Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: ZP/G/35/21 „Świadczenie usług całodobowej fizycznej ochrony osób i mienia oraz dozoru obszaru zlokalizowanego przy ul. Sowińskiego 5 w Gliwicach w okresie od grudzień 2021 r. do listopad 2023 r.”

Aleskandra Richter
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych Oddział: IMN Gliwice
Termin:
Zamieszczenia : 26-10-2021 14:01:00
Składania : 09-11-2021 09:00:00
Otwarcia : 09-11-2021 09:09:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
08d9986f-a4ee-e6aa-3743-fe00016ffa37.pdf pdf 101.16 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
SWZ_Ochrona 2021_.pdf pdf 463.57 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. nr 6 do SWZ 2021_OPZ_.pdf pdf 257.45 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. nr 7 do SWZ_UMOWA_Ł-IMN_ŁW3 popr.pdf pdf 329.47 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. n.3 do SWZ-wykaz usług Ochrona 2021.docx docx 16.34 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. nr 2 do SWZ - Ośw. o niepodleg.wyklucz.OCHRONA 2021 .docx docx 20.63 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
zał. nr 4 do SWZ grupa kapitałowa_04.02.2021.docx docx 18.35 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. nr 4 do Umowy- wykaz osób skierowanych przez wykonawcę.docx docx 17.04 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
zał. nr 5 do SWZ - wspólnie ubiegający się.docx docx 20.22 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. nr 1 do SWZ - Formularz ofertowy Ochrona 2021 popr.doc doc 76 2021-10-26 14:01:00 Postępowanie
Zał. nr 8 do SWZOśw.Wykonawcy o aktualności .docx docx 14.9 2021-10-27 13:45:07 Postępowanie
Umowa powierzenia przetwarzania wzór IMN.pdf pdf 201.64 2021-10-29 15:59:10 Postępowanie
Zał. nr 7 do SWZ_UMOWA_Ł-IMN_poprawione zapisy.pdf pdf 343.94 2021-10-29 15:59:10 Postępowanie
SWZ_Ochrona 2021_poprawione_.pdf pdf 404.68 2021-10-29 16:04:32 Postępowanie
SWZ_Ochrona 2021_poprawione w dniu 03.11.2021.pdf pdf 404.78 2021-11-03 14:09:42 Postępowanie
Zał. nr 1 do SWZ - Formularz ofertowy Ochrona 2021 poprawione w dniu 03-11-2021.doc doc 77 2021-11-03 14:42:48 Postępowanie
Odpowiedź na pytania wykonawcy 29.10.2021.pdf pdf 185.55 2021-10-29 15:57:46 Publiczna wiadomość
streszczenie i porównanie ofert.pdf pdf 213.35 2021-11-16 15:18:40 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2021-11-16 15:18 Aleskandra Richter W dniu 16-11-2021 Sieć Badawcza Łukasiewicz -Instytut Metali Nieżelaznych informuje, że w postępowaniu na :” Świadczenie usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej mienia należącego do Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytutu Metali Nieżelaznych w Gliwicach w okresie od grudnia 2021 r. do 30 listopada 2023 r.” prowadzonym w trybie podstawowym, bez możliwości negocjacji zgodnie z art. 275 pkt.1 została wybrana oferta : Przedsiębiorstwo Usługowe TOMBOR Celina Toman, Jerzy Toman Sp.j. Wybrana oferta uzyskała w ocenianych kryteriach- Cena 80 punktów, doświadczenie 10 usług- 20 punktów Suma= 100 punktów
Nawiązując do art. 308 ust. 2 ustawy o Zamówieniach publicznych, zostanie udzielone zamówienie. Żaden z kontrahentów nie został wykluczony z postępowania, nie odrzucono żadnej oferty .W załączniku streszczenie i porównanie ofert.

streszczenie i porów [...].pdf

2021-11-09 13:08 Aleskandra Richter W dniu 09.11.2021 Sieć Badawcza Łukasiewicz -Instytut Metali Nieżelaznych informuje, że w postępowaniu na :” Świadczenie usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej mienia należącego do Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytutu Metali Nieżelaznych w Gliwicach w okresie od grudnia 2021 r. do 30 listopada 2023 r.” prowadzonym w trybie podstawowym, bez możliwości negocjacji zgodnie z art. 275 pkt.1, wpłynęły 4 oferty. Oferty złożyły następujące firmy:
1. Przedsiębiorstwo Usługowe TOMBOR Celina Toman, Jerzy Toman Sp.j. NIP 6340253861, Cena : 1023686,40, doświadczenie : 10 usług.
2. STEKOP S.A Ul. Mołdawska 9, 02-127 Warszawa, NIP 5421023917Cena : 1053637,20, doświadczenie : 10 usług
3. Seris Konsalnet Ochrona Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum, NIP 5272027702, ul. Jana Kazimierza 55, 01-267 Warszawa, Seris Konsalnet Security Sp. z o.o.- Partner Konsorcjum, NIP 5260208094, ul. JanaKazimierza 55, 01-267 Warszawa, Cena : 1063149,12, doświadczenie : 10 usług,
4. Solid Security sp. z o.o.- Lider Konsorcjum, NIP 5211008627, ul. Postępu 17, 02-676 Warszawa; Solid Sp. z o.o. -Partner Konsorcjum, NIP 6760104375 ul. Walerego Sławka 3 , 30-633 Kraków, Cena : 1408180,29, doświadczenie : 10 usług.
2021-11-09 09:00 Komunikat Zamawiającego Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia kwotę 1266786,59
2021-11-03 14:12 Aleskandra Richter Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 09-11-2021 do godz.9.00
2021-11-03 14:08 Aleskandra Richter W dniu 03-11-2021 jeden z Wykonawców zadał następujące pytanie:
Szanowni Państwo,
Proszę o wskazanie, w którym miejscu w formularzu ofertowym Wykonawca ma wykazać się usługami, za które będą przydzielane punkty w kryterium dotyczącym doświadczenia wykonawcy?
Zgodnie z rozdziałem IX SWZ pkt 1 wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie - załącznik nr 2 do SWZ. Wykaz usług wymagany jest od wykonawcy dopiero na wezwanie, od wykonawcy który złożył ofertę najkorzystniejszą (rodz. IX, pkt 3 i 4 SWZ).

Odpowiedź: Zamawiający wskazał w SWZ sposób obliczania poszczególnych kryteriów, w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie opisał szczegółowo sposób punktacji oraz dodał w zał. nr 1 do SWZ- w Formularzu ofertowym punkt, w którym Wykonawca może podać ilość wykonanych usług. Na wezwanie Wykonawca dostarczy wykaz wykonanych usług wraz z dowodami w postaci listów referencyjnych potwierdzających: kwoty, podmioty na rzecz których były świadczone ww usługi oraz prawidłowość ich wykonania.
2021-11-02 13:28 Aleskandra Richter W dniu 02-11-2021 jeden z Wykonawców zadał Zamawiającemu następujące pytania:
1. czy Zamawiający dopuszcza, aby w przypadku składania oferty przez konsorcjum tylko lider konsorcjum posiadał świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego drugiego stopnia, a członek konsorcjum świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego trzeciego stopnia?
Odpowiedź : Zamawiający wymaga jak w SWZ aby świadectwo bezpieczeństwa minimum drugiego stopnia posiadał każdy z wspólnie ubiegających się Wykonawców.
2. Czy Zamawiający przyzna punkty w kryterium wykonawcy, który wykaże się wykonywaniem niezakończonej usługi, która trwa nieprzerwanie od ponad 12 miesięcy, a wartość miesięczna faktury przewyższa 45 000,00 zł?
Odpowiedź : Zamawiający przyzna Wykonawcy odpowiednio punkty za każde pełne 12 miesięcy.
2021-10-29 15:57 Aleskandra Richter w dniu 29-10-2021 jeden z Wykonawców zwrócił się do zamawiającego z następującymi pytaniami, Zamawiający odpowiada na pytania:
1. Proszę o potwierdzenie zapisów kryterium. Zamawiający przyzna 3 pkt wykonawcy, który wykaże się wykonaniem 5, 6, 7, 8, 9 lub 10 usług opisanych w XVII rozdz. pkt 1 SWZ. Otrzymanie 3 punktów jest równoznaczne z uzyskaniem maksimum - 20% w kryterium B.

Odpowiedź: Kalkulacja będzie wyglądała następująco:
za 4 usługi- 2 pkt,
za 5 usług – 3 pkt dodatkowo czyli 2+3=5 pkt;
za 6 usług - 3pkt dodatkowo czyli 5+3=8 pkt;
za 7 usług- 3 pkt dodatkowo czyli 8+3=11 pkt;
za 8 usług- 3 pkt dodatkowo czyli 11+3=14 pkt;
za 9 usług- 3 pkt dodatkowo czyli 14+3=17 pkt;
za 10uslug- dodatkowo 3 pkt czyli 17+3=20 pkt;

Zamawiający prostuje również nieścisłość w SWZ. Jest:

„Przez jedną usługę rozumie się wykonywanie umowy o wartości co najmniej 45 000 zł miesięcznie przez co najmniej 6 pełnych miesięcy (przykładowo: wykonywanie umowy o wartości co najmniej 45 000 zł (czterdzieści pięć tysięcy złotych) przez 12 pełnych miesięcy dla jednego podmiotu zostanie przez Zamawiającego uznane za 1 usługę).”

Powinno być, i tak Zmawiający zmienia SZW:

„Przez jedną usługę rozumie się wykonywanie umowy o wartości co najmniej 45 000 zł miesięcznie przez co najmniej 12 pełnych miesięcy (przykładowo: wykonywanie umowy o wartości co najmniej 45 000 zł (czterdzieści pięć tysięcy złotych) przez 12 pełnych miesięcy dla jednego podmiotu zostanie przez Zamawiającego uznane za 1 usługę).”
2. Nawiązując do par.6 ust.3 Umowy, proszę o informację czy każda roboczogodzina pracy pracownika ochrony winna być wypracowana wyłącznie na podstawie umowy o pracę?

Odpowiedź: Jeżeli pytanie dotyczy wypłaty wynagrodzenia to tak, każda roboczogodzina winna być wypracowana wyłącznie na podstawie umowy o pracę.

3. Czy Zamawiający dopuszcza do realizacji usługi osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga wysokiej sprawności fizycznej, co oznacza że nie dopuszcza co do zasady nie dopuści do realizacji osób z orzeczeniem o niepełnosprawności, jako nieposiadającym z definicji pełnej, a tym bardziej wysokiej sprawności fizycznej.

4. Wnoszę o modyfikację par.8 ust.1 Umowy, w zakresie: ,, W przypadku zawinionego niewykonania lub zawinionego nienależytego wykonania postanowień umowy Stronom przysługuje prawo dochodzenia kar umownych’’

Odpowiedź: Zamawiający uwzględnia wniosek.

5. Wnoszę o obniżenie kar umownych w par.8 Umowy, co najmniej o 50% ze względu na ich wygórowaną wysokość. Celem zamawiającego powinno być również dążenie do osiągnięcia korzystnych rynkowo cen. Zamawiający nie powinien konstruować umowy w sposób, który negatywnie wpłynie na ilość złożonych w przetargu ofert. Nie może także przerzucić całości ryzyka gospodarczego na wykonawcę (wyrok Sądu Okręgowego Warszawa-Praga o sygn. akt IV Ca 508/05). Określając wysokość kar umownych, zamawiający powinien jednak kierować się zdrowym rozsądkiem. Zbyt restrykcyjne i zbyt wysokie kary umowne z jakimi mamy doczynienia w tym przypadku, w połączeniu z wynikającą z ustawy o finansach publicznych koniecznością ich dochodzenia przez zamawiającego może prowadzić nie tylko do negatywnych konsekwencji dla wykonawcy, ale być powodem niemożności zrealizowania zamówienia. Podkreślenia wymaga fakt, iż kara umowna powinna skłaniać wykonawcę do realnego, zgodnego z treścią zawartej umowy, wykonania ciążących na nim na mocy tej umowy obowiązków a nie stanowić podstawę do zachwiania płynności finansowej wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia.

Odpowiedź: Zamawiający nie może uwzględnić wniosku, wartość i przeznaczenie ochranianego mienia uzasadnia żądanie takich kar celem zapewnienia należytej jakości ochrony. Kary dotyczą wyłącznie przypadków rażącego naruszenia postanowień umowy, Zamawiający zakłada że osoby wykonujące umowę, będące podmiotami fachowymi, nie będą miały problemu z przestrzeganiem tak podstawowych zasad. Naruszenia takie, jako stwarzające istotne zagrożenie, musza być jednak odpowiednio karane.

6. Wnoszę o wykreślenie par.8 ust.6 Umowy. W szczególności podstawa do wykreślana zapisu wynika z art. 15r1.1 ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19. Przepis ten zakazuje potrącania kar umownych zastrzeżonych na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z wynagrodzenia wykonawcy lub z innych jego wierzytelności a także zakaz zaspokojenia tych kar z zabezpieczenia należytego wykonania umowy - w okresie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii w związku z COVID-19, i przez 90 dni od dnia odwołania stanu, który obowiązywał jako ostatni, o ile zdarzenie, w związku z którym zastrzeżono tę karę, nastąpiło w okresie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.

Odpowiedź: Postanowienie umowne nie wyklucza zastosowania przepisu ustawy. Przepis zakazuje dokonywania czynności faktycznej w postaci potrącenia, nie zaś samej możliwości wprowadzenia takiego postanowienia do umowy. Zamawiający nie zakłada, żeby stan epidemii trwał do roku 2023. Zamawiający zmienia brzmienie tego postanowienia na następujące:

„Zamawiający ma prawo potrącić naliczone kary umowne z wynagrodzenia należnego Wykonawcy lub z zabezpieczenia należytego wykonania umowy, chyba że przepisy szczególne wyłączają możliwość dokonania potrącenia, w tym zwłaszcza wydane na wypadek występowania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.”

7. Wnoszę o wprowadzenie do par.8 Umowy, zapisu: ,, W przypadku nienależytego lub sprzecznego z niniejszą umową lub wskazaniami Zamawiającego wykonania części przedmiotu umowy, Zamawiającemu przysługuje prawo wezwania Wykonawcy do prawidłowego wykonania zadania, z wyznaczeniem dodatkowego 24 - godzinnego terminu. Jeśli dochowanie tego terminu nie jest możliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, strony niniejszej umowy uzgadniają inny termin dodatkowy, którego Wykonawca zobowiązany jest dotrzymać. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje żadne dodatkowe wynagrodzenie
.
Odpowiedź: Zamawiający nie uwzględnia tego wniosku, nie jest on możliwy do realizacji ze względu na przedmiot umowy. Usługi ochrony muszą być wykonywane w sposób nieprzerwany i pełny, a wszelkie uchybienia usuwane niezwłocznie. W myśl proponowanego punktu wykonawca miałby 24 godziny na uzupełnienie brakującej obsady, co jest niedopuszczalne.

8. Wnoszę o modyfikację par.10 ust.4 Umowy w zakresie zgodny z art.436 ust.4 lit.b ustawy prawo zamówień publicznych, tj.:

b) zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany:
‒ stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
‒ wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzi-nowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wy-nagrodzeniu za pracę,
‒ zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
‒ zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. poz. 2215 oraz z 2019 r. poz. 1074 i 1572)
‒ jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.

Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do wniosku wykonawcy i zamieszcza wnioskowany zapis w Umowie- poprawionej

9. Wnoszę o wprowadzenie do par.10 Umowy, zapisu: ,, Zmiana wynagrodzenia o której mowa w ust.4 będzie obowiązywała od dnia wejścia w życie zmian przepisów będących podstawą do zmiany wysokości wynagrodzenia. Pragnę podkreślić, iż orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej zajęło jednoznaczne stanowisko w tym zakresie, powołując się na cel przepisu ustawodawcy, który można wywieźć z wyroku wydanego 9 marca 2015 r., o sygn.akt. KIO 346/15. Izba kierując się celem, który przyświecał wprowadzeniu nowych przepisów (wówczas art.142 ust.5 ustawy pzp) o klauzulach waloryzacyjnych, uznała iż waloryzacja powinna następować dokładnie w momencie wejścia w życie nowych regulacji.

Odpowiedź: Zamawiający akceptuje wniosek i zamieszcza stosowne postanowienie w Umowie.

10. W związku z faktem, iż Zamawiający nie przewidział klauzul waloryzacyjnych o których mowa w art.439 ust.2 ustawy prawo zamówień publicznych, wnoszę o wprowadzenie ich do Umowy. Zgodnie z postanowieniem art.439 ust.1 ustawy pzp, umowa, której przedmiotem są roboty budowlane lub usługi, zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy, zawiera postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. W umowie brak postanowień odnoszących się do art.439 ust.2 ustawy prawo zamówień publicznych, wobec powyższego wnoszę o wprowadzenie odpowiednich klauzul, zapewaniających wykonawcy prawo do zmiany wynagrodzenia w powyższym zakresie. Ustawodawca nie daje w tym zakresie prawa wyboru, jest to obligatoryjny obowiązek Zamawiającego.

Odpowiedź: Zamawiający wprowadził klauzule waloryzacyjne do Umowy.

11. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy dot. wzajemnego powierzenia przetwarzania danych osobowych? Umowa chroni interesy zarówno Zamawiającego, jaki i Wykonawcy, w związku z obowiązującymi przepisami RODO.

Odpowiedź: Zamawiający przewiduje zawarcie umowy dot. wzajemnego powierzenia przetwarzania danych osobowych, dopuszcza również zawarcie jej na wzorze zaproponowanym przez wykonawcę, o ile zostanie on wybrany. Zamawiający dodaje do dokumentacji wzór umowy o przetwarzanie, stosowany dotychczas, dopuszczając jednocześnie negocjacje co do jego postanowień.

Odpowiedź na pytania [...].pdf

2021-10-27 13:51 Aleskandra Richter Wszystkie zmiany zapisów w dołożonym dokumencie "SWZ_Ochrona 2021_poprawione"
2021-10-27 13:38 Aleskandra Richter W dniu 27.10.2021jeden z Wykonawców zadał Zamawiającemu następujące pytania :
1. Proszę o informację czy Zamawiający zaakceptuje KRK podmiotu zbiorowego w zakresie:
art. 108 ust 1 pkt 4 PZP,
zapytanie o osobę: art. 108 ust 1 pkt1 lit. a-h, pkt 2
art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a i b, pkt 3 PZP
________________________________________
Odpowiedź : Zamawiający domaga się od Wykonawcy tylko Oświadczenia potwierdzającego aktualność informacji zawartych w Oświadczeniu wstępnym składanym wraz z ofertą. Oświadczenie potwierdzające aktualność, zostanie dołożone do listy załączników do pobrania przez Wykonawcę na Platformie, na której jest prowadzone postępowanie jako załącznik nr 8 do SWZ.
2. Proszę o potwierdzenie, że oświadczenie o którym mowa w rozdziale IX "Oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć Wykonawcy...." pkt 6, ppkt 3 "Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2,3,4,5 oraz art.109 ust.1 pkt.2 lit. b, c ustawy – dokument podpisany elektronicznie;
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt. 7), zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy" wymaga potwierdzenia przez notariusza .
Odpowiedź : Zamawiający potwierdza, że domaga się tylko Oświadczenia potwierdzającego aktualność informacji zawartych w Oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1.
Zarazem Zamawiający informuje, że dokonuje zmiany w zapisie SWZ, dotyczącym potwierdzeniu zgodności z oryginałem: Zamawiający odchodzi od wymogu potwierdzenia za zgodność z oryginałem na dokumentach odwzorowujących przez notariusza, na rzecz potwierdzenia przez Wykonawcę i podpisania podpisem elektronicznym.
zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020, § 6.
(...)
2. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, w tym dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 ustawy, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a w przypadku postępowań lub konkursów o wartości mniejszej niż progi unijne, kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.

W przypadku ubiegania się o zamówienie Wykonawcy z innego kraju ( poza granicami Rzeczypospolitej) , gdzie nie wydaje się dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, Zamawiający podtrzymuje, że w przypadku tych dokumentów można je zastąpić oświadczeniem Wykonawcy pod przysięgą złożonym przed notariuszem. Zgodnie z § 4 ww Rozporządzenia

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 1365