrazi zgody. 5. Wykonawca nie podał czułości analitycznej. 6. Zamawiający nie wyrazi zgody. 7. Zamawiający nie wyrazi zgody. 8. Zamawiający nie wyrazi zgody. 9. Zamawiający nie wyrazi zgody. 10. Zamawiający wyrazi zgodę. 11. Zamawiający nie wyrazi zgody. |
2021-12-23
13:42:19
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIA. Dotyczy: PAKIET 1 – KOAGULOLOGIA 1. Czy Zamawiający dopuści odczynnik do oznaczania tromboplastyny w postaci liofilizatu? 2. Czy Zamawiający dopuści odczynnik do oznaczania tromboplastyny w opakowaniach jednostkowych 4 ml? 3. Czy Zamawiający dopuści odczynnik do oznaczania APTT w opakowaniach jednostkowych 5 ml? 4. Czy Zamawiający dopuści odczynnik CaCl2 w opakowaniach jednostkowych 5 ml? 5. Czy Zamawiający dopuści półautomatyczny analizator koagulologiczny bez możliwość wprowadzania krzywych kalibracyjnych kodami kreskowymi? Wyniki kalibracji wprowadzane są manualnie z użyciem dotykowego ekranu analizatora koagulologicznego. Dotyczy: PAKIET 2 – BADANIE OGÓLNE MOCZU 6. Czy Zamawiający odstąpi od wymogu „przedstawienie oświadczenia o eliminacji wpływu kwasu askorbinowego jako załącznik do oferty” a zarazem dopuści paski testowe 10 parametrowe , w których stężenie kwasu askorbinowego 1.4 mmol/L lub wyższe może spowodować fałszywie negatywny wynik w próbkach zawierających małe stężenie glukozy (5,5 mmol/L), jonów azotynowych 58 μmol/L lub niższe? 7. Czy zamawiający dopuści materiał kontrolny na poziomie N i P zachowujący stabilność wszystkich analitów po jego otwarciu przez 15 dni przy przechowywaniu w temperaturze 2-8°C? 8. Czy Zamawiający dopuści Mocz Kontrolny konfekcjonowany 2 x 8ml? 9. Wykonawca zobowiązany jest do przeliczenia i zaoferujemy odpowiednią ilość moczu kontrolnego zgodnie z wymaganiami zamieszczonymi w specyfikacji. Dotyczy: PAKIET 6 – ELEKTROLITY 1. Czy Zamawiający dopuści zakres detekcji elektrod K w surowicy w zakresie: 1,5-15 mmol/l? 2. Czy Zamawiający odstąpi od wymogu „autoryzowany, certyfikowany serwis producenta aparatu (aktualny certyfikat)”? 3. Czy Zamawiający dopuści surowicę kontrolną na 3 poziomach konfekcjonowaną w opakowaniach 30x1,8ml? B). ODPOWIEDZI: PAKIET 1 – KOAGULOLOGIA. 1. Zamawiający nie dopuści. 2. Zamawiający nie dopuści. 3. Zamawiający nie dopuści. 4. Zamawiający nie dopuści. 5. Zamawiający nie dopuści. PAKIET 2 – BADANIE OGÓLNE MOCZU . 6. Zamawiający nie odstąpi. 7. Zamawiający nie dopuści. 8. Zamawiający dopuści. 9. Tak Wykonawca jest zobowiązany. PAKIET 6 – ELEKTROLITY. 1. Zamawiający dopuści. 2. Zamawiający nie odstąpi. 3. Zamawiający dopuści. |
2021-12-23
13:40:25
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIA: Pakiet nr 7 1. Dot. Formularz cenowy – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do tabeli asortymentowo-cenowej kolumny z numerem katalogowym produktów? 2. Dot. Formularz cenowy – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do tabeli asortymentowo-cenowej kolumny z ceną netto za 1 pełne opakowanie handlowe oraz czy wyrazi zgodę na przeliczenie wartości oferty według wzoru: „cena za pełne opakowanie x ilość opakowań”? Uzasadnienie: Zmiana ma na celu usprawnienie procesu realizacji zamówień oraz pozwoli na zminimalizowanie błędów zarówno dotyczących pomyłek produktowych jak i cen jednostkowych widniejących na fakturze. W związku z zasadami pakowania produktu, nie ma możliwości zakupu 1 sztuki płytki czy testu, a na fakturze zawsze widnieje cena netto za 1 opakowanie handlowe. 3. Dot. „WYMAGANIA DOTYCZĄCE ANALIZATORA” pkt 1: Czy Zamawiający zgodzi się na odstąpienie od konieczności dostarczenia do analizatora drukarki? Aparat może funkcjonować bez drukarki. Wyniki zarówno kontroli, kalibracji jak i pacjentów są przechowywane w pamięci aparatu, mogą być również archiwizowane w zewnętrznym komputerze. Nie ma potrzeby drukowania ww. danych B). ODPOWIEDZI: 1. Zamawiający wyrazi zgodę. 2. Zamawiający wyrazi zgodę. 3. Zamawiający wyrazi zgodę. |
2021-12-23
11:17:57
|
Natalia Woźny-Lichoń |
WAŻNY
KOMUNIKAT! Dzień 24.12.2021 r. - WIGILIA - jest dniem WOLNYM dla pracowników Zamawiającego . |
2021-12-22
09:10:21
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIA: 1. Czy w Pakiecie numer 12 Zamawiający dopuści testy w opakowaniu zbiorczym 20 sztuk, z odpowiednim przeliczeniem ilości opakowań w tabeli? 2. Czy w Pakiecie numer 8 Zamawiający dopuści testy o czułości amfetamina 80,metamfetamina 70,THC 35 pozostałe parametry zgodne z opisem ? B). ODPOWIEDZI: 1. Odpowiedź na pytanie dotyczące 20 szt. testów w opakowaniu była udzielana dwukrotnie w dniu: 17.12.2021 r. o godzinie: 12:23:52 oraz 20.12.2021 r. o godzinie 11:50:29 i opublikowana w komunikacie publicznym. Zamawiający dopuści opakowania zawierające 20 sztuk testów. Ważne jest dokładne zachowanie warunków granicznych podanych w zestawieniu wyceny przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający nie dopuści testów o czułości amfetamina 80,metamfetamina 70,THC 35. |
2021-12-20
11:50:29
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIE: Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w Pakiecie 12 testów kasetkowych na obecność antygenu SARS-COV-2 pakowanych po 20 sztuk ? B). ODPOWIEDŹ: Odpowiedź na pytanie dotyczące 20 szt. testów w opakowaniu była udzielana w dniu: 17.12.2021 r. o godzinie: 12:23:52 i opublikowana w komunikacie publicznym. Zamawiający dopuści opakowania zawierające 20 sztuk testów. Ważne jest dokładne zachowanie warunków granicznych podanych w zestawieniu wyceny przedmiotu zamówienia. |
2021-12-20
07:31:31
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIA: Pakiet nr 11 poz. 1 - 1. Prosimy o dopuszczenie testów do wykrywania takich samych narkotyków jak wymienione w SIWZ, o parametrach przewyższających w stosunku do parametrów wymienionych w SIWZ (tj. o niższych progach odcięcia, czyli większej czułości dla poszczególnych narkotyków), tj: Oferowane testy posiadają czułości: amfetamina - 300ng/ml, metamfetamina – 300ng/ml, opiaty (morfina) – 100 ng/ml. Uzasadnienie: Prosimy o uwzględnienie faktu, że próg wykrywanego stężenia amfetamin w moczu na poziomie 500 g/ml może być niewystarczający do wykrycia substancji z tej grupy (zwłaszcza: po wielu godzinach od ostatniego użycia), gdyż już każde stężenie wyższe niż 300ng/ml jest uznawane za oznakę nadużywania tej substancji. W literaturze dotyczącej tematu zwracano wagę na fakt, że próg czułości testu (cutoff value) na poziomie wyższym niż 300mg/dl może być niewystarczający do wykrycia amfetaminy w przypadku doustnej dawki na poziomie 5mg (prosimy o zapoznanie się z odpowiednim piśmiennictwem, np. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9788523). Mając na uwadze powyższe, wnosimy o dopuszczenie jak na wstępie. 2. Prosimy o odstąpienie od wymogu, aby metoda zawierała numery CAS wykrywanych substancji, metabolitów i substancji wchodzących w reakcje krzyżowe. Numer CAS nie stanowi unikatowej cechy produktu ani obowiązującego oznakowania produktów w skali globalnej; umieszczanie takich numerów w metodzie nie jest również związane z jakimikolwiek przepisami czy wymogami prawnymi. B). ODPOWIEDZI: 1. Zamawiający dopuszcza testy o większej czułości. 2. Zamawiający dopuszcza nie podawanie numerów CAS jedynie sam wykaz substancji. |
2021-12-17
12:23:52
|
Natalia Woźny-Lichoń |
A).
PYTANIE: Czy zamawiający dla pakietu numer 12 dopuści opakowania zawierające 20 sztuk testów ? B). ODPOWIEDŹ: Zamawiający dopuści opakowania zawierające 20 sztuk testów. Ważne jest dokładne zachowanie warunków granicznych podanych w zestawieniu wyceny przedmiotu zamówienia. |
2021-12-15
13:25:05
|
Natalia Woźny-Lichoń |
OGŁOSZENIE
w
BZP
z
dnia
15.12.2021
r.
Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?